31 Ekim 2017 Salı

Neden Uçakların Batıya Uçması Daha Uzun Sürer? Neden Uçakların Batıya Uçması Doğuya Uçmasından Daha Uzun Sürer? İngiltere’den bir uçağa bindim. Bu yolculuk Batıdan-Doğuya 5 saat sürdü, ancak Doğudan-Batıya yaklaşık 7 saat alıyor. Farkın nedeni, jet akışı (jetstream) olarak bilinen atmosferik bir olay. Jet akışı, Atlantik üzerinde batıdan doğuya her daim esen çok yüksek seviyede bir rüzgar. Sabit hızla hareket eden uçaklar ters yöne oranla Batı-Doğu yönünde daha hızlı  hareket ederler . Her gezegenin çoğunlukla gezegenin döndüğü yönde ve Güneş’in ne kadar eşit derecede aydınlattığıyla belirlenen bir küresel rüzgarı vardır. Dünya’da ekvator kutuplardan çok Güneş alır ve bu ekvatorda kutuplara göre daha sıcak bir havanın oluşmasına sebep olur , ekvatordan yükselen sıcak hava Kuzey ve Güney kutba hareket ederek dolaşım hücreleri (veya “Hadley Hücreleri“) oluşturur. Yolcu uçakları ortalama 800 km/saat hızla uçarlar. Eğer doğuya doğru uçan bir uçak 200 km/saat hızla esen bir jet stream akımının içine girerse yeryüzüne göre hızı 1,000 km/saat olur. Eğer uçak tam ters yönde, batıya doğru giderse bu defa hızı yeryüzüne göre 600 km/saat olur. Bu, yolculuk süresinde ve uçağın harcadığı yakıt miktarında farklılık  anlamına gelmektedir. Yolcu uçaklarının rüzgâra ters yönde gitmemek gibi bir alternatifleri yoktur. Uluslararası kurallar gereği uçaklar daha önceden belirlenmiş uçuş yollarını kullanarak belli yüksekliklerde uçabilirler. Bu nedenle jet stream hava akımına karşı uçan uçaklar da mutlaka vardır. Eğer uçuş rotanız bu hava akımlarına denk geliyorsa yolculuk süreniz de bu rüzgârın hızına ve sizin yönünüze bağlı olarak uzayıp kısalmaktadır. İçerik:http://www.aviknot.com/  

Neden Uçakların Batıya Uçması Doğuya Uçmasından Daha Uzun Sürer?

İngiltere’den bir uçağa bindim. Bu yolculuk Batıdan-Doğuya 5 saat sürdü, ancak Doğudan-Batıya yaklaşık 7 saat alıyor. Farkın nedeni, jet akışı (jetstream) olarak bilinen atmosferik bir olay.

Jet akışı, Atlantik üzerinde batıdan doğuya her daim esen çok yüksek seviyede bir rüzgar. Sabit hızla hareket eden uçaklar ters yöne oranla Batı-Doğu yönünde daha hızlı  hareket ederler .

Her gezegenin çoğunlukla gezegenin döndüğü yönde ve Güneş’in ne kadar eşit derecede aydınlattığıyla belirlenen bir küresel rüzgarı vardır. Dünya’da ekvator kutuplardan çok Güneş alır ve bu ekvatorda kutuplara göre daha sıcak bir havanın oluşmasına sebep olur , ekvatordan yükselen sıcak hava Kuzey ve Güney kutba hareket ederek dolaşım hücreleri (veya “Hadley Hücreleri“) oluşturur.

Yolcu uçakları ortalama 800 km/saat hızla uçarlar. Eğer doğuya doğru uçan bir uçak 200 km/saat hızla esen bir jet stream akımının içine girerse yeryüzüne göre hızı 1,000 km/saat olur. Eğer uçak tam ters yönde, batıya doğru giderse bu defa hızı yeryüzüne göre 600 km/saat olur. Bu, yolculuk süresinde ve uçağın harcadığı yakıt miktarında farklılık  anlamına gelmektedir.

Yolcu uçaklarının rüzgâra ters yönde gitmemek gibi bir alternatifleri yoktur. Uluslararası kurallar gereği uçaklar daha önceden belirlenmiş uçuş yollarını kullanarak belli yüksekliklerde uçabilirler. Bu nedenle jet stream hava akımına karşı uçan uçaklar da mutlaka vardır. Eğer uçuş rotanız bu hava akımlarına denk geliyorsa yolculuk süreniz de bu rüzgârın hızına ve sizin yönünüze bağlı olarak uzayıp kısalmaktadır.

İçerik:http://www.aviknot.com/

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2ikhSoi
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme