31 Ağustos 2017 Perşembe

Tüm kargo uçağı siparişleri nereye gitti? Boeing ve Airbus halen 134 kargo uçağı siparişinin 93’ü – yani% 69’u – ekspres şirketler FedEx ve UPS’ten geliyor. Kargo uçakları piyasasına neler oldu? Dönüşüm yapılan fabrikalar, dar gövdeli ve orta genişliğindeki uçakların kargo uçağına dönüştürülmesi talebini pek karşılayamıyor. Hava kargo talebinde büyük artışlar yaşandığına dair , e-ticaretin tavan yaptığı yönünde bir çok haberi bizde paylaştık ve paylaşıyoruz. İstatistikler de bu yönde. Dünyadaki havayollarının trafik ve getirilerinin arttığını görüyoruz. Ancak, kargo gemilerinin yeni siparişlerindeyse neredeyse hiç artış yok. Boeing ve Airbus’daki siparişlerin durumuna bakacağız. 2016’da hava kargo uçağı siparişleri tekar başladı. Yıllarca durgun geçen kargo uçağı siparişleri talebi 2015 sonnda %3.8 artarak , eski güzel günlerin geri dönüşü gibi görünüyordu. Özellikle yıldan yıla artan talep büyümesi yıl boyunca istikrarlı bir şekilde hızlandı. 2017 yılına gelindiğinde il 8 ayda 2 adete net kargo uçağı siparişi alındı. E-ticaret talepleri ve hava kargo figürleri bu kadar olumluyken neden kargo uçağı siparişleri artmıyor. İlk olarak, talep artmaya başladığında sistemde çok fazla kapasite vardı. Artan taleplerin bir kısmı bu kapasite ve geniş gövdeli yolcu uçakları tarafından karşılandı. Talep arttığında servisten çekilen B747-400 ler tekrar servise çekildi. Bazı taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermektense ACMI markete yönelerek kargo uçağı kiraladı. Olan siparişlerin büyük bir kısmı Ups ve FEDEX e ait. Bu siparişlerde emekliye ayrılan uçakların yerini dolduracak. Aslına bakacak olursak taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermekte çekingen davranıyor. Sonuç olarak talep artışı devam ederse veya uzun sürerse eldeki kapasite yeterli olmayacak. Eski kargo uçakları park yerlerinden çıkarılacak. Dönüşüme daha çok uçak alınacak.  Kargo uçağı işletenlerin ve kiralayanların altın çağı başlayacak.    

Boeing ve Airbus halen 134 kargo uçağı siparişinin 93’ü – yani% 69’u – ekspres şirketler FedEx ve UPS’ten geliyor.

Kargo uçakları piyasasına neler oldu?

Dönüşüm yapılan fabrikalar, dar gövdeli ve orta genişliğindeki uçakların kargo uçağına dönüştürülmesi talebini pek karşılayamıyor.

Hava kargo talebinde büyük artışlar yaşandığına dair , e-ticaretin tavan yaptığı yönünde bir çok haberi bizde paylaştık ve paylaşıyoruz. İstatistikler de bu yönde. Dünyadaki havayollarının trafik ve getirilerinin arttığını görüyoruz. Ancak, kargo gemilerinin yeni siparişlerindeyse neredeyse hiç artış yok.

Boeing ve Airbus’daki siparişlerin durumuna bakacağız.

2016’da hava kargo uçağı siparişleri tekar başladı. Yıllarca durgun geçen kargo uçağı siparişleri talebi 2015 sonnda %3.8 artarak , eski güzel günlerin geri dönüşü gibi görünüyordu. Özellikle yıldan yıla artan talep büyümesi yıl boyunca istikrarlı bir şekilde hızlandı. 2017 yılına gelindiğinde il 8 ayda 2 adete net kargo uçağı siparişi alındı.

E-ticaret talepleri ve hava kargo figürleri bu kadar olumluyken neden kargo uçağı siparişleri artmıyor.

İlk olarak, talep artmaya başladığında sistemde çok fazla kapasite vardı. Artan taleplerin bir kısmı bu kapasite ve geniş gövdeli yolcu uçakları tarafından karşılandı.

Talep arttığında servisten çekilen B747-400 ler tekrar servise çekildi.

Bazı taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermektense ACMI markete yönelerek kargo uçağı kiraladı.

Olan siparişlerin büyük bir kısmı Ups ve FEDEX e ait. Bu siparişlerde emekliye ayrılan uçakların yerini dolduracak.

Aslına bakacak olursak taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermekte çekingen davranıyor.

Sonuç olarak talep artışı devam ederse veya uzun sürerse eldeki kapasite yeterli olmayacak. Eski kargo uçakları park yerlerinden çıkarılacak. Dönüşüme daha çok uçak alınacak.  Kargo uçağı işletenlerin ve kiralayanların altın çağı başlayacak.

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xB6Bab
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder