5 Temmuz 2019 Cuma

SMS – İLETİŞİM ve BİLGİ EKSİKLİĞİ Yazı:43 İLETİŞİM ve BİLGİ EKSİKLİĞİ Havacılıkta uçak kazaları, yerde ekipman kazaları, ölümlü-yaralanma ya da operasyon aksaklıkları,  çalışanlar arasındaki yetersiz konuşma nın sebep olduğunu uzmanlar tarafından sık sık dile getirilmektedir. Sadece havacılıkta değil, çağımızın en büyük sorunudur ‘İletişim eksikliği’. Çoğu zaman konuşurken birbirimizi %100 anladığımızı varsayarız. Ancak üzücü bir gerçek var ki  ortalama olarak konuşmanın sadece %33 nün tamamen anlaşıldığıdır. İletişim eksikliğinin gerek iş hayatınızı gerekse günlük hayatınızı etkileyen  problem olduğunu görüyoruz. İletişim becerisini iyi bir seviyeye getirmek için ‘Nasıl’ı , Ne’yi, Olumlu Düşünmek ve Olumlu yaklaşımı bilmek gerekir. Empati kurulmalı, asla önyargılı olunmamalı. Özellikl son yıllarda bazı yöneticiler önyargılı hareket etmekte. Kişi önyargı ile dinlediğinde karşı tarafın hiç bir dediğini anlayamaz. Hele önyargılı olan bir yöneticinin birde bilgi eksiliğide varsa; ne yazık ki bu kişiler şirketlerinin gelecekleriyle de oynar!   Peki iyi bir iletişimin sırları nelerdir? 1.İki kulak 2.İki göz ve 3.Bir ağız….. Bunları kullanırken bu sıralamayı takip edin!   Bununla beraber yapmamanız gerekenler neler? *Sapma yapmak; Tartışılan konuyu değiştirmek içindir. Hayır, tartışılan konu hakkında konuşmayı sürdürmeye çalışın(İpleri koparmayın- Yapıcı olun) *Ön hazırlık yapıp karşısındakinin söylediklerini dinlemek yerine bir detay veya cevap üzerinde çalışmakla meşgul olmayın! *Ön yargılı olmayın; Ne söylendiğini duymazsınız! *Bilmediğiniz konuda konuşmayın; Salt konuşmuş olmak için konuşmayın. Bilgili olmadığınız bir konuda konuşma yapmak hem sizi karşınızdakinden uzaklaştırır hem de gülünç duruma düşersiniz.   Öyleyse yapmanız gerekenler neler? *Daha fazla dinle ve daha az konuş, *Konuşmadan önce düşün, *Sorular sor, *Göz teması kur, *Olumlu vücut dilini kullan. *Mesajınızı yalnızca tek bir kişiyle konuşurken verebileceğiniz şekilde, kalabalığa dikkat dağınıklığı olmadan dağıtmaktır. *Kendinizden daha çok diğer insana odaklanın. *Konuşmanız insanların iyi sorular sormasına yol açıyorsa doğru yoldasınız.   Çalışma hayatımızda sık sık duyarız ‘Bilgi Eksikliği’.  Çalışma hayatınızda  gerek bazı mavi yakalıların gerekse bazı beyaz yakalıların deneyim eksikliğine tanık olursunuz. Bunun yanısıra kişi tecrübeli olabilir ama her zaman değişen teknoloji beraberinde bir görevi tamamlarken tüm bilgilere sahip olmadan da herhangi bir olayla karşı karşıya kalabilir. Buna karşı koymak için, havacılık şirketleri gerek manuellere gerek referanslarla ayrıntıları sağlamaya çalışır. Bu yüzden iç ve dış kaynak dokümanları sürekli canlı tutmaları gerekir. Bununla beraber tüm şirket çalışanlarına sürekli hem soft hem de teknik güncel eğitimler vermeli. ‘Bilgi Eksikliği’ nin anahtarı aslında yapılan her adımı anlamaktır.   Eğer bilgiden yoksunsanız, nelere dikkat edilmeli; *Gerekli dokümanlarınızı güncelleyin. Yapılan revizyonlar sık sık okunmalı *İşe başlamadan önce ilgili prosedürü gözden geçirin *Bir şüpheniz varsa, bir üstünüze veya arkadaşınıza sorun *Bir şey öncekinden farklıysa nedenini araştırın *Size verilen her eğitim fırsatından yararlanın…   Asla Unutmayın;     Emniyet    +   Eğitim  +    Bilgi Donanımı   MEHMET ALİ ATAMAN 1.Temmuz.2019

İLETİŞİM ve BİLGİ EKSİKLİĞİ

Havacılıkta uçak kazaları, yerde ekipman kazaları, ölümlü-yaralanma ya da operasyon aksaklıkları,  çalışanlar arasındaki yetersiz konuşma nın sebep olduğunu uzmanlar tarafından sık sık dile getirilmektedir. Sadece havacılıkta değil, çağımızın en büyük sorunudur ‘İletişim eksikliği’. Çoğu zaman konuşurken birbirimizi %100 anladığımızı varsayarız. Ancak üzücü bir gerçek var ki  ortalama olarak konuşmanın sadece %33 nün tamamen anlaşıldığıdır. İletişim eksikliğinin gerek iş hayatınızı gerekse günlük hayatınızı etkileyen  problem olduğunu görüyoruz. İletişim becerisini iyi bir seviyeye getirmek için ‘Nasıl’ı , Ne’yi, Olumlu Düşünmek ve Olumlu yaklaşımı bilmek gerekir. Empati kurulmalı, asla önyargılı olunmamalı. Özellikl son yıllarda bazı yöneticiler önyargılı hareket etmekte. Kişi önyargı ile dinlediğinde karşı tarafın hiç bir dediğini anlayamaz. Hele önyargılı olan bir yöneticinin birde bilgi eksiliğide varsa; ne yazık ki bu kişiler şirketlerinin gelecekleriyle de oynar!

 

Peki iyi bir iletişimin sırları nelerdir?

1.İki kulak

2.İki göz

ve

3.Bir ağız…..

Bunları kullanırken bu sıralamayı takip edin!

 

Bununla beraber yapmamanız gerekenler neler?

*Sapma yapmak; Tartışılan konuyu değiştirmek içindir. Hayır, tartışılan konu hakkında konuşmayı sürdürmeye çalışın(İpleri koparmayın- Yapıcı olun)

*Ön hazırlık yapıp karşısındakinin söylediklerini dinlemek yerine bir detay veya cevap üzerinde çalışmakla meşgul olmayın!

*Ön yargılı olmayın; Ne söylendiğini duymazsınız!

*Bilmediğiniz konuda konuşmayın; Salt konuşmuş olmak için konuşmayın. Bilgili olmadığınız bir konuda konuşma yapmak hem sizi karşınızdakinden uzaklaştırır hem de gülünç duruma düşersiniz.

 

Öyleyse yapmanız gerekenler neler?

*Daha fazla dinle ve daha az konuş,

*Konuşmadan önce düşün,

*Sorular sor,

*Göz teması kur,

*Olumlu vücut dilini kullan.

*Mesajınızı yalnızca tek bir kişiyle konuşurken verebileceğiniz şekilde, kalabalığa dikkat dağınıklığı olmadan dağıtmaktır.

*Kendinizden daha çok diğer insana odaklanın.

*Konuşmanız insanların iyi sorular sormasına yol açıyorsa doğru yoldasınız.

 

Çalışma hayatımızda sık sık duyarız ‘Bilgi Eksikliği’.  Çalışma hayatınızda  gerek bazı mavi yakalıların gerekse bazı beyaz yakalıların deneyim eksikliğine tanık olursunuz. Bunun yanısıra kişi tecrübeli olabilir ama her zaman değişen teknoloji beraberinde bir görevi tamamlarken tüm bilgilere sahip olmadan da herhangi

bir olayla karşı karşıya kalabilir. Buna karşı koymak için, havacılık şirketleri gerek manuellere gerek referanslarla ayrıntıları sağlamaya çalışır. Bu yüzden iç ve dış kaynak dokümanları sürekli canlı tutmaları gerekir. Bununla beraber tüm şirket çalışanlarına sürekli hem soft hem de teknik güncel eğitimler vermeli.

‘Bilgi Eksikliği’ nin anahtarı aslında yapılan her adımı anlamaktır.

 

Eğer bilgiden yoksunsanız, nelere dikkat edilmeli;

*Gerekli dokümanlarınızı güncelleyin. Yapılan revizyonlar sık sık okunmalı

*İşe başlamadan önce ilgili prosedürü gözden geçirin

*Bir şüpheniz varsa, bir üstünüze veya arkadaşınıza sorun

*Bir şey öncekinden farklıysa nedenini araştırın

*Size verilen her eğitim fırsatından yararlanın…

 

Asla Unutmayın;     Emniyet    +   Eğitim  +    Bilgi Donanımı

 

MEHMET ALİ ATAMAN

1.Temmuz.2019



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2XpiD2f
via IFTTT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder