12 Mart 2018 Pazartesi

Çeşme’ye Havaalanı İzmir’i İkiye Böldü İzmir’in ve Türk turizminin üst düzey destinasyonlarının başında gelen Çeşme’de yaşanan gelişmeler nedeniyle tartışmaların biri bitiyor, diğeri başlıyor. Yaz aylarında devasa bir nüfusa erişen ilçede daha önce yaşanan gürültü tartışmaları ve mevcut RES tartışmalarının ardından şimdi de havalimanı polemiği başladı. Alaçatı’ya yapılacak olan havalimanı için olumlu ve olumsuz yorumlar birbiri ardına geliyor. Adnan Menderes Havalimanı’na 70 kilometre uzaklıkta yeni bir havalimanının İzmir için israf ve ölü yatırım olduğunu savunan da var. ETİK BAŞKANI MEHMET İŞLER “RANT İZMİRLİLERİN VE ÇEŞMELİLERİNDİR” “Çeşme’ye havalimanını şartlı destekliyoruz.Neden ve hangi şartlarda istiyoruz? Turizm ulaşım demektir. Ulaşımın olmadığı yerde turizmin gelişmesini bekleyemezsiniz. Bir gelir elde etmek istiyor, 54 yan sektörü beslemek istiyorsanız ulaşım olmalı. Çeşme’ye havalimanı gerekli mi? Bence gerekli. Bodrum için de bunlar konuşulmuştu. Dalaman için de konuşulmuştu. Bu havalimanları charter seferlerinin olduğu vazgeçilmez birer havalimanı oldu. Çeşme’ye gelecek havalimanı büyük mü? Değil. Yine de bu haliyle bile tekne sahiplerinin daha sık gelmelerini sağlayacak… Yunan adalarında bulunan yabancı yat sahiplerinin katma değer yaratma fırsatı olacak.  Denebilir ki, Adnan Menderes’ten gelsinler… İşte olmuyor öyle. Çeşme’deki uçaklar baştan küçük olacak, adeta bir hava taksisi olacak ama hiç olmazsa ekonomik gelir düzeyi yüksek müşterileri getirecek. Turist sayısını arttırmayacak belki ekonomik seviyesi yüksel müşteri gelecek. Gelenler Çeşme’nin reklamını yapacak. Araç kiralama hizmetleri artacak. İç turizm açısından da cazibeyi arttıracak. Bodrum’a da insanlar havalimanı yokken önce İzmir’e geliyorlardı. Şimdi Bodrum havalimanı yetmiyor. Yalnız Bodrum Havalimanı yapıldıktan sonra müthiş bir yapılaşma oldu. Bodrum’da imar stratejik olarak planlanmamıştı. Çeşme’ye havalimanı yapılsın ama stratejik imar planıyla birlikte gitsin. Havalimanı katma değer yaratsın derken plansız şekilde olmasın. Bir de karşı çıkacaksak havalimanına değil, RES’lere karşı çıkabiliriz. Havaalanına bunlar çok yakın. Buradaki rüzgar santralleri son derece riskli. Çeşme’nin dokusuna bunlar uymuyor. İstemezükçülerin rüzgar santrallerine onay verenlere haykırması gerekir. Yunanistan’ın adalarında bile havaalanı var. Havaalanı olunca demek ki bir yer yağmalanmıyor ama RES’lerle yağmalanıyor adeta. Birçok sektörden dostlarımızla konuyu istişare ediyoruz. Onlar da havalimanı için da bizim gibi düşünüyor. Peki havalimanına kim karşı çıkıyor? Siyasi kaygıları olanlar ve çevreciler karşı çıkıyor. Buraya  siyasi bakmamak lazım. Kendi eksiklikleri kamufle edilsin diye karşı çıkıyorlar. Bırakın Bodrum’u, küçücük Yunan adalarında bile bu havalimanları varsa, Çeşme de bunu hak etmektedir.  Çevrecilerin samimi olduğuna inanmıyorum. RES’ler yapılırken neredeydiler? Sürekli rant diyorlar. Rant dedikleri şey aslında Çeşmelinin ve İzmirlinin rantıdır. ÇEŞME KENT KONSEYİ BAŞKANI ÖMER ÖNAL “İSTEMEZÜKÇÜ DEĞİLİZ AMA…” “Havaalanı konusu bizi adeta böldü. Bir kısmımız yapılsın derken, bir kısmımız istemiyor. Kimimiz de rüzgar gülü savunucusu oldu. Bir bölüm yapılsın, bir bölüm yapılmasın diyor. Bir bölüm rüzgar güllerinin kaldırılacağından bahsediyor. En sonunda havaalanını mı tercih edeceğiz, rüzgar gülleri mi kalacak? Biz hiçbirini istemiyoruz. Çeşme’ye havaalanına ne gerek var? 3 geliş, 3 gidiş havaalanımız var. Çeşme’yi talan edebilmek için adeta bir kampanya başladı. Bodrum’u ve Kuşadası’nı nasıl bitirdilerse Çeşme’yi de aynı duruma getirmeye çalışıyorlar. Ben çok rahatsızım. Çeşme’nin o 15 sene önceki yemyeşil dokusu mahvoluyor. Bu istemezükçülük de değildir. Hayatımıza ve doğaya müdahaleye karşıyız. Ovack ve Germiyan’da olanlar ortada. Gelecek nesillere güzel bir doğa bırakamayacağız. Bunlar bize atalarımızdan kalan miraslarımız ama maalesef torunlarımıza bırakamayacağız gibi. Çeşme bundan 20 sene sonra yaşanabilirlikten çıkacak. Havaalanına ne gerek var? 3-5 zengin gelecek diye bunlar yapılmamalı. Kesinlikle israf olduğunu düşünüyorum. Yok charter gelecekmiş vs. Hiçbirine inanmıyorum. Charter uçaklar Adnan Menderes’e inmeyecek de Alaçatı’ya inecek. Olur mu hiç öyle şey…” ŞEHİR PLANCILARI ODASI İZMİR ŞUBE BAŞKANI ÖZLEM ŞENYOL KOCAER “ÇED RAPORU HENÜZ ONAYLANMADI” “Çeşme’ye yapılacak havalimanı 100 binlik ve 25 binlik planda halihazırda mevcuttur. Ancak planlarda mevcut olmuş olması, yapılması gerektiği anlamını taşımamaktadır. Yapılacak havalimanının taslakta birçok mevzuata ve şehirciliğe aykırı olduğu gerekçesiyle çevre düzeni planıyla ilgili daha önce açmış olduğumuz bir dava bulunuyor. Bu davanın duruşmaları devam ediyor ve sonuçları henüz gelmedi. Havalimanıyla birlikte ilçede gereğinden fazla bir nüfus artışı ön görülüyor.  Adnan Menderes Havalimanı varken, Çeşme’ye yapılacak havalimanının ne kadar ihtiyacı var? Açıkçası bunun analizi yapılmamış durumda ve normal şartlarda havalimanının yapım kararından önce ihtiyacın ortaya konmuş olması gerekmekteydi. Yine ÇED raporunun henüz onaylanmamış olduğunu görüyoruz. Biz de Şehir Plancıları Odası ve diğer ilgili odalar olarak havalimanı konusunda bir çalışma grubu kurduk. Havalimanının çevresel etkileri, ekolojik olarak doğaya verebileceği zarar, kentleşme ve yarımadaya olumlu ya da olumsuz etkileri üzerine rapor hazırlayacağız. Bu raporu da en kısa zamanda ilgili kurumlar ve kamuoyu ile paylaşacağız.” BURAK CİLASUN / BEN HABER Kaynak:http://ift.tt/1Acfsy8

İzmir’in ve Türk turizminin üst düzey destinasyonlarının başında gelen Çeşme’de yaşanan gelişmeler nedeniyle tartışmaların biri bitiyor, diğeri başlıyor. Yaz aylarında devasa bir nüfusa erişen ilçede daha önce yaşanan gürültü tartışmaları ve mevcut RES tartışmalarının ardından şimdi de havalimanı polemiği başladı. Alaçatı’ya yapılacak olan havalimanı için olumlu ve olumsuz yorumlar birbiri ardına geliyor. Adnan Menderes Havalimanı’na 70 kilometre uzaklıkta yeni bir havalimanının İzmir için israf ve ölü yatırım olduğunu savunan da var.

ETİK BAŞKANI MEHMET İŞLER “RANT İZMİRLİLERİN VE ÇEŞMELİLERİNDİR”

“Çeşme’ye havalimanını şartlı destekliyoruz.Neden ve hangi şartlarda istiyoruz? Turizm ulaşım demektir. Ulaşımın olmadığı yerde turizmin gelişmesini bekleyemezsiniz. Bir gelir elde etmek istiyor, 54 yan sektörü beslemek istiyorsanız ulaşım olmalı. Çeşme’ye havalimanı gerekli mi? Bence gerekli. Bodrum için de bunlar konuşulmuştu. Dalaman için de konuşulmuştu. Bu havalimanları charter seferlerinin olduğu vazgeçilmez birer havalimanı oldu. Çeşme’ye gelecek havalimanı büyük mü? Değil. Yine de bu haliyle bile tekne sahiplerinin daha sık gelmelerini sağlayacak… Yunan adalarında bulunan yabancı yat sahiplerinin katma değer yaratma fırsatı olacak.  Denebilir ki, Adnan Menderes’ten gelsinler… İşte olmuyor öyle. Çeşme’deki uçaklar baştan küçük olacak, adeta bir hava taksisi olacak ama hiç olmazsa ekonomik gelir düzeyi yüksek müşterileri getirecek. Turist sayısını arttırmayacak belki ekonomik seviyesi yüksel müşteri gelecek. Gelenler Çeşme’nin reklamını yapacak. Araç kiralama hizmetleri artacak. İç turizm açısından da cazibeyi arttıracak. Bodrum’a da insanlar havalimanı yokken önce İzmir’e geliyorlardı. Şimdi Bodrum havalimanı yetmiyor. Yalnız Bodrum Havalimanı yapıldıktan sonra müthiş bir yapılaşma oldu. Bodrum’da imar stratejik olarak planlanmamıştı. Çeşme’ye havalimanı yapılsın ama stratejik imar planıyla birlikte gitsin. Havalimanı katma değer yaratsın derken plansız şekilde olmasın. Bir de karşı çıkacaksak havalimanına değil, RES’lere karşı çıkabiliriz. Havaalanına bunlar çok yakın. Buradaki rüzgar santralleri son derece riskli. Çeşme’nin dokusuna bunlar uymuyor. İstemezükçülerin rüzgar santrallerine onay verenlere haykırması gerekir. Yunanistan’ın adalarında bile havaalanı var. Havaalanı olunca demek ki bir yer yağmalanmıyor ama RES’lerle yağmalanıyor adeta. Birçok sektörden dostlarımızla konuyu istişare ediyoruz. Onlar da havalimanı için da bizim gibi düşünüyor. Peki havalimanına kim karşı çıkıyor? Siyasi kaygıları olanlar ve çevreciler karşı çıkıyor. Buraya  siyasi bakmamak lazım. Kendi eksiklikleri kamufle edilsin diye karşı çıkıyorlar. Bırakın Bodrum’u, küçücük Yunan adalarında bile bu havalimanları varsa, Çeşme de bunu hak etmektedir.  Çevrecilerin samimi olduğuna inanmıyorum. RES’ler yapılırken neredeydiler? Sürekli rant diyorlar. Rant dedikleri şey aslında Çeşmelinin ve İzmirlinin rantıdır.

ÇEŞME KENT KONSEYİ BAŞKANI ÖMER ÖNAL “İSTEMEZÜKÇÜ DEĞİLİZ AMA…”

“Havaalanı konusu bizi adeta böldü. Bir kısmımız yapılsın derken, bir kısmımız istemiyor. Kimimiz de rüzgar gülü savunucusu oldu. Bir bölüm yapılsın, bir bölüm yapılmasın diyor. Bir bölüm rüzgar güllerinin kaldırılacağından bahsediyor. En sonunda havaalanını mı tercih edeceğiz, rüzgar gülleri mi kalacak? Biz hiçbirini istemiyoruz. Çeşme’ye havaalanına ne gerek var? 3 geliş, 3 gidiş havaalanımız var. Çeşme’yi talan edebilmek için adeta bir kampanya başladı. Bodrum’u ve Kuşadası’nı nasıl bitirdilerse Çeşme’yi de aynı duruma getirmeye çalışıyorlar. Ben çok rahatsızım. Çeşme’nin o 15 sene önceki yemyeşil dokusu mahvoluyor. Bu istemezükçülük de değildir. Hayatımıza ve doğaya müdahaleye karşıyız. Ovack ve Germiyan’da olanlar ortada. Gelecek nesillere güzel bir doğa bırakamayacağız. Bunlar bize atalarımızdan kalan miraslarımız ama maalesef torunlarımıza bırakamayacağız gibi. Çeşme bundan 20 sene sonra yaşanabilirlikten çıkacak. Havaalanına ne gerek var? 3-5 zengin gelecek diye bunlar yapılmamalı. Kesinlikle israf olduğunu düşünüyorum. Yok charter gelecekmiş vs. Hiçbirine inanmıyorum. Charter uçaklar Adnan Menderes’e inmeyecek de Alaçatı’ya inecek. Olur mu hiç öyle şey…”

ŞEHİR PLANCILARI ODASI İZMİR ŞUBE BAŞKANI ÖZLEM ŞENYOL KOCAER “ÇED RAPORU HENÜZ ONAYLANMADI”

“Çeşme’ye yapılacak havalimanı 100 binlik ve 25 binlik planda halihazırda mevcuttur. Ancak planlarda mevcut olmuş olması, yapılması gerektiği anlamını taşımamaktadır. Yapılacak havalimanının taslakta birçok mevzuata ve şehirciliğe aykırı olduğu gerekçesiyle çevre düzeni planıyla ilgili daha önce açmış olduğumuz bir dava bulunuyor. Bu davanın duruşmaları devam ediyor ve sonuçları henüz gelmedi. Havalimanıyla birlikte ilçede gereğinden fazla bir nüfus artışı ön görülüyor.  Adnan Menderes Havalimanı varken, Çeşme’ye yapılacak havalimanının ne kadar ihtiyacı var? Açıkçası bunun analizi yapılmamış durumda ve normal şartlarda havalimanının yapım kararından önce ihtiyacın ortaya konmuş olması gerekmekteydi. Yine ÇED raporunun henüz onaylanmamış olduğunu görüyoruz. Biz de Şehir Plancıları Odası ve diğer ilgili odalar olarak havalimanı konusunda bir çalışma grubu kurduk. Havalimanının çevresel etkileri, ekolojik olarak doğaya verebileceği zarar, kentleşme ve yarımadaya olumlu ya da olumsuz etkileri üzerine rapor hazırlayacağız. Bu raporu da en kısa zamanda ilgili kurumlar ve kamuoyu ile paylaşacağız.”

BURAK CİLASUN / BEN HABER

Kaynak:http://ift.tt/1Acfsy8



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DlPomU
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder