28 Ağustos 2019 Çarşamba

Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci Pist ve Mütemmimleri Yapımı Son Durum DHMI Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Keskin Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci Pist çalışmalarında incelemelerde bulundu. DHMI Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Keskin Savunma Sanayii Başkanlığı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi arasında imzalanan protokol gereği ihale çalışmaları ve kontrollük hizmetleri DHMİ tarafından yürütülen “Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci Pist ve Mütemmimleri Yapımı” işinin inşaatında incelemelerde bulundu. İki etap halinde yürütülen projenin son durumu ; iş kapsamında imalatı devam eden üstyapı hizmet binalarının %95’i, ATC kule inşaatının %50’si, saha düzenleme işlerinin %70’i tamamlanmış durumda. Mevcut piste paralel inşa edilen 3 bin 520 metre uzunluğundaki 2’nci pist ve tamamlandığında 104 adet C kategori uçağa daha aynı anda hizmet verebilecek 1 milyon m2’den fazla kaplamalı alana sahip 3 adet apron işinin bulunduğu “2’nci Etap İşleri” %70 seviyesine ulaşmış durumda. Türkiye’nin en yüksek tüneli olma özelliğine sahip “Tem Bağlantı Yolu Tüneli”nin de içinde olduğu “1’inci Etap İşleri” ise %98 seviyesine ulaşmış durumda.

DHMI Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Keskin Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci Pist çalışmalarında incelemelerde bulundu.

DHMI Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Keskin Savunma Sanayii Başkanlığı ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi arasında imzalanan protokol gereği ihale çalışmaları ve kontrollük hizmetleri DHMİ tarafından yürütülen “Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci Pist ve Mütemmimleri Yapımı” işinin inşaatında incelemelerde bulundu.

İki etap halinde yürütülen projenin son durumu ; iş kapsamında imalatı devam eden üstyapı hizmet binalarının %95’i, ATC kule inşaatının %50’si, saha düzenleme işlerinin %70’i tamamlanmış durumda.

Mevcut piste paralel inşa edilen 3 bin 520 metre uzunluğundaki 2’nci pist ve tamamlandığında 104 adet C kategori uçağa daha aynı anda hizmet verebilecek 1 milyon m2’den fazla kaplamalı alana sahip 3 adet apron işinin bulunduğu “2’nci Etap İşleri” %70 seviyesine ulaşmış durumda.

Türkiye’nin en yüksek tüneli olma özelliğine sahip “Tem Bağlantı Yolu Tüneli”nin de içinde olduğu “1’inci Etap İşleri” ise %98 seviyesine ulaşmış durumda.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Zxlo6u
via IFTTT

Sabiha Gökçen Havalimanı 2’nci Pist ve Mütemmimleri Yapımı Son Durum


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Zxlo6u

Beş palli H145’in ikinci prototipi ilk uçuşunu tamamladı Ağustos ayı başında, yeni beş palli H145’in ikinci prototipi, Donauwörth’teki Airbus Helicopters sahasında ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Bu helikopter, beş palli H145’in EASA sertifikasyonu için 2020 yılının başlarında ek uçuş testlerinde kullanılacak. İlk prototip, şu anda Güney Amerika’da yüksek irtifa testlerini gerçekleştiriyor. İkinci prototip ise ağırlıklı olarak otopilot testi, performans ve gövde yapısal doğrulama testlerine tabi tutulacak. Bu yıl Atlanta’da Heli-Expo’da görücüye çıkan yeni H145, 150 kg ilave yük taşıma kapasitesi sunarken, aynı zamanda konfor, kullanım ve bağlantı kolaylığı da standartları yükseltiyor. Airbus Hakkında Airbus, havacılık, uzay ve ilgili servislerde küresel bir liderdir. 2018 yılında, yaklaşık 134,000 kişiye istihdam sağlamış, 64 milyar Avro gelir elde etmiştir. Airbus, yolcu uçağı segmentinde en geniş ürün yelpazesini sunmaktadır. Airbus, tanker, savaş, ulaştırma ve görev uçakları sunan Avrupa’nın bir numaralı uzay girişimi, dünyanın önde gelen en büyük uzay şirketidir. Helikopter sektöründe, dünya çapında en verimli sivil ve askeri helikopter çözümlerini sunmaktadır.

Ağustos ayı başında, yeni beş palli H145’in ikinci prototipi, Donauwörth’teki Airbus Helicopters sahasında ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Bu helikopter, beş palli H145’in EASA sertifikasyonu için 2020 yılının başlarında ek uçuş testlerinde kullanılacak. İlk prototip, şu anda Güney Amerika’da yüksek irtifa testlerini gerçekleştiriyor. İkinci prototip ise ağırlıklı olarak otopilot testi, performans ve gövde yapısal doğrulama testlerine tabi tutulacak.

Bu yıl Atlanta’da Heli-Expo’da görücüye çıkan yeni H145, 150 kg ilave yük taşıma kapasitesi sunarken, aynı zamanda konfor, kullanım ve bağlantı kolaylığı da standartları yükseltiyor.

Airbus Hakkında

Airbus, havacılık, uzay ve ilgili servislerde küresel bir liderdir. 2018 yılında, yaklaşık 134,000 kişiye istihdam sağlamış, 64 milyar Avro gelir elde etmiştir. Airbus, yolcu uçağı segmentinde en geniş ürün yelpazesini sunmaktadır. Airbus, tanker, savaş, ulaştırma ve görev uçakları sunan Avrupa’nın bir numaralı uzay girişimi, dünyanın önde gelen en büyük uzay şirketidir. Helikopter sektöründe, dünya çapında en verimli sivil ve askeri helikopter çözümlerini sunmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zugg4B
via IFTTT

Beş palli H145’in ikinci prototipi ilk uçuşunu tamamladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zugg4B

27 Ağustos 2019 Salı

Körfez Ulaştırma ve Stadler Türkiye’nin İlk Hibrit Lokomotifleri İçin Anlaşmaya Vardı Körfez Ulaştırma ve Stadler Türkiye’nin İlk Hibrit Lokomotifleri İçin Anlaşmaya Vardı Tüpraş’ın demiryolu taşımacılığındaki iştiraki Körfez Ulaştırma, EURODUAL tipteki yedi hibrit lokomotif için İsviçreli demiryolu araçları üreticisi Stadler ile anlaşma imzaladı. Sekiz yıl süresince bakım hizmetini de kapsayan anlaşma, Stadler’in Türkiye pazarındaki ilk iş birliği olma özelliğini taşıyor. Körfez Ulaştırma lokomotifleri 2021 yılında teslim alacak. Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşu Tüpraş’ın demiryolu taşımacılığındaki iştiraki Körfez Ulaştırma, İsviçreli demiryolu araçları üreticisi Stadler ile EURODUAL tipteki yedi adet Co’Co’ hibrit lokomotif ve 8 yıllık yedek parça ve tam servis bakımı için anlaşma imzaladı. Stadler’in Türkiye’deki ilk iş birliği olan bu anlaşma çerçevesinde lokomotiflerin 2021’de teslim edilmesi planlanıyor. Körfez Ulaştırma bu iş birliği ile bugüne kadarki en geniş kapsamlı lokomotif alımını gerçekleştirmiş olacak. Demiryolu sektörünün en itibarlı oyuncularından Stadler ile imzalanan anlaşmadan duydukları mutluluğu dile getiren Körfez Ulaştırma Genel Müdürü Tufan Başarır; “Demiryolu yük taşımacılığı pazarındaki payımızı artırmak için kaynaklarımızı hızla büyütüyoruz. Stadler ile yaptığımız bu anlaşma, bir özel sektör demiryolu şirketi için Türkiye’ye ilk lokomotif ithalatı anlamına geliyor. Güçlü EURODUAL lokomotiflerin filomuza dahil olması, demiryolu operasyonlarımıza destek verecek ve rekabette güçlü bir şekilde öne çıkmamıza yardımcı olacak” dedi. Stadler Valencia Genel Müdürü Iñigo Parra ise, projenin önemine dikkat çekerek yeni platformun avantajlarını şu sözlerle vurguladı: “EURODUAL lokomotiflerin pazarını Türkiye’ye taşımış olmaktan gurur duyuyoruz ve müşterimizin bize duyduğu güvene müteşekkiriz. Bu anlaşma, demiryolu işletmecilerine birçok ekonomik ve çevresel fayda sağlayan yeni lokomotif ailesinin geliştirilmesine yönelik taahhüdümüzü daha da güçlendiriyor.” Türkiye’nin ilk hibrit lokomotifleri Güçlü bir çekiş gücüne ihtiyaç duyulan yüksek eğimli hatlarda hem 25 kV AC elektrikli hem de dizel çalışma modlarını bir araya getirerek yük taşımacılığı hizmetlerinde kullanılacak lokomotifler; aynı zamanda Türkiye’nin ilk hibrit lokomotifleri olacak. 2000 tona kadarki akaryakıt ürünü trenlerini çekmek için kullanılacak yeni EURODUAL tipteki lokomotifler, Körfez Ulaştırma’nın operasyonel verimliliğini de artıracak. EURODUAL; 2,8 MW dizel-elektrik ve 6,15 MW elektrik-katener gücü ile 6 aksı ve son teknoloji ürünü sürüş kontrol sistemi sayesinde 500 kN’ye varan olağanüstü bir çekiş gücü sağlayabiliyor. Körfez Ulaştırma ile imzalanan anlaşma ile Stadler Valencia tarafından geliştirilen ve üretilen yeni nesil Co’Co’ lokomotiflerin toplam satış miktarı 74 adede ulaşmış oldu. Körfez Ulaştırma A.Ş., iki yıl önce aldığı yük taşımacılığı lisansıyla TCDD’nin ana hatlarında demiryolu taşımacılığına başlayan, Türkiye’nin ilk özel demiryolu işletmecisi konumunda bulunuyor. Körfez Ulaştırma A.Ş. Hakkında Tüpraş’ın %100 bağlı ortaklığı olan Körfez Ulaştırma A.Ş. Türkiye’nin ilk özel demiryolu işletmecisidir. Tüpraş ürünlerinin demiryolu ile taşınması amacı ve Türkiye’de demiryolu yük taşımacılığında büyüyerek önemli bir rol oynamak vizyonu ile kurulmuştur. Faaliyetlerine Aralık 2017’de başlayan şirket bugüne kadar operatör ve organizatör sıfatıyla 3 milyon ton ürün taşımıştır. Körfez Ulaştırma A.Ş., Tüpraş/Körfez Ulaştırma A.Ş. sahipliğindeki 439 vagon ve kiralanmış diğer vagonların yanında, TCDD’den (Türkiye Devlet Demiryolları) alınan/kiralanan 10 dizel lokomotif ile faaliyetlerini yürütmektedir. Tüpraş (Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş.) Hakkında Dört rafinerisinde yıllık 30 milyon tonluk ham petrol işleme kapasitesine sahip olan Tüpraş; deniz taşımacılığındaki bağlı ortaklığı Ditaş, demiryolu taşımacılığındaki bağlı ortaklığı KUAŞ (Körfez Ulaştırma A.Ş.) ve akaryakıt dağıtım sektöründeki iş ortaklığı Opet ile Türkiye’nin en büyük sanayi şirketi ve rafinaj sektöründeki ilk ve en büyük üreticisi konumundadır. Fortune Global 500 listesinde yer alan Türkiye’nin en büyük şirketler topluluğu Koç Holding’in bir parçası olarak faaliyet göstermektedir. Avrupa’nın 7’inci büyük rafinerisi olan Tüpraş; dağıtım, deniz ve demiryolu taşımacılığı ve ticaret faaliyetleri ile entegre bir petrol şirketi olarak hizmet vermektedir. Hisselerinin %49’u Borsa İstanbul’da işlem görmektedir. Türkiye genelinde 45 çeşit petrol ürününün tedarikini sağlayan Tüpraş’ın doğrudan satış yaptığı müşteriler arasında akaryakıt, LPG, ihrakiye, madeni yağ dağıtım firmaları, petrokimya ve boya sanayi ile çeşitli devlet kurumları yer almaktadır. Stadler Hakkında Uluslararası demiryolu araçları üretim şirketi olan Stadler’ın genel merkezi İsviçre’nin doğusunda, Bussnang’dadır. 1942’de kurulan şirketin çeşitli üretim merkezlerinde ve 40’dan fazla hizmet merkezinde 8.500’den fazla çalışanı bulunmaktadır. Stadler, yüksek hızlı trenler, şehirler arası trenler, bölgesel ve banliyö ağır ray trenleri, metro trenleri, tramvaylar ve tramvay trenleri gibi ağır yük ve şehir içi taşımacılık segmentlerinde birçok farklı ürün sunmaktadır. Stadler ayrıca, Avrupa’daki en güçlü dizel-elektrikli lokomotifin de aralarında bulunduğu çeşitli ana hat lokomotifleri, manevra lokomotifleri ve yolcu taşıyıcıları da üretmektedir. Şirket, lokomotif ve tren seti sektöründe dünyanın önde gelen üreticilerindendir.

Körfez Ulaştırma ve Stadler Türkiye’nin İlk Hibrit Lokomotifleri İçin Anlaşmaya Vardı

Tüpraş’ın demiryolu taşımacılığındaki iştiraki Körfez Ulaştırma, EURODUAL tipteki yedi hibrit lokomotif için İsviçreli demiryolu araçları üreticisi Stadler ile anlaşma imzaladı. Sekiz yıl süresince bakım hizmetini de kapsayan anlaşma, Stadler’in Türkiye pazarındaki ilk iş birliği olma özelliğini taşıyor. Körfez Ulaştırma lokomotifleri 2021 yılında teslim alacak.

Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşu Tüpraş’ın demiryolu taşımacılığındaki iştiraki Körfez Ulaştırma, İsviçreli demiryolu araçları üreticisi Stadler ile EURODUAL tipteki yedi adet Co’Co’ hibrit lokomotif ve 8 yıllık yedek parça ve tam servis bakımı için anlaşma imzaladı. Stadler’in Türkiye’deki ilk iş birliği olan bu anlaşma çerçevesinde lokomotiflerin 2021’de teslim edilmesi planlanıyor. Körfez Ulaştırma bu iş birliği ile bugüne kadarki en geniş kapsamlı lokomotif alımını gerçekleştirmiş olacak.

Demiryolu sektörünün en itibarlı oyuncularından Stadler ile imzalanan anlaşmadan duydukları mutluluğu dile getiren Körfez Ulaştırma Genel Müdürü Tufan Başarır; “Demiryolu yük taşımacılığı pazarındaki payımızı artırmak için kaynaklarımızı hızla büyütüyoruz. Stadler ile yaptığımız bu anlaşma, bir özel sektör demiryolu şirketi için Türkiye’ye ilk lokomotif ithalatı anlamına geliyor. Güçlü EURODUAL lokomotiflerin filomuza dahil olması, demiryolu operasyonlarımıza destek verecek ve rekabette güçlü bir şekilde öne çıkmamıza yardımcı olacak” dedi.

Stadler Valencia Genel Müdürü Iñigo Parra ise, projenin önemine dikkat çekerek yeni platformun avantajlarını şu sözlerle vurguladı: “EURODUAL lokomotiflerin pazarını Türkiye’ye taşımış olmaktan gurur duyuyoruz ve müşterimizin bize duyduğu güvene müteşekkiriz. Bu anlaşma, demiryolu işletmecilerine birçok ekonomik ve çevresel fayda sağlayan yeni lokomotif ailesinin geliştirilmesine yönelik taahhüdümüzü daha da güçlendiriyor.”

Türkiye’nin ilk hibrit lokomotifleri

Güçlü bir çekiş gücüne ihtiyaç duyulan yüksek eğimli hatlarda hem 25 kV AC elektrikli hem de dizel çalışma modlarını bir araya getirerek yük taşımacılığı hizmetlerinde kullanılacak lokomotifler; aynı zamanda Türkiye’nin ilk hibrit lokomotifleri olacak. 2000 tona kadarki akaryakıt ürünü trenlerini çekmek için kullanılacak yeni EURODUAL tipteki lokomotifler, Körfez Ulaştırma’nın operasyonel verimliliğini de artıracak. EURODUAL; 2,8 MW dizel-elektrik ve 6,15 MW elektrik-katener gücü ile 6 aksı ve son teknoloji ürünü sürüş kontrol sistemi sayesinde 500 kN’ye varan olağanüstü bir çekiş gücü sağlayabiliyor.

Körfez Ulaştırma ile imzalanan anlaşma ile Stadler Valencia tarafından geliştirilen ve üretilen yeni nesil Co’Co’ lokomotiflerin toplam satış miktarı 74 adede ulaşmış oldu.

Körfez Ulaştırma A.Ş., iki yıl önce aldığı yük taşımacılığı lisansıyla TCDD’nin ana hatlarında demiryolu taşımacılığına başlayan, Türkiye’nin ilk özel demiryolu işletmecisi konumunda bulunuyor.

Körfez Ulaştırma A.Ş. Hakkında

Tüpraş’ın %100 bağlı ortaklığı olan Körfez Ulaştırma A.Ş. Türkiye’nin ilk özel demiryolu işletmecisidir. Tüpraş ürünlerinin demiryolu ile taşınması amacı ve Türkiye’de demiryolu yük taşımacılığında büyüyerek önemli bir rol oynamak vizyonu ile kurulmuştur. Faaliyetlerine Aralık 2017’de başlayan şirket bugüne kadar operatör ve organizatör sıfatıyla 3 milyon ton ürün taşımıştır. Körfez Ulaştırma A.Ş., Tüpraş/Körfez Ulaştırma A.Ş. sahipliğindeki 439 vagon ve kiralanmış diğer vagonların yanında, TCDD’den (Türkiye Devlet Demiryolları) alınan/kiralanan 10 dizel lokomotif ile faaliyetlerini yürütmektedir.

Tüpraş (Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş.) Hakkında

Dört rafinerisinde yıllık 30 milyon tonluk ham petrol işleme kapasitesine sahip olan Tüpraş; deniz taşımacılığındaki bağlı ortaklığı Ditaş, demiryolu taşımacılığındaki bağlı ortaklığı KUAŞ (Körfez Ulaştırma A.Ş.) ve akaryakıt dağıtım sektöründeki iş ortaklığı Opet ile Türkiye’nin en büyük sanayi şirketi ve rafinaj sektöründeki ilk ve en büyük üreticisi konumundadır. Fortune Global 500 listesinde yer alan Türkiye’nin en büyük şirketler topluluğu Koç Holding’in bir parçası olarak faaliyet göstermektedir.

Avrupa’nın 7’inci büyük rafinerisi olan Tüpraş; dağıtım, deniz ve demiryolu taşımacılığı ve ticaret faaliyetleri ile entegre bir petrol şirketi olarak hizmet vermektedir. Hisselerinin %49’u Borsa İstanbul’da işlem görmektedir.

Türkiye genelinde 45 çeşit petrol ürününün tedarikini sağlayan Tüpraş’ın doğrudan satış yaptığı müşteriler arasında akaryakıt, LPG, ihrakiye, madeni yağ dağıtım firmaları, petrokimya ve boya sanayi ile çeşitli devlet kurumları yer almaktadır.

Stadler Hakkında

Uluslararası demiryolu araçları üretim şirketi olan Stadler’ın genel merkezi İsviçre’nin doğusunda, Bussnang’dadır. 1942’de kurulan şirketin çeşitli üretim merkezlerinde ve 40’dan fazla hizmet merkezinde 8.500’den fazla çalışanı bulunmaktadır. Stadler, yüksek hızlı trenler, şehirler arası trenler, bölgesel ve banliyö ağır ray trenleri, metro trenleri, tramvaylar ve tramvay trenleri gibi ağır yük ve şehir içi taşımacılık segmentlerinde birçok farklı ürün sunmaktadır. Stadler ayrıca, Avrupa’daki en güçlü dizel-elektrikli lokomotifin de aralarında bulunduğu çeşitli ana hat lokomotifleri, manevra lokomotifleri ve yolcu taşıyıcıları da üretmektedir. Şirket, lokomotif ve tren seti sektöründe dünyanın önde gelen üreticilerindendir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2U8YHQQ
via IFTTT

Körfez Ulaştırma ve Stadler Türkiye’nin İlk Hibrit Lokomotifleri İçin Anlaşmaya Vardı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2U8YHQQ