25 Eylül 2019 Çarşamba

RM 62-01 TOURBILLON AIRBUS CORPORATE JETS RM 62-01 TOURBILLON AIRBUS CORPORATE JETS Richard Mille ve Airbus Corporate Jets, Airbus Corporate Jets uçaklarındaki ayrıcalıklı seyahatlerden ilham alan ve bu seyahatlere uygun yeni bir saat modeliyle karşımızda. Yepyeni bir komplikasyona sahip, seyahat edenler için benzersiz, ve günlük kullanıma uygun bir yol arkadaşı olan RM 62-01 Tourbillon ACJ, titreşimli alarmıyla bütün Richard Mille felsefelerini tek bir saatte sunuyor. İşlevselliği ve performansı yeni sınırlara taşıyan bu saat, komplikasyonu ve ergonomisiyle gerçek bir yüksek saatçilik eseri. Richard Mille ve Airbus Corporate Jets arasındaki işbirliğinin ikinci ürünü olan RM 62-0, özellikle seyahat etmeyi sevenlerin yaşam stiline odaklanan bir model. Richard Mille, bu saatle yine hiç beklenmedik bir alanda karşımıza çıkarak görüşlerini paylaştı; ‘RM 62-01’i hayal ederken, yeni bir seyahat saati için RM 50-02 Tourbillon ACJ ile başlayan deneyimlere devam etmem gerektiğini anladım. RM 62-01, lüksün dingin atmosferine hüküm süren incelikle tasarlandı. Sadece titreşimlerle iletilen alarm işlevi, ince düşünceyi ve hüneri ortaya koymaya yetiyor. Saat, varlığını tamamen tekil bir teknik yaklaşıma borçlu. Kullanması aşırı kolay olan bu komplikasyon, paradoksları da beraberinde getiriyor. Normalde, etkin bir alarmın uzaktan da duyulabilmesi gerekir. Ancak bizim saatimizin, birkaç milimetrelik bir alanın sınırları içerisinde kalması gerekiyordu. Saatlerimizi darbelerden ve titreşimlerden korumak için mühendisliğin derinliklerine inen bizler, birden tüm bu detayları mekanizmanın kalbine taşımaya başladık. Bu saatin zevkini ve enderliğini ortaya koyan malzeme ve boyut seçiminin ardında böyle cüretkar bir arayış vardı.’ Dinginlik Garantisi Dünün ve bugünün çoğu saatinde bulunan geleneksel alarmlar ve zil seslerinin aksine, RM 62-01 tamamen sessiz. Bir kolona, zile ya da kasanın iç kısmına vurarak ses çıkaran bir çekiçten ziyade, saat sinyali yalnızca saati takan kişinin algılayabileceği bir titreşimle iletiliyor. Bir toplantı odasının konsantre ortamında veya first-class kabinin sınırlı alanında böyle bir ince düşünceye her zaman yer var. Ancak bu titreşimli alarmın, saat mekanizmasını etkilemeyecek şekilde tasarlanması gerekiyordu. Bu ciddi endişe, otomatik bir rotora benzer şekilde ve eski cep telefonlarının titreşim özelliğinden ilhamla, som altından dengeleyici bir ağırlığın kullanılması fikrine kapı açtı. Bütün mekanizmayı üretmeden önce, birçok teknik sorunun yanıtlanması gerekiyordu. Sınırlı bir alana bu kadar çok bileşenin sığdırılabilmesi için modelleri ve alan kısıtlarını temel alan dört kısmi prototipe ve yoğun çalışmalara ihtiyaç vardı. Sığdırılacak 816 parça, 2 tambur, 7 kol, 11 gösterge ve bir tourbillon kafesi bulunuyordu. Richard Mille saat ustalarından biri, beş yıl boyunca bunun üzerinde çalıştı. Bazen başka bir saat yapımcısından yardım aldı ve her iki haftada bir ilerleme toplantıları yapıldı. Tüm bu nedenlerden dolayı, RM 62-01, Richard Mille’in şimdiye kadar tasarladığıı en komplike saat. İşlevsellik, en uç noktalarda İş için seyahat edenlere hitap edecek özelliklerle donatılan RM 62-01, seyahat saatlerinin standart kodlarını da başaşağı ediyor. Merkezdeki yeşil kolun işaret ettiği ikinci bir saat dilimi için UTC göstergesine sahip saat, aynı zamanda 9.00 konumundayken safir kadranın altında ve tourbillon 3 Hz’de salınan serbest hareketli balansa sahip. Büyüt boyutlu tarih, saat 12 konumunda yer alıyor ve Richard Mille’in tipik kırmızı çizgilerini barındıran bir pencereyle çerçevelenmiş durumda. Mekanizmanın 70 saatlik güç rezervi, saat 11.00’de yer alıyor. Titreşimli alarmla ilişkili tüm işlevler, ana kadranın alt kısmında toplanmış. Diğer yeniliklerinin yanı sıra, tüm ayarların yapılmasına imkan tanıyan tam beş pozisyona sahip işlev selektörüne sahip ilk saat, bu diyebiliriz. İlgili işlev seçildiğinde, 24 saatlik bir düzlemde en yakın dakikaya kadar ayarlanabilen alarmın, kendisine ait üç göstergesi var: açık/kapalı; AM/PM ve güç rezervi göstergesi. Ayrıca RM 62-01, kurma kolu döndürülerek değil, yalnızca sürgüye basılarak kurulabilen tek alarm. 12 kez basmak, alarmın güç rezervini tamamen doldurmak için yeterli. İlhamın Kaynağı Havacılık İnovasyonun zirvesinde buluşacak iki dünya varsa, bunlar ikisi de mekan ve zamanda ustalığın peşinden giden havacılık ve horoloji dünyaları. Havacılık, Richard Mille için ilham olarak her zaman özel bir yere sahip oldu. Şirketin 21. yüzyıl horolojji vizyonu da, havacılık sektörünün ekstrem koşullarıyla yakın benzerlikler sergiliyor. Airbus’ın, yolcuları havada maksimum güvenlik ve konforla taşıma misyonu, şirketin teknik uzmanlarını uçak tasarımında yeni boyutlara ulaşmaya zorlamış durumda. İsmin kendisi bile, seçkin özel müşteriler için prestijli Airbus Corporate Jets tarafından yapılan uçak tasarımına yönelik eşi benzeri görülmemiş yaklaşımları gözler önüne seriyor. RM 62-01, 2016 RM 50-02 Tourbillon Split-Seconds Cronograph ACJ’nin izinden yürüyerek, ayırt edici çizgilerini miras olarak taşıyor. Ancak RM 50-02, jumbo jet beyazıyken, RM 62-01 ACJ Kreatif Tasarım & Konsept Başkanı Sylvain Mariat’ın tasarladığı özel sipariş üzerine üretilen kabin iç mekanındaki koyu ahşap panellerin pürüzsüz tonlarından ilham aldı. Uçak penceresi şeklindeki safir cam, renk kodları ve güçlü kontrastı nedeniyle kolayca okunabilen çoğu göstergeyi süslüyor. Ekstra geniş çaplı titanyum kurma kolu bir jet türbinini andırırken, sürgüler motor ve kanatları bağlayan pilonların profilini çağrıştırıyor. RM 62-01, kasa arkasında da barındırdığı bir özellik olarak çift bezele sahip. Saten polisajlı titanyum bezele dayanan ikinci bezel, bir Carbon TPT® bloğundan 1.8 mm’lik kalınlığa dönüşecek şekilde haddelenmiş. Bu malzeme tercihi, salt estetik düşüncelerin sınırlarını aşıyor: titanyum/Carbon TPT® eşleşmesi, RM 62-01’in işlevsel bağlamında sağlamlık oranına ideal bir ağırlık sunuyor. Bu kombinasyon, alarmın ürettiği titreşimlerin bileğe aktarılmasını ve mekanizmadan uzaklaşmasını sağlıyor. Mekanizma da bu sayede saatin yapısı tarafından korunuyor. Böylesine karmaşık bir yapıya sahip olmak, bu 30 parça ile sınırlı koleksiyonun tekil estetik anlayışının barındırdığı uyumu açıkça gösteriyor.

RM 62-01 TOURBILLON AIRBUS CORPORATE JETS

Richard Mille ve Airbus Corporate Jets, Airbus Corporate Jets uçaklarındaki ayrıcalıklı seyahatlerden ilham alan ve bu seyahatlere uygun yeni bir saat modeliyle karşımızda. Yepyeni bir komplikasyona sahip, seyahat edenler için benzersiz, ve günlük kullanıma uygun bir yol arkadaşı olan RM 62-01 Tourbillon ACJ, titreşimli alarmıyla bütün Richard Mille felsefelerini tek bir saatte sunuyor. İşlevselliği ve performansı yeni sınırlara taşıyan bu saat, komplikasyonu ve ergonomisiyle gerçek bir yüksek saatçilik eseri. Richard Mille ve Airbus Corporate Jets arasındaki işbirliğinin ikinci ürünü olan RM 62-0, özellikle seyahat etmeyi sevenlerin yaşam stiline odaklanan bir model.

Richard Mille, bu saatle yine hiç beklenmedik bir alanda karşımıza çıkarak görüşlerini paylaştı; ‘RM 62-01’i hayal ederken, yeni bir seyahat saati için RM 50-02 Tourbillon ACJ ile başlayan deneyimlere devam etmem gerektiğini anladım. RM 62-01, lüksün dingin atmosferine hüküm süren incelikle tasarlandı. Sadece titreşimlerle iletilen alarm işlevi, ince düşünceyi ve hüneri ortaya koymaya yetiyor. Saat, varlığını tamamen tekil bir teknik yaklaşıma borçlu. Kullanması aşırı kolay olan bu komplikasyon, paradoksları da beraberinde getiriyor. Normalde, etkin bir alarmın uzaktan da duyulabilmesi gerekir. Ancak bizim saatimizin, birkaç milimetrelik bir alanın sınırları içerisinde kalması gerekiyordu. Saatlerimizi darbelerden ve titreşimlerden korumak için mühendisliğin derinliklerine inen bizler, birden tüm bu detayları mekanizmanın kalbine taşımaya başladık.

Bu saatin zevkini ve enderliğini ortaya koyan malzeme ve boyut seçiminin ardında böyle cüretkar bir arayış vardı.’

Dinginlik Garantisi

Dünün ve bugünün çoğu saatinde bulunan geleneksel alarmlar ve zil seslerinin aksine, RM 62-01 tamamen sessiz. Bir kolona, zile ya da kasanın iç kısmına vurarak ses çıkaran bir çekiçten ziyade, saat sinyali yalnızca saati takan kişinin algılayabileceği bir titreşimle iletiliyor. Bir toplantı odasının konsantre ortamında veya first-class kabinin sınırlı alanında böyle bir ince düşünceye her zaman yer var.

Ancak bu titreşimli alarmın, saat mekanizmasını etkilemeyecek şekilde tasarlanması gerekiyordu. Bu ciddi endişe, otomatik bir rotora benzer şekilde ve eski cep telefonlarının titreşim özelliğinden ilhamla, som altından dengeleyici bir ağırlığın kullanılması fikrine kapı açtı. Bütün mekanizmayı üretmeden önce, birçok teknik sorunun yanıtlanması gerekiyordu. Sınırlı bir alana bu kadar çok bileşenin sığdırılabilmesi için modelleri ve alan kısıtlarını temel alan dört kısmi prototipe ve yoğun çalışmalara ihtiyaç vardı. Sığdırılacak 816 parça, 2 tambur, 7 kol, 11 gösterge ve bir tourbillon kafesi bulunuyordu. Richard Mille saat ustalarından biri, beş yıl boyunca bunun üzerinde çalıştı. Bazen başka bir saat yapımcısından yardım aldı ve her iki haftada bir ilerleme toplantıları yapıldı. Tüm bu nedenlerden dolayı, RM 62-01, Richard Mille’in şimdiye kadar tasarladığıı en komplike saat.

İşlevsellik, en uç noktalarda

İş için seyahat edenlere hitap edecek özelliklerle donatılan RM 62-01, seyahat saatlerinin standart kodlarını da başaşağı ediyor. Merkezdeki yeşil kolun işaret ettiği ikinci bir saat dilimi için UTC göstergesine sahip saat, aynı zamanda 9.00 konumundayken safir kadranın altında ve tourbillon 3 Hz’de salınan serbest hareketli balansa sahip. Büyüt boyutlu tarih, saat 12 konumunda yer alıyor ve Richard Mille’in tipik kırmızı çizgilerini barındıran bir pencereyle çerçevelenmiş durumda. Mekanizmanın 70 saatlik güç rezervi, saat 11.00’de yer alıyor.

Titreşimli alarmla ilişkili tüm işlevler, ana kadranın alt kısmında toplanmış. Diğer yeniliklerinin yanı sıra, tüm ayarların yapılmasına imkan tanıyan tam beş pozisyona sahip işlev selektörüne sahip ilk saat, bu diyebiliriz. İlgili işlev seçildiğinde, 24 saatlik bir düzlemde en yakın dakikaya kadar ayarlanabilen alarmın, kendisine ait üç göstergesi var: açık/kapalı; AM/PM ve güç rezervi göstergesi. Ayrıca RM 62-01, kurma kolu döndürülerek değil, yalnızca sürgüye basılarak kurulabilen tek alarm. 12 kez basmak, alarmın güç rezervini tamamen doldurmak için yeterli.

İlhamın Kaynağı Havacılık

İnovasyonun zirvesinde buluşacak iki dünya varsa, bunlar ikisi de mekan ve zamanda ustalığın peşinden giden havacılık ve horoloji dünyaları. Havacılık, Richard Mille için ilham olarak her zaman özel bir yere sahip oldu. Şirketin 21. yüzyıl horolojji vizyonu da, havacılık sektörünün ekstrem koşullarıyla yakın benzerlikler sergiliyor. Airbus’ın, yolcuları havada maksimum güvenlik ve konforla taşıma misyonu, şirketin teknik uzmanlarını uçak tasarımında yeni boyutlara ulaşmaya zorlamış durumda. İsmin kendisi bile, seçkin özel müşteriler için prestijli Airbus Corporate Jets tarafından yapılan uçak tasarımına yönelik eşi benzeri görülmemiş yaklaşımları gözler önüne seriyor.

RM 62-01, 2016 RM 50-02 Tourbillon Split-Seconds Cronograph ACJ’nin izinden yürüyerek, ayırt edici çizgilerini miras olarak taşıyor. Ancak RM 50-02, jumbo jet beyazıyken, RM 62-01 ACJ Kreatif Tasarım & Konsept Başkanı Sylvain Mariat’ın tasarladığı özel sipariş üzerine üretilen kabin iç mekanındaki koyu ahşap panellerin pürüzsüz tonlarından ilham aldı. Uçak penceresi şeklindeki safir cam, renk kodları ve güçlü kontrastı nedeniyle kolayca okunabilen çoğu göstergeyi süslüyor. Ekstra geniş çaplı titanyum kurma kolu bir jet türbinini andırırken, sürgüler motor ve kanatları bağlayan pilonların profilini çağrıştırıyor.

RM 62-01, kasa arkasında da barındırdığı bir özellik olarak çift bezele sahip. Saten polisajlı titanyum bezele dayanan ikinci bezel, bir Carbon TPT® bloğundan 1.8 mm’lik kalınlığa dönüşecek şekilde haddelenmiş. Bu malzeme tercihi, salt estetik düşüncelerin sınırlarını aşıyor: titanyum/Carbon TPT® eşleşmesi, RM 62-01’in işlevsel bağlamında sağlamlık oranına ideal bir ağırlık sunuyor. Bu kombinasyon, alarmın ürettiği titreşimlerin bileğe aktarılmasını ve mekanizmadan uzaklaşmasını sağlıyor. Mekanizma da bu sayede saatin yapısı tarafından korunuyor. Böylesine karmaşık bir yapıya sahip olmak, bu 30 parça ile sınırlı koleksiyonun tekil estetik anlayışının barındırdığı uyumu açıkça gösteriyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2mIxl7y
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder