29 Ekim 2017 Pazar

Canlı hayvan taşıması hassas iştir, Uzmanlık ister Canlı hayvan taşımacılığı ” zor ” dur Hayvanları nakletmek eski bir iş ve günümüzün modern teknoloji dünyası, onların en insancıl, duyarlı ve güvenli bir şekilde taşınmalarını sağlayabiliyor. Taşıyıcılar, bu rolü “çok zor” olarak tanımlarken, tüm türlerin farklı olduğunu, özel dikkat gerektirdiği, farklı depolama ve elleçleme koşullarına ihtiyaç duyduğunu belirtmektedir. Hayvan severler, evcil hayvanların (köpekler veya kediler gibi) online ortamda alışverişini yapmayı  ve hayvanları uçakla teslim almayı daha kolay bulurken, canlı hayvan taşımacılığına olan talep de artmakta. Canlı hayvanlara uçuşlarında izin veren tüm yolcu ve kargo taşıyıcı şirketler onları taşımak için sıkı kurallar uygularlar. Hayvan taşımacılığı sırasında ve sonrasında neler olduğunu öğrenmek için birkaç havayolunun açıklamalarından alıntılar yaptık. Amerikan At Konseyi, at sahipleri, bakım görevlileri, çalışanlar ve gönüllüler olarak yaklaşık 4,6 milyon kişinin ilgilendiği  ABD genelinde 9,2 milyon atın olduğunu ortaya koyuyor. Konseye göre, bu endüstrinin ekonomiye 39 milyar dolarlık doğrudan etkisi olduğu, tedarikçiler, izleyiciler hesaba katılırsa 102 milyar doları aşabileceğini söylendi. Özellikle at, inek ya da koyun gibi geleneksel hayvancılık yapan bir ülke olan Macaristan,  ülkesinde at yetiştirme isteği büyüyen Çin’e at göndermek için yeni pazar olanakları buldu. Evcil hayvanlar ve hayvancılık Tüm havayollarında en çok nakledilen hayvanlar kedi, köpek, canlı ıstakoz ve yengeçlerdir; bunlara civcivler, atlar ve leoparlar, çitalar vs. gibi bazı hayvanat bahçesi hayvanları dahildir. Brakisefalik (kısa kafalı)  veya küçük basık burunlu ırklar (nefes almalarındaki zorluklar nedeniyle) taşınamazlar. Coyne Airways daha çok koyun ve sığır taşımaktadır. 2015 yılında yaşanan yıkıcı sel sonrasında Gürcistan’daki Tiflis Hayvanat Bahçesi’nin yeniden canlandırılmasıyla ilgili olarak egzotik hayvanlar da nakletmiş. Havayolu ayrıca büyük tatil günlerinde ve festival zamanlarında hayvan hareketlerinde artış bekliyor. Budapeşte Havaalanında 2017 yılında bugüne kadar toplam 3.000-4.000 hayvan taşındı. Bunların yarısı kediler ve köpekler gibi küçük hayvanlardı ve dünyanın dört bir yanındaki farklı ülkelere taşınmıştı. Diğer yarısı da özel charter nakliyeleriydi. Budapeşte Havalimanı Kargo Müdürü Jozsef Kossuth şunları söyledi:” Özel charter uçuşlarıyla Orta Doğu ve Rusya’ya inek, Tel Aviv’e buzağı taşındı, hatta Emirates Havayolları yardımıyla bir bebek su aygırı, Cargolux’un modern Boeing 747-8F’nin kargo ambarında 14 yarış atı taşınmıştır ; Bu büyüklükteki hayvanlar havayoluyla,bu uzun mesafelerde yalnızca bu tür büyük uçaklarda taşınabilir. ” Hayvan taşıma yönetmelikleri IATA Canlı Hayvan Kuralları (LAR) gibi kurallar ve küresel standartlar, hayvanların hava yoluyla taşınmasını güvenli, insancıl ve düşük maliyetli bir şekilde gerçekleştirmenizi sağlar. Taşıma, elleçleme, sulama, sağlık ve hijyen, kişisel denetim, bilgi ve uçuş mürettebatı protokollerin tüm ayrıntıları çok iyi düzenlenmiştir. Personel iyi eğitim almışsa ve tüm talimatlara uyulursa,hayvanlar için ulaşım normal yolculardan daha rahatsız değildir. Kossuth, “Yer hizmeti şirketlerimiz uluslararası ve yerel canlı hayvan mevzuatlarına uygun olarak taşımayı organize ediyorlar. Hayvanlar havaalanında uçağa binmeden önce gerekli olan minimum sürede kalıyor “dedi. Coyne Airways CEO’su Larry Coyne, “Hava taşımacılığı hayvanlar için son derece stresli olabilir ve bunu en aza indirgemek ve her şeyin olabildiğince sorunsuz olmasını sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz. Bu, tedarik zincirindeki tüm aktörler arasında sıkı bir koordinasyon anlamına geliyor ve bu da tüm detaylara dikkat edilmesi ve her hareket öncesi, sırasında ve sonrasında çok fazla aktif ilişki kurulması gerekiyor “dedi. “Örneğin, müşterilerin hayvanları taşımakla ilgili gereksinimleri ve endişeleri anlamalarını sağlamaya çalışarak oldukça zaman harcıyoruz, ayrıca ilgili yer hizmeti şirketini ve sorumluları erken aşamada devreye sokuyoruz, böylece iyi hazırlanmış oluyoruz. Taşıma gününde, Operasyon Süpervizörlerimiz, son kontrolleri gerçekleştirir ve belgelerden, yolculuklarında hayvanlar için doğru sıcaklık sağlanması gibi çeşitli şeyleri kapsayan bir dizi kontrol yaparlar. ” Emirates Kargo Operasyonları Kıdemli Başkan Yardımcısı  Henrik Ambak, “Canlı hayvan taşımacılığı, ulusal yasalar, IATA‘nın LAR‘ı veya CITES gibi diğer yönetmeliklerde belirtilen kurallara tam uyum gerektirir. Gerçek sevkiyat gerçekleştirilirken, hayvanın türü, cinsi, yaşı ve muhtemel sıcaklık gereksinimleri gibi çeşitli hususların da dikkate alınması gerekiyor. “dedi. 2013 yılında Etihad Airways, uluslararası düzeyde canlı hayvan taşımacılığında akredite bir hava yolu şirketi olmak ve havayolu şirketinin konumunu güçlendirmek için Uluslararası Evcil Hayvanlar ve Hayvan Taşımacılığı Birliği üyesi oldu. Havayolu ayrıca IATA’nın LAR (Live Animals Regulations) dahil tüm dünyadaki canlı hayvanların ithalatı ve ihracatı ile ilgili kurallara ve yönetmeliklere uymayı taahhüt ediyor. Ayrıca havayolu İngiltere Pet Scheme üyesi olup, taşıyıcının hem Londra hem Manchester’dan evcil hayvan taşımasına izin veriyor. Sıcaklık özellikleri Çoğu havayolu, 2 ° C ila 25 ° C arasında değişen üç farklı sıcaklık seviyesini uçakta sağlar.Hayvanların çoğu 15-25 ° C arasında değişen sıcaklıklarda rahatken, bazı sürüngenler veya kum kurdu gibi hayvanların çevresinin biraz daha serin tutulması gerekir. Luxair Cargo canlı tropikal kuşların, kuluçka yumurtalarının ve atların nakliyesi için,  farklı sıcaklık seviyeleri gerektiği için gönderici ve taşıyıcının şartlarını yerine getirmektedir. Etihad Cargo Başkan Yardımcısı David Kerr, “Sıcaklık gereksinimleri hayvandan hayvana değişiyor. Hayvanların Abu Dhabi merkezimizdeki uçuş öncesi depolama tesisimizde, kargo veya yolcu uçaklarımızdan birinde, kendisine uygun sıcaklık kontrollü ortamda tutulmasını sağlıyoruz “dedi. Emirates Havayolları’na göre, çoğunlukla IATA’nın LAR’ından alınmış aşağıdaki sıcaklık özelliklerini uçaklarında canlı hayvan nakli sırasında uyguluyor. Köpekler 15 – 25 derece Kediler 18 – 22 derece Ceylan 15 – 25 derece Aslan / Kaplan 20 – 29 derece Gine Domuzları 15 – 25 derece Laboratuar fareleri 15 – 20 derece Civciv 18 – 23 derece Maymunlar 18 – 30 derece Kanguru 20 – 25 derece Özel Eğitim Luxair Cargo’nun Özel kargo Müdürü Patrick Silverio, “Tüm personelimiz bağımsız eğitimciler ve Veterinerlik Makamları tarafından derin bir eğitim alıyor” dedi. “Çalışanlarının birçoğunun daha önceki işlerinde hayvancılıkla uğraştıklarını, hayvan yetiştiricisi olduklarını “belirtti. Kerr, “Havayoluyla taşınan hayvan çeşitliliği nedeniyle, taşımacılığın uzmanlık gerektiren bir alanı olduğu için, yer hizmetleri ekibimizin gereklilikler konusunda bilgili olmasını sağlıyoruz” dedi. “IATA kurallarına uygun olarak, rezervasyonun herhangi bir yönünde yer alan tüm personelin IATA’nın LAR sertifikasına sahip olması gerekmektedir.” “Bu, tüm personelimizin, IATA’nın üç günlük eğitim kursuna katılmış ve başarıyla geçmiş olduğunu ve işin bu alanında çalışmak için uygun beceri ve anlayışla donatılmış olmalarını sağladığı anlamına geliyor. Ayrıca uzmanlarla çalışıyoruz. Örneğin atları ele alalım. Atın özel gereksinimini karşılayabilmemiz için eğitmenleri ve sahipleri ile birlikte çalışıyoruz. İşin bu alanındaki başarı, sahiplerinin istediği kişisel dokunuşları eklemekle oluyor “dedi. Güvenlik önlemleri AirBridgeCargo, yükleme ve boşaltma sırasında ve tabii ki uçuş sırasında hayvanların konfor ve güvenliğini sağlamak için ata özel bölme ve kafesler de dahil olmak üzere özel bölümler tedarik etmektedir. Bağlantılı istasyonlarının çoğunda özel yer hizmetleri olanakları da mevcuttur. Air Bridge Cargo Genel Müdürü Sergey Lazarev, “Canlı hayvanların güvenle taşınması konusundaki kanıtlanmış uzmanlığımız bir yana, müşterilerin ABC’yi seçmelerinin bir başka önemli nedeni, modern Boeing 747 filomuzun kalitesi ve kabiliyetidir. En yeni 747-8F uçaklarımızda, +4 ila + 29 ° C aralığında ayrı ortamlar yaratmamıza olanak tanıyan, bağımsız olarak kontrol edilen, dört sıcaklık bölgesi sunuyoruz. Bu, taşıdığımız canlı hayvanlar için uçakta en rahat sıcaklığı yaratmayı sağlamamıza yardımcı oluyor “dedi. Taşıma özellikleri Hayvanlar genellikle ticari havayollarıyla, canlı hayvan taşımacılığı için dünya çapında standart olan, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ‘nin Canlı Hayvanlar Yönetmeliği (LAR) uyarınca, paletler ve sandıklarda taşınır. Air Bridge Cargo’dan Sergey Lazarev, “Canlı hayvan taşımacılığı için ” abc Care ” adında canlı hayvan taşımacılığı uzmanları tarafından verilen özel bir hizmetimiz var. Yetiştirme programları, koruma projeleri, spor ve eğlence etkinlikleri gibi çok çeşitli canlı hayvan taşıma işlerinde 10 yıllık deneyimimiz var. Sağladığımız tüm hizmetler, IATA’nın AVI canlı hayvanlar yönetmeliklerine tam olarak uygundur ve özel danışmanlarımız, ihtiyaç duydukları yardım ve desteği sağlamak ve ulaştırma süreci ile ilgili her türlü soruyu cevaplamak için her müşteriyle irtibat halinde bulunurlar. “ABC’de bütün canlı hayvan rezervasyonlarına ve yükleme işlemlerine en üst düzeyde önem verilmektedir. Bu, mümkün olan en kısa transit süresiyle, hem yerde hem de havada hayvanların rahatını mümkün olduğunca koruyarak, hayvanların zamanında ve rahat ulaşmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, yerel havalimanı yetkilileri ve yer hizmeti sağlayıcı ortaklarımızla da yakın işbirliği içinde çalıştığımızdan, sorunsuz bir taşıma süreci için her birini haberdar ederiz “dedi. Coyne Airways Satış Müdürü Martyn Griffin, “Hayvanların kafeslerde ve depoda geçirdikleri süreyi azaltmak için uçuştan sadece birkaç saat önce teslim edilmesini ve varış noktasına ulaştıklarında da her şeyin hazır olmasını ve böylece hızlı bir şekilde çıkmalarını sağlıyoruz. Tıpkı birinci sınıf uçmak gibi. ” Coyne, canlı hayvanların güvenli bir şekilde taşınmasının sağlanması için düzgün ve uygun kafeslerin anahtar olduğunu söylüyor. Hayvanların, mürettebatın ve uçakların güvenliği için kafesler her zaman sağlam, iyi  havalan-dırılmış, sızdırmaz ve kaçışa karşı dayanıklı olmalı. “Ancak, aynı kafesler tüm türler için kullanılamaz: bazı hayvanlar tek taşınmalı bazıları gruplar halinde nakledilmelidir. Hayvanlar aynı kafeste gruplar halinde nakledildiğinde, yalnızca aynı türde, cinsiyette, büyüklükte ve ağırlığa sahip hayvanların birlikte yüklenmesine özen gösterilmelidir. Ayrıca, kafeslerin aşırı yüklenmemesini sağlamak da önemlidir, bu da hayvanların hava akışını azaltabilir ve ayrıca kafeslerin türbülansa, kalkışa ve inişe dayanma yeteneğini de etkileyebilir “dedi. “Uçaklarda kafeslerin nereye yüklendiği de çok önemli: örneğin av ve avcı hayvanların kafeslerini yan yana koymuyoruz, cinsel olarak olgunlaşmış erkek ve dişi hayvanları birbirine yakın yerleştirmiyoruz. Ayrıca, hayvanların uçaktaki zamanını en aza indirgemek için, en son yükleyip ilk olarak indirilmelerini sağlamaya çalışıyoruz “diye ekledi. Canlı hayvan ihracatındaki büyümeyi göz önüne alan Budapeşte Havalimanı, önümüzdeki yıllarda inşa edilecek yeni kargo üssünde özellikle hayvanlara özel tesisler kurmayı planlıyor. Birkaç yıl sonra Kossuth’a göre, Budapeşte Havaalanı’ndan dünyanın herhangi bir yerine özel işlem veya özen gerektiren neredeyse her hayvanı uçurmak mümkün olacak. “BUD: 2020 Gelişim Programı’nın bir parçası olarak kargo tesislerimizi dönüştürme sürecindeyiz,bu genişleyen canlı hayvan ihracat pazarına hitap etmemize yardımcı olacak” dedi. ULD yönetim uzmanı Jettainer geçtiğimiz günlerde, kısa bir süre içinde konforlu taşıma konteynerları sağlayarak kiralama servislerini genişleteceğini açıkladı. Özel ULD’ler bir günlük veya birkaç aylık olarak kiralanabilir. Yoğun talep olması durumunda Jettainer‘den 24 saat açık telefon hattı aracılığıyla çok çeşitli ULD kiralanabilir. JettHub’dan kiralanan at konteynırı, bulutların üstünde seçkin dört ayaklı canlıları Frankfurt’tan ya da gerekirse dünyanın dört bir yanından ulaştırmak için kullanılabilir. Üç hayvana kadar taşıyabilen at taşıma konteynırının özel tasarımı,özellikle geniş rampasıyla hayvanların girmesini kolaylaştırmakla kalmaz aynı zamanda atlar arasında ideal bir görsel koruma sağlayan ayarlanabilir bir bölüm içerir . Konteynırda kullanılan modern polimer materyal ve kaymayan zemin, hayvanların kendilerine zarar vermeden seyahat edebilmelerini sağlar. At konteynırının boş iade edilmesi gerekiyorsa, katlanabilir üst kısmı kullanılarak katlanabilir ve yerden kazanmak için alt ambarda taşınabilir. Bu, uçan at konteynırları  yalnızca hayvanların güvenli ve rahat seyahat etmesini sağlamıyor aynı zamanda elleçleme sırasında yerden de tasarruf sağlıyor. Jettainer Pazarlama ve Halkla İlişkiler Şefi Martin Kraemer, “At konteynırları için büyük bir talep olduğunu fark ediyoruz ve müşterilerimize esnek leasing konseptleri sunabiliyoruz” dedi. Hayvanların korunması Birçok havayolu  av turları ve nesli tükenmekte olan türlerin taşınmasını yasaklamak için dünyanın dört bir yanında  taşımacılık için kabul edilemeyen gönderileri tanımlayan sıkı bir etik kargo politikası benimsiyor. Volga-Dnepr Group, yakın zamanda Macaristan’daki Hortobágy Ulusal Parkı’ndaki en son 14 atın güvenli bir şekilde teslim edilmesini sağlayarak, Rusya’nın Ural steplerinde nesli tükenmekte olan Przewalski atlarını yeniden tanıtma programını güçlü bir şekilde desteklemeye devam ediyor. Volga-Dnepr Havayolları ve AirBridgeCargo Havayolları işbirliğiyle, Grubun bölgesel ekspres havayolu kargo şirketi Atran Airlines tarafından işletilen bir Boeing 737-400SF uçağında, atların her biri kendi özel konteynırı içinde taşındı. Yükleme kabinindeki sıcaklık, Budapeşte Ferenc Liszt Uluslararası Havaalanı’ndan Ural Dağları’nın ötesinde step üzerindeki Orenburg kentine yapılan dört saatlik gece uçuşu için 18-20 ° C’de tutuldu. Milli parktaki uzmanlar, yükleme sürecinde ve Rusya’ya vardıklarında atların iyi olmasını sağlamak için hazır bulundu. Przewalski atları, gezegendeki vahşi atların en nadir ve en tehlikede olan alttürlerinden biridir ve türleri orijinal ortamları olan Orta Asya ve Moğol steplerinde tükenmiştir. Halen 2.400 hektarlık bir alan üzerinde 380 adet Przewalski atı sürüsü bulunan Hortobágy Ulusal Parkı’nın desteğiyle yavaş yavaş Orenburg da doğal rezervine yeniden kavuşuyor. Emirates SkyCargo, uçaklarında taşıdıkları konusunda çok temkinli. Uçaktaki yasak hayvanların listesi: köpekler (agresif savaşan cins), 5 yaşın altındaki filler, domuzlar, zehirli yılanlar (sadece hayvanat bahçesi transferi) ve primatlar (hayvanat bahçesi transferi). Havayolu aynı zamanda, gergedanlar, filler, leoparlar ve aslanlar da dahil olmak üzere CITES I hayvanları taşımıyor. Etihad Airways, IATA’nın hayvan taşıma ve kabulüne ilişkin yönetmeliklerine uymaktadır. Bu kurallar, kafes şartları, ilaçlar, devlet kuralları ve sürecin diğer birçok alanıyla ilgili rehberlik içerir. Havayolu, ayrıca, nesli tükenmek üzere olan türlerin ve hayvan refahının CITES kapsamında  koruma yönetmelik-lerine  uymaktadır. Bilimsel araştırmalarda kullanılması amaçlanan canlı hayvanları kabul etmez. 2015 yılında havayolu şirketi hayvanların avlanması sonucu taşınmasını da kabul etmeme kararı aldı.

Canlı hayvan taşımacılığı ” zor ” dur

Hayvanları nakletmek eski bir iş ve günümüzün modern teknoloji dünyası, onların en insancıl, duyarlı ve güvenli bir şekilde taşınmalarını sağlayabiliyor.

Taşıyıcılar, bu rolü “çok zor” olarak tanımlarken, tüm türlerin farklı olduğunu, özel dikkat gerektirdiği, farklı depolama ve elleçleme koşullarına ihtiyaç duyduğunu belirtmektedir.

Hayvan severler, evcil hayvanların (köpekler veya kediler gibi) online ortamda alışverişini yapmayı  ve hayvanları uçakla teslim almayı daha kolay bulurken, canlı hayvan taşımacılığına olan talep de artmakta.

Canlı hayvanlara uçuşlarında izin veren tüm yolcu ve kargo taşıyıcı şirketler onları taşımak için sıkı kurallar uygularlar.

Hayvan taşımacılığı sırasında ve sonrasında neler olduğunu öğrenmek için birkaç havayolunun açıklamalarından alıntılar yaptık.

Amerikan At Konseyi, at sahipleri, bakım görevlileri, çalışanlar ve gönüllüler olarak yaklaşık 4,6 milyon kişinin ilgilendiği  ABD genelinde 9,2 milyon atın olduğunu ortaya koyuyor.

Konseye göre, bu endüstrinin ekonomiye 39 milyar dolarlık doğrudan etkisi olduğu, tedarikçiler, izleyiciler hesaba katılırsa 102 milyar doları aşabileceğini söylendi.

Özellikle at, inek ya da koyun gibi geleneksel hayvancılık yapan bir ülke olan Macaristan,  ülkesinde at yetiştirme isteği büyüyen Çin’e at göndermek için yeni pazar olanakları buldu.

Evcil hayvanlar ve hayvancılık

Tüm havayollarında en çok nakledilen hayvanlar kedi, köpek, canlı ıstakoz ve yengeçlerdir; bunlara civcivler, atlar ve leoparlar, çitalar vs. gibi bazı hayvanat bahçesi hayvanları dahildir. Brakisefalik (kısa kafalı)  veya küçük basık burunlu ırklar (nefes almalarındaki zorluklar nedeniyle) taşınamazlar.

Coyne Airways daha çok koyun ve sığır taşımaktadır. 2015 yılında yaşanan yıkıcı sel sonrasında Gürcistan’daki Tiflis Hayvanat Bahçesi’nin yeniden canlandırılmasıyla ilgili olarak egzotik hayvanlar da nakletmiş. Havayolu ayrıca büyük tatil günlerinde ve festival zamanlarında hayvan hareketlerinde artış bekliyor.

Budapeşte Havaalanında 2017 yılında bugüne kadar toplam 3.000-4.000 hayvan taşındı. Bunların yarısı kediler ve köpekler gibi küçük hayvanlardı ve dünyanın dört bir yanındaki farklı ülkelere taşınmıştı. Diğer yarısı da özel charter nakliyeleriydi.

Budapeşte Havalimanı Kargo Müdürü Jozsef Kossuth şunları söyledi:” Özel charter uçuşlarıyla Orta Doğu ve Rusya’ya inek, Tel Aviv’e buzağı taşındı, hatta Emirates Havayolları yardımıyla bir bebek su aygırı, Cargolux’un modern Boeing 747-8F’nin kargo ambarında 14 yarış atı taşınmıştır ; Bu büyüklükteki hayvanlar havayoluyla,bu uzun mesafelerde yalnızca bu tür büyük uçaklarda taşınabilir. ”

Hayvan taşıma yönetmelikleri

IATA Canlı Hayvan Kuralları (LAR) gibi kurallar ve küresel standartlar, hayvanların hava yoluyla taşınmasını güvenli, insancıl ve düşük maliyetli bir şekilde gerçekleştirmenizi sağlar.

Taşıma, elleçleme, sulama, sağlık ve hijyen, kişisel denetim, bilgi ve uçuş mürettebatı protokollerin tüm ayrıntıları çok iyi düzenlenmiştir. Personel iyi eğitim almışsa ve tüm talimatlara uyulursa,hayvanlar için ulaşım normal yolculardan daha rahatsız değildir.

Kossuth, “Yer hizmeti şirketlerimiz uluslararası ve yerel canlı hayvan mevzuatlarına uygun olarak taşımayı organize ediyorlar. Hayvanlar havaalanında uçağa binmeden önce gerekli olan minimum sürede kalıyor “dedi.

Coyne Airways CEO’su Larry Coyne, “Hava taşımacılığı hayvanlar için son derece stresli olabilir ve bunu en aza indirgemek ve her şeyin olabildiğince sorunsuz olmasını sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz. Bu, tedarik zincirindeki tüm aktörler arasında sıkı bir koordinasyon anlamına geliyor ve bu da tüm detaylara dikkat edilmesi ve her hareket öncesi, sırasında ve sonrasında çok fazla aktif ilişki kurulması gerekiyor “dedi.

“Örneğin, müşterilerin hayvanları taşımakla ilgili gereksinimleri ve endişeleri anlamalarını sağlamaya çalışarak oldukça zaman harcıyoruz, ayrıca ilgili yer hizmeti şirketini ve sorumluları erken aşamada devreye sokuyoruz, böylece iyi hazırlanmış oluyoruz. Taşıma gününde, Operasyon Süpervizörlerimiz, son kontrolleri gerçekleştirir ve belgelerden, yolculuklarında hayvanlar için doğru sıcaklık sağlanması gibi çeşitli şeyleri kapsayan bir dizi kontrol yaparlar. ”

Emirates Kargo Operasyonları Kıdemli Başkan Yardımcısı  Henrik Ambak, “Canlı hayvan taşımacılığı, ulusal yasalar, IATA‘nın LAR‘ı veya CITES gibi diğer yönetmeliklerde belirtilen kurallara tam uyum gerektirir. Gerçek sevkiyat gerçekleştirilirken, hayvanın türü, cinsi, yaşı ve muhtemel sıcaklık gereksinimleri gibi çeşitli hususların da dikkate alınması gerekiyor. “dedi.

2013 yılında Etihad Airways, uluslararası düzeyde canlı hayvan taşımacılığında akredite bir hava yolu şirketi olmak ve havayolu şirketinin konumunu güçlendirmek için Uluslararası Evcil Hayvanlar ve Hayvan Taşımacılığı Birliği üyesi oldu. Havayolu ayrıca IATA’nın LAR (Live Animals Regulations) dahil tüm dünyadaki canlı hayvanların ithalatı ve ihracatı ile ilgili kurallara ve yönetmeliklere uymayı taahhüt ediyor.

Ayrıca havayolu İngiltere Pet Scheme üyesi olup, taşıyıcının hem Londra hem Manchester’dan evcil hayvan taşımasına izin veriyor.

Sıcaklık özellikleri

Çoğu havayolu, 2 ° C ila 25 ° C arasında değişen üç farklı sıcaklık seviyesini uçakta sağlar.Hayvanların çoğu 15-25 ° C arasında değişen sıcaklıklarda rahatken, bazı sürüngenler veya kum kurdu gibi hayvanların çevresinin biraz daha serin tutulması gerekir.

Luxair Cargo canlı tropikal kuşların, kuluçka yumurtalarının ve atların nakliyesi için,  farklı sıcaklık seviyeleri gerektiği için gönderici ve taşıyıcının şartlarını yerine getirmektedir.

Etihad Cargo Başkan Yardımcısı David Kerr, “Sıcaklık gereksinimleri hayvandan hayvana değişiyor. Hayvanların Abu Dhabi merkezimizdeki uçuş öncesi depolama tesisimizde, kargo veya yolcu uçaklarımızdan birinde, kendisine uygun sıcaklık kontrollü ortamda tutulmasını sağlıyoruz “dedi.

Emirates Havayolları’na göre, çoğunlukla IATA’nın LAR’ından alınmış aşağıdaki sıcaklık özelliklerini uçaklarında canlı hayvan nakli sırasında uyguluyor.

Köpekler 15 – 25 derece
Kediler 18 – 22 derece
Ceylan 15 – 25 derece
Aslan / Kaplan 20 – 29 derece
Gine Domuzları 15 – 25 derece
Laboratuar fareleri 15 – 20 derece
Civciv 18 – 23 derece
Maymunlar 18 – 30 derece
Kanguru 20 – 25 derece

Özel Eğitim

Luxair Cargo’nun Özel kargo Müdürü Patrick Silverio, “Tüm personelimiz bağımsız eğitimciler ve Veterinerlik Makamları tarafından derin bir eğitim alıyor” dedi. “Çalışanlarının birçoğunun daha önceki işlerinde hayvancılıkla uğraştıklarını, hayvan yetiştiricisi olduklarını “belirtti.

Kerr, “Havayoluyla taşınan hayvan çeşitliliği nedeniyle, taşımacılığın uzmanlık gerektiren bir alanı olduğu için, yer hizmetleri ekibimizin gereklilikler konusunda bilgili olmasını sağlıyoruz” dedi. “IATA kurallarına uygun olarak, rezervasyonun herhangi bir yönünde yer alan tüm personelin IATA’nın LAR sertifikasına sahip olması gerekmektedir.”

“Bu, tüm personelimizin, IATA’nın üç günlük eğitim kursuna katılmış ve başarıyla geçmiş olduğunu ve işin bu alanında çalışmak için uygun beceri ve anlayışla donatılmış olmalarını sağladığı anlamına geliyor. Ayrıca uzmanlarla çalışıyoruz. Örneğin atları ele alalım. Atın özel gereksinimini karşılayabilmemiz için eğitmenleri ve sahipleri ile birlikte çalışıyoruz. İşin bu alanındaki başarı, sahiplerinin istediği kişisel dokunuşları eklemekle oluyor “dedi.

Güvenlik önlemleri

AirBridgeCargo, yükleme ve boşaltma sırasında ve tabii ki uçuş sırasında hayvanların konfor ve güvenliğini sağlamak için ata özel bölme ve kafesler de dahil olmak üzere özel bölümler tedarik etmektedir. Bağlantılı istasyonlarının çoğunda özel yer hizmetleri olanakları da mevcuttur.

Air Bridge Cargo Genel Müdürü Sergey Lazarev, “Canlı hayvanların güvenle taşınması konusundaki kanıtlanmış uzmanlığımız bir yana, müşterilerin ABC’yi seçmelerinin bir başka önemli nedeni, modern Boeing 747 filomuzun kalitesi ve kabiliyetidir. En yeni 747-8F uçaklarımızda, +4 ila + 29 ° C aralığında ayrı ortamlar yaratmamıza olanak tanıyan, bağımsız olarak kontrol edilen, dört sıcaklık bölgesi sunuyoruz. Bu, taşıdığımız canlı hayvanlar için uçakta en rahat sıcaklığı yaratmayı sağlamamıza yardımcı oluyor “dedi.

Taşıma özellikleri

Hayvanlar genellikle ticari havayollarıyla, canlı hayvan taşımacılığı için dünya çapında standart olan, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ‘nin Canlı Hayvanlar Yönetmeliği (LAR) uyarınca, paletler ve sandıklarda taşınır.

Air Bridge Cargo’dan Sergey Lazarev, “Canlı hayvan taşımacılığı için ” abc Care ” adında canlı hayvan taşımacılığı uzmanları tarafından verilen özel bir hizmetimiz var. Yetiştirme programları, koruma projeleri, spor ve eğlence etkinlikleri gibi çok çeşitli canlı hayvan taşıma işlerinde 10 yıllık deneyimimiz var. Sağladığımız tüm hizmetler, IATA’nın AVI canlı hayvanlar yönetmeliklerine tam olarak uygundur ve özel danışmanlarımız, ihtiyaç duydukları yardım ve desteği sağlamak ve ulaştırma süreci ile ilgili her türlü soruyu cevaplamak için her müşteriyle irtibat halinde bulunurlar.
“ABC’de bütün canlı hayvan rezervasyonlarına ve yükleme işlemlerine en üst düzeyde önem verilmektedir. Bu, mümkün olan en kısa transit süresiyle, hem yerde hem de havada hayvanların rahatını mümkün olduğunca koruyarak, hayvanların zamanında ve rahat ulaşmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, yerel havalimanı yetkilileri ve yer hizmeti sağlayıcı ortaklarımızla da yakın işbirliği içinde çalıştığımızdan, sorunsuz bir taşıma süreci için her birini haberdar ederiz “dedi.

Coyne Airways Satış Müdürü Martyn Griffin, “Hayvanların kafeslerde ve depoda geçirdikleri süreyi azaltmak için uçuştan sadece birkaç saat önce teslim edilmesini ve varış noktasına ulaştıklarında da her şeyin hazır olmasını ve böylece hızlı bir şekilde çıkmalarını sağlıyoruz. Tıpkı birinci sınıf uçmak gibi. ”

Coyne, canlı hayvanların güvenli bir şekilde taşınmasının sağlanması için düzgün ve uygun kafeslerin anahtar olduğunu söylüyor. Hayvanların, mürettebatın ve uçakların güvenliği için kafesler her zaman sağlam, iyi  havalan-dırılmış, sızdırmaz ve kaçışa karşı dayanıklı olmalı.

“Ancak, aynı kafesler tüm türler için kullanılamaz: bazı hayvanlar tek taşınmalı bazıları gruplar halinde nakledilmelidir. Hayvanlar aynı kafeste gruplar halinde nakledildiğinde, yalnızca aynı türde, cinsiyette, büyüklükte ve ağırlığa sahip hayvanların birlikte yüklenmesine özen gösterilmelidir. Ayrıca, kafeslerin aşırı yüklenmemesini sağlamak da önemlidir, bu da hayvanların hava akışını azaltabilir ve ayrıca kafeslerin türbülansa, kalkışa ve inişe dayanma yeteneğini de etkileyebilir “dedi.

“Uçaklarda kafeslerin nereye yüklendiği de çok önemli: örneğin av ve avcı hayvanların kafeslerini yan yana koymuyoruz, cinsel olarak olgunlaşmış erkek ve dişi hayvanları birbirine yakın yerleştirmiyoruz. Ayrıca, hayvanların uçaktaki zamanını en aza indirgemek için, en son yükleyip ilk olarak indirilmelerini sağlamaya çalışıyoruz “diye ekledi.

Canlı hayvan ihracatındaki büyümeyi göz önüne alan Budapeşte Havalimanı, önümüzdeki yıllarda inşa edilecek yeni kargo üssünde özellikle hayvanlara özel tesisler kurmayı planlıyor.

Birkaç yıl sonra Kossuth’a göre, Budapeşte Havaalanı’ndan dünyanın herhangi bir yerine özel işlem veya özen gerektiren neredeyse her hayvanı uçurmak mümkün olacak.

“BUD: 2020 Gelişim Programı’nın bir parçası olarak kargo tesislerimizi dönüştürme sürecindeyiz,bu genişleyen canlı hayvan ihracat pazarına hitap etmemize yardımcı olacak” dedi.

ULD yönetim uzmanı Jettainer geçtiğimiz günlerde, kısa bir süre içinde konforlu taşıma konteynerları sağlayarak kiralama servislerini genişleteceğini açıkladı. Özel ULD’ler bir günlük veya birkaç aylık olarak kiralanabilir. Yoğun talep olması durumunda Jettainer‘den 24 saat açık telefon hattı aracılığıyla çok çeşitli ULD kiralanabilir.

JettHub’dan kiralanan at konteynırı, bulutların üstünde seçkin dört ayaklı canlıları Frankfurt’tan ya da gerekirse dünyanın dört bir yanından ulaştırmak için kullanılabilir.

Üç hayvana kadar taşıyabilen at taşıma konteynırının özel tasarımı,özellikle geniş rampasıyla hayvanların girmesini kolaylaştırmakla kalmaz aynı zamanda atlar arasında ideal bir görsel koruma sağlayan ayarlanabilir bir bölüm içerir . Konteynırda kullanılan modern polimer materyal ve kaymayan zemin, hayvanların kendilerine zarar vermeden seyahat edebilmelerini sağlar.

At konteynırının boş iade edilmesi gerekiyorsa, katlanabilir üst kısmı kullanılarak katlanabilir ve yerden kazanmak için alt ambarda taşınabilir. Bu, uçan at konteynırları  yalnızca hayvanların güvenli ve rahat seyahat etmesini sağlamıyor aynı zamanda elleçleme sırasında yerden de tasarruf sağlıyor.

Jettainer Pazarlama ve Halkla İlişkiler Şefi Martin Kraemer, “At konteynırları için büyük bir talep olduğunu fark ediyoruz ve müşterilerimize esnek leasing konseptleri sunabiliyoruz” dedi.

Hayvanların korunması

Birçok havayolu  av turları ve nesli tükenmekte olan türlerin taşınmasını yasaklamak için dünyanın dört bir yanında  taşımacılık için kabul edilemeyen gönderileri tanımlayan sıkı bir etik kargo politikası benimsiyor.
Volga-Dnepr Group, yakın zamanda Macaristan’daki Hortobágy Ulusal Parkı’ndaki en son 14 atın güvenli bir şekilde teslim edilmesini sağlayarak, Rusya’nın Ural steplerinde nesli tükenmekte olan Przewalski atlarını yeniden tanıtma programını güçlü bir şekilde desteklemeye devam ediyor.

Volga-Dnepr Havayolları ve AirBridgeCargo Havayolları işbirliğiyle, Grubun bölgesel ekspres havayolu kargo şirketi Atran Airlines tarafından işletilen bir Boeing 737-400SF uçağında, atların her biri kendi özel konteynırı içinde taşındı.

Yükleme kabinindeki sıcaklık, Budapeşte Ferenc Liszt Uluslararası Havaalanı’ndan Ural Dağları’nın ötesinde step üzerindeki Orenburg kentine yapılan dört saatlik gece uçuşu için 18-20 ° C’de tutuldu. Milli parktaki uzmanlar, yükleme sürecinde ve Rusya’ya vardıklarında atların iyi olmasını sağlamak için hazır bulundu.

Przewalski atları, gezegendeki vahşi atların en nadir ve en tehlikede olan alttürlerinden biridir ve türleri orijinal ortamları olan Orta Asya ve Moğol steplerinde tükenmiştir.

Halen 2.400 hektarlık bir alan üzerinde 380 adet Przewalski atı sürüsü bulunan Hortobágy Ulusal Parkı’nın desteğiyle yavaş yavaş Orenburg da doğal rezervine yeniden kavuşuyor.

Emirates SkyCargo, uçaklarında taşıdıkları konusunda çok temkinli. Uçaktaki yasak hayvanların listesi: köpekler (agresif savaşan cins), 5 yaşın altındaki filler, domuzlar, zehirli yılanlar (sadece hayvanat bahçesi transferi) ve primatlar (hayvanat bahçesi transferi).

Havayolu aynı zamanda, gergedanlar, filler, leoparlar ve aslanlar da dahil olmak üzere CITES I hayvanları taşımıyor.

Etihad Airways, IATA’nın hayvan taşıma ve kabulüne ilişkin yönetmeliklerine uymaktadır. Bu kurallar, kafes şartları, ilaçlar, devlet kuralları ve sürecin diğer birçok alanıyla ilgili rehberlik içerir.

Havayolu, ayrıca, nesli tükenmek üzere olan türlerin ve hayvan refahının CITES kapsamında  koruma yönetmelik-lerine  uymaktadır. Bilimsel araştırmalarda kullanılması amaçlanan canlı hayvanları kabul etmez. 2015 yılında havayolu şirketi hayvanların avlanması sonucu taşınmasını da kabul etmeme kararı aldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lqdSaT
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme