
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
1 Eylül 2017 Cuma
Onur Air, Antalya – Rostock uçuşları Ekim 2017’de

Onur Air, Antalya – Rostock uçuşları Ekim 2017’de Onur Air, Ekim 2017’de Antalya – Rostock uçuşlarını Yapacak Türk havayolu şirketi Onur Air, Ekim 2017 ayı boyunca Airbus A321 uçakta 8 gidiş dönüş uçuşuyla Antalya – Rostock servisini ekledi. Planlı uçuşlar aşağıdaki gibidir. 8Q835 AYT1100 – 1355RLG 321 05OCT17/19OCT17/26OCT178Q835 AYT1630 – 1925RLG 321 13OCT17/27OCT178Q835 AYT0700 – 0955RLG 321 17OCT17/24OCT178Q835 AYT0700 – 0855RLG 32 31OCT178Q836 RLG1455 – 1940AYT 321 05OCT17/19OCT178Q836 RLG1230 – 1715AYT 321 10OCT178Q836 RLG2025 – 0110+1AYT 321 13OCT17/20OCT178Q836 RLG1055 – 1540AYT 321 17OCT17/24OCT178Q836 RLG0955 – 1540AYT 321 31OCT17
Onur Air, Ekim 2017’de Antalya – Rostock uçuşlarını Yapacak
Türk havayolu şirketi Onur Air, Ekim 2017 ayı boyunca Airbus A321 uçakta 8 gidiş dönüş uçuşuyla Antalya – Rostock servisini ekledi. Planlı uçuşlar aşağıdaki gibidir.
8Q835 AYT1100 – 1355RLG 321 05OCT17/19OCT17/26OCT17
8Q835 AYT1630 – 1925RLG 321 13OCT17/27OCT17
8Q835 AYT0700 – 0955RLG 321 17OCT17/24OCT17
8Q835 AYT0700 – 0855RLG 32 31OCT17
8Q836 RLG1455 – 1940AYT 321 05OCT17/19OCT17
8Q836 RLG1230 – 1715AYT 321 10OCT17
8Q836 RLG2025 – 0110+1AYT 321 13OCT17/20OCT17
8Q836 RLG1055 – 1540AYT 321 17OCT17/24OCT17
8Q836 RLG0955 – 1540AYT 321 31OCT17
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2eo0hui
via IFTTT
31 Ağustos 2017 Perşembe
Tüm kargo uçağı siparişleri nereye gitti? Boeing ve Airbus halen 134 kargo uçağı siparişinin 93’ü – yani% 69’u – ekspres şirketler FedEx ve UPS’ten geliyor. Kargo uçakları piyasasına neler oldu? Dönüşüm yapılan fabrikalar, dar gövdeli ve orta genişliğindeki uçakların kargo uçağına dönüştürülmesi talebini pek karşılayamıyor. Hava kargo talebinde büyük artışlar yaşandığına dair , e-ticaretin tavan yaptığı yönünde bir çok haberi bizde paylaştık ve paylaşıyoruz. İstatistikler de bu yönde. Dünyadaki havayollarının trafik ve getirilerinin arttığını görüyoruz. Ancak, kargo gemilerinin yeni siparişlerindeyse neredeyse hiç artış yok. Boeing ve Airbus’daki siparişlerin durumuna bakacağız. 2016’da hava kargo uçağı siparişleri tekar başladı. Yıllarca durgun geçen kargo uçağı siparişleri talebi 2015 sonnda %3.8 artarak , eski güzel günlerin geri dönüşü gibi görünüyordu. Özellikle yıldan yıla artan talep büyümesi yıl boyunca istikrarlı bir şekilde hızlandı. 2017 yılına gelindiğinde il 8 ayda 2 adete net kargo uçağı siparişi alındı. E-ticaret talepleri ve hava kargo figürleri bu kadar olumluyken neden kargo uçağı siparişleri artmıyor. İlk olarak, talep artmaya başladığında sistemde çok fazla kapasite vardı. Artan taleplerin bir kısmı bu kapasite ve geniş gövdeli yolcu uçakları tarafından karşılandı. Talep arttığında servisten çekilen B747-400 ler tekrar servise çekildi. Bazı taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermektense ACMI markete yönelerek kargo uçağı kiraladı. Olan siparişlerin büyük bir kısmı Ups ve FEDEX e ait. Bu siparişlerde emekliye ayrılan uçakların yerini dolduracak. Aslına bakacak olursak taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermekte çekingen davranıyor. Sonuç olarak talep artışı devam ederse veya uzun sürerse eldeki kapasite yeterli olmayacak. Eski kargo uçakları park yerlerinden çıkarılacak. Dönüşüme daha çok uçak alınacak. Kargo uçağı işletenlerin ve kiralayanların altın çağı başlayacak.
Boeing ve Airbus halen 134 kargo uçağı siparişinin 93’ü – yani% 69’u – ekspres şirketler FedEx ve UPS’ten geliyor.
Kargo uçakları piyasasına neler oldu?
Dönüşüm yapılan fabrikalar, dar gövdeli ve orta genişliğindeki uçakların kargo uçağına dönüştürülmesi talebini pek karşılayamıyor.
Hava kargo talebinde büyük artışlar yaşandığına dair , e-ticaretin tavan yaptığı yönünde bir çok haberi bizde paylaştık ve paylaşıyoruz. İstatistikler de bu yönde. Dünyadaki havayollarının trafik ve getirilerinin arttığını görüyoruz. Ancak, kargo gemilerinin yeni siparişlerindeyse neredeyse hiç artış yok.
Boeing ve Airbus’daki siparişlerin durumuna bakacağız.
2016’da hava kargo uçağı siparişleri tekar başladı. Yıllarca durgun geçen kargo uçağı siparişleri talebi 2015 sonnda %3.8 artarak , eski güzel günlerin geri dönüşü gibi görünüyordu. Özellikle yıldan yıla artan talep büyümesi yıl boyunca istikrarlı bir şekilde hızlandı. 2017 yılına gelindiğinde il 8 ayda 2 adete net kargo uçağı siparişi alındı.
E-ticaret talepleri ve hava kargo figürleri bu kadar olumluyken neden kargo uçağı siparişleri artmıyor.
İlk olarak, talep artmaya başladığında sistemde çok fazla kapasite vardı. Artan taleplerin bir kısmı bu kapasite ve geniş gövdeli yolcu uçakları tarafından karşılandı.
Talep arttığında servisten çekilen B747-400 ler tekrar servise çekildi.
Bazı taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermektense ACMI markete yönelerek kargo uçağı kiraladı.
Olan siparişlerin büyük bir kısmı Ups ve FEDEX e ait. Bu siparişlerde emekliye ayrılan uçakların yerini dolduracak.
Aslına bakacak olursak taşıyıcılar kargo uçağı siparişi vermekte çekingen davranıyor.
Sonuç olarak talep artışı devam ederse veya uzun sürerse eldeki kapasite yeterli olmayacak. Eski kargo uçakları park yerlerinden çıkarılacak. Dönüşüme daha çok uçak alınacak. Kargo uçağı işletenlerin ve kiralayanların altın çağı başlayacak.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2xB6Bab
via IFTTT
Tüm kargo uçağı siparişleri nereye gitti?

30 Ağustos 2017 Çarşamba
İstanbul Yeni Havalimanı’na ait en güncel ve en detaylı videolar Tüm etapları bittiğinde 6 pistin olacağı havalimanının inşaatın tamamlanma oranı da yüzde 61’i geçtiği İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk etabının 29 Ekim 2018 tarihinde açılması planlanıyor. İstanbul Yeni Havalimanı’nda 31 bin çalışan görev yapıyor Şu an 31 bin çalışan gibi dev bir kadronun inşaatında görev yaptığı İstanbul Yeni Havalimanı’nın son hali dün binlerce metre yükseklikten görüntülendi. İlk etabının 29 Ekim 2018’de açılması planlanan havalimanı inşaatının son hali binlerce metre yükseklikten görüntülendi.
Tüm etapları bittiğinde 6 pistin olacağı havalimanının inşaatın tamamlanma oranı da yüzde 61’i geçtiği İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk etabının 29 Ekim 2018 tarihinde açılması planlanıyor. İstanbul Yeni Havalimanı’nda 31 bin çalışan görev yapıyor
Şu an 31 bin çalışan gibi dev bir kadronun inşaatında görev yaptığı İstanbul Yeni Havalimanı’nın son hali dün binlerce metre yükseklikten görüntülendi.
İlk etabının 29 Ekim 2018’de açılması planlanan havalimanı inşaatının son hali binlerce metre yükseklikten görüntülendi.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wTC3TV
via IFTTT
İstanbul Yeni Havalimanı’na ait en güncel ve en detaylı videolar

‘drone’lu trafik kontrolü Hatalı sollamaya ‘drone’lu kontrol Gaziantep’te Kurban Bayramı tedbirleri kapsamında otoyollarda hatalı sollamayı drone yardımıyla belirleyen polis, sürücülere ceza uyguladı. Gaziantep’te, Kurban Bayramı tedbirleri kapsamında otoyollarda hatalı sollama yaptıkları drone yardımıyla tespit edilen sürücülere para cezası uygulandı. İl Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, Gaziantep-Şanlıurfa karayolunun 8’inci kilometresinde oluşturulan uygulama noktasında drone ile denetim yaptı. Polis ekibi tarafından havalandırılan ve yaklaşık 3 kilometre mesafedeki bölgeden anlık görüntü aktaran drone yardımıyla hatalı sollama yapan sürücüler belirlendi. Uygulama noktasında durdurulan sürücülerin bayramı polis ekipleri tarafından kutlandı. Polis memuru ehliyet ve ruhsat kontrolünün ardından hatalı sollama yapan sürücülere 206 lira cezası uyguladı. Yaklaşık 17 dakika süren “drone”lu uygulamada 9 aracın hatalı sollama yaptığı tespit edildi. Uygulamaların bayram tatili boyunca günün farklı saatlerinde devam edeceği belirtildi. TRTHaber
Hatalı sollamaya ‘drone’lu kontrol
Gaziantep’te Kurban Bayramı tedbirleri kapsamında otoyollarda hatalı sollamayı drone yardımıyla belirleyen polis, sürücülere ceza uyguladı.
Gaziantep’te, Kurban Bayramı tedbirleri kapsamında otoyollarda hatalı sollama yaptıkları drone yardımıyla tespit edilen sürücülere para cezası uygulandı.
İl Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, Gaziantep-Şanlıurfa karayolunun 8’inci kilometresinde oluşturulan uygulama noktasında drone ile denetim yaptı.
Polis ekibi tarafından havalandırılan ve yaklaşık 3 kilometre mesafedeki bölgeden anlık görüntü aktaran drone yardımıyla hatalı sollama yapan sürücüler belirlendi.
Uygulama noktasında durdurulan sürücülerin bayramı polis ekipleri tarafından kutlandı. Polis memuru ehliyet ve ruhsat kontrolünün ardından hatalı sollama yapan sürücülere 206 lira cezası uyguladı.
Yaklaşık 17 dakika süren “drone”lu uygulamada 9 aracın hatalı sollama yaptığı tespit edildi. Uygulamaların bayram tatili boyunca günün farklı saatlerinde devam edeceği belirtildi. TRTHaber
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2wp8fM5
via IFTTT