17 Mart 2020 Salı

TAŞIMACILIKTA KORONAVİRÜS ETKİLERİ 2019 yılının Aralık ayında Çin’in Wuhan bölgesinde ortaya çıkan COVID-19 küresel ölçekte bir sağlık krizine dönüşmüş haldedir. Ortaya çıktığı andan itibaren bugün itibariyle 155 ülkeye yayılmış olan koronavirüs, Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak nitelendirilmiştir. Hastalığın yayılmasının temel sebebinin fiziki temas olması sebebiyle salgının önlenmesi amacıyla hükümetler ülkelerine girişleri ve ülkelerinden çıkışları kontrol altına almakta ve hatta sınırlardan insan ve eşya geçişlerini tamamen engelleyici önlemler uygulamaktadır. Gerek ülkeler ve gerekse ülkeler üstü kuruluşlar tarafından küresel ticareti kolaylaştırıcı önlemlerin uygulamaya alındığı, ticari eşyaların alışverişine ilişkin mevcut uygulamaların ise geliştirilmeye çalışıldığı bir süreçte siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi faaliyetlerin kendilerine has süregelen düzenleri COVID-19 salgını kaynaklı bir krizle karşı karşıyadır. Ülkeler bu krizi sınır kapılarındaki yoğunlaştırılmış önlemler ile aşmaya çalışırken tedbir amaçlı engellenen sınır geçişleri küresel boyuttaki tedarik zincirini ve hizmet sektörünü başka bir kriz ile karşı karşıya bırakmaktadır. •    İptal edilen yolcu uçağı seferleri sebebiyle yolcu uçaklarında taşınan kargo hacmi için kargo uçaklarına olan talep artış göstermektedir. •    Çin’in ihracat hacmindeki daralma sebebiyle Çin merkezli konteyner gemileri iptal edilmekte olup bu durum Çin ile ticaret yapan ülkelerin kapasite sıkıntısı ile karşılaşmalarına sebep olmaktadır. •    Demiryolu taşımacılığındaki kısıtlamalar sebebiyle konteynerler limanlarda bekletilmektedir. •    Karayolu sınır geçişlerinde uygulanan kontroller ve sınırlamalar, karayolu taşımacılığında gecikmelere sebep olmaktadır. Bazı ülkelerde sınırlar hem insan hem de yük taşımacılığına kapatılmıştır.

2019 yılının Aralık ayında Çin’in Wuhan bölgesinde ortaya çıkan COVID-19 küresel ölçekte bir sağlık krizine dönüşmüş haldedir. Ortaya çıktığı andan itibaren bugün itibariyle 155 ülkeye yayılmış olan koronavirüs, Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak nitelendirilmiştir. Hastalığın yayılmasının temel sebebinin fiziki temas olması sebebiyle salgının önlenmesi amacıyla hükümetler ülkelerine girişleri ve ülkelerinden çıkışları kontrol altına almakta ve hatta sınırlardan insan ve eşya geçişlerini tamamen engelleyici önlemler uygulamaktadır.

Gerek ülkeler ve gerekse ülkeler üstü kuruluşlar tarafından küresel ticareti kolaylaştırıcı önlemlerin uygulamaya alındığı, ticari eşyaların alışverişine ilişkin mevcut uygulamaların ise geliştirilmeye çalışıldığı bir süreçte siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi faaliyetlerin kendilerine has süregelen düzenleri COVID-19 salgını kaynaklı bir krizle karşı karşıyadır. Ülkeler bu krizi sınır kapılarındaki yoğunlaştırılmış önlemler ile aşmaya çalışırken tedbir amaçlı engellenen sınır geçişleri küresel boyuttaki tedarik zincirini ve hizmet sektörünü başka bir kriz ile karşı karşıya bırakmaktadır.

•    İptal edilen yolcu uçağı seferleri sebebiyle yolcu uçaklarında taşınan kargo hacmi için kargo uçaklarına olan talep artış göstermektedir.

•    Çin’in ihracat hacmindeki daralma sebebiyle Çin merkezli konteyner gemileri iptal edilmekte olup bu durum Çin ile ticaret yapan ülkelerin kapasite sıkıntısı ile karşılaşmalarına sebep olmaktadır.

•    Demiryolu taşımacılığındaki kısıtlamalar sebebiyle konteynerler limanlarda bekletilmektedir.

•    Karayolu sınır geçişlerinde uygulanan kontroller ve sınırlamalar, karayolu taşımacılığında gecikmelere sebep olmaktadır. Bazı ülkelerde sınırlar hem insan hem de yük taşımacılığına kapatılmıştır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2WsfFgB
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder