7 Aralık 2019 Cumartesi

İSTANBUL HAVALİMANI’NDA KIŞA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI TÜM HIZIYLA DEVAM EDİYOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PqB8kz

İSTANBUL HAVALİMANI’NDA KIŞA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI TÜM HIZIYLA DEVAM EDİYOR İstanbul Havalimanı’nda kışa hazırlık çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Hüseyin Keskin, Türkiye’yi havacılık sektöründe zirveye taşıyan İstanbul Havalimanı’nı ziyaret ederek kışa hazırlık çalışmalarını yakından inceledi. Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı İstanbul Havalimanı, önemli bir ziyarete ev sahipliği yaptı. DHMİ Genel Müdürü Hüseyin Keskin, İstanbul Havalimanı’nda İGA tarafından yürütülen kışa hazırlık faaliyetlerini ve taksi yolları ile uçak park yerlerinde gece yapılan kar temizleme tatbikatını yerinde denetledi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Hüseyin Keskin’in yaptığı açıklama; Ülkemiz havacılığını dünyada ilk sıralara taşıyan Türkiye’nin zafer anıtı İstanbul Havalimanı’nda, İGA bünyesinde bulunan 129 kar mücadele ekipmanı arasından taksiyolu ve uçak park yerlerine uygun 45 araç ile gerçekleşen 36. kar temizleme tatbikatını denetledik. DHMİ eğitimleriyle geliştirilen teknik ve stratejik uygulamalar ile uzman karla mücadele ekiplerinin 7 gün 24 saat her türlü göreve hazır olduklarını müşahede etmekten mutluluk duydum.

İstanbul Havalimanı’nda kışa hazırlık çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Hüseyin Keskin, Türkiye’yi havacılık sektöründe zirveye taşıyan İstanbul Havalimanı’nı ziyaret ederek kışa hazırlık çalışmalarını yakından inceledi.

Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı İstanbul Havalimanı, önemli bir ziyarete ev sahipliği yaptı. DHMİ Genel Müdürü Hüseyin Keskin, İstanbul Havalimanı’nda İGA tarafından yürütülen kışa hazırlık faaliyetlerini ve taksi yolları ile uçak park yerlerinde gece yapılan kar temizleme tatbikatını yerinde denetledi.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Hüseyin Keskin’in yaptığı açıklama;

Ülkemiz havacılığını dünyada ilk sıralara taşıyan Türkiye’nin zafer anıtı İstanbul Havalimanı’nda, İGA bünyesinde bulunan 129 kar mücadele ekipmanı arasından taksiyolu ve uçak park yerlerine uygun 45 araç ile gerçekleşen 36. kar temizleme tatbikatını denetledik.

DHMİ eğitimleriyle geliştirilen teknik ve stratejik uygulamalar ile uzman karla mücadele ekiplerinin 7 gün 24 saat her türlü göreve hazır olduklarını müşahede etmekten mutluluk duydum.

No alternative text description for this imageNo alternative text description for this imageNo alternative text description for this imageNo alternative text description for this image



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PqB8kz
via IFTTT

İstinye Üniversitesi Dünya Sivil Havacılık Gününü Kutladı İstinye Üniversitesi Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı Dünya Sivil Havacılık Gününü 06.12.2019 tarihinde, saat 11:00-14:00 aralığında, üniversitenin Topkapı Kampüsünde düzenlediği konferansa katılan konuklar ve öğrencilerle kutladı. Konferansa konuşmacı olarak TATCA Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği Genel Başkanı Selim Ergün Lak, TALPA Türkiey Havayolu Pilotları Derneği Yön. Kur. Başkanı Hüseyin Murat Ersoy ve UTED Uçak Teknisyenleri Derneği Yön. Kur. Başkanı Necdet Aksaç. Konuşmacılar kabin ve uçak teknolojileri öğrencilerinin sorularını yanıtladı. Konferansa THY, THY Teknik, Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği , Talpa ve UTED gibi ülkemizde havacılık alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların temsilcileri katıldı. 7 ARALIK DÜNYA SİVİL HAVACILIK GÜNÜ NEDİR? 7 Aralık 1944 yılında Chicago Anlaşması ile kurulan ve Türkiye’nin de kurucu üyesi olduğu Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü, kuruluşunun 50. yılı olan 1994 yılında aldığı bir genel kurul kararıyla 7 Aralık’ı Dünya Sivil Havacılık Günü olarak ilan etmiştir. Sivil havacılığın emin ve düzenli bir şekilde yürütülmesi için uluslararası kuralları belirleyen Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü, her yıl 7 Aralık gününde bir tema belirleyerek, dünya sivil havacılık günün çeşitli etkinliklerle kutlamaktadır. Dünya genelinde sivil havacılık faaliyetlerinin emniyetli ve düzenli bir şekilde sürdürülmesi amacıyla 1944 yılında Şikago Sözleşmesi ile Birleşmiş Milletler bünyesinde kurulan Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı’na(ICAO) üye tüm ülkeler, 7 Aralık tarihini Uluslararası Sivil Havacılık Günü’nü kutluyor.   İstinye Üniversitesi Hakkında İstinye Üniversitesi, “MLPCareGrubu”nun 25 yıllık bilgi ve birikiminin devamı olarak, 21. Yüzyıl Anadolu Vakfı tarafından 2015 yılında kuruldu. Üniversite, öğrencilerine var olan güncel ve geniş tabanlı tüm bilgileri aktarmanın yanı sıra; her akademik bölüm için ayrı ayrı güçlü bir donanım sağlamayı ve eğitim-araştırma performansı ile ulusal ve global anlamda yeni bilgi üretimine katkıda bulunarak, Türkiye’nin ve dünyanın seçkin üniversiteleri arasında yer almayı hedefliyor. Öğrenci odaklı eğitim anlayışını üniversitenin tüm süreçlerinde uygulayan İstinye Üniversitesi, bilim ve araştırma merkezi olma vizyonu doğrultusunda, bilimin sınırlarını genişletmeyi ve bilimsel gelişmelerden edinilen bulguları toplumun refahı için paylaşmayı ve uygulamayı amaçlıyor. Öğrencilerini, MLPCare Grubu bünyesinde yer alan Liv Hospital, Medical Park ve VM Medical Park hastaneleri başta olmak üzere, üniversitede edindikleri yetenekleri kullanabilecekleri çalışma ortamlarına yönlendiren İstinye Üniversitesi; geleceğin yetkin, yaratıcı ve ileri görüşlü bireylerini yetiştirerek, toplumumuzun sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişiminde önemli bir rol oynamayı ve insanlığın ilerlemesine katkıda bulunmayı hedefliyor.

İstinye Üniversitesi Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı Dünya Sivil Havacılık Gününü 06.12.2019 tarihinde, saat 11:00-14:00 aralığında, üniversitenin Topkapı Kampüsünde düzenlediği konferansa katılan konuklar ve öğrencilerle kutladı.

Konferansa konuşmacı olarak TATCA Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği Genel Başkanı Selim Ergün Lak, TALPA Türkiey Havayolu Pilotları Derneği Yön. Kur. Başkanı Hüseyin Murat Ersoy ve UTED Uçak Teknisyenleri Derneği Yön. Kur. Başkanı Necdet Aksaç.
Konuşmacılar kabin ve uçak teknolojileri öğrencilerinin sorularını yanıtladı.
Konferansa THY, THY Teknik, Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği , Talpa ve UTED gibi ülkemizde havacılık alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların temsilcileri katıldı.

7 ARALIK DÜNYA SİVİL HAVACILIK GÜNÜ NEDİR?

7 Aralık 1944 yılında Chicago Anlaşması ile kurulan ve Türkiye’nin de kurucu üyesi olduğu Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü, kuruluşunun 50. yılı olan 1994 yılında aldığı bir genel kurul kararıyla 7 Aralık’ı Dünya Sivil Havacılık Günü olarak ilan etmiştir.

Sivil havacılığın emin ve düzenli bir şekilde yürütülmesi için uluslararası kuralları belirleyen Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü, her yıl 7 Aralık gününde bir tema belirleyerek, dünya sivil havacılık günün çeşitli etkinliklerle kutlamaktadır.

Dünya genelinde sivil havacılık faaliyetlerinin emniyetli ve düzenli bir şekilde sürdürülmesi amacıyla 1944 yılında Şikago Sözleşmesi ile Birleşmiş Milletler bünyesinde kurulan Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı’na(ICAO) üye tüm ülkeler, 7 Aralık tarihini Uluslararası Sivil Havacılık Günü’nü kutluyor.

 

İstinye Üniversitesi Hakkında

İstinye Üniversitesi, “MLPCareGrubu”nun 25 yıllık bilgi ve birikiminin devamı olarak, 21. Yüzyıl Anadolu Vakfı tarafından 2015 yılında kuruldu. Üniversite, öğrencilerine var olan güncel ve geniş tabanlı tüm bilgileri aktarmanın yanı sıra; her akademik bölüm için ayrı ayrı güçlü bir donanım sağlamayı ve eğitim-araştırma performansı ile ulusal ve global anlamda yeni bilgi üretimine katkıda bulunarak, Türkiye’nin ve dünyanın seçkin üniversiteleri arasında yer almayı hedefliyor. Öğrenci odaklı eğitim anlayışını üniversitenin tüm süreçlerinde uygulayan İstinye Üniversitesi, bilim ve araştırma merkezi olma vizyonu doğrultusunda, bilimin sınırlarını genişletmeyi ve bilimsel gelişmelerden edinilen bulguları toplumun refahı için paylaşmayı ve uygulamayı amaçlıyor. Öğrencilerini, MLPCare Grubu bünyesinde yer alan Liv HospitalMedical Park ve VM Medical Park hastaneleri başta olmak üzere, üniversitede edindikleri yetenekleri kullanabilecekleri çalışma ortamlarına yönlendiren İstinye Üniversitesi; geleceğin yetkin, yaratıcı ve ileri görüşlü bireylerini yetiştirerek, toplumumuzun sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişiminde önemli bir rol oynamayı ve insanlığın ilerlemesine katkıda bulunmayı hedefliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2sT9d5j
via IFTTT

İstinye Üniversitesi Dünya Sivil Havacılık Gününü Kutladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2sT9d5j

“Global hava kargo pazarı, büyümeye ve gelişmeye devam edececek” Turkish Cargo, 2023 yılında dünyanın ilk beş hava kargo markasından biri olmayı hedefliyor. Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen, global hava kargo pazarını, Turkish Cargo’nun pazardaki büyüklüğünü, hedeflerini ve dijitalleşmeye yönelik projelerini anlatıyor. – Turkish Cargo olarak, bu yılı nasıl geçirdiniz, ne kadarlık büyüme gerçekleştirdiniz? Turkish Cargo olarak, istikrarlı büyümemizi sürdürüyoruz. Dünyanın 126 ülkesine hizmet sağlayan global hava kargo markası Turkish Cargo olarak, uluslararası hava kargo bilgi sağlayıcısı WACD’nin Eylül’19 verilerine göre; global hava kargo pazarının yüzde -5.4 oranında daralma gösterdiği sektörde, yüzde 8.8 oranında tonaj artışı sağladık. Aynı dönemde; Uzakdoğu ve Amerika pazarında olan büyümemizi sürdürdük, satılan tonaja göre; Amerika Kıtasında yüzde 11.1, Uzak Doğu Bölgesinde yüzde 9.7, Avrupa’da yüzde 8.7, Ortadoğu’da yüzde 7.9 ve Afrika’da yüzde 5.3 büyüme gerçekleştirerek, hava kargo hizmeti sağladığımız tüm bölgelerde olumlu sonuçlar elde ettik ve bu bölgelerde olan istikrarlı yükselişimizi sürdürdük ve hava kargo pazarında, 2018 yılında 8’inci sırada olan konumumuzu 7’nci sıraya çıkardık. Ayrıca; IATA’nın yayınlamış olduğu Monthly Statistics raporuna göre; 2019’un 9 aylık döneminde, FTK (kilometrelendirilmiş tonaj) bazında, pazar yüzde -4.1 oranında küçülürken, Turkish Cargo olarak aynı dönemde yüzde 11.5 oranında büyüme sağladık. WorldACD’19 Hava Kargo Piyasası’nın 9 aylık döneminde için yayınlanan raporlarına göre ise; pazar, CW bazında yüzde 4.4 oranında küçülürken, Turkish Cargo yüzde 7.0 oranında büyüdü. Ekim’19 FAB (flown as booked) verilerine göre; yüzde 88,9 oranında offload edilmeden/kesilmeden sevk edilebilme seviyesini yakalayan Turkish Cargo, dünya genelinde 88’i direkt kargo noktası olan 300’den fazla destinasyonda gerçekleştirdiği operasyonlarıyla, büyüme ivmesini sürdürürken, uçuş ağını da geliştirmeye devam ediyor. -Global hava kargo sektörünün geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Global hava kargo sektörü, sürekli olarak gelişen teknolojinin de etkisiyle yeni boyutlara evrilerek büyümesini sürdürüyor. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın verilerine göre; 2009 – 2018 yılları arasında tonaj olarak düzenli sayılabilecek bir büyüme gösteren hava kargo sektörünün, önümüzdeki dönemde dünya ticaretinde daha önemli bir pay alması bekleniyor. Önemli geçiş güzergahları üzerindeki coğrafi konumuyla Türkiye’de de önemli gelişmeler ve müspet bir ivmenin olduğunu görüyoruz. Eurocontrol verilerine göre; Türkiye’de, 2009-2018 yılları arasında taşınan kargo miktarı yüzde 232 oranında artış gösterdi. World Air Cargo Forecast – Boeing verilerine göre; global hava kargo sektörünün 2018-2037 arasında yıllık olarak yüzde 4,2 ve dünya kargo filosunun da yüzde 75’ten fazla büyümesi bekleniyor. Global anlamda ciddi bir büyümenin yaşanacağı bu süreçte, hem Türkiye pazarı hem de Turkish Cargo ciddi anlamda yerini alacaktır. – Turkish Cargo’nun önümüzdeki yıllarla ilgili hedeflerini paylaşır mısınız? Global hava kargo markası Turkish Cargo, 2023 yılında dünyanın ilk beş hava kargo markasından biri olmayı hedefliyor. Dünyanın 126 ülkesine hizmet sağlayan hava kargo markası olarak, 2017 yılında 1 milyon ton barajını aşarak önemli bir eşiği geçtik. Birçok önemli hava kargo operasyonunu gerçekleştirdiğimiz 2018 yılında ise; 1.4 milyon ton kargo taşıyarak, global tonaj pazar payımızı yüzde 3.6 ‘ya çıkardık. Turkish Cargo, önümüzdeki dönemde; Quito (Ekvator), Narita (Japonya), Ouagadougou (B. Faso), Harare (Zimbabwe), Sharjah (BAE), Addis Ababa (Etiyopya), Maputo (Mozambik), Yangon (Myanmar), Dusseldorf (Almanya) ve Guadalajara (Meksika) destinasyonlarını açmayı planlıyor ve 2023 yılında, 120’den fazla direkt kargo destinasyonuna ulaşmayı hedefliyor. -Mega Hub İstanbul Havalimanı ve Turkish Cargo’nun SmartİST kargo terminalinden bahseder misiniz? Turkish Cargo, 7 saatlik uçuş mesafesinde 60’ın üzerinde başkente ulaşan ve dünya lojistik ağırlık merkezine en yakın tek merkezli Mega Hub olan İstanbul Havalimanı’nda, faz 1 tamamlandığında 185 bin metrekare olacak Mega tesisinde, yıllık 4 milyon ton kargo elleçleme kapasitesine sahip olacak. Tüm fazlar tamamlandığında Mega tesiste; IT geliştirmeleri ve optimizasyon, robotik otomatik depolama sistemleriyle (ASRS–PCHS) donatılan tesis, özel kargo hizmetleri PER–AVI ve Ekspres – E-ticaret operasyon alanları olacak. Iot&Big Data ile tüm sistemlerin ve operasyon katılımcılarının birbiri ile olan iletişimi, UGV&UAV ile operasyonel verimliliğin arttırılması, alan kazanımı ve insana bağlı operasyonların minimuma indirilmesi, E-Freight ile kağıt süreçlerinin dijitale aktarılması, RPA ile hata oranı ve maliyetlerin azaltılması gibi teknoloji destekli hizmetlerimizle operasyonlarımızı yürüteceğiz. -Dijitalleşmeye yönelik neler yapıyorsunuz? Turkish Cargo, dijitalleşme yolunda önemli adımlar atıyor. Çok büyük hacimli operasyon süreçlerinin yönetileceği Mega Hub İstanbul Havalimanı’nda iş zekâ sının ve bilgi sistemlerinin sürece dahil olması, hem kalite arttırıcı hem de zaman kazandırıcı etkileri beraberinde getiriyor. Turkish Cargo olarak biz de, bilgi sistemlerimizle operasyon personelini her adımda, iş akışı hakkında yönlendireceğiz. Bu sayede ilgili iş emirlerini doğru sırayla alan personel herhangi bir hataya yer bırakmadan tüm süreci dijital ortamda takip edebilecektir. Bu iş emirleri yine bilgi sistemlerimiz ile çalışacak olup, en iyi kararları en doğru zamanda verecektir. Bu sayede tüm süreç optimize edilecektir. -Artırılmış Gerçeklik teknolojisiyle ilgili hedeflerinizi paylaşır mısınız? “Artırılmış Gerçeklik Gözlükleri” kısa zaman içerisinde canlıya alacağımız ve büyük değişikliklere yol açacak, çalışan ile teknoloji arasındaki entegrasyonu en iyi şekilde sağlayacaktır. Yine tamamen bilgi sistemlerimizden aldığı veriyi, çalışanların kullandığı gözlüğe aktararak iş emirlerini doğru adrese ulaştıracaktır. Bu süreçte herhangi bir kağıt, telsiz veya çalışanı meşgul edecek dış etkene ihtiyaç duymadan bu süreci yönetebilmek en büyük hedefimiz. Adeta bilim-kurgu gibi gelen bu uygulama kısa zaman içerisinde çalışanlarımızı teknolojiyle donatan bir sistem olacaktır. Ayrıca, “Artırılmış Gerçeklik” kullanarak bazı konu başlıkları özelinde iyileştirmeler yapmayı hedefliyoruz. Bunlar operasyonel verimliliği arttırma, iş emri sistemi ile çalışanların sistemden gelen verilere göre hareket etmesini sağlama, kargoların hacim ve yüksekliklerini anlık olarak ölçme, iş takibi ve performans analizi olarak sıralanıyor. Bu husus, çok yakında hava kargo operasyonu için yıkıcı bir yenilik olacak ve sürecimizde gözle görülür bir iyileştirme sağlayacaktır. -Dijitalleşme ile birlikte önümüzdeki dönemde nelerle karşılaşacağız? -İnsansız Yer Araçları: Gelecekte iş emirleri ile beslenen personelimizin yaptığı görece az değerli işleri üstlenen bir süreç olacak. Bu sayede hem operasyon sahasındaki bir çok karmaşık süreç bilgi sistemleri ile entegre yürütülecek hem de çalışanımız daha fazla değer üretebildiği noktaya gelecek. Bu bizim verimliliğimizi ve pazardaki gücümüzü arttırırken aynı zamanda iş sağlığı güvenliği risklerini azaltarak çalışanlarımızı da koruyacaktır. -İnsansız Hava Araçları: Çok uzak olmayan bir tarihte, artan taleple birlikte sektörü insansız hava araçlarının yönlendireceği öngörülüyor. Biz de bu bağlamda operasyon içerisinde ve belki uzun vadede iç hat kargo taşımalarında kullanacağımız İHA’lar ile hem süreçlerimizde hem de müşteri deneyiminde çok farklı noktalara geleceğiz. E-ticaret trendinin ve hızın yükselen trend olduğu zaman diliminde, bu trende ayak uydurmak için çok daha spesifik ve çok daha hızlı olan İHA’lar ile talebe anında cevap veren bir operasyon tasarlıyoruz. -Robotik Süreç Otomasyonu: Yapay zekâ ve otomasyon çağı ile birlikte teknoloji ve dijitalleşmedeki son ilerlemeler, önümüzdeki 10 ile 20 yıl içerisinde, işlerin yüzde 47’sinin otomatik veya robotik olarak yapılacağının habercisidir. Robotik süreç otomasyonu, rutin olarak yapılan doküman okuma, veri girişi veya rapor hazırlama gibi işleri otomatik bir platformda yürütebilecek. Bu durum eldeki iş gücünün rutin işlerden ziyade daha katma değerli işlere odaklanması ve şirketin daha fazla değer üretebilmesi adına önemlidir. Biz de robotik iş gücü olan sanal bir çalışan ile birlikte rutin işleri daha hızlı ve uyumlu bir biçimde gerçekleştireceğiz. Bu sayede, artan personel verimliliği iş gücümüze önemli değer katacaktır. -e-Freight (elektronik mesaj alışverişi): Gerek iç, gerek dış paydaşlarla mevcutta evrak üzerinden sağlanan bilgi akışı artık elektronik mesajlar üzerinden sağlıyoruz. Sektörün en temel birimi havayolu taşıma yük senedinden gümrükle bilgi alışverişine kadar birçok hususta süreçlerimizi, sistemlerin aynı dili konuşarak çok daha hızlı, doğru, erişilebilir ve güvenilir olarak yürüttüğü elektronik mesajlar üzerinden devam ettiriyoruz. Kısa süre içerisinde elektronik mesaj alışverişi sürecini, tüm uçuş ağımızda başarılı bir şekilde uygulamaya almayı amaçlıyoruz. Böylece manuel olarak ilerleyen birçok süreçten ekstra zaman kazanmayı, bilgilerin daha doğru, zamanlı ve erişilebilir olmasını sağlamayı, aynı zamanda hava kargo sektörü için en önemli hususlardan olan operasyonel hızı artırmayı ve böylece süreçlerin çok daha iyileşmesini planlıyoruz. -Cargo iQ: Elektronik mesajlardan hareketle müşterilerimizin gönderilerine dair güncel durum bilgileri takip edilebileceği, taşımaları kendilerine taahhüt edilen sürelerde gerçekleştirmek için mesajlar üzerinden operasyon performans takibi yapılabileceği gibi geliştirmek de mümkün olacaktır. -Blockchain: Gerek ülkemizin önde gelen sistem sağlayıcıları gerekse IATA (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) ile gerçekleştirdiğimiz toplantılarda, sektörümüzde blockchain teknolojisinin hangi aşamalarda ve süreçlerde daha efektif kullanılabileceği üzerinde çalıştık ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Özellikle kargo takibi süreçlerinde bu uygulamayı deneyerek gerçekleştirdiğimiz pilot çalışmalarda olumlu sonuçlar elde ettik.  Turkish Cargo olarak, global lojistik sektöründe olan benzer çalışmaları ve gelişmeleri yakından takip ederek, paydaşlarımız ile güncel tüm gelişmeler hususunda yakın iş birliği içerisinde olmayı sürdüreceğiz. OKU, YORUMLA ve PAYLAŞ ==> https://www.kobiaktuel.com.tr/kapak/global-hava-kargo-pazari-buyumeye-ve-gelismeye-devam-edecek-h2920.html Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi

Turkish Cargo, 2023 yılında dünyanın ilk beş hava kargo markasından biri olmayı hedefliyor.

Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen, global hava kargo pazarını, Turkish Cargo’nun pazardaki büyüklüğünü, hedeflerini ve dijitalleşmeye yönelik projelerini anlatıyor.

– Turkish Cargo olarak, bu yılı nasıl geçirdiniz, ne kadarlık büyüme gerçekleştirdiniz?

Turkish Cargo olarak, istikrarlı büyümemizi sürdürüyoruz. Dünyanın 126 ülkesine hizmet sağlayan global hava kargo markası Turkish Cargo olarak, uluslararası hava kargo bilgi sağlayıcısı WACD’nin Eylül’19 verilerine göre; global hava kargo pazarının yüzde -5.4 oranında daralma gösterdiği sektörde, yüzde 8.8 oranında tonaj artışı sağladık. Aynı dönemde; Uzakdoğu ve Amerika pazarında olan büyümemizi sürdürdük, satılan tonaja göre; Amerika Kıtasında yüzde 11.1, Uzak Doğu Bölgesinde yüzde 9.7, Avrupa’da yüzde 8.7, Ortadoğu’da yüzde 7.9 ve Afrika’da yüzde 5.3 büyüme gerçekleştirerek, hava kargo hizmeti sağladığımız tüm bölgelerde olumlu sonuçlar elde ettik ve bu bölgelerde olan istikrarlı yükselişimizi sürdürdük ve hava kargo pazarında, 2018 yılında 8’inci sırada olan konumumuzu 7’nci sıraya çıkardık. Ayrıca; IATA’nın yayınlamış olduğu Monthly Statistics raporuna göre; 2019’un 9 aylık döneminde, FTK (kilometrelendirilmiş tonaj) bazında, pazar yüzde -4.1 oranında küçülürken, Turkish Cargo olarak aynı dönemde yüzde 11.5 oranında büyüme sağladık. WorldACD’19 Hava Kargo Piyasası’nın 9 aylık döneminde için yayınlanan raporlarına göre ise; pazar, CW bazında yüzde 4.4 oranında küçülürken, Turkish Cargo yüzde 7.0 oranında büyüdü. Ekim’19 FAB (flown as booked) verilerine göre; yüzde 88,9 oranında offload edilmeden/kesilmeden sevk edilebilme seviyesini yakalayan Turkish Cargo, dünya genelinde 88’i direkt kargo noktası olan 300’den fazla destinasyonda gerçekleştirdiği operasyonlarıyla, büyüme ivmesini sürdürürken, uçuş ağını da geliştirmeye devam ediyor.

-Global hava kargo sektörünün geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Global hava kargo sektörü, sürekli olarak gelişen teknolojinin de etkisiyle yeni boyutlara evrilerek büyümesini sürdürüyor. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın verilerine göre; 2009 – 2018 yılları arasında tonaj olarak düzenli sayılabilecek bir büyüme gösteren hava kargo sektörünün, önümüzdeki dönemde dünya ticaretinde daha önemli bir pay alması bekleniyor. Önemli geçiş güzergahları üzerindeki coğrafi konumuyla Türkiye’de de önemli gelişmeler ve müspet bir ivmenin olduğunu görüyoruz. Eurocontrol verilerine göre; Türkiye’de, 2009-2018 yılları arasında taşınan kargo miktarı yüzde 232 oranında artış gösterdi. World Air Cargo Forecast – Boeing verilerine göre; global hava kargo sektörünün 2018-2037 arasında yıllık olarak yüzde 4,2 ve dünya kargo filosunun da yüzde 75’ten fazla büyümesi bekleniyor. Global anlamda ciddi bir büyümenin yaşanacağı bu süreçte, hem Türkiye pazarı hem de Turkish Cargo ciddi anlamda yerini alacaktır.

– Turkish Cargo’nun önümüzdeki yıllarla ilgili hedeflerini paylaşır mısınız?

Global hava kargo markası Turkish Cargo, 2023 yılında dünyanın ilk beş hava kargo markasından biri olmayı hedefliyor. Dünyanın 126 ülkesine hizmet sağlayan hava kargo markası olarak, 2017 yılında 1 milyon ton barajını aşarak önemli bir eşiği geçtik. Birçok önemli hava kargo operasyonunu gerçekleştirdiğimiz 2018 yılında ise; 1.4 milyon ton kargo taşıyarak, global tonaj pazar payımızı yüzde 3.6 ‘ya çıkardık. Turkish Cargo, önümüzdeki dönemde; Quito (Ekvator), Narita (Japonya), Ouagadougou (B. Faso), Harare (Zimbabwe), Sharjah (BAE), Addis Ababa (Etiyopya), Maputo (Mozambik), Yangon (Myanmar), Dusseldorf (Almanya) ve Guadalajara (Meksika) destinasyonlarını açmayı planlıyor ve 2023 yılında, 120’den fazla direkt kargo destinasyonuna ulaşmayı hedefliyor.

-Mega Hub İstanbul Havalimanı ve Turkish Cargo’nun SmartİST kargo terminalinden bahseder misiniz?

Turkish Cargo, 7 saatlik uçuş mesafesinde 60’ın üzerinde başkente ulaşan ve dünya lojistik ağırlık merkezine en yakın tek merkezli Mega Hub olan İstanbul Havalimanı’nda, faz 1 tamamlandığında 185 bin metrekare olacak Mega tesisinde, yıllık 4 milyon ton kargo elleçleme kapasitesine sahip olacak. Tüm fazlar tamamlandığında Mega tesiste; IT geliştirmeleri ve optimizasyon, robotik otomatik depolama sistemleriyle (ASRS–PCHS) donatılan tesis, özel kargo hizmetleri PER–AVI ve Ekspres – E-ticaret operasyon alanları olacak. Iot&Big Data ile tüm sistemlerin ve operasyon katılımcılarının birbiri ile olan iletişimi, UGV&UAV ile operasyonel verimliliğin arttırılması, alan kazanımı ve insana bağlı operasyonların minimuma indirilmesi, E-Freight ile kağıt süreçlerinin dijitale aktarılması, RPA ile hata oranı ve maliyetlerin azaltılması gibi teknoloji destekli hizmetlerimizle operasyonlarımızı yürüteceğiz.

-Dijitalleşmeye yönelik neler yapıyorsunuz?

Turkish Cargo, dijitalleşme yolunda önemli adımlar atıyor. Çok büyük hacimli operasyon süreçlerinin yönetileceği Mega Hub İstanbul Havalimanı’nda iş zekâ sının ve bilgi sistemlerinin sürece dahil olması, hem kalite arttırıcı hem de zaman kazandırıcı etkileri beraberinde getiriyor. Turkish Cargo olarak biz de, bilgi sistemlerimizle operasyon personelini her adımda, iş akışı hakkında yönlendireceğiz. Bu sayede ilgili iş emirlerini doğru sırayla alan personel herhangi bir hataya yer bırakmadan tüm süreci dijital ortamda takip edebilecektir. Bu iş emirleri yine bilgi sistemlerimiz ile çalışacak olup, en iyi kararları en doğru zamanda verecektir. Bu sayede tüm süreç optimize edilecektir.

-Artırılmış Gerçeklik teknolojisiyle ilgili hedeflerinizi paylaşır mısınız?

“Artırılmış Gerçeklik Gözlükleri” kısa zaman içerisinde canlıya alacağımız ve büyük değişikliklere yol açacak, çalışan ile teknoloji arasındaki entegrasyonu en iyi şekilde sağlayacaktır. Yine tamamen bilgi sistemlerimizden aldığı veriyi, çalışanların kullandığı gözlüğe aktararak iş emirlerini doğru adrese ulaştıracaktır. Bu süreçte herhangi bir kağıt, telsiz veya çalışanı meşgul edecek dış etkene ihtiyaç duymadan bu süreci yönetebilmek en büyük hedefimiz. Adeta bilim-kurgu gibi gelen bu uygulama kısa zaman içerisinde çalışanlarımızı teknolojiyle donatan bir sistem olacaktır. Ayrıca, “Artırılmış Gerçeklik” kullanarak bazı konu başlıkları özelinde iyileştirmeler yapmayı hedefliyoruz. Bunlar operasyonel verimliliği arttırma, iş emri sistemi ile çalışanların sistemden gelen verilere göre hareket etmesini sağlama, kargoların hacim ve yüksekliklerini anlık olarak ölçme, iş takibi ve performans analizi olarak sıralanıyor. Bu husus, çok yakında hava kargo operasyonu için yıkıcı bir yenilik olacak ve sürecimizde gözle görülür bir iyileştirme sağlayacaktır.

-Dijitalleşme ile birlikte önümüzdeki dönemde nelerle karşılaşacağız?

-İnsansız Yer Araçları:

Gelecekte iş emirleri ile beslenen personelimizin yaptığı görece az değerli işleri üstlenen bir süreç olacak. Bu sayede hem operasyon sahasındaki bir çok karmaşık süreç bilgi sistemleri ile entegre yürütülecek hem de çalışanımız daha fazla değer üretebildiği noktaya gelecek. Bu bizim verimliliğimizi ve pazardaki gücümüzü arttırırken aynı zamanda iş sağlığı güvenliği risklerini azaltarak çalışanlarımızı da koruyacaktır.

-İnsansız Hava Araçları:

Çok uzak olmayan bir tarihte, artan taleple birlikte sektörü insansız hava araçlarının yönlendireceği öngörülüyor. Biz de bu bağlamda operasyon içerisinde ve belki uzun vadede iç hat kargo taşımalarında kullanacağımız İHA’lar ile hem süreçlerimizde hem de müşteri deneyiminde çok farklı noktalara geleceğiz. E-ticaret trendinin ve hızın yükselen trend olduğu zaman diliminde, bu trende ayak uydurmak için çok daha spesifik ve çok daha hızlı olan İHA’lar ile talebe anında cevap veren bir operasyon tasarlıyoruz.

-Robotik Süreç Otomasyonu:

Yapay zekâ ve otomasyon çağı ile birlikte teknoloji ve dijitalleşmedeki son ilerlemeler, önümüzdeki 10 ile 20 yıl içerisinde, işlerin yüzde 47’sinin otomatik veya robotik olarak yapılacağının habercisidir. Robotik süreç otomasyonu, rutin olarak yapılan doküman okuma, veri girişi veya rapor hazırlama gibi işleri otomatik bir platformda yürütebilecek. Bu durum eldeki iş gücünün rutin işlerden ziyade daha katma değerli işlere odaklanması ve şirketin daha fazla değer üretebilmesi adına önemlidir. Biz de robotik iş gücü olan sanal bir çalışan ile birlikte rutin işleri daha hızlı ve uyumlu bir biçimde gerçekleştireceğiz. Bu sayede, artan personel verimliliği iş gücümüze önemli değer katacaktır.

-e-Freight (elektronik mesaj alışverişi):

Gerek iç, gerek dış paydaşlarla mevcutta evrak üzerinden sağlanan bilgi akışı artık elektronik mesajlar üzerinden sağlıyoruz. Sektörün en temel birimi havayolu taşıma yük senedinden gümrükle bilgi alışverişine kadar birçok hususta süreçlerimizi, sistemlerin aynı dili konuşarak çok daha hızlı, doğru, erişilebilir ve güvenilir olarak yürüttüğü elektronik mesajlar üzerinden devam ettiriyoruz. Kısa süre içerisinde elektronik mesaj alışverişi sürecini, tüm uçuş ağımızda başarılı bir şekilde uygulamaya almayı amaçlıyoruz. Böylece manuel olarak ilerleyen birçok süreçten ekstra zaman kazanmayı, bilgilerin daha doğru, zamanlı ve erişilebilir olmasını sağlamayı, aynı zamanda hava kargo sektörü için en önemli hususlardan olan operasyonel hızı artırmayı ve böylece süreçlerin çok daha iyileşmesini planlıyoruz.

-Cargo iQ:

Elektronik mesajlardan hareketle müşterilerimizin gönderilerine dair güncel durum bilgileri takip edilebileceği, taşımaları kendilerine taahhüt edilen sürelerde gerçekleştirmek için mesajlar üzerinden operasyon performans takibi yapılabileceği gibi geliştirmek de mümkün olacaktır.

-Blockchain:

Gerek ülkemizin önde gelen sistem sağlayıcıları gerekse IATA (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) ile gerçekleştirdiğimiz toplantılarda, sektörümüzde blockchain teknolojisinin hangi aşamalarda ve süreçlerde daha efektif kullanılabileceği üzerinde çalıştık ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Özellikle kargo takibi süreçlerinde bu uygulamayı deneyerek gerçekleştirdiğimiz pilot çalışmalarda olumlu sonuçlar elde ettik.  Turkish Cargo olarak, global lojistik sektöründe olan benzer çalışmaları ve gelişmeleri yakından takip ederek, paydaşlarımız ile güncel tüm gelişmeler hususunda yakın iş birliği içerisinde olmayı sürdüreceğiz.

OKU, YORUMLA ve PAYLAŞ ==> https://www.kobiaktuel.com.tr/kapak/global-hava-kargo-pazari-buyumeye-ve-gelismeye-devam-edecek-h2920.html

Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2DQWJgX
via IFTTT

“Global hava kargo pazarı, büyümeye ve gelişmeye devam edececek”


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2DQWJgX