19 Ocak 2020 Pazar

AVRUPA HAVALİMANLARI KASIM AYINDA %1.7 ARTIŞ GÖSTERDİ 17 Ocak 2020 tarihinde Brüksel’de Avrupa havaalanları ticaret kurumu ACI EUROPE Kasım 2019 ayı güncel hava trafik raporunu yayınladı. Avrupa Havalimanları yolcu trafiği Kasım ayında % + 1,7 oranına rağmen önceki aylarda da varolan yavaşlama devam etti. Kargo talebi % 0,3 oranında düştü. Avrupa Birliği harici havalimanları kasım ayında %3,2 oranında artış göstererek yolcu istatistiklerini öenmli ölçüde etkiledi. Kasım ayında, Kuzey Makedonya, Sırbistan, Ukrayna, Belarus, Arnavutluk, İsrail ve Ermenistan’daki havalimanlarında çift haneli artışların yanı sıra Bosna-Hersek, Karadağ, Moldova, Türkiye ve Rusya’da daha ılımlı bir büyüme getirdi. AB dışı havaalanları arasında en iyi performans gösterenler: Üsküp (+% 15.3), Belgrad (+% 14.6), Kiev KBP (+% 14.4), Moskova VKO (+% 13.2), Tel Aviv (+ % 13.1), Antalya (+% 10.9), İstanbul SAW (+% 10.2) ve Erivan (+% 10). AB havalimanları kasım ayında %1.3 oranında arttı. Macaristan, Polonya, Hırvatistan ve Lüksemburg havalimanlarının çift haneli büyüme gerçekleştirdiği pazarda Portekiz, Avusturya, Bulgaristan, Romanya, Çek Cumhuriyeti, Baltık Devletleri, Kıbrıs ve Malta’dakiler daha düşük ama yine de dinamik bir hızda büyüdü. (% 6’nın üzerinde). Tersine, Slovenya, İsveç, Slovakya, Almanya, Danimarka, İngiltere ve İrlanda’daki havaalanları yolcu trafiğinde düşüş yaşadı . Yunanistan, Hollanda ve Finlandiya’daki havaalanları sadece çok az kazanç elde etti. Eylül 2019’da Aigle Azur, XL Airways, Adria Airways ve Thomas Cook’un iflası ile Ljubljana (% -27), East Midlands (% -10.3), Glasgow (% -6.1), Paris-Orly (% -4.7) ve Birmingham (% -1.6) şeklinde istatistiklere yansıdı. AB havaalanları arasındaki en iyi sonuçları ise:  Budapeşte (+% 14.4), Varşova (+% 13.4), Lüksemburg (+% 11), Viyana (+% 9.1), Lizbon (+% 9.4) ve Malta (+% 8.3). Avrupa’nın en iyi 5 havalimanı % 1.7 artışı tutturdu. İstanbul% + 6,5 oranında büyümeyi takiben Paris-CDG (+% 3,3) ve Londra-Heathrow’u (+% 2,0) izledi. Amsterdam-Schiphol (+% 0.3) ve Frankfurt (% -3.4) düşük performans gösterdi. Ekim ayında yolcu trafiğinde en yüksek artışı bildiren havaalanları şunlardır: GRUP 1: Antalya ( +% 10.9 ), İstanbul SAW ( +% 10.2 ), Lizbon ( +% 9.4 ), Viyana ( +% 9.1 ), Moskova DME , Barselona ( +% 6.7 ) GRUP 2: Kiev KBP ve Budapeşte BUD ( +% 14,4 ), Varşova ( +% 13,4 ), Moskova VKO ( +% 13,2 ), Tel Aviv ( +% 13,1 ), Milano BGY ( +% 9,7 ) GRUP 3: Krakov ( +% 23.9 ), Bordeaux ( +% 17.6 ), Belgrad ( +% 14.6 ), Nantes ( +% 12.9 ) ve Sochi ( +% 12.7 ) GRUP 4: Pardubice ( +% 12920.8 ), Ohrid ( +% 239.5 ), Dubrovnik ( +% 113.9 ), Mostar ( +% 63.3 ) ve Nis ( +% 58.8 )

17 Ocak 2020 tarihinde Brüksel’de Avrupa havaalanları ticaret kurumu ACI EUROPE Kasım 2019 ayı güncel hava trafik raporunu yayınladı.

Avrupa Havalimanları yolcu trafiği Kasım ayında % + 1,7 oranına rağmen önceki aylarda da varolan yavaşlama devam etti. Kargo talebi % 0,3 oranında düştü.

Avrupa Birliği harici havalimanları kasım ayında %3,2 oranında artış göstererek yolcu istatistiklerini öenmli ölçüde etkiledi.

Kasım ayında, Kuzey Makedonya, Sırbistan, Ukrayna, Belarus, Arnavutluk, İsrail ve Ermenistan’daki havalimanlarında çift haneli artışların yanı sıra Bosna-Hersek, Karadağ, Moldova, Türkiye ve Rusya’da daha ılımlı bir büyüme getirdi. AB dışı havaalanları arasında en iyi performans gösterenler: Üsküp (+% 15.3), Belgrad (+% 14.6), Kiev KBP (+% 14.4), Moskova VKO (+% 13.2), Tel Aviv (+ % 13.1), Antalya (+% 10.9), İstanbul SAW (+% 10.2) ve Erivan (+% 10).

AB havalimanları kasım ayında %1.3 oranında arttı. Macaristan, Polonya, Hırvatistan ve Lüksemburg havalimanlarının çift haneli büyüme gerçekleştirdiği pazarda Portekiz, Avusturya, Bulgaristan, Romanya, Çek Cumhuriyeti, Baltık Devletleri, Kıbrıs ve Malta’dakiler daha düşük ama yine de dinamik bir hızda büyüdü. (% 6’nın üzerinde).

Tersine, Slovenya, İsveç, Slovakya, Almanya, Danimarka, İngiltere ve İrlanda’daki havaalanları yolcu trafiğinde düşüş yaşadı . Yunanistan, Hollanda ve Finlandiya’daki havaalanları sadece çok az kazanç elde etti.

Eylül 2019’da Aigle Azur, XL Airways, Adria Airways ve Thomas Cook’un iflası ile Ljubljana (% -27), East Midlands (% -10.3), Glasgow (% -6.1), Paris-Orly (% -4.7) ve Birmingham (% -1.6) şeklinde istatistiklere yansıdı.

AB havaalanları arasındaki en iyi sonuçları ise:  Budapeşte (+% 14.4), Varşova (+% 13.4), Lüksemburg (+% 11), Viyana (+% 9.1), Lizbon (+% 9.4) ve Malta (+% 8.3).

Avrupa’nın en iyi 5 havalimanı % 1.7 artışı tutturdu. İstanbul% + 6,5 oranında büyümeyi takiben Paris-CDG (+% 3,3) ve Londra-Heathrow’u (+% 2,0) izledi. Amsterdam-Schiphol (+% 0.3) ve Frankfurt (% -3.4) düşük performans gösterdi.

Ekim ayında yolcu trafiğinde en yüksek artışı bildiren havaalanları şunlardır:

GRUP 1: Antalya ( +% 10.9 ), İstanbul SAW ( +% 10.2 ), Lizbon ( +% 9.4 ), Viyana ( +% 9.1 ), Moskova DME , Barselona ( +% 6.7 )

GRUP 2: Kiev KBP ve Budapeşte BUD ( +% 14,4 ), Varşova ( +% 13,4 ), Moskova VKO
( +% 13,2 ), Tel Aviv ( +% 13,1 ), Milano BGY ( +% 9,7 )

GRUP 3: Krakov ( +% 23.9 ), Bordeaux ( +% 17.6 ), Belgrad ( +% 14.6 ), Nantes ( +% 12.9 ) ve Sochi ( +% 12.7 )

GRUP 4: Pardubice ( +% 12920.8 ), Ohrid ( +% 239.5 ), Dubrovnik ( +% 113.9 ), Mostar ( +% 63.3 ) ve Nis ( +% 58.8 )



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/37bNvZB
via IFTTT

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ek sefer izni verilmemesi hakkında açıklama Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda pistin normal bakım ve tamir işlemleri ile zaman zaman ortaya çıkan meteorolojik şartlar dolayısıyla hava yolu şirketlerine ilave sefer izni verilmediğini bildirdi. Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda pistin normal bakım ve tamir işlemleri ile zaman zaman ortaya çıkan meteorolojik şartlar dolayısıyla hava yolu şirketlerine ilave sefer izni verilmediğini bildirdi. Sabiha Gökçen Havalimanı’nı kullanan hava yolu şirketlerinden yapılan ilave sefer izni başvurularının değerlendirildiğini ancak pist tamir çalışmaları ile zaman zaman ortaya çıkan meteorolojik şartların getirdiği uçuş emniyetinde yaşanabilecek olumsuzluklar dolayısıyla söz konusu iznin verilmediğini anlattı. Tek bir pistle yıllardır hizmet veren Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yapılan pist bakım ve tamir çalışmaları nedeniyle mayıs ayı sonuna kadar mevcut pistin 3 gece 5 saat, 4 gece 3 saat kapatılmasının planlandığını dile getiren Kesici, mayıs ayı sonundan yıl sonuna kadar ise her gece 3 saat pisti kapatılmasının öngörüldüğünü kaydetti. Söz konusu nedenle pist kapasite kullanımının sınırlara dayandığını ve ilave trafik alınmasının uygun olmayacağının değerlendirildiğini ifade eden Kesici, “Bununla birlikte mevcut haklar çerçevesindeki uçuşlar yapılmaya devam etmektedir.” dedi. Kesici, mevcut hakların kullanılmasıyla ilgili bir kısıtlamaya gidilmediğinin altını çizerek, yalnızca ilave taleplere sınırlama getirildiğine dikkati çekti. Diğer taraftan, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ikinci pist çalışmalarının devam ettiğini, ikinci pistin yıl sonundan önce açılmasının planlandığını belirten Kesici, şunları kaydetti: “Havalimanımızda pist bakım ve tamir çalışmalarının devam etmesi ve zaman zaman etkili olan meteorolojik şartlar nedeniyle uçuş emniyetinin sağlanması için ilave sefer izni verilmedi. İkinci pist çalışmalarının tamamlanmasının ardından hava yolu şirketlerinin ilave uçuş izinleri yeniden değerlendirilerek şartların uygun olması halinde söz konusu izinler verilecek.”

Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda pistin normal bakım ve tamir işlemleri ile zaman zaman ortaya çıkan meteorolojik şartlar dolayısıyla hava yolu şirketlerine ilave sefer izni verilmediğini bildirdi.

Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda pistin normal bakım ve tamir işlemleri ile zaman zaman ortaya çıkan meteorolojik şartlar dolayısıyla hava yolu şirketlerine ilave sefer izni verilmediğini bildirdi.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nı kullanan hava yolu şirketlerinden yapılan ilave sefer izni başvurularının değerlendirildiğini ancak pist tamir çalışmaları ile zaman zaman ortaya çıkan meteorolojik şartların getirdiği uçuş emniyetinde yaşanabilecek olumsuzluklar dolayısıyla söz konusu iznin verilmediğini anlattı.

Tek bir pistle yıllardır hizmet veren Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yapılan pist bakım ve tamir çalışmaları nedeniyle mayıs ayı sonuna kadar mevcut pistin 3 gece 5 saat, 4 gece 3 saat kapatılmasının planlandığını dile getiren Kesici, mayıs ayı sonundan yıl sonuna kadar ise her gece 3 saat pisti kapatılmasının öngörüldüğünü kaydetti.

Söz konusu nedenle pist kapasite kullanımının sınırlara dayandığını ve ilave trafik alınmasının uygun olmayacağının değerlendirildiğini ifade eden Kesici, “Bununla birlikte mevcut haklar çerçevesindeki uçuşlar yapılmaya devam etmektedir.” dedi.

Kesici, mevcut hakların kullanılmasıyla ilgili bir kısıtlamaya gidilmediğinin altını çizerek, yalnızca ilave taleplere sınırlama getirildiğine dikkati çekti.

Diğer taraftan, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ikinci pist çalışmalarının devam ettiğini, ikinci pistin yıl sonundan önce açılmasının planlandığını belirten Kesici, şunları kaydetti:

“Havalimanımızda pist bakım ve tamir çalışmalarının devam etmesi ve zaman zaman etkili olan meteorolojik şartlar nedeniyle uçuş emniyetinin sağlanması için ilave sefer izni verilmedi. İkinci pist çalışmalarının tamamlanmasının ardından hava yolu şirketlerinin ilave uçuş izinleri yeniden değerlendirilerek şartların uygun olması halinde söz konusu izinler verilecek.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36cjojf
via IFTTT

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ek sefer izni verilmemesi hakkında açıklama


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36cjojf

Acentelere ceza yağıyor! Un-Ser Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Günyeli, TÜRSAB Yasası’nın çıkmaması nedeniyle seyahat acentelerinin yolcu taşıma faaliyetlerine ceza yağdığını söyledi. Günyeli, D2 belgesi almak için Bakanlığa yatırılan 22 bin liralık bedele yüzde 800 oranında zam yapılarak 165 bin liraya çıktığını söyledi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği TÜRSAB Yasası’nın, Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un söz vermesine rağmen bir türlü çıkmadığını söyleyen Aziz Günyeli, “12 binin üzerinde üyesi olan Türkiye’nin Turizm Seyahat Acentelerini ilgilendiren yeni yasa bir yılı aşkın süredir söz verilmesine rağmen, çıkarılamıyor. Acentelere kendi taşıma Minibüs ve araçları ile 4 araca kadar D2 belgesine gerek olmadan kullanılabilmesinin önü bir türlü açılamıyor. Acenteciler yurt dışından getirdikleri müşterilerini havalimanından karşılaması, ulaştırma kontrol memurlarınca durduruluyor ve araçlar bağlanıyor ve ülkemize döviz kazandırmaya çalışan Acenteye yüklüce ceza kesiliyor” dedi.  

Un-Ser Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Günyeli, TÜRSAB Yasası’nın çıkmaması nedeniyle seyahat acentelerinin yolcu taşıma faaliyetlerine ceza yağdığını söyledi. Günyeli, D2 belgesi almak için Bakanlığa yatırılan 22 bin liralık bedele yüzde 800 oranında zam yapılarak 165 bin liraya çıktığını söyledi.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği TÜRSAB Yasası’nın, Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un söz vermesine rağmen bir türlü çıkmadığını söyleyen Aziz Günyeli, “12 binin üzerinde üyesi olan Türkiye’nin Turizm Seyahat Acentelerini ilgilendiren yeni yasa bir yılı aşkın süredir söz verilmesine rağmen, çıkarılamıyor. Acentelere kendi taşıma Minibüs ve araçları ile 4 araca kadar D2 belgesine gerek olmadan kullanılabilmesinin önü bir türlü açılamıyor. Acenteciler yurt dışından getirdikleri müşterilerini havalimanından karşılaması, ulaştırma kontrol memurlarınca durduruluyor ve araçlar bağlanıyor ve ülkemize döviz kazandırmaya çalışan Acenteye yüklüce ceza kesiliyor” dedi.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30AHJy9
via IFTTT

Acentelere ceza yağıyor!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30AHJy9

18 Ocak 2020 Cumartesi

İGA devlete 22,4 milyon Euro tutarında ek ödeme yapacak Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı olarak 6 Nisan 2019 tarihinde tam kapasiteyle operasyon sürecine başlanan İstanbul Havalimanı’nda, ilk işletme yılı için DHMİ tarafından garanti edilen 233,1 milyon Euro’luk Dış Hat Yolcu Gelirinin aşılması sonucu İGA tarafından devlete 22,4 milyon Euro tutarında ek ödeme yapılacak. Benzersiz mimarisi, güçlü alt yapısı, üstün teknolojisi ve sunduğu üst düzey yolculuk deneyimi ile açıldığı ilk yılda küresel bir hub olan İstanbul Havalimanı, tam kapasite hizmet vermeye başladığı 6 Nisan 2019’dan, 16 Ocak 2020 tarihine kadar iç hatlar ve dış hatlar olmak üzere toplamda 55 milyon yolcuya ev sahipliği yaptı. 11 adet yabancı yeni havayolu şirketinin ilk defa operasyon düzenlediği İstanbul Havalimanı’nda, Büyük Göç’ten 31 Aralık 2019’a kadar geçen sürede yaklaşık 322 bin uçuş gerçekleştirildi. 2019 yılında, yerli-yabancı 52 milyonun üzerinde yolcunun tercih ettiği İstanbul Havalimanı’nda, tam 36,5 milyon adet bagaj taşındı. Türkiye’yi havacılık sektöründe en üst lige taşıyarak, dünyaya örnek bir havalimanı işletme modeli sergileme hedefinde de çok önemli mesafeler kat eden İstanbul Havalimanı’nın 2020 hedefleri arasında 74 olan havayolu sayısını 80’e yükseltmek yer alıyor. İstanbul Havalimanı’nın yolcu performansı, DHMİ’ye ek gelir sağladı… Kısa sürede önemli başarılara imza atarak, uluslararası havacılık camiasının ilgi odağı haline gelen İstanbul Havalimanı’nda, ilk işletme yılı için DHMİ tarafından garanti edilen 233,1 milyon Euro’luk dış hat yolcu geliri aşılarak 255,6 milyon Euro’ya ulaşması sonucu, 22,4 milyon Euro tutarında ek bir ödeme daha gerçekleştirilecek. Böylece 2019 yılındaki 9 aylık işletme döneminde İGA, garanti yolcu sayının üstüne çıkarak DHMİ’ye kira dışında ekstra gelir ödemiş olacak. Devlete yapılacak ek ödeme konusunu değerlendiren İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu, “İstanbul Havalimanı, devletten herhangi bir mali kaynak almadan, tamamen öz sermayesi ile bugünlere gelmiştir. Henüz ilk yılında küresel hub olan, 6 Nisan 2019’da tam kapasiteye geçişinden 31 Aralık 2019’a kadar 52 milyon 152 bin 514 yolcuyu ağırlayan İstanbul Havalimanı’nda, gelmiş olduğumuz nokta gurur vericidir. Devletimize 25 yıl boyunca toplam 22 milyar 152 milyon Euro+KDV tutarında kira ödemesi yapacağız. İstanbul Havalimanı’ndan giden yabancı yolcularımızdan tahsil ettiğimiz ücretin garanti edilen tutarın üstünde kalması sebebiyle devlete 22,4 milyon Euro daha ödeme yapacağız. Böylelikle ülkemizin ekonomisine ek katkı oluşturuyoruz. Bayrak taşıyıcı havayolu şirketimiz THY’nin operasyonlarını olumsuz etkileyen Boeing 737 Max’lerin uçuş gerçekleştirememiş olmasından en çok İstanbul Havalimanı etkilendi. Boeing’den kaynaklı sorundan THY etkilenmeseydi devletimize ödeyeceğimiz rakamlar daha da yüksek olacaktı. İstanbul Havalimanı’nda gerçekleştirmek istediğimiz daha birçok hedefimiz var. Bundan sonraki senelerde yolcu garantisini geçerek devletimize ödeyeceğimiz kira bedelinin dışında ek bir ödeme gerçekleştireceğimizi düşünüyorum. Ülkemizin gelişmesinde lokomotif güç olan İstanbul Havalimanı, öngörülen rakamsal hedeflerinin ötesine geçerek örnek bir performans sergilemiştir. İGA olarak Türkiye’nin, dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisi arasında yer alma hedefine katkı sunmaya devam edeceğiz.” ifadelerine yer verdi.  

Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı olarak 6 Nisan 2019 tarihinde tam kapasiteyle operasyon sürecine başlanan İstanbul Havalimanı’nda, ilk işletme yılı için DHMİ tarafından garanti edilen 233,1 milyon Euro’luk Dış Hat Yolcu Gelirinin aşılması sonucu İGA tarafından devlete 22,4 milyon Euro tutarında ek ödeme yapılacak.

Benzersiz mimarisi, güçlü alt yapısı, üstün teknolojisi ve sunduğu üst düzey yolculuk deneyimi ile açıldığı ilk yılda küresel bir hub olan İstanbul Havalimanı, tam kapasite hizmet vermeye başladığı 6 Nisan 2019’dan, 16 Ocak 2020 tarihine kadar iç hatlar ve dış hatlar olmak üzere toplamda 55 milyon yolcuya ev sahipliği yaptı.

11 adet yabancı yeni havayolu şirketinin ilk defa operasyon düzenlediği İstanbul Havalimanı’nda, Büyük Göç’ten 31 Aralık 2019’a kadar geçen sürede yaklaşık 322 bin uçuş gerçekleştirildi. 2019 yılında, yerli-yabancı 52 milyonun üzerinde yolcunun tercih ettiği İstanbul Havalimanı’nda, tam 36,5 milyon adet bagaj taşındı. Türkiye’yi havacılık sektöründe en üst lige taşıyarak, dünyaya örnek bir havalimanı işletme modeli sergileme hedefinde de çok önemli mesafeler kat eden İstanbul Havalimanı’nın 2020 hedefleri arasında 74 olan havayolu sayısını 80’e yükseltmek yer alıyor.

İstanbul Havalimanı’nın yolcu performansı, DHMİ’ye ek gelir sağladı…

Kısa sürede önemli başarılara imza atarak, uluslararası havacılık camiasının ilgi odağı haline gelen İstanbul Havalimanı’nda, ilk işletme yılı için DHMİ tarafından garanti edilen 233,1 milyon Euro’luk dış hat yolcu geliri aşılarak 255,6 milyon Euro’ya ulaşması sonucu, 22,4 milyon Euro tutarında ek bir ödeme daha gerçekleştirilecek. Böylece 2019 yılındaki 9 aylık işletme döneminde İGA, garanti yolcu sayının üstüne çıkarak DHMİ’ye kira dışında ekstra gelir ödemiş olacak.

Devlete yapılacak ek ödeme konusunu değerlendiren İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu, “İstanbul Havalimanı, devletten herhangi bir mali kaynak almadan, tamamen öz sermayesi ile bugünlere gelmiştir. Henüz ilk yılında küresel hub olan, 6 Nisan 2019’da tam kapasiteye geçişinden 31 Aralık 2019’a kadar 52 milyon 152 bin 514 yolcuyu ağırlayan İstanbul Havalimanı’nda, gelmiş olduğumuz nokta gurur vericidir. Devletimize 25 yıl boyunca toplam 22 milyar 152 milyon Euro+KDV tutarında kira ödemesi yapacağız. İstanbul Havalimanı’ndan giden yabancı yolcularımızdan tahsil ettiğimiz ücretin garanti edilen tutarın üstünde kalması sebebiyle devlete 22,4 milyon Euro daha ödeme yapacağız. Böylelikle ülkemizin ekonomisine ek katkı oluşturuyoruz. Bayrak taşıyıcı havayolu şirketimiz THY’nin operasyonlarını olumsuz etkileyen Boeing 737 Max’lerin uçuş gerçekleştirememiş olmasından en çok İstanbul Havalimanı etkilendi. Boeing’den kaynaklı sorundan THY etkilenmeseydi devletimize ödeyeceğimiz rakamlar daha da yüksek olacaktı. İstanbul Havalimanı’nda gerçekleştirmek istediğimiz daha birçok hedefimiz var. Bundan sonraki senelerde yolcu garantisini geçerek devletimize ödeyeceğimiz kira bedelinin dışında ek bir ödeme gerçekleştireceğimizi düşünüyorum. Ülkemizin gelişmesinde lokomotif güç olan İstanbul Havalimanı, öngörülen rakamsal hedeflerinin ötesine geçerek örnek bir performans sergilemiştir. İGA olarak Türkiye’nin, dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisi arasında yer alma hedefine katkı sunmaya devam edeceğiz.” ifadelerine yer verdi.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NDPUEx
via IFTTT

Rönesans Holding’ten uluslararası bir başarı daha Rönesans Holding’in imzasını taşıyan 20 milyon yolcu kapasiteli terminal Rusya’da hizmete girdi Rönesans İnşaat’ın tamamladığı 20 milyon yolcu kapasiteli Sheremetyevo Havalimanı C Terminali 17 Ocak 2020 tarihinde hizmete açıldı. Yeni terminal ile birlikte Sheremetyevo Havalimanı 80 milyona yükselen yolcu kapasitesi ile Rusya’daki en büyük havaalanı kompleksi haline geldi. 2018 yılı Haziran ayında Moskova Sheremetyevo Havalimanı C Terminali yapımını üstlenen Rönesans İnşaat, Rusya’nın en büyük havaalanı kompleksinin son etabını tamamladı. Projenin tüm müteahhitlik çalışmaları Rönesans İnşaat grup şirketlerinden Energo-Stroy tarafından gerçekleştirildi. 17 Ocak 2020 tarihinde açılış töreniyle hizmete giren Sheremetyevo Havalimanı C Terminali, 127 bin metrekare alana sahip terminal binası ve yardımcı yapılardan oluşuyor. Aynı dönemde, Sheremetyevo Havalimanı’nda 2500 araçlık çok katlı otopark, 350 bin m2 peron ve büyük ebatlı uçakların teknik bakımın yapılacağı hangar inşaatları Rönesans İnşaat tarafından tamamlanarak hizmete açıldı. Daha önce aynı havalimanının 15 milyon kapasiteli B Terminalini de inşa eden Rönesans, pistlerin altından geçen yolcu ve bagaj taşınması için kullanılan 2’şer kilometrelik iki tünel inşaatını da gerçekleştirmişti. Kalabalık bir davetli topluluğu ile Rusya’nın önde gelen devlet adamlarının katıldığı açılış töreni sırasında Rönesans İnşaat Rusya Yönetim Kurulu Başkanı Avni Akvardar ve projeden sorumlu Energo-Stroy Genel Müdürü Hüseyin Çetin Çelik’e birer plaket takdim edildi. Hizmete girmesinin ardından Sheremetyevo Havalimanı C Terminali’ne ilk yolcu uçağı Helsinki’den geldi. Sheremetyevo Havalimanı’nın yıllık kapasitesi, C Terminali’nin ek 20 milyon kapasitesi ile 80 milyona çıkacak. Yeni terminal ile birlikte Rusya’daki en büyük havaalanı kompleksi haline gelen Sheremetyevo Havalimanı’nın, altı tane terminali, dört adet business salonu yanı sıra VIP salonu, 60 kişiyi alan ve çocuklu aileler için 24 saat hizmet verebilen 350 metre karelik ayrı bir salonu daha bulunuyor.

Rönesans Holding’in imzasını taşıyan 20 milyon yolcu kapasiteli terminal Rusya’da hizmete girdi

Rönesans İnşaat’ın tamamladığı 20 milyon yolcu kapasiteli Sheremetyevo Havalimanı C Terminali 17 Ocak 2020 tarihinde hizmete açıldı. Yeni terminal ile birlikte Sheremetyevo Havalimanı 80 milyona yükselen yolcu kapasitesi ile Rusya’daki en büyük havaalanı kompleksi haline geldi.

2018 yılı Haziran ayında Moskova Sheremetyevo Havalimanı C Terminali yapımını üstlenen Rönesans İnşaat, Rusya’nın en büyük havaalanı kompleksinin son etabını tamamladı. Projenin tüm müteahhitlik çalışmaları Rönesans İnşaat grup şirketlerinden Energo-Stroy tarafından gerçekleştirildi. 17 Ocak 2020 tarihinde açılış töreniyle hizmete giren Sheremetyevo Havalimanı C Terminali, 127 bin metrekare alana sahip terminal binası ve yardımcı yapılardan oluşuyor. Aynı dönemde, Sheremetyevo Havalimanı’nda 2500 araçlık çok katlı otopark, 350 bin m2 peron ve büyük ebatlı uçakların teknik bakımın yapılacağı hangar inşaatları Rönesans İnşaat tarafından tamamlanarak hizmete açıldı. Daha önce aynı havalimanının 15 milyon kapasiteli B Terminalini de inşa eden Rönesans, pistlerin altından geçen yolcu ve bagaj taşınması için kullanılan 2’şer kilometrelik iki tünel inşaatını da gerçekleştirmişti.

Kalabalık bir davetli topluluğu ile Rusya’nın önde gelen devlet adamlarının katıldığı açılış töreni sırasında Rönesans İnşaat Rusya Yönetim Kurulu Başkanı Avni Akvardar ve projeden sorumlu Energo-Stroy Genel Müdürü Hüseyin Çetin Çelik’e birer plaket takdim edildi. Hizmete girmesinin ardından Sheremetyevo Havalimanı C Terminali’ne ilk yolcu uçağı Helsinki’den geldi.

Sheremetyevo Havalimanı’nın yıllık kapasitesi, C Terminali’nin ek 20 milyon kapasitesi ile 80 milyona çıkacak. Yeni terminal ile birlikte Rusya’daki en büyük havaalanı kompleksi haline gelen Sheremetyevo Havalimanı’nın, altı tane terminali, dört adet business salonu yanı sıra VIP salonu, 60 kişiyi alan ve çocuklu aileler için 24 saat hizmet verebilen 350 metre karelik ayrı bir salonu daha bulunuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30vmvSq
via IFTTT