27 Ağustos 2017 Pazar

Boeing Yakıt Tasarrufu İçin Kazları Örnek Alıyor Boeing ve NASA havayolu yakıt faturalarını azaltmak için bir yol buldu, dünyanın en önemli uzun mesafe havacılarını örnek alıyorlar : göçmen kuşlar. Havadaki uçakları Kanada kazları tarafından tercih edilen V şeklinde bir oluşumda sıralayarak, yapısal dönüşümlere veya fütüristik teknolojiye yatırım yapmadan, verimlilikte bir sıçrama elde edebilmeyi umuyorlar. Fikir şöyle, uçuş konvoylarını, halihazırda kokpitlere yaygın olarak kullanılan navigasyon ve çarpışma önleme araçlarını kullanarak birbirine bağlamak. Boeing’in ürün geliştirme başkan yardımcısı Mike Sinnett,  “Yakıt kullanımını azaltmak, doğru noktada uçmanız durumunda esasen mümkün. Ama uzun süre orada olmalısınız. “dedi. Kuş tekniği olarak bilinen bu uçuş, bir liderin ardında sıralanarak enerji toplamayı içerir -genellikle havayollarının en büyük masrafı olan yakıt faturalarını azaltmak için potansiyel bir yol. Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’ndeki bir araştırmacı, motorların güncellenmesi veya yeni kanat imal etme gibi daha pahalı seçeneklere göre uygun olan bu yöntemin, yüzde 10 ila 15 yakıt tasarrufu sağladığını gösteren çalışmalara işaret ediyor. Konsept, Boeing’de incelenen onlarca alternatiften biri.  Chicago merkezli uçak üreticisi ayrıca tek bir pilotun uzun bir yolculuk sırasında kontrolleri gerçekleştirmesine izin verecek yapay zekayı da inceliyor ve bununla tamamen otonom uçuşlara potansiyel bir adım atıyor. Wake sörf – vorteks sörfü olarak da bilinir. Dikkatli yerleştirme sayesinde uçan uçaklar, dairesel akışın yukarı kısmından ekstra kaldırma elde edebilir ve yakıt tüketiminde tasarruf sağlayabilir. Yine de bir takım sorunlar var, düşük petrol fiyatlarının havayolu şirketlerine son yıllarda yakıt faturalarında bir miktar rahatlama sağlaması veya mevcut düzenlemelerde uçaklar arasındaki minimum aralık zorunluluğu gibi. Jetlerin 30.000 feet (9.100 metre) vorteks üzerinde kaymasından önce, taşıyıcıların aynı rotaya uçakları nasıl planlayacaklarını belirlemeleri gerekecek. Havacılık sektörü, çalışanların çalışma saatleri, bakım gereksinimleri ve hava trafiği sıkışıklığından ötürü zaten epeyce zorlanıyor.Bu planlamaların yapılması oldukça güç. Havacılık mühendisi ve eski hava yolu idarecisi, havacılık danışmanı Robert Mann, “Havayolları tarifelerini zorlukla sürdürebiliyor” “Böylesi bir planlamayı yapamayacaklarını iddia ediyorum.”dedi. İçerik:bloomberg.com

Boeing ve NASA havayolu yakıt faturalarını azaltmak için bir yol buldu, dünyanın en önemli uzun mesafe havacılarını örnek alıyorlar : göçmen kuşlar.

Havadaki uçakları Kanada kazları tarafından tercih edilen V şeklinde bir oluşumda sıralayarak, yapısal dönüşümlere veya fütüristik teknolojiye yatırım yapmadan, verimlilikte bir sıçrama elde edebilmeyi umuyorlar. Fikir şöyle, uçuş konvoylarını, halihazırda kokpitlere yaygın olarak kullanılan navigasyon ve çarpışma önleme araçlarını kullanarak birbirine bağlamak.

Boeing’in ürün geliştirme başkan yardımcısı Mike Sinnett,  “Yakıt kullanımını azaltmak, doğru noktada uçmanız durumunda esasen mümkün. Ama uzun süre orada olmalısınız. “dedi.

Kuş tekniği olarak bilinen bu uçuş, bir liderin ardında sıralanarak enerji toplamayı içerir -genellikle havayollarının en büyük masrafı olan yakıt faturalarını azaltmak için potansiyel bir yol. Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’ndeki bir araştırmacı, motorların güncellenmesi veya yeni kanat imal etme gibi daha pahalı seçeneklere göre uygun olan bu yöntemin, yüzde 10 ila 15 yakıt tasarrufu sağladığını gösteren çalışmalara işaret ediyor.

Konsept, Boeing’de incelenen onlarca alternatiften biri.  Chicago merkezli uçak üreticisi ayrıca tek bir pilotun uzun bir yolculuk sırasında kontrolleri gerçekleştirmesine izin verecek yapay zekayı da inceliyor ve bununla tamamen otonom uçuşlara potansiyel bir adım atıyor.

Wake sörf – vorteks sörfü olarak da bilinir. Dikkatli yerleştirme sayesinde uçan uçaklar, dairesel akışın yukarı kısmından ekstra kaldırma elde edebilir ve yakıt tüketiminde tasarruf sağlayabilir.

Yine de bir takım sorunlar var, düşük petrol fiyatlarının havayolu şirketlerine son yıllarda yakıt faturalarında bir miktar rahatlama sağlaması veya mevcut düzenlemelerde uçaklar arasındaki minimum aralık zorunluluğu gibi.

Jetlerin 30.000 feet (9.100 metre) vorteks üzerinde kaymasından önce, taşıyıcıların aynı rotaya uçakları nasıl planlayacaklarını belirlemeleri gerekecek. Havacılık sektörü, çalışanların çalışma saatleri, bakım gereksinimleri ve hava trafiği sıkışıklığından ötürü zaten epeyce zorlanıyor.Bu planlamaların yapılması oldukça güç.

Havacılık mühendisi ve eski hava yolu idarecisi, havacılık danışmanı Robert Mann, “Havayolları tarifelerini zorlukla sürdürebiliyor” “Böylesi bir planlamayı yapamayacaklarını iddia ediyorum.”dedi.

İçerik:bloomberg.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wS3Kvr
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder