24 Temmuz 2020 Cuma

5 Milyar Dolar Tazminat İstiyor Katar’a 2017’de Suudi Arabistan, Bahreyn, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri hava sahasını kapamıştı. Bu durumdan da en çok Katar Havayolları etkilenmişti. Bir çok uçuş noktasına fazladan uçarak ulaşmak durumunda kalan Katar Havayolları, en son ICAO tarafından hava sahası kapatmayı bozan kararın ardından harekete geçti. Suudi Arabistan, BAE, Bahreyn ve Mısır 2017’de Katar’la diplomatik, ticari ve ulaşım bağlantılarını kesti ve gaz zengini ülkeyi İran’la yakın bağlarını sürdürmek ve terörü desteklemekle suçladı. Katar her iki suçlamayı da reddetti. Bu ayın başlarında Katar, hava sahasını yeniden açmak için yasal bir anlaşmazlıkta bir raunt kazandı. Uluslararası Adalet Divanı, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün, boykot ülkeleri tarafından kontrol edilen hava sahasında Katar tescilli uçakları yasaklayan müzakereleri denetleme yetkisine sahip olduğunu söyledi. Katar Havayolları bu dönemde fazladan yapılan uçuş ve bu dört ülkede kapatılan uçuş noktalarından oluşan ticari kayıplar için 5 milyar dolar tazminat istiyor.  Gelişmeler hakkında açıklama yapan Katar Havayolları, tüm bu adımların uluslararası hukuk kurallarını ezerek aldığını belirterek “Hava sahasının kapatılması tüm bu kurallara aykırı. Bu konuda oluşan zararın tazmin edilmesini istiyoruz” dedi.

Katar’a 2017’de Suudi Arabistan, Bahreyn, Mısır ve Birleşik Arap Emirlikleri hava sahasını kapamıştı. Bu durumdan da en çok Katar Havayolları etkilenmişti. Bir çok uçuş noktasına fazladan uçarak ulaşmak durumunda kalan Katar Havayolları, en son ICAO tarafından hava sahası kapatmayı bozan kararın ardından harekete geçti.

Suudi Arabistan, BAE, Bahreyn ve Mısır 2017’de Katar’la diplomatik, ticari ve ulaşım bağlantılarını kesti ve gaz zengini ülkeyi İran’la yakın bağlarını sürdürmek ve terörü desteklemekle suçladı. Katar her iki suçlamayı da reddetti.

Bu ayın başlarında Katar, hava sahasını yeniden açmak için yasal bir anlaşmazlıkta bir raunt kazandı. Uluslararası Adalet Divanı, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün, boykot ülkeleri tarafından kontrol edilen hava sahasında Katar tescilli uçakları yasaklayan müzakereleri denetleme yetkisine sahip olduğunu söyledi.

Katar Havayolları bu dönemde fazladan yapılan uçuş ve bu dört ülkede kapatılan uçuş noktalarından oluşan ticari kayıplar için 5 milyar dolar tazminat istiyor. 

Gelişmeler hakkında açıklama yapan Katar Havayolları, tüm bu adımların uluslararası hukuk kurallarını ezerek aldığını belirterek “Hava sahasının kapatılması tüm bu kurallara aykırı. Bu konuda oluşan zararın tazmin edilmesini istiyoruz” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3hqVwi6
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder