1 Ocak 2020 Çarşamba

THY, Boeing ile tazminat anlaşması yaptı Salı günü Türk Hava Yolları, iki ölümcül kaza sonrasında Mart ayından bu yana yerde olan B737 MAX uçakları için Boeing’le anlaştığı açıkladı. THY ve ABD’li üretici arasında yapılan görüşmeler neticesinde tazminat konusunda anlaşma sağlandığı bildirildi. Konuya ilişkin THY’den Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, “Ortaklığımız yere indirilen ve teslimatları yapılamayan Boeing 737 Max uçaklarıyla ilgili maruz kaldığı kayıplarının belli bir kısmının Boeing tarafından tazmin edilmesi konusunda Boeing ile anlaştı” denildi. THY’ye ne kadar tazminat ödeneceği konusunda ise herhangi bir rakam verilmedi. Ödemenin büyüklüğünü belirtmedi ancak Hürriyet gazetesi, 150 milyon dolar tazminat ve 75 milyon dolar yedek parça ve eğitim gibi konuları kapsayan 225 milyon dolar değerinde olduğunu bildirdi. Endonezya’da Lion Air kazasının ardından ve Etiyopya Havayolları kazası ile birlikte beş ay içinde 346 kişinin hayatını katbeymesi sonucunda Boeing 737 MAX uçakları yere indirildi ve uçak üreticisine şimdiye kadar 9 milyar dolardan fazlaya mal oldu. Analistler, Boeing’in havayollarının zararının büyük ölçüde 737 MAX’ın hizmete geri dönmesinin zamanlamasına bağlı olacağını söylüyorlar. Aralık ayında basında çıkan bir haberde Türk Hava Yolları’nın Boeing aleyhindeki kayıpları ile ilgili dava açmaya hazırlandığını söylenmişti. Türk Hava Yolları b737 max uçakların ne zaman hizmete döneceği ile ilgili iyimser bir tahmini olabilir yada bu noktada zararı hafifletmek için bir şekilde alternatif kapasite oluşturmaya çalışıyor olabilir. Türk Hava Yolları, sipariş ettiği 75 737 MAX uçağından 12 tanesini teslim almış ve o zamandan beri 12 tane daha alması gerekiyordu. Türk Hava Yolları dışında Boeing’den tazminat talep eden birkaç havayolu daha var. Dünyanın en büyük 737 MAX operatörü olan Southwest Airlines , aralık ayının başında Boeing ile 2019’da 830 milyon dolarlık gizli bir anlaşmaya vardığı iddia edildi. Avrupa charter havayolu TUI Salı günü yaptığı açıklamada, Boeing ile görüşmelerde bulunduğunu söyledi. Sözcü Martin Riecken, “Müzakere masasındayız” dedi ve TUI’nin Boeing ile bir anlaşmaya varmayı umduğunu ancak yine de yasal yollara başvurmayı düşündüğünü sözlerine ekledi. TUI, 15 adet 737 MAX uçağı işletiyordu ve teslim edilecek sekiz tane daha vardı. TUI, uçakların yere indirilmesinin son mali yılda 293 milyon avroya (328.69 milyon $) mal olduğunu ve faturanın 737 MAX hizmete ne zaman geri döndüğüne bağlı olarak cari yılda 400 milyon avroya kadar çıkabileceğini söyledi. Geçen hafta Boeing CEO’su Dennis Muilenburg’u görevden aldı. Ayrıca Boeing, 2019 hedeflerine ulaşamayacağını ve Ocak ayında 737 MAX üretimini durduracağını açıkladı.

Salı günü Türk Hava Yolları, iki ölümcül kaza sonrasında Mart ayından bu yana yerde olan B737 MAX uçakları için Boeing’le anlaştığı açıkladı.

THY ve ABD’li üretici arasında yapılan görüşmeler neticesinde tazminat konusunda anlaşma sağlandığı bildirildi.

Konuya ilişkin THY’den Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, “Ortaklığımız yere indirilen ve teslimatları yapılamayan Boeing 737 Max uçaklarıyla ilgili maruz kaldığı kayıplarının belli bir kısmının Boeing tarafından tazmin edilmesi konusunda Boeing ile anlaştı” denildi.

THY’ye ne kadar tazminat ödeneceği konusunda ise herhangi bir rakam verilmedi.

Ödemenin büyüklüğünü belirtmedi ancak Hürriyet gazetesi, 150 milyon dolar tazminat ve 75 milyon dolar yedek parça ve eğitim gibi konuları kapsayan 225 milyon dolar değerinde olduğunu bildirdi.

Endonezya’da Lion Air kazasının ardından ve Etiyopya Havayolları kazası ile birlikte beş ay içinde 346 kişinin hayatını katbeymesi sonucunda Boeing 737 MAX uçakları yere indirildi ve uçak üreticisine şimdiye kadar 9 milyar dolardan fazlaya mal oldu.

Analistler, Boeing’in havayollarının zararının büyük ölçüde 737 MAX’ın hizmete geri dönmesinin zamanlamasına bağlı olacağını söylüyorlar.

Aralık ayında basında çıkan bir haberde Türk Hava Yolları’nın Boeing aleyhindeki kayıpları ile ilgili dava açmaya hazırlandığını söylenmişti.

Türk Hava Yolları b737 max uçakların ne zaman hizmete döneceği ile ilgili iyimser bir tahmini olabilir yada bu noktada zararı hafifletmek için bir şekilde alternatif kapasite oluşturmaya çalışıyor olabilir.

Türk Hava Yolları, sipariş ettiği 75 737 MAX uçağından 12 tanesini teslim almış ve o zamandan beri 12 tane daha alması gerekiyordu.

Türk Hava Yolları dışında Boeing’den tazminat talep eden birkaç havayolu daha var.

Dünyanın en büyük 737 MAX operatörü olan Southwest Airlines , aralık ayının başında Boeing ile 2019’da 830 milyon dolarlık gizli bir anlaşmaya vardığı iddia edildi.

Avrupa charter havayolu TUI Salı günü yaptığı açıklamada, Boeing ile görüşmelerde bulunduğunu söyledi.

Sözcü Martin Riecken, “Müzakere masasındayız” dedi ve TUI’nin Boeing ile bir anlaşmaya varmayı umduğunu ancak yine de yasal yollara başvurmayı düşündüğünü sözlerine ekledi. TUI, 15 adet 737 MAX uçağı işletiyordu ve teslim edilecek sekiz tane daha vardı.

TUI, uçakların yere indirilmesinin son mali yılda 293 milyon avroya (328.69 milyon $) mal olduğunu ve faturanın 737 MAX hizmete ne zaman geri döndüğüne bağlı olarak cari yılda 400 milyon avroya kadar çıkabileceğini söyledi.

Geçen hafta Boeing CEO’su Dennis Muilenburg’u görevden aldı.

Ayrıca Boeing, 2019 hedeflerine ulaşamayacağını ve Ocak ayında 737 MAX üretimini durduracağını açıkladı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2rH0O4G
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder