6 Temmuz 2019 Cumartesi

Libyan Wings Antalya Uçuşları Başladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Jxn6uS

Libyan Wings Antalya Uçuşları Başladı Antalya Havalimanı’na Libya uçuşları başladı. Libya merkezli havayolu şirketi Libyan Wins, yaz döneminde Trablus-Antalya uçuşlarına başladı. Türkiye  temsilcisi Fly Service tarafından hizmet verilen Libyan Wings, yaz dönemi boyunca Libya’dan Antalya’ya turist taşıyacak. Cumartesi ve Çarşamba günleri olmak üzere haftada 2 kez Airbus A319 tipi uçaklarla uçacak olan Libyan Wings bugün ilk uçuşunu gerçekleştirdi. İlk uçuşunu yapan havayolu ve gelen 120 yolcu törenlerle karşılandı. Lokum ikram edildi.    

Antalya Havalimanı’na Libya uçuşları başladı.

Libya merkezli havayolu şirketi Libyan Wins, yaz döneminde Trablus-Antalya uçuşlarına başladı. Türkiye  temsilcisi Fly Service tarafından hizmet verilen Libyan Wings, yaz dönemi boyunca Libya’dan Antalya’ya turist taşıyacak.

Cumartesi ve Çarşamba günleri olmak üzere haftada 2 kez Airbus A319 tipi uçaklarla uçacak olan Libyan Wings bugün ilk uçuşunu gerçekleştirdi.

İlk uçuşunu yapan havayolu ve gelen 120 yolcu törenlerle karşılandı. Lokum ikram edildi.

Görüntünün olası içeriği: 8 kişi, gülümseyen insanlar, ayakta duran insanlarGörüntünün olası içeriği: 3 kişi, gülümseyen insanlar, açık havaGörüntünün olası içeriği: 2 kişi, gülümseyen insanlar, ayakta duran insanlarGörüntünün olası içeriği: uçak ve açık havaGörüntünün olası içeriği: 8 kişi, gülümseyen insanlar, uçak, gökyüzü ve açık havaGörüntünün olası içeriği: 1 kişi, iç mekanGörüntünün olası içeriği: 2 kişi, iç mekanGörüntünün olası içeriği: 7 kişi, gülümseyen insanlar, ayakta duran insanlar, sakal ve iç mekanGörüntünün olası içeriği: 9 kişi, gülümseyen insanlar, uçak, gökyüzü ve açık havaGörüntünün olası içeriği: 2 kişi, gülümseyen insanlar, ayakta duran insanlar ve iç mekanGörüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Jxn6uS
via IFTTT

5 Temmuz 2019 Cuma

Kaan Air’ın iştiraki Wiking Helikopter filosuna 2 helikopter daha kattı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/327KSpy

Kaan Air’ın iştiraki Wiking Helikopter filosuna 2 helikopter daha kattı Kaan Air’ın iştiraki Wiking Helikopter filosuna 2 helikopter daha kattı 30 milyon Euro’luk yatırım Dünyanın önde gelen helikopter üreticilerinin “Exclusive” distribütörlüğünü üstlenen Kaan Air’ın Almanya’daki iştiraki Wiking Helikopter, iki adet AW139 helikopterini de bünyesine ekleyerek filosunu genişletmeye devam ediyor. Leonardo Helicopters’in “Türkiye Exclusive” distribütörü olan Kaan Air’ın iştiraki Wiking Helikopter, iki adet AW139 modelini de ekleyerek filosundaki AW139 modelli helikopter sayısını altıya yükseltti. AW139 modeli helikopterlerinin teslimatının 2020 yılında tamamlanması bekleniyor. Dünyadaki zorlu offshore (denizaşırı) operasyonlar için tercih edilen AW139 modeli, kabin genişliği ve konforuyla da dikkat çekiyor. Offshore, arama ve kurtarma, VIP yolcu taşımacılığı ve polis operasyon görevleri için kullanılan AW139 modeli; ileri düzeyde destek, bakım hizmetleri ve eğitim hizmetleri gibi yeni standartları da beraberinde getiriyor.   AW139 helikopterleri, uçuş ve görev teknolojisi, kabin genişliği, konforu ve performansı gibi birçok özelliği ile en çok tercih edilen modeller arasında. Leonardo Helicopters, bugüne kadar 70’ten fazla ülkeden 270 firma için 1100’den fazla AW139 siparişi aldı.

Kaan Air’ın iştiraki Wiking Helikopter filosuna 2 helikopter daha kattı 30 milyon Euro’luk yatırım

Dünyanın önde gelen helikopter üreticilerinin “Exclusive” distribütörlüğünü üstlenen Kaan Air’ın Almanya’daki iştiraki Wiking Helikopter, iki adet AW139 helikopterini de bünyesine ekleyerek filosunu genişletmeye devam ediyor.

Leonardo Helicopters’in “Türkiye Exclusive” distribütörü olan Kaan Air’ın iştiraki Wiking Helikopter, iki adet AW139 modelini de ekleyerek filosundaki AW139 modelli helikopter sayısını altıya yükseltti. AW139 modeli helikopterlerinin teslimatının 2020 yılında tamamlanması bekleniyor.

Dünyadaki zorlu offshore (denizaşırı) operasyonlar için tercih edilen AW139 modeli, kabin genişliği ve konforuyla da dikkat çekiyor. Offshore, arama ve kurtarma, VIP yolcu taşımacılığı ve polis operasyon görevleri için kullanılan AW139 modeli; ileri düzeyde destek, bakım hizmetleri ve eğitim hizmetleri gibi yeni standartları da beraberinde getiriyor.

 

AW139 helikopterleri, uçuş ve görev teknolojisi, kabin genişliği, konforu ve performansı gibi birçok özelliği ile en çok tercih edilen modeller arasında. Leonardo Helicopters, bugüne kadar 70’ten fazla ülkeden 270 firma için 1100’den fazla AW139 siparişi aldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/327KSpy
via IFTTT

HAZİRAN AYINDA YAKLAŞIK 21 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LBSpqR

HAZİRAN AYINDA YAKLAŞIK 21 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ HAZİRAN AYINDA YAKLAŞIK 21 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, 2019 yılının haziran ayına ilişkin havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Buna göre 2019 yılı Haziran ayında;  Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 73.487, dış hatlarda ise 73.476 oldu. Aynı ayda üst geçiş (overflight) trafiği 41.190 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 188.153’e ulaştı. Bu ayda Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 9.080.111, dış hat yolcu trafiği ise 11.504.383 oldu. Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği 20.606.926 olarak gerçekleşti. Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; haziran ayı itibarıyla iç hatlarda 70.131 ton, dış hatlarda 186.975 ton, toplamda ise 257.106 tona ulaştı. 2019 yılı Haziran sonu (6 aylık gerçekleşmeler) itibariyle;  Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 403.396, dış hatlarda ise 309.615 oldu. Aynı dönemde üst geçiş (overflight) trafiği 227.897 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 940.908’e ulaştı. Bu dönemde Türkiye Geneli Havalimanları iç hat yolcu trafiği 49.465.315, dış hat yolcu trafiği ise 45.202.855 oldu. Böylece söz konusu dönemde direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği, 94.812.482 olarak gerçekleşti. Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; iç hatlarda 376.891 ton, dış hatlarda 1.155.469 ton, toplamda ise 1.532.360 tona ulaştı. İstanbul Havalimanı’nda 2019 yılı gerçekleşmeleri; İstanbul Havalimanında 2019 yılı haziran ayında iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 10.675, dış hatlarda 27.326, toplamda ise 38.001 oldu. İç hatlarda yolcu trafiği 1.653.878, dış hatlarda yolcu trafiği 4.330.367, toplamda ise 5.984.245 yolcu trafiği gerçekleşti. İstanbul Havalimanında; 2019 yılı haziran sonuna kadar (ilk 6 ayda) iç hatlarda 27.889, dış hatlarda 75.778, toplamda 103.667 uçak trafiği; yolcu trafiği ise iç hatlarda 4.160.247, dış hatlarda 11.782.585, toplamda ise 15.942.832 yolcu trafiği gerçekleşti. Turizm merkezlerimizdeki havalimanlarında artış devam ediyor; Dış hat trafiğinin yoğun olduğu Turizm Ağırlıklı Havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı iç hatlarda 9.873.138, dış hatlarda ise 13.093.271; uçak trafiği ise iç hatlarda 75.956, dış hatlarda ise 79.833 olarak gerçekleşti. Turizme yönelik havalimanlarımızın 2019 yılı ilk 6 aylık döneminde gerçekleşen yolcu trafiği şöyle: İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 4.657.517, dış hat yolcu sayısı 1.161.570 olmak üzere, toplamda 5.819.087 yolcu trafiği, Antalya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 3.431.479, dış hat yolcu sayısı 10.045.703 olmak üzere, toplamda 13.477.182 yolcu trafiği, Muğla Dalaman Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 596.237, dış hat yolcu sayısı 1.104.621 olmak üzere, toplamda 1.700.858 yolcu trafiği, Muğla Milas-Bodrum Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 961.087, dış hat yolcu sayısı 571.497 olmak üzere, toplamda 1.532.584 yolcu trafiği, Gazipaşa Alanya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 226.818, dış hat yolcu sayısı 209.880 olmak üzere, toplamda 436.698 yolcu trafiği gerçekleşti.        

HAZİRAN AYINDA YAKLAŞIK 21 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, 2019 yılının haziran ayına ilişkin havayolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı.

Buna göre 2019 yılı Haziran ayında; 

Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 73.487, dış hatlarda ise 73.476 oldu.

Aynı ayda üst geçiş (overflight) trafiği 41.190 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 188.153’e ulaştı.

Bu ayda Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 9.080.111, dış hat yolcu trafiği ise 11.504.383 oldu.

Böylece söz konusu ayda direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği 20.606.926 olarak gerçekleşti.

Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; haziran ayı itibarıyla iç hatlarda 70.131 ton, dış hatlarda 186.975 ton, toplamda ise 257.106 tona ulaştı.

2019 yılı Haziran sonu (6 aylık gerçekleşmeler) itibariyle; 

Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 403.396, dış hatlarda ise 309.615 oldu.

Aynı dönemde üst geçiş (overflight) trafiği 227.897 olarak gerçekleşti.  Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 940.908’e ulaştı.

Bu dönemde Türkiye Geneli Havalimanları iç hat yolcu trafiği 49.465.315, dış hat yolcu trafiği ise 45.202.855 oldu.

Böylece söz konusu dönemde direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği, 94.812.482 olarak gerçekleşti.

Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; iç hatlarda 376.891 ton, dış hatlarda 1.155.469 ton, toplamda ise 1.532.360 tona ulaştı.

İstanbul Havalimanı’nda 2019 yılı gerçekleşmeleri;

İstanbul Havalimanında 2019 yılı haziran ayında iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 10.675, dış hatlarda 27.326, toplamda ise 38.001 oldu.

İç hatlarda yolcu trafiği 1.653.878, dış hatlarda yolcu trafiği 4.330.367, toplamda ise 5.984.245 yolcu trafiği gerçekleşti.

İstanbul Havalimanında; 2019 yılı haziran sonuna kadar (ilk 6 ayda) iç hatlarda 27.889, dış hatlarda 75.778, toplamda 103.667 uçak trafiği; yolcu trafiği ise iç hatlarda 4.160.247, dış hatlarda 11.782.585, toplamda ise 15.942.832 yolcu trafiği gerçekleşti.

Turizm merkezlerimizdeki havalimanlarında artış devam ediyor;

Dış hat trafiğinin yoğun olduğu Turizm Ağırlıklı Havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı iç hatlarda 9.873.138, dış hatlarda ise 13.093.271; uçak trafiği ise iç hatlarda 75.956, dış hatlarda ise 79.833 olarak gerçekleşti.

Turizme yönelik havalimanlarımızın 2019 yılı ilk 6 aylık döneminde gerçekleşen yolcu trafiği şöyle:

  • İzmir Adnan Menderes Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 4.657.517, dış hat yolcu sayısı 1.161.570 olmak üzere, toplamda 5.819.087 yolcu trafiği,
  • Antalya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 3.431.479, dış hat yolcu sayısı 10.045.703 olmak üzere, toplamda 13.477.182 yolcu trafiği,
  • Muğla Dalaman Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 596.237, dış hat yolcu sayısı 1.104.621 olmak üzere, toplamda 1.700.858 yolcu trafiği,
  • Muğla Milas-Bodrum Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 961.087, dış hat yolcu sayısı 571.497 olmak üzere, toplamda 1.532.584 yolcu trafiği,
  • Gazipaşa Alanya Havalimanı’nda iç hat yolcu sayısı 226.818, dış hat yolcu sayısı 209.880 olmak üzere, toplamda 436.698 yolcu trafiği gerçekleşti.

 

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LBSpqR
via IFTTT

SMS – İLETİŞİM ve BİLGİ EKSİKLİĞİ Yazı:43 İLETİŞİM ve BİLGİ EKSİKLİĞİ Havacılıkta uçak kazaları, yerde ekipman kazaları, ölümlü-yaralanma ya da operasyon aksaklıkları,  çalışanlar arasındaki yetersiz konuşma nın sebep olduğunu uzmanlar tarafından sık sık dile getirilmektedir. Sadece havacılıkta değil, çağımızın en büyük sorunudur ‘İletişim eksikliği’. Çoğu zaman konuşurken birbirimizi %100 anladığımızı varsayarız. Ancak üzücü bir gerçek var ki  ortalama olarak konuşmanın sadece %33 nün tamamen anlaşıldığıdır. İletişim eksikliğinin gerek iş hayatınızı gerekse günlük hayatınızı etkileyen  problem olduğunu görüyoruz. İletişim becerisini iyi bir seviyeye getirmek için ‘Nasıl’ı , Ne’yi, Olumlu Düşünmek ve Olumlu yaklaşımı bilmek gerekir. Empati kurulmalı, asla önyargılı olunmamalı. Özellikl son yıllarda bazı yöneticiler önyargılı hareket etmekte. Kişi önyargı ile dinlediğinde karşı tarafın hiç bir dediğini anlayamaz. Hele önyargılı olan bir yöneticinin birde bilgi eksiliğide varsa; ne yazık ki bu kişiler şirketlerinin gelecekleriyle de oynar!   Peki iyi bir iletişimin sırları nelerdir? 1.İki kulak 2.İki göz ve 3.Bir ağız….. Bunları kullanırken bu sıralamayı takip edin!   Bununla beraber yapmamanız gerekenler neler? *Sapma yapmak; Tartışılan konuyu değiştirmek içindir. Hayır, tartışılan konu hakkında konuşmayı sürdürmeye çalışın(İpleri koparmayın- Yapıcı olun) *Ön hazırlık yapıp karşısındakinin söylediklerini dinlemek yerine bir detay veya cevap üzerinde çalışmakla meşgul olmayın! *Ön yargılı olmayın; Ne söylendiğini duymazsınız! *Bilmediğiniz konuda konuşmayın; Salt konuşmuş olmak için konuşmayın. Bilgili olmadığınız bir konuda konuşma yapmak hem sizi karşınızdakinden uzaklaştırır hem de gülünç duruma düşersiniz.   Öyleyse yapmanız gerekenler neler? *Daha fazla dinle ve daha az konuş, *Konuşmadan önce düşün, *Sorular sor, *Göz teması kur, *Olumlu vücut dilini kullan. *Mesajınızı yalnızca tek bir kişiyle konuşurken verebileceğiniz şekilde, kalabalığa dikkat dağınıklığı olmadan dağıtmaktır. *Kendinizden daha çok diğer insana odaklanın. *Konuşmanız insanların iyi sorular sormasına yol açıyorsa doğru yoldasınız.   Çalışma hayatımızda sık sık duyarız ‘Bilgi Eksikliği’.  Çalışma hayatınızda  gerek bazı mavi yakalıların gerekse bazı beyaz yakalıların deneyim eksikliğine tanık olursunuz. Bunun yanısıra kişi tecrübeli olabilir ama her zaman değişen teknoloji beraberinde bir görevi tamamlarken tüm bilgilere sahip olmadan da herhangi bir olayla karşı karşıya kalabilir. Buna karşı koymak için, havacılık şirketleri gerek manuellere gerek referanslarla ayrıntıları sağlamaya çalışır. Bu yüzden iç ve dış kaynak dokümanları sürekli canlı tutmaları gerekir. Bununla beraber tüm şirket çalışanlarına sürekli hem soft hem de teknik güncel eğitimler vermeli. ‘Bilgi Eksikliği’ nin anahtarı aslında yapılan her adımı anlamaktır.   Eğer bilgiden yoksunsanız, nelere dikkat edilmeli; *Gerekli dokümanlarınızı güncelleyin. Yapılan revizyonlar sık sık okunmalı *İşe başlamadan önce ilgili prosedürü gözden geçirin *Bir şüpheniz varsa, bir üstünüze veya arkadaşınıza sorun *Bir şey öncekinden farklıysa nedenini araştırın *Size verilen her eğitim fırsatından yararlanın…   Asla Unutmayın;     Emniyet    +   Eğitim  +    Bilgi Donanımı   MEHMET ALİ ATAMAN 1.Temmuz.2019

İLETİŞİM ve BİLGİ EKSİKLİĞİ

Havacılıkta uçak kazaları, yerde ekipman kazaları, ölümlü-yaralanma ya da operasyon aksaklıkları,  çalışanlar arasındaki yetersiz konuşma nın sebep olduğunu uzmanlar tarafından sık sık dile getirilmektedir. Sadece havacılıkta değil, çağımızın en büyük sorunudur ‘İletişim eksikliği’. Çoğu zaman konuşurken birbirimizi %100 anladığımızı varsayarız. Ancak üzücü bir gerçek var ki  ortalama olarak konuşmanın sadece %33 nün tamamen anlaşıldığıdır. İletişim eksikliğinin gerek iş hayatınızı gerekse günlük hayatınızı etkileyen  problem olduğunu görüyoruz. İletişim becerisini iyi bir seviyeye getirmek için ‘Nasıl’ı , Ne’yi, Olumlu Düşünmek ve Olumlu yaklaşımı bilmek gerekir. Empati kurulmalı, asla önyargılı olunmamalı. Özellikl son yıllarda bazı yöneticiler önyargılı hareket etmekte. Kişi önyargı ile dinlediğinde karşı tarafın hiç bir dediğini anlayamaz. Hele önyargılı olan bir yöneticinin birde bilgi eksiliğide varsa; ne yazık ki bu kişiler şirketlerinin gelecekleriyle de oynar!

 

Peki iyi bir iletişimin sırları nelerdir?

1.İki kulak

2.İki göz

ve

3.Bir ağız…..

Bunları kullanırken bu sıralamayı takip edin!

 

Bununla beraber yapmamanız gerekenler neler?

*Sapma yapmak; Tartışılan konuyu değiştirmek içindir. Hayır, tartışılan konu hakkında konuşmayı sürdürmeye çalışın(İpleri koparmayın- Yapıcı olun)

*Ön hazırlık yapıp karşısındakinin söylediklerini dinlemek yerine bir detay veya cevap üzerinde çalışmakla meşgul olmayın!

*Ön yargılı olmayın; Ne söylendiğini duymazsınız!

*Bilmediğiniz konuda konuşmayın; Salt konuşmuş olmak için konuşmayın. Bilgili olmadığınız bir konuda konuşma yapmak hem sizi karşınızdakinden uzaklaştırır hem de gülünç duruma düşersiniz.

 

Öyleyse yapmanız gerekenler neler?

*Daha fazla dinle ve daha az konuş,

*Konuşmadan önce düşün,

*Sorular sor,

*Göz teması kur,

*Olumlu vücut dilini kullan.

*Mesajınızı yalnızca tek bir kişiyle konuşurken verebileceğiniz şekilde, kalabalığa dikkat dağınıklığı olmadan dağıtmaktır.

*Kendinizden daha çok diğer insana odaklanın.

*Konuşmanız insanların iyi sorular sormasına yol açıyorsa doğru yoldasınız.

 

Çalışma hayatımızda sık sık duyarız ‘Bilgi Eksikliği’.  Çalışma hayatınızda  gerek bazı mavi yakalıların gerekse bazı beyaz yakalıların deneyim eksikliğine tanık olursunuz. Bunun yanısıra kişi tecrübeli olabilir ama her zaman değişen teknoloji beraberinde bir görevi tamamlarken tüm bilgilere sahip olmadan da herhangi

bir olayla karşı karşıya kalabilir. Buna karşı koymak için, havacılık şirketleri gerek manuellere gerek referanslarla ayrıntıları sağlamaya çalışır. Bu yüzden iç ve dış kaynak dokümanları sürekli canlı tutmaları gerekir. Bununla beraber tüm şirket çalışanlarına sürekli hem soft hem de teknik güncel eğitimler vermeli.

‘Bilgi Eksikliği’ nin anahtarı aslında yapılan her adımı anlamaktır.

 

Eğer bilgiden yoksunsanız, nelere dikkat edilmeli;

*Gerekli dokümanlarınızı güncelleyin. Yapılan revizyonlar sık sık okunmalı

*İşe başlamadan önce ilgili prosedürü gözden geçirin

*Bir şüpheniz varsa, bir üstünüze veya arkadaşınıza sorun

*Bir şey öncekinden farklıysa nedenini araştırın

*Size verilen her eğitim fırsatından yararlanın…

 

Asla Unutmayın;     Emniyet    +   Eğitim  +    Bilgi Donanımı

 

MEHMET ALİ ATAMAN

1.Temmuz.2019



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2XpiD2f
via IFTTT