12 Nisan 2020 Pazar

UÇUŞLAR NE ZAMAN BAŞLIYOR? Türk Hava Yolları(THY) koronavirüs sebebiyle kapanan bilet satışlarını açmıştı. Pegasus’un da yurt dışı uçuşlara başlayacağı tarih belli oldu. Koronavirüs (COVID-19) salgını nedeniyle alınan önlemler kapsamında durdurulan yurt dışı seferler için satışlar yeniden başladı.Türk Hava Yolları, internet sitesinde yurt dışı seferlerini 1 Mayıs’tan itibaren satışa açtı. Türk Hava Yolları’nın İstanbul-Ankara, İstanbul-İzmir gibi bazı seferleri içinse 20 Nisan tarihinden itibaren bilet bulabilmek mümkün. Pegasus’ta uçuşlar 16 Mayıs’ta başlayacak Pegasus Hava Yolları ise 16 Mayıs itibarı ile tüm yurt içi ve yurt dışı biletleri satışa çıkardı. Şu an için internet sitesinden hava yolu şirketinin uçuş yaptığı noktalara rezervasyon yapılabiliyor. Pegasus Hava Yolları’nın ana üssü Sabiha Gökçen’in CEO’su Ersel Göral, Bloomberg HT’de uçuşların en geç Ramazan Bayramında başlamasını öngördüklerini bildirmişti. Ramazan Bayramı 24 Mayıs pazar günü başlıyor. SunExpress 1 Mayıs’ta başlıyor Onur Air’de henüz bilet satışı başlamazken, THY ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress ise Antalya ve İzmir’den yaptığı bazı seferler için 1 Mayıs itibarı ile bilet satışına başladı. SunExpress SNS YL593 3250 Air-toAir

Türk Hava Yolları(THY) koronavirüs sebebiyle kapanan bilet satışlarını açmıştı. Pegasus’un da yurt dışı uçuşlara başlayacağı tarih belli oldu.

Koronavirüs (COVID-19) salgını nedeniyle alınan önlemler kapsamında durdurulan yurt dışı seferler için satışlar yeniden başladı.Türk Hava Yolları, internet sitesinde yurt dışı seferlerini 1 Mayıs’tan itibaren satışa açtı. Türk Hava Yolları’nın İstanbul-Ankara, İstanbul-İzmir gibi bazı seferleri içinse 20 Nisan tarihinden itibaren bilet bulabilmek mümkün.

Pegasus’ta uçuşlar 16 Mayıs’ta başlayacak

Pegasus Hava Yolları ise 16 Mayıs itibarı ile tüm yurt içi ve yurt dışı biletleri satışa çıkardı. Şu an için internet sitesinden hava yolu şirketinin uçuş yaptığı noktalara rezervasyon yapılabiliyor.

Pegasus Hava Yolları’nın ana üssü Sabiha Gökçen’in CEO’su Ersel Göral, Bloomberg HT’de uçuşların en geç Ramazan Bayramında başlamasını öngördüklerini bildirmişti. Ramazan Bayramı 24 Mayıs pazar günü başlıyor.

SunExpress 1 Mayıs’ta başlıyor

Onur Air’de henüz bilet satışı başlamazken, THY ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress ise Antalya ve İzmir’den yaptığı bazı seferler için 1 Mayıs itibarı ile bilet satışına başladı.

SunExpress SNS YL593 3250 Air-toAir


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y8CpIb
via IFTTT

UÇUŞLAR NE ZAMAN BAŞLIYOR?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2y8CpIb

11 Nisan 2020 Cumartesi

KARGO UÇAKLARININ GÖRÜNMEZ KAHRAMANLARI Corona yüzünden evlere kapandığımız şu günlerde, sağlık sektöründe çalışan kişiler kadar alkışı hak eden bir meslek daha var: Havayolu kargo şirketlerinde görev alan uçuş ekipleri. Kargo havacılığının ülkemizde ve dünyada önemi, son dönemlerde sağlık kitlerinin taşınması ve şirketlerin tek gelir yanı olması sebebi ile bir kez daha ortaya çıktı. Yolcu uçuşlarının durduğu bu günlerde tüm kargo operasyonlarını sırtına alan kargo uçaklarını personelleri arasında Loadmaster’ların da olduğu unutulmaması gerektiğine inanıyorum. Corona virüse önlem amaçlı gerekli koruma teçhizatlarını kullanarak operasyonu sürdüren Loadmasterlar, şu anda erken tanı kitleri, maske ve eldiven taşımacılığı için devam eden kargo uçuşlarında 1 numaralı rolü oynayan kişilerdir. Loadmaster olarak bilinen ve kargo uçaklarında görev alan bu kişiler, bu günlerde normalin biraz daha üstünde risk altında çalışmaktadırlar. Son günlerde artış gösteren havayolu kargo taşımacılığı, bünyesindeki mesleklerin de önemini artırdı. Sektörün önde gelen mesleklerinden Loadmasterlık da bu süreçte önemini birkez daha ortaya koydu. Turkish Cargo’nun büyümesinde de önemli bir yere sahip olan Loadmasterlar,  görevlerini en emniyetli şekilde yaparak Dünya hava kargo sektöründe de mesleklerinden söz ettirdiler. Bu süreçte zamanında kalkış performansı, uçak emniyeti, kargoların emniyetli bir şekilde yüklenip boşaltılması da bu mesleğin önceliklerindendir.   Loadmaster Kimdir: Uçuş öncesi gerekli belgelerin (landing card, apron card, personel tanıtma kartı, pasaport, sağlık sertifikası, lisans) geçerlilik sürelerini kontrol eder ve sorulduğunda ibraz eder. Uçak için gerekli belgelerin (Checklist, Load&Trim Sheet, Loading Instruction, Report, Kargo uçağı performans değerleri, ULD çeşitleri ve ebatları dokümanı, kompartıman özelikleri ve limitleri dokümanları, LOM) yanında bulunduğunu kontrol eder. Uçak hazırlığı sırasında Loadmaster, check list çerçevesinde özel kargolar ayrım tablosu ve ağırlık denge kurallarına uygun olarak yükleme planı hazırlar, yükleme ve boşaltmaya nezaret eder ve gerek gördüğü durumlarda müdahalede bulunur. Uçuş sırasında müdahale edilmesi gereken bir kargo var ise; bu kargonun gerekli hallerde ulaşılabilecek uygun pozisyona emniyetli bir şekilde yüklendiğinden emin olur. Eğer yükleme ile ilgili muhtemel bir gecikme öngörüyorsa, bu gecikmeyi istasyon yetkililerine veya kargo operasyon kontrol merkezine bildirir NOTOC formunda belirtilen özel kargoların (canlı hayvanlar, tehlikeli maddeler, bozulabilir kargolar, sıcaklık değeri isteyen kargolar vs) belirtilen sıcaklıkta taşınması ile ilgili sorumlu kaptan pilota gerekli bilgilendirmeyi yapar, yer operasyonu esnasında tehlikeli maddelerde oluşabilecek akma, sızıntı, hasar ve/veya yangın durumlarında prosedür ve talimatlara uygun hareket eder.   Loadmasterın sahip olduğu lisans ve eğitimler: İngilizce dil eğitimi İlk yardımcı sertifikası Tehlikeli maddeler eğitimi CRM İş sağlığı ve güvenliği eğitimi   Bu eğitimleri alıp başarılı olanlar, uçuş eğitimine tabii olur. Uçuş eğitimini de başarı ile tamamladıktan sonra Loadmaster sertifikası alarak uçuşa başlar.

Corona yüzünden evlere kapandığımız şu günlerde, sağlık sektöründe çalışan kişiler kadar alkışı hak eden bir meslek daha var: Havayolu kargo şirketlerinde görev alan uçuş ekipleri.

Kargo havacılığının ülkemizde ve dünyada önemi, son dönemlerde sağlık kitlerinin taşınması ve şirketlerin tek gelir yanı olması sebebi ile bir kez daha ortaya çıktı.

Yolcu uçuşlarının durduğu bu günlerde tüm kargo operasyonlarını sırtına alan kargo uçaklarını personelleri arasında Loadmaster’ların da olduğu unutulmaması gerektiğine inanıyorum.

Corona virüse önlem amaçlı gerekli koruma teçhizatlarını kullanarak operasyonu sürdüren Loadmasterlar, şu anda erken tanı kitleri, maske ve eldiven taşımacılığı için devam eden kargo uçuşlarında 1 numaralı rolü oynayan kişilerdir. Loadmaster olarak bilinen ve kargo uçaklarında görev alan bu kişiler, bu günlerde normalin biraz daha üstünde risk altında çalışmaktadırlar.

Son günlerde artış gösteren havayolu kargo taşımacılığı, bünyesindeki mesleklerin de önemini artırdı. Sektörün önde gelen mesleklerinden Loadmasterlık da bu süreçte önemini birkez daha ortaya koydu. Turkish Cargo’nun büyümesinde de önemli bir yere sahip olan Loadmasterlar,  görevlerini en emniyetli şekilde yaparak Dünya hava kargo sektöründe de mesleklerinden söz ettirdiler.

Bu süreçte zamanında kalkış performansı, uçak emniyeti, kargoların emniyetli bir şekilde yüklenip boşaltılması da bu mesleğin önceliklerindendir.

 

Loadmaster Kimdir:

Uçuş öncesi gerekli belgelerin (landing card, apron card, personel tanıtma kartı, pasaport, sağlık sertifikası, lisans) geçerlilik sürelerini kontrol eder ve sorulduğunda ibraz eder. Uçak için gerekli belgelerin (Checklist, Load&Trim Sheet, Loading Instruction, Report, Kargo uçağı performans değerleri, ULD çeşitleri ve ebatları dokümanı, kompartıman özelikleri ve limitleri dokümanları, LOM) yanında bulunduğunu kontrol eder.

Uçak hazırlığı sırasında Loadmaster, check list çerçevesinde özel kargolar ayrım tablosu ve ağırlık denge kurallarına uygun olarak yükleme planı hazırlar, yükleme ve boşaltmaya nezaret eder ve gerek gördüğü durumlarda müdahalede bulunur.

Uçuş sırasında müdahale edilmesi gereken bir kargo var ise; bu kargonun gerekli hallerde ulaşılabilecek uygun pozisyona emniyetli bir şekilde yüklendiğinden emin olur. Eğer yükleme ile ilgili muhtemel bir gecikme öngörüyorsa, bu gecikmeyi istasyon yetkililerine veya kargo operasyon kontrol merkezine bildirir

NOTOC formunda belirtilen özel kargoların (canlı hayvanlar, tehlikeli maddeler, bozulabilir kargolar, sıcaklık değeri isteyen kargolar vs) belirtilen sıcaklıkta taşınması ile ilgili sorumlu kaptan pilota gerekli bilgilendirmeyi yapar, yer operasyonu esnasında tehlikeli maddelerde oluşabilecek akma, sızıntı, hasar ve/veya yangın durumlarında prosedür ve talimatlara uygun hareket eder.

 

Loadmasterın sahip olduğu lisans ve eğitimler:

  • İngilizce dil eğitimi
  • İlk yardımcı sertifikası
  • Tehlikeli maddeler eğitimi
  • CRM
  • İş sağlığı ve güvenliği eğitimi

 

Bu eğitimleri alıp başarılı olanlar, uçuş eğitimine tabii olur. Uçuş eğitimini de başarı ile tamamladıktan sonra Loadmaster sertifikası alarak uçuşa başlar.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xpAnn5
via IFTTT

KARGO UÇAKLARININ GÖRÜNMEZ KAHRAMANLARI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xpAnn5

10 Nisan 2020 Cuma

Pegasus Bolbol üyesi istegelsin kullanıcıları artık her alışverişte kazanacak istegelsin ve Pegasus’tan sevindiren işbirliği Sağlığımız için şu an evdeyiz ama aklımız bu süreç bitince gideceğimiz, gezeceğimiz yerlerde. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin’in Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılar, evde otururken kazanıyor! Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları yaptıkları alışverişlerden puan kazanıyor, bu puanları daha sonra seyahatlerinde kullanıyor. Sağlığımız için vaktimizi evde geçirmemiz gereken şu günlerde herkesin aklında her şey normale döndüğünde neler yapacakları oluyor. Bunlardan biri de görmeyi istedikleri yerlere gitmek, yeni yerler gezmek… istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle şimdi evde oturanlara puan kazandırıyor. Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları şimdi evde kalıyor, topladıkları puanlarla sonra geziyor. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılarına puan kazandırıyor. istegelsin’den alışveriş yapanlar, sepet sayfasına geldiklerinde Pegasus BolPuan Kazan seçeneğini görüyor. Kutucuğu işaretleyen kullanıcılar, sonraki tüm alışverişlerinde puan kazanmaya başlıyor. Kazanılan puanlar, kullanıcıların Pegasus hesaplarına yansıyor. Her 2 TL’lik alışverişte 1 BolPuan kazandıran kampanyada kazanılan puanlar, teslimat ücreti ve poşet ücreti dışında bırakılarak indirimleri düşmüş sepet net tutarı üzerinden hesaplanıyor. Kampanyadan yararlanabilmek için Pegasus BolBol üyesinin, istegelsin web sitesi ve mobil uygulaması için bildirdiği cep telefonu numarasının Pegasus BolBol hesabına tanımlı cep telefonu numarasıyla aynı olması gerekiyor.

istegelsin ve Pegasus’tan sevindiren işbirliği

Sağlığımız için şu an evdeyiz ama aklımız bu süreç bitince gideceğimiz, gezeceğimiz yerlerde. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin’in Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılar, evde otururken kazanıyor! Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları yaptıkları alışverişlerden puan kazanıyor, bu puanları daha sonra seyahatlerinde kullanıyor.

Sağlığımız için vaktimizi evde geçirmemiz gereken şu günlerde herkesin aklında her şey normale döndüğünde neler yapacakları oluyor. Bunlardan biri de görmeyi istedikleri yerlere gitmek, yeni yerler gezmek… istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle şimdi evde oturanlara puan kazandırıyor. Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları şimdi evde kalıyor, topladıkları puanlarla sonra geziyor. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılarına puan kazandırıyor. istegelsin’den alışveriş yapanlar, sepet sayfasına geldiklerinde Pegasus BolPuan Kazan seçeneğini görüyor. Kutucuğu işaretleyen kullanıcılar, sonraki tüm alışverişlerinde puan kazanmaya başlıyor. Kazanılan puanlar, kullanıcıların Pegasus hesaplarına yansıyor. Her 2 TL’lik alışverişte 1 BolPuan kazandıran kampanyada kazanılan puanlar, teslimat ücreti ve poşet ücreti dışında bırakılarak indirimleri düşmüş sepet net tutarı üzerinden hesaplanıyor.

Kampanyadan yararlanabilmek için Pegasus BolBol üyesinin, istegelsin web sitesi ve mobil uygulaması için bildirdiği cep telefonu numarasının Pegasus BolBol hesabına tanımlı cep telefonu numarasıyla aynı olması gerekiyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UWS4mQ
via IFTTT

Pegasus Bolbol üyesi istegelsin kullanıcıları artık her alışverişte kazanacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UWS4mQ

9 Nisan 2020 Perşembe

Hava Kargo Acenteleri Çok Zor Durumda Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği, (UTİKAD) Genel Müdürü Cavit Uğur, UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, koronavirüs salgını nedeniyle taşımacılıkta yaşanan son gelişmeleri aktararak, sektörde yaşanan sıkıntıları dile getirdi. Hem Atatürk hem de İstanbul havalimanlarında faaliyetlerine devam eden hava kargo acentelerinin düşen iş hacimleri sebebiyle finansal zorluklar ile karşı karşıya olduğuna dikkat çeken Uğur, kiraların durdurulması gerektiğini söyledi. Uğur, “Buna rağmen her iki havalimanındaki ofislerin kira ödemeleri devam ediyor. Oysa hava kargo hacmi çok düşmüş ve bu ofisler neredeyse işlevsiz olarak durmaktadır. Bu nedenle hem İstanbul Havalimanı için İGA’dan hem de Atatürk Havalimanı için THY ve DHMİ’den havalimanlarındaki ofislerin kiralarının geçici süre ile durdurulmasını talep edeceğiz” dedi. “IATA, vade uzatma talebimizi reddetti” Uğur ayrıca, hava kargo acentelerinin taşımasını gerçekleştirdikleri yüklerin taşıma ücretlerini tahsil edemediğini dile getirerek, “Ama bunları vadesi geldiğinde Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi uçak şirketlerinin tahsilat sistemi olan CASS’a ödemek zorunda. IATA’dan bu ödemelerin vadelerinin uzatılması UTİKAD tarafından talep edildi, ancak talep şimdilik reddedildi. Bu ödemelerin de mutlaka ötelenmesi gerekiyor. Yoksa pek çok küçük ve orta boy hava kargo acentesi çok zor durumda kalacak” diye konuştu. Hava ve karada navlun artışı sürüyor Cavit Uğur, navlun piyasasındaki gelişmelere de değinerek, özellikle havayolu ve karayolunda navlun artışının devam ettiğine vurgu yaptı. Uğur, “Havayolu navlunlarının düşmesi için yolcu seferlerinin eski frekansına ulaşması gerekiyor. Karayolundaki ise mevcut araç kuyrukları ve karantinaya alınan şoförler gibi sebeplerle karayolu navlununda kısa vadede düşüş olası görünmüyor. Ayrıca ithalat ile ihracat dengesinin bozulduğu bu dönemde gidiş veya gelişte taşınacak yük olmaması da navlun maliyetlerinin yüksek kalmasına neden olacak” dedi. Uğur, deniz limanlarına uğrak iptalleri ile konteyner bulma sorununun da devam ettiğini dolayısıyla konteyner deniz taşımacılığında da navlun artışının devam ettiğini söyledi. Yükler demiryoluna kayıyor ama.. Cavit Uğur, tüm taşıma modlarını göz önüne alındığında getirilen sınırlamalardan en az etkilenen taşıma modunun demiryolu olduğunu belirterek, “Bu sebeple ülkemizden yapılan taşımalar için demiryoluna yönelik talebin arttığı bir süreçteyiz. Bunun başlıca sebebi karayolu sınır geçişlerinde yaşanan gecikmeler veya kısıtlamalar. Ancak mevcut vagon parkı nedeniyle demiryoluna olan talebin ancak bir kısmı karşılanabiliyor. Bu sebeple denizyolu ve demiryolu kombinasyonu ile taşıması yapılacak yüklerin limanlarda bekliyor” dedi. Limanlarda ‘bekleme’ faturaları dava konusu olacak COVID-19 salgını sebebiyle alınan önlemlerin ilk olarak taşımacılık sektörünü etkilediğini dile getiren Cavit Uğur, limanlarda bekletilmek zorunda kalan konteynerler sebebiyle yüksek demuraj ve ardiye ücretlerinin söz konusu olduğunu ve bunları kimin ödeyeceğinin büyük bir sorun olduğunu söyledi. Kimsenin sorumluluğu üzerine almak istemediğine dikkat çeken Uğur, bu tür masrafların ileride pek çok davaya konu olacağına dikkat çekti.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği, (UTİKAD) Genel Müdürü Cavit Uğur, UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, koronavirüs salgını nedeniyle taşımacılıkta yaşanan son gelişmeleri aktararak, sektörde yaşanan sıkıntıları dile getirdi.

Hem Atatürk hem de İstanbul havalimanlarında faaliyetlerine devam eden hava kargo acentelerinin düşen iş hacimleri sebebiyle finansal zorluklar ile karşı karşıya olduğuna dikkat çeken Uğur, kiraların durdurulması gerektiğini söyledi. Uğur, “Buna rağmen her iki havalimanındaki ofislerin kira ödemeleri devam ediyor. Oysa hava kargo hacmi çok düşmüş ve bu ofisler neredeyse işlevsiz olarak durmaktadır.

Bu nedenle hem İstanbul Havalimanı için İGA’dan hem de Atatürk Havalimanı için THY ve DHMİ’den havalimanlarındaki ofislerin kiralarının geçici süre ile durdurulmasını talep edeceğiz” dedi.

“IATA, vade uzatma talebimizi reddetti”

Uğur ayrıca, hava kargo acentelerinin taşımasını gerçekleştirdikleri yüklerin taşıma ücretlerini tahsil edemediğini dile getirerek, “Ama bunları vadesi geldiğinde Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi uçak şirketlerinin tahsilat sistemi olan CASS’a ödemek zorunda. IATA’dan bu ödemelerin vadelerinin uzatılması UTİKAD tarafından talep edildi, ancak talep şimdilik reddedildi. Bu ödemelerin de mutlaka ötelenmesi gerekiyor. Yoksa pek çok küçük ve orta boy hava kargo acentesi çok zor durumda kalacak” diye konuştu.

Hava ve karada navlun artışı sürüyor

Cavit Uğur, navlun piyasasındaki gelişmelere de değinerek, özellikle havayolu ve karayolunda navlun artışının devam ettiğine vurgu yaptı. Uğur, “Havayolu navlunlarının düşmesi için yolcu seferlerinin eski frekansına ulaşması gerekiyor. Karayolundaki ise mevcut araç kuyrukları ve karantinaya alınan şoförler gibi sebeplerle karayolu navlununda kısa vadede düşüş olası görünmüyor. Ayrıca ithalat ile ihracat dengesinin bozulduğu bu dönemde gidiş veya gelişte taşınacak yük olmaması da navlun maliyetlerinin yüksek kalmasına neden olacak” dedi. Uğur, deniz limanlarına uğrak iptalleri ile konteyner bulma sorununun da devam ettiğini dolayısıyla konteyner deniz taşımacılığında da navlun artışının devam ettiğini söyledi.

Yükler demiryoluna kayıyor ama..

Cavit Uğur, tüm taşıma modlarını göz önüne alındığında getirilen sınırlamalardan en az etkilenen taşıma modunun demiryolu olduğunu belirterek, “Bu sebeple ülkemizden yapılan taşımalar için demiryoluna yönelik talebin arttığı bir süreçteyiz. Bunun başlıca sebebi karayolu sınır geçişlerinde yaşanan gecikmeler veya kısıtlamalar. Ancak mevcut vagon parkı nedeniyle demiryoluna olan talebin ancak bir kısmı karşılanabiliyor. Bu sebeple denizyolu ve demiryolu kombinasyonu ile taşıması yapılacak yüklerin limanlarda bekliyor” dedi.

Limanlarda ‘bekleme’ faturaları dava konusu olacak

COVID-19 salgını sebebiyle alınan önlemlerin ilk olarak taşımacılık sektörünü etkilediğini dile getiren Cavit Uğur, limanlarda bekletilmek zorunda kalan konteynerler sebebiyle yüksek demuraj ve ardiye ücretlerinin söz konusu olduğunu ve bunları kimin ödeyeceğinin büyük bir sorun olduğunu söyledi. Kimsenin sorumluluğu üzerine almak istemediğine dikkat çeken Uğur, bu tür masrafların ileride pek çok davaya konu olacağına dikkat çekti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xZ2oSv
via IFTTT