21 Ekim 2018 Pazar

SMS-  KAZALAR ve BUNLARDAN NASIL KAÇINILIR?   34 SMS-  KAZALAR ve BUNLARDAN NASIL KAÇINILIR?   34   Maliyet Faydaya Karşı Bir havacılık işletmesini karlı ve emniyetli-güvenli yürütmek için üretim hedefleri ve emniyet hedeflerini yerine getirerek kalıcı bir denge sağlanır. Havacılıkta çalışma alanları tamamen ortadan kaldırılamayacak olan potansiyel güvensiz şartlarla doludur; yine de operasyonlar devam etmek zorundadır. Kimi şirketler “sıfır kaza” hedefini benimsemekte ve “emniyetin onların bir numaralı önceliği” olduğunu beyan etmekteler. Gerçek şu ki, tüm ticari havacılık organizasyonları hayatta kalabilmek için kar etmek zorundadır. Kar veya zarar şirketin üretim hedeflerine ulaşıp ulaşmaması konusu da doğrudan bir göstergedir. Bununla birlikte emniyet sürdürülebilirliği için tehlikeleri ortadan kaldırdığında muhtemelen gerçekleştirmiş olacağı bir önkoşuldur. Çoğu şirket için emniyet ölçütü kazalara dayalı kayıpların olmayışıdır. Fakat sırf geçmişte istenmeyen olayların gerçekleşmemiş olması ve bunların gelecekte de oluşmasını engellemez. Düzensiz emniyet kayıtları yürüten şirketlerde kazaların görülmeyişi bunların emniyetli faaliyet gösterdikleri anlamında değildir. Bir şirket önemli bir kazayı veya kaybı takip etme ile ilgili kar ve zarar beyannamesi üzerinde olumsuz etkisi olabileceğinden dolayı, emniyet-güvenlik sorunu yaşayabilir. Bununla birlikte pek çok şirket yıllardır çok sayıda potansiyel güvensiz koşul altında faaliyetlerini yürütmekte ve bundan dolayı olumsuz sonuçlarla karşılaşmamak-tadır. Bu güvensiz koşullar tanımlanmadığı ve ileriye yönelik emniyet yönetimi ile düzeltilmediği sürece şirket “kayıpların bulunmayışı” ile kanıtlandığı şekilde emniyet hedeflerini yerine getirdiğini düşünebilir. İşin gerçeği ise, yalnızca şansı yaver gitmiştir.   Emniyet ve kar karşılıklı olarak birbirlerini ortadan kaldıramazlar. Kaliteli havacılık organizasyonları emniyetsiz koşulların düzeltilmesi için yapılan harcamaların uzun vadeli karlılığa yatırım olduğunun farkındalar ve para risk tedbirlerine harcadığı için kazalar veya olaylara dayalı mali kayıplar azaltılmış olur. Düz bir kar-zarar bakış açısından kimi kayıp düzeyleri kabul edilebilir olurken, az sayıda şirket büyük kazaların ekonomik neticelerinin üstesinden gelmeyi başarabilir. Bu nedenle SMS in riskleri ele alışında güçlü bir ekonomik gereklilik yatmaktadır.   Bir Havayolunda çalıştığınızı farz edin. Burada söz konusu olan yeni elemanları işe almak veya size niçin o uçuşu almamanıza ve yeni bir pazara girmemenize dair gerekçeler öne sürerek zaman harcayan bir “emniyet bölümü” oluşturmak değildir. Organizasyonunuz içinde, uçuşun nasıl emniyetli kılınacağı veya yeni pazara girmenin en iyi yolu hakkında düşünce yürüten tüm kişilerdir. Söz konusu olan günlük bazda riskleri idare eden, maliyet ile fayda arasında denge kuran ve doğru kararlar alan herkestir.   Bir Kazanın Maliyeti Bir kaza veya olayla bağlantılı maliyetler doğrudan, dolaylı ve endüstriyel/sosyal maliyetleri kapsar. Doğrudan maliyetleri takdir etmek genellikle kolaydır. Bunlar uçaktaki hasarları, yaralanmalardan dolayı tazminatları ve mülkiyete verilen zararları kapsarlar ki genellikle sigorta tarafından karşılanırlar. Dolaylı maliyetleri takdir etmek daha zordur. Bunlar sıklıkla karşılanmaz veya sigorta tazminatları tarafından tamamen ödenmez ve etkisi çoğunlukla sonradan ortaya çıkar. Sigorta endüstrisinde genel olarak dolaylı maliyetlerin sigorta altına alınabilecek talebin 5 ila 6 katı olabileceği kabul edilmektedir. Bu maliyetler telafi edilemez ve şunları kapsar: İş ve imaj kaybı; Yasal harçlar ve zarar talepleri; İşçi tazminatları tarafından karşılanmayan tıbbi giderler; Ekipman kullanım kaybı (veya gelir oluşturucu yeterliliklerin kaybı); Yaralanan kişilerden dolayı zaman kaybı ve yedek işçi giderleri; Artan sigorta primleri; Uçak tamir ve temizliği ve Hukuki cezalar. Mehmet Ali Ataman 1.Ekim.2018  

SMS-  KAZALAR ve BUNLARDAN NASIL KAÇINILIR?   34

 

Maliyet Faydaya Karşı

Bir havacılık işletmesini karlı ve emniyetli-güvenli yürütmek için üretim hedefleri ve emniyet hedeflerini yerine getirerek kalıcı bir denge sağlanır. Havacılıkta çalışma alanları tamamen ortadan kaldırılamayacak olan potansiyel güvensiz şartlarla doludur; yine de operasyonlar devam etmek zorundadır.

Kimi şirketler “sıfır kaza” hedefini benimsemekte ve “emniyetin onların bir numaralı önceliği” olduğunu beyan etmekteler. Gerçek şu ki, tüm ticari havacılık organizasyonları hayatta kalabilmek için kar etmek zorundadır. Kar veya zarar şirketin üretim hedeflerine ulaşıp ulaşmaması konusu da doğrudan bir göstergedir. Bununla birlikte emniyet sürdürülebilirliği için tehlikeleri ortadan kaldırdığında muhtemelen gerçekleştirmiş olacağı bir önkoşuldur. Çoğu şirket için emniyet ölçütü kazalara dayalı kayıpların olmayışıdır. Fakat sırf geçmişte istenmeyen olayların gerçekleşmemiş olması ve bunların gelecekte de oluşmasını engellemez. Düzensiz emniyet kayıtları yürüten şirketlerde kazaların görülmeyişi bunların emniyetli faaliyet gösterdikleri anlamında değildir.

Bir şirket önemli bir kazayı veya kaybı takip etme ile ilgili kar ve zarar beyannamesi üzerinde olumsuz etkisi olabileceğinden dolayı, emniyet-güvenlik sorunu yaşayabilir. Bununla birlikte pek çok şirket yıllardır çok sayıda potansiyel güvensiz koşul altında faaliyetlerini yürütmekte ve bundan dolayı olumsuz sonuçlarla karşılaşmamak-tadır. Bu güvensiz koşullar tanımlanmadığı ve ileriye yönelik emniyet yönetimi ile düzeltilmediği sürece şirket “kayıpların bulunmayışı” ile kanıtlandığı şekilde emniyet hedeflerini yerine getirdiğini düşünebilir. İşin gerçeği ise, yalnızca şansı yaver gitmiştir.

 

Emniyet ve kar karşılıklı olarak birbirlerini ortadan kaldıramazlar. Kaliteli havacılık organizasyonları emniyetsiz koşulların düzeltilmesi için yapılan harcamaların uzun vadeli karlılığa yatırım olduğunun farkındalar ve para risk tedbirlerine harcadığı için kazalar veya olaylara dayalı mali kayıplar azaltılmış olur. Düz bir kar-zarar bakış açısından kimi kayıp düzeyleri kabul edilebilir olurken, az sayıda şirket büyük kazaların ekonomik neticelerinin üstesinden gelmeyi başarabilir. Bu nedenle SMS in riskleri ele alışında güçlü bir ekonomik gereklilik yatmaktadır.

 

Bir Havayolunda çalıştığınızı farz edin. Burada söz konusu olan yeni elemanları işe almak veya size niçin o uçuşu almamanıza ve yeni bir pazara girmemenize dair gerekçeler öne sürerek zaman harcayan bir “emniyet bölümü” oluşturmak değildir. Organizasyonunuz içinde, uçuşun nasıl emniyetli kılınacağı veya yeni pazara girmenin en iyi yolu hakkında düşünce yürüten tüm kişilerdir. Söz konusu olan günlük bazda riskleri idare eden, maliyet ile fayda arasında denge kuran ve doğru kararlar alan herkestir.

 

Bir Kazanın Maliyeti

Bir kaza veya olayla bağlantılı maliyetler doğrudan, dolaylı ve endüstriyel/sosyal maliyetleri kapsar. Doğrudan maliyetleri takdir etmek genellikle kolaydır. Bunlar uçaktaki hasarları, yaralanmalardan dolayı tazminatları ve mülkiyete verilen zararları kapsarlar ki genellikle sigorta tarafından karşılanırlar. Dolaylı maliyetleri takdir etmek daha zordur. Bunlar sıklıkla karşılanmaz veya sigorta tazminatları tarafından tamamen ödenmez ve etkisi çoğunlukla sonradan ortaya çıkar.

Sigorta endüstrisinde genel olarak dolaylı maliyetlerin sigorta altına alınabilecek talebin 5 ila 6 katı olabileceği kabul edilmektedir. Bu maliyetler telafi edilemez ve şunları kapsar:

  • İş ve imaj kaybı;
  • Yasal harçlar ve zarar talepleri;
  • İşçi tazminatları tarafından karşılanmayan tıbbi giderler;
  • Ekipman kullanım kaybı (veya gelir oluşturucu yeterliliklerin kaybı);
  • Yaralanan kişilerden dolayı zaman kaybı ve yedek işçi giderleri;
  • Artan sigorta primleri;
  • Uçak tamir ve temizliği ve
  • Hukuki cezalar.

Mehmet Ali Ataman

1.Ekim.2018

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2S5otUT
via IFTTT

SMS-  KAZALAR ve BUNLARDAN NASIL KAÇINILIR?   34


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2S5otUT

Hava kargo talebinin yirmi yılda iki katına çıkması bekleniyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2q3mzYd

Hava kargo talebinin yirmi yılda iki katına çıkması bekleniyor Hava yolu ile ilgili küresel talebin önümüzdeki yirmi yılda iki katına çıkacağı bekleniyor. Bu talebi karşılamak için, hava kargo işletmecilerinin, şu an 2037’ye kadar 2.600’den fazla kargo uçağına ihtiyaç duyacağını ortaya koyuyor. Bu rakam, 980 yeni orta ve büyük ölçekli kargo uçağı ve 1.670 adet dönüştürülmüş kargo uçağı şeklinde hesaplanıyor. Hava kargo pazarı, ticari havacılığın büyüme hikayesinin önemli bir unsuru olmaya devam ediyor. Yeni tahminler, Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya’da son birkaç yıldır görülen piyasa toparlanmasına denk gelen güçlü ve uzun vadeli hava kargo trendlerine işaret ediyor. Çin’deki ekspres piyasanın şaşırtıcı büyümesi ile birlikte global e-ticaret piyasası 5 trilyon dolarlık bir boyuta ulaştı. Global e-ticaret piyasasında her yıl %20 lik bir büyüme bekleniyor. Son yıllarda yolcu uçakları ile taşınan kargo talebinin arttığı gözlemlenmesine rağmen yolcu uçaklarının kapasiteleri tüm talebi karşılayamıyor. Muazzam avantajlar sunan kargo uçakları , dünya hava kargo talebinin yüzde 50’sinden fazlasını taşımaya devam edeceğini gösteriyor.

Hava yolu ile ilgili küresel talebin önümüzdeki yirmi yılda iki katına çıkacağı bekleniyor.

Bu talebi karşılamak için, hava kargo işletmecilerinin, şu an 2037’ye kadar 2.600’den fazla kargo uçağına ihtiyaç duyacağını ortaya koyuyor. Bu rakam, 980 yeni orta ve büyük ölçekli kargo uçağı ve 1.670 adet dönüştürülmüş kargo uçağı şeklinde hesaplanıyor.

Hava kargo pazarı, ticari havacılığın büyüme hikayesinin önemli bir unsuru olmaya devam ediyor. Yeni tahminler, Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya’da son birkaç yıldır görülen piyasa toparlanmasına denk gelen güçlü ve uzun vadeli hava kargo trendlerine işaret ediyor.

Çin’deki ekspres piyasanın şaşırtıcı büyümesi ile birlikte global e-ticaret piyasası 5 trilyon dolarlık bir boyuta ulaştı. Global e-ticaret piyasasında her yıl %20 lik bir büyüme bekleniyor.

Son yıllarda yolcu uçakları ile taşınan kargo talebinin arttığı gözlemlenmesine rağmen yolcu uçaklarının kapasiteleri tüm talebi karşılayamıyor. Muazzam avantajlar sunan kargo uçakları , dünya hava kargo talebinin yüzde 50’sinden fazlasını taşımaya devam edeceğini gösteriyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2q3mzYd
via IFTTT

20 Ekim 2018 Cumartesi

Hava kargoda trend yukarı doğru ve önümüzdeki 20 yıl içinde% 4,2 büyüyecek Hava kargo önümüzdeki 20 yıl içinde% 4,2 büyüyecek Hava kargo trafiği, 2017’de yüzde 10,1 olmak üzere  uzun vadeli ortalama büyüme oranının iki katından fazla arttı. Önümüzdeki 20 yıl içinde hava kargo trafiğinin iki katından fazla artması bekleniyor ve dünya kargo filosu yüzde 75’ten fazla büyüyecek. E-ticaret, hava kargo talebini artırmaya devam edecek Küresel perakende e-ticaret satışları 2012’de 1.1 trilyon dolar iken, 2017 yılında 2.3 trilyon dolar  olarak iki katına çıktı. Yavaşlama belirtileri yaşanmazken, e-ticaret pazarının büyüklüğü 2021 yılına kadar iki katına çıkarak yaklaşık 4,9 trilyon dolar seviyesine ulaşacak. Asya gelecekteki büyümenin lokomotifi olacak Asya, hızlı büyüyen ekonomiler ile öncülük edecek ve ortalama yıllık hava kargo büyümesiyle dünyayı yönetmeye devam edecektir. Çin, Doğu Asya, Doğu Asya-Kuzey Amerika ve Avrupa-Doğu Asya pazarlarının dünya ortalama büyüme oranından daha hızlı büyümesi beklenmektedir. Bu da on yıl içerisinde Asya’daki pazarların, hizmetlerin ve Asya’ya bağlanmanın önümüzdeki dönemde büyümeye yol açacağını göstermektedir. Kargo uçakları dünya hava kargo talebinin yarısından fazlasını taşımaya devam edecek Yolcu uçağı kapasitesi artarken, kargo uçakları çeşitli nedenlerden dolayı pazar payı avantajını korumaktadırlar. Bunlar arasında yüksek kontrollü taşıma, doğrudan yönlendirme, güvenilirlik ve benzersiz kapasite hususları (hacim, ağırlık, tehlikeli materyaller ve boyutlar) bulunmaktadır. Bu faktörler, daha kargo uçağı operasyonlarını zorunlu hale getiriyor ve gelecek 20 yıl içinde, dünya hava kargolarının yarısından fazlasını kargo uçakları taşıyacak.

Hava kargo önümüzdeki 20 yıl içinde% 4,2 büyüyecek

Hava kargo trafiği, 2017’de yüzde 10,1 olmak üzere  uzun vadeli ortalama büyüme oranının iki katından fazla arttı. Önümüzdeki 20 yıl içinde hava kargo trafiğinin iki katından fazla artması bekleniyor ve dünya kargo filosu yüzde 75’ten fazla büyüyecek.

E-ticaret, hava kargo talebini artırmaya devam edecek

Küresel perakende e-ticaret satışları 2012’de 1.1 trilyon dolar iken, 2017 yılında 2.3 trilyon dolar  olarak iki katına çıktı. Yavaşlama belirtileri yaşanmazken, e-ticaret pazarının büyüklüğü 2021 yılına kadar iki katına çıkarak yaklaşık 4,9 trilyon dolar seviyesine ulaşacak.

Asya gelecekteki büyümenin lokomotifi olacak

Asya, hızlı büyüyen ekonomiler ile öncülük edecek ve ortalama yıllık hava kargo büyümesiyle dünyayı yönetmeye devam edecektir. Çin, Doğu Asya, Doğu Asya-Kuzey Amerika ve Avrupa-Doğu Asya pazarlarının dünya ortalama büyüme oranından daha hızlı büyümesi beklenmektedir. Bu da on yıl içerisinde Asya’daki pazarların, hizmetlerin ve Asya’ya bağlanmanın önümüzdeki dönemde büyümeye yol açacağını göstermektedir.

Kargo uçakları dünya hava kargo talebinin yarısından fazlasını taşımaya devam edecek

Yolcu uçağı kapasitesi artarken, kargo uçakları çeşitli nedenlerden dolayı pazar payı avantajını korumaktadırlar. Bunlar arasında yüksek kontrollü taşıma, doğrudan yönlendirme, güvenilirlik ve benzersiz kapasite hususları (hacim, ağırlık, tehlikeli materyaller ve boyutlar) bulunmaktadır. Bu faktörler, daha kargo uçağı operasyonlarını zorunlu hale getiriyor ve gelecek 20 yıl içinde, dünya hava kargolarının yarısından fazlasını kargo uçakları taşıyacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PKpCQd
via IFTTT

Hava kargoda trend yukarı doğru ve önümüzdeki 20 yıl içinde% 4,2 büyüyecek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PKpCQd