28 Ekim 2019 Pazartesi

Air Astana İstanbul’a ilk uçuşunun 16. yılını kutluyor Kazakistan’ın bayrak taşıyıcı hava yolu şirketi Air Astana, bugün İstanbul’a ilk uçuşunun 16. yılını kutluyor. Aeroporist ailesi olarak birlikte nice emniyetli uçuşlar diliyoruz Air Astana Hakkında Air Astana havayolu 2001 yılında kuruldu ve ilk uçuşunu 15 Mayıs 2002 tarihinde Almaata’dan ülkenin başkenti Astana’ya gerçekleştirdi. Şirketin hissedarlarını temsilen Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti adına Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev ve İngiltere kökenli BAE System PLC şirketi adına Sir Richard Evans Air Astana’nın ilk seferine katılan yolcular arasında yerlerini aldılar. Ortak kurulumun %51’lik hissesi ‘Samruk Kazına Ulusal Yardımlaşma Fonu’na, %49’u ise BAE Systems PLC şirketine aittir ve havayolunun gelişimi süresince iki hissedar arasındaki ortaklık istikrarlı bir şekilde sürdürülmüştür. Yüksek standartlarda Operasyon Air Astana EASA şartlarına göre filosuna korumak için Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) Part 145 onayına sahiptir. Mayıs 2015 yılında Air Astana beşinci kez başarıyla Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin Operasyonel Güvenlik Denetimini (IOSA) tamamladı. Ekim 2015 yılında Air Astana sıfır bulgularla (EASA) Üçüncü Ülke Operatörleri (TCO) belgelendirme denetimini tamamlandı. Havayolu ayrıca EASA Part 147 Eğitim Örgütü olarak tescillenmiştir. Havayolu, bugün, yaş ortalaması 8.45 olan jet tipi 34 adet batı imalatı uçaktan oluşan filosu ile 60’ye yakın iç ve dış noktaya uçuş hizmeti vermektedir. 4,700 kişiden oluşan personeli kalifiye, coğunlukla yerel ve bir kısmı da kendi alanında büyük tecrübeye sahip yabancı personelden oluşmaktadır. 2005 sonbaharından itibaren Air Astana’yı, havayolu endüstrisinde üst düzey görevlerde bulunan ve 30 senelik tecrübeye sahip Peter Foster yönetmektedir. Air Astana yakın bir geçmişte Boeing 787, ailesine ilave olarak yeni Airbus A320NEO’ler ve bölgesel hatlarda işletilmek üzere Embraer E190’lara sipariş vermiştir. Şirket, son siparişleriyle uçak filosunu 2017 yılı sonunda 33 uçağa, 2020 yılında ise 43 uçağa çıkarmayı öngörmektedir.

Kazakistan’ın bayrak taşıyıcı hava yolu şirketi Air Astana, bugün İstanbul’a ilk uçuşunun 16. yılını kutluyor. Aeroporist ailesi olarak birlikte nice emniyetli uçuşlar diliyoruz

Air Astana Hakkında

Air Astana havayolu 2001 yılında kuruldu ve ilk uçuşunu 15 Mayıs 2002 tarihinde Almaata’dan ülkenin başkenti Astana’ya gerçekleştirdi. Şirketin hissedarlarını temsilen Kazakistan Cumhuriyeti Hükümeti adına Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev ve İngiltere kökenli BAE System PLC şirketi adına Sir Richard Evans Air Astana’nın ilk seferine katılan yolcular arasında yerlerini aldılar.

Ortak kurulumun %51’lik hissesi ‘Samruk Kazına Ulusal Yardımlaşma Fonu’na, %49’u ise BAE Systems PLC şirketine aittir ve havayolunun gelişimi süresince iki hissedar arasındaki ortaklık istikrarlı bir şekilde sürdürülmüştür.

Yüksek standartlarda Operasyon

Air Astana EASA şartlarına göre filosuna korumak için Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) Part 145 onayına sahiptir.

Mayıs 2015 yılında Air Astana beşinci kez başarıyla Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin Operasyonel Güvenlik Denetimini (IOSA) tamamladı. Ekim 2015 yılında Air Astana sıfır bulgularla (EASA) Üçüncü Ülke Operatörleri (TCO) belgelendirme denetimini tamamlandı. Havayolu ayrıca EASA Part 147 Eğitim Örgütü olarak tescillenmiştir.

Havayolu, bugün, yaş ortalaması 8.45 olan jet tipi 34 adet batı imalatı uçaktan oluşan filosu ile 60’ye yakın iç ve dış noktaya uçuş hizmeti vermektedir. 4,700 kişiden oluşan personeli kalifiye, coğunlukla yerel ve bir kısmı da kendi alanında büyük tecrübeye sahip yabancı personelden oluşmaktadır. 2005 sonbaharından itibaren Air Astana’yı, havayolu endüstrisinde üst düzey görevlerde bulunan ve 30 senelik tecrübeye sahip Peter Foster yönetmektedir.

Air Astana yakın bir geçmişte Boeing 787, ailesine ilave olarak yeni Airbus A320NEO’ler ve bölgesel hatlarda işletilmek üzere Embraer E190’lara sipariş vermiştir. Şirket, son siparişleriyle uçak filosunu 2017 yılı sonunda 33 uçağa, 2020 yılında ise 43 uçağa çıkarmayı öngörmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NknZc0
via IFTTT

Air Astana İstanbul’a ilk uçuşunun 16. yılını kutluyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NknZc0

Havacılık Güvenliği Alanındaki Sertifikasyon Sınavları Havacılık Güvenliği Alanındaki Sertifikasyon Sınavlarına 5 binin Üzerinde Personel Katıldı Sivil havacılık faaliyetlerinin havacılık güvenliği kurallarına uygun olarak sürdürülmesi amacıyla bu alanda görev yapan Havacılık Güvenliği Personellerine, Tarayıcı Personellere ve Eğitmenlere yönelik sertifikasyon sınavlarına katılan personel sayısı 5 bini geçti. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından 2019 yılı içinde Tarayıcı Personel Sertifikasyon Sınavı (TPSS), Havacılık Güvenliği Personeli Sertifikasyon Sınavı (HGPSS) ve Havacılık Güvenliği Eğitmen Sınavı olmak üzere üç ayrı kategoride düzenlenen sınavlara 5 bin 727 kişi katıldı.  Tarayıcı personellere yönelik düzenlenen sınavlara 3 bin 938,  Havacılık Güvenliği personeli sertifikasyon sınavlarına 1362 ve eğitmen sınavlarına ise 427 kişi girdi. SHGM tarafından bu üç alanda düzenlenen sınavların sayısı ise 477’e ulaştı.  Tarayıcı personeller için düzenlenen 301 sınavda 1249 personel, Havacılık Güvenliği Personelleri için düzenlenen 96 sınavda 638 personel, Havacılık Güvenliği Eğitmenliği için düzenlenen 80 sınavda 291 personel başarılı oldu.  Bu üç kategoride düzenlenen sınavlarda başarılı olan toplam 2 bin178 kişi sertifika almaya hak kazandı. Havacılık Güvenliği alanında yürütülen çalışmaların bir parçası olan sertifikasyon sınavları, sivil havacılık faaliyetlerinin uluslararası standartlarda yapılması ve bu alanda elde edilen başarıda önemli rol oynadı. Bilindiği üzere havacılık güvenliğinde gösterdiği başarıdan dolayı ülkemize geçtiğimiz ay ICAO 40. Genel Kurulu’na Monteral’de düzenlenen bir törenle  “ICAO Havacılık Güvenliği Sertifikası” verilmişti. Havacılık güvenliği mevzuatının uluslararası standartlara uyumlaştırılmasının yanında “etkin uygulama”daki başarı oranındaki artışa göre verilen ICAO Güvenlik Sertifikası’nın alınmasında, havacılık güvenliği ile ilgili diğer çalışmaların yanısıra sertifiye edilen personeller aracılığı ile güvenlik kurallarının uygulamaya yansıması da önemli katkı sağladı

Havacılık Güvenliği Alanındaki Sertifikasyon Sınavlarına 5 binin Üzerinde Personel Katıldı

Sivil havacılık faaliyetlerinin havacılık güvenliği kurallarına uygun olarak sürdürülmesi amacıyla bu alanda görev yapan Havacılık Güvenliği Personellerine, Tarayıcı Personellere ve Eğitmenlere yönelik sertifikasyon sınavlarına katılan personel sayısı 5 bini geçti.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından 2019 yılı içinde Tarayıcı Personel Sertifikasyon Sınavı (TPSS), Havacılık Güvenliği Personeli Sertifikasyon Sınavı (HGPSS) ve Havacılık Güvenliği Eğitmen Sınavı olmak üzere üç ayrı kategoride düzenlenen sınavlara 5 bin 727 kişi katıldı.  Tarayıcı personellere yönelik düzenlenen sınavlara 3 bin 938,  Havacılık Güvenliği personeli sertifikasyon sınavlarına 1362 ve eğitmen sınavlarına ise 427 kişi girdi.
SHGM tarafından bu üç alanda düzenlenen sınavların sayısı ise 477’e ulaştı.  Tarayıcı personeller için düzenlenen 301 sınavda 1249 personel, Havacılık Güvenliği Personelleri için düzenlenen 96 sınavda 638 personel, Havacılık Güvenliği Eğitmenliği için düzenlenen 80 sınavda 291 personel başarılı oldu.  Bu üç kategoride düzenlenen sınavlarda başarılı olan toplam 2 bin178 kişi sertifika almaya hak kazandı.
Havacılık Güvenliği alanında yürütülen çalışmaların bir parçası olan sertifikasyon sınavları, sivil havacılık faaliyetlerinin uluslararası standartlarda yapılması ve bu alanda elde edilen başarıda önemli rol oynadı. Bilindiği üzere havacılık güvenliğinde gösterdiği başarıdan dolayı ülkemize geçtiğimiz ay ICAO 40. Genel Kurulu’na Monteral’de düzenlenen bir törenle  “ICAO Havacılık Güvenliği Sertifikası” verilmişti. Havacılık güvenliği mevzuatının uluslararası standartlara uyumlaştırılmasının yanında “etkin uygulama”daki başarı oranındaki artışa göre verilen ICAO Güvenlik Sertifikası’nın alınmasında, havacılık güvenliği ile ilgili diğer çalışmaların yanısıra sertifiye edilen personeller aracılığı ile güvenlik kurallarının uygulamaya yansıması da önemli katkı sağladı


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JugAFR
via IFTTT

Havacılık Güvenliği Alanındaki Sertifikasyon Sınavları


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JugAFR

Boeing Üçüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2WiMGtv

Boeing Üçüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı Boeing Üçüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı 737 MAX’ın güvenli biçimde yeniden hizmete girmesi için müşteriler ve uluslararası düzenleyici kuruluşlarla birlikte yürütülen çalışmalara devam edildi. Gelirler, savunma ve satış sonrası hizmetlerdeki yüksek hacmin sonucunda 20,0 milyar dolar olarak gerçekleşti. GKGMİ hisse başına kazanç 2,05 dolar, GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet karı ise 1,45 dolar olarak gerçekleşti. Boeing, 2,4 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı sağladı ve 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi. Yaklaşık 5.500 ticari uçakla birlikte rezerv değeri 470 milyar dolar olarak gerçekleşti. 10,9 milyar dolarlık nakit ve satılabilir senetler güçlü bir likidite sağladı. Tablo 1. Özet Mali Sonuçlar Üçüncü Çeyrek İlk 9 Ay (Hisse başı veriler hariç, milyon dolar) 2019 2018 Değişim 2019 2018 Değişim Gelirler $19.980 $25.146 (21) % $58.648 $72.786 (19) % GKGMİ Faaliyetlerden Elde Edilen Kazanç $1.259 $2.227 (43) % $229 $7.812 (97) % Faaliyet Kazancı 6,3% 8,9% (2,6) Puan 0,4% 10,7% (10,3) Puan Net Kazançlar $1.167 $2.363 (51) % $374 $7.036 (95) % Hisse Başına Kazanç $2,05 $4,07 (50) % $0,66 $11,95 (94) % Faaliyet Nakit Akışı ($2.424) $4.559 NM ($226) $12.375 NM GKGMİ dışı Esas Faaliyet Geliri/Kaybı $895 $1.890 (53) % ($864) $6.793 NM Esas Faaliyet Karı 4,5% 7,5% (3,0) Puan (1,5) % 9,3% (10,8) Puan Hisse Başı Esas Faaliyet Karı $1,45 $3,58 (59) % ($1,13) $10,55 NM Boeing, yüksek savunma gelirleri ve satış sonrası hizmetlerin yansıması olarak üçüncü çeyrek gelirini 20,0 milyar dolar, GKGMİ hisse başı gelirini 2,05 dolar, GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet karını ise 1,45 dolar olarak açıkladı (Tablo 1). Boeing, 2,4 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı sağladı ve 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi. Boeing, 737 MAX için yazılım ve eğitim güncellemeleri geliştirmenin yanı sıra hizmete dönüş hazırlığı ve sertifikasyon için FAA ve uluslararası düzenleyici kuruluşlarla birlikte çalışmayı sürdürmektedir. Bu düzenleyici kuruluşlar, kendi yetki alanları dahilinde hizmete dönüş zamanına ve koşullarına karar vereceklerdir. Boeing, üçüncü çeyrek sonuçlarına ilişkin olarak, düzenleyicilerin 737 MAX’ın hizmete dönüş onaylarının 2019 yılı dördüncü çeyreğinde başlayacağını ve aylık 737 üretimini 2020 sonlarına kadar aşamalı olarak 42’den 57’ye çıkaracağını tahmin etmektedir. Boeing Başkan ve CEO’su Dennis Muilenburg, “En büyük önceliğimiz, 737 MAX’ın güvenli bir şekilde hizmete dönüşünü sağlamaktır ve bu konuda istikrarlı ilerleme kaydediyoruz” dedi. “Aynı zamanda, şirketimizin ürün ve hizmet güvenliğine daha güçlü odaklanmasını sağlamak için harekete geçtik. Müşterilerimize taahhütlerimizi yerine getirmeye ve güvenlik, kalite ve dürüstlük değerlerimizi daima ön planda tutarak yeni fırsatlar yakalamaya devam ediyoruz.” Bu çeyrekte faaliyet nakit akışı, özellikle düşük 737 teslimatlarının ve peşin ödemelerin yanı sıra faturaların ve harcamaların zamanlamasının yansımasıyla 2,4 milyar dolar oldu. Boeing, bu çeyrekte, geçen yıl aynı döneme göre hisse başına yüzde 20 artışla 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi. Geçen yıl çeyrek başında 9,6 milyar dolar olan nakit ve satılabilir senet yatırımları, üçüncü çeyrek sonunda 10,9 milyar dolara ulaştı. Çeyrek başında 19,2 milyar dolar olan borç ise, yeni borçlanmayla birlikte 24,7 milyar dolara yükseldi. Çeyrek sonu toplam şirket rezerv değeri, 16 milyar dolarlık net siparişler de dahil olmak üzere 470 milyar dolar olarak gerçekleşti. Ticari Uçaklar Ticari Uçaklar üçüncü çeyrek gelirleri, gerçekleşmeyen 737 teslimatları sebebiyle 8,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrek faaliyet kârı, daha yüksek 787 programı karı ile kısmen dengelense de gerçekleşmeyen 737 teslimatlarıyla birlikte yüzde 0,5 azaldı. Bu çeyrekte muhasebe miktarına dahil olan tahmini 737 uçağı üretimi maliyeti, özelikle hizmete dönüş zamanlaması ve planlanan üretim artışı zamanlamasıyla ilgili güncel varsayımların yansımasıyla 0,9 milyar dolar arttı. Ticari Uçaklar, bu çeyrekte 62 uçak teslimatı gerçekleştirdi. 787 üretim oranı, küresel ticaret ortamının güncel durumu dikkate alınarak, 2020 sonlarından başlayarak yaklaşık iki yıl boyunca ayda 12 uçağa düşürülecektir. Ön uçuş testi aşamasında olan 777X programı, 2020 yılı başında planlanan ilk uçuş için takvime uygun olarak ilerlemektedir. Boeing, 777X’in ilk teslimatını 2021 yılı başında yapmayı planlamaktadır. Ticari Uçaklar, bu çeyrekte, Korean Air için 20 uçak, Air New Zealand için 8 uçak, China Airlines için 6 adet 777 kargo uçağı dahil olmak üzere, 5 milyar dolar değerinde net sipariş aldı. Ticari Uçaklar rezervi, yaklaşık 5.500 uçakla 387 milyar dolar oldu. Savunma, Uzay ve Güvenlik Savunma, Uzay ve Güvenlik üçüncü çeyrek geliri, düşük F-15 hacmi ile dengelenen uydu, silah ve T-7A Red Hawk (eski adıyla T-X Trainer) hacmi ile 7,0 milyar dolar arttı. Üçüncü çeyrek faaliyet karı, özellikle 2018 yılı üçüncü çeyreğindeki ödemelerinin bu dönemde olmaması ve artan performans sonucunda yüzde 10,7 artış gösterdi. Savunma, Uzay ve Güvenlik, bu çeyrekte, Amerikan Hava Kuvvetleri’yle 15 adet KC-46A tanker uçağı ve Amerikan Ordusu’yla 9 adet AH-64E Apache helikopteri üretimi anlaşmaları imzaladı. Bu çeyrek boyunca, MQ-25 insansız yakıt ikmal hava aracının ilk test uçuşunun tamamlanması, Birleşik Krallık Kraliyet Hava Kuvvetleri için üretilen P-8A Poseidon uçağının ilk uçuşunun gerçekleşmesi ve Space Launch System’in nihai montajı gibi önemli gelişmeler yaşandı. Savunma, Uzay ve Güvenlik, aynı zamanda, T-7A Red Hawk’ın 100’üncü test uçuşunu da gerçekleştirdi. Savunma, Uzay ve Güvenlik rezervi, yüzde 30’u ABD dışındaki müşterilerden olmak üzere 62 milyar dolar oldu. Satış Sonrası Hizmetler Satış Sonrası Hizmetler’in üçüncü çeyrek geliri, özellikle Boeing Distribution Services, Inc.’in (eski adıyla KLX) satın alınması ve yüksek resmi hizmet hacmi ile 4,7 milyar dolara yükseldi. Üçüncü çeyrek faaliyet karı, özellikle yükselen performansın yansıması olarak yüzde 14,4 artış gösterdi. Satış Sonrası Hizmetler, bu çeyrek boyunca, Amerikan Hava Kuvvetleri ile Katar’a F-15 eğitimi verilmesi, A-10 Thunderbolt II kanat yenileme ve KC-46A Tanker Lot 5 hizmetleri sözleşmeleri imzaladı. Satış Sonrası Hizmetler, IndiGo ile de dijital çözümler konusunda bir anlaşma imzalamanın yanı sıra sertifikasyonun ardından ilk SpiceXpress 737-800 Boeing dönüştürülmüş kargo uçağını Hindistan’a teslim etti. Ek Mali Bilgi Boeing Capital’in net portföy dengesi, bu çeyreğin sonunda 2,2 milyar dolar oldu. Diğer tahsis edilmemiş kalemlerden ve kapatılmış hesaplardan elde edilen gelirlerdeki değişim, özellikle artan kurumsal araştırma ve geliştirme yatırımlarından kaynaklanmaktadır. Yüksek borç bakiyeleri nedeniyle faiz ve borç gideri artmıştır. 2013-2014 dönemi vergi uzlaşmasından elde edilen 412 milyon dolarlık avantajın 2018 üçüncü çeyrekte gerçekleşmesi nedeniyle artış gösteren üçüncü çeyrek geçerli vergi oranı, daha düşük vergi öncesi gelirlerden kaynaklanan 2019 yılı vergi indirimiyle kısmen dengelenmiştir.  

Boeing Üçüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı

  • 737 MAX’ın güvenli biçimde yeniden hizmete girmesi için müşteriler ve uluslararası düzenleyici kuruluşlarla birlikte yürütülen çalışmalara devam edildi.
  • Gelirler, savunma ve satış sonrası hizmetlerdeki yüksek hacmin sonucunda 20,0 milyar dolar olarak gerçekleşti.
  • GKGMİ hisse başına kazanç 2,05 dolar, GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet karı ise 1,45 dolar olarak gerçekleşti.
  • Boeing, 2,4 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı sağladı ve 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi.
  • Yaklaşık 5.500 ticari uçakla birlikte rezerv değeri 470 milyar dolar olarak gerçekleşti.
  • 10,9 milyar dolarlık nakit ve satılabilir senetler güçlü bir likidite sağladı.
Tablo 1.

Özet Mali Sonuçlar

Üçüncü Çeyrek İlk 9 Ay
(Hisse başı veriler hariç, milyon dolar) 2019 2018 Değişim 2019 2018 Değişim
Gelirler $19.980 $25.146 (21) % $58.648 $72.786 (19) %
GKGMİ
Faaliyetlerden Elde Edilen Kazanç $1.259 $2.227 (43) % $229 $7.812 (97) %
Faaliyet Kazancı 6,3% 8,9% (2,6) Puan 0,4% 10,7% (10,3) Puan
Net Kazançlar $1.167 $2.363 (51) % $374 $7.036 (95) %
Hisse Başına Kazanç $2,05 $4,07 (50) % $0,66 $11,95 (94) %
Faaliyet Nakit Akışı ($2.424) $4.559 NM ($226) $12.375 NM
GKGMİ dışı
Esas Faaliyet Geliri/Kaybı $895 $1.890 (53) % ($864) $6.793 NM
Esas Faaliyet Karı 4,5% 7,5% (3,0) Puan (1,5) % 9,3% (10,8) Puan
Hisse Başı Esas Faaliyet Karı $1,45 $3,58 (59) % ($1,13) $10,55 NM

Boeing, yüksek savunma gelirleri ve satış sonrası hizmetlerin yansıması olarak üçüncü çeyrek gelirini 20,0 milyar dolar, GKGMİ hisse başı gelirini 2,05 dolar, GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet karını ise 1,45 dolar olarak açıkladı (Tablo 1). Boeing, 2,4 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı sağladı ve 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi.

Boeing, 737 MAX için yazılım ve eğitim güncellemeleri geliştirmenin yanı sıra hizmete dönüş hazırlığı ve sertifikasyon için FAA ve uluslararası düzenleyici kuruluşlarla birlikte çalışmayı sürdürmektedir. Bu düzenleyici kuruluşlar, kendi yetki alanları dahilinde hizmete dönüş zamanına ve koşullarına karar vereceklerdir. Boeing, üçüncü çeyrek sonuçlarına ilişkin olarak, düzenleyicilerin 737 MAX’ın hizmete dönüş onaylarının 2019 yılı dördüncü çeyreğinde başlayacağını ve aylık 737 üretimini 2020 sonlarına kadar aşamalı olarak 42’den 57’ye çıkaracağını tahmin etmektedir.

Boeing Başkan ve CEO’su Dennis Muilenburg, “En büyük önceliğimiz, 737 MAX’ın güvenli bir şekilde hizmete dönüşünü sağlamaktır ve bu konuda istikrarlı ilerleme kaydediyoruz” dedi. “Aynı zamanda, şirketimizin ürün ve hizmet güvenliğine daha güçlü odaklanmasını sağlamak için harekete geçtik. Müşterilerimize taahhütlerimizi yerine getirmeye ve güvenlik, kalite ve dürüstlük değerlerimizi daima ön planda tutarak yeni fırsatlar yakalamaya devam ediyoruz.”

Bu çeyrekte faaliyet nakit akışı, özellikle düşük 737 teslimatlarının ve peşin ödemelerin yanı sıra faturaların ve harcamaların zamanlamasının yansımasıyla 2,4 milyar dolar oldu. Boeing, bu çeyrekte, geçen yıl aynı döneme göre hisse başına yüzde 20 artışla 1,2 milyar dolarlık temettü ödemesi gerçekleştirdi.

Geçen yıl çeyrek başında 9,6 milyar dolar olan nakit ve satılabilir senet yatırımları, üçüncü çeyrek sonunda 10,9 milyar dolara ulaştı. Çeyrek başında 19,2 milyar dolar olan borç ise, yeni borçlanmayla birlikte 24,7 milyar dolara yükseldi.

Çeyrek sonu toplam şirket rezerv değeri, 16 milyar dolarlık net siparişler de dahil olmak üzere 470 milyar dolar olarak gerçekleşti.

Ticari Uçaklar

Ticari Uçaklar üçüncü çeyrek gelirleri, gerçekleşmeyen 737 teslimatları sebebiyle 8,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrek faaliyet kârı, daha yüksek 787 programı karı ile kısmen dengelense de gerçekleşmeyen 737 teslimatlarıyla birlikte yüzde 0,5 azaldı. Bu çeyrekte muhasebe miktarına dahil olan tahmini 737 uçağı üretimi maliyeti, özelikle hizmete dönüş zamanlaması ve planlanan üretim artışı zamanlamasıyla ilgili güncel varsayımların yansımasıyla 0,9 milyar dolar arttı.

Ticari Uçaklar, bu çeyrekte 62 uçak teslimatı gerçekleştirdi. 787 üretim oranı, küresel ticaret ortamının güncel durumu dikkate alınarak, 2020 sonlarından başlayarak yaklaşık iki yıl boyunca ayda 12 uçağa düşürülecektir. Ön uçuş testi aşamasında olan 777X programı, 2020 yılı başında planlanan ilk uçuş için takvime uygun olarak ilerlemektedir. Boeing, 777X’in ilk teslimatını 2021 yılı başında yapmayı planlamaktadır.

Ticari Uçaklar, bu çeyrekte, Korean Air için 20 uçak, Air New Zealand için 8 uçak, China Airlines için 6 adet 777 kargo uçağı dahil olmak üzere, 5 milyar dolar değerinde net sipariş aldı. Ticari Uçaklar rezervi, yaklaşık 5.500 uçakla 387 milyar dolar oldu.

Savunma, Uzay ve Güvenlik

Savunma, Uzay ve Güvenlik üçüncü çeyrek geliri, düşük F-15 hacmi ile dengelenen uydu, silah ve T-7A Red Hawk (eski adıyla T-X Trainer) hacmi ile 7,0 milyar dolar arttı. Üçüncü çeyrek faaliyet karı, özellikle 2018 yılı üçüncü çeyreğindeki ödemelerinin bu dönemde olmaması ve artan performans sonucunda yüzde 10,7 artış gösterdi.

Savunma, Uzay ve Güvenlik, bu çeyrekte, Amerikan Hava Kuvvetleri’yle 15 adet KC-46A tanker uçağı ve Amerikan Ordusu’yla 9 adet AH-64E Apache helikopteri üretimi anlaşmaları imzaladı. Bu çeyrek boyunca, MQ-25 insansız yakıt ikmal hava aracının ilk test uçuşunun tamamlanması, Birleşik Krallık Kraliyet Hava Kuvvetleri için üretilen P-8A Poseidon uçağının ilk uçuşunun gerçekleşmesi ve Space Launch System’in nihai montajı gibi önemli gelişmeler yaşandı. Savunma, Uzay ve Güvenlik, aynı zamanda, T-7A Red Hawk’ın 100’üncü test uçuşunu da gerçekleştirdi.

Savunma, Uzay ve Güvenlik rezervi, yüzde 30’u ABD dışındaki müşterilerden olmak üzere 62 milyar dolar oldu.

Satış Sonrası Hizmetler

Satış Sonrası Hizmetler’in üçüncü çeyrek geliri, özellikle Boeing Distribution Services, Inc.’in (eski adıyla KLX) satın alınması ve yüksek resmi hizmet hacmi ile 4,7 milyar dolara yükseldi. Üçüncü çeyrek faaliyet karı, özellikle yükselen performansın yansıması olarak yüzde 14,4 artış gösterdi.

Satış Sonrası Hizmetler, bu çeyrek boyunca, Amerikan Hava Kuvvetleri ile Katar’a F-15 eğitimi verilmesi, A-10 Thunderbolt II kanat yenileme ve KC-46A Tanker Lot 5 hizmetleri sözleşmeleri imzaladı. Satış Sonrası Hizmetler, IndiGo ile de dijital çözümler konusunda bir anlaşma imzalamanın yanı sıra sertifikasyonun ardından ilk SpiceXpress 737-800 Boeing dönüştürülmüş kargo uçağını Hindistan’a teslim etti.

Ek Mali Bilgi

Boeing Capital’in net portföy dengesi, bu çeyreğin sonunda 2,2 milyar dolar oldu. Diğer tahsis edilmemiş kalemlerden ve kapatılmış hesaplardan elde edilen gelirlerdeki değişim, özellikle artan kurumsal araştırma ve geliştirme yatırımlarından kaynaklanmaktadır. Yüksek borç bakiyeleri nedeniyle faiz ve borç gideri artmıştır.

2013-2014 dönemi vergi uzlaşmasından elde edilen 412 milyon dolarlık avantajın 2018 üçüncü çeyrekte gerçekleşmesi nedeniyle artış gösteren üçüncü çeyrek geçerli vergi oranı, daha düşük vergi öncesi gelirlerden kaynaklanan 2019 yılı vergi indirimiyle kısmen dengelenmiştir.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2WiMGtv
via IFTTT

TOBB Türkiye Sivil Havacılık Meclis’i İstanbul’da Toplandı TOBB Türkiye Sivil Havacılık Meclis Toplantısı, Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici’nin katılımıyla 24 Ekim 2019 tarihinde İstanbul’da düzenlendi. Sektörlerde ortak görüşlerin oluşturulması ve özel sektör ile kamu kuruluşları arasında işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla faaliyetlerini yürüten TOBB Türkiye Sivil Havacılık Meclisi Toplantısı’na, havayolu işletmeleri, havaalanı işleticileri, yer hizmetleri ve kargo kuruluşları ile DHMİ, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği TALPA ve sektördeki diğer ilgili kuruluşlar katıldı. TOBB Sivil Havacılık Meclis Başkanı Teoman Tosun başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda, sivil havacılık sektörünün ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda atılacak adımlarla ilgili karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu. İstanbul Havalimanı kış hazırlıkları, Antalya Havalimanı Uçak Bakım Hizmetleri için Yer Tahsisi gibi konuların ele alındığı toplantıda ayrıca ekonomik ömrünü tamamlayan hava araçlarının ekonomiye yeniden kazandırılması,   uçaklarda yaş sınırının kaldırılması konuları da görüşüldü. Hava kargo faaliyetleriyle ilgili 17. Lojistik Koordinasyon Kurulu Toplantısı’nda alınan kararların da değerlendirildiği Meclis toplantısında,  Çevre Bakanlığı Emisyon Vergi Çalışması,  uçucu personel  uçuş tazminatlarının yeniden düzenlenmesi, pilotlukta zorunlu hizmet ve TSK pilot ihtiyacının karşılanması gibi konular da ele alındı. Sivil havacılık sektörüne ilişkin her yıl değerlendirme raporu yayımlayan TOBB Sivil Havacılık Meclis Komisyonu tarafından 2018 yılı sektör raporunun da yayımlanarak erişimine açıldığı bilgisi paylaşıldı.

TOBB Türkiye Sivil Havacılık Meclis Toplantısı, Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici’nin katılımıyla 24 Ekim 2019 tarihinde İstanbul’da düzenlendi.
Sektörlerde ortak görüşlerin oluşturulması ve özel sektör ile kamu kuruluşları arasında işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla faaliyetlerini yürüten TOBB Türkiye Sivil Havacılık Meclisi Toplantısı’na, havayolu işletmeleri, havaalanı işleticileri, yer hizmetleri ve kargo kuruluşları ile DHMİ, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği TALPA ve sektördeki diğer ilgili kuruluşlar katıldı.
TOBB Sivil Havacılık Meclis Başkanı Teoman Tosun başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda, sivil havacılık sektörünün ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda atılacak adımlarla ilgili karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu. İstanbul Havalimanı kış hazırlıkları, Antalya Havalimanı Uçak Bakım Hizmetleri için Yer Tahsisi gibi konuların ele alındığı toplantıda ayrıca ekonomik ömrünü tamamlayan hava araçlarının ekonomiye yeniden kazandırılması,   uçaklarda yaş sınırının kaldırılması konuları da görüşüldü.
Hava kargo faaliyetleriyle ilgili 17. Lojistik Koordinasyon Kurulu Toplantısı’nda alınan kararların da değerlendirildiği Meclis toplantısında,  Çevre Bakanlığı Emisyon Vergi Çalışması,  uçucu personel  uçuş tazminatlarının yeniden düzenlenmesi, pilotlukta zorunlu hizmet ve TSK pilot ihtiyacının karşılanması gibi konular da ele alındı.
Sivil havacılık sektörüne ilişkin her yıl değerlendirme raporu yayımlayan TOBB Sivil Havacılık Meclis Komisyonu tarafından 2018 yılı sektör raporunun da yayımlanarak erişimine açıldığı bilgisi paylaşıldı.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2JnmpF5
via IFTTT