7 Ağustos 2019 Çarşamba

SİNGAPUR HAVA YOLLARI, BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ SİNGAPUR HAVA YOLLARI BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ   Yolcu trafiğindeki güçlü büyüme, RASK ve gelirde artış getirdi Yakın dönemde seyahat talebi, sağlıklı görünümünü koruyor 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, genişlemeyi yavaşlatıyor   GRUBUN FİNANSAL PERFORMANSI   2019/20 Birinci Çeyrek             Singapur Hava Yolları Grubu, 2019’un Nisan-Haziran çeyreğinde, önceki yılın aynı dönemine kıyasla 7 milyon SGD’lik ya da %3,6’lık bir artışla, 200 milyon SGD işletme karı bildirdi. Grup gelirindeki 258 milyon SGD’lik büyüme, giderlerdeki 251 milyon SGD artışı geride bıraktı.   Grubun 2019/20 birinci çeyreğindeki finansal performansı şöyle özetlenebilir:   Grubun Finansal Sonuçları 1. Çeyrek 2019/20 MY (milyon SGD) 1. Çeyrek 2018/19 MY (milyon SGD) İyileşme / (Kötüleşme) (%) Toplam Gelir 4.102 3.844 6,7 Toplam Gider 3.902 3.651 (6,9) Net Yakıt Maliyeti 1.173 1.079 (8,7) Yakıt Maliyeti (finansal riskten koruma öncesi) 1.230 1.211 (1,6) Yakıt Finansal Koruma Kazancı (57) (132) (56,8) Yakıt Dışı Giderler 2.729 2.572 (6,1) İşletme Karı 200 193 3,6 Net Kar 111 140 (20,7)     Ana Şirketlerin 2019/20 Birinci Çeyrek İşletme Sonuçları   Gruptaki ana şirketlerin üç aylık döneme ait işletme sonuçları aşağıdaki gibidir:     1. Çeyrek 2019/20 MY 1. Çeyrek 2018/19 MY İyileşme / (Kötüleşme) İşletme Karı/(Zararı) milyon SGD milyon SGD (%) Ana Hava Yolu Şirketi 232 181 28,2 SilkAir (16) – ölçüm yok Scoot (37) 1 ölçüm yok Sıngapur Hava Yolları Engineering 18 10 80,0              Rota GELİŞİMİ   Ana Hava Yolu Şirketi, Boeing 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi sebebiyle SilkAir’de yaşanan hizmet aksamalarını azaltmak için Kuala Lumpur, Yangon ve (1 Temmuz 2019’dan itibaren) Phuket gibi mevcut SilkAir varış noktalarına ek seferler sunuyor. Sıngapur Hava Yolları ayrıca Kuzey Yarım Küre Yaz Faaliyet Mevsimi boyunca (31 Mart 2019’dan 26 Ekim 2019’a kadar) haftada dört defa Seattle’a ek sefer sunacak. 30 Haziran 2019 itibariyle Sıngapur Hava Yolları, Singapur dahil 63 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.   SilkAir; Hindistan’da Trivandrum, Laos’ta Luang Prabang ve Vientiane, Çin’de ise Changsha, Fuzhou, Kunming ve Wuhan seferlerinin Scoot’a devrini tamamladı. Chiang Mai, Coimbatore ve Visakhapatnam seferleri, düzenleyici makam onaylarıyla Ekim 2019’da devredilecek. 30 Haziran 2019 itibariyle SilkAir, 1 Mayıs 2019’da ilk seferini yapan Busan ve Singapur dahil 43 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.   Scoot’un Çin’deki varlığı, SilkAir’den devraldığı dört yeni varış noktasının hizmete açılmasıyla genişlemeye devam ediyor. 2 Temmuz 2019’da başlayan Kota Bharu seferleri, Scoot’un Malezya’daki yedinci varış noktası oldu. Bir ağ değerlendirmesinin ardından Lucknow ve Kalibo seferleri kaldırılırken Bengaluru ve Shenzen seferleri ise sırasıyla Sıngapur Hava Yolları’ya ve SilkAir’e devredildi. Scoot, bu çeyreği Singapur dahil 66 varış noktasıyla tamamladı.   30 Haziran 2019 itibariyle gruptaki hava yolu portföyü, Singapur dahil 37 ülkede ve bölgede yer alan 135 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.   Sıngapur Hava Yolları’in kargo faaliyetleri, charter fırsatı aramayı sürdürecek ve talebi karşılamak üzere kapasite sağlayacak. Yük uçağı ağı, Singapur dahil 19 şehri kapsıyor.   GÖRÜNÜM   Önümüzdeki ayların müşteri rezervasyonları, kapasite büyümesini yakından takip ediyor; önemli pazarlara yönelik premium kabin trafiği de bu durumu destekliyor. Ticari çekişmeler ve küresel ekonominin belirsiz koşulları ile birlikte hava taşımacılığı talebi yumuşadı. Karşıdan esen bu rüzgar, uzun vadedeki yolcu talebinin görünümünü de gölgeliyor. Grup, bu zorlu makroekonomik ortamda karlılığı artırmak için aktif biçimde gelir fırsatı elde etmek için çalışacak ve maliyet disiplini uygulayacak.   Yakıt fiyatlarındaki dalgalanmanın yakın dönemde devam etmesi bekleniyor, fakat Grubun güçlü korumalı pozisyonu, fiyatlardaki ani yükselişleri hafifletmeye yardımcı olacaktır. Grup, mali yılın ikinci çeyreği için yakıt ihtiyacının %79’unu 75 SGD ağırlıklı ortalamayla MOPS petrol olarak tedbir altına aldı. Grup, mali yılın geri kalanı için yakıt ihtiyacının %70’ini MOPS ve %5’ini Brent petrol olarak, sırasıyla 76 SGD ve 52 SGD ağırlıklı ortalamayla tedbir altına altı [Not 3]. Grup, 2024/25 MY’a kadar uzanan uzun vadeli koruma planlarına girmeye devam edecek.   737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, Grubun faaliyetlerini ve büyüme oranını olumsuz etkiledi. Filo sefer dışı kalırken Grup uçuştan çekilmenin etkilerini hafifletmek üzere aktif tedbirler almaya devam ediyor.   İki yıllık dönüşüm gayretlerinin ardından önemli ölçüde ilerleme kaydedildi. Grup; dijitalleşmeye dönük güçlü bir vurguyla ürün ve hizmetleri geliştirmeye, gelir üretme becerilerini daha da güçlendirmeye ve operasyonel mükemmelliği ve çalışan verimliliğini geliştirmeye odaklanmayı sürdürerek programın üçüncü yılına giriyor.   GRUBUN FİNANSAL İSTATİSTİKLERİ     1. Çeyrek 1. Çeyrek   2019/20 2018/19 Finansal Sonuçlar (milyon SGD)     Toplam gelir 4.102,2 3.844,5 Toplam gider 3.902,2 3.651,4 İşletme karı 200,0 193,1 İşletme kalemi olmayanlar (51,6) (9,1) Vergilendirme öncesi kar 148,4 184,0 Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Kar 111,1 139,6 Hisse Başı Veriler     Hisse başına kazanç (sent)                     – Temel R1 9,4 11,8                                 – Seyreltilmiş R2 9,3 11,8         Şu tarih itibariyle Şu tarih itibariyle   30 Haziran 2019 31 Mart 2019 Finansal Pozisyon (milyon SGD)     Hisseli sermaye 1.856,1 1.856,1 Öz hisseler (171,5) (171,5) Sermaye yedeği (124,3) (124,3) Yabancı para birimi çevirme rezervi (35,7) (33,2) Hisse bazlı ödenek rezervi 29,8 24,9 Makul değer rezervi 209,7 459,7 Genel rezerv 10.836,8 11.275,1 Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Öz Sermaye 12.600,9 13.286,8       Toplam varlıklar R3 32.370,9 30.505,2 Toplam borç R3 8.829,8 6.654,4 Toplam borç: Öz varlık oranı (çarpı) R4 0,70 0,50 Net varlık değeri (SGD) R5 10,65 11,22         R1 Hisse başına (temel) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır. R2 Hisse başına (seyreltilmiş) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek ve hisse bazlı verilen tüm teşviklerin seyreltme etkisine göre hesaplanır. R3 31 Mart 2019’da varlık ve borç bakiyelerindeki önemli artış büyük ölçüde IFRS 16 benimsenmesinden kaynaklanmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen SGXNET duyurusuna bakın. R4 Toplam borç : Öz varlık oranı, toplam borcun Şirkete atfedilebilen öz varlıklara bölünmesidir. R5 Hisse başına net varlık değeri, Şirkete atfedilebilen öz varlıkları, yürürlükteki adi hisse senetlerinin sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır.   İŞLETME İSTATİSTİKLERİ     1. Çeyrek 1. Çeyrek     Değişim   2019/20 2018/19   % SINGAPUR HAVA YOLLARI         Yolcu Faaliyetleri         Taşınan yolcu (bin) 5.475 5.015 + 9,2 Gelir yolcu-km (milyon) 26,628.3 24.429,0 + 9,0 Arz edilen koltuk-km (milyon) 32.002,7 29.783,9 + 7,4 Yolcu yükü faktörü (%) 83,2 82,0 + 1,2 puan Yolcu getirisi (sent/pkm) 10,1 10,0 + 1,0 Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) 8,4 8,2 + 2,4 Yolcu birim maliyeti (sent/ask) 8,3 8,2 + 1,2 Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) 5,5 5,4 + 1,9           Kargo Faaliyetleri         Taşınan kargo ve posta (milyon kg) 307,7 318,1 – 3,3 Kargo yükü (milyon ton-km) 1.645,4 1.721,3 – 4,4 Brüt kapasite (milyon ton-km) 2.805,1 2.801,7 + 0,1 Kargo yükü faktörü (%) 58,7 61,4 – 2,7 puan Kargo getirisi (sent/ltk) 29,7 31,0 – 4,2 Kargo birim maliyeti (sent/ctk) 16,2 16,1 + 0,6           Tüm Faaliyetler         Tüm yük (milyon ton-km) 4.112,3 3.990,8 + 3,0 Tüm kapasite (milyon ton-km) 6.051,7 5.805,2 + 4,2 Tüm yük faktörü (%) 68,0 68,7 – 0,7 puan Tüm getiri (sent/ltk) 77,4 74,4 + 4,0 Tüm birim maliyeti (sent/ctk) 51,2 49,6 + 3,2           SilkAir         Taşınan yolcu (bin) 1.195 1.225 – 2,4 Gelir yolcu-km (milyon) 2.302,1 2.247,6 + 2,4 Arz edilen koltuk-km (milyon) 2.949,5 2.996,6 – 1,6 Yolcu yükü faktörü (%) 78,1 75,0 + 3,1 puan Yolcu getirisi (sent/pkm) 10,2 10,5 – 2,9 Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) 8,0 7,9 + 1,3 Yolcu birim maliyeti (sent/ask) 8,7 8,2 + 6,1 Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) 6,5 6,2 + 4,8          

SİNGAPUR HAVA YOLLARI BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ

 

  • Yolcu trafiğindeki güçlü büyüme, RASK ve gelirde artış getirdi
  • Yakın dönemde seyahat talebi, sağlıklı görünümünü koruyor
  • 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, genişlemeyi yavaşlatıyor

 

GRUBUN FİNANSAL PERFORMANSI

 

2019/20 Birinci Çeyrek          

 

Singapur Hava Yolları Grubu, 2019’un Nisan-Haziran çeyreğinde, önceki yılın aynı dönemine kıyasla 7 milyon SGD’lik ya da %3,6’lık bir artışla, 200 milyon SGD işletme karı bildirdi. Grup gelirindeki 258 milyon SGD’lik büyüme, giderlerdeki 251 milyon SGD artışı geride bıraktı.

 

Grubun 2019/20 birinci çeyreğindeki finansal performansı şöyle özetlenebilir:

 

Grubun Finansal Sonuçları 1. Çeyrek

2019/20 MY

(milyon SGD)

1. Çeyrek

2018/19 MY

(milyon SGD)

İyileşme / (Kötüleşme)

(%)

Toplam Gelir 4.102 3.844 6,7
Toplam Gider 3.902 3.651 (6,9)
Net Yakıt Maliyeti 1.173 1.079 (8,7)
Yakıt Maliyeti (finansal riskten koruma öncesi) 1.230 1.211 (1,6)
Yakıt Finansal Koruma Kazancı (57) (132) (56,8)
Yakıt Dışı Giderler 2.729 2.572 (6,1)
İşletme Karı 200 193 3,6
Net Kar 111 140 (20,7)

 

 

Ana Şirketlerin 2019/20 Birinci Çeyrek İşletme Sonuçları

 

Gruptaki ana şirketlerin üç aylık döneme ait işletme sonuçları aşağıdaki gibidir:

 

  1. Çeyrek

2019/20 MY

1. Çeyrek

2018/19 MY

İyileşme / (Kötüleşme)
İşletme Karı/(Zararı) milyon SGD milyon SGD (%)
Ana Hava Yolu Şirketi 232 181 28,2
SilkAir (16) ölçüm yok
Scoot (37) 1 ölçüm yok
Sıngapur Hava Yolları Engineering 18 10 80,0

 

 

         Rota GELİŞİMİ

 

Ana Hava Yolu Şirketi, Boeing 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi sebebiyle SilkAir’de yaşanan hizmet aksamalarını azaltmak için Kuala Lumpur, Yangon ve (1 Temmuz 2019’dan itibaren) Phuket gibi mevcut SilkAir varış noktalarına ek seferler sunuyor. Sıngapur Hava Yolları ayrıca Kuzey Yarım Küre Yaz Faaliyet Mevsimi boyunca (31 Mart 2019’dan 26 Ekim 2019’a kadar) haftada dört defa Seattle’a ek sefer sunacak. 30 Haziran 2019 itibariyle Sıngapur Hava Yolları, Singapur dahil 63 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.

 

SilkAir; Hindistan’da Trivandrum, Laos’ta Luang Prabang ve Vientiane, Çin’de ise Changsha, Fuzhou, Kunming ve Wuhan seferlerinin Scoot’a devrini tamamladı. Chiang Mai, Coimbatore ve Visakhapatnam seferleri, düzenleyici makam onaylarıyla Ekim 2019’da devredilecek. 30 Haziran 2019 itibariyle SilkAir, 1 Mayıs 2019’da ilk seferini yapan Busan ve Singapur dahil 43 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.

 

Scoot’un Çin’deki varlığı, SilkAir’den devraldığı dört yeni varış noktasının hizmete açılmasıyla genişlemeye devam ediyor. 2 Temmuz 2019’da başlayan Kota Bharu seferleri, Scoot’un Malezya’daki yedinci varış noktası oldu. Bir ağ değerlendirmesinin ardından Lucknow ve Kalibo seferleri kaldırılırken Bengaluru ve Shenzen seferleri ise sırasıyla Sıngapur Hava Yolları’ya ve SilkAir’e devredildi. Scoot, bu çeyreği Singapur dahil 66 varış noktasıyla tamamladı.

 

30 Haziran 2019 itibariyle gruptaki hava yolu portföyü, Singapur dahil 37 ülkede ve bölgede yer alan 135 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.

 

Sıngapur Hava Yolları’in kargo faaliyetleri, charter fırsatı aramayı sürdürecek ve talebi karşılamak üzere kapasite sağlayacak. Yük uçağı ağı, Singapur dahil 19 şehri kapsıyor.

 

GÖRÜNÜM

 

Önümüzdeki ayların müşteri rezervasyonları, kapasite büyümesini yakından takip ediyor; önemli pazarlara yönelik premium kabin trafiği de bu durumu destekliyor. Ticari çekişmeler ve küresel ekonominin belirsiz koşulları ile birlikte hava taşımacılığı talebi yumuşadı. Karşıdan esen bu rüzgar, uzun vadedeki yolcu talebinin görünümünü de gölgeliyor. Grup, bu zorlu makroekonomik ortamda karlılığı artırmak için aktif biçimde gelir fırsatı elde etmek için çalışacak ve maliyet disiplini uygulayacak.

 

Yakıt fiyatlarındaki dalgalanmanın yakın dönemde devam etmesi bekleniyor, fakat Grubun güçlü korumalı pozisyonu, fiyatlardaki ani yükselişleri hafifletmeye yardımcı olacaktır. Grup, mali yılın ikinci çeyreği için yakıt ihtiyacının %79’unu 75 SGD ağırlıklı ortalamayla MOPS petrol olarak tedbir altına aldı. Grup, mali yılın geri kalanı için yakıt ihtiyacının %70’ini MOPS ve %5’ini Brent petrol olarak, sırasıyla 76 SGD ve 52 SGD ağırlıklı ortalamayla tedbir altına altı [Not 3]. Grup, 2024/25 MY’a kadar uzanan uzun vadeli koruma planlarına girmeye devam edecek.

 

737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, Grubun faaliyetlerini ve büyüme oranını olumsuz etkiledi. Filo sefer dışı kalırken Grup uçuştan çekilmenin etkilerini hafifletmek üzere aktif tedbirler almaya devam ediyor.

 

İki yıllık dönüşüm gayretlerinin ardından önemli ölçüde ilerleme kaydedildi. Grup; dijitalleşmeye dönük güçlü bir vurguyla ürün ve hizmetleri geliştirmeye, gelir üretme becerilerini daha da güçlendirmeye ve operasyonel mükemmelliği ve çalışan verimliliğini geliştirmeye odaklanmayı sürdürerek programın üçüncü yılına giriyor.

 

GRUBUN FİNANSAL İSTATİSTİKLERİ

 

  1. Çeyrek 1. Çeyrek
  2019/20 2018/19
Finansal Sonuçlar (milyon SGD)    
Toplam gelir 4.102,2 3.844,5
Toplam gider 3.902,2 3.651,4
İşletme karı 200,0 193,1
İşletme kalemi olmayanlar (51,6) (9,1)
Vergilendirme öncesi kar 148,4 184,0
Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Kar 111,1 139,6
Hisse Başı Veriler    
Hisse başına kazanç (sent)    
                – Temel R1 9,4 11,8
                                – Seyreltilmiş R2 9,3 11,8
     
  Şu tarih itibariyle Şu tarih itibariyle
  30 Haziran 2019 31 Mart 2019
Finansal Pozisyon (milyon SGD)    
Hisseli sermaye 1.856,1 1.856,1
Öz hisseler (171,5) (171,5)
Sermaye yedeği (124,3) (124,3)
Yabancı para birimi çevirme rezervi (35,7) (33,2)
Hisse bazlı ödenek rezervi 29,8 24,9
Makul değer rezervi 209,7 459,7
Genel rezerv 10.836,8 11.275,1
Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Öz Sermaye 12.600,9 13.286,8
     
Toplam varlıklar R3 32.370,9 30.505,2
Toplam borç R3 8.829,8 6.654,4
Toplam borç: Öz varlık oranı (çarpı) R4 0,70 0,50
Net varlık değeri (SGD) R5 10,65 11,22

 

 

 

 

R1 Hisse başına (temel) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır.
R2 Hisse başına (seyreltilmiş) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek ve hisse bazlı verilen tüm teşviklerin seyreltme etkisine göre hesaplanır.
R3 31 Mart 2019’da varlık ve borç bakiyelerindeki önemli artış büyük ölçüde IFRS 16 benimsenmesinden kaynaklanmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen SGXNET duyurusuna bakın.
R4 Toplam borç : Öz varlık oranı, toplam borcun Şirkete atfedilebilen öz varlıklara bölünmesidir.
R5 Hisse başına net varlık değeri, Şirkete atfedilebilen öz varlıkları, yürürlükteki adi hisse senetlerinin sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır.

 

İŞLETME İSTATİSTİKLERİ

 

  1. Çeyrek 1. Çeyrek    

Değişim

  2019/20 2018/19   %
SINGAPUR HAVA YOLLARI        
Yolcu Faaliyetleri        
Taşınan yolcu (bin) 5.475 5.015 + 9,2
Gelir yolcu-km (milyon) 26,628.3 24.429,0 + 9,0
Arz edilen koltuk-km (milyon) 32.002,7 29.783,9 + 7,4
Yolcu yükü faktörü (%) 83,2 82,0 + 1,2 puan
Yolcu getirisi (sent/pkm) 10,1 10,0 + 1,0
Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) 8,4 8,2 + 2,4
Yolcu birim maliyeti (sent/ask) 8,3 8,2 + 1,2
Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) 5,5 5,4 + 1,9
         
Kargo Faaliyetleri        
Taşınan kargo ve posta (milyon kg) 307,7 318,1 3,3
Kargo yükü (milyon ton-km) 1.645,4 1.721,3 4,4
Brüt kapasite (milyon ton-km) 2.805,1 2.801,7 + 0,1
Kargo yükü faktörü (%) 58,7 61,4 2,7 puan
Kargo getirisi (sent/ltk) 29,7 31,0 4,2
Kargo birim maliyeti (sent/ctk) 16,2 16,1 + 0,6
         
Tüm Faaliyetler        
Tüm yük (milyon ton-km) 4.112,3 3.990,8 + 3,0
Tüm kapasite (milyon ton-km) 6.051,7 5.805,2 + 4,2
Tüm yük faktörü (%) 68,0 68,7 0,7 puan
Tüm getiri (sent/ltk) 77,4 74,4 + 4,0
Tüm birim maliyeti (sent/ctk) 51,2 49,6 + 3,2
         
SilkAir        
Taşınan yolcu (bin) 1.195 1.225 2,4
Gelir yolcu-km (milyon) 2.302,1 2.247,6 + 2,4
Arz edilen koltuk-km (milyon) 2.949,5 2.996,6 1,6
Yolcu yükü faktörü (%) 78,1 75,0 + 3,1 puan
Yolcu getirisi (sent/pkm) 10,2 10,5 2,9
Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) 8,0 7,9 + 1,3
Yolcu birim maliyeti (sent/ask) 8,7 8,2 + 6,1
Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) 6,5 6,2 + 4,8
         



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MdadtJ
via IFTTT

SİNGAPUR HAVA YOLLARI, BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MdadtJ

Türk Hava Yolları zirve yolcuğuna yeni kabin kıyafetleriyle devam ediyor Gökyüzünde şıklığı yeniden tanımlayan Türk Hava Yolları kabin ekipleri, bayrak taşıyıcının uzun menzilli hatlarında uçacak yolcularına bugün itibariyle yeni üniformaları ile “Uçağımıza hoşgeldiniz” diyecek.                 Dünyanın en fazla ülkesine uçan Türk Hava Yolları’nın, başarılarla dolu 85. yılını taçlandırmak amacı ile tasarlattığı yeni kabin kıyafetleri, bugünden itibaren uzun menzilli hatlarda görevli kabin ekipleri üzerinde görülebilecek.             Farklı iklimlerde gerçekleştirilen uzun menzilli uçuşlarda sıkı testlerden geçirilen bayrak kırmızısı ve antrasit gri renklerindeki yeni üniformalar, kabin ekiplerinin yolculara daha rahat hizmet edebilmeleri adına 25.000 çalışan için birebir ölçü alınarak kişiye özel dikildi.             Yolcularına bütünsel bir marka deneyimi yaşatmak amacıyla tek bir tasarım altında hayat bulan kabin, kokpit, yer hizmetleri personeli ve uçan şef üniformalarında İstanbul Boğazı’ndaki ahenkli akıştan, yerel zanaatkarların elinden çıkan geleneksel sanatlara kadar Türk kültüründe bulunan birçok klasik detaydan esinlenilerek ortaya çıkarılan “FLOW/AKIŞ” deseni yer alıyor.             Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı yeni üniformalar ile ilgili yaptığı açıklamada; “Rakipsiz hizmet kalitemizin en önemli unsurunu oluşturan kabin ekiplerimizin şıklığı ve rahatlığı, sektörünün zirvesine yürüyen markamız açısından büyük önem taşıyor. Kültürümüzdeki birçok unsurdan izler taşıyan yeni kabin kıyafetlerimiz ile kabin ekiplerimizin zarafeti birleştiğinde, markamızın göklerdeki temsilinin çok daha etkileyici olacağına inanıyorum.” dedi.             Vakko tarafından kişiye özel olarak dikilen yeni kabin üniformalarının tasarımları İtalyan tasarımcı Ettore Bilotta tarafından yapılırken, ana kumaşları ise Türk Hava Yolları’nın uçuş standartlarına uygunluğu baz alınarak Altınyıldız tarafından üretildi.

Gökyüzünde şıklığı yeniden tanımlayan Türk Hava Yolları kabin ekipleri, bayrak taşıyıcının uzun menzilli hatlarında uçacak yolcularına bugün itibariyle yeni üniformaları ile “Uçağımıza hoşgeldiniz” diyecek.

 

 

            Dünyanın en fazla ülkesine uçan Türk Hava Yolları’nın, başarılarla dolu 85. yılını taçlandırmak amacı ile tasarlattığı yeni kabin kıyafetleri, bugünden itibaren uzun menzilli hatlarda görevli kabin ekipleri üzerinde görülebilecek.

            Farklı iklimlerde gerçekleştirilen uzun menzilli uçuşlarda sıkı testlerden geçirilen bayrak kırmızısı ve antrasit gri renklerindeki yeni üniformalar, kabin ekiplerinin yolculara daha rahat hizmet edebilmeleri adına 25.000 çalışan için birebir ölçü alınarak kişiye özel dikildi.

            Yolcularına bütünsel bir marka deneyimi yaşatmak amacıyla tek bir tasarım altında hayat bulan kabin, kokpit, yer hizmetleri personeli ve uçan şef üniformalarında İstanbul Boğazı’ndaki ahenkli akıştan, yerel zanaatkarların elinden çıkan geleneksel sanatlara kadar Türk kültüründe bulunan birçok klasik detaydan esinlenilerek ortaya çıkarılan “FLOW/AKIŞ” deseni yer alıyor.

            Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı yeni üniformalar ile ilgili yaptığı açıklamada; “Rakipsiz hizmet kalitemizin en önemli unsurunu oluşturan kabin ekiplerimizin şıklığı ve rahatlığı, sektörünün zirvesine yürüyen markamız açısından büyük önem taşıyor. Kültürümüzdeki birçok unsurdan izler taşıyan yeni kabin kıyafetlerimiz ile kabin ekiplerimizin zarafeti birleştiğinde, markamızın göklerdeki temsilinin çok daha etkileyici olacağına inanıyorum.” dedi.

            Vakko tarafından kişiye özel olarak dikilen yeni kabin üniformalarının tasarımları İtalyan tasarımcı Ettore Bilotta tarafından yapılırken, ana kumaşları ise Türk Hava Yolları’nın uçuş standartlarına uygunluğu baz alınarak Altınyıldız tarafından üretildi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OJMP9a
via IFTTT

Türk Hava Yolları zirve yolcuğuna yeni kabin kıyafetleriyle devam ediyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OJMP9a

6 Ağustos 2019 Salı

2019 YILI TEMMUZ AYI UÇAK, YOLCU VE YÜK TRAFİĞİ AÇIKLANDI TEMMUZ AYINDA YAKLAŞIK 22 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, 2019 yılının temmuz ayına ait havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Buna göre 2019 yılı temmuz ayında;  Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 79.311, dış hatlarda ise 83.547 oldu. Aynı ayda üst geçiş (overflight) trafiği 44.660 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 207.518’e ulaştı. Bu ayda Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 9.122.161, dış hat yolcu trafiği ise 12.897.411 oldu. Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği 22.045.978 olarak gerçekleşti. Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; temmuz ayı itibarıyla iç hatlarda 76.452 ton, dış hatlarda 203.180 ton, toplamda ise 279.632 tona ulaştı. 2019 yılı temmuz sonu (7 aylık gerçekleşmeler) itibariyle;  Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 482.707, dış hatlarda ise 393.162 oldu. Aynı dönemde üst geçiş (overflight) trafiği 272.557 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 1.148.426’ya ulaştı. Bu dönemde Türkiye Geneli Havalimanları iç hat yolcu trafiği 58.587.476, dış hat yolcu trafiği ise 58.100.266 oldu. Böylece söz konusu dönemde direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği, 116.858.460 olarak gerçekleşti. Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; iç hatlarda 453.343 ton, dış hatlarda 1.358.649 ton, toplamda ise 1.811.992 tona ulaştı. İstanbul Havalimanında 2019 yılı gerçekleşmeleri; İstanbul Havalimanında 2019 yılı temmuz ayında iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 9.702, dış hatlarda 30.102, toplamda ise 39.804 oldu. İç hatlarda yolcu trafiği 1.519.052, dış hatlarda yolcu trafiği 4.681.166, toplamda ise 6.200.218 yolcu trafiği gerçekleşti. İstanbul Havalimanında; 2019 yılı temmuz sonuna kadar (ilk 7 ayda) iç hatlarda 37.591, dış hatlarda 105.880, toplamda 143.471 uçak trafiği; yolcu trafiği ise iç hatlarda 5.679.299, dış hatlarda 16.463.751, toplamda ise 22.143.050 yolcu trafiği gerçekleşti. Turizm merkezlerimizdeki havalimanlarında temmuz sonu gerçekleşmeleri; Dış hat trafiğinin yoğun olduğu Turizm Ağırlıklı Havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı iç hatlarda 12.004.190, dış hatlarda ise 19.238.453; uçak trafiği ise iç hatlarda 91.670, dış hatlarda ise 116.090 olarak gerçekleşti. Turizme yönelik havalimanlarımızın 2019 yılı ilk 7 aylık döneminde gerçekleşen yolcu trafiği şöyle: İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 5.420.759, dış hat yolcu sayısı 1.677.399 olmak üzere, toplamda 7.098.158 yolcu trafiği, Antalya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 4.111.015, dış hat yolcu sayısı 14.788.009 olmak üzere, toplamda 18.899.024 yolcu trafiği, Muğla Dalaman Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 822.711, dış hat yolcu sayısı 1.500.511 olmak üzere, toplamda 2.323.222 yolcu trafiği, Muğla Milas-Bodrum Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 1.366.712, dış hat yolcu sayısı 947.615 olmak üzere, toplamda 2.314.327 yolcu trafiği, Gazipaşa Alanya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 282.993, dış hat yolcu sayısı 324.919 olmak üzere, toplamda 607.912 yolcu trafiği gerçekleşti.

TEMMUZ AYINDA YAKLAŞIK 22 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, 2019 yılının temmuz ayına ait havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı.

Buna göre 2019 yılı temmuz ayında; 

Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 79.311, dış hatlarda ise 83.547 oldu.

Aynı ayda üst geçiş (overflight) trafiği 44.660 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 207.518’e ulaştı.

Bu ayda Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 9.122.161, dış hat yolcu trafiği ise 12.897.411 oldu.

Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği 22.045.978 olarak gerçekleşti.

Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; temmuz ayı itibarıyla iç hatlarda 76.452 ton, dış hatlarda 203.180 ton, toplamda ise 279.632 tona ulaştı.

2019 yılı temmuz sonu (7 aylık gerçekleşmeler) itibariyle; 

Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 482.707, dış hatlarda ise 393.162 oldu.

Aynı dönemde üst geçiş (overflight) trafiği 272.557 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 1.148.426’ya ulaştı.

Bu dönemde Türkiye Geneli Havalimanları iç hat yolcu trafiği 58.587.476, dış hat yolcu trafiği ise 58.100.266 oldu.

Böylece söz konusu dönemde direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği, 116.858.460 olarak gerçekleşti.

Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; iç hatlarda 453.343 ton, dış hatlarda 1.358.649 ton, toplamda ise 1.811.992 tona ulaştı.

İstanbul Havalimanında 2019 yılı gerçekleşmeleri;

İstanbul Havalimanında 2019 yılı temmuz ayında iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 9.702, dış hatlarda 30.102, toplamda ise 39.804 oldu.

İç hatlarda yolcu trafiği 1.519.052, dış hatlarda yolcu trafiği 4.681.166, toplamda ise 6.200.218 yolcu trafiği gerçekleşti.

İstanbul Havalimanında; 2019 yılı temmuz sonuna kadar (ilk 7 ayda) iç hatlarda 37.591, dış hatlarda 105.880, toplamda 143.471 uçak trafiği; yolcu trafiği ise iç hatlarda 5.679.299, dış hatlarda 16.463.751, toplamda ise 22.143.050 yolcu trafiği gerçekleşti.

Turizm merkezlerimizdeki havalimanlarında temmuz sonu gerçekleşmeleri;

Dış hat trafiğinin yoğun olduğu Turizm Ağırlıklı Havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı iç hatlarda 12.004.190, dış hatlarda ise 19.238.453; uçak trafiği ise iç hatlarda 91.670, dış hatlarda ise 116.090 olarak gerçekleşti.

Turizme yönelik havalimanlarımızın 2019 yılı ilk 7 aylık döneminde gerçekleşen yolcu trafiği şöyle:

  • İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 5.420.759, dış hat yolcu sayısı 1.677.399 olmak üzere, toplamda 7.098.158 yolcu trafiği,
  • Antalya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 4.111.015, dış hat yolcu sayısı 14.788.009 olmak üzere, toplamda 18.899.024 yolcu trafiği,
  • Muğla Dalaman Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 822.711, dış hat yolcu sayısı 1.500.511 olmak üzere, toplamda 2.323.222 yolcu trafiği,
  • Muğla Milas-Bodrum Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 1.366.712, dış hat yolcu sayısı 947.615 olmak üzere, toplamda 2.314.327 yolcu trafiği,
  • Gazipaşa Alanya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 282.993, dış hat yolcu sayısı 324.919 olmak üzere, toplamda 607.912 yolcu trafiği gerçekleşti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KwJJji
via IFTTT

2019 YILI TEMMUZ AYI UÇAK, YOLCU VE YÜK TRAFİĞİ AÇIKLANDI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KwJJji

5 Ağustos 2019 Pazartesi

İstanbul ve Atatürk Havalimanı pas geçme karşılaştırması İstanbul Havalimanı’nda 4 aylık hizmet süresince 255 uçak pisti pas geçti… İstanbul Havalimanı’nın işletmecisi Istanbul Grand Airport (IGA) şirketi, havalimanında pas geçme tartışmalarıyla ilgili bir açıklama yaptı. Twitter hesabından bir tablo yayınlayan IGA, İstanbul Havalimanı’nı Yeşilköy’deki Atatürk Havalimanı’yla kıyasladı. IGA’nın yayınladığı istatistiğe göre yeni havalimanında pas geçme oranı eskisine göre daha az. Paylaşılan tabloda sayısal bilgiler yer alırken, pas geçme sebepleri ile ilgili bir karşılatırma yapılmadığı görüldü. Atatürk Havalimanı’nda kapasite eksikliğine rağmen 159 bin 946 , İstanbul Havalimanı ise 137 bin 848 uçuş trafiği ile karşılaştırıldı. İki havalimanı uçuş sayıları arasında beklenenden fazla fark ortaya çıktı. Bu arada Türk Hava Yolları ve MNG Hava Yolları kargo uçak operasyonları Atatürk Havalimanı’nda yapılmaktadır.        

İstanbul Havalimanı’nda 4 aylık hizmet süresince 255 uçak pisti pas geçti…

İstanbul Havalimanı’nın işletmecisi Istanbul Grand Airport (IGA) şirketi, havalimanında pas geçme tartışmalarıyla ilgili bir açıklama yaptı.

Twitter hesabından bir tablo yayınlayan IGA, İstanbul Havalimanı’nı Yeşilköy’deki Atatürk Havalimanı’yla kıyasladı. IGA’nın yayınladığı istatistiğe göre yeni havalimanında pas geçme oranı eskisine göre daha az.

Paylaşılan tabloda sayısal bilgiler yer alırken, pas geçme sebepleri ile ilgili bir karşılatırma yapılmadığı görüldü.

Atatürk Havalimanı’nda kapasite eksikliğine rağmen 159 bin 946 , İstanbul Havalimanı ise 137 bin 848 uçuş trafiği ile karşılaştırıldı.

İki havalimanı uçuş sayıları arasında beklenenden fazla fark ortaya çıktı.

Bu arada Türk Hava Yolları ve MNG Hava Yolları kargo uçak operasyonları Atatürk Havalimanı’nda yapılmaktadır.

 

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31dk9GO
via IFTTT