21 Ocak 2020 Salı

THY’YE İFTİRA MI ATILDI? 2009 yılında Amsterdam’daki THY uçak kazasının asıl sebeplerinin Boeing ve Hollandalı yetkililerce sümen altı edildi iddiası. Önlem alınsa 737 Max kazaları hiç olmayabilirdi. Amerikan New York Times gazetesi, 2009’da Amsterdam Schiphol Havalimanı’na inerken yere çakılan Boeing 737-800 NG tipi Türk Hava Yolları (THY) uçağının, Hollandalı yetkililerin raporunda iddia edildiği gibi başlı başına pilot hatası nedeniyle düşmediği, kazada “riskli tasarım seçimlerinin ve hatalı güvenlik değerlendirmelerinin” de rolü olduğunu yazdı. Gazete, araştırmayı yapan Hollanda Güvenlik Kurulu’nun Boeing ve ABD federal güvenlik yetkililerinin baskısıyla nihai raporunda üretici firmaya sorumluluk yüklemekten kaçındığını öne sürdü. 25 Şubat’ta düşen uçakta dokuz kişi hayatını kaybetmiş, 50 kişi de yaralanmıştı. Mayıs 2010’da yayımlanan raporda kazanın temel nedeninin uçak üzerindeki iki yükseklik göstergesinin farklı değerler göstermesi olarak açıklanmıştı. Yaklaşma sırasında otopilotun bu yükseklik farklılığı nedeniyle uçağın hızını düşürdüğü ve pilotların bu durumu geç fark ederek zamanında müdahale edemediği öne sürülmüştü. How Boeing’s Responsibility in a Deadly Crash ‘Got Buried’ https://t.co/VHunIifipT — AirportIST (@AirportIST) January 20, 2020 BBC News Türkçe – New York Times: 2009'da kaza yapan THY uçağıyla ilgili raporda Boeing'in tasarım hataları ABD'nin baskısıyla hasıraltı edildi https://t.co/kNL4zvXQXw — AirportIST (@AirportIST) January 20, 2020

2009 yılında Amsterdam’daki THY uçak kazasının asıl sebeplerinin Boeing ve Hollandalı yetkililerce sümen altı edildi iddiası. Önlem alınsa 737 Max kazaları hiç olmayabilirdi.

Amerikan New York Times gazetesi, 2009’da Amsterdam Schiphol Havalimanı’na inerken yere çakılan Boeing 737-800 NG tipi Türk Hava Yolları (THY) uçağının, Hollandalı yetkililerin raporunda iddia edildiği gibi başlı başına pilot hatası nedeniyle düşmediği, kazada “riskli tasarım seçimlerinin ve hatalı güvenlik değerlendirmelerinin” de rolü olduğunu yazdı.

Gazete, araştırmayı yapan Hollanda Güvenlik Kurulu’nun Boeing ve ABD federal güvenlik yetkililerinin baskısıyla nihai raporunda üretici firmaya sorumluluk yüklemekten kaçındığını öne sürdü.

25 Şubat’ta düşen uçakta dokuz kişi hayatını kaybetmiş, 50 kişi de yaralanmıştı.

Mayıs 2010’da yayımlanan raporda kazanın temel nedeninin uçak üzerindeki iki yükseklik göstergesinin farklı değerler göstermesi olarak açıklanmıştı.

Yaklaşma sırasında otopilotun bu yükseklik farklılığı nedeniyle uçağın hızını düşürdüğü ve pilotların bu durumu geç fark ederek zamanında müdahale edemediği öne sürülmüştü.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NNBZvJ
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder