28 Ağustos 2017 Pazartesi

Türkiye’de iş jeti sayısı düşüyor Türkiye’de iş jeti sayısı 78’e düştü. 2008 yılında 55 olan iş jeti sayısı 20012’de 98’e kadar çıkmıştı. Uluslararası hava taşımacılığı sektörü son on yılda yüzde 5,6 büyürken Türkiye’de bu oran yüzde 14’ü buldu. Havacılık alanında dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye’deki iş jetlerine olan talep beklentileri karşılamadı. Türkiye’de 2012 yılında 98 olan iş jeti sayısı, 2017 yılına gelindiğinde 78’e geriledi. 4, 8, 16 kişilik yolcu kapasiteli iş jetlerinin, genellikle zamanı kısıtlı iş adamları ve devlet yöneticileri tarafından kullanılmaktadır. Özel uçak kiralama fiyatları , tarifeli uçak bilet fiyatlarına bakıldığında çok yüksektir. Özel uçak işletmek ve istihdam etmek oldukça masraflıdır. Çünkü Türkiye’de iş jeti kullanımı diğer gelişmiş ülkelere bakıldığında istenilen düzeyde değildir. Pilot maaşları 6 bin ila 10 bin USD arasında değişmektedir. Kiralık uçakların saatlik kiralama bedelleri 3 bin ila 4 bin dolar arasında değişmektedir. Tüm işletme giderleri hesaplandığında uçakların boş kalma lüksünün olmadığı ortaya çıkıyor.  

Türkiye’de iş jeti sayısı 78’e düştü. 2008 yılında 55 olan iş jeti sayısı 20012’de 98’e kadar çıkmıştı.

Uluslararası hava taşımacılığı sektörü son on yılda yüzde 5,6 büyürken Türkiye’de bu oran yüzde 14’ü buldu. Havacılık alanında dünyanın en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye’deki iş jetlerine olan talep beklentileri karşılamadı. Türkiye’de 2012 yılında 98 olan iş jeti sayısı, 2017 yılına gelindiğinde 78’e geriledi.

4, 8, 16 kişilik yolcu kapasiteli iş jetlerinin, genellikle zamanı kısıtlı iş adamları ve devlet yöneticileri tarafından kullanılmaktadır.

Özel uçak kiralama fiyatları , tarifeli uçak bilet fiyatlarına bakıldığında çok yüksektir.

Özel uçak işletmek ve istihdam etmek oldukça masraflıdır. Çünkü Türkiye’de iş jeti kullanımı diğer gelişmiş ülkelere bakıldığında istenilen düzeyde değildir. Pilot maaşları 6 bin ila 10 bin USD arasında değişmektedir. Kiralık uçakların saatlik kiralama bedelleri 3 bin ila 4 bin dolar arasında değişmektedir. Tüm işletme giderleri hesaplandığında uçakların boş kalma lüksünün olmadığı ortaya çıkıyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wCCCRK
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder