21 Mart 2020 Cumartesi

UÇUŞ YASAĞI OLAN ÜLKE SAYISI 68’E YÜKSELDİ Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında bugün saat 17.00 itibarıyla 46 ülkeye daha uçuşlar durdurulacak. Böylece Türkiye’nin uçuşları durdurduğu ülke sayısı 68’e çıkacak.   Son kararla birlikte Türkiye’nin uçuş trafiğini kapattığı 68 ülke şöyle oluşacak: Almanya, Angola, Avusturya, Azerbaycan, Bangladeş, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Cezayir, Cibuti, Çad, Çekya, Çin, Danimarka, Dominik, Ekvator, Ekvator Ginesi, Fas, Fildişi Sahili, Filipinler, Finlandiya, Fransa, Guatemala, Güney Kore, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, Irak, İran İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Kamerun, Kanada, Karadağ, Kazakistan, Kenya, KKTC, Kolombiya, Kosova, Kuveyt, Kuzey Makedonya, Letonya, Lübnan, Macaristan, Mısır, Moğolistan, Moldova, Moritanya, Nepal, Nijer, Norveç, Özbekistan, Panama, Peru, Polonya, Portekiz, Slovenya, Sri Lanka, Sudan, Suudi Arabistan, Tayvan, Tunus, Ukrayna, Umman ve Ürdün.   Şu anda Türkiye’ye ile tek taraflı uçuşları durdurma kararı alan Rusya, Katar ve Libya ile birlikte hava yolu trafiği kesilen ülke sayısı ise toplamda 71’e ulaştı.  

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında bugün saat 17.00 itibarıyla 46 ülkeye daha uçuşlar durdurulacak. Böylece Türkiye’nin uçuşları durdurduğu ülke sayısı 68’e çıkacak.

 

Son kararla birlikte Türkiye’nin uçuş trafiğini kapattığı 68 ülke şöyle oluşacak:

Almanya, Angola, Avusturya, Azerbaycan, Bangladeş, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Cezayir, Cibuti, Çad, Çekya, Çin, Danimarka, Dominik, Ekvator, Ekvator Ginesi, Fas, Fildişi Sahili, Filipinler, Finlandiya, Fransa, Guatemala, Güney Kore, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, Irak, İran İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, Kamerun, Kanada, Karadağ, Kazakistan, Kenya, KKTC, Kolombiya, Kosova, Kuveyt, Kuzey Makedonya, Letonya, Lübnan, Macaristan, Mısır, Moğolistan, Moldova, Moritanya, Nepal, Nijer, Norveç, Özbekistan, Panama, Peru, Polonya, Portekiz, Slovenya, Sri Lanka, Sudan, Suudi Arabistan, Tayvan, Tunus, Ukrayna, Umman ve Ürdün.

 

Şu anda Türkiye’ye ile tek taraflı uçuşları durdurma kararı alan Rusya, Katar ve Libya ile birlikte hava yolu trafiği kesilen ülke sayısı ise toplamda 71’e ulaştı.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3ad3dFw
via IFTTT

19 Mart 2020 Perşembe

SİNGAPUR HAVA YOLLARI TÜM DÜNYADA KAPANAN SINIRLAR SEBEBİYLE KAPASİTE DÜŞÜRÜYOR Tüm dünyada, ülkelerin Covid-19 salgınını durdurmak için sınır kontrollerini sıkılaştırdığı bir dönemden geçiyoruz. Havacılık endüstrisinde benzeri görülmemiş bu dönemde, ülkelerin aldığı önlemler sonucu Singapur Hava Yolları olarak bazı seferlerimizi daha geçici olarak durduruyoruz.1 Bugünkü gelişmeler dahilinde, Singapur Hava Yolları, SilkAir ve Scoot’tan oluşan SIA grup Nisan ayı sonuna kadar planlanan kapasitesinin sadece %50’sini kullanacaktır. 2 Tüm dünyada sınır kontrollerinin sıkılaştırılması ve bunun hava trafiğine derin etkileri düşünüldüğünde, SIA Grup önümüzdeki süreçte kapasitesini daha da düşüreceğini tahmin etmektedir. SIA CEO’su Goh Choon Phong konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Kısa zamanda trafiğimizin büyük bir kısmını kaybettik ve mevcut uçuş ağımızı korumak bizim için mümkün olmayacaktır. Daha açık olmak gerekirse, durumdaki bu kötüleşmenin hızlanmasını bekliyoruz. SIA Grup bu zorlu dönemin uzun bir süre devam etmesine hazırlıklı olmalı.” Şu anda şirket likiditemizi güçlendirmek adına adımlar atıyoruz. SIA Grup, maliyetleri azaltmak için ivedi adımlar atarken aynı zamanda bir kez daha sendika ve birliklere danışacak. Ek önlemler kesinlik kazandığında sizlere duyurulacaktır. Singapur Hava Yolları’nın İstanbul-Singapur, Singapur-İstanbul uçuş seferleri 1 Nisan – 30 Nisan 2020 arası iptal edilmiştir. Şuanki planlamalar doğrultusunda, uçuşlar Mayıs 2020 itibariyle tekrar başlayacaktır. Bu süre içerisinde çağrı merkezimiz, internet sayfamız, sosyal medya hesaplarımız üzerinden servis vermeye devam edeceğiz. Devlet Memurları Kurallarında Değişiklik “COVID-19 sebebiyle iade ücretlerinde bir muafiyet olmayacaktır. Orijinal biletin ücret koşullarına bağlıdır. Biletinizi 31 Mart 2021’den önce seyahatin tamamlanacağı şekilde açık bilete çevirebilirsiniz. Yenilenen rezervasyonunuz için bilet değişiklik ücreti yansıtılmayacaktır. Ancak destinasyon ve ücret türünde herhangi bir değişiklik olması halinde ek ödeme gerekebilir. Açık bilet, biletinizin değerini koruyarak ileri bir tarihte seyahat etmenizi sağlayan bilettir. Yeni seyahat planlarınız kesinleştiğinde, yeni biletinizi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Uçuşunuzun iptal olması dışında, açık biletler için para iadesi yapılmamaktadır.” Aşağıdaki linklerden güncel uçuş ve kuralları takip edebilirsiniz. https://www.singaporeair.com/en_UK/tr/media-centre/news-alert/?id=k7pxvh38 https://www.singaporeair.com/en_UK/tr/plan-travel/local-promotions/sss-covid19 Dünyanın ve ülkemizin yaşadığı zorlu donemi, hep birlikte en kısa zamanda atlatacağımıza Singapur ailesi olarak inancımız ile yeniden SIA uçuşlarında buluşmak dileğiyle…  

Tüm dünyada, ülkelerin Covid-19 salgınını durdurmak için sınır kontrollerini sıkılaştırdığı bir dönemden geçiyoruz. Havacılık endüstrisinde benzeri görülmemiş bu dönemde, ülkelerin aldığı önlemler sonucu Singapur Hava Yolları olarak bazı seferlerimizi daha geçici olarak durduruyoruz.1

Bugünkü gelişmeler dahilinde, Singapur Hava Yolları, SilkAir ve Scoot’tan oluşan SIA grup Nisan ayı sonuna kadar planlanan kapasitesinin sadece %50’sini kullanacaktır. 2 Tüm dünyada sınır kontrollerinin sıkılaştırılması ve bunun hava trafiğine derin etkileri düşünüldüğünde, SIA Grup önümüzdeki süreçte kapasitesini daha da düşüreceğini tahmin etmektedir.

SIA CEO’su Goh Choon Phong konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “Kısa zamanda trafiğimizin büyük bir kısmını kaybettik ve mevcut uçuş ağımızı korumak bizim için mümkün olmayacaktır. Daha açık olmak gerekirse, durumdaki bu kötüleşmenin hızlanmasını bekliyoruz. SIA Grup bu zorlu dönemin uzun bir süre devam etmesine hazırlıklı olmalı.”

Şu anda şirket likiditemizi güçlendirmek adına adımlar atıyoruz. SIA Grup, maliyetleri azaltmak için ivedi adımlar atarken aynı zamanda bir kez daha sendika ve birliklere danışacak. Ek önlemler kesinlik kazandığında sizlere duyurulacaktır.

Singapur Hava Yolları’nın İstanbul-Singapur, Singapur-İstanbul uçuş seferleri 1 Nisan – 30 Nisan 2020 arası iptal edilmiştir. Şuanki planlamalar doğrultusunda, uçuşlar Mayıs 2020 itibariyle tekrar başlayacaktır. Bu süre içerisinde çağrı merkezimiz, internet sayfamız, sosyal medya hesaplarımız üzerinden servis vermeye devam edeceğiz.

Devlet Memurları Kurallarında Değişiklik
“COVID-19 sebebiyle iade ücretlerinde bir muafiyet olmayacaktır. Orijinal biletin ücret koşullarına bağlıdır. Biletinizi 31 Mart 2021’den önce seyahatin tamamlanacağı şekilde açık bilete çevirebilirsiniz. Yenilenen rezervasyonunuz için bilet değişiklik ücreti yansıtılmayacaktır. Ancak destinasyon ve ücret türünde herhangi bir değişiklik olması halinde
ek ödeme gerekebilir. Açık bilet, biletinizin değerini koruyarak ileri bir tarihte seyahat etmenizi sağlayan bilettir. Yeni seyahat planlarınız kesinleştiğinde, yeni biletinizi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Uçuşunuzun iptal olması dışında, açık biletler için para iadesi yapılmamaktadır.”

Aşağıdaki linklerden güncel uçuş ve kuralları takip edebilirsiniz.

https://www.singaporeair.com/en_UK/tr/media-centre/news-alert/?id=k7pxvh38
https://www.singaporeair.com/en_UK/tr/plan-travel/local-promotions/sss-covid19
Dünyanın ve ülkemizin yaşadığı zorlu donemi, hep birlikte en kısa zamanda atlatacağımıza Singapur ailesi olarak inancımız ile yeniden SIA uçuşlarında buluşmak dileğiyle…

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3d6MZ2x
via IFTTT

SİNGAPUR HAVA YOLLARI TÜM DÜNYADA KAPANAN SINIRLAR SEBEBİYLE KAPASİTE DÜŞÜRÜYOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3d6MZ2x

17 Mart 2020 Salı

Hava Kargo Akışını Sürdürmek Hayat Kurtaracak Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ve üyeleri, COVID-19’un yayılmasını kontrol altına alma çabalarında hükümetleri desteklemeye devam ediyor. Kriz başladığından bu yana, hava kargo çok ihtiyaç duyulan ilaçların, tıbbi ekipmanların (yedek parçalar / onarım bileşenleri dahil) tesliminde ve  zaman açısından en hassas malzemelerin küresel tedariğini sağlamada hayati bir rol almıştır. Bu, özel kargo kargo operasyonları, yolcu uçaklarında kargo kapasitesinin kullanılması ve etkilenen bölgelere tahliye uçuşları ile yapılmıştır. Hava kargosu, devletler tarafından uygulanan karantina süreçlerinde satın alınan gıda ve diğer ürünlerin taşınmasında da etkili olmuştur. Dramatik seyahat kısıtlamaları ve yolcu talebinin çöküşü yük kapasitesini ciddi şekilde sınırlamıştır. IATA hükümetleri, COVID-19 ile küresel mücadeleyi desteklemek için hava kargolarının mevcut olmasını sağlamak için acil önlemler almaya çağırıyor. Hükümetlerin seyahat kısıtlamaları sonucunda Ocak ayının sonundan bu yana 185.000’den fazla yolcu uçuşu iptal edildi. Bununla birlikte, COVID-19 ile mücadelede en acil ihtiyaçları karşılayan hayati hava kargo seçenekleri ortadan kalkmıştır. Kargo uçakları bu kapasite eksikliğini gidermek için seferber edildi. Hatta bazı havayolları geniş gövde uçaklarını kargo taşımak için kullandı. IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac; “Hükümetler, hayati öneme sahip tedarik kanallarının açık, verimli ve etkili kalmasını sağlamak için acil önlemler almalı. Hava kargo , dünya ekonomisinin hareketliliğini sağlarken aynı zamanda halk sağlığını korumak için dünyadaki hükümetler ve sağlık örgütleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyor. Bugün, COVID-19’a karşı savaşırken, hükümetler hava kargolarını kolaylaştırmak için acil önlemler almalıdır. Kargo akışını sürdürmek hayat kurtaracak ”dedi. Hükümetler hava kargolarını COVID-19 ile mücadelenin önemli bir parçası olarak görmeli ve aşağıdaki önlemleri almalıdır: Hayat kurtaran tıbbi ürünlerin kesintisiz olarak taşınabilmesini sağlamak için hava kargo operasyonlarını COVID-19 ile ilgili seyahat kısıtlamalarından hariç tutulmalı Hava kargolarının dünya çapında minimum aksaklıklarla hareket etmeye devam edebilmesi için standartlaştırılmış önlemler alınmalı. Halkla etkileşime girmeyen hava kargo ekibi üyeleri 14 günlük karantina koşullarından muaf tutulmalı. Kargo operasyonlarını detsekleyecek geçici trafik hakları uygulanmalıdır. Yaşadığımız kriz ortamında hava kargo operasyonlarını desteklemek için aşırı navlun ücretleri, park ücretleri ve slot kısıtlamaları gibi ekonomik engelleri kaldırılmalıdır. “Hava kargo gemileri, dünya ekonomisini hareket ettirirken aynı zamanda halk sağlığını korumak için dünyadaki hükümetler ve sağlık örgütleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyor. Bugün, COVID-19’a karşı küresel bir sağlık savaşıyla savaşırken, hükümetler hava kargolarını kolaylaştırmak için acil önlemler almalıdır. Kargo akışını sürdürmek hayat kurtaracak ”dedi.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ve üyeleri, COVID-19’un yayılmasını kontrol altına alma çabalarında hükümetleri desteklemeye devam ediyor.

Kriz başladığından bu yana, hava kargo çok ihtiyaç duyulan ilaçların, tıbbi ekipmanların (yedek parçalar / onarım bileşenleri dahil) tesliminde ve  zaman açısından en hassas malzemelerin küresel tedariğini sağlamada hayati bir rol almıştır.

Bu, özel kargo kargo operasyonları, yolcu uçaklarında kargo kapasitesinin kullanılması ve etkilenen bölgelere tahliye uçuşları ile yapılmıştır.

Hava kargosu, devletler tarafından uygulanan karantina süreçlerinde satın alınan gıda ve diğer ürünlerin taşınmasında da etkili olmuştur.

Dramatik seyahat kısıtlamaları ve yolcu talebinin çöküşü yük kapasitesini ciddi şekilde sınırlamıştır.

IATA hükümetleri, COVID-19 ile küresel mücadeleyi desteklemek için hava kargolarının mevcut olmasını sağlamak için acil önlemler almaya çağırıyor.

Hükümetlerin seyahat kısıtlamaları sonucunda Ocak ayının sonundan bu yana 185.000’den fazla yolcu uçuşu iptal edildi. Bununla birlikte, COVID-19 ile mücadelede en acil ihtiyaçları karşılayan hayati hava kargo seçenekleri ortadan kalkmıştır. Kargo uçakları bu kapasite eksikliğini gidermek için seferber edildi. Hatta bazı havayolları geniş gövde uçaklarını kargo taşımak için kullandı.

IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac; “Hükümetler, hayati öneme sahip tedarik kanallarının açık, verimli ve etkili kalmasını sağlamak için acil önlemler almalı. Hava kargo , dünya ekonomisinin hareketliliğini sağlarken aynı zamanda halk sağlığını korumak için dünyadaki hükümetler ve sağlık örgütleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyor. Bugün, COVID-19’a karşı savaşırken, hükümetler hava kargolarını kolaylaştırmak için acil önlemler almalıdır. Kargo akışını sürdürmek hayat kurtaracak ”dedi.

Hükümetler hava kargolarını COVID-19 ile mücadelenin önemli bir parçası olarak görmeli ve aşağıdaki önlemleri almalıdır:

  • Hayat kurtaran tıbbi ürünlerin kesintisiz olarak taşınabilmesini sağlamak için hava kargo operasyonlarını COVID-19 ile ilgili seyahat kısıtlamalarından hariç tutulmalı
  • Hava kargolarının dünya çapında minimum aksaklıklarla hareket etmeye devam edebilmesi için standartlaştırılmış önlemler alınmalı.
  • Halkla etkileşime girmeyen hava kargo ekibi üyeleri 14 günlük karantina koşullarından muaf tutulmalı.
  • Kargo operasyonlarını detsekleyecek geçici trafik hakları uygulanmalıdır.
  • Yaşadığımız kriz ortamında hava kargo operasyonlarını desteklemek için aşırı navlun ücretleri, park ücretleri ve slot kısıtlamaları gibi ekonomik engelleri kaldırılmalıdır.

“Hava kargo gemileri, dünya ekonomisini hareket ettirirken aynı zamanda halk sağlığını korumak için dünyadaki hükümetler ve sağlık örgütleriyle yakın işbirliği içinde çalışıyor. Bugün, COVID-19’a karşı küresel bir sağlık savaşıyla savaşırken, hükümetler hava kargolarını kolaylaştırmak için acil önlemler almalıdır. Kargo akışını sürdürmek hayat kurtaracak ”dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Wn5kCy
via IFTTT

Hava Kargo Akışını Sürdürmek Hayat Kurtaracak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Wn5kCy

TAŞIMACILIKTA KORONAVİRÜS ETKİLERİ 2019 yılının Aralık ayında Çin’in Wuhan bölgesinde ortaya çıkan COVID-19 küresel ölçekte bir sağlık krizine dönüşmüş haldedir. Ortaya çıktığı andan itibaren bugün itibariyle 155 ülkeye yayılmış olan koronavirüs, Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak nitelendirilmiştir. Hastalığın yayılmasının temel sebebinin fiziki temas olması sebebiyle salgının önlenmesi amacıyla hükümetler ülkelerine girişleri ve ülkelerinden çıkışları kontrol altına almakta ve hatta sınırlardan insan ve eşya geçişlerini tamamen engelleyici önlemler uygulamaktadır. Gerek ülkeler ve gerekse ülkeler üstü kuruluşlar tarafından küresel ticareti kolaylaştırıcı önlemlerin uygulamaya alındığı, ticari eşyaların alışverişine ilişkin mevcut uygulamaların ise geliştirilmeye çalışıldığı bir süreçte siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi faaliyetlerin kendilerine has süregelen düzenleri COVID-19 salgını kaynaklı bir krizle karşı karşıyadır. Ülkeler bu krizi sınır kapılarındaki yoğunlaştırılmış önlemler ile aşmaya çalışırken tedbir amaçlı engellenen sınır geçişleri küresel boyuttaki tedarik zincirini ve hizmet sektörünü başka bir kriz ile karşı karşıya bırakmaktadır. •    İptal edilen yolcu uçağı seferleri sebebiyle yolcu uçaklarında taşınan kargo hacmi için kargo uçaklarına olan talep artış göstermektedir. •    Çin’in ihracat hacmindeki daralma sebebiyle Çin merkezli konteyner gemileri iptal edilmekte olup bu durum Çin ile ticaret yapan ülkelerin kapasite sıkıntısı ile karşılaşmalarına sebep olmaktadır. •    Demiryolu taşımacılığındaki kısıtlamalar sebebiyle konteynerler limanlarda bekletilmektedir. •    Karayolu sınır geçişlerinde uygulanan kontroller ve sınırlamalar, karayolu taşımacılığında gecikmelere sebep olmaktadır. Bazı ülkelerde sınırlar hem insan hem de yük taşımacılığına kapatılmıştır.

2019 yılının Aralık ayında Çin’in Wuhan bölgesinde ortaya çıkan COVID-19 küresel ölçekte bir sağlık krizine dönüşmüş haldedir. Ortaya çıktığı andan itibaren bugün itibariyle 155 ülkeye yayılmış olan koronavirüs, Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi olarak nitelendirilmiştir. Hastalığın yayılmasının temel sebebinin fiziki temas olması sebebiyle salgının önlenmesi amacıyla hükümetler ülkelerine girişleri ve ülkelerinden çıkışları kontrol altına almakta ve hatta sınırlardan insan ve eşya geçişlerini tamamen engelleyici önlemler uygulamaktadır.

Gerek ülkeler ve gerekse ülkeler üstü kuruluşlar tarafından küresel ticareti kolaylaştırıcı önlemlerin uygulamaya alındığı, ticari eşyaların alışverişine ilişkin mevcut uygulamaların ise geliştirilmeye çalışıldığı bir süreçte siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi faaliyetlerin kendilerine has süregelen düzenleri COVID-19 salgını kaynaklı bir krizle karşı karşıyadır. Ülkeler bu krizi sınır kapılarındaki yoğunlaştırılmış önlemler ile aşmaya çalışırken tedbir amaçlı engellenen sınır geçişleri küresel boyuttaki tedarik zincirini ve hizmet sektörünü başka bir kriz ile karşı karşıya bırakmaktadır.

•    İptal edilen yolcu uçağı seferleri sebebiyle yolcu uçaklarında taşınan kargo hacmi için kargo uçaklarına olan talep artış göstermektedir.

•    Çin’in ihracat hacmindeki daralma sebebiyle Çin merkezli konteyner gemileri iptal edilmekte olup bu durum Çin ile ticaret yapan ülkelerin kapasite sıkıntısı ile karşılaşmalarına sebep olmaktadır.

•    Demiryolu taşımacılığındaki kısıtlamalar sebebiyle konteynerler limanlarda bekletilmektedir.

•    Karayolu sınır geçişlerinde uygulanan kontroller ve sınırlamalar, karayolu taşımacılığında gecikmelere sebep olmaktadır. Bazı ülkelerde sınırlar hem insan hem de yük taşımacılığına kapatılmıştır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2WsfFgB
via IFTTT

TAŞIMACILIKTA KORONAVİRÜS ETKİLERİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2WsfFgB