30 Kasım 2018 Cuma

Sunexpress, 2019’da turizmdeki yükselişin hızlanarak süreceğini öngörüyor Özen: 2019 yılında Türk turizm sektöründeki gelişmenin ve büyümenin hızlanarak süreceği öngörümüz, plan ve yatırımlarımıza yön veriyor.   Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress Almanya’nın Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen, “2019’da turizmdeki yükselişin hızlanarak süreceğini öngörüyoruz: Şu anda rezervasyonlar oldukça pozitif. Tur operatörleri ve seyahat acenteleri, Orta Avrupa’dan Türkiye’ye olan tur paketlerinde ciddi bir canlanma bekliyor. SunExpress, Türk turizmi açısından oldukça hayati ve belirgin bir rol oynuyor. Turizm taşımacılığının önde gelen havayolu olarak sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Bu çerçevede de Türk turizmini desteklemeye ve daha ileriye taşımaya devam edeceğiz” dedi.   SunExpress’in 2018 yaz sezonunda sadece orta Avrupa’dan Türkiye’ye 5 milyondan fazla koltuk arz ettiğini belirten Özen, Türkiye’de 13 şehirden Avrupa’da 32 kente tarifeli direkt seferlerle hava köprüsü kurduğunu söyledi: “SunExpress’in hem Türkiye’de hem Almanya’da çok derin kökleri var. Kurulduğumuz günden beri merkezimiz, Türk turizminin başkenti Antalya’yı Avrupa’ya bağlıyoruz. Aynı şekilde aktarma merkezimiz İzmir’i de. Bu çerçeve içerisinde, 2010 yılında Anadolu kentlerini Avrupa’ya tarifeli direkt seferlerle bağlamaya başladık. Bugün geldiğimiz noktada, her yeni sezonda bu uçuş ağımıza yeni destinasyonlar ekliyoruz. 2018 yaz sezonunda kapasitemizi çok ciddi anlamda artırarak, Anadolu ile Avrupa arasındaki uçuşlarımıza 17 yeni uçuş daha ekledik. Bu büyüme trendi 2018/2019 kış sezonunda da sürüyor; önceki döneme göre yüzde 4’lük kapasite artışımız var” dedi.   Özen, 2011 yılında kurulan SunExpress Almanya ile birlikte, Avrupa’nın önde gelen tatil hava yolu konumunu güçlendirdiğini belirterek, “SunExpress Almanya ile birlikte, Türkiye dışında tatil bölgelerine de uçmaya başladık. Şu anda Almanya’dan Kuzey Afrika, Orta Doğu’daki güneşli tatil bölgelerinin yanı sıra Avrupa’daki, İspanya, Bulgaristan, Yunanistan gibi tatil bölgelerine uçuyoruz” dedi. Özen, 2019 yaz sezonu uçuşlarını da çok yakında açıklayacaklarını belirterek, “2019 yaz sezonumuz, kapasite artışı ve yeni destinasyonlar gibi sürprizlerle dolu olacak” dedi.   Dijitalleşme tam gaz devam ediyor   Özen, SunExpress için müşteri memnuniyetinin en öncelikli konulardan biri olduğunu belirterek, “Müşteri memnuniyetine verdiğimiz bu önemin bir sonucu olarak da 2018 yılında ‘yolcunun seçimi’ olarak bilinen Skytrax ödüllerinde dünyanın en iyi 5. tatil hava yolu, Türkiye’nin ise en iyi hava yolu seçildik. Misafirlerimize, ihtiyaçlarına uygun daha fazla ve daha kaliteli hizmet sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.   “Dijital satış kanallarında önde gelen bir hava yolu olmayı hedefliyoruz” diyen Özen, “Geçtiğimiz yıllarda dijitalleşme stratejimizin bir parçası olarak, misafirlerimizin beklentilerini karşılamak için çok önemli işler başardık; rezervasyon sistemimizi değiştirdik, kullanıcı dostu, yalnızca uçak bileti değil misafirlerimizin bütün seyahatlerini planlayabilecekleri yeni bir web sitesi yarattık. Amacımız misafirlerimize her türlü kanaldan ulaşabilmek. Bu çerçevede de geçtiğimiz günlerde başlattığımız WhatsApp hizmeti ile WhatsApp’ı kullanan ilk hava yolu olduk. Artık misafirlerimiz, her türlü soruları için bize WhatsApp aracılığı ile 7/24 ulaşabilir” dedi.   Avantajlarla dolu SunExpress Bonus   Yeni yolcu sadakat programlarının çok ilgi gördüğünü belirten Özen, “Yolcu sadakat programımızı baştan aşağıya yeniledik ve yolcularımız için çok daha avantajlı, her uçuşta puan kazandıran yeni ödül programımız SunExpress Bonus’u hayata geçirdik. Daha kolay ve daha yenilikçi ve tabii ki daha avantajlı, uçtukça kazandıran bir programı. SunExpress Bonus, ailelere de özel fırsatlar da sunuyor. Aile bireyleri, tek bir aile hesabı açarak ortak hesaplarında puan toplayabilir ve bunları kendi aralarında paylaşabiliyor. Ayrıca, SunExpress Bonus üyeleri, her destinayonda geçerli olan 10 uçuşa 1 uçuş hediye avantajından da faydalanabiliyor” dedi.   Yeni uçak içi eğlence sistemi   Özen, kişiselleştirilmiş hizmetin temel hedefleri olduğunu belirterek, dijitalleşmedeki stratejilerinin de hizmeti mümkün olduğunca kişiselleştirmek olduğunu söyledi: “Yeni uçak içi eğlence sistemimiz 2019 yaz sezonundan önce bütün uçaklarımızda hayata geçecek. Artık, misafirlerimiz, kişisel elektronik cihazları (cep telefonu, tablet, laptop) aracılığı ile wifi ağına bağlanarak uçuş süresince gişe rekorları kıran filmleri ve popüler TV programlarını izleme olanağına sahip olacak. Ayrıca yolcular, geniş bir yelpazede sunulan müzik listelerine, gazete ve dergi alternatiflerine, uçuş bilgileri ve seyir haritasına da ulaşabilecek. Yolcular, bu sistem sayesinde seyahat edecekleri destinasyonlara dair keşfedilecek noktalar, aktivite alternatifleri, alışveriş güzergahları, transfer hizmetleri ve turlar gibi değerli ipuçlarına, etkileşimli 3D haritası ile de uçuşları ile ilgili mesafe, hız, irtifa, sıcaklık gibi gerçek zamanlı bilgilere ulaşabilecek. Ayrıca yolcular, SunExpress’in yenilenen ikram menüsü SunCafe ve duty-free menüsü SunShop’a ‘SunExpress Entertainment’ sistemi aracılığı ile ulaşarak istedikleri ürünü hızlı ve kolay bir şekilde satın alabilecek.”   MAX’lerle filomuzu güçlendireceğiz   En büyük yatırımlarının 2014’te 50 uçaklık Boeing 737 NG ve MAX uçak alımı ile yaptıklarını belirten Özen, “Şu anda 18 NG uçağımızı teslim aldık. Geçen yıl, teslim almayı planladığımız 7 adet NG’yi de MAX’e çevirdik. Bu yıl dünya semalarında yeni görünen MAX’ler ile filomuzu güçlendiriyoruz. Ayrıca, 2015’te yönetim kurlumuzun desteği ile opsiyonlu 10 adet MAX siparişi verdik. 2019’de toplam 5 adet MAX filomuza katılacak.   MAX’lerin birçok avantaj sunduğunu belirten Özen, “Daha az yakıt tüketimi, daha yüksek menzil, daha az emisyon ve daha sessiz. MAX’ler bize daha uzun mesafelere uçabilme imkanı sağlayacak. Bu da bize mevcut uçuş mesafelerinin ötesinde yeni pazarlara açılma şansı verecek” dedi.

Dijitalleşme tam gaz devam ediyor

Avantajlarla dolu SunExpress Bonus

Yeni uçak içi eğlence sistemi