
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
8 Ocak 2020 Çarşamba
AnadoluJet’ten flaş karar Türk Hava Yolları’nın iç hatlarda ekonomik uçuşlar yapan markası AnadoluJet 2020 yazında dış hat uçuşlarına başlıyor. THY’den Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada “Türk Hava Yolları, büyüme stratejileri kapsamında 2020 yaz tarifesi itibarıyla İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı‘ndan Ortaklığımızın AnadoluJet markası ile dış hat seferlere başlama kararı almıştır” denildi Türk Hava Yolları (THY) markası olan AnadoluJet, yaz aylarında dış hat seferlerine başlayacağını duyurdu. 2008 yılında THY’nin alt markası olarak kurulan AnadoluJet, THY yolcularına sunulan bazı ilave servislerin sadeleştirilmesiyle elde edilen maliyet avantajını bilet fiyatlarına yansıtarak, ekonomik fiyatlarla sadece iç hatlarda uçuş imkanı sunuyordu. THY’nin aldığı karar gereği, AnadoluJet 2020 yaz aylarından itibaren Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan yurt dışı uçuşlara başlayacak. Türk Hava Yolları, 2020 yılı itibarıyla Sabiha Gökçen’deki koltuk kapasitesini yüzde 5 oranında azaltmıştı.THY’den Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada “Türk Hava Yolları, büyüme stratejileri kapsamında 2020 yaz tarifesi itibarıyla İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Ortaklığımızın AnadoluJet markası ile dış hat seferlere başlama kararı almıştır” denildi. AnadoluJet’in yeni destinasyonlarıyla ilgili bir bilgi verilmedi. AnadoluJet, 31 uçaktan oluşan filosuyla 41 havalimanına ve 75 hatta karşılıklı uçuş gerçekleştiriyordu. Şirket, geçen 11 yıl boyunca 73 milyon yolcu taşıdı.
Türk Hava Yolları’nın iç hatlarda ekonomik uçuşlar yapan markası AnadoluJet 2020 yazında dış hat uçuşlarına başlıyor.
THY’den Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yapılan açıklamada “Türk Hava Yolları, büyüme stratejileri kapsamında 2020 yaz tarifesi itibarıyla İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı‘ndan Ortaklığımızın AnadoluJet markası ile dış hat seferlere başlama kararı almıştır” denildi
Türk Hava Yolları (THY) markası olan AnadoluJet, yaz aylarında dış hat seferlerine başlayacağını duyurdu. 2008 yılında THY’nin alt markası olarak kurulan AnadoluJet, THY yolcularına sunulan bazı ilave servislerin sadeleştirilmesiyle elde edilen maliyet avantajını bilet fiyatlarına yansıtarak, ekonomik fiyatlarla sadece iç hatlarda uçuş imkanı sunuyordu.
AnadoluJet’in yeni destinasyonlarıyla ilgili bir bilgi verilmedi.
AnadoluJet, 31 uçaktan oluşan filosuyla 41 havalimanına ve 75 hatta karşılıklı uçuş gerçekleştiriyordu. Şirket, geçen 11 yıl boyunca 73 milyon yolcu taşıdı.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://www.aeroportist.com/anadolujetten-flas-karar.html
via IFTTT
IATA: Hava Kargo Talebi Kasım 2019’da % 1,1 azaldı

IATA: Hava Kargo Talebi Kasım 2019’da % 1,1 azaldı Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), küresel hava taşımacılığı pazarlarına ilişkin verileri talebin, 2018’in aynı dönemine göre Kasım 2019’da% 1.1 oranında azaldığını gösterdi. Bu, kargo hacimlerinde düşüşün sonn 13 aydır devam ettiği anlamına da geliyor. Talepteki düşüşe rağmen, Kasım ayı performansı sekiz ayın en iyisiydi ve Mart 2019’dan bu yana kaydedilen en düşük yıllık daralma oranı. Kısmen, Kasım ayı sonuçları büyük e-ticaret etkinliklerinin de etkisi gördü. Uluslararası e-ticaret büyümeye devam ederken, ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşının etkilerinden, dünya ticaretindeki bozulmadan ve küresel ekonomik büyümede geniş tabanlı bir yavaşlamadan dolayı genel hava kargo talebi de olumsuz şekilde devam etti. Mevcut kargo kapasitesi, Kasım 2019’da yıllık% 2.9 arttı. Kapasite artışı, art arda 19. ayda talep büyümesini geride bıraktı. IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac “Hava kargosu Kasım ayında hafif bir toparlanma kaydetti ve talep% 1,1 düştü. Ancak dördüncü çeyrek hava kargoları için zaten yoğun bir dönemdir. Dolayısıyla, büyümedeki düşüş hala bir hayal kırıklığıdır. İleriye baktığımızda, ABD-Çin ticaret gerilimlerinde bir çözülme belirtisi iyi bir haber olacaktır. 2020’de % 2.0 büyüme tahminine ulaşmak istiyorsa hala önümüzde uzun bir yol var. ” Bölgesel Performans Asya-Pasifik, Latin Amerika ve Orta Doğu’daki havayolları, Kasım 2019’da toplam hava taşımacılığı hacimlerinde yıllık artışta keskin düşüşler yaşarken, Kuzey Amerikalı taşıyıcılar daha ılımlı bir düşüş yaşadı. Avrupa ve Afrika, hava taşımacılığı talebinde geçen yıl Kasım ayına göre büyüme kaydeden tek bölge oldu. Asya-Pasifik havayolları , 2018’in aynı dönemine kıyasla Kasım 2019’da hava taşımacılığı sözleşmesi talebini% 3,7 oranında gördü. Bu, ay için herhangi bir bölgenin navlun talebindeki en keskin düşüştü. Kapasite% 1.8 arttı. ABD-Çin ticaret savaşı bölgeyi önemli ölçüde etkiledi ve büyük Asya – Kuzey Amerika pazarına olan talep Ekim ayında yıllık% 6.5 düştü (en son veriler). Bununla birlikte, ABD-Çin ticaret ilişkilerinin çözülmesi ve kilit bölge ekonomilerindeki güçlü ekonomik büyüme olumlu gelişmelerdir. Kuzey Amerika havayolları Kasım 2019’da bir önceki yılın aynı dönemine göre talebin% 1.1 azaldığını gördü. Kapasite% 3.3 arttı. ABD ekonomisindeki yavaş büyüme ve Çin ile olan ticaret gerilimleri talebi etkiledi. Bununla birlikte, her iki ülke arasındaki ticaret görüşmelerinde ‘birinci aşama’ anlaşmasıyla vurgulanan olumlu ilerleme olumlu bir gelişmedir. Avrupa havayolları Kasım 2019’da navlun talebinde bir önceki yılın aynı dönemine göre% 2.6 artış kaydetti. Bölgenin bazı büyük ekonomilerinde üçüncü çeyrekte beklenenden daha iyi ekonomik aktivite, talebin desteklenmesine yardımcı oldu. Kapasite yıllık bazda% 4,0 arttı. Orta Doğu havayollarının navlun hacimleri, 2019 Kasım ayında bir önceki yıla göre% 3.0 azaldı. Kapasite% 2.6 arttı. Bölgenin bazı önemli havayollarının karşılaştığı operasyonel ve jeopolitik zorlukların arka planında, mevsimsellikten arındırılmış navlun hacimleri, bölgenin taşıyıcıları için olumlu bir gelişme olan ılımlı bir artış eğilimini sürdürmüştür. Ancak, artan jeopolitik gerilimler önümüzdeki dönemde bölgelerin taşıyıcılarını tehdit ediyor. Latin Amerika havayolları Kasım 2019’da navlun talebinde geçen yılın aynı dönemine göre% 3,4 oranında düşüş yaşadı. Bölgenin kilit ekonomilerindeki çeşitli sosyal ve ekonomik rüzgarlar bölgenin hava kargo performansını etkiledi. Kapasite bir önceki yıla göre% 2,3 azaldı. Afrikalı taşıyıcılar , Kasım 2019’da, bir önceki yılın aynı dönemine göre% 19,8’lik bir talep artışı ile herhangi bir bölgenin en hızlı büyümesini kaydetti. Asya ile güçlü ticaret ve yatırım bağlantıları olumlu performansa katkıda bulundu. Kapasite yıllık bazda% 13,7 arttı.
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), küresel hava taşımacılığı pazarlarına ilişkin verileri talebin, 2018’in aynı dönemine göre Kasım 2019’da% 1.1 oranında azaldığını gösterdi. Bu, kargo hacimlerinde düşüşün sonn 13 aydır devam ettiği anlamına da geliyor.
Talepteki düşüşe rağmen, Kasım ayı performansı sekiz ayın en iyisiydi ve Mart 2019’dan bu yana kaydedilen en düşük yıllık daralma oranı. Kısmen, Kasım ayı sonuçları büyük e-ticaret etkinliklerinin de etkisi gördü.
Uluslararası e-ticaret büyümeye devam ederken, ABD ve Çin arasındaki ticaret savaşının etkilerinden, dünya ticaretindeki bozulmadan ve küresel ekonomik büyümede geniş tabanlı bir yavaşlamadan dolayı genel hava kargo talebi de olumsuz şekilde devam etti.
Mevcut kargo kapasitesi, Kasım 2019’da yıllık% 2.9 arttı. Kapasite artışı, art arda 19. ayda talep büyümesini geride bıraktı.
IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac
Bölgesel Performans
Asya-Pasifik, Latin Amerika ve Orta Doğu’daki havayolları, Kasım 2019’da toplam hava taşımacılığı hacimlerinde yıllık artışta keskin düşüşler yaşarken, Kuzey Amerikalı taşıyıcılar daha ılımlı bir düşüş yaşadı. Avrupa ve Afrika, hava taşımacılığı talebinde geçen yıl Kasım ayına göre büyüme kaydeden tek bölge oldu.
Asya-Pasifik havayolları , 2018’in aynı dönemine kıyasla Kasım 2019’da hava taşımacılığı sözleşmesi talebini% 3,7 oranında gördü. Bu, ay için herhangi bir bölgenin navlun talebindeki en keskin düşüştü. Kapasite% 1.8 arttı. ABD-Çin ticaret savaşı bölgeyi önemli ölçüde etkiledi ve büyük Asya – Kuzey Amerika pazarına olan talep Ekim ayında yıllık% 6.5 düştü (en son veriler). Bununla birlikte, ABD-Çin ticaret ilişkilerinin çözülmesi ve kilit bölge ekonomilerindeki güçlü ekonomik büyüme olumlu gelişmelerdir.
Kuzey Amerika havayolları Kasım 2019’da bir önceki yılın aynı dönemine göre talebin% 1.1 azaldığını gördü. Kapasite% 3.3 arttı. ABD ekonomisindeki yavaş büyüme ve Çin ile olan ticaret gerilimleri talebi etkiledi. Bununla birlikte, her iki ülke arasındaki ticaret görüşmelerinde ‘birinci aşama’ anlaşmasıyla vurgulanan olumlu ilerleme olumlu bir gelişmedir.
Avrupa havayolları Kasım 2019’da navlun talebinde bir önceki yılın aynı dönemine göre% 2.6 artış kaydetti. Bölgenin bazı büyük ekonomilerinde üçüncü çeyrekte beklenenden daha iyi ekonomik aktivite, talebin desteklenmesine yardımcı oldu. Kapasite yıllık bazda% 4,0 arttı.
Orta Doğu havayollarının navlun hacimleri, 2019 Kasım ayında bir önceki yıla göre% 3.0 azaldı. Kapasite% 2.6 arttı. Bölgenin bazı önemli havayollarının karşılaştığı operasyonel ve jeopolitik zorlukların arka planında, mevsimsellikten arındırılmış navlun hacimleri, bölgenin taşıyıcıları için olumlu bir gelişme olan ılımlı bir artış eğilimini sürdürmüştür. Ancak, artan jeopolitik gerilimler önümüzdeki dönemde bölgelerin taşıyıcılarını tehdit ediyor.
Latin Amerika havayolları Kasım 2019’da navlun talebinde geçen yılın aynı dönemine göre% 3,4 oranında düşüş yaşadı. Bölgenin kilit ekonomilerindeki çeşitli sosyal ve ekonomik rüzgarlar bölgenin hava kargo performansını etkiledi. Kapasite bir önceki yıla göre% 2,3 azaldı.
Afrikalı taşıyıcılar , Kasım 2019’da, bir önceki yılın aynı dönemine göre% 19,8’lik bir talep artışı ile herhangi bir bölgenin en hızlı büyümesini kaydetti. Asya ile güçlü ticaret ve yatırım bağlantıları olumlu performansa katkıda bulundu. Kapasite yıllık bazda% 13,7 arttı.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FsVLIq
via IFTTT
UBSAD: Karşılama, seyahat acentasının görevi ve yasal hakkıdır! İGA’nın karşılama yasağına tepki gösteren UBSAD, yaptığı açıklamada “Karşılama faaliyeti transfer hizmetinin başlangıcıdır ve seyahat acentesinin görevidir” dedi. İGA’nın İstanbul Havalimanı’ndaki karşılama yasağına bir tepki de Uçak Bileti Satan Seyahat Acentaları Derneği UBSAD’dan geldi. Uçak bileti satan seyahat acentelerinin yıllardır havalimanlarının en önemli gelirlerinden olan ayakbastı ücretini hiçbir bedel almadan toplayıp havalimanı işletmelerine teslim edilmesi için havayollarına ödediğini hatırlatan UBSAD’ın açıklamasında “Karşılama faaliyeti transfer hizmetinin başlangıcıdır ve seyahat acentesinin görevidir” denildi. UBSAD’ın konuyla ilgili yazılı açıklaması şöyle: UBSAD BASIN AÇIKLAMASI Transfer ve karşılama hizmetleri 1618 sayılı kanunumuzla seyahat acenteleri faaliyeti olarak tanımlanmıştır. Karşılama faaliyeti transfer hizmetinin başlangıcıdır ve seyahat acentesinin görevidir. Bu faaliyeti 1618 sayılı kanunumuza aykırı olarak yasaklayıp havalimanı işletmesinin kendi yapacağı işleme 4 eur gibi bir bedel istemesi tamamen fırsatçılık ve havalimanına gelir kazandırma çabasından başka bir şey değildir. Oysa uçak bileti satan seyahat acenteleri yıllardır havalimanlarının en önemli geliri olan ayakbastı ücretini hiçbir bedel almadan toplayıp havalimanı işletmelerine teslim edilsin diye havayollarına ödemektedirler. IGA İstanbul Havalimani vergisi 20 eur dış hat yolcusu, transit yolcu için 5eur ve iç hat yolcusu ,için 3 eur olarak ödenmektedir. Bu ücretlerin tamamı UBSAD üyesi ve uçak bileti satan seyahat acenteleri tarafından toplanmaktadır. Yine uçak bileti satan seyahat acenteleri havalimanı vergilerini toplamak içinde IATA’ya ve biletini sattıkları havayoluna evlerini ipotek ederek her ay yüksek miktarda banka faizi vererek teminat garantisi olarak teminat mektubu vermişlerdir. Seyahat acenteleri bu teminat faizleri için hiçbir bedel almadıkları halde IGA İstanbul Havalimanı yönetimi yanlış bir karar alarak seyahat acentelerinden karşılama ücreti talep etmektedirler. Derneğimiz IGA İstanbul havalimanı işletmesi ve diğer havalimanları işletmelerinin vergilerinin-ayak bastı ücretlerinin toplanmasından havalimanı işletmesinin seyahat acentelerine komisyon ödemesini veya verilen teminat masraflarının paylaşılmasını talep etmektedir. Meslek örgütümüz TÜRSAB, IATA’nın havalimanı ücretlerinin de teminatını istemesine ve uçak bileti satan seyahat acentelerinin hiçbir ücret almadan bu ücretleri yolculardan toplamasına yıllardır sessiz kalmıştır .Şimdi bu sessizliğini bozarak IGA İstanbul Havalimanı yetkililerinin 4 eur masraf istemesine karşılık bizim havalimanı vergi toplama ücretlerimizi ve teminat masraflarımızı isteyerek gerekli girişimlere başlamalıdır. Saygılarımızla UBSAD Uçak Bileti Satan Acenteler Derneği https://ift.tt/2ZVqdGT
İGA’nın karşılama yasağına tepki gösteren UBSAD, yaptığı açıklamada “Karşılama faaliyeti transfer hizmetinin başlangıcıdır ve seyahat acentesinin görevidir” dedi.
İGA’nın İstanbul Havalimanı’ndaki karşılama yasağına bir tepki de Uçak Bileti Satan Seyahat Acentaları Derneği UBSAD’dan geldi. Uçak bileti satan seyahat acentelerinin yıllardır havalimanlarının en önemli gelirlerinden olan ayakbastı ücretini hiçbir bedel almadan toplayıp havalimanı işletmelerine teslim edilmesi için havayollarına ödediğini hatırlatan UBSAD’ın açıklamasında “Karşılama faaliyeti transfer hizmetinin başlangıcıdır ve seyahat acentesinin görevidir” denildi.
UBSAD’ın konuyla ilgili yazılı açıklaması şöyle:
UBSAD BASIN AÇIKLAMASI
Transfer ve karşılama hizmetleri 1618 sayılı kanunumuzla seyahat acenteleri faaliyeti olarak tanımlanmıştır. Karşılama faaliyeti transfer hizmetinin başlangıcıdır ve seyahat acentesinin görevidir.
Bu faaliyeti 1618 sayılı kanunumuza aykırı olarak yasaklayıp havalimanı işletmesinin kendi yapacağı işleme 4 eur gibi bir bedel istemesi tamamen fırsatçılık ve havalimanına gelir kazandırma çabasından başka bir şey değildir.
Oysa uçak bileti satan seyahat acenteleri yıllardır havalimanlarının en önemli geliri olan ayakbastı ücretini hiçbir bedel almadan toplayıp havalimanı işletmelerine teslim edilsin diye havayollarına ödemektedirler.
IGA İstanbul Havalimani vergisi 20 eur dış hat yolcusu, transit yolcu için 5eur ve iç hat yolcusu ,için 3 eur olarak ödenmektedir. Bu ücretlerin tamamı UBSAD üyesi ve uçak bileti satan seyahat acenteleri tarafından toplanmaktadır.
Yine uçak bileti satan seyahat acenteleri havalimanı vergilerini toplamak içinde IATA’ya ve biletini sattıkları havayoluna evlerini ipotek ederek her ay yüksek miktarda banka faizi vererek teminat garantisi olarak teminat mektubu vermişlerdir.
Seyahat acenteleri bu teminat faizleri için hiçbir bedel almadıkları halde IGA İstanbul Havalimanı yönetimi yanlış bir karar alarak seyahat acentelerinden karşılama ücreti talep etmektedirler.
Derneğimiz IGA İstanbul havalimanı işletmesi ve diğer havalimanları işletmelerinin vergilerinin-ayak bastı ücretlerinin toplanmasından havalimanı işletmesinin seyahat acentelerine komisyon ödemesini veya verilen teminat masraflarının paylaşılmasını talep etmektedir.
Meslek örgütümüz TÜRSAB, IATA’nın havalimanı ücretlerinin de teminatını istemesine ve uçak bileti satan seyahat acentelerinin hiçbir ücret almadan bu ücretleri yolculardan toplamasına yıllardır sessiz kalmıştır .Şimdi bu sessizliğini bozarak IGA İstanbul Havalimanı yetkililerinin 4 eur masraf istemesine karşılık bizim havalimanı vergi toplama ücretlerimizi ve teminat masraflarımızı isteyerek gerekli girişimlere başlamalıdır.
Saygılarımızla
UBSAD Uçak Bileti Satan Acenteler Derneği
https://ift.tt/2ZVqdGT

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/39MIwAd
via IFTTT
UBSAD: Karşılama, seyahat acentasının görevi ve yasal hakkıdır!

EUROCONTROL Avrupa hava trafiğine ilişkin 2019 yılı verilerini açıkladı Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı EUROCONTROL tarafından açıklanan istatistiklere göre 2019 yılında Avrupa’da 11.1 milyon uçuş gerçekleşti. 2019 yılının son çeyreğinde trafiğin yavaşlaması, Ekim ayında yüzde 0.3, Kasım ayında yüzde 1.9 ve Aralık ayında ise yüzde 0.3 oranında azalma nedeniyle Avrupa’da hava trafiğinde geçtiğimiz sene sadece yüzde 0,9 artış kaydedildi. Yayımlanan raporda, 2018 yılında 19 milyon dakika olan en-route gecikmelerinin 17.5 milyon dakikaya inerek yüzde 8 oranında azalması sağlandığı belirtildi. Ancak gecikmelere ilişkin durumun iki yıl önceye kıyasla yüzde 88 oranında kötüleştiği ve en-rote gecikmelerinin hala toplam gecikmelerin yüzde 72’sini oluşturduğu belirtildi. En-route gecikmelerinin yüzde 68’lik bölümü kapasite ve personel yetersizliğinden, yüzde 21’lik bölümü meteorolojik koşullardan ve yüzde 10’luk bölümü ise grevler ile çeşitli aksatıcı olaylardan kaynaklandı. Raporda gecikmelerin, çevresel etkileri ve havayolu şirketleri ile yolcular açısından finansal sonuçları ön plana ilişkin değerlendirmeler de yer aldı. Raporda ayrıca hava sahasının yeniden organize edilmesi çalışmaları ve operasyonel gelişim programlarında ilerleme kaydedilmesi ile karbon emisyonunun yüzde 10’a kadar azaltılması hedeflendiği belirtildi.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/300anIE
via IFTTT