
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
25 Mart 2020 Çarşamba
UTİKAD, KARA SINIR KAPILARIYLA İLGİLİ ÖNERİLERİNİ CUMHURBAŞKANI YARDIMCISI FUAT OKTAY’A İLETTİ

HAVACILIK SEKTÖRÜNÜNDEKİ KRİZ GİDEREK BÜYÜYOR Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), COVID-19 salgınının küresel hava taşımacılığı endüstrisi üzerindeki gelir etkisi analizini güncelledi. Seyahat kısıtlamalarının ciddiyeti ve beklenen küresel durgunluk nedeniyle, IATA 2020 yılında havacılık sektörü 2019 yılı figürlerinin yüzde 44 altında ve 252 milyar dolar altında kalacağını öngörüyor. IATA bu ciddi seyahat kısıtlamalarının üç aya kadar sürdüğü ve ardından bu yılın ilerleyen dönemlerinde kademeli bir ekonomik toparlanma yaşandığı bir senaryo üzerinde duruyor. IATA, hava yolu şirketlerinin, koronavirüs salgınından kaynaklanan olumsuzluklardan dolayı, toparlanma başlamadan önce, nakitlerini tüketebileceği uyarısında bulundu. IATA CEO’su, likidite krizinin tüm hızıyla gelmekte olduğunu kaydederek yoğun destek talep etti. Açıklamada, salgın krizinin sektörün şimdiye dek gördüğü en büyük kriz olduğu ve 200 milyar dolar likidite desteğine ihtiyacı duyulacağını bildirdi. En son analiz, bu senaryo altında, seyahat üzerindeki ciddi kısıtlamaların 3 ay sonra kaldırılmasını öngörmektedir. Bu yılın ilerleyen dönemlerinde seyahat talebindeki toparlanma, küresel durgunluğun iş ve güven üzerindeki etkisiyle zayıflamaktadır.
En son analiz, bu senaryo altında, seyahat üzerindeki ciddi kısıtlamaların 3 ay sonra kaldırılmasını öngörmektedir.
Bu yılın ilerleyen dönemlerinde seyahat talebindeki toparlanma, küresel durgunluğun iş ve güven üzerindeki etkisiyle zayıflamaktadır.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UijtQ3
via IFTTT
HAVACILIK SEKTÖRÜNÜNDEKİ KRİZ GİDEREK BÜYÜYOR

KORONAVİRÜS SALGINI TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEDİ? KORONAVİRÜS SALGINI TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEDİ KORONAVİRÜS SALGINI ARZ TALEP DENGESİNİ BOZDU Koronavirüs salgını ile özellikle medikal ürünlere ihtiyaç arttı. Özellikle piyasalarda bazı ürünlerin sıkıntısı yaşandı ve fiyatları arttı. Çok acil ürünler hava kargo talebini arttırdı. Ülkelerin koyduğu kısıtlamalar doğrultusunda sadece kargo uçakları yada sadece kargo taşıyan yolcu uçakları kullanılabilmekte. Komple uçak kiralamalar gündemde olmakla birlikte yüksek fiyat sebebiyle ülkemizden çok fazla charter taşıması yapılamadı. Salgın sebebiyle sınırlar kapatıldı. Karayolu taşımacılığı durma noktasına geldi. TIRlar günlerce sınır kapılarında bekledi. Araç sürücülerine 14 gün karantina uygulamasına başlandı. Denizyolu taşımacılığı da olumsuz etkilendi. İlk etapta Çin durduğu için ithalat durdu. Ekipman gelemedi. Ekipman olmayınca maliyetler arttı. İnsan faktörünün hala etkin olduğu bu sektörde çalışanlar özellikle sahada olanlar ellerinden geleni yapmaya çalıştılar ve hala da devam ediyorlar. Bu kadar olumusuzluğun içerisinde ciddi gecikmeler ve inanılmaz maliyetler doğdu. Bu kriz aynı zamanda hızlı ve doğru bilgi akışınında önemini ortaya koydu.
KORONAVİRÜS SALGINI TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEDİ
KORONAVİRÜS SALGINI ARZ TALEP DENGESİNİ BOZDU
Koronavirüs salgını ile özellikle medikal ürünlere ihtiyaç arttı. Özellikle piyasalarda bazı ürünlerin sıkıntısı yaşandı ve fiyatları arttı.
Çok acil ürünler hava kargo talebini arttırdı. Ülkelerin koyduğu kısıtlamalar doğrultusunda sadece kargo uçakları yada sadece kargo taşıyan yolcu uçakları kullanılabilmekte. Komple uçak kiralamalar gündemde olmakla birlikte yüksek fiyat sebebiyle ülkemizden çok fazla charter taşıması yapılamadı.
Salgın sebebiyle sınırlar kapatıldı. Karayolu taşımacılığı durma noktasına geldi. TIRlar günlerce sınır kapılarında bekledi. Araç sürücülerine 14 gün karantina uygulamasına başlandı.
Denizyolu taşımacılığı da olumsuz etkilendi. İlk etapta Çin durduğu için ithalat durdu. Ekipman gelemedi. Ekipman olmayınca maliyetler arttı.
İnsan faktörünün hala etkin olduğu bu sektörde çalışanlar özellikle sahada olanlar ellerinden geleni yapmaya çalıştılar ve hala da devam ediyorlar.
Bu kadar olumusuzluğun içerisinde ciddi gecikmeler ve inanılmaz maliyetler doğdu.
Bu kriz aynı zamanda hızlı ve doğru bilgi akışınında önemini ortaya koydu.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JaAxB5
via IFTTT
KORONAVİRÜS SALGINI TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEDİ?

Turkish Cargo yolcu uçakları ile de kargo taşıması gerçekleştirmeye başladı

Turkish Cargo yolcu uçakları ile de kargo taşıması gerçekleştirmeye başladı Turkish Cargo, milli havayolu Türk Hava Yolları’nın dünya ile kurduğu hava köprüsünü kargo taşımacılığı alanında sürdürmeye devam ediyor. Küresel etkileri yoğun şekilde hissedilen olağanüstü (COVID-19) süreçte, hem tedarik zincirinde oluşabilecek aksamaların önüne geçebilmek hem de hayati önem taşıyan sağlık taşımalarını gerçekleştirebilmek adına dünyanın en büyük 6’ncı kargo kapasitesine sahip olan Turkish Cargo, 25 adet yüksek kapasiteli kargo uçağıyla gerçekleştirdiği seferlere ilave olarak Türk Hava Yolları’nın yolcu uçakları ile de kargo taşıması gerçekleştirmeye başladı. Yolcu uçağı ile gerçekleşen kargo taşımalarının ilkini, 20 Mart tarihinde B777 tipi yolcu uçağıyla İstanbul-Kiev rotasında icra eden Turkish Cargo; Bükreş (OTP), Tel Aviv (TLV), Amsterdam (AMS), Londra (LHR) Paris (CDG) Amman (AMM), Beyrut (BEY) ve Dubai (DWC/DXB) destinasyonlarına da kargo taşıması planlayarak toplam 5 bin ton ilave kapasite oluşturdu. Etkisi küresel ancak mücadelesi ulusal olan bu zorlu süreçte Turkish Cargo ihtiyaç duyulan ilaç ve tıbbi ekipmanların öncelikle tüm dünyadan Türkiye’ye, Türkiye’den de ihtiyaç duyulan ülkelere ulaştırılmasında köprü vazifesi görmeye devam ederek bu kapsamda Çin’den temin edilen ve 15 dakikada virüs tespiti yapabilen hızlı tanı kitlerini Türkiye’ye ulaştırmaya başladı. Bu kritik süreçte 167 adet ilave kargo seferiyle, Türkiye çıkışlı ve varışlı toplamda 14.500 tonluk ek kapasite oluşturan global kargo taşıyıcısı ilave kapasite sunma noktasındaki kararlılığını koruyarak, tedarik zincirinin devamlılığına katkılarını sürdürmesinin yanında bayrak taşıyıcı havayolu olarak zorlu günlerde de milletimizin yanında yer alarak, görevini icra etmeye devam etmektedir.
Turkish Cargo, milli havayolu Türk Hava Yolları’nın dünya ile kurduğu hava köprüsünü kargo taşımacılığı alanında sürdürmeye devam ediyor.
Küresel etkileri yoğun şekilde hissedilen olağanüstü (COVID-19) süreçte, hem tedarik zincirinde oluşabilecek aksamaların önüne geçebilmek hem de hayati önem taşıyan sağlık taşımalarını gerçekleştirebilmek adına dünyanın en büyük 6’ncı kargo kapasitesine sahip olan Turkish Cargo, 25 adet yüksek kapasiteli kargo uçağıyla gerçekleştirdiği seferlere ilave olarak Türk Hava Yolları’nın yolcu uçakları ile de kargo taşıması gerçekleştirmeye başladı.
Yolcu uçağı ile gerçekleşen kargo taşımalarının ilkini, 20 Mart tarihinde B777 tipi yolcu uçağıyla İstanbul-Kiev rotasında icra eden Turkish Cargo; Bükreş (OTP), Tel Aviv (TLV), Amsterdam (AMS), Londra (LHR) Paris (CDG) Amman (AMM), Beyrut (BEY) ve Dubai (DWC/DXB) destinasyonlarına da kargo taşıması planlayarak toplam 5 bin ton ilave kapasite oluşturdu.
Etkisi küresel ancak mücadelesi ulusal olan bu zorlu süreçte Turkish Cargo ihtiyaç duyulan ilaç ve tıbbi ekipmanların öncelikle tüm dünyadan Türkiye’ye, Türkiye’den de ihtiyaç duyulan ülkelere ulaştırılmasında köprü vazifesi görmeye devam ederek bu kapsamda Çin’den temin edilen ve 15 dakikada virüs tespiti yapabilen hızlı tanı kitlerini Türkiye’ye ulaştırmaya başladı.
Bu kritik süreçte 167 adet ilave kargo seferiyle, Türkiye çıkışlı ve varışlı toplamda 14.500 tonluk ek kapasite oluşturan global kargo taşıyıcısı ilave kapasite sunma noktasındaki kararlılığını koruyarak, tedarik zincirinin devamlılığına katkılarını sürdürmesinin yanında bayrak taşıyıcı havayolu olarak zorlu günlerde de milletimizin yanında yer alarak, görevini icra etmeye devam etmektedir.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/33HpUPE
via IFTTT