28 Mayıs 2018 Pazartesi

En fazla boş koltukla kim uçuyor? En fazla boş koltukla kim uçuyor? Eğer diğer yolcular uçakta olmasaydı, uçmak harika olurdu. Bacaklarınızı esnetmek için daha fazla alan, başüstü dolaplarında el bagajı için daha fazla alan, daha ilgili kabin personeli ve daha az insan öksürmesi, horlaması ve yüzünüze inen koltuk olması çok hoş olur. Bu yüzden boş koltukları görünce yolcular çok memnun olur. Huzur ve sessizlik içinde sakin bir seyahat, hatta upgrade şansı. Ancak havayolları için hiçbir şey bundan daha kötü olamaz. Boş koltuk havayolları için bir kabus. Boş koltuklar kayıp gelir anlamına gelir. Yolcu doluluk oranı (PLF) belirli bir seviyenin altına düşerse, havayolu para kaybeder. Sorun devam ederse havayolu kapanır. Tersine, PLF‘yi yükseltmek havadan para kazanmak gibidir. Uçak, kaç bilet satıldığına bakılmaksızın uçmak zorundadır. Yakıt masrafı, iniş ücretleri ve mürettebat maaşları peşinen ödenmiştir, bu nedenle ne kadar çok koltuk satılırsa kar o kadar artar. Ayrıca, taşıyıcılar kendi PLF‘lerini en üst düzeye çıkararak çevresel etkileri de azaltabilirler – bu, yolcu başına daha düşük emisyon anlamına gelir. Boş koltuklar söz konusu olduğunda hangi havayolları sıralamanın en üstünde – veya hangileri daha fazla çaba göstermeli bir bakalım? Ryanair Tüm bilinen kusurları ile, İrlandalı konforsuzluk devi etkili bir yaratık. Onun PLF’ini tüm dünya kıskanıyor. 2017’nin ilk yedi ayında doluluk yüzdesi 94,7 iken Nisan ve Aralık arasındaki dönemde olağanüstü bir şekilde yüzde 96’ya kadar yükseldi. Ryanair’in uçaklarının her birinin 189 koltuğu var, bu demektir ki herhangi bir Ryanair uçuşunda sadece yedi veya sekiz bilet satılmamış oluyor. Bu etkileyici PLF, bu mali yılda yaklaşık 1,4 milyar sterlin kazancın sebeplerden biri iken, American Airlines,  Ryanair’den yaklaşık 80 milyon daha fazla yolcuya sahip, dünyanın en büyük havayolu şirketi, ancak sadece yüzde 82,6’lık bir PLF ile 2017 yılında 1,38 milyar sterlin yaptı. Ryanair’in düşük maliyetli rakipleri de kendisinden çok geride değil. EasyJet’in PLF’si geçen yıl yüzde 92,1 iken, Jet2’ler yüzde 93,2’ydi. Daha ucuz bilet satan havayolu şirketlerinin, hayatta kalmak,yeterli paraya sahip olmak için daha yüksek bir PLF’ye ihtiyaç duyması şaşırtıcı değil tabi.   Havayolu doluluk oranları nasıl karşılaştırılır?   Havayolu Ortalama Yolcu Doluluk Oranı Dönem Ryanair 96% April – September 2017 Jet2 93.2% April – September 2017 Spicejet 92.8% January-June 2017 easyJet 92.1% October – December 2017 Wizz Air 91% January-June 2017 AirAsia India 90.9% January-June 2017 Transavia 89.5% January-July 2017 KLM 88.4% January-July 2017 Norwegian 87.7% January-July 2017 IndiGo 87.1% January-June 2017 Delta 85.6% 2017 Hawaiian Airlines 85.6% January-July 2017 Cathay Pacific 84.7% January-June 2017 Singapore Airlines 84.4% April – December 2017 Vueling 84.1% January-July 2017 Spirit Airlines 83.9% January-July 2017 Southwest Airlines 83.6% January-July 2017 Iberia 83.3% January-July 2017 American Airlines 82.6% 2017 Lufthansa 81.6% April – December 2017 Swiss 81.5% April – December 2017 British Airways 81.2% April – December 2017 Turkish Airlines 78.8% January-September 2017 Virgin Atlantic 78.7% 2016 Emirates 77.2% April – December 2017 Austrian 76.8% April – December 2017 FlyBe 76% April – December 2017     Flybe en alt sırada İngiltere topraklarında faaliyet gösteren en büyük havayolu şirketlerinden biri olan Flybe, en kötü PLF’lerden birine sahip – Nisan ile Eylül arasındaki dönem için sadece yüzde 76 (halka açık en güncel istatistiklere göre ). Flybe’nin filosundaki uçak 78 yolcuya hizmet veren Bombardier Dash 8’dir. Tipik bir Flybe uçuşunda, bu koltukların 19’u boş olacaktır. Diğer düşük PLF’ler arasında  Austrian (yüzde 76,8), Emirates (yüzde 77.2) ve Virgin Atlantik (yüzde 78,8) bulunmaktadır. Başarısız bir havayolu şirketi nasıl olur? Ortalama bir PLF, bir havayolu şirketinin başarısız olduğu anlamına mı geliyor? Şart değil. Emirates tarafından açıklanan yüzde 77,2 doluluk küresel ortalama yüzde 81.4’ün oldukça altında, ancak havayolu hala aşırı derecede kârlı. Geçen yılın 30 Eylül’üne kadar olan altı aylık dönemde 352 milyon Sterlin yaptı. Ancak, zorluklarla karşı karşıyaydılar. Orta Doğu’daki terörist saldırılar ve siyasi gerginlik, Donald Trump’un politikaları gibi sebeplerle  geçtiğimiz yıl Kuzey Amerika’ya uçuşlarının sıklığını kısmak zorunda kaldı. Ancak boş koltuklardaki keskin artış da büyük sorunlara işaret edebilir. Monarch’ın PLF’si 2015’te yüzde 82,3’tü. 2016’da yüzde 76’ya kadar indi; ve şirket 2017 yılında kapandı. İçerik:www.telegraph.co.uk    

En fazla boş koltukla kim uçuyor?

Eğer diğer yolcular uçakta olmasaydı, uçmak harika olurdu. Bacaklarınızı esnetmek için daha fazla alan, başüstü dolaplarında el bagajı için daha fazla alan, daha ilgili kabin personeli ve daha az insan öksürmesi, horlaması ve yüzünüze inen koltuk olması çok hoş olur.

Bu yüzden boş koltukları görünce yolcular çok memnun olur. Huzur ve sessizlik içinde sakin bir seyahat, hatta upgrade şansı. Ancak havayolları için hiçbir şey bundan daha kötü olamaz. Boş koltuk havayolları için bir kabus.

Boş koltuklar kayıp gelir anlamına gelir. Yolcu doluluk oranı (PLF) belirli bir seviyenin altına düşerse, havayolu para kaybeder. Sorun devam ederse havayolu kapanır. Tersine, PLF‘yi yükseltmek havadan para kazanmak gibidir. Uçak, kaç bilet satıldığına bakılmaksızın uçmak zorundadır. Yakıt masrafı, iniş ücretleri ve mürettebat maaşları peşinen ödenmiştir, bu nedenle ne kadar çok koltuk satılırsa kar o kadar artar.

Ayrıca, taşıyıcılar kendi PLF‘lerini en üst düzeye çıkararak çevresel etkileri de azaltabilirler – bu, yolcu başına daha düşük emisyon anlamına gelir.

Boş koltuklar söz konusu olduğunda hangi havayolları sıralamanın en üstünde – veya hangileri daha fazla çaba göstermeli bir bakalım?

Ryanair

Tüm bilinen kusurları ile, İrlandalı konforsuzluk devi etkili bir yaratık. Onun PLF’ini tüm dünya kıskanıyor. 2017’nin ilk yedi ayında doluluk yüzdesi 94,7 iken Nisan ve Aralık arasındaki dönemde olağanüstü bir şekilde yüzde 96’ya kadar yükseldi. Ryanair’in uçaklarının her birinin 189 koltuğu var, bu demektir ki herhangi bir Ryanair uçuşunda sadece yedi veya sekiz bilet satılmamış oluyor.

Bu etkileyici PLF, bu mali yılda yaklaşık 1,4 milyar sterlin kazancın sebeplerden biri iken, American Airlines,  Ryanair’den yaklaşık 80 milyon daha fazla yolcuya sahip, dünyanın en büyük havayolu şirketi, ancak sadece yüzde 82,6’lık bir PLF ile 2017 yılında 1,38 milyar sterlin yaptı.

Ryanair’in düşük maliyetli rakipleri de kendisinden çok geride değil. EasyJet’in PLF’si geçen yıl yüzde 92,1 iken, Jet2’ler yüzde 93,2’ydi. Daha ucuz bilet satan havayolu şirketlerinin, hayatta kalmak,yeterli paraya sahip olmak için daha yüksek bir PLF’ye ihtiyaç duyması şaşırtıcı değil tabi.

 

Havayolu doluluk oranları nasıl karşılaştırılır?

 

Havayolu Ortalama Yolcu Doluluk Oranı Dönem
Ryanair 96% April – September 2017
Jet2 93.2% April – September 2017
Spicejet 92.8% January-June 2017
easyJet 92.1% October – December 2017
Wizz Air 91% January-June 2017
AirAsia India 90.9% January-June 2017
Transavia 89.5% January-July 2017
KLM 88.4% January-July 2017
Norwegian 87.7% January-July 2017
IndiGo 87.1% January-June 2017
Delta 85.6% 2017
Hawaiian Airlines 85.6% January-July 2017
Cathay Pacific 84.7% January-June 2017
Singapore Airlines 84.4% April – December 2017
Vueling 84.1% January-July 2017
Spirit Airlines 83.9% January-July 2017
Southwest Airlines 83.6% January-July 2017
Iberia 83.3% January-July 2017
American Airlines 82.6% 2017
Lufthansa 81.6% April – December 2017
Swiss 81.5% April – December 2017
British Airways 81.2% April – December 2017
Turkish Airlines 78.8% January-September 2017
Virgin Atlantic 78.7% 2016
Emirates 77.2% April – December 2017
Austrian 76.8% April – December 2017
FlyBe 76% April – December 2017

 

 

Flybe en alt sırada

İngiltere topraklarında faaliyet gösteren en büyük havayolu şirketlerinden biri olan Flybe, en kötü PLF’lerden birine sahip – Nisan ile Eylül arasındaki dönem için sadece yüzde 76 (halka açık en güncel istatistiklere göre ). Flybe’nin filosundaki uçak 78 yolcuya hizmet veren Bombardier Dash 8’dir. Tipik bir Flybe uçuşunda, bu koltukların 19’u boş olacaktır.

Diğer düşük PLF’ler arasında  Austrian (yüzde 76,8), Emirates (yüzde 77.2) ve Virgin Atlantik (yüzde 78,8) bulunmaktadır.

Başarısız bir havayolu şirketi nasıl olur?

Ortalama bir PLF, bir havayolu şirketinin başarısız olduğu anlamına mı geliyor? Şart değil. Emirates tarafından açıklanan yüzde 77,2 doluluk küresel ortalama yüzde 81.4’ün oldukça altında, ancak havayolu hala aşırı derecede kârlı. Geçen yılın 30 Eylül’üne kadar olan altı aylık dönemde 352 milyon Sterlin yaptı. Ancak, zorluklarla karşı karşıyaydılar. Orta Doğu’daki terörist saldırılar ve siyasi gerginlik, Donald Trump’un politikaları gibi sebeplerle  geçtiğimiz yıl Kuzey Amerika’ya uçuşlarının sıklığını kısmak zorunda kaldı.

Ancak boş koltuklardaki keskin artış da büyük sorunlara işaret edebilir. Monarch’ın PLF’si 2015’te yüzde 82,3’tü. 2016’da yüzde 76’ya kadar indi; ve şirket 2017 yılında kapandı.

İçerik:www.telegraph.co.uk

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IRPGJN
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder