3 Temmuz 2020 Cuma

Airbus Faraday-1 Uydusu Üzerinde İlk Defa Yeni Geliştirilen (girişimci) Yükü Kullanacak Airbus uzayda kanıtlanacak yeni nesil yeniden yapılandırılabilen yazılım tanımlı radyo yükü geliştirdi Airbus’ın yeni uzay girişimi Prometheus, yıkıcı teknolojinin yörüngede hızlı bir şekilde kanıtlandığını gösterecek @AirbusSpace @Heads_InSpace @dstlmod Airbus tarafından geliştirilen yeni nesil yeniden yapılandırılabilen yazılım tanımlı radyo yükü Prometheus 1, 3 Temmuz’da Yeni Zelanda’dan Faraday-1 küp uydusu üzerinde ilk defa kullanılacak. Faraday-1 görevi “In Space Missions Ltd”nin yörünge gösteri programının bir parçası olarak öne çıkıyor. Prometheus 1, yörüngede yeniden programlanabilen 400 MHz UHF antenine bağlı, yazılım tanımlı bir telsizdir. Prometheus 1 tüm bu özellikleriyle yörüngeden tüm dünyadaki radyo spektrum kullanımını araştırabilecek, Faraday-1 uydusunun radar izlemesini tespit edebilecek ve arama-kurtarma işaretlerini saptayıp bulabilecek. Airbus, KOBİ’ler, hükümet ve kendi arasında uzayda daha büyük ortaklıklar geliştirmek için bu projede İngiltere’nin Savunma Bilimi ve Teknoloji Laboratuvarı (DSTL) ile birlikte çalışıyor. İngiltere’de Airbus Defence and Space, yıkıcı teknoloji kullanarak müşterilerine önemli bir yetenek sunmak ve atik ve yenilikçi yüklerin hızlı bir şekilde gelişmesini sağlamak için kendi kendini finanse eden Prometheus programını oluşturdu. Airbus’un yeni yetenekler ve kanıtlanmış kavramları oluşturmak için KOBİ’lerle birlikte çalıştığı kanıtlanmış geçmiş performansına dayanan Prometheus programı, Faraday-1’in yükünü üç ay gibi bir sürenin altında geliştirdi. Airbus Defense and Space İngiltere Genel Müdürü Richard Franklin “KOBİ’lerle birlikte çalışarak müşteriler için yeni teknolojiler ve hizmetler geliştirmek adına onların uzmanlık ve becerilerinden yararlanabiliyoruz. Prometheus 1 yörüngede kanıtlandığında, KOBİ ortaklarımızla el ele çalışarak programı gelecekteki hizmetlerin riskini azaltmak ve yaşam destek çözümleri için kullanacağız. Gelecekteki Birleşik Krallık Hükümeti savunma ihtiyaçları, KOBİ’lerle aktif olarak etkileşim kuran ve müşterilere teslim etmeden önce kavramları kanıtlamak için yeni teknolojiler ve hizmet çözümleri geliştirdiğimiz ve Airbus olarak öncülük ettiğimiz Skynet 5 üzerinde, ortaklık yaklaşımıyla en iyi şekilde karşılanabilir.’ dedi. Prometheus 1 yörüngede pasif radyo frekans sinyallerinin algılanmasını kanıtlayacak ve gelişmiş teknoloji ile var olan uzay aracının gelecekte hava savunmasında düşman izlerinin muhtemel veya mümkün olduğu görevlerde kullanılmasına olanak sağlayacak. Airbus Yeni Uzay ekibi Prometheus programı ile birlikte RF ve optik sensörlü küp uydusu ve uydu bağlantılarını içererek geliştirilmiş ikinci görevi de desteklemektedir. Prometheus 2, 2021’in ikinci yarısında piyasaya sürülecek. Airbus, İngiltere’nin Savunma Bilimi ve Teknoloji Laboratuvarı’nın (DSTL) yörüngedeki varlıklarla deneylere katılma yeteneğine ‘Uzay Hizmeti’ erişimi sunmak için In Space Missions şirketi ile birlikte çalışıyor.

Airbus uzayda kanıtlanacak yeni nesil yeniden yapılandırılabilen yazılım tanımlı radyo yükü geliştirdi

Airbus’ın yeni uzay girişimi Prometheus, yıkıcı teknolojinin yörüngede hızlı bir şekilde kanıtlandığını gösterecek

@AirbusSpace @Heads_InSpace @dstlmod

Airbus tarafından geliştirilen yeni nesil yeniden yapılandırılabilen yazılım tanımlı radyo yükü Prometheus 1, 3 Temmuz’da Yeni Zelanda’dan Faraday-1 küp uydusu üzerinde ilk defa kullanılacak. Faraday-1 görevi “In Space Missions Ltd”nin yörünge gösteri programının bir parçası olarak öne çıkıyor.

Prometheus 1, yörüngede yeniden programlanabilen 400 MHz UHF antenine bağlı, yazılım tanımlı bir telsizdir. Prometheus 1 tüm bu özellikleriyle yörüngeden tüm dünyadaki radyo spektrum kullanımını araştırabilecek, Faraday-1 uydusunun radar izlemesini tespit edebilecek ve arama-kurtarma işaretlerini saptayıp bulabilecek. Airbus, KOBİ’ler, hükümet ve kendi arasında uzayda daha büyük ortaklıklar geliştirmek için bu projede İngiltere’nin Savunma Bilimi ve Teknoloji Laboratuvarı (DSTL) ile birlikte çalışıyor.

İngiltere’de Airbus Defence and Space, yıkıcı teknoloji kullanarak müşterilerine önemli bir yetenek sunmak ve atik ve yenilikçi yüklerin hızlı bir şekilde gelişmesini sağlamak için kendi kendini finanse eden Prometheus programını oluşturdu. Airbus’un yeni yetenekler ve kanıtlanmış kavramları oluşturmak için KOBİ’lerle birlikte çalıştığı kanıtlanmış geçmiş performansına dayanan Prometheus programı, Faraday-1’in yükünü üç ay gibi bir sürenin altında geliştirdi.

Airbus Defense and Space İngiltere Genel Müdürü Richard Franklin “KOBİ’lerle birlikte çalışarak müşteriler için yeni teknolojiler ve hizmetler geliştirmek adına onların uzmanlık ve becerilerinden yararlanabiliyoruz. Prometheus 1 yörüngede kanıtlandığında, KOBİ ortaklarımızla el ele çalışarak programı gelecekteki hizmetlerin riskini azaltmak ve yaşam destek çözümleri için kullanacağız. Gelecekteki Birleşik Krallık Hükümeti savunma ihtiyaçları, KOBİ’lerle aktif olarak etkileşim kuran ve müşterilere teslim etmeden önce kavramları kanıtlamak için yeni teknolojiler ve hizmet çözümleri geliştirdiğimiz ve Airbus olarak öncülük ettiğimiz Skynet 5 üzerinde, ortaklık yaklaşımıyla en iyi şekilde karşılanabilir.’ dedi.

Prometheus 1 yörüngede pasif radyo frekans sinyallerinin algılanmasını kanıtlayacak ve gelişmiş teknoloji ile var olan uzay aracının gelecekte hava savunmasında düşman izlerinin muhtemel veya mümkün olduğu görevlerde kullanılmasına olanak sağlayacak.

Airbus Yeni Uzay ekibi Prometheus programı ile birlikte RF ve optik sensörlü küp uydusu ve uydu bağlantılarını içererek geliştirilmiş ikinci görevi de desteklemektedir. Prometheus 2, 2021’in ikinci yarısında piyasaya sürülecek.

Airbus, İngiltere’nin Savunma Bilimi ve Teknoloji Laboratuvarı’nın (DSTL) yörüngedeki varlıklarla deneylere katılma yeteneğine ‘Uzay Hizmeti’ erişimi sunmak için In Space Missions şirketi ile birlikte çalışıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2D8MWWx
via IFTTT

Airbus Faraday-1 Uydusu Üzerinde İlk Defa Yeni Geliştirilen (girişimci) Yükü Kullanacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2D8MWWx

ALMANYA SEYAHAT KARARINI GÖZDEN GEÇİRECEK


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Zv12sA

İSVİÇRE TÜRKİYE’Yİ ÖNERDİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31ETvtX

ALMANYA SEYAHAT KARARINI GÖZDEN GEÇİRECEK Berlin’de temaslarda bulunan Çavuşoğlu, AB’nin Türkiye’ye yönelik seyahat uyarısının siyasi nedenlerle devam ettiğini savunarak uyarının kaldırılmasını talep etti. Maas da seyahat kararını gözden geçirecekleri söyledi. Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Alman Ekonomi ve Enerji Bakanı @peteraltmaier ve Almanya Federal Hükümeti Turizm Komiseri @Thomas_Bareiss le #Berlin’de bir araya geldik. Türkiye’ye seyahat uyarısının kaldırılmasına ilişkin olumlu bir görüşme gerçekleştirdik.” dedi Alman Ekonomi ve Enerji Bakanı @peteraltmaier ve Almanya Federal Hükümeti Turizm Komiseri @Thomas_Bareiss ile #Berlin'de bir araya geldik. Türkiye’ye seyahat uyarısının kaldırılmasına ilişkin olumlu bir görüşme gerçekleştirdik. pic.twitter.com/sFAMbbrSk6 — Mehmet Nuri Ersoy (@MehmetNuriErsoy) July 2, 2020

Berlin’de temaslarda bulunan Çavuşoğlu, AB’nin Türkiye’ye yönelik seyahat uyarısının siyasi nedenlerle devam ettiğini savunarak uyarının kaldırılmasını talep etti. Maas da seyahat kararını gözden geçirecekleri söyledi.

Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Alman Ekonomi ve Enerji Bakanı @peteraltmaier
ve Almanya Federal Hükümeti Turizm Komiseri @Thomas_Bareiss le #Berlin’de bir araya geldik.

Türkiye’ye seyahat uyarısının kaldırılmasına ilişkin olumlu bir görüşme gerçekleştirdik.” dedi



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Zv12sA
via IFTTT

İSVİÇRE TÜRKİYE’Yİ ÖNERDİ İsviçre, 29 ülkeden gelen kişilere 10 günlük karantinanın zorunlu tutulacağını açıkladı. 6 Temmuz’da devreye girecek listede ABD ve Rusya yer alırken Türkiye bulunmuyor. Federal hükümet bugün aldığı kararla, 29 ülkeye tatile giden ve ülkeye dönenlere 10 günlük karantina şartı getirdi. Türkiye’nin yer almadığı listede, dün vaka sayısında rekor kırılan ABD, salgının yeni merkez üssü kabul edilen Brezilya, Rusya ve İsveç dikkati çeken ülkeler oldu. Ayrıca, Suudi Arabistan, Katar, Azerbaycan, Ermenistan, Sırbistan, Irak, İsrail, Şili ve Peru gibi ülkelerde listede yer aldı. Ülkelerin tamamı şöyle: Arjantin, Ermenistan, Azerbaycan, Bahreyn, Belarus, Bolivya, Brezilya, Yeşil Burun Adaları, Şili, Dominik Cumhuriyeti, Honduras, Irak, İsrail, Katar, Kolombiya, Kosova, Kuveyt, Moldova, Kuzey Makedonya, Umman, Panama, Peru, Rusya, Suudi Arabistan, İsviçre, Güney Afrika, ABD, Turks ve Caicos Adaları. İsviçre’ye giriş kısıtlamalarının 20 Temmuz’a kadar yürürlükte kalması bekleniyor. Bu tarihten sonra ise İsviçre’nin Avrupa Birliği kurallarına uyması bekleniyor.

İsviçre, 29 ülkeden gelen kişilere 10 günlük karantinanın zorunlu tutulacağını açıkladı.

6 Temmuz’da devreye girecek listede ABD ve Rusya yer alırken Türkiye bulunmuyor.

Federal hükümet bugün aldığı kararla, 29 ülkeye tatile giden ve ülkeye dönenlere 10 günlük karantina şartı getirdi.

Türkiye’nin yer almadığı listede, dün vaka sayısında rekor kırılan ABD, salgının yeni merkez üssü kabul edilen Brezilya, Rusya ve İsveç dikkati çeken ülkeler oldu.

Ayrıca, Suudi Arabistan, Katar, Azerbaycan, Ermenistan, Sırbistan, Irak, İsrail, Şili ve Peru gibi ülkelerde listede yer aldı.

Ülkelerin tamamı şöyle: Arjantin, Ermenistan, Azerbaycan, Bahreyn, Belarus, Bolivya, Brezilya, Yeşil Burun Adaları, Şili, Dominik Cumhuriyeti, Honduras, Irak, İsrail, Katar, Kolombiya, Kosova, Kuveyt, Moldova, Kuzey Makedonya, Umman, Panama, Peru, Rusya, Suudi Arabistan, İsviçre, Güney Afrika, ABD, Turks ve Caicos Adaları.

İsviçre’ye giriş kısıtlamalarının 20 Temmuz’a kadar yürürlükte kalması bekleniyor. Bu tarihten sonra ise İsviçre’nin Avrupa Birliği kurallarına uyması bekleniyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31ETvtX
via IFTTT

2 Temmuz 2020 Perşembe

11.5 Milyar Dolarlık ŞOK İptal Hava yolu taşımacılığında yaşanan kriz, sektörde zincirleme etkiler göstermeye devam ediyor. Mayıs ayında iflasın eşiğinden dönen Norwegian Air Shuttle, 2012 ve sonrasında Boeing’e verdiği siparişten kalan 97 uçağı iptal etti. Şirket, bu uçaklar için ödediği kaporayı da geri istiyor. Corona virüsü salgını, hava yolu taşımacılığını durma noktasına getirmişti. Bu da sektörde zincirleme etkiye neden oldu. CNN’de yer alan habere göre, Norwegian Air Shuttle, yaşadığı kriz nedeniyle yeni uçak alımlarını durdurdu. Şirket, tam 97 uçaklık Boeing siparişini iptal etti. Geçen sene iki 737 Max’in düşmesi nedeniyle zaten sıkıntılı günler geçiren Boeing için bu, o dönemden sonraki en büyük sipariş iptali oldu. ANLAŞMANIN DEĞERİ 11.5 MİLYAR DOLARDI Norwegian için ise salgın, zaten kötü giden mali tabloyu tamamen berbat etti. Şirket, salgın başlamadan önce eylül ayında borçlarını yeniden yapılandırmak için harekete geçmişti. Mayısta ise hissedarlar, yaklaşık 1 milyar dolarlık borcun özkaynağa dönüşmesine onay vererek Norwegian’ı bir anlamda iflastan kurtardı. Şirketin iptal ettiği siparişlerden 92’si, yaşanan kaza olaylarından sonra yeniden havalanmak için son test aşaması olan pilotlu uçuşlara başlayan 737 Max modeliydi. Bunun yanı sıra 5 adet de 787 Dreamliners’ın alımından vazgeçildi. Boeing’in yeni modeli olan 737 Max’ten sipariş veren ilk Avrupalı hava yolu şirketi Norwegian Air Shuttle’dı. Taraflar 2012 yılında 100 uçak için anlaşmaya varmıştı. Ardından buna 737 modelinden 22 tane daha eklenmişti. Boeing bu siparişler için Norwegian’a 11.5 milyar dolarlık (78.8 milyar TL) fatura çıkarmıştı. Hava yolu şirketi için işler sonradan bozulmaya başlayınca, bu rakamı ödemesi imkansız bir hale geldi. SALGINDA İPTAL SAYISI 322’YE ULAŞTI Boeing’ten konuyla ilgili yapılan açıklamada, “Müşterilerimizle olan ticari görüşmelerimiz hakkında yorum yapmayacağız. Norwegian Air, uzun süredir Boeing müşterisi olan bir şirket. Çok zorlu bir dönemden geçen birçok diğer operatör gibi Norwegian ile de ilerlemek için çalışıyoruz” denildi. Salgının hava yolu taşımacılığını etkilemeye başladığı şubat ayından beri çeşitli şirketlerden Boeing’e verilen tam 322 uçak siparişi iptal edilmiş oldu. Bu gelişmeler nedeniyle Boeing, 16 bin kişiyi işten çıkarma ve üretimi azaltma planlaması yaptı. BOEING HİSSELERİ YÜZDE 6 DÜŞTÜ Norwegian, 737 Max’in karıştığı iki kaza sonrası uçuşuna yasak getirilmesinden en çok etkilenen hava yollarından biri olmuştu. Şirket, havalandıramadığı 18 uçak nedeniyle Boeing’den tazminat isteyen hava yolları arasında sesini en çok yükseltenlerden biriydi. Hava yolu şirketi, şimdi bu tazminatın yanı sıra iptal ettiği siparişler için ödediği kaporayı da istiyor.  Boeing’in hisseleri, Pazartesi günü 737 Max’in pilotlu uçuş denemelerine başlamasıyla birlikte yüzde 14 yükselmişti. Ancak Norwegian’ın siparişleri iptal ettiği haberiyle hisseler yüzde 6 değer kaybetti.

Hava yolu taşımacılığında yaşanan kriz, sektörde zincirleme etkiler göstermeye devam ediyor. Mayıs ayında iflasın eşiğinden dönen Norwegian Air Shuttle, 2012 ve sonrasında Boeing’e verdiği siparişten kalan 97 uçağı iptal etti. Şirket, bu uçaklar için ödediği kaporayı da geri istiyor.

Corona virüsü salgını, hava yolu taşımacılığını durma noktasına getirmişti. Bu da sektörde zincirleme etkiye neden oldu. CNN’de yer alan habere göre, Norwegian Air Shuttle, yaşadığı kriz nedeniyle yeni uçak alımlarını durdurdu.

Şirket, tam 97 uçaklık Boeing siparişini iptal etti. Geçen sene iki 737 Max’in düşmesi nedeniyle zaten sıkıntılı günler geçiren Boeing için bu, o dönemden sonraki en büyük sipariş iptali oldu.

ANLAŞMANIN DEĞERİ 11.5 MİLYAR DOLARDI

Norwegian için ise salgın, zaten kötü giden mali tabloyu tamamen berbat etti. Şirket, salgın başlamadan önce eylül ayında borçlarını yeniden yapılandırmak için harekete geçmişti.

Mayısta ise hissedarlar, yaklaşık 1 milyar dolarlık borcun özkaynağa dönüşmesine onay vererek Norwegian’ı bir anlamda iflastan kurtardı. Şirketin iptal ettiği siparişlerden 92’si, yaşanan kaza olaylarından sonra yeniden havalanmak için son test aşaması olan pilotlu uçuşlara başlayan 737 Max modeliydi. Bunun yanı sıra 5 adet de 787 Dreamliners’ın alımından vazgeçildi.

Boeing’in yeni modeli olan 737 Max’ten sipariş veren ilk Avrupalı hava yolu şirketi Norwegian Air Shuttle’dı. Taraflar 2012 yılında 100 uçak için anlaşmaya varmıştı. Ardından buna 737 modelinden 22 tane daha eklenmişti. Boeing bu siparişler için Norwegian’a 11.5 milyar dolarlık (78.8 milyar TL) fatura çıkarmıştı. Hava yolu şirketi için işler sonradan bozulmaya başlayınca, bu rakamı ödemesi imkansız bir hale geldi.

SALGINDA İPTAL SAYISI 322’YE ULAŞTI

Boeing’ten konuyla ilgili yapılan açıklamada, “Müşterilerimizle olan ticari görüşmelerimiz hakkında yorum yapmayacağız. Norwegian Air, uzun süredir Boeing müşterisi olan bir şirket. Çok zorlu bir dönemden geçen birçok diğer operatör gibi Norwegian ile de ilerlemek için çalışıyoruz” denildi.

Salgının hava yolu taşımacılığını etkilemeye başladığı şubat ayından beri çeşitli şirketlerden Boeing’e verilen tam 322 uçak siparişi iptal edilmiş oldu. Bu gelişmeler nedeniyle Boeing, 16 bin kişiyi işten çıkarma ve üretimi azaltma planlaması yaptı.

BOEING HİSSELERİ YÜZDE 6 DÜŞTÜ

Norwegian, 737 Max’in karıştığı iki kaza sonrası uçuşuna yasak getirilmesinden en çok etkilenen hava yollarından biri olmuştu. Şirket, havalandıramadığı 18 uçak nedeniyle Boeing’den tazminat isteyen hava yolları arasında sesini en çok yükseltenlerden biriydi. Hava yolu şirketi, şimdi bu tazminatın yanı sıra iptal ettiği siparişler için ödediği kaporayı da istiyor. 

Boeing’in hisseleri, Pazartesi günü 737 Max’in pilotlu uçuş denemelerine başlamasıyla birlikte yüzde 14 yükselmişti. Ancak Norwegian’ın siparişleri iptal ettiği haberiyle hisseler yüzde 6 değer kaybetti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/38jUL7d
via IFTTT