24 Mart 2020 Salı

Koronavirüsü Avrupa Havalimanları’nı Vurdu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UgVwsn

Koronavirüsü Avrupa Havalimanları’nı Vurdu Korono virüsü havacılık sektörünü vurdu Koronavirüsten dolayı ağır darbe alan Avrupalı havayolu şirketlerinden sonra, havalimanları da durma noktasına geldi. Avrupa sivil havacılığı ile ilgili çalışmaları ile bilinen Eurocontrol 22 Mart raporuna göre Avrupa’nın büyük havalimanları 2019 yılı figürlerinin yüzde 60 altında. 22 Mart Havaalanı güncellemesine göre Madrid% 80, Münih -76% Barcelona -89% ve İstanbul Havalimanı -70% düştü. 23 Mart günlük trafik güncellemesi geçen yılın aynı dönemine göre dörtte birinden az gerçekleşerek  yüzde 75.9 düşüşle 6.837 uçuş gerçekleşti. 21 Mart Kargo güncellemesi ise kargo uçağı uçuşlarının sayısının geçen yılla neredeyse aynı olduğunu gösteriyor – ancak bu yolcu uçağı ambarlarındaki kargo kayıplarını ifade etmiyor. Coronavirüsten dolayı ekonomik krize doğru giden Avrupa’da kaosun ayak sesleri de gelmeye başladı. Avrupalı havalimanları işletmecileri oldukça kötü bir döneme girdiler. Rapora en çok düşüş İspanya’da oluştuğu belirtiliyor. Barcelona El Pratt Havalimanı, yolcu trafiğinde yüzde 89 düşüş ile rekor kırdı. Barcelona’yı yüzde 88 ile Avusturya Viyana Schwechat Havalimanı yüzde 88 ile izledi.

Korono virüsü havacılık sektörünü vurdu

Koronavirüsten dolayı ağır darbe alan Avrupalı havayolu şirketlerinden sonra, havalimanları da durma noktasına geldi.

Avrupa sivil havacılığı ile ilgili çalışmaları ile bilinen Eurocontrol 22 Mart raporuna göre Avrupa’nın büyük havalimanları 2019 yılı figürlerinin yüzde 60 altında.

22 Mart Havaalanı güncellemesine göre Madrid% 80, Münih -76% Barcelona -89% ve İstanbul Havalimanı -70% düştü.

23 Mart günlük trafik güncellemesi geçen yılın aynı dönemine göre dörtte birinden az gerçekleşerek  yüzde 75.9 düşüşle 6.837 uçuş gerçekleşti.

21 Mart Kargo güncellemesi ise kargo uçağı uçuşlarının sayısının geçen yılla neredeyse aynı olduğunu gösteriyor – ancak bu yolcu uçağı ambarlarındaki kargo kayıplarını ifade etmiyor.

Coronavirüsten dolayı ekonomik krize doğru giden Avrupa’da kaosun ayak sesleri de gelmeye başladı. Avrupalı havalimanları işletmecileri oldukça kötü bir döneme girdiler. Rapora en çok düşüş İspanya’da oluştuğu belirtiliyor.

Barcelona El Pratt Havalimanı, yolcu trafiğinde yüzde 89 düşüş ile rekor kırdı. Barcelona’yı yüzde 88 ile Avusturya Viyana Schwechat Havalimanı yüzde 88 ile izledi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UgVwsn
via IFTTT

Havayollarının Park Yeri Sıkıntısı Havayollarının Yeni Problemi : Uçaklara park yeri bulmak Havayollarının, yaşanan salgından dolayı uluslararsı kısıtlamalar sebebiyle binlerce uçağı boşa çıkarken, benzeri görülmemiş bir sorun ile karşı karşıya kaldılar. Uçakları park edecek bir yer bulmak Taksi yolları, bakım hangarları ve hatta büyük havalimanlarındaki pistler park sahasına dönüştü. Tahminlere göre yere indirilen uçak sayısı yılın başından bu yana 5.000’in üzerine çıktı ve önümüzdeki haftalarda bu sayı giderek artacak. Büyük küçük havalimanları, hangarlar , askeri meydanlar ve operasyonel alanlar park yeri haline gelecek. Türk Hava Yolları 27 Mart itibariyle dünya üzerinde 4 ülkede 5 noktaya yolcu taşıyacak. Bu demek oluyor ki yolcu uçağı filosunun ciddi bir bölümü yerde kalacak. Onur Air Suudi Aarabistan operasyonlarını durdurdu,  uçaklarını yere indirdi. Türk Hava Yolları’nın ve OnurAir‘in bazı uçakları İstanbul Atatürk Havalimanı‘nda park halinde. 27 Mart 2020 ve sonrası Atatürk Havalimanı’na daha fazla uçağın park etmesi bekleniyor. En kısa sürede havacılık sektörünün toparlanmasını arzu ediyoruz. Çünkü boşta bekleyen, uçmayan her uçak masraf demek. Bu masrafların bir yerlerden tasarruf edilip karşılanması demek. Bunun sonucu sektörde daralma ve issizlik olacaktır. Hep birlikte bu sıkıntıları da aşacağız.  

Havayollarının Yeni Problemi : Uçaklara park yeri bulmak

Havayollarının, yaşanan salgından dolayı uluslararsı kısıtlamalar sebebiyle binlerce uçağı boşa çıkarken, benzeri görülmemiş bir sorun ile karşı karşıya kaldılar.

Uçakları park edecek bir yer bulmak

Taksi yolları, bakım hangarları ve hatta büyük havalimanlarındaki pistler park sahasına dönüştü.

Tahminlere göre yere indirilen uçak sayısı yılın başından bu yana 5.000’in üzerine çıktı ve önümüzdeki haftalarda bu sayı giderek artacak.

Büyük küçük havalimanları, hangarlar , askeri meydanlar ve operasyonel alanlar park yeri haline gelecek.

Türk Hava Yolları 27 Mart itibariyle dünya üzerinde 4 ülkede 5 noktaya yolcu taşıyacak. Bu demek oluyor ki yolcu uçağı filosunun ciddi bir bölümü yerde kalacak.

Onur Air Suudi Aarabistan operasyonlarını durdurdu,  uçaklarını yere indirdi.

Türk Hava Yolları’nın ve OnurAir‘in bazı uçakları İstanbul Atatürk Havalimanı‘nda park halinde.

27 Mart 2020 ve sonrası Atatürk Havalimanı’na daha fazla uçağın park etmesi bekleniyor.

En kısa sürede havacılık sektörünün toparlanmasını arzu ediyoruz. Çünkü boşta bekleyen, uçmayan her uçak masraf demek. Bu masrafların bir yerlerden tasarruf edilip karşılanması demek. Bunun sonucu sektörde daralma ve issizlik olacaktır.

Hep birlikte bu sıkıntıları da aşacağız.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3druNRd
via IFTTT

Havayollarının Park Yeri Sıkıntısı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3druNRd

Emirates Grubu’nun COVID-19 ile ilgili olarak faaliyetlerinde gerçekleştirdiği düzenlemeler


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dthjEr

Emirates Grubu’nun COVID-19 ile ilgili olarak faaliyetlerinde gerçekleştirdiği düzenlemeler Emirates kargo operasyonlarına devam etmekte olup yolcu taşımacılığında çoğu operasyonunu 25 Mart’a kadar geçici olarak askıya almıştır. dnata, talebin düşük olduğu bazı uluslararası lokasyonlarda operasyonların geçici olarak durdurulması dahil olmak üzere, operasyonlarını önemli ölçüde azaltmaktadır. Grup, aldığı önlemlerle çalışanlarının iş gücünü koruyacak olup işten çıkarma yapmayacaktır. Toplum sağlığını korumak için hükümetin tedbirleri desteklenmektedir. COVID-19 salgınının başladığı günden beri, Emirates ve dnata, operasyonlarını yasal yönetmelikler ve seyahat talebi doğrultusunda uyarlamaktadır. Şirket, seyahat yasaklarının, kısıtlamaların arttığı ve dünya çapında ülkelerin sınırlarını kapattığı bir ortamda, yolcuların evlerine dönebilmesi için yolcu uçuşlarını makul çerçevede sürdürmeyi amaçlamıştır. Boeing 777 tipi kargo uçağı filosunu tıbbi malzeme gibi temel ürünlerin taşınması için kullanıma sokan şirket, ekonomiler ve topluluklar için hayati önem taşıyan uluslararası hava kargosu bağlantılarını muhafaza etmeye devam etmektedir. Birçok havayolu müşterisinin uçuş sayısını büyük oranda azaltması veya hizmetlerini tamamen durdurması neticesinde, dnata da uluslararası ağı genelinde bazı ofislerini geçici olarak kapatarak operasyonlarını önemli ölçüde azaltmıştır. Emirates Grubu Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanı Sn. Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum şu açıklamalarda bulundu: “COVID-19 salgını nedeniyle tüm dünya gerçek anlamda karantinaya girmiş durumda. Hem coğrafi olarak hem de sağlık, toplum ve ekonomi bağlamında, kapsam ve ölçek bakımından örneğine rastlanmamış bir kriz hali söz konusu. 2020 Ocak ayına kadar, Emirates Grubu mevcut mali yıldaki hedeflerine göre iyi bir performans sergiliyordu. Ancak COVID-19 geçtiğimiz 6 haftada bu durumda ani ve sancılı bir duraklamaya yol açtı. “Global uçuş ağına sahip bir şirket olarak, ülkelerin sınırlarını yeniden açtığı ve seyahat etmeye olan güvenin yeniden tesis edildiği zamana kadar yolcu hizmetlerimizi sürdürmenin mümkün olmadığı bir durumdayız. 25 Mart Çarşamba tarihine kadar, yoğunluğun sürdüğü kargo uçuşlarına devam edilecek olsa da, Emirates yolcu operasyonlarının büyük kısmını geçici olarak askıya almıştır. Gelişmeleri yakından izlemeye devam edecek ve şartlar elverdiğinde hizmetlerimizi tekrar sunmaya başlayacağız.” Yolcuların ülkelerine dönüşünü desteklemek için hükümetler ve müşterilerden alınan talepler neticesinde, Emirates, sınırlar açık kaldığı sürece ve talep olması halinde, ikinci bir emre kadar aşağıdaki ülkelere yolcu ve kargo uçuşları gerçekleştirmeye devam edecektir: Birleşik Krallık, İsviçre, Hong Kong, Tayland, Malezya, Filipinler, Japonya, Singapur, Güney Kore, Avustralya, Güney Afrika, ABD ve Kanada. Durum dinamik yapısını korumakta olup yolcular uçuş durumlarını emirates.com üzerinden kontrol edebilirler. Sheikh Ahmed şunları ekledi: “Emirates Grubu olarak güçlü bir bilançoya ve önemli bir nakit likiditeye sahibiz venormale dönüş için yeterince hazırlıklı olabilmek adına yerinde ve zamanında harekete geçerek azalan uçuş programlarının uzun süre devam etmesi halinde bunun altından kalkabiliriz ve kalkacağız.” Maliyet azaltma tedbirleri Emirates Grubu, seyahat talebiyle ilgili görünümün pazarlar genelinde kısa ila orta vadede zayıf olmaya devam etmesi nedeniyle, maliyetleri kontrol altına almak için bir dizi tedbir almıştır. Bu tedbirler şunlardır: İsteğe bağlı harcamaların ertelenmesi veya iptali Gerekli olmayan işe alım ve danışmanlık işlerinin dondurulması Maliyet tasarrufu ve verimlilik fırsatları bulmak için tedarikçilerle çalışılması Azalan uçuş kapasitesi ışığında çalışanların ücretli veya ücretsiz izin almaya teşvik edilmesi Sheikh Ahmed, maliyet tedbirleriyle ilgili ilgili şunları söyledi: “Çalışanlardan şirketten ayrılmalarını istemek yerine, iş gücümüzü korumak ve yetenekli ve becerili çalışanlarımızı mümkün oldukça bünyemizde tutmak istiyoruz. İşten çıkarma yoluna gitmek istemiyoruz. Talep tekrar yükseldiğinde, hızlı bir şekilde çıkış yaparak müşterilerimize hizmet sunmaya devam etmek istiyoruz.” Emirates Grubu güçlü bir likiditeye ve sağlıklı bir nakit pozisyonuna sahiptir ancak bu süreçte tedbir alarak maliyetleri azaltmaya yönelik adımlar atmaktadır. Emirates, pazarlarına hizmet etme konusunda kararlılığını sürdürmekte olup ilgili otoriteler izin verdiği anda normal uçuş programını devam ettirmeyi sabırsızlıkla beklemektedir. Müşterilerin, çalışanların ve toplulukların korunması Emirates Grubu, yolcuların ve çalışanların güvenliğini ve sağlığını korumak için en güncel kılavuzları uygulayabilmek adına durumu yakından takip etmekte olup tüm ilgili otoritelerle düzenli temas halindedir. Emirates, COVID-19 riskini azaltmak için, çalışanlarına kesinlikle keyfi seyahat etmemeleri yönünde tavsiyede bulunmuş, operasyonel olarak uygun olan durumlarda tüm çalışanlar için evden çalışma politikalarını uygulamaya koymuş, tesislerinde gelişmiş temizlik ve dezenfeksiyon protokollerini devreye sokmuş, ofisin kilit giriş noktalarında sıcaklık taraması gerçekleştirmeye başlamış ve el temizliği ve sağlık uygulamaları ile ilgili kurum içi eğitim kampanyaları başlatmıştır. Geçtiğimiz haftalarda, şirket ayrıca Dubai kalkışlı uçaklarının tamamında tedbir olarak gelişmiş temizlik ve dezenfeksiyon önlemleri almış olup yerel otoritelerin gerektirdiği tarama önlemlerini almak için havalimanlarıyla yakın temas halinde çalışmaktadır. Kabin ekibi ve havalimanı ekipleri gibi ön büro çalışanlarına, görev sırasında güvende olmaları adına el dezenfektanı ve maske tedariki dahil destek verilmektedir. Emirates Grubu, BAE’nin ulusal COVID-19 müdahalesi dahil olmak üzere, tüm pazarlarda toplumun sağlığını korumaya yönelik tüm girişimlere tam destek vermektedir. Sheikh Ahmed şunları söyledi: “Şirketimiz ve seyahat sektörü açısından görülmemiş bir süreçten seçiyoruz ancak bunun üstesinden geleceğiz. Faaliyetlerimiz yara alıyor ancak uzun vadede önemli olan müşterilerimiz, çalışanlarımız ve hizmet ettiğimiz toplumlar için doğru olanı yapmaktır. Çalışanlarımız, ortaklarımız, müşterilerimiz ve diğer paydaşlarımızdan gördüğümüz destek ve dayanışmayla, Emirates’in bu zorluğun üstesinden gelerek bu süreçten daha da güçlü çıkacağından şüphem yok.”

Emirates kargo operasyonlarına devam etmekte olup yolcu taşımacılığında çoğu operasyonunu 25 Mart’a kadar geçici olarak askıya almıştır.

dnata, talebin düşük olduğu bazı uluslararası lokasyonlarda operasyonların geçici olarak durdurulması dahil olmak üzere, operasyonlarını önemli ölçüde azaltmaktadır.

Grup, aldığı önlemlerle çalışanlarının iş gücünü koruyacak olup işten çıkarma yapmayacaktır.

Toplum sağlığını korumak için hükümetin tedbirleri desteklenmektedir.

COVID-19 salgınının başladığı günden beri, Emirates ve dnata, operasyonlarını yasal yönetmelikler ve seyahat talebi doğrultusunda uyarlamaktadır.

Şirket, seyahat yasaklarının, kısıtlamaların arttığı ve dünya çapında ülkelerin sınırlarını kapattığı bir ortamda, yolcuların evlerine dönebilmesi için yolcu uçuşlarını makul çerçevede sürdürmeyi amaçlamıştır. Boeing 777 tipi kargo uçağı filosunu tıbbi malzeme gibi temel ürünlerin taşınması için kullanıma sokan şirket, ekonomiler ve topluluklar için hayati önem taşıyan uluslararası hava kargosu bağlantılarını muhafaza etmeye devam etmektedir.

Birçok havayolu müşterisinin uçuş sayısını büyük oranda azaltması veya hizmetlerini tamamen durdurması neticesinde, dnata da uluslararası ağı genelinde bazı ofislerini geçici olarak kapatarak operasyonlarını önemli ölçüde azaltmıştır.

Emirates Grubu Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanı Sn. Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum şu açıklamalarda bulundu: “COVID-19 salgını nedeniyle tüm dünya gerçek anlamda karantinaya girmiş durumda. Hem coğrafi olarak hem de sağlık, toplum ve ekonomi bağlamında, kapsam ve ölçek bakımından örneğine rastlanmamış bir kriz hali söz konusu. 2020 Ocak ayına kadar, Emirates Grubu mevcut mali yıldaki hedeflerine göre iyi bir performans sergiliyordu. Ancak COVID-19 geçtiğimiz 6 haftada bu durumda ani ve sancılı bir duraklamaya yol açtı.

“Global uçuş ağına sahip bir şirket olarak, ülkelerin sınırlarını yeniden açtığı ve seyahat etmeye olan güvenin yeniden tesis edildiği zamana kadar yolcu hizmetlerimizi sürdürmenin mümkün olmadığı bir durumdayız. 25 Mart Çarşamba tarihine kadar, yoğunluğun sürdüğü kargo uçuşlarına devam edilecek olsa da, Emirates yolcu operasyonlarının büyük kısmını geçici olarak askıya almıştır. Gelişmeleri yakından izlemeye devam edecek ve şartlar elverdiğinde hizmetlerimizi tekrar sunmaya başlayacağız.”

Yolcuların ülkelerine dönüşünü desteklemek için hükümetler ve müşterilerden alınan talepler neticesinde, Emirates, sınırlar açık kaldığı sürece ve talep olması halinde, ikinci bir emre kadar aşağıdaki ülkelere yolcu ve kargo uçuşları gerçekleştirmeye devam edecektir: Birleşik Krallık, İsviçre, Hong Kong, Tayland, Malezya, Filipinler, Japonya, Singapur, Güney Kore, Avustralya, Güney Afrika, ABD ve Kanada. Durum dinamik yapısını korumakta olup yolcular uçuş durumlarını emirates.com üzerinden kontrol edebilirler.

Sheikh Ahmed şunları ekledi: “Emirates Grubu olarak güçlü bir bilançoya ve önemli bir nakit likiditeye sahibiz venormale dönüş için yeterince hazırlıklı olabilmek adına yerinde ve zamanında harekete geçerek azalan uçuş programlarının uzun süre devam etmesi halinde bunun altından kalkabiliriz ve kalkacağız.”

Maliyet azaltma tedbirleri

Emirates Grubu, seyahat talebiyle ilgili görünümün pazarlar genelinde kısa ila orta vadede zayıf olmaya devam etmesi nedeniyle, maliyetleri kontrol altına almak için bir dizi tedbir almıştır. Bu tedbirler şunlardır:

  • İsteğe bağlı harcamaların ertelenmesi veya iptali
  • Gerekli olmayan işe alım ve danışmanlık işlerinin dondurulması
  • Maliyet tasarrufu ve verimlilik fırsatları bulmak için tedarikçilerle çalışılması
  • Azalan uçuş kapasitesi ışığında çalışanların ücretli veya ücretsiz izin almaya teşvik edilmesi

Sheikh Ahmed, maliyet tedbirleriyle ilgili ilgili şunları söyledi: “Çalışanlardan şirketten ayrılmalarını istemek yerine, iş gücümüzü korumak ve yetenekli ve becerili çalışanlarımızı mümkün oldukça bünyemizde tutmak istiyoruz. İşten çıkarma yoluna gitmek istemiyoruz. Talep tekrar yükseldiğinde, hızlı bir şekilde çıkış yaparak müşterilerimize hizmet sunmaya devam etmek istiyoruz.”

Emirates Grubu güçlü bir likiditeye ve sağlıklı bir nakit pozisyonuna sahiptir ancak bu süreçte tedbir alarak maliyetleri azaltmaya yönelik adımlar atmaktadır. Emirates, pazarlarına hizmet etme konusunda kararlılığını sürdürmekte olup ilgili otoriteler izin verdiği anda normal uçuş programını devam ettirmeyi sabırsızlıkla beklemektedir.

Müşterilerin, çalışanların ve toplulukların korunması

Emirates Grubu, yolcuların ve çalışanların güvenliğini ve sağlığını korumak için en güncel kılavuzları uygulayabilmek adına durumu yakından takip etmekte olup tüm ilgili otoritelerle düzenli temas halindedir.

Emirates, COVID-19 riskini azaltmak için, çalışanlarına kesinlikle keyfi seyahat etmemeleri yönünde tavsiyede bulunmuş, operasyonel olarak uygun olan durumlarda tüm çalışanlar için evden çalışma politikalarını uygulamaya koymuş, tesislerinde gelişmiş temizlik ve dezenfeksiyon protokollerini devreye sokmuş, ofisin kilit giriş noktalarında sıcaklık taraması gerçekleştirmeye başlamış ve el temizliği ve sağlık uygulamaları ile ilgili kurum içi eğitim kampanyaları başlatmıştır.

Geçtiğimiz haftalarda, şirket ayrıca Dubai kalkışlı uçaklarının tamamında tedbir olarak gelişmiş temizlik ve dezenfeksiyon önlemleri almış olup yerel otoritelerin gerektirdiği tarama önlemlerini almak için havalimanlarıyla yakın temas halinde çalışmaktadır.

Kabin ekibi ve havalimanı ekipleri gibi ön büro çalışanlarına, görev sırasında güvende olmaları adına el dezenfektanı ve maske tedariki dahil destek verilmektedir.

Emirates Grubu, BAE’nin ulusal COVID-19 müdahalesi dahil olmak üzere, tüm pazarlarda toplumun sağlığını korumaya yönelik tüm girişimlere tam destek vermektedir.

Sheikh Ahmed şunları söyledi: “Şirketimiz ve seyahat sektörü açısından görülmemiş bir süreçten seçiyoruz ancak bunun üstesinden geleceğiz. Faaliyetlerimiz yara alıyor ancak uzun vadede önemli olan müşterilerimiz, çalışanlarımız ve hizmet ettiğimiz toplumlar için doğru olanı yapmaktır. Çalışanlarımız, ortaklarımız, müşterilerimiz ve diğer paydaşlarımızdan gördüğümüz destek ve dayanışmayla, Emirates’in bu zorluğun üstesinden gelerek bu süreçten daha da güçlü çıkacağından şüphem yok.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dthjEr
via IFTTT

KORONAVİRÜS’ÜN LOJİSTİK FAALİYETLERE ETKİSİ SÜRÜYOR UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre ELDENER; korona virüsünün etkileri anlattığı makalesini sizlerle paylaşıyoruz. Tüm dünyayı etkisi altına alan Corona Virüs salgını tabii ki lojistik sektöründe de fazlasıyla etkili oldu. Hemen her an yeni bir bilgi ve duyuru ile karşı karşıya kalıyoruz, dolayısıyla yeni senaryolar üretme ihtiyacı duyuyoruz. Bildiğiniz gibi Türkiye’nin dış ticaretinde iki önemli bölge var. Bunlardan ilki şüphesiz AB ülkeleri ve son bir haftada AB ülkeleri adeta salgının merkezi haline geldi. Başta İtalya, İspanya ve Fransa olmak üzere hemen her AB ülkesinde çok sıkı tedbirler alındı. 14 ülke sınır kapılarını kapatmış durumda. Türkiye’den Avrupa yönüne ve tersi yönde karayolu yük taşımaları şu an için devam etmekte. Ancak şoförler uçakla taşınamadığı için Ro-Ro seferlerinde de problemler yaşanıyor. Türkiye’ye dönen TIR şoförlerinin ise 14 gün boyunca evlerinde izlem süresi geçirmeleri gerekiyor. Lojistik faaliyetlerin yoğun olarak sürdürüldüğü diğer bölge ise Ortadoğu ve Orta Asya ülkeleri. Ülkemizin Ortadoğu’ya açılan iki önemli noktası Irak ve İran’da da virüs salgını etkisini göstermiş durumda. Bu noktalarda da gerek İran ve Irak’tan kaynaklanan gerekse ülkemizin aldığı tedbirlerden kaynaklanan aksamalar yaşıyoruz. Bu aksamaların çoğunluğu şu an için karayolu ve demiryolu taşımacılığında etkisini gösteriyor. Güncel bilgilendirmeler burada çok büyük önem taşıyor çünkü hemen her dakika yeni bir ülkenin sınır kapısını kapattığı bilgisi gelebiliyor. Sınır kapılarında TIR kuyrukları oluştu, yükler bekliyor. Dönmeyen dorseler ve konteynerler neticesinde yüzde 15 oranında navlun artışları görüldü. TCDD Taşımacılık A.Ş. sadece yük trenlerine açık olan Van/Kapıköy sınır kapısı üzerinden İran vagon taşımalarına devam ediyor. Karayolu araçlarının İran tarafına geçmedeki sıkıntıları nedeniyle demiryoluna olan talep artıyor. Şu anda 2200’ün üzerinde vagon tahsis talebi oluşmuş durumda. TCDD Taşımacılık A.Ş., 1200 adetlik kapalı vagon filosuyla, bu taleplerin yaklaşık yüzde 10’unu halihazırda karşılamış ve İran’a sevk etmiştir. Diğer talepler de sırayla karşılanmaya çalışılmaktadır. Bu arada vagonlar İran ile Türkiye arasındaki tampon bölgeye lokomotifle çekilerek değil, itilerek geçirilmekte, dolayısıyla makinist ve personelimiz İran tarafına geçmeden sadece vagonlar geçirilmektedir. Boş dönüşlerde ise hazırlanan bir bekleme alanında vagonlar ilaçlanmakta ve 4 saat bekletildikten sonra TCDD lokomotifleriyle Türkiye tarafına çekilmektedir. İran’a sevkiyatlarda gıda, deterjan, kolonya gibi acil ürünlere öncelik verilmektedir. Bu hafta İran tarafından da aynı şekilde Türkiye’ye vagon sevkiyatlarının başlaması planlanmaktadır. Havayolunda ise getirilen kısıtlamalar ve yasaklamalar nedeniyle pek çok yolcu uçağı sefer iptali söz konusu; ancak kargo uçakları şimdilik bu yasaklardan muaf ve kargo uçağı seferleri yapılmaya devam ediliyor Dolayısıyla yolcu uçaklarıyla taşınabilen kargo hacmi piyasadan çekiliyor. Çekilen bu kapasiteden dolayı kargo uçaklarına olan talep çok arttı. THY Kargo şu anda Mart sonuna kadar 26 kargo uçağıyla, MNG Havayolları ise 8 kargo uçağıyla tüm talepleri yerine getirebilmek için maksimum doluluk ve sefer sıklığıyla hizmet veriyor. Ancak yolcu uçaklarındaki kapasitenin çok azalması sonucu, kargo uçaklarıyla kargo taşıma maliyetlerinin de yüksek olması nedeniyle önümüzdeki dönemde hava navlunlarında artışlar yaşanması kaçınılmaz olacak. Denizyolunda da sıkıntılar yaşanıyor tabii ki. Navlunlarda Mart ayı itibarıyla artışlar yaşanmaya başladı. Uzakdoğu’dan gelen yük ve konteyner sayılarındaki azalış nedeniyle, ihracatta boş konteyner bulma sorunları da gündeme geliyor. Ayrıca biriken yükler nedeniyle, ihracat gemilerinde yer sıkıntısı da yaşanıyor. Tüketicilerin Çin/Uzakdoğu mallarındaki endişeleri nedeniyle sipariş ve yük kayıpları da yaşıyoruz. Çin’e giden yüklerin zamanında çekilememesi de söz konusu. İtalya’daki karantina nedeniyle ise yüklerin çekilememesi, malların nihai adreslerine sevk edilememesi sorunları yaşanıyor. Bununla beraber rakamlar da yaşanan sıkıntıları ortaya koyuyor; planlanan gemi sayısında yüzde 20’lik bir düşüş yaşanıyor. Konteyner sayıları ise yüzde 25 azaldı. Uğrak iptalleri ise 3 kat arttı. Bu da navlunlarda yaklaşık yüzde 30-40 düzeylerinde bir artışı beraberinde getirdi.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre ELDENER; korona virüsünün etkileri anlattığı makalesini sizlerle paylaşıyoruz.
Tüm dünyayı etkisi altına alan Corona Virüs salgını tabii ki lojistik sektöründe de fazlasıyla etkili oldu. Hemen her an yeni bir bilgi ve duyuru ile karşı karşıya kalıyoruz, dolayısıyla yeni senaryolar üretme ihtiyacı duyuyoruz. Bildiğiniz gibi Türkiye’nin dış ticaretinde iki önemli bölge var.

Bunlardan ilki şüphesiz AB ülkeleri ve son bir haftada AB ülkeleri adeta salgının merkezi haline geldi. Başta İtalya, İspanya ve Fransa olmak üzere hemen her AB ülkesinde çok sıkı tedbirler alındı. 14 ülke sınır kapılarını kapatmış durumda. Türkiye’den Avrupa yönüne ve tersi yönde karayolu yük taşımaları şu an için devam etmekte. Ancak şoförler uçakla taşınamadığı için Ro-Ro seferlerinde de problemler yaşanıyor. Türkiye’ye dönen TIR şoförlerinin ise 14 gün boyunca evlerinde izlem süresi geçirmeleri gerekiyor.

Lojistik faaliyetlerin yoğun olarak sürdürüldüğü diğer bölge ise Ortadoğu ve Orta Asya ülkeleri. Ülkemizin Ortadoğu’ya açılan iki önemli noktası Irak ve İran’da da virüs salgını etkisini göstermiş durumda. Bu noktalarda da gerek İran ve Irak’tan kaynaklanan gerekse ülkemizin aldığı tedbirlerden kaynaklanan aksamalar yaşıyoruz. Bu aksamaların çoğunluğu şu an için karayolu ve demiryolu taşımacılığında etkisini gösteriyor. Güncel bilgilendirmeler burada çok büyük önem taşıyor çünkü hemen her dakika yeni bir ülkenin sınır kapısını kapattığı bilgisi gelebiliyor. Sınır kapılarında TIR kuyrukları oluştu, yükler bekliyor. Dönmeyen dorseler ve konteynerler neticesinde yüzde 15 oranında navlun artışları görüldü.

TCDD Taşımacılık A.Ş. sadece yük trenlerine açık olan Van/Kapıköy sınır kapısı üzerinden İran vagon taşımalarına devam ediyor. Karayolu araçlarının İran tarafına geçmedeki sıkıntıları nedeniyle demiryoluna olan talep artıyor. Şu anda 2200’ün üzerinde vagon tahsis talebi oluşmuş durumda. TCDD Taşımacılık A.Ş., 1200 adetlik kapalı vagon filosuyla, bu taleplerin yaklaşık yüzde 10’unu halihazırda karşılamış ve İran’a sevk etmiştir. Diğer talepler de sırayla karşılanmaya çalışılmaktadır. Bu arada vagonlar İran ile Türkiye arasındaki tampon bölgeye lokomotifle çekilerek değil, itilerek geçirilmekte, dolayısıyla makinist ve personelimiz İran tarafına geçmeden sadece vagonlar geçirilmektedir. Boş dönüşlerde ise hazırlanan bir bekleme alanında vagonlar ilaçlanmakta ve 4 saat bekletildikten sonra TCDD lokomotifleriyle Türkiye tarafına çekilmektedir. İran’a sevkiyatlarda gıda, deterjan, kolonya gibi acil ürünlere öncelik verilmektedir. Bu hafta İran tarafından da aynı şekilde Türkiye’ye vagon sevkiyatlarının başlaması planlanmaktadır.

Havayolunda ise getirilen kısıtlamalar ve yasaklamalar nedeniyle pek çok yolcu uçağı sefer iptali söz konusu; ancak kargo uçakları şimdilik bu yasaklardan muaf ve kargo uçağı seferleri yapılmaya devam ediliyor Dolayısıyla yolcu uçaklarıyla taşınabilen kargo hacmi piyasadan çekiliyor. Çekilen bu kapasiteden dolayı kargo uçaklarına olan talep çok arttı. THY Kargo şu anda Mart sonuna kadar 26 kargo uçağıyla, MNG Havayolları ise 8 kargo uçağıyla tüm talepleri yerine getirebilmek için maksimum doluluk ve sefer sıklığıyla hizmet veriyor. Ancak yolcu uçaklarındaki kapasitenin çok azalması sonucu, kargo uçaklarıyla kargo taşıma maliyetlerinin de yüksek olması nedeniyle önümüzdeki dönemde hava navlunlarında artışlar yaşanması kaçınılmaz olacak.

Denizyolunda da sıkıntılar yaşanıyor tabii ki. Navlunlarda Mart ayı itibarıyla artışlar yaşanmaya başladı. Uzakdoğu’dan gelen yük ve konteyner sayılarındaki azalış nedeniyle, ihracatta boş konteyner bulma sorunları da gündeme geliyor. Ayrıca biriken yükler nedeniyle, ihracat gemilerinde yer sıkıntısı da yaşanıyor. Tüketicilerin Çin/Uzakdoğu mallarındaki endişeleri nedeniyle sipariş ve yük kayıpları da yaşıyoruz. Çin’e giden yüklerin zamanında çekilememesi de söz konusu. İtalya’daki karantina nedeniyle ise yüklerin çekilememesi, malların nihai adreslerine sevk edilememesi sorunları yaşanıyor. Bununla beraber rakamlar da yaşanan sıkıntıları ortaya koyuyor; planlanan gemi sayısında yüzde 20’lik bir düşüş yaşanıyor. Konteyner sayıları ise yüzde 25 azaldı. Uğrak iptalleri ise 3 kat arttı. Bu da navlunlarda yaklaşık yüzde 30-40 düzeylerinde bir artışı beraberinde getirdi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/39ewHS6
via IFTTT