29 Mayıs 2020 Cuma

LATAM: VİRÜSÜN İFLASA SÜRÜKLEDİĞİ EN BÜYÜK HAVAYOLU Kıtanın en büyük taşıyıcısı olan LATAM Havayolları Grubu , Salı günü ABD iflas koruması için başvuruda bulundu. LATAM, koronavirüs pandemisi nedeniyle acil yeniden yapılanma arayışında bulunan dünyanın en büyük taşıyıcısı oldu. Latin Amerika havayolu iflasları dünya gündemine oturdu. LATAM Havayolları ve Avianca Holdings Büyük Buhran’da hayatta kaldı, ancak sadece birkaç hafta karantinalar her iki şirketi de iflasa zorladı ve Latin Amerika’yı havayolu finans zaafiyeti ile dünyanın en üst noktası olarak işaretledi. Bu ayın başlarında bölgedeki 2 numaralı havayolu şirketi Avianca Holdings tarafından yapılan benzer bir iflasın ardından Latin Amerika’nın taşıyıcılarının finansal zayıflığı dikkat çekti. Ancak yönetim kargaşası ve kayıpları yaşayan Avianca’nın aksine, Şili’nin LATAM’ı son dört yıl boyunca toplam 700 milyon dolardan fazla kar elde etti. LATAM, ödemeleri durduran diğer operatörlerin aksine bu yıl temettü ödemesini de onaylamıştı. Dünyanın en büyük havayollarından biri olan LATAM, iflas yeniden yapılanmasıyla uçmaya devam edeceğini söyledi. Latin Amerika hükümetleri, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’nın aksine kilit havayollarını kurtarmak için isteksiz davranıyor. Şili maliye bakanlığı, LATAM’ın “Şili için stratejik bir şirket” olduğunu ve hükümetin LATAM’ın yeniden yapılandırılmasına nasıl katkıda bulunabileceğini “değerlendireceğini” ancak bir kurtarma teklif etmediğini söyledi. Delta Air Lines , geçtiğimiz yıl LATAM’ın % 20 hissesi için 1.9 milyar $ ödedi ve şirketin 2 numaralı hissedarı oldu. Delta CEO’su Ed Bastian, yaptığı açıklamada, “LATAM ile ortaklığımıza sıkı sıkıya bağlı kalıyoruz ve uzun vadede başarılı bir şekilde daha güçlü bir havayolu ve Delta ortağı ortaya çıkacağına inanıyoruz” dedi.

Kıtanın en büyük taşıyıcısı olan LATAM Havayolları Grubu , Salı günü ABD iflas koruması için başvuruda bulundu. LATAM, koronavirüs pandemisi nedeniyle acil yeniden yapılanma arayışında bulunan dünyanın en büyük taşıyıcısı oldu.

Latin Amerika havayolu iflasları dünya gündemine oturdu.

LATAM Havayolları ve Avianca Holdings Büyük Buhran’da hayatta kaldı, ancak sadece birkaç hafta karantinalar her iki şirketi de iflasa zorladı ve Latin Amerika’yı havayolu finans zaafiyeti ile dünyanın en üst noktası olarak işaretledi.

Bu ayın başlarında bölgedeki 2 numaralı havayolu şirketi Avianca Holdings tarafından yapılan benzer bir iflasın ardından Latin Amerika’nın taşıyıcılarının finansal zayıflığı dikkat çekti.

Ancak yönetim kargaşası ve kayıpları yaşayan Avianca’nın aksine, Şili’nin LATAM’ı son dört yıl boyunca toplam 700 milyon dolardan fazla kar elde etti. LATAM, ödemeleri durduran diğer operatörlerin aksine bu yıl temettü ödemesini de onaylamıştı.

Dünyanın en büyük havayollarından biri olan LATAM, iflas yeniden yapılanmasıyla uçmaya devam edeceğini söyledi.

Latin Amerika hükümetleri, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’nın aksine kilit havayollarını kurtarmak için isteksiz davranıyor.

Şili maliye bakanlığı, LATAM’ın “Şili için stratejik bir şirket” olduğunu ve hükümetin LATAM’ın yeniden yapılandırılmasına nasıl katkıda bulunabileceğini “değerlendireceğini” ancak bir kurtarma teklif etmediğini söyledi.

Delta Air Lines , geçtiğimiz yıl LATAM’ın % 20 hissesi için 1.9 milyar $ ödedi ve şirketin 2 numaralı hissedarı oldu.

Delta CEO’su Ed Bastian, yaptığı açıklamada, “LATAM ile ortaklığımıza sıkı sıkıya bağlı kalıyoruz ve uzun vadede başarılı bir şekilde daha güçlü bir havayolu ve Delta ortağı ortaya çıkacağına inanıyoruz” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3gEF91Y
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder