28 Ağustos 2019 Çarşamba

THY Atatürk Havalimanı’na dönecek mi? THY Atatürk Havalimanı’na dönecek mi? İlker Aycı cevapladı Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, THY’nin seferlere başladığı Mexico City ve Cancun’un uçuşunda gazetecilerin sorularını cevaplandırdı. THY yönetiminde dikkat çeken değişiklikler! Yeni hatlar için Meksika’ya yapılan ilk uçuşta Habertürk Yazarı Güntay Şimşek, Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı’ya sordukları soruların cevaplarını köşesine taşıdı. ‘Yeni havalimanında bir kış bir yaz geçirmeden, operasyonun Atatürk Havalimanı’ndaki gibi kompakt ve mükemmel olmasını beklemeyin.’ uyarısını yapan Aycı, 18-19 dakikalara inen uçak taksi sürelerinin de yeni pistle birlikte mesele olmaktan çıkacağını belirterek, THY’den çok daha büyük oranlarda kapasite kesen şirketlerin olduğunu, bu şirketlerin sorumluluktan kaçtığını söyledi. Aycı’nın açıklamalar şöyle: Havacılık için zor bir yıl THY bu sene nasıl bir sene yaşıyor? Dünya bu sene nasıl bir sene yaşıyor? Dünyada da maalesef talep şoku yaşanıyor. Yaşanan ticaret savaşları, bölgesel gelişmeler, kur dengesizlikleri, büyümedeki zorlanma, bunların hepsi dünyada talep bakımından zayıf bir yıla işaret ediyor. Avrupa pazarında aşırı rekabet, Ortadoğu’da ciddi anlamda talep fazlası şu anda talebi aşağıya çekiyor. Bu yüzdende zor bir yıl yaşanıyor. Havayolları birbiri ardına önemli zararlar açıkladılar. Bizde kendi açımızdan zorluklarla, global zorlukları bir arada bir yılı yaşıyoruz. Rekabetten korkmuyoruz. Ama akılcıl bir rekabet istiyoruz. Bir sol bir sağ pist olsaydı daha mantıklı olurdu Dünya havacılık tarihinin en büyük taşınmasını yaşadık. Hasarsız, kazasız, belasız 12 saat sonra çatır çatır uçtuk. Havalimanı şu anki haliyle zor bir yer. İki sol pist olunca uçakların taksi yapmasında zorlanırsınız, doğal olarak. Önümüzdeki yıl sağ pist gelince taksilerde rahatlama olacaktır. Bir sol bir sağ pist olsaydı daha mantıklı olurdu, daha rahat olurdu. Ama şu anda oranın şartları gereği böyle olması gerekiyordu, böyle oldu. Ama biz şu an şikâyet etmiyoruz. Biz burada da operasyonumuzu optimize edip, verimli hale getirdik. Şimdi işletmeci, DHMİ, hava kontrolörleri ve biz oturup çalıştık. Şimdi taksi sürelerini 28-29 dakikalardan ortalama 18-19 dakikalara indirdik. Yeni havalimanı verimli mi? Bu havalimanın verimli mi, değil mi olduğunu size tek bir göstergeyle açıklıyorum. Bakın %5,6 artış var transitte. Nokta. Top ağlarda. Bunun üzerine kim ne yazarsa yazsın. Açıldığından bu yana THY’nin %5,6 artışı var. Meydan engel olsaydı bu başarı yakalanmazdı. Bu rakamları da 24 uçak eksiğimizle yaptık. Konma ve konaklama sayılarında da Atatürk Havalimanı’nı geçtik. Bir de 24 uçağımız olsaydı, 600 üzerinde kalkışla rekorları kırardık. Yeni havalimanı sert bir kış görmeli Bu kış çok sert geçmedi, yumuşak geçti. Ben sert bir kış istiyorum, operasyondaki bütün kırılganlıkları yakalayıp onları düzeltmek istiyorum. Yani hazırlık maçlarında rakibi sert istersin ki ligde iyi gidesin. Bizde ilk kışımızı yaşadık, ama çok sert bir kış değildi. Sert bir kış yaşarsak bende bir şey görürsem, öngörülemeyen her şeyi hesaplayabilirim. Operasyondaki bütün o kırılganlıkları düzeltiriz ve operasyon zor günlerde de işler. Ben bunu istiyorum yumuşak kış –yaz o kadar da bizim için eğitici olmaz öğrenmemiz lazım, tecrübe etmemiz lazım. Uçuş emniyet puanlarımızda gördünüz bu anlamıyla da dünyada en iyilerden biri olduğumuzu açıkladık. Diğer havayolları nerede? Biz yüzde 8-9 kapasite keserken iç hatlarda bizim dışımızdaki havayollarının kestiği, azalttığı rakamlar THY’den çok daha fazla. Artık iç hatlarda 50 şehre uçuyoruz. Uçtuğumuz 50 şehrin bazılarında göklerde kendimizi yalnız hissediyoruz. Diğer havayollarını da yanımızda görmek istiyoruz. Özelikle yüzde 20-25 kapasite kesenlere söylüyorum. Yüzde 30’un üzerinde kapasite kesen şirketler var. Bunu da halkımızın takdirine o uçucu arkadaşlarımızın takdirine bırakıyorum. THY ne kadar risk alıyorsa, yükü paylaşıyorsa gönlüm onların da güçleri nispetinde yükü paylaşmalarını arzu ediyor. ‘THY eski havalimanına geri dönüyormuş’ diyenler hangi veriye göre konuşuyorlar Neymiş, Eylül ayından havalimanı kapanacakmış, THY eski havalimanı geri dönüyormuş. Hangi bilimsel veriye göre konuşuyorlar. Ne konuştuğunu, hangi bilimsel veriye göre konuştuğunu, nerede yaşadığın biliyor musun? Aynı gezen ve aynı şehirde yaşıyoruz. Bir kere gurur duymak lazım. Türkiye dünyanın en büyük havalimanına sahip. Taşınmayı tamamladı, operasyonun başarıyla yürütüyor mu? Dünya tarihinde bir ilk başarıyla gerçekleştirdi mi? THY taşındıktan 5 ay sonra ikinci çeyrek rakamlarını açıkladı. Faaliyet karı 15 milyon, net kar 25 milyon dolar. Halen daha neyi spekülasyonunu yapıyorsunuz? Şirket kısa sürede karlı noktaya bilançosunu getirmeyi başardı mı? Operasyonu iyileştirmeyi başardı mı? Dimdik ayakta duruyor muyuz? Elbette böyle bir dönemlerden, imtihanlardan geçen şirketin karlılığının aynı olmasını bekleyemezsiniz. Oyunun veya meselenin adı her yıl kar değildir ki, Bazen dimdik durmak, pazara hâkim olmayı sürdürmek, dünyadaki taşıdığı unvanları hala elinde tutabiliyor olmak ve hala büyümeye devam ediyor olmak, bu havalimanın yapılıyor olmasının en büyük amacı burayı bir transit merkez haline getirmekti. Türkiye’yi transit geçiş yollarının tam merkezine oturtmaktı. Biz daha ilk birkaç ay tamamlandığında transit yolcuda %5,6’lık artışı başardıysak maksat hâsıl olmuştur. Yeni havalimanı vizyonu yerini bulmuştur. Kaynak:turizmajansi.com

THY Atatürk Havalimanı’na dönecek mi? İlker Aycı cevapladı

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, THY’nin seferlere başladığı Mexico City ve Cancun’un uçuşunda gazetecilerin sorularını cevaplandırdı.

THY yönetiminde dikkat çeken değişiklikler!

Yeni hatlar için Meksika’ya yapılan ilk uçuşta Habertürk Yazarı Güntay Şimşek, Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı’ya sordukları soruların cevaplarını köşesine taşıdı.

‘Yeni havalimanında bir kış bir yaz geçirmeden, operasyonun Atatürk Havalimanı’ndaki gibi kompakt ve mükemmel olmasını beklemeyin.’ uyarısını yapan Aycı, 18-19 dakikalara inen uçak taksi sürelerinin de yeni pistle birlikte mesele olmaktan çıkacağını belirterek, THY’den çok daha büyük oranlarda kapasite kesen şirketlerin olduğunu, bu şirketlerin sorumluluktan kaçtığını söyledi. Aycı’nın açıklamalar şöyle:

Havacılık için zor bir yıl

THY bu sene nasıl bir sene yaşıyor? Dünya bu sene nasıl bir sene yaşıyor? Dünyada da maalesef talep şoku yaşanıyor. Yaşanan ticaret savaşları, bölgesel gelişmeler, kur dengesizlikleri, büyümedeki zorlanma, bunların hepsi dünyada talep bakımından zayıf bir yıla işaret ediyor. Avrupa pazarında aşırı rekabet, Ortadoğu’da ciddi anlamda talep fazlası şu anda talebi aşağıya çekiyor. Bu yüzdende zor bir yıl yaşanıyor. Havayolları birbiri ardına önemli zararlar açıkladılar. Bizde kendi açımızdan zorluklarla, global zorlukları bir arada bir yılı yaşıyoruz. Rekabetten korkmuyoruz. Ama akılcıl bir rekabet istiyoruz.

Bir sol bir sağ pist olsaydı daha mantıklı olurdu

Dünya havacılık tarihinin en büyük taşınmasını yaşadık. Hasarsız, kazasız, belasız 12 saat sonra çatır çatır uçtuk. Havalimanı şu anki haliyle zor bir yer. İki sol pist olunca uçakların taksi yapmasında zorlanırsınız, doğal olarak. Önümüzdeki yıl sağ pist gelince taksilerde rahatlama olacaktır. Bir sol bir sağ pist olsaydı daha mantıklı olurdu, daha rahat olurdu. Ama şu anda oranın şartları gereği böyle olması gerekiyordu, böyle oldu. Ama biz şu an şikâyet etmiyoruz. Biz burada da operasyonumuzu optimize edip, verimli hale getirdik. Şimdi işletmeci, DHMİ, hava kontrolörleri ve biz oturup çalıştık. Şimdi taksi sürelerini 28-29 dakikalardan ortalama 18-19 dakikalara indirdik.

Yeni havalimanı verimli mi?

Bu havalimanın verimli mi, değil mi olduğunu size tek bir göstergeyle açıklıyorum. Bakın %5,6 artış var transitte. Nokta. Top ağlarda. Bunun üzerine kim ne yazarsa yazsın. Açıldığından bu yana THY’nin %5,6 artışı var. Meydan engel olsaydı bu başarı yakalanmazdı. Bu rakamları da 24 uçak eksiğimizle yaptık. Konma ve konaklama sayılarında da Atatürk Havalimanı’nı geçtik. Bir de 24 uçağımız olsaydı, 600 üzerinde kalkışla rekorları kırardık.

Yeni havalimanı sert bir kış görmeli

Bu kış çok sert geçmedi, yumuşak geçti. Ben sert bir kış istiyorum, operasyondaki bütün kırılganlıkları yakalayıp onları düzeltmek istiyorum. Yani hazırlık maçlarında rakibi sert istersin ki ligde iyi gidesin. Bizde ilk kışımızı yaşadık, ama çok sert bir kış değildi. Sert bir kış yaşarsak bende bir şey görürsem, öngörülemeyen her şeyi hesaplayabilirim. Operasyondaki bütün o kırılganlıkları düzeltiriz ve operasyon zor günlerde de işler. Ben bunu istiyorum yumuşak kış –yaz o kadar da bizim için eğitici olmaz öğrenmemiz lazım, tecrübe etmemiz lazım. Uçuş emniyet puanlarımızda gördünüz bu anlamıyla da dünyada en iyilerden biri olduğumuzu açıkladık.

Diğer havayolları nerede?

Biz yüzde 8-9 kapasite keserken iç hatlarda bizim dışımızdaki havayollarının kestiği, azalttığı rakamlar THY’den çok daha fazla. Artık iç hatlarda 50 şehre uçuyoruz. Uçtuğumuz 50 şehrin bazılarında göklerde kendimizi yalnız hissediyoruz. Diğer havayollarını da yanımızda görmek istiyoruz. Özelikle yüzde 20-25 kapasite kesenlere söylüyorum. Yüzde 30’un üzerinde kapasite kesen şirketler var. Bunu da halkımızın takdirine o uçucu arkadaşlarımızın takdirine bırakıyorum. THY ne kadar risk alıyorsa, yükü paylaşıyorsa gönlüm onların da güçleri nispetinde yükü paylaşmalarını arzu ediyor.

‘THY eski havalimanına geri dönüyormuş’ diyenler hangi veriye göre konuşuyorlar

Neymiş, Eylül ayından havalimanı kapanacakmış, THY eski havalimanı geri dönüyormuş. Hangi bilimsel veriye göre konuşuyorlar. Ne konuştuğunu, hangi bilimsel veriye göre konuştuğunu, nerede yaşadığın biliyor musun? Aynı gezen ve aynı şehirde yaşıyoruz. Bir kere gurur duymak lazım. Türkiye dünyanın en büyük havalimanına sahip. Taşınmayı tamamladı, operasyonun başarıyla yürütüyor mu? Dünya tarihinde bir ilk başarıyla gerçekleştirdi mi? THY taşındıktan 5 ay sonra ikinci çeyrek rakamlarını açıkladı. Faaliyet karı 15 milyon, net kar 25 milyon dolar. Halen daha neyi spekülasyonunu yapıyorsunuz? Şirket kısa sürede karlı noktaya bilançosunu getirmeyi başardı mı? Operasyonu iyileştirmeyi başardı mı? Dimdik ayakta duruyor muyuz? Elbette böyle bir dönemlerden, imtihanlardan geçen şirketin karlılığının aynı olmasını bekleyemezsiniz. Oyunun veya meselenin adı her yıl kar değildir ki, Bazen dimdik durmak, pazara hâkim olmayı sürdürmek, dünyadaki taşıdığı unvanları hala elinde tutabiliyor olmak ve hala büyümeye devam ediyor olmak, bu havalimanın yapılıyor olmasının en büyük amacı burayı bir transit merkez haline getirmekti. Türkiye’yi transit geçiş yollarının tam merkezine oturtmaktı. Biz daha ilk birkaç ay tamamlandığında transit yolcuda %5,6’lık artışı başardıysak maksat hâsıl olmuştur. Yeni havalimanı vizyonu yerini bulmuştur.

Kaynak:turizmajansi.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32afeXz
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder