30 Ekim 2017 Pazartesi

Nepal’de Düşen Türk Hava Yolları Uçağı Bir Pilot Tarafından Müzeye Dönüştürüldü Nepal’de Düşen Türk Hava Yolları Uçağı Bir Pilot Tarafından Müzeye Dönüştürüldü Mart 2015’te THY’ye ait bir Airbus A330, 224 yolcuyla Katmandu havaalanına inerken pistten çıkmıştı; Pilot daha sonra bu uçağın metal karkasını satın aldı ve müzeye dönüştürmek için 600.000 $ harcadı. İki yıl önce Katmandu havaalanına inen Türk Hava Yolları uçağı elinde bileti olan yolcularını tekrar misafir ediyor ancak bu sefer bir müze olarak. Mart 2015’te Katmandu havaalanında iniş sırasında pistten çıkarak kenarındaki çimenlik  alana burnu gömülen uçak 224 yolcu taşıyordu. Olayda kimse yaralanmamıştı ancak Nepal’in tek uluslararası havaalanını, teknisyenler uçağı çekmekle uğraşırken, kaza sebebiyle dört gün boyunca  kapalı kalmıştı. Pilot Bed Upreti‘nin aklına bu fikir gelene kadar uçak havaalanının kullanışsız bir köşesinde iki yıldır paslanıyordu. Upreti AFP’ye verdiği demeçte, “Uçağın kaza geçirmesi ve yerde kalması bir talihsizlikti ama bunda mükemmel bir fırsat gördüm” dedi. Upreti uçağın metal karkasını satın aldı ve havacılık müzesine dönüştürmek için 600.000 $ yatırım yaptı. Upreti’nin ilk işi, 63 metrelik uçağı havaalanından müzenin yerine kadar taşımak oldu; bu da beklenenden zor çıktı. Daha önce Airbus A330‘ün yarısı kadar büyüklüğünde olan terk edilmiş bir Fokker 100‘ü Nepal’in uzak batısındaki Dhangadi’ye 500 kilometre taşımış ve burada da bir müze kurmuştu ancak o bu kadar büyük ölçekte bir iş değildi. Upreti, “Fokker uçağını başka bir şehre taşımak, Airbus’ı havaalanından sadece metrelerce uzaklaştırmaktan çok daha kolay olmuştu” dedi. Yalnızca havaalanının kapatıldığı gece saatlerinde çalışılarak, Türkiye’den gelen mühendis ekibiyle altı hafta süren bir çabayla, uçak 10 parçaya bölündü ve 500 metrelik yolculuk için kamyona yüklendi. Bütün parçaları tekrar bir araya getirmek ise iki ay daha sürdü. Koltuklar söküldüğünde uçağın içi şaşırtıcı derecede ferah ve geniş olmuştu. Uçaktaki business sınıfı bölümünde, Wright Kardeşlerin ilk uçağının (gökyüzüne başarılı bir şekilde uçan ilk uçak) bir modeli ve kuyruk kısmında da bir kafe yer alacak. Nepal’in uçuş endüstrisinin hikayesinin yanı sıra havacılığın tarihçesini de gösteren 150’den fazla minyatür uçak sergilenecek. Nepal’de, sınırlı karayolu ağını telafi etmek için iç hatlarda  oluşan bir uçuş ağı mevcut, ancak ülkedeki havayolla-rının güvenlik sicilleri çok parlak değil. Yoksul ülkelerde birçok insan için uçak bileti almak pek mümkün değil. Wright Kardeşler uçağının kopyasını bir araya getiren ekibin bir parçası olan mühendislik öğrencisi Shyam Rauniyar, “Bu (müze), uçağa hiç adım atmamış, asla uçmayan bazı Nepalilere bir şans verecek” dedi. Upreti, müzenin genç beyinleri, pilot ve mühendis olmaya teşvik edeceğini umuyor. İçerik:www.ndtv.com  

Nepal’de Düşen Türk Hava Yolları Uçağı Bir Pilot Tarafından Müzeye Dönüştürüldü

Mart 2015’te THY’ye ait bir Airbus A330, 224 yolcuyla Katmandu havaalanına inerken pistten çıkmıştı; Pilot daha sonra bu uçağın metal karkasını satın aldı ve müzeye dönüştürmek için 600.000 $ harcadı.

İki yıl önce Katmandu havaalanına inen Türk Hava Yolları uçağı elinde bileti olan yolcularını tekrar misafir ediyor ancak bu sefer bir müze olarak.

Mart 2015’te Katmandu havaalanında iniş sırasında pistten çıkarak kenarındaki çimenlik  alana burnu gömülen uçak 224 yolcu taşıyordu.

Olayda kimse yaralanmamıştı ancak Nepal’in tek uluslararası havaalanını, teknisyenler uçağı çekmekle uğraşırken, kaza sebebiyle dört gün boyunca  kapalı kalmıştı.

Pilot Bed Upreti‘nin aklına bu fikir gelene kadar uçak havaalanının kullanışsız bir köşesinde iki yıldır paslanıyordu.

Upreti AFP’ye verdiği demeçte, “Uçağın kaza geçirmesi ve yerde kalması bir talihsizlikti ama bunda mükemmel bir fırsat gördüm” dedi.

Upreti uçağın metal karkasını satın aldı ve havacılık müzesine dönüştürmek için 600.000 $ yatırım yaptı.

Upreti’nin ilk işi, 63 metrelik uçağı havaalanından müzenin yerine kadar taşımak oldu; bu da beklenenden zor çıktı.

Daha önce Airbus A330‘ün yarısı kadar büyüklüğünde olan terk edilmiş bir Fokker 100‘ü Nepal’in uzak batısındaki Dhangadi’ye 500 kilometre taşımış ve burada da bir müze kurmuştu ancak o bu kadar büyük ölçekte bir iş değildi.

Upreti, “Fokker uçağını başka bir şehre taşımak, Airbus’ı havaalanından sadece metrelerce uzaklaştırmaktan çok daha kolay olmuştu” dedi.

Yalnızca havaalanının kapatıldığı gece saatlerinde çalışılarak, Türkiye’den gelen mühendis ekibiyle altı hafta süren bir çabayla, uçak 10 parçaya bölündü ve 500 metrelik yolculuk için kamyona yüklendi.

Bütün parçaları tekrar bir araya getirmek ise iki ay daha sürdü.

Koltuklar söküldüğünde uçağın içi şaşırtıcı derecede ferah ve geniş olmuştu.

Uçaktaki business sınıfı bölümünde, Wright Kardeşlerin ilk uçağının (gökyüzüne başarılı bir şekilde uçan ilk uçak) bir modeli ve kuyruk kısmında da bir kafe yer alacak.

Nepal’in uçuş endüstrisinin hikayesinin yanı sıra havacılığın tarihçesini de gösteren 150’den fazla minyatür uçak sergilenecek.

Nepal’de, sınırlı karayolu ağını telafi etmek için iç hatlarda  oluşan bir uçuş ağı mevcut, ancak ülkedeki havayolla-rının güvenlik sicilleri çok parlak değil.

Yoksul ülkelerde birçok insan için uçak bileti almak pek mümkün değil.

Wright Kardeşler uçağının kopyasını bir araya getiren ekibin bir parçası olan mühendislik öğrencisi Shyam Rauniyar, “Bu (müze), uçağa hiç adım atmamış, asla uçmayan bazı Nepalilere bir şans verecek” dedi.

Upreti, müzenin genç beyinleri, pilot ve mühendis olmaya teşvik edeceğini umuyor.

İçerik:www.ndtv.com

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2gMUorR
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme