22 Ekim 2019 Salı

Keşan ilçe Belediyesi ile Türk Hava Yolları arasında protokol imzalandı EDİRNE’nin Keşan ilçe Belediyesi ile Türk Hava Yolları (THY) arasında imzalanan protokol ile Keşan’da vefat edenlerin cenazesi, yakınlarının talebi halinde, THY’nin sefer düzenlediği her şehre ücretsiz taşınacak. Keşan’da vefat edenlerin cenazelerinin uçakla memleketlerine ücretisz naklini sağlayacak protokol, Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu ile THY Kargo Satış Müdürü Anıl Fuat Ocak ve Kargo Satış Başkan Yardımcısı Ömer Faruk Kılıç arasında imzalandı. Protokol imza töreninde Mezarlık Hizmetleri Sorumlusu Taner Güngör de yer aldı. Keşan Belediyesi ile THY arasında bugün İstanbul’da gerçekleştirilen anlaşma kapsamında tek yönlü olarak Türkiye’nin her yerine havayolu ile cenaze nakil işlemi için THY ile protokol imzaladı. İmzalanan protokol kapsamında cenazeler, yakınlarının talebi ile daha kısa sürede ve ücretsiz olarak uçaklarla memleketlerine ulaştırılacak. Vatandaşlar, Mezarlık Hizmetleri Müdürlüğü’ne 188 No’lu numaradan ulaşarak bu hizmetten yararlanabilecekler. Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, vatandaşların özellikle acılı ve kederli günlerinde de yanlarında olduklarını ve bu tarz kolaylıklar sağlayan hizmetlerin devam edeceğini bildirdi. Helvacıoğlu, “Allah herkese sağlıklı uzun ömür nasip etsin ama ölüm de hayatın bir gerçeği. Keşan Belediyesi olarak sürdürdüğümüz sosyal projelere bir yenisini daha ekledik. İhtiyaç sahibi vatandaşlarımızın vefat eden yakınlarını ücretsiz ve daha kısa sürede memleketlerine ulaştırmak için Türk Hava Yolları ile  protokol imzaladık. Vatandaşlarımıza kolaylık sağlayacak hizmetler için özveriyle çalışıyoruz. Amacımız yakınlarını, sevdiklerini kaybeden yurttaşlarımızın acılarını hafifletmek ve definlerini kısa sürede gerçekleştirmelerini sağlamak. Üstelik maddi olanaksızlıkları bulunan vatandaşlarımız da var. Yeter ki halkımız zorda kalmasın. Biz hem maddi hem de manevi olarak belediyecilik ve insanlık görevimizi yerine getiriyoruz” dedi. Öte yandan Mustafa Helvacıoğlu geçmiş dönem Belediye Meclisi’nin almış olduğu kilometre başı 1,15 liralık kararında kaldırılması ve cenaze hizmetlerinin tamamen ücretsiz olması için gelecek Meclis’te gündem maddesi olacağını bildirdi.

EDİRNE’nin Keşan ilçe Belediyesi ile Türk Hava Yolları (THY) arasında imzalanan protokol ile Keşan’da vefat edenlerin cenazesi, yakınlarının talebi halinde, THY’nin sefer düzenlediği her şehre ücretsiz taşınacak.

Keşan’da vefat edenlerin cenazelerinin uçakla memleketlerine ücretisz naklini sağlayacak protokol, Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu ile THY Kargo Satış Müdürü Anıl Fuat Ocak ve Kargo Satış Başkan Yardımcısı Ömer Faruk Kılıç arasında imzalandı. Protokol imza töreninde Mezarlık Hizmetleri Sorumlusu Taner Güngör de yer aldı.

Keşan Belediyesi ile THY arasında bugün İstanbul’da gerçekleştirilen anlaşma kapsamında tek yönlü olarak Türkiye’nin her yerine havayolu ile cenaze nakil işlemi için THY ile protokol imzaladı. İmzalanan protokol kapsamında cenazeler, yakınlarının talebi ile daha kısa sürede ve ücretsiz olarak uçaklarla memleketlerine ulaştırılacak. Vatandaşlar, Mezarlık Hizmetleri Müdürlüğü’ne 188 No’lu numaradan ulaşarak bu hizmetten yararlanabilecekler.

Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, vatandaşların özellikle acılı ve kederli günlerinde de yanlarında olduklarını ve bu tarz kolaylıklar sağlayan hizmetlerin devam edeceğini bildirdi. Helvacıoğlu, “Allah herkese sağlıklı uzun ömür nasip etsin ama ölüm de hayatın bir gerçeği. Keşan Belediyesi olarak sürdürdüğümüz sosyal projelere bir yenisini daha ekledik. İhtiyaç sahibi vatandaşlarımızın vefat eden yakınlarını ücretsiz ve daha kısa sürede memleketlerine ulaştırmak için Türk Hava Yolları ile  protokol imzaladık. Vatandaşlarımıza kolaylık sağlayacak hizmetler için özveriyle çalışıyoruz. Amacımız yakınlarını, sevdiklerini kaybeden yurttaşlarımızın acılarını hafifletmek ve definlerini kısa sürede gerçekleştirmelerini sağlamak. Üstelik maddi olanaksızlıkları bulunan vatandaşlarımız da var. Yeter ki halkımız zorda kalmasın. Biz hem maddi hem de manevi olarak belediyecilik ve insanlık görevimizi yerine getiriyoruz” dedi.

Öte yandan Mustafa Helvacıoğlu geçmiş dönem Belediye Meclisi’nin almış olduğu kilometre başı 1,15 liralık kararında kaldırılması ve cenaze hizmetlerinin tamamen ücretsiz olması için gelecek Meclis’te gündem maddesi olacağını bildirdi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PaTmIl
via IFTTT

10 SORUDA KAĞITSIZ GÜMRÜK PROJESİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Jc3Mnx

10 SORUDA KAĞITSIZ GÜMRÜK PROJESİ Ağustos ayından itibaren ülke genelinde uygulamaya alınan Kağıtsız Gümrük Projesi ile gümrüklerde iş yapma şeklinin değişeceğini belirten UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Gümrük Antrepo Çalışma Grubu Başkanı Berna Akyıldız “Bu uygulama ile ihracatçı, ihracat beyannamesi ve eklerini ofislerinden verebilecek. Bunun yanında ilave taleplerinin elektronik ortamda gönderilmesi mümkün olacak. Bu da belge ve sertifikasyon beyanı esnasında yaşanan zaman ve maliyet kaybını ortadan kaldıracak” dedi. 1.2019 yılı Ağustos ayında ülke genelinde uygulamaya alınan Kağıtsız Gümrük Projesi ile hedeflenen nedir? Neden böyle bir uygulamaya ihtiyaç duyuldu?  2019 yılını 180 milyar dolar ihracat ile kapatmayı hedefleyen T.C. Ticaret Bakanlığı, dış ticaretin gümrüklerde yarattığı iş yükünü azaltmak ve ticareti hızlandırmak için yılın ilk çeyreğinde “Kağıtsız Gümrük Projesi”ni hayata geçirdi. T.C. Ticaret Bakanlığı, ‘kağıtsız gümrük’ ile gümrüklerde iş yapma şeklini de değiştirecek. Buna göre güvenilirliği onaylanmış firmalar, beyannamelerini elektronik ortamda gümrük idarelerine sunacak, ek belgeleri de sunmaksızın sonradan denetlenmek kaydıyla ofislerinde saklayacak. Böylece dış ticaret erbabının gümrüklerde oluşan iş yoğunluğunun ve beklemelerin en aza indirilmesi hedefleniyor. 2. Proje lojistik sektörünü nasıl etkileyecek? Bu uygulama ile ihracatçı, ihracat beyannamesi ve eklerini ofislerinden verebilecek. Bunun yanında ilave taleplerinin elektronik ortamda gönderilmesi mümkün olacak. Bu da belge ve sertifikasyon beyanı esnasında yaşanan zaman ve maliyet kaybını ortadan kaldıracak. T.C. Ticaret Bakanlığı yürüttüğü proje ile gümrük beyannamesine eklenen tüm belgeler ve beyanname işlemleri ile ilgili talepleri elektronik ortama aldı. Bu kapsamda gümrük beyannamesine ekli belgeler gümrük idaresince kağıt ortamında saklanmayacak. Beyan sahibince, kağıt ortamında beyannameye eklenen tüm belgeler dijital ortamda Tek Pencere Portalı üzerinden beyanname ile ilişkilendirilecek. Beyannameye ilişkin dilekçeler de aynı portal üzerinden dijital ortamda hazırlanarak BİLGE sistemine gönderilecek. 3. Kağıtsız Gümrük Projesi’nin sağladığı faydalar neler olacak? •    İhracatçı, ihracat beyannamesi ve eklerini ofisinden verebilecek. •    Memur tarafından ilave belge talebi sistem mesajı yoluyla iletilecek. •    İhracatçı ilave talepleri elektronik ortamda iletecek. •    Kağıt ortamda belge ibrazı sona erecek, arşivleme yükü ortadan kalkacak, belge ve sertifika beyanı esnasında yaşanan zaman ve maliyet kaybı son bulacak. •    İhracat işlemlerindeki tüm süreçler de elektronik ortamda izlenebilecek. •    154 belge dijital ortamda işlem görecek. 4. Son dönemde dijitalleşmeye yönelik yönetmelikler ve tebliğler çıktı. Süreç nasıl işledi? Değerlendirir misiniz? T.C. Ticaret Bakanlığı’nın Ocak 2019’da ilgili kuruluşların görüşüne açtığı Gümrük Kanunu Taslak metni, kayıt yoluyla beyan ve öz değerlendirme gibi kolaylıklar getireceğe benziyor. Taslak metninde bazı maddelerde yer alan elektronik uygulamalar, hayata geçirilmeye başladı. Bu çerçevede dijital gümrüklemede düzenlemelerin yapıldığı “Gümrük Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” 24 Mayıs 2019 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlandı. Yönetmeliğin 3. maddesinin 4. fıkrasında şöyle deniliyor: “İhracata ilişkin gümrük beyannamesi beyan sahibi tarafından elektronik imza ile imzalanır. Bu beyannameye ilişkin gümrük idaresince gerçekleştirilen tüm işlemler elektronik imza ile yapılır. İhracata ilişkin gümrük beyannamesi ihracatçı ile elektronik ortamda paylaşılır ve gümrük idaresi tarafından elektronik ortamda saklanır. “Aynı Yönetmeliğin 114. maddesine: “Beşinci fıkrada belirtilen hallerde ibrazı gereken ancak elektronik ortamda mevcut olmayan belgeler hariç olmak üzere, ihracata ilişkin gümrük beyannamesi ekleri gümrük idaresi tarafından kağıt ortamında saklanmaz” fıkrası eklendi. T.C. Ticaret Bakanlığı 29 Haziran 2019 tarihli Resmi Gazete’de Gümrük Genel Tebliği (Posta ve Hızlı Kargo Taşımacılığı) (Seri No:4)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ yayımlayarak kolaylık getirdi. Yapılan değişiklik ile tebliğin 9.maddesinin altıncı fıkrası “Kararın 126. maddesi kapsamında miktarı brüt 300 kilogramı ve değeri 15.000 Avro’yu geçmeyen ihracat rejimine konu eşyanın beyanı bu Tebliğ hükümleri çerçevesinde operatör tarafından yapılır” şeklinde düzenlendi. 5.Varış Öncesi Gümrükleme sistemi hakkında bilgi verebilir misiniz? İhracatta yerinde gümrükleme uygulaması da gümrüklerin iş yükünü azaltan bir diğer kolaylık oldu. Varış öncesi gümrüklemeyi ifade eden Ön Beyan Sistemi de gümrüklerdeki iş yükünü hafifleten bir diğer uygulama. Bu uygulama sayesinde bekleme olmadan yükler, sahibine teslim ediliyor. 6. Liman Tek Pencere Sistemi nedir? Mevcut uygulamalardan kaynaklı söz konusu olumsuzlukların önüne geçilerek liman işlemlerinin daha hızlı, daha sade ve daha güvenli bir şekilde yürütülerek yasal ticaretin kolaylaştırılmasını ve bu yolla ülke ekonomisinin gelişimine katkıda bulunmayı sağlamak amacıyla, Bakanlığımızın koordinesinde; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı ile “Liman Tek Pencere Projesi” yürütülmektedir. Liman Tek Pencere Sistemi (LTP), geminin limana varışından ve çıkışından önce acenteler tarafından yapılan bildirimlerin tek bir veri tabanından girilmesi; farklı kurum ve kuruluşlar ile liman işletmelerince ihtiyaç duyulan bilgilerin bu veri tabanından alınması, kamu kurum ve kuruluşlarınca verilen izinlerin ve yapılan işlemlerin sonuçlarının oluşturulacak sistem üzerinden görülmesini sağlayacaktır. 7. Liman Tek Pencere Sistemi’nin amacından kısaca bahsedebilir misiniz? Projenin temel amacı, geminin limana varışından ve çıkışından önce acenteler tarafından yapılan bildirimlerin tek bir veri tabanından elektronik imza ile girilmesi, farklı kurum ve kuruluşlar ile liman işletmelerince işlem yapabilmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin bu veri tabanından alınması, kamu kurum ve kuruluşlarınca verilen izinlerin ve onayların tek bir sistem üzerinden görülmesinin sağlanmasıdır. Bu sayede, acentelerce bilgilerin kamu kurumlarına defaten sunulması nedeniyle oluşan bürokrasi ve kırtasiyeciliğin önünce geçilmesi, işlemlerin hızlı ve etkin yürütülerek maliyetlerin azaltılması, sağlıklı istatistik üretilmesi, kurumlar tarafından daha koordineli ve etkin risk analizi yapılabilmesi hedeflenmektedir. 8. Dijitalleşme dışında gümrüklerde iş yükünü azaltacak bir diğer uygulamanın da Yetkilendirilmiş Yükümlü (YYS) uygulaması olduğunu belirtiliyor. Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü nedir? Gümrük Yükümlülüklerini yerine getiren, kayıt sistemi düzenli ve izlenebilir olan, mali yeterliliği olan, emniyet ve güvenlik standartlarına sahip bulunan, kendi otokontrolünü yapabilen, güvenilir firmalara gümrük işlemlerinde kolaylık ve imtiyazlar tanıyan uluslararası bir statüdür. 9. Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsüne sahip firmalara, gümrük işlemlerinde ne tür imtiyazlar tanınıyor? Bunlar beyanın türüne göre değişiyor. Örneğin beyannamelerin belge kontrolüne tabi tutulması halinde, kontrollerin öncelikle yapılması veya beyanname kapsamı eşyanın muayeneye tabi tutulması durumunda, muayenenin öncelikle yapılması şeklinde kolaylıklar sağlanabiliyor. Bunlardan farklı olarak bir de emniyet ve güvenlik kontrollerine ilişkin kolaylıklardan bahsedebiliriz. Örneğin, azaltılmış zorunlu bilgilerden oluşan özet beyan verme, özet beyana dayalı emniyet ve güvenliğe ilişkin gümrük kontrollerinin azaltılması ve kontrollerin öncelikle yapılması, sınırlardan öncelikli geçiş hakkı tanınıyor. 10. Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü’nün forwarder şirketleri için avantajları nelerdir? İşlemlerin daha az maliyetli ve daha hızlı gerçekleştirilmesi yoluyla ihracatın desteklenmesi, gümrüklerdeki eşya hareketlerinin ve araç sevkiyatlarının hızlandırılması, uluslararası ticaretteki emniyet ve güvenlik açıklarının azaltılması yoluyla güvenli ticaretin teşvik edilmesi, gümrük idaresinin iş yükünün hafifletilmesi, riskli sevkiyatlara daha çok odaklanabilmesi ve kaçakçılık faaliyetleriyle daha etkin mücadele edilebilmesi gibi çeşitli birçok avantaj elde etmiş oluyorlar. Berna AKYILDIZ UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Gümrük Antrepo Çalışma Grubu Başkanı UTA Eylül 2019

Ağustos ayından itibaren ülke genelinde uygulamaya alınan Kağıtsız Gümrük Projesi ile gümrüklerde iş yapma şeklinin değişeceğini belirten UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Gümrük Antrepo Çalışma Grubu Başkanı Berna Akyıldız “Bu uygulama ile ihracatçı, ihracat beyannamesi ve eklerini ofislerinden verebilecek. Bunun yanında ilave taleplerinin elektronik ortamda gönderilmesi mümkün olacak. Bu da belge ve sertifikasyon beyanı esnasında yaşanan zaman ve maliyet kaybını ortadan kaldıracak” dedi.

1.2019 yılı Ağustos ayında ülke genelinde uygulamaya alınan Kağıtsız Gümrük Projesi ile hedeflenen nedir? Neden böyle bir uygulamaya ihtiyaç duyuldu? 

2019 yılını 180 milyar dolar ihracat ile kapatmayı hedefleyen T.C. Ticaret Bakanlığı, dış ticaretin gümrüklerde yarattığı iş yükünü azaltmak ve ticareti hızlandırmak için yılın ilk çeyreğinde “Kağıtsız Gümrük Projesi”ni hayata geçirdi. T.C. Ticaret Bakanlığı, ‘kağıtsız gümrük’ ile gümrüklerde iş yapma şeklini de değiştirecek. Buna göre güvenilirliği onaylanmış firmalar, beyannamelerini elektronik ortamda gümrük idarelerine sunacak, ek belgeleri de sunmaksızın sonradan denetlenmek kaydıyla ofislerinde saklayacak. Böylece dış ticaret erbabının gümrüklerde oluşan iş yoğunluğunun ve beklemelerin en aza indirilmesi hedefleniyor.

2. Proje lojistik sektörünü nasıl etkileyecek?

Bu uygulama ile ihracatçı, ihracat beyannamesi ve eklerini ofislerinden verebilecek. Bunun yanında ilave taleplerinin elektronik ortamda gönderilmesi mümkün olacak. Bu da belge ve sertifikasyon beyanı esnasında yaşanan zaman ve maliyet kaybını ortadan kaldıracak. T.C. Ticaret Bakanlığı yürüttüğü proje ile gümrük beyannamesine eklenen tüm belgeler ve beyanname işlemleri ile ilgili talepleri elektronik ortama aldı. Bu kapsamda gümrük beyannamesine ekli belgeler gümrük idaresince kağıt ortamında saklanmayacak. Beyan sahibince, kağıt ortamında beyannameye eklenen tüm belgeler dijital ortamda Tek Pencere Portalı üzerinden beyanname ile ilişkilendirilecek. Beyannameye ilişkin dilekçeler de aynı portal üzerinden dijital ortamda hazırlanarak BİLGE sistemine gönderilecek.

3. Kağıtsız Gümrük Projesi’nin sağladığı faydalar neler olacak?

•    İhracatçı, ihracat beyannamesi ve eklerini ofisinden verebilecek.
•    Memur tarafından ilave belge talebi sistem mesajı yoluyla iletilecek.
•    İhracatçı ilave talepleri elektronik ortamda iletecek.
•    Kağıt ortamda belge ibrazı sona erecek, arşivleme yükü ortadan kalkacak, belge ve sertifika beyanı esnasında yaşanan zaman ve maliyet kaybı son bulacak.
•    İhracat işlemlerindeki tüm süreçler de elektronik ortamda izlenebilecek.
•    154 belge dijital ortamda işlem görecek.

4. Son dönemde dijitalleşmeye yönelik yönetmelikler ve tebliğler çıktı. Süreç nasıl işledi? Değerlendirir misiniz?

T.C. Ticaret Bakanlığı’nın Ocak 2019’da ilgili kuruluşların görüşüne açtığı Gümrük Kanunu Taslak metni, kayıt yoluyla beyan ve öz değerlendirme gibi kolaylıklar getireceğe benziyor. Taslak metninde bazı maddelerde yer alan elektronik uygulamalar, hayata geçirilmeye başladı. Bu çerçevede dijital gümrüklemede düzenlemelerin yapıldığı “Gümrük Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” 24 Mayıs 2019 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlandı. Yönetmeliğin 3. maddesinin 4. fıkrasında şöyle deniliyor: “İhracata ilişkin gümrük beyannamesi beyan sahibi tarafından elektronik imza ile imzalanır. Bu beyannameye ilişkin gümrük idaresince gerçekleştirilen tüm işlemler elektronik imza ile yapılır. İhracata ilişkin gümrük beyannamesi ihracatçı ile elektronik ortamda paylaşılır ve gümrük idaresi tarafından elektronik ortamda saklanır. “Aynı Yönetmeliğin 114. maddesine: “Beşinci fıkrada belirtilen hallerde ibrazı gereken ancak elektronik ortamda mevcut olmayan belgeler hariç olmak üzere, ihracata ilişkin gümrük beyannamesi ekleri gümrük idaresi tarafından kağıt ortamında saklanmaz” fıkrası eklendi. T.C. Ticaret Bakanlığı 29 Haziran 2019 tarihli Resmi Gazete’de Gümrük Genel Tebliği (Posta ve Hızlı Kargo Taşımacılığı) (Seri No:4)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ yayımlayarak kolaylık getirdi. Yapılan değişiklik ile tebliğin 9.maddesinin altıncı fıkrası “Kararın 126. maddesi kapsamında miktarı brüt 300 kilogramı ve değeri 15.000 Avro’yu geçmeyen ihracat rejimine konu eşyanın beyanı bu Tebliğ hükümleri çerçevesinde operatör tarafından yapılır” şeklinde düzenlendi.

5.Varış Öncesi Gümrükleme sistemi hakkında bilgi verebilir misiniz?

İhracatta yerinde gümrükleme uygulaması da gümrüklerin iş yükünü azaltan bir diğer kolaylık oldu. Varış öncesi gümrüklemeyi ifade eden Ön Beyan Sistemi de gümrüklerdeki iş yükünü hafifleten bir diğer uygulama. Bu uygulama sayesinde bekleme olmadan yükler, sahibine teslim ediliyor.

6. Liman Tek Pencere Sistemi nedir?

Mevcut uygulamalardan kaynaklı söz konusu olumsuzlukların önüne geçilerek liman işlemlerinin daha hızlı, daha sade ve daha güvenli bir şekilde yürütülerek yasal ticaretin kolaylaştırılmasını ve bu yolla ülke ekonomisinin gelişimine katkıda bulunmayı sağlamak amacıyla, Bakanlığımızın koordinesinde; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı ile “Liman Tek Pencere Projesi” yürütülmektedir. Liman Tek Pencere Sistemi (LTP), geminin limana varışından ve çıkışından önce acenteler tarafından yapılan bildirimlerin tek bir veri tabanından girilmesi; farklı kurum ve kuruluşlar ile liman işletmelerince ihtiyaç duyulan bilgilerin bu veri tabanından alınması, kamu kurum ve kuruluşlarınca verilen izinlerin ve yapılan işlemlerin sonuçlarının oluşturulacak sistem üzerinden görülmesini sağlayacaktır.

7. Liman Tek Pencere Sistemi’nin amacından kısaca bahsedebilir misiniz?

Projenin temel amacı, geminin limana varışından ve çıkışından önce acenteler tarafından yapılan bildirimlerin tek bir veri tabanından elektronik imza ile girilmesi, farklı kurum ve kuruluşlar ile liman işletmelerince işlem yapabilmek için ihtiyaç duyulan bilgilerin bu veri tabanından alınması, kamu kurum ve kuruluşlarınca verilen izinlerin ve onayların tek bir sistem üzerinden görülmesinin sağlanmasıdır.

Bu sayede, acentelerce bilgilerin kamu kurumlarına defaten sunulması nedeniyle oluşan bürokrasi ve kırtasiyeciliğin önünce geçilmesi, işlemlerin hızlı ve etkin yürütülerek maliyetlerin azaltılması, sağlıklı istatistik üretilmesi, kurumlar tarafından daha koordineli ve etkin risk analizi yapılabilmesi hedeflenmektedir.

8. Dijitalleşme dışında gümrüklerde iş yükünü azaltacak bir diğer uygulamanın da Yetkilendirilmiş Yükümlü (YYS) uygulaması olduğunu belirtiliyor. Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü nedir?

Gümrük Yükümlülüklerini yerine getiren, kayıt sistemi düzenli ve izlenebilir olan, mali yeterliliği olan, emniyet ve güvenlik standartlarına sahip bulunan, kendi otokontrolünü yapabilen, güvenilir firmalara gümrük işlemlerinde kolaylık ve imtiyazlar tanıyan uluslararası bir statüdür.

9. Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsüne sahip firmalara, gümrük işlemlerinde ne tür imtiyazlar tanınıyor?

Bunlar beyanın türüne göre değişiyor. Örneğin beyannamelerin belge kontrolüne tabi tutulması halinde, kontrollerin öncelikle yapılması veya beyanname kapsamı eşyanın muayeneye tabi tutulması durumunda, muayenenin öncelikle yapılması şeklinde kolaylıklar sağlanabiliyor.
Bunlardan farklı olarak bir de emniyet ve güvenlik kontrollerine ilişkin kolaylıklardan bahsedebiliriz. Örneğin, azaltılmış zorunlu bilgilerden oluşan özet beyan verme, özet beyana dayalı emniyet ve güvenliğe ilişkin gümrük kontrollerinin azaltılması ve kontrollerin öncelikle yapılması, sınırlardan öncelikli geçiş hakkı tanınıyor.

10. Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü’nün forwarder şirketleri için avantajları nelerdir?

İşlemlerin daha az maliyetli ve daha hızlı gerçekleştirilmesi yoluyla ihracatın desteklenmesi, gümrüklerdeki eşya hareketlerinin ve araç sevkiyatlarının hızlandırılması, uluslararası ticaretteki emniyet ve güvenlik açıklarının azaltılması yoluyla güvenli ticaretin teşvik edilmesi, gümrük idaresinin iş yükünün hafifletilmesi, riskli sevkiyatlara daha çok odaklanabilmesi ve kaçakçılık faaliyetleriyle daha etkin mücadele edilebilmesi gibi çeşitli birçok avantaj elde etmiş oluyorlar.

Berna AKYILDIZ
UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Gümrük Antrepo Çalışma Grubu Başkanı
UTA Eylül 2019



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Jc3Mnx
via IFTTT

21 Ekim 2019 Pazartesi

ABD-Çin ticaret savaşının hava kargo sektörü üzerinde önemli etkisi var


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MxbMBw

ABD-Çin ticaret savaşının hava kargo sektörü üzerinde önemli etkisi var Kargo hacimlerindeki ardışık 10. ay düşüş, havayollarının 2008’deki küresel mali krizden bu yana yaşadığı en uzun dönem oldu. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) en son rakamlarına göre, Ağustos ayında kargo talebi tekrar düştü. Yük ton kilometre  (FTKs) cinsinden ölçülen hava kargo talebi, 2018’deki aynı döneme göre Ağustos 2019’da % 3,9 daraldı.  Bu, 2008 yılındaki küresel mali krizden bu yana geçen en uzun dönem olan kargo hacimlerinde art arda 10’uncu ay olan düşüşe işaret ediyor.  Mevcut kargo ton kilometre (AFTK) cinsinden ölçülen kargo kapasitesi, Ağustos 2019’da yıllık bazda % 2 arttı. Kapasite artışı, art arda 16. ayda talep artışını geride bıraktı. Hava kargoları, ABD ve Çin arasındaki yoğun ticaret savaşının yanı sıra bazı temel ekonomik göstergelerin zayıflaması ve dünya genelinde artan politik belirsizlikler nedeniyle güçlü rüzgârlara karşı karşıya kalmaya devam ediyor. Küresel ticaret hacimleri bir yıl öncesine göre% 1 daha düşük. IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, “ABD-Çin ticaret savaşının hava taşımacılığı hacimleri üzerindeki etkisi Ağustos’ta en net şekilde açıklandı” dedi. “2008’deki küresel finansal krizin ard arda 10 ay boyunca düşme göstermedi. Ticarette belirsizlik devam ettiği sürece hava kargosu için zorlu iş ortamının devam etmesini bekliyoruz.” Gelişmekte olan ülkelerdeki ticaret, 2019’un çoğu boyunca gelişmiş ülkelerinkinden daha düşük bir performans sergiliyor. Bunun nedeni, gelişmekte olan ekonomilerin ticari gerilimlere karşı daha fazla hassas olmaları, yükselen bazı piyasalarda siyasi istikrarsızlık ve keskin para amortismanlarından kaynaklanıyor.  Bölgesel pazarlarda, yıllık rakamlara göre büyüme kaydeden bölgeler Afrika ve Latin Amerika oldu. Özellikle Asya-Pasifik ve Orta Doğu kargo hacimlerinde keskin düşüşler yaşadı. Aşağıdaki bölgelere göre dağılımı bakınız: Asya-Pasifik havayolları, hava taşımacılığı kontrat talebinin 2018 yılının aynı dönemine göre Ağustos 2019’da % 5 oranında gerçekleşti. Hava taşımacılığı kapasitesi geçen yıla göre% 2,3 arttı.  Kuzey Amerika havayolları, 2019 yılının Ağustos ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre talebin % 2,4 oranında azaldığını gördü. Kapasite% 1.3 arttı. Avrupa havayolları, Ağustos 2019’da bir önceki yılın aynı dönemine göre kargo talebinde % 3,3 düşüş gösterdi. Kapasite yıllık bazda % 3,3 arttı. Orta Doğu havayollarının nakliye hacimleri Ağustos 2019’da bir önceki yıla göre % 6.7 azaldı. Bu, herhangi bir bölgenin kargo talebindeki en keskin düşüş oldu. Kapasite % 0,8 azaldı. Latin Amerika havayolları 2019 Ağustos’unda kargo talebinde bir önceki yılın aynı dönemine göre % 0,1 ve % 2,9’luk bir kapasite düşüşü yaşamıştır. Afrika taşıyıcıları, 2019 yılının Ağustos ayında herhangi bir bölgenin en hızlı büyümesini kaydetti ve bir önceki yılın aynı dönemine göre% 8 oranında talep arttı. Kapasite yıllık bazda% 17,1 arttı.

Kargo hacimlerindeki ardışık 10. ay düşüş, havayollarının 2008’deki küresel mali krizden bu yana yaşadığı en uzun dönem oldu.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) en son rakamlarına göre, Ağustos ayında kargo talebi tekrar düştü.

Yük ton kilometre  (FTKs) cinsinden ölçülen hava kargo talebi, 2018’deki aynı döneme göre Ağustos 2019’da % 3,9 daraldı. 

Bu, 2008 yılındaki küresel mali krizden bu yana geçen en uzun dönem olan kargo hacimlerinde art arda 10’uncu ay olan düşüşe işaret ediyor. 

Mevcut kargo ton kilometre (AFTK) cinsinden ölçülen kargo kapasitesi, Ağustos 2019’da yıllık bazda % 2 arttı. Kapasite artışı, art arda 16. ayda talep artışını geride bıraktı.

Hava kargoları, ABD ve Çin arasındaki yoğun ticaret savaşının yanı sıra bazı temel ekonomik göstergelerin zayıflaması ve dünya genelinde artan politik belirsizlikler nedeniyle güçlü rüzgârlara karşı karşıya kalmaya devam ediyor. Küresel ticaret hacimleri bir yıl öncesine göre% 1 daha düşük.

IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, “ABD-Çin ticaret savaşının hava taşımacılığı hacimleri üzerindeki etkisi Ağustos’ta en net şekilde açıklandı” dedi.

“2008’deki küresel finansal krizin ard arda 10 ay boyunca düşme göstermedi. Ticarette belirsizlik devam ettiği sürece hava kargosu için zorlu iş ortamının devam etmesini bekliyoruz.”

Gelişmekte olan ülkelerdeki ticaret, 2019’un çoğu boyunca gelişmiş ülkelerinkinden daha düşük bir performans sergiliyor. Bunun nedeni, gelişmekte olan ekonomilerin ticari gerilimlere karşı daha fazla hassas olmaları, yükselen bazı piyasalarda siyasi istikrarsızlık ve keskin para amortismanlarından kaynaklanıyor. 

Bölgesel pazarlarda, yıllık rakamlara göre büyüme kaydeden bölgeler Afrika ve Latin Amerika oldu. Özellikle Asya-Pasifik ve Orta Doğu kargo hacimlerinde keskin düşüşler yaşadı.

Aşağıdaki bölgelere göre dağılımı bakınız:

  • Asya-Pasifik havayolları, hava taşımacılığı kontrat talebinin 2018 yılının aynı dönemine göre Ağustos 2019’da % 5 oranında gerçekleşti. Hava taşımacılığı kapasitesi geçen yıla göre% 2,3 arttı. 
  • Kuzey Amerika havayolları, 2019 yılının Ağustos ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre talebin % 2,4 oranında azaldığını gördü. Kapasite% 1.3 arttı.
  • Avrupa havayolları, Ağustos 2019’da bir önceki yılın aynı dönemine göre kargo talebinde % 3,3 düşüş gösterdi. Kapasite yıllık bazda % 3,3 arttı.
  • Orta Doğu havayollarının nakliye hacimleri Ağustos 2019’da bir önceki yıla göre % 6.7 azaldı. Bu, herhangi bir bölgenin kargo talebindeki en keskin düşüş oldu. Kapasite % 0,8 azaldı.
  • Latin Amerika havayolları 2019 Ağustos’unda kargo talebinde bir önceki yılın aynı dönemine göre % 0,1 ve % 2,9’luk bir kapasite düşüşü yaşamıştır.
  • Afrika taşıyıcıları, 2019 yılının Ağustos ayında herhangi bir bölgenin en hızlı büyümesini kaydetti ve bir önceki yılın aynı dönemine göre% 8 oranında talep arttı. Kapasite yıllık bazda% 17,1 arttı.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MxbMBw
via IFTTT

Türk Hava Kurumu Üniversitesi’nin düzenlediği 4. Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı (INTAVIC) sona erdi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MZrjJd

Türk Hava Kurumu Üniversitesi’nin düzenlediği 4. Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı (INTAVIC) sona erdi TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ IV. ULUSLARARASI HAVACILIK İŞLETMECİLİĞİ KONFERANSI  (INTAVIC 2019) Türk Hava Kurumu Üniversitesi, 2 yılda bir düzenlenen ve bu yıl 4’üncüsü yapılan Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı’nda (INTAVIC), kamu ve özel sektörde havacılığın önemli kuruluşlarının temsilcileriyle akademisyenleri buluşturdu. Ankara’da düzenlenen konferansın açılışında konuşan Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Türkiye’de sivil havacılığın geldiği nokta hakkında bilgi verdi. Bahri Kesici, “Sektör büyüklüklerimiz dünyayla kıyaslandığında hafife alınacak seviyede değiliz. Uçaklarımız, teknisyenlerimiz, havaalanlarımız açısından her anlamda ilk 20’nin içindeyiz. Türkiye’de havacılık sektöründe 11.000’den fazla pilot, 5 bine yakın teknisyen bulunuyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye 11 havayolu şirketiyle hem yolcu hem kargo taşıdı. Havayolu şirketlerimiz 126 ülkede 318 noktaya uçuş yapıyor. Uluslararası düzeyde bunun başka bir örneği yok” diye konuştu. JETGİLLER GERÇEK OLUYOR Türk Kurumu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cem Harun Meydan ise konuşmasında “Türk Hava Kurumu’nun kuruluş felsefesine bağlı olarak havacılığın Türkiye’de gelişiminde üzerimizde önemli bir rol olduğu bilinciyle davranıyoruz. 22-23 Şubat tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz Arama Konferansı’nda havacılığın yönetimi ve geleceğini devlet ve havacılık sektöründen çok sayıda katılımcıyla birlikte tartıştık. Uluslararası alanda da etkin olmak niyetiyle Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün başlattığı Yeni Nesil Havacılık Profesyonelleri Programı’nın ve Uluslararası Havacılık ve Uzay Eğitim Kurumları Birliği’nin üyesi olarak çalışmalarımız sürüyor” dedi. TAV Havalimanları Genel Müdürü Nuray Demirer de “Sektör, transparan tavanı olan uçaklar, beden yapısına göre şekil alan koltuklar, uçuş sırasında üç boyutlu oyun oynama imkanı, hologramlı görüşmeler, sosyalleşme bölümü gibi yeniliklere hazırlanıyor. Yakında, New York – Londra arasını 9 saat yerine 3,5 saatte uçabileceğimiz uçaklarla tanışacağız. Uçan taksiler kullanılmaya başlayacak. Yani Jetgiller gerçek olacak” diye konuştu. YAPAY ZEKA KULLANIMI ARTIYOR Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Başkanı Bülent Demirci de “Bugün dünyada 1.303 ticari havayolu şirketi var. 3.759 tarifeli havalimanı, 170 hava trafik kontrol 31.717 ticari uçak mevcut. Her 20 yılda bir, uçak sayısı ikiye katlanıyor. Yaklaşık 6,8 trilyon dolarlık değeri olan bir uçak satışı söz konusu. Havacılıkta robot ve yapay zeka kullanımı giderek artıyor. Yüz tanıma sistemi, self bagaj check-in, block chain/ayak izi teknolojileri geliştiriliyor. Pekin Yeni Havalimanı’nda iç hat gidiş katlarından birinde hiç personel olmayacak” diye konuştu. SEKTÖR TEMSİLCİLERİ AKADEMİSYENLERLE BULUŞTU Avrupa Havacılık Enstitüsü Genel Direktörü Diana Dumitrache, Sabiha Gökçen Havalimanı Genel Müdürü Azmi Murad ve Ukrayna Ulusla Havacılık Üniversitesi Dekanı Prof. Dr. Oksana Ilienko’nun da konuşma yaptığı açılış bölümüne Türk Hava Kurumu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Erman Akbulut, Genel Sekreter Kudret Erkan, Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Haydar Yalçın, akademisyenler, havacılık sektörü temsilcileri ve üniversiteleri katıldı. Açılışın ardından 4. Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı’nın (INTAVIC) panel bölümüne geçildi. İki gün süren panellerde Türk Hava Yolları, HAVELSAN, TAI, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) ve SSB gibi kuruluşlar ile 20’ye yakın üniversiteden akademisyenler sunum yaptı. 18 EKİM 2019 / CUMA 09:30 – 10:00 Kayıt (Registration) 10:00 – 10:30 THK Üniversitesi Adına Açılış Konuşmaları (Opening Speeches on behalf of UTAA) 10:30 – 10:45 Ara (Coffee Break) 10:30 – 12:30 Uluslararası Havacılık Temalı Konuşmalar (International Aviation Themed Speeches) Bahri KESİCİ (SHGM, Genel Müdür) Serdar Hüseyin YILDIRIM (Türkiye Uzay Ajansı, Başkanı) Diana DUMITRACHE (Avrupa Havacılık Enstitüsü, Genel Direktörü) Nuray DEMİRER (TAV Havalimanları, Genel Müdürü) Bülent DEMİRCİ (TÖSHİD, Genel Koordinatörü) Dato Azmi MURAD (Sabiha Gökçen Havalimanı, Genel Müdürü) Oksana ILIENKO (Ukrayna Ulusal Havacılık Üniversitesi, Dekanı) 12:30 – 13:30 Öğle Yemeği (Lunch Break) 13:30– 15:30 Panel: Havacılıkta Koordinasyon, İşbirliği ve Eğitim Moderatör: Prof. Dr. Cem Harun MEYDAN (THKÜ) Murat ERSOY (TALPA) Prof. Dr. Melda ÇARPINLIOĞLU (Gaziantep Üniversitesi) Pınar AYVAZ (THY) Av. Çağlar ALTUN Müjdat ULUDAĞ (THY) Prof. Dr. Ferhan ŞENGÜR (Eskişehir Teknik Üniversitesi) 15.30– 15:45 Ara (Coffee Break) 15:45– 17:45 Panel: Havacılıkta AR-GE Tasarımı ve Teknoloji Üretimi Moderatör: Prof. Dr. İbrahim GÜZELBEY (THKÜ) Murat ÖZHAMAM (SSB) Mehmet Yetiş UYSAL (TAI) Mehmet Akif NACAR (HAVELSAN) 19.00 Gala Yemeği (Point Otel) 19 EKİM 2019 / CUMARTESİ OTURUM I: HAVACILIKTA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 9.30-10.45 Salon 1 Oturum Başkanı: Prof. Dr. Cem Harun MEYDAN  Çalışanların Kurumsal Kültür ve Değişime Karşı Tutum Algılarının İş Performansı ile İlişkisinin Havacılık Sektöründe Örgütsel Düzeyde Araştırılması (Dr. Abdullah TÜRK, Prof. Dr. Ülkü UZUNÇARŞILI)  Havacılık Sektörü Çalışanlarının Mesleki Aidiyetlerine İlişkin Değerlendirme: Konya Havalimanı Örneği (Dr. Öğr. Üyesi Zeynep ERGEN IŞIKLAR, Doç. Dr. Nilüfer CANÖZ, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ERTEK)  Kadın Çalışanlarda Cam Tavan Algısının Örgütsel Sinizm Açısından Etkisi: Ankara Esenboğa Havalimanı Örneği (Dr. Öğr. Gör Alper Bahadır DALMIŞ, Öğr. Gör. Handan KARAKÜLAH, Arş. Gör Halil Hazar EMEKSİZ, Dr. Öğr. Üyesi H. Bahar AŞCI)  Örgütsel Bağlılık, İş Tatmini ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı: Hava Aracı Bakım Teknisyenleri Üzerine Bir Araştırma (Dr. Öğr. Üyesi R. Dilek KOÇAK, Osman DAĞCI)  Havacılık Çalışanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılıklarının İşten Ayrılma Niyetine Etkisi (Öğr. Gör. Serdar BAL, Doç. Dr. Esin SADIKOĞLU) OTURUM II: HAVACILIKTA FİNANSAL YÖNETİM 9.30-10.45 Salon 2 Oturum Başkanı: Doç. Dr. Yaşar KÖSE  Havacılık Alanında Yapılacak Eğitim Yatırımlarının Uzun Dönemde Fayda/Maliyet Projeksiyonu (Dr. Öğr. Üyesi İnan ERYILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Şener ODABAŞOĞLU)  Hava Yolu Taşımacılığında Finansal Raporlamaya Genel Bakış (Doç. Dr. Can ÖZTÜRK)  Havayolu Şirketlerinde Maliyet Kırılımına Yönelik Etkinlik ve Duyarlılık Analizi (Bülent YILMAZ)  Civil Airline Weight Reduction to Minimize Direct Operating Cost (Öğr. Gör. Muhaned Gilani, Dr. Öğr. Üyesi D. Sinan KÖRPE)  Havacılık İşletmelerinde Döviz Kuru Riskinden Korunma Amaçlı Türev İşlemleri (Dr. Öğr. Üyesi Murat ATİK) OTURUM III: HAVACILIK EĞİTİMİ VE YÖNETİMİ 11.00-12.15 Salon 1 Oturum Başkanı: Doç. Dr. Suat BEGEÇ  Havacılık Bölümlerinde Lisans Düzeyinde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Turan ÖZTÜRK, Murat UĞUR)  Havacılık İşletmeciliğine Yönelik Güncel Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Konuları ile İlgili Olarak 2015 -2019 Yılları Arasında Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (Dr. Öğr. Üyesi Altan AYAN)  Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Eğitimi İçin Yetkinlik Bazlı Eğitim Modeli: Kabin Memuru 4.0 (Dr. Öğr. Üyesi Gülbeniz AKDUMAN, Dr. Öğr. Üyesi Gülnaz KARAHAN)  İngilizcenin sivil havacılıktaki önemi ve ilgili eğitim standartları üzerine bir araştırma: Havacılık Yönetimi Vaka Çalışması (Dr. Öğr. Üyesi Murat DÜZGÜN, Öğr. Gör. Zuhal AYDIN)  Soft Skills Needed for Aerospace Industry: SKY 4.0 Erasmus + Project (Doç. Dr. Rustem Baris YESILAY, Zeynep UCOK ZOR) OTURUM VI: HAVACILIKTA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 11.00-12.15 Salon 2 Oturum Başkanı: Prof. Dr. Dursun BİNGÖL  İnsan Kaynakları Yönetiminde Personel Sağlama ve Seçme: Kabin Hizmetleri Personeli Örneği (Dr. Öğr. Üyesi R. Dilek KOÇAK, Öğr. Gör. Z. Benan BÖKE)  Havacılık Sektöründe Kadın İşgücünün Analizi: Pilotaj Bölümleri ve Uçuş Okulları Örneği (Arş. Gör. Esra CİVELEK, Dr. Öğr. Üyesi Özkan YAVUZYILMAZ)  A Study on Cabin Crew Organizational Commitment in the Context of Demographic Factors (Dr. Öğr. Üyesi Savaş MUTLU, Öğr. Gör. Z. Benan BÖKE)  Havayolu çalışanlarının kişisel başarı düzeylerinin yaşam doyumlarına etkisi (Dr. Öğr. Üyesi Altan AYAN) OTURUM V: HAVACILIKTA PAZARLAMA VE LOJİSTİK YÖNETİMİ 13.30-14.45 Salon 1 Oturum Başkanı: Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU  The Role of Air power in Humanitarian Operations and Humanitarian Aid Logistics (Arş. Gör. Aslı Emine ERTUĞRUL, Doç. Dr. Sertif DEMİR)  Türkiye’deki Havaalanı Web Sitelerinin İçerik Analizi (Dr. Öğretim Üyesi Behiye BEĞENDİK)  Şehirlerarası Ulaşımda Hava Ulaşımı Tercihinde Fiyat ve Prestijin Etkisi: Bir Alan Çalışması (Dr. Öğr. Üyesi İzay REYHANOĞLU, Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU)  Feature Selection of Maintenance Data and Failure Prediction With Artificial Neural Network (Kadir ÇELİKMIH, Prof. Dr. Harun Uğuz)  Marka Havayolları Marka İkramlar: Gastronomik Coğrafi İşaretli Ürünlerin Havayolları İkram Hizmetlerinde Kullanımı (Dr. Öğr. Üyesi Salih Zeki ŞAHİN OTURUM VI: HAVACILIKTA EMNİYET VE GÜVENLİK YÖNETİMİ 13.30-14.45 Salon 2 Oturum Başkanı: Prof. Dr. İbrahim GÜZELBEY  An analysis of critical factors affecting night flight training using DEMATEL (Dr. Öğr. Üyesi Bilal KILIC)  Emniyet kültürü modelleri üzerine bir inceleme çalışması (Arş. Gör. Ersin AKTAŞ)  Hata Türü Etkileri Analizi (HTEA): Bir Yer Hizmetleri İşletmesi Uygulaması (Dr. Öğr. Üyesi Güzide KARAKUŞ, Kübra Ecem ALTIN, Sümer GÜNER)  The Impact of Crew Resource Management on Reducing the Accidents in Civil Aviation (Öğr. Gör. Kağan Cenk MIZRAK, Öğr. Gör. Filiz MIZRAK)  Drones can enhance safety in aviation management by means of providing faster emergency care: Review of the literature. (Dr. Öğr. Üyesi Yahya Ayhan ACAR) OTURUM VII: HAVACILIK SEKTÖR ÇALIŞMALARI 15.00-15.45 Salon 1 Oturum Başkanı: Doç. Dr. Sertif DEMİR  Havacılık Sektörünün Gelişiminde Kümelenme Yaklaşımı ve Stratejik İşbirliği Anlaşmalarının Etkisi (Filiz HASGÜL, Doç. Dr. Suat BEGEÇ)  Ulusal Hava Araçları Bakım Yönetimi Enstitüsü Kurulması Projesinin Kavramsal Tasarım Evresi Hakkında (Öğr. Gör. Mehmet ATEŞ, Dr. Öğr. Üyesi MURAT DÜZGÜN, Dr. Öğr. Üyesi Rıza Haluk KUL)  İnsansız Hava Araçları Sektör Analizi: Türkiye Örneği (Dr. Öğr. Üyesi Bahar AŞCI, Öğr. Gör. Abdullah ÖZSAN, Öğr. Gör. Vedat MERT) OTURUM VIII: HAVAYOLU YÖNETİMİ 15.00-15.45 Salon 2 Oturum Başkanı: Doç. Dr. Tahsin Çağrı ŞİŞMAN  Havayolu Sektöründe Jet Yakıt Riskine Karşı Korunma (Hedging) Yöntemleri: Türkiye ve Dünyadaki Uygulamalar (Doç. Dr. Yaşar KÖSE, Dr. Öğr. Üyesi Murat ATİK)  Comparison of Turkish Airlines and Aeroflot. Advantages and Disadvantages (Prof. Dr. Alexander Eremichev, Doç. Dr. Mehmet Nesip Öğün, Öğr. Gör. Seran Beyar)  Hava Yolu İş Modeli Yenilikleri ve Şirket Değerine Etkileri (Dr. Öğr. Üyesi Ünal BATTAL, Öğr. Gör. Levent POLAT)  

TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ IV. ULUSLARARASI HAVACILIK İŞLETMECİLİĞİ KONFERANSI  (INTAVIC 2019)

Türk Hava Kurumu Üniversitesi, 2 yılda bir düzenlenen ve bu yıl 4’üncüsü yapılan Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı’nda (INTAVIC), kamu ve özel sektörde havacılığın önemli kuruluşlarının temsilcileriyle akademisyenleri buluşturdu. Ankara’da düzenlenen konferansın açılışında konuşan Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Türkiye’de sivil havacılığın geldiği nokta hakkında bilgi verdi. Bahri Kesici, “Sektör büyüklüklerimiz dünyayla kıyaslandığında hafife alınacak seviyede değiliz. Uçaklarımız, teknisyenlerimiz, havaalanlarımız açısından her anlamda ilk 20’nin içindeyiz. Türkiye’de havacılık sektöründe 11.000’den fazla pilot, 5 bine yakın teknisyen bulunuyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye 11 havayolu şirketiyle hem yolcu hem kargo taşıdı. Havayolu şirketlerimiz 126 ülkede 318 noktaya uçuş yapıyor. Uluslararası düzeyde bunun başka bir örneği yok” diye konuştu.
JETGİLLER GERÇEK OLUYOR
Türk Kurumu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cem Harun Meydan ise konuşmasında “Türk Hava Kurumu’nun kuruluş felsefesine bağlı olarak havacılığın Türkiye’de gelişiminde üzerimizde önemli bir rol olduğu bilinciyle davranıyoruz. 22-23 Şubat tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz Arama Konferansı’nda havacılığın yönetimi ve geleceğini devlet ve havacılık sektöründen çok sayıda katılımcıyla birlikte tartıştık. Uluslararası alanda da etkin olmak niyetiyle Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün başlattığı Yeni Nesil Havacılık Profesyonelleri Programı’nın ve Uluslararası Havacılık ve Uzay Eğitim Kurumları Birliği’nin üyesi olarak çalışmalarımız sürüyor” dedi. TAV Havalimanları Genel Müdürü Nuray Demirer de “Sektör, transparan tavanı olan uçaklar, beden yapısına göre şekil alan koltuklar, uçuş sırasında üç boyutlu oyun oynama imkanı, hologramlı görüşmeler, sosyalleşme bölümü gibi yeniliklere hazırlanıyor. Yakında, New York – Londra arasını 9 saat yerine 3,5 saatte uçabileceğimiz uçaklarla tanışacağız. Uçan taksiler kullanılmaya başlayacak. Yani Jetgiller gerçek olacak” diye konuştu.
YAPAY ZEKA KULLANIMI ARTIYOR
Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Başkanı Bülent Demirci de “Bugün dünyada 1.303 ticari havayolu şirketi var. 3.759 tarifeli havalimanı, 170 hava trafik kontrol 31.717 ticari uçak mevcut. Her 20 yılda bir, uçak sayısı ikiye katlanıyor. Yaklaşık 6,8 trilyon dolarlık değeri olan bir uçak satışı söz konusu. Havacılıkta robot ve yapay zeka kullanımı giderek artıyor. Yüz tanıma sistemi, self bagaj check-in, block chain/ayak izi teknolojileri geliştiriliyor. Pekin Yeni Havalimanı’nda iç hat gidiş katlarından birinde hiç personel olmayacak” diye konuştu.
SEKTÖR TEMSİLCİLERİ AKADEMİSYENLERLE BULUŞTU
Avrupa Havacılık Enstitüsü Genel Direktörü Diana Dumitrache, Sabiha Gökçen Havalimanı Genel Müdürü Azmi Murad ve Ukrayna Ulusla Havacılık Üniversitesi Dekanı Prof. Dr. Oksana Ilienko’nun da konuşma yaptığı açılış bölümüne Türk Hava Kurumu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Erman Akbulut, Genel Sekreter Kudret Erkan, Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Haydar Yalçın, akademisyenler, havacılık sektörü temsilcileri ve üniversiteleri katıldı. Açılışın ardından 4. Uluslararası Havacılık İşletmeciliği Konferansı’nın (INTAVIC) panel bölümüne geçildi. İki gün süren panellerde Türk Hava Yolları, HAVELSAN, TAI, Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) ve SSB gibi kuruluşlar ile 20’ye yakın üniversiteden akademisyenler sunum yaptı.

18 EKİM 2019 / CUMA
09:30 – 10:00 Kayıt (Registration)
10:00 – 10:30 THK Üniversitesi Adına Açılış Konuşmaları
(Opening Speeches on behalf of UTAA)
10:30 – 10:45 Ara (Coffee Break)
10:30 – 12:30 Uluslararası Havacılık Temalı Konuşmalar
(International Aviation Themed Speeches)
Bahri KESİCİ (SHGM, Genel Müdür)
Serdar Hüseyin YILDIRIM (Türkiye Uzay Ajansı, Başkanı)
Diana DUMITRACHE (Avrupa Havacılık Enstitüsü, Genel Direktörü)
Nuray DEMİRER (TAV Havalimanları, Genel Müdürü)
Bülent DEMİRCİ (TÖSHİD, Genel Koordinatörü)
Dato Azmi MURAD (Sabiha Gökçen Havalimanı, Genel Müdürü)
Oksana ILIENKO (Ukrayna Ulusal Havacılık Üniversitesi, Dekanı)
12:30 – 13:30 Öğle Yemeği (Lunch Break)
13:30– 15:30 Panel: Havacılıkta Koordinasyon, İşbirliği ve Eğitim
Moderatör: Prof. Dr. Cem Harun MEYDAN (THKÜ)
Murat ERSOY (TALPA)
Prof. Dr. Melda ÇARPINLIOĞLU (Gaziantep Üniversitesi)
Pınar AYVAZ (THY)
Av. Çağlar ALTUN
Müjdat ULUDAĞ (THY)
Prof. Dr. Ferhan ŞENGÜR (Eskişehir Teknik Üniversitesi)
15.30– 15:45 Ara (Coffee Break)
15:45– 17:45 Panel: Havacılıkta AR-GE Tasarımı ve Teknoloji Üretimi
Moderatör: Prof. Dr. İbrahim GÜZELBEY (THKÜ)
Murat ÖZHAMAM (SSB)
Mehmet Yetiş UYSAL (TAI)
Mehmet Akif NACAR (HAVELSAN)
19.00 Gala Yemeği (Point Otel)
19 EKİM 2019 / CUMARTESİ
OTURUM I: HAVACILIKTA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
9.30-10.45
Salon 1
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Cem Harun MEYDAN
 Çalışanların Kurumsal Kültür ve Değişime Karşı Tutum Algılarının İş Performansı ile
İlişkisinin Havacılık Sektöründe Örgütsel Düzeyde Araştırılması (Dr. Abdullah TÜRK, Prof.
Dr. Ülkü UZUNÇARŞILI)
 Havacılık Sektörü Çalışanlarının Mesleki Aidiyetlerine İlişkin Değerlendirme: Konya
Havalimanı Örneği (Dr. Öğr. Üyesi Zeynep ERGEN IŞIKLAR, Doç. Dr. Nilüfer CANÖZ,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ERTEK)
 Kadın Çalışanlarda Cam Tavan Algısının Örgütsel Sinizm Açısından Etkisi: Ankara
Esenboğa Havalimanı Örneği (Dr. Öğr. Gör Alper Bahadır DALMIŞ, Öğr. Gör. Handan
KARAKÜLAH, Arş. Gör Halil Hazar EMEKSİZ, Dr. Öğr. Üyesi H. Bahar AŞCI)
 Örgütsel Bağlılık, İş Tatmini ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı: Hava Aracı Bakım
Teknisyenleri Üzerine Bir Araştırma (Dr. Öğr. Üyesi R. Dilek KOÇAK, Osman DAĞCI)
 Havacılık Çalışanlarının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılıklarının İşten Ayrılma Niyetine Etkisi
(Öğr. Gör. Serdar BAL, Doç. Dr. Esin SADIKOĞLU)
OTURUM II: HAVACILIKTA FİNANSAL YÖNETİM
9.30-10.45
Salon 2
Oturum Başkanı: Doç. Dr. Yaşar KÖSE
 Havacılık Alanında Yapılacak Eğitim Yatırımlarının Uzun Dönemde Fayda/Maliyet
Projeksiyonu (Dr. Öğr. Üyesi İnan ERYILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Şener ODABAŞOĞLU)
 Hava Yolu Taşımacılığında Finansal Raporlamaya Genel Bakış (Doç. Dr. Can ÖZTÜRK)
 Havayolu Şirketlerinde Maliyet Kırılımına Yönelik Etkinlik ve Duyarlılık Analizi (Bülent
YILMAZ)
 Civil Airline Weight Reduction to Minimize Direct Operating Cost (Öğr. Gör. Muhaned
Gilani, Dr. Öğr. Üyesi D. Sinan KÖRPE)
 Havacılık İşletmelerinde Döviz Kuru Riskinden Korunma Amaçlı Türev İşlemleri (Dr. Öğr.
Üyesi Murat ATİK)
OTURUM III: HAVACILIK EĞİTİMİ VE YÖNETİMİ
11.00-12.15
Salon 1
Oturum Başkanı: Doç. Dr. Suat BEGEÇ
 Havacılık Bölümlerinde Lisans Düzeyinde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin
İletişim Becerileri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Dr. Öğr.
Üyesi Ahmet Turan ÖZTÜRK, Murat UĞUR)
 Havacılık İşletmeciliğine Yönelik Güncel Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Konuları ile İlgili
Olarak 2015 -2019 Yılları Arasında Yazılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (Dr. Öğr. Üyesi
Altan AYAN)
 Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Eğitimi İçin Yetkinlik Bazlı Eğitim Modeli: Kabin Memuru
4.0 (Dr. Öğr. Üyesi Gülbeniz AKDUMAN, Dr. Öğr. Üyesi Gülnaz KARAHAN)
 İngilizcenin sivil havacılıktaki önemi ve ilgili eğitim standartları üzerine bir araştırma:
Havacılık Yönetimi Vaka Çalışması (Dr. Öğr. Üyesi Murat DÜZGÜN, Öğr. Gör. Zuhal
AYDIN)
 Soft Skills Needed for Aerospace Industry: SKY 4.0 Erasmus + Project (Doç. Dr. Rustem
Baris YESILAY, Zeynep UCOK ZOR)
OTURUM VI: HAVACILIKTA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
11.00-12.15
Salon 2
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Dursun BİNGÖL
 İnsan Kaynakları Yönetiminde Personel Sağlama ve Seçme: Kabin Hizmetleri Personeli
Örneği (Dr. Öğr. Üyesi R. Dilek KOÇAK, Öğr. Gör. Z. Benan BÖKE)
 Havacılık Sektöründe Kadın İşgücünün Analizi: Pilotaj Bölümleri ve Uçuş Okulları Örneği
(Arş. Gör. Esra CİVELEK, Dr. Öğr. Üyesi Özkan YAVUZYILMAZ)
 A Study on Cabin Crew Organizational Commitment in the Context of Demographic Factors
(Dr. Öğr. Üyesi Savaş MUTLU, Öğr. Gör. Z. Benan BÖKE)
 Havayolu çalışanlarının kişisel başarı düzeylerinin yaşam doyumlarına etkisi (Dr. Öğr. Üyesi
Altan AYAN)
OTURUM V: HAVACILIKTA PAZARLAMA VE LOJİSTİK YÖNETİMİ
13.30-14.45
Salon 1
Oturum Başkanı: Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU
 The Role of Air power in Humanitarian Operations and Humanitarian Aid Logistics (Arş.
Gör. Aslı Emine ERTUĞRUL, Doç. Dr. Sertif DEMİR)
 Türkiye’deki Havaalanı Web Sitelerinin İçerik Analizi (Dr. Öğretim Üyesi Behiye
BEĞENDİK)
 Şehirlerarası Ulaşımda Hava Ulaşımı Tercihinde Fiyat ve Prestijin Etkisi: Bir Alan Çalışması
(Dr. Öğr. Üyesi İzay REYHANOĞLU, Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU)
 Feature Selection of Maintenance Data and Failure Prediction With Artificial Neural
Network (Kadir ÇELİKMIH, Prof. Dr. Harun Uğuz)
 Marka Havayolları Marka İkramlar: Gastronomik Coğrafi İşaretli Ürünlerin Havayolları
İkram Hizmetlerinde Kullanımı (Dr. Öğr. Üyesi Salih Zeki ŞAHİN
OTURUM VI: HAVACILIKTA EMNİYET VE GÜVENLİK YÖNETİMİ
13.30-14.45
Salon 2
Oturum Başkanı: Prof. Dr. İbrahim GÜZELBEY
 An analysis of critical factors affecting night flight training using DEMATEL (Dr. Öğr.
Üyesi Bilal KILIC)
 Emniyet kültürü modelleri üzerine bir inceleme çalışması (Arş. Gör. Ersin AKTAŞ)
 Hata Türü Etkileri Analizi (HTEA): Bir Yer Hizmetleri İşletmesi Uygulaması (Dr. Öğr.
Üyesi Güzide KARAKUŞ, Kübra Ecem ALTIN, Sümer GÜNER)
 The Impact of Crew Resource Management on Reducing the Accidents in Civil Aviation
(Öğr. Gör. Kağan Cenk MIZRAK, Öğr. Gör. Filiz MIZRAK)
 Drones can enhance safety in aviation management by means of providing faster emergency
care: Review of the literature. (Dr. Öğr. Üyesi Yahya Ayhan ACAR)
OTURUM VII: HAVACILIK SEKTÖR ÇALIŞMALARI
15.00-15.45
Salon 1
Oturum Başkanı: Doç. Dr. Sertif DEMİR
 Havacılık Sektörünün Gelişiminde Kümelenme Yaklaşımı ve Stratejik İşbirliği
Anlaşmalarının Etkisi (Filiz HASGÜL, Doç. Dr. Suat BEGEÇ)
 Ulusal Hava Araçları Bakım Yönetimi Enstitüsü Kurulması Projesinin Kavramsal Tasarım
Evresi Hakkında (Öğr. Gör. Mehmet ATEŞ, Dr. Öğr. Üyesi MURAT DÜZGÜN, Dr. Öğr.
Üyesi Rıza Haluk KUL)
 İnsansız Hava Araçları Sektör Analizi: Türkiye Örneği (Dr. Öğr. Üyesi Bahar AŞCI, Öğr.
Gör. Abdullah ÖZSAN, Öğr. Gör. Vedat MERT)
OTURUM VIII: HAVAYOLU YÖNETİMİ
15.00-15.45
Salon 2
Oturum Başkanı: Doç. Dr. Tahsin Çağrı ŞİŞMAN
 Havayolu Sektöründe Jet Yakıt Riskine Karşı Korunma (Hedging) Yöntemleri: Türkiye ve
Dünyadaki Uygulamalar (Doç. Dr. Yaşar KÖSE, Dr. Öğr. Üyesi Murat ATİK)
 Comparison of Turkish Airlines and Aeroflot. Advantages and Disadvantages (Prof. Dr.
Alexander Eremichev, Doç. Dr. Mehmet Nesip Öğün, Öğr. Gör. Seran Beyar)
 Hava Yolu İş Modeli Yenilikleri ve Şirket Değerine Etkileri (Dr. Öğr. Üyesi Ünal BATTAL,
Öğr. Gör. Levent POLAT)

 

ResimResimResimResim



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MZrjJd
via IFTTT