30 Mayıs 2017 Salı

LOJİSTİK ÖĞRENCİLERİ DAHA ÇOK PRATİK EĞİTİM GÖRMEK İSTİYOR Uşak Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu’na bağlı Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Bölümü öğrencileri pratik eğitim olanaklarının artırılmasını bekliyorlar. Geçtiğimiz günlerde Uşak Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu’na bağlı Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık bölümü Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu’nun  daveti üzerine Lojiyol olarak okulu ziyaret ederek, bölüm öğrencileriyle konuştuk. Okul bünyesinde aktif faaliyetlerini sürdüren Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu, 28 Kasım 2016 yılında resmiyet kazanmış.  Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu Başkanı İsmail Demir, bölümün tanıtılması, sorunlarının dile getirilmesi kapsamında uğraş veriyor. Demir, bölümlerini ziyaretimizde, amaçlarını şöyle özetliyor: “Öncelikle; lojistik sektörüyle, öğrencileri arasında bağ kurarak, Uşak Üniversitesi ve Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu isimlerinin sektör çalışanlarının hafızasında yer almasını hedefledik. Bu hedef doğrultusunda da eğitimini aldığımız sektörün ilgili tüm kesimlerine sesimizi duyurmak, biz de varız diyebilmek için uğraşıyoruz.” “Bizler lojistiği dar kelime kalıplarına sığdırmaktan ziyade adeta sektörün tozunu yutarak teoriyi pratikle pekiştirmek için çalışıyoruz.” diye devam ediyor İsmail Demir heyecan ve hevesle… “SEKTÖRÜN TOZUNU YUTARAK, TEORİYİ PRATİKLE PEKİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ” “Topluluk olarak yaptığımız etkinliklerde organizasyonu bütünüyle biz öğrenciler gerçekleştiriyoruz. Bu da bizlerin girişimci ruhunu canlı kılmaya yarıyor. Ayrıca etkinliklerimize katılan sektör büyüklerimizden staj ve iş olanağı sağlıyoruz.”  diyor. İsmail Demir’le konuştuktan sonra, sınıf arkadaşları ve diğer sınıflardan lojistik öğrencileriyle sohbet ediyoruz. Öğrencilerin çoğunun lojistik bölümünü bilinçli olarak seçtiklerini öğreniyoruz. Ancak umduklarını tam olarak bulamadıklarını da belirtmek gerekiyor. Dile getirdikleri sorunlar genel olarak aynı. Daha çok pratik yapma olanağı sunulmasını istiyorlar. Staj sürecinin yeterli olmadığını ve amacına tam olarak ulaşmadığını ifade ediyorlar. Bu sorunla ilgili olarak da bulundukları bölge itibarıyla olanakların sınırlı olmasının önemli bir engel olduğunu belirterek, özellikle lojistik sektörünün kalbinin attığı yer olan İstanbul’daki ilgili kesimlerden bu sorunlarının çözümü konusunda destek bekliyorlar. İsmail Demir, staj sorunun şöyle dile getiriyor: “Çoğu lojistik şirketi staj konusuna gönüllülük kapsamında olumlu olarak yaklaşmıyor. ‘Öğrencisin, üç gün sonra yoksun, sigorta maliyetin var’ diyerek, staj olanağı sağlamaktan kaçıyorlar. Aslında iş sözleşmesi yapılarak ya da gönüllü staj kapsamında bu sorun çözülebilir. Yeni mezunlar için en az 2 yıl deneyim aranıyor. Ancak, okulun bize sağladığı, zorunlu kıldığı 40 günlük bir staj deneyimi var. En az bir bu kadar da sektörün vermesini bekliyoruz.” “BİRİNCİ SINIFTAN BU YANA ÇIKAR YOL ARAMAYA ÇALIŞIYORUZ” Yine aynı bölümün öğrencilerinden Adem Kaya ise İsmail Demir’in ifade ettiği soruna ilave olarak, üniversiteleri bünyesinde öğrenci sayısına göre kendilerinden yüksek pay alınmasına rağmen, bu paya oranla gerekli hizmeti almadıklarını, lojistik bölümünün uygulamalı bilimler kapsamında açıldığını ancak buna dair bir eğitim-öğretim sisteminin olmadığını savunuyor: “Birinci sınıftan bu yana kendimize bir çıkar yol aramaya çalışıyoruz. İstanbul’dan, İzmir’den herhangi bir lojistik firmasından ya da liman işletmesinden ilgi bekliyoruz ancak bunu bulamıyoruz. Amacımız, öğrenim gördüğümüz alanla ilgili olarak, sahada neler olup bittiğini de görmek. Bu sorunların çözülmesini istiyoruz.” TIP FAKÜLTELERİNDEKİ GİBİ SİMÜLATÖR TALEBİ Çiçeği burnunda bir lojistik öğrenci olan Özgecan Oğuz ise gördükleri eğitimde pratiğin çok az olmasından yakınarak, şunları söylüyor: “Henüz birinci sınıf öğrencisiyim. Uygulamalı Bilimler adı altında bir bölüme girdim ama uygulama ile ilgili herhangi bir şey yok. Dört yıl boyunca teorik bir eğitim verildiğini sonradan öğrendim. Sadece 40 günlük bir staj dönemi var. Dolayısıyla, kendimiz çok yoğun olarak çabalamazsak sektöre yönelik bir deneyim elde edemeyeceğimizi düşünüyorum. Çözüm olarak, TIP fakültelerinde olduğu gibi, bizim için de 2’nci sınıftan itibaren simülatör eğitimi gibi bir uygulama olabilir diye düşünüyorum. ” diyor. “SAP EĞİTİMİ VEREN FİRMA SAYISI AZ VE MALİYET YÜKSEK” Hakan Kopya ise yazılıma meraklı bir öğrenci olduğunu belirterek, görüşlerini şöyle dile getiriyor: “Çoğu lojistik firması kendi yazılımını üretiyor. Bu yazılımlarda daha çok SAP’ın imzası var. SAP kurslarının maliyeti bizim için yüksek. Bu kurslara katılmak istiyorum ancak bununla ilgili destek göreceğim bir yer yok. Bunun danışmanlığını aldıktan sonra da gerekli belgeler Almanya’dan geliyor. Bize özel lojistik modülleri de var.” Mustafa Aksu da staj konusundan dertli… Mustafa, anlatıyor: “İzmir, Tireliyim. Memleketimde lojistik stajı yapacağım yer yok. Sadece kargo diyebilirim. Lojistiğin diğer alanlarında staj yapma olanağım yok. İzmir’de herhangi bir firma ile lojistik görüşmesine gittiğimde, staj sözcüğünü kullandığımda, firma yetkilisinden doğrudan ‘Mayıs’ sözcüğünü duydum. Bu, bizim için büyük sorun.” “MEMLEKETİMDE STAJ YAPACAĞIM YER YOK” Mustafa Aksu da staj konusundan dertli… Mustafa, anlatıyor: “İzmir, Tireliyim. Memleketimde lojistik stajı yapacağım yer yok. Sadece kargo diyebilirim. Lojistiğin diğer alanlarında staj yapma olanağım yok. İzmir’de herhangi bir firma ile lojistik görüşmesine gittiğimde, staj sözcüğünü kullandığımda, firma yetkilisinden doğrudan ‘Mayıs’ sözcüğünü duydum. Bu, bizim için büyük sorun.” ÜNİVERSİTELERLE ORTAK PROJE TALEBİ Ayşe Yıldırım ise ikinci sınıfta okuduğunu ve iki yıldır da kulüp bünyesinde aktif olarak çalıştığını belirterek, faaliyetlerini şöyle özetliyor: “Gerek teknik geziler gerekse konferans ve söyleşiler düzenliyoruz. Konuklarla bizzat iletişime geçiyoruz. Kulüp içerisinde bir uyum sağladık, bu işleri sürdürürken, görev dağılımı yapıyoruz. Maddi ve manevi bütün olanakları kendimiz sağlıyoruz. Gezilerimizi ve konferanslarımızı günübirlik yapabiliyoruz fakat bu bizler için yeterli olmuyor. Özel üniversitelerin konferanslarını yakından takip ediyoruz. Bu konuyla alakalı özel üniversitelerle ortak bir çalışma yapmak bizler için daha verimli olacaktır.” Kaynak: Utikad, lojiyol.com

Uşak Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu’na bağlı Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Bölümü öğrencileri pratik eğitim olanaklarının artırılmasını bekliyorlar.

Geçtiğimiz günlerde Uşak Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu’na bağlı Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık bölümü Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu’nun  daveti üzerine Lojiyol olarak okulu ziyaret ederek, bölüm öğrencileriyle konuştuk.

Okul bünyesinde aktif faaliyetlerini sürdüren Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu, 28 Kasım 2016 yılında resmiyet kazanmış.  Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu Başkanı İsmail Demir, bölümün tanıtılması, sorunlarının dile getirilmesi kapsamında uğraş veriyor. Demir, bölümlerini ziyaretimizde, amaçlarını şöyle özetliyor: “Öncelikle; lojistik sektörüyle, öğrencileri arasında bağ kurarak, Uşak Üniversitesi ve Sektörler Arası İşbirliği Topluluğu isimlerinin sektör çalışanlarının hafızasında yer almasını hedefledik. Bu hedef doğrultusunda da eğitimini aldığımız sektörün ilgili tüm kesimlerine sesimizi duyurmak, biz de varız diyebilmek için uğraşıyoruz.”

“Bizler lojistiği dar kelime kalıplarına sığdırmaktan ziyade adeta sektörün tozunu yutarak teoriyi pratikle pekiştirmek için çalışıyoruz.” diye devam ediyor İsmail Demir heyecan ve hevesle…

“SEKTÖRÜN TOZUNU YUTARAK, TEORİYİ PRATİKLE PEKİŞTİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

“Topluluk olarak yaptığımız etkinliklerde organizasyonu bütünüyle biz öğrenciler gerçekleştiriyoruz. Bu da bizlerin girişimci ruhunu canlı kılmaya yarıyor. Ayrıca etkinliklerimize katılan sektör büyüklerimizden staj ve iş olanağı sağlıyoruz.”  diyor.

İsmail Demir’le konuştuktan sonra, sınıf arkadaşları ve diğer sınıflardan lojistik öğrencileriyle sohbet ediyoruz. Öğrencilerin çoğunun lojistik bölümünü bilinçli olarak seçtiklerini öğreniyoruz. Ancak umduklarını tam olarak bulamadıklarını da belirtmek gerekiyor. Dile getirdikleri sorunlar genel olarak aynı. Daha çok pratik yapma olanağı sunulmasını istiyorlar. Staj sürecinin yeterli olmadığını ve amacına tam olarak ulaşmadığını ifade ediyorlar. Bu sorunla ilgili olarak da bulundukları bölge itibarıyla olanakların sınırlı olmasının önemli bir engel olduğunu belirterek, özellikle lojistik sektörünün kalbinin attığı yer olan İstanbul’daki ilgili kesimlerden bu sorunlarının çözümü konusunda destek bekliyorlar.

İsmail Demir, staj sorunun şöyle dile getiriyor: “Çoğu lojistik şirketi staj konusuna gönüllülük kapsamında olumlu olarak yaklaşmıyor. ‘Öğrencisin, üç gün sonra yoksun, sigorta maliyetin var’ diyerek, staj olanağı sağlamaktan kaçıyorlar. Aslında iş sözleşmesi yapılarak ya da gönüllü staj kapsamında bu sorun çözülebilir. Yeni mezunlar için en az 2 yıl deneyim aranıyor. Ancak, okulun bize sağladığı, zorunlu kıldığı 40 günlük bir staj deneyimi var. En az bir bu kadar da sektörün vermesini bekliyoruz.”

“BİRİNCİ SINIFTAN BU YANA ÇIKAR YOL ARAMAYA ÇALIŞIYORUZ”

Yine aynı bölümün öğrencilerinden Adem Kaya ise İsmail Demir’in ifade ettiği soruna ilave olarak, üniversiteleri bünyesinde öğrenci sayısına göre kendilerinden yüksek pay alınmasına rağmen, bu paya oranla gerekli hizmeti almadıklarını, lojistik bölümünün uygulamalı bilimler kapsamında açıldığını ancak buna dair bir eğitim-öğretim sisteminin olmadığını savunuyor: “Birinci sınıftan bu yana kendimize bir çıkar yol aramaya çalışıyoruz. İstanbul’dan, İzmir’den herhangi bir lojistik firmasından ya da liman işletmesinden ilgi bekliyoruz ancak bunu bulamıyoruz. Amacımız, öğrenim gördüğümüz alanla ilgili olarak, sahada neler olup bittiğini de görmek. Bu sorunların çözülmesini istiyoruz.”

TIP FAKÜLTELERİNDEKİ GİBİ SİMÜLATÖR TALEBİ

Çiçeği burnunda bir lojistik öğrenci olan Özgecan Oğuz ise gördükleri eğitimde pratiğin çok az olmasından yakınarak, şunları söylüyor: “Henüz birinci sınıf öğrencisiyim. Uygulamalı Bilimler adı altında bir bölüme girdim ama uygulama ile ilgili herhangi bir şey yok. Dört yıl boyunca teorik bir eğitim verildiğini sonradan öğrendim. Sadece 40 günlük bir staj dönemi var. Dolayısıyla, kendimiz çok yoğun olarak çabalamazsak sektöre yönelik bir deneyim elde edemeyeceğimizi düşünüyorum. Çözüm olarak, TIP fakültelerinde olduğu gibi, bizim için de 2’nci sınıftan itibaren simülatör eğitimi gibi bir uygulama olabilir diye düşünüyorum. ” diyor.

“SAP EĞİTİMİ VEREN FİRMA SAYISI AZ VE MALİYET YÜKSEK”

Hakan Kopya ise yazılıma meraklı bir öğrenci olduğunu belirterek, görüşlerini şöyle dile getiriyor: “Çoğu lojistik firması kendi yazılımını üretiyor. Bu yazılımlarda daha çok SAP’ın imzası var. SAP kurslarının maliyeti bizim için yüksek. Bu kurslara katılmak istiyorum ancak bununla ilgili destek göreceğim bir yer yok. Bunun danışmanlığını aldıktan sonra da gerekli belgeler Almanya’dan geliyor. Bize özel lojistik modülleri de var.”

Mustafa Aksu da staj konusundan dertli… Mustafa, anlatıyor: “İzmir, Tireliyim. Memleketimde lojistik stajı yapacağım yer yok. Sadece kargo diyebilirim. Lojistiğin diğer alanlarında staj yapma olanağım yok. İzmir’de herhangi bir firma ile lojistik görüşmesine gittiğimde, staj sözcüğünü kullandığımda, firma yetkilisinden doğrudan ‘Mayıs’ sözcüğünü duydum. Bu, bizim için büyük sorun.”

“MEMLEKETİMDE STAJ YAPACAĞIM YER YOK”

Mustafa Aksu da staj konusundan dertli… Mustafa, anlatıyor: “İzmir, Tireliyim. Memleketimde lojistik stajı yapacağım yer yok. Sadece kargo diyebilirim. Lojistiğin diğer alanlarında staj yapma olanağım yok. İzmir’de herhangi bir firma ile lojistik görüşmesine gittiğimde, staj sözcüğünü kullandığımda, firma yetkilisinden doğrudan ‘Mayıs’ sözcüğünü duydum. Bu, bizim için büyük sorun.”

ÜNİVERSİTELERLE ORTAK PROJE TALEBİ

Ayşe Yıldırım ise ikinci sınıfta okuduğunu ve iki yıldır da kulüp bünyesinde aktif olarak çalıştığını belirterek, faaliyetlerini şöyle özetliyor: “Gerek teknik geziler gerekse konferans ve söyleşiler düzenliyoruz. Konuklarla bizzat iletişime geçiyoruz. Kulüp içerisinde bir uyum sağladık, bu işleri sürdürürken, görev dağılımı yapıyoruz. Maddi ve manevi bütün olanakları kendimiz sağlıyoruz. Gezilerimizi ve konferanslarımızı günübirlik yapabiliyoruz fakat bu bizler için yeterli olmuyor. Özel üniversitelerin konferanslarını yakından takip ediyoruz. Bu konuyla alakalı özel üniversitelerle ortak bir çalışma yapmak bizler için daha verimli olacaktır.”

Kaynak: Utikad, lojiyol.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2si7KzX
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder