21 Ekim 2019 Pazartesi

ABD-Çin ticaret savaşının hava kargo sektörü üzerinde önemli etkisi var Kargo hacimlerindeki ardışık 10. ay düşüş, havayollarının 2008’deki küresel mali krizden bu yana yaşadığı en uzun dönem oldu. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) en son rakamlarına göre, Ağustos ayında kargo talebi tekrar düştü. Yük ton kilometre  (FTKs) cinsinden ölçülen hava kargo talebi, 2018’deki aynı döneme göre Ağustos 2019’da % 3,9 daraldı.  Bu, 2008 yılındaki küresel mali krizden bu yana geçen en uzun dönem olan kargo hacimlerinde art arda 10’uncu ay olan düşüşe işaret ediyor.  Mevcut kargo ton kilometre (AFTK) cinsinden ölçülen kargo kapasitesi, Ağustos 2019’da yıllık bazda % 2 arttı. Kapasite artışı, art arda 16. ayda talep artışını geride bıraktı. Hava kargoları, ABD ve Çin arasındaki yoğun ticaret savaşının yanı sıra bazı temel ekonomik göstergelerin zayıflaması ve dünya genelinde artan politik belirsizlikler nedeniyle güçlü rüzgârlara karşı karşıya kalmaya devam ediyor. Küresel ticaret hacimleri bir yıl öncesine göre% 1 daha düşük. IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, “ABD-Çin ticaret savaşının hava taşımacılığı hacimleri üzerindeki etkisi Ağustos’ta en net şekilde açıklandı” dedi. “2008’deki küresel finansal krizin ard arda 10 ay boyunca düşme göstermedi. Ticarette belirsizlik devam ettiği sürece hava kargosu için zorlu iş ortamının devam etmesini bekliyoruz.” Gelişmekte olan ülkelerdeki ticaret, 2019’un çoğu boyunca gelişmiş ülkelerinkinden daha düşük bir performans sergiliyor. Bunun nedeni, gelişmekte olan ekonomilerin ticari gerilimlere karşı daha fazla hassas olmaları, yükselen bazı piyasalarda siyasi istikrarsızlık ve keskin para amortismanlarından kaynaklanıyor.  Bölgesel pazarlarda, yıllık rakamlara göre büyüme kaydeden bölgeler Afrika ve Latin Amerika oldu. Özellikle Asya-Pasifik ve Orta Doğu kargo hacimlerinde keskin düşüşler yaşadı. Aşağıdaki bölgelere göre dağılımı bakınız: Asya-Pasifik havayolları, hava taşımacılığı kontrat talebinin 2018 yılının aynı dönemine göre Ağustos 2019’da % 5 oranında gerçekleşti. Hava taşımacılığı kapasitesi geçen yıla göre% 2,3 arttı.  Kuzey Amerika havayolları, 2019 yılının Ağustos ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre talebin % 2,4 oranında azaldığını gördü. Kapasite% 1.3 arttı. Avrupa havayolları, Ağustos 2019’da bir önceki yılın aynı dönemine göre kargo talebinde % 3,3 düşüş gösterdi. Kapasite yıllık bazda % 3,3 arttı. Orta Doğu havayollarının nakliye hacimleri Ağustos 2019’da bir önceki yıla göre % 6.7 azaldı. Bu, herhangi bir bölgenin kargo talebindeki en keskin düşüş oldu. Kapasite % 0,8 azaldı. Latin Amerika havayolları 2019 Ağustos’unda kargo talebinde bir önceki yılın aynı dönemine göre % 0,1 ve % 2,9’luk bir kapasite düşüşü yaşamıştır. Afrika taşıyıcıları, 2019 yılının Ağustos ayında herhangi bir bölgenin en hızlı büyümesini kaydetti ve bir önceki yılın aynı dönemine göre% 8 oranında talep arttı. Kapasite yıllık bazda% 17,1 arttı.

Kargo hacimlerindeki ardışık 10. ay düşüş, havayollarının 2008’deki küresel mali krizden bu yana yaşadığı en uzun dönem oldu.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) en son rakamlarına göre, Ağustos ayında kargo talebi tekrar düştü.

Yük ton kilometre  (FTKs) cinsinden ölçülen hava kargo talebi, 2018’deki aynı döneme göre Ağustos 2019’da % 3,9 daraldı. 

Bu, 2008 yılındaki küresel mali krizden bu yana geçen en uzun dönem olan kargo hacimlerinde art arda 10’uncu ay olan düşüşe işaret ediyor. 

Mevcut kargo ton kilometre (AFTK) cinsinden ölçülen kargo kapasitesi, Ağustos 2019’da yıllık bazda % 2 arttı. Kapasite artışı, art arda 16. ayda talep artışını geride bıraktı.

Hava kargoları, ABD ve Çin arasındaki yoğun ticaret savaşının yanı sıra bazı temel ekonomik göstergelerin zayıflaması ve dünya genelinde artan politik belirsizlikler nedeniyle güçlü rüzgârlara karşı karşıya kalmaya devam ediyor. Küresel ticaret hacimleri bir yıl öncesine göre% 1 daha düşük.

IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, “ABD-Çin ticaret savaşının hava taşımacılığı hacimleri üzerindeki etkisi Ağustos’ta en net şekilde açıklandı” dedi.

“2008’deki küresel finansal krizin ard arda 10 ay boyunca düşme göstermedi. Ticarette belirsizlik devam ettiği sürece hava kargosu için zorlu iş ortamının devam etmesini bekliyoruz.”

Gelişmekte olan ülkelerdeki ticaret, 2019’un çoğu boyunca gelişmiş ülkelerinkinden daha düşük bir performans sergiliyor. Bunun nedeni, gelişmekte olan ekonomilerin ticari gerilimlere karşı daha fazla hassas olmaları, yükselen bazı piyasalarda siyasi istikrarsızlık ve keskin para amortismanlarından kaynaklanıyor. 

Bölgesel pazarlarda, yıllık rakamlara göre büyüme kaydeden bölgeler Afrika ve Latin Amerika oldu. Özellikle Asya-Pasifik ve Orta Doğu kargo hacimlerinde keskin düşüşler yaşadı.

Aşağıdaki bölgelere göre dağılımı bakınız:

  • Asya-Pasifik havayolları, hava taşımacılığı kontrat talebinin 2018 yılının aynı dönemine göre Ağustos 2019’da % 5 oranında gerçekleşti. Hava taşımacılığı kapasitesi geçen yıla göre% 2,3 arttı. 
  • Kuzey Amerika havayolları, 2019 yılının Ağustos ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre talebin % 2,4 oranında azaldığını gördü. Kapasite% 1.3 arttı.
  • Avrupa havayolları, Ağustos 2019’da bir önceki yılın aynı dönemine göre kargo talebinde % 3,3 düşüş gösterdi. Kapasite yıllık bazda % 3,3 arttı.
  • Orta Doğu havayollarının nakliye hacimleri Ağustos 2019’da bir önceki yıla göre % 6.7 azaldı. Bu, herhangi bir bölgenin kargo talebindeki en keskin düşüş oldu. Kapasite % 0,8 azaldı.
  • Latin Amerika havayolları 2019 Ağustos’unda kargo talebinde bir önceki yılın aynı dönemine göre % 0,1 ve % 2,9’luk bir kapasite düşüşü yaşamıştır.
  • Afrika taşıyıcıları, 2019 yılının Ağustos ayında herhangi bir bölgenin en hızlı büyümesini kaydetti ve bir önceki yılın aynı dönemine göre% 8 oranında talep arttı. Kapasite yıllık bazda% 17,1 arttı.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MxbMBw
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder