8 Ocak 2020 Çarşamba

EUROCONTROL Avrupa hava trafiğine ilişkin 2019 yılı verilerini açıkladı Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı EUROCONTROL tarafından açıklanan istatistiklere göre 2019 yılında Avrupa’da 11.1 milyon uçuş gerçekleşti. 2019 yılının son çeyreğinde trafiğin yavaşlaması, Ekim ayında yüzde 0.3, Kasım ayında yüzde 1.9 ve Aralık ayında ise yüzde 0.3 oranında azalma nedeniyle Avrupa’da hava trafiğinde geçtiğimiz sene sadece yüzde 0,9 artış kaydedildi. Yayımlanan raporda,  2018 yılında 19 milyon dakika olan en-route gecikmelerinin 17.5 milyon dakikaya inerek yüzde 8 oranında azalması sağlandığı belirtildi. Ancak gecikmelere ilişkin durumun iki yıl önceye kıyasla yüzde 88 oranında kötüleştiği ve en-rote gecikmelerinin hala toplam gecikmelerin yüzde 72’sini oluşturduğu belirtildi. En-route gecikmelerinin yüzde 68’lik bölümü kapasite ve personel yetersizliğinden, yüzde 21’lik bölümü meteorolojik koşullardan ve yüzde 10’luk bölümü ise grevler ile çeşitli aksatıcı olaylardan kaynaklandı. Raporda gecikmelerin, çevresel etkileri ve havayolu şirketleri ile yolcular açısından finansal sonuçları ön plana ilişkin değerlendirmeler de yer aldı. Raporda ayrıca hava sahasının yeniden organize edilmesi çalışmaları ve operasyonel gelişim programlarında ilerleme kaydedilmesi ile karbon emisyonunun yüzde 10’a kadar azaltılması hedeflendiği belirtildi.

Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı EUROCONTROL tarafından açıklanan istatistiklere göre 2019 yılında Avrupa’da 11.1 milyon uçuş gerçekleşti.
2019 yılının son çeyreğinde trafiğin yavaşlaması, Ekim ayında yüzde 0.3, Kasım ayında yüzde 1.9 ve Aralık ayında ise yüzde 0.3 oranında azalma nedeniyle Avrupa’da hava trafiğinde geçtiğimiz sene sadece yüzde 0,9 artış kaydedildi.
Yayımlanan raporda,  2018 yılında 19 milyon dakika olan en-route gecikmelerinin 17.5 milyon dakikaya inerek yüzde 8 oranında azalması sağlandığı belirtildi. Ancak gecikmelere ilişkin durumun iki yıl önceye kıyasla yüzde 88 oranında kötüleştiği ve en-rote gecikmelerinin hala toplam gecikmelerin yüzde 72’sini oluşturduğu belirtildi.
En-route gecikmelerinin yüzde 68’lik bölümü kapasite ve personel yetersizliğinden, yüzde 21’lik bölümü meteorolojik koşullardan ve yüzde 10’luk bölümü ise grevler ile çeşitli aksatıcı olaylardan kaynaklandı. Raporda gecikmelerin, çevresel etkileri ve havayolu şirketleri ile yolcular açısından finansal sonuçları ön plana ilişkin değerlendirmeler de yer aldı.
Raporda ayrıca hava sahasının yeniden organize edilmesi çalışmaları ve operasyonel gelişim programlarında ilerleme kaydedilmesi ile karbon emisyonunun yüzde 10’a kadar azaltılması hedeflendiği belirtildi.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/300anIE
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder