
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
17 Kasım 2019 Pazar
Türk hava sahasından günde ortalama 5 bin 506 uçak geçti

Türk hava sahasından günde ortalama 5 bin 506 uçak geçti Bu yılın ocak-ekim ayları ile geçen yılı kapsayan 669 günlük sürede, Türkiye hava sahasını günlük ortalama 5 bin 606 uçak kullandı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü verilerinden derlenen bilgilere göre, söz konusu dönemde, ülkedeki tüm havalimanlarından yapılan geliş-gidiş seferleri ve hava sahasından icra edilen transit üst geçişler göz önünde bulundurduğunda, Türk havacılığı yoğun bir dönemi geride bıraktı. Bu yılın nisan ayından itibaren sadece özel ve kargo seferlerine ev sahipliği yapan Atatürk Havalimanı’nda 2018’de 464 bin 646 sefer düzenlendi. Bu dönemde, iç hatta 136 bin 5, dış hatta 328 bin 641 sefer icra edilirken 2019’un ocak-ekim döneminde 132 bin 946 sefer Atatürk Havalimanı’ndan yapıldı. İstanbul Havalimanından 260 bin 382 sefer düzenlendi Geçen yıl 29 Ekim’de ilk fazı törenle açılan İstanbul Havalimanı’nda ise bu senenin on ayında iç hatta 65 bin 401, dış hatta 194 bin 981 olmak üzere 260 bin 382 sefer düzenlendi. Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda da geçen yıl 232 bin 275 sefer yapılırken bu sene ocak-ekim dönemindeki uçuş sayısı 197 bin 228 olarak kayıtlara geçti. Geçen yıl Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan iç hatta 100 bin 258, dış hatta 19 bin 513 olmak üzere 119 bin 771 sefer düzenlendi. Bu yılın on ayında icra edilen sefer sayısı ise 84 bin 564 olarak belirlendi. İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndan ise 2018’de 91 bin 447, 2019’un ocak-ekim döneminde ise 71 bin 206 sefer icra edildi. Antalya Havalimanından 194 bin 589 sefer Bu yaz, yoğun bir dönemi geride bırakan Antalya Havalimanı, 2018’de 191 bin 560 uçuşa ev sahipliği yaptı. Bu yılın ocak-ekim döneminde ise 194 bin 589 sefer, bu havalimanından düzenlendi. Geçen yıl, Türkiye’de tüm havalimanlarından iç hatta 892 bin 405, dış hatta 651 bin 764 olmak üzere toplam 1 milyon 544 bin 169 uçuş icra edildi. Bu yılın ilk 10 ayında ise iç hatta 709 bin 259, dış hatta 623 bin 820 olmak üzere 1 milyon 333 bin 79 sefer düzenlendi. Türk hava sahasında overflight yoğunluğu Türkiye semaları, “hava aracının ülke hava sahasını herhangi bir yere inmeksizin katetmesi” anlamına gelen transit üst geçiş (overflight) uçuşları açısından da son iki yılda yoğun bir dönem yaşadı. Geçen yıl, yaklaşık 1 milyon kilometrekarelik Türk hava sahasından 473 bin 51 uçak üst geçiş yapılırken bu senenin ocak-ekim döneminde ise bu sayı 400 bin 163 olarak istatistiklere yansıdı. Böylece, 2018 ile bu yılın on ayını kapsayan 669 günlük dönemde, Türkiye hava sahası kullanılarak, icra edilen tüm uçuş sayısı 3 milyon 750 bin 462 olarak belirlendi. Buna göre, Türkiye semalarını bir günde ortalama 5 bin 606 uçak kullandı. Bir ülke hava sahasını kullanan her uçak, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (EUROCONTROL) tarafından belirlenen geçilen ülkenin yetkili otoritesine ücret ödüyor. Ödenecek ücret, uçağın ağırlığı ve hava sahasında kalınan süreye göre değişiyor.
Bu yılın ocak-ekim ayları ile geçen yılı kapsayan 669 günlük sürede, Türkiye hava sahasını günlük ortalama 5 bin 606 uçak kullandı.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü verilerinden derlenen bilgilere göre, söz konusu dönemde, ülkedeki tüm havalimanlarından yapılan geliş-gidiş seferleri ve hava sahasından icra edilen transit üst geçişler göz önünde bulundurduğunda, Türk havacılığı yoğun bir dönemi geride bıraktı.
Bu yılın nisan ayından itibaren sadece özel ve kargo seferlerine ev sahipliği yapan Atatürk Havalimanı’nda 2018’de 464 bin 646 sefer düzenlendi.
Bu dönemde, iç hatta 136 bin 5, dış hatta 328 bin 641 sefer icra edilirken 2019’un ocak-ekim döneminde 132 bin 946 sefer Atatürk Havalimanı’ndan yapıldı.
İstanbul Havalimanından 260 bin 382 sefer düzenlendi
Geçen yıl 29 Ekim’de ilk fazı törenle açılan İstanbul Havalimanı’nda ise bu senenin on ayında iç hatta 65 bin 401, dış hatta 194 bin 981 olmak üzere 260 bin 382 sefer düzenlendi.
Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda da geçen yıl 232 bin 275 sefer yapılırken bu sene ocak-ekim dönemindeki uçuş sayısı 197 bin 228 olarak kayıtlara geçti.
Geçen yıl Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan iç hatta 100 bin 258, dış hatta 19 bin 513 olmak üzere 119 bin 771 sefer düzenlendi. Bu yılın on ayında icra edilen sefer sayısı ise 84 bin 564 olarak belirlendi.
İzmir Adnan Menderes Havalimanı’ndan ise 2018’de 91 bin 447, 2019’un ocak-ekim döneminde ise 71 bin 206 sefer icra edildi.
Antalya Havalimanından 194 bin 589 sefer
Bu yaz, yoğun bir dönemi geride bırakan Antalya Havalimanı, 2018’de 191 bin 560 uçuşa ev sahipliği yaptı. Bu yılın ocak-ekim döneminde ise 194 bin 589 sefer, bu havalimanından düzenlendi.
Geçen yıl, Türkiye’de tüm havalimanlarından iç hatta 892 bin 405, dış hatta 651 bin 764 olmak üzere toplam 1 milyon 544 bin 169 uçuş icra edildi.
Bu yılın ilk 10 ayında ise iç hatta 709 bin 259, dış hatta 623 bin 820 olmak üzere 1 milyon 333 bin 79 sefer düzenlendi.
Türk hava sahasında overflight yoğunluğu
Türkiye semaları, “hava aracının ülke hava sahasını herhangi bir yere inmeksizin katetmesi” anlamına gelen transit üst geçiş (overflight) uçuşları açısından da son iki yılda yoğun bir dönem yaşadı.
Geçen yıl, yaklaşık 1 milyon kilometrekarelik Türk hava sahasından 473 bin 51 uçak üst geçiş yapılırken bu senenin ocak-ekim döneminde ise bu sayı 400 bin 163 olarak istatistiklere yansıdı.
Böylece, 2018 ile bu yılın on ayını kapsayan 669 günlük dönemde, Türkiye hava sahası kullanılarak, icra edilen tüm uçuş sayısı 3 milyon 750 bin 462 olarak belirlendi. Buna göre, Türkiye semalarını bir günde ortalama 5 bin 606 uçak kullandı.
Bir ülke hava sahasını kullanan her uçak, Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (EUROCONTROL) tarafından belirlenen geçilen ülkenin yetkili otoritesine ücret ödüyor.
Ödenecek ücret, uçağın ağırlığı ve hava sahasında kalınan süreye göre değişiyor.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32WpB1p
via IFTTT
İstanbul Havalimanı, Çin Halk Cumhuriyeti ve Güney Kore’nin Uluslararası Havalimanları ile Anlaşmalar İmzaladı İstanbul Havalimanı, Çin Halk Cumhuriyeti ve Güney Kore’nin Uluslararası Havalimanları ile Anlaşmalar İmzaladı Benzersiz mimarisi, güçlü alt yapısı, üstün teknolojisi ve sunduğu üst düzey yolculuk deneyiminin yanı sıra küresel HUB olan İstanbul Havalimanı, Çin Halk Cumhuriyeti ve Güney Kore’nin uluslararası havalimanlarıyla anlaşmalar imzaladı. Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı ve henüz ilk yılında küresel HUB olan İstanbul Havalimanı, her yıl milyonlarca yolcunun seyahat ettiği Çin Halk Cumhuriyeti’nden Şanghay Pudong ve Şanghay Hongqiao Uluslararası Havalimanları’nın bulunduğu Şanghay Havalimanı Otoritesiyle, Güney Kore’den ise Incheon Uluslararası Havalimanı ile mutabakat zaptı imzaladı. İstanbul Havalimanı, bu anlaşmaların yanı sıra, Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı ve yakın zaman önce hizmete açılan Pekin Daxing Uluslararası Havalimanı’yla da kardeş havalimanı anlaşmaları gerçekleştirdi. Havacılık köprüsü kuruluyor! Türkiye ile Güney Kore ve Çin Halk Cumhuriyeti arasında havacılık özelinde bilgi köprüsünün kurulması amacıyla iş birliği anlaşmaları imzalandı. İstanbul Havalimanı ile söz konusu havalimanları arasında karşılıklı etkin iletişim, bilgi paylaşımı, personel rotasyon eğitimi, ortak pazarlama faaliyetleri konularında anlaşmalara varılırken, düzenlenen ortak toplantılarda ise müşteri deneyim hizmetlerinin geliştirilmesi hususunda da iş birliğine gidilmesi kararlaştırıldı. Taraflar, aralarındaki ilişkiyi geliştirmek ve güçlendirmek amacıyla havalimanı yönetimi, işletimi ve genel iş tecrübelerinden faydalanmanın yanı sıra terminal yönetimi, hava tarafı yönetimi, ticari yönetim, mimari tasarım, rota geliştirme ve elektronik yöntemler ile ilgili karşılıklı bilgi paylaşımlarında da bulunabilecek. Anlaşmalar dünyanın sayılı uluslararası havalimanları ile yapıldı… İstanbul Havalimanı’nın danışmanı olan ve 2018 verilerine göre dünyanın en iyi havalimanları sıralamasında 3. sırada yer alan Güney Kore’nin en büyük havalimanı Incheon Uluslararası Havalimanı, 68 milyonun üzerindeki yolcu sayısı ile 18. en büyük, kargo sıralamasına göre 4. en büyük havalimanı olma özelliğini taşıyor. Çin Halk Cumhuriyeti’nin en önemli havalimanlarından olan Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı ise 100 milyondan fazla yolcu ile dünyada 2. en büyük, kargo sıralamasına göre 16. en büyük havalimanı konumunda bulunuyor. Şanghay Havalimanı Otoritesi’ne bağlı havalimanlarından Şanghay Pudong Havalimanı ise 74 milyonluk yolcu sayısıyla dünyanın 9. en büyük, kargo sıralamasına göre ise 16. en büyük havalimanı olarak ön plana çıkıyor. Yakın zaman önce 72 milyon yolcu kapasitesiyle hizmete açılan Pekin Daxing Uluslararası Havalimanı da İstanbul Havalimanı’nın iş birliği anlaşmasına vardığı bir diğer önemli uluslararası havalimanı olarak dikkat çekiyor. Çin ile Güney Kore’den uçuş sayıları ve yabancı hava yolu şirketleri artıyor… Türkiye ve Güney Kore arasında haftada 14 uçuş yapılıyor. Bu sayı Türkiye ve Çin arasında İstanbul Havalimanı’nın tam kapasite hizmete girmesiyle birlikte 27’den 36’ya çıkmış durumda. Hedef ise 2020’de Türkiye ve Çin arasında düzenlenen sefer sayısını 48’e çıkarmak. Bir yandan da China Southern, Lucky ve Sichuan Havayolları’ndan sonra 2020 yazında China Eastern ve Juneyao Havayolları’nın da seferlerini başlatmasıyla İstanbul Havalimanı’na uçuş düzenleyen Çinli havayolu şirketlerinin sayısının 5’e çıkartılması planlanıyor. Türkiye’yi, Asya pazarına tanıtarak 5 yılda 1 milyon turist hedefliyoruz… Bir dizi ticari faaliyette bulunmak ve havalimanı anlaşmalarını yapmak üzere ilk olarak Güney Kore’yi daha sonrasında Çin Halk Cumhuriyeti’ni ziyaret eden İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu, İstanbul Havalimanı adına Asya kıtasına yapılan ziyaretlerin büyük önem taşıdığını belirterek şu şekilde konuştu: “İGA olarak Güney Kore ve Çin’e ziyaretler gerçekleştirerek verimli toplantılar eşliğinde önemli anlaşmalara imza attık. Bildiğiniz üzere Ankara, Pekin ve Seul ile İstanbul ise Şanghay ile kardeş şehirdir. İstanbul Havalimanı adına gerçekleştirdiğimiz bu anlaşmalar kardeşliğimizi daha da pekiştirecektir. Yaptığımız anlaşmalar ile bir anlamda tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan noktalar arasında ‘hava’ yoluyla bağ kuruyoruz. Bu sayede küresel HUB olan havalimanımız ile Türk havacılığı adına geliştirdiğimiz bilgi birikimini uluslararası arenaya taşıyoruz. Anlaşmalar için tekliflerin söz konusu havalimanlarından gelmesi bizi ayrıca sevindirdi. Çin’den ve Güney Kore’den yolcular için nasıl daha iyi hizmet vereceğimizi gördük, bunları hayata geçireceğiz. Amacımız; Avrupa’ya akan yolcu trafiğinden çok daha fazla pay alarak ülkemizin turizmine katkı sağlamak. 5 yılda Çin Halk Cumhuriyeti’nden ülkemize 1 milyon turist getirmeyi ve Avrupa’ya seyahat etmekte olan yıllık yaklaşık 15 milyon Çinli yolcunun transfer noktası olarak İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edebilecekleri bir ağ yaratmayı hedefliyoruz.”
İstanbul Havalimanı, Çin Halk Cumhuriyeti ve Güney Kore’nin Uluslararası Havalimanları ile Anlaşmalar İmzaladı
Benzersiz mimarisi, güçlü alt yapısı, üstün teknolojisi ve sunduğu üst düzey yolculuk deneyiminin yanı sıra küresel HUB olan İstanbul Havalimanı, Çin Halk Cumhuriyeti ve Güney Kore’nin uluslararası havalimanlarıyla anlaşmalar imzaladı.
Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı ve henüz ilk yılında küresel HUB olan İstanbul Havalimanı, her yıl milyonlarca yolcunun seyahat ettiği Çin Halk Cumhuriyeti’nden Şanghay Pudong ve Şanghay Hongqiao Uluslararası Havalimanları’nın bulunduğu Şanghay Havalimanı Otoritesiyle, Güney Kore’den ise Incheon Uluslararası Havalimanı ile mutabakat zaptı imzaladı. İstanbul Havalimanı, bu anlaşmaların yanı sıra, Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı ve yakın zaman önce hizmete açılan Pekin Daxing Uluslararası Havalimanı’yla da kardeş havalimanı anlaşmaları gerçekleştirdi.
Havacılık köprüsü kuruluyor!
Türkiye ile Güney Kore ve Çin Halk Cumhuriyeti arasında havacılık özelinde bilgi köprüsünün kurulması amacıyla iş birliği anlaşmaları imzalandı. İstanbul Havalimanı ile söz konusu havalimanları arasında karşılıklı etkin iletişim, bilgi paylaşımı, personel rotasyon eğitimi, ortak pazarlama faaliyetleri konularında anlaşmalara varılırken, düzenlenen ortak toplantılarda ise müşteri deneyim hizmetlerinin geliştirilmesi hususunda da iş birliğine gidilmesi kararlaştırıldı.
Taraflar, aralarındaki ilişkiyi geliştirmek ve güçlendirmek amacıyla havalimanı yönetimi, işletimi ve genel iş tecrübelerinden faydalanmanın yanı sıra terminal yönetimi, hava tarafı yönetimi, ticari yönetim, mimari tasarım, rota geliştirme ve elektronik yöntemler ile ilgili karşılıklı bilgi paylaşımlarında da bulunabilecek.
Anlaşmalar dünyanın sayılı uluslararası havalimanları ile yapıldı…
İstanbul Havalimanı’nın danışmanı olan ve 2018 verilerine göre dünyanın en iyi havalimanları sıralamasında 3. sırada yer alan Güney Kore’nin en büyük havalimanı Incheon Uluslararası Havalimanı, 68 milyonun üzerindeki yolcu sayısı ile 18. en büyük, kargo sıralamasına göre 4. en büyük havalimanı olma özelliğini taşıyor. Çin Halk Cumhuriyeti’nin en önemli havalimanlarından olan Pekin Başkent Uluslararası Havalimanı ise 100 milyondan fazla yolcu ile dünyada 2. en büyük, kargo sıralamasına göre 16. en büyük havalimanı konumunda bulunuyor.
Şanghay Havalimanı Otoritesi’ne bağlı havalimanlarından Şanghay Pudong Havalimanı ise 74 milyonluk yolcu sayısıyla dünyanın 9. en büyük, kargo sıralamasına göre ise 16. en büyük havalimanı olarak ön plana çıkıyor. Yakın zaman önce 72 milyon yolcu kapasitesiyle hizmete açılan Pekin Daxing Uluslararası Havalimanı da İstanbul Havalimanı’nın iş birliği anlaşmasına vardığı bir diğer önemli uluslararası havalimanı olarak dikkat çekiyor.
Çin ile Güney Kore’den uçuş sayıları ve yabancı hava yolu şirketleri artıyor…
Türkiye ve Güney Kore arasında haftada 14 uçuş yapılıyor. Bu sayı Türkiye ve Çin arasında İstanbul Havalimanı’nın tam kapasite hizmete girmesiyle birlikte 27’den 36’ya çıkmış durumda. Hedef ise 2020’de Türkiye ve Çin arasında düzenlenen sefer sayısını 48’e çıkarmak.
Bir yandan da China Southern, Lucky ve Sichuan Havayolları’ndan sonra 2020 yazında China Eastern ve Juneyao Havayolları’nın da seferlerini başlatmasıyla İstanbul Havalimanı’na uçuş düzenleyen Çinli havayolu şirketlerinin sayısının 5’e çıkartılması planlanıyor.
Türkiye’yi, Asya pazarına tanıtarak 5 yılda 1 milyon turist hedefliyoruz…
Bir dizi ticari faaliyette bulunmak ve havalimanı anlaşmalarını yapmak üzere ilk olarak Güney Kore’yi daha sonrasında Çin Halk Cumhuriyeti’ni ziyaret eden İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu, İstanbul Havalimanı adına Asya kıtasına yapılan ziyaretlerin büyük önem taşıdığını belirterek şu şekilde konuştu: “İGA olarak Güney Kore ve Çin’e ziyaretler gerçekleştirerek verimli toplantılar eşliğinde önemli anlaşmalara imza attık. Bildiğiniz üzere Ankara, Pekin ve Seul ile İstanbul ise Şanghay ile kardeş şehirdir. İstanbul Havalimanı adına gerçekleştirdiğimiz bu anlaşmalar kardeşliğimizi daha da pekiştirecektir. Yaptığımız anlaşmalar ile bir anlamda tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan noktalar arasında ‘hava’ yoluyla bağ kuruyoruz. Bu sayede küresel HUB olan havalimanımız ile Türk havacılığı adına geliştirdiğimiz bilgi birikimini uluslararası arenaya taşıyoruz. Anlaşmalar için tekliflerin söz konusu havalimanlarından gelmesi bizi ayrıca sevindirdi. Çin’den ve Güney Kore’den yolcular için nasıl daha iyi hizmet vereceğimizi gördük, bunları hayata geçireceğiz. Amacımız; Avrupa’ya akan yolcu trafiğinden çok daha fazla pay alarak ülkemizin turizmine katkı sağlamak. 5 yılda Çin Halk Cumhuriyeti’nden ülkemize 1 milyon turist getirmeyi ve Avrupa’ya seyahat etmekte olan yıllık yaklaşık 15 milyon Çinli yolcunun transfer noktası olarak İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edebilecekleri bir ağ yaratmayı hedefliyoruz.”
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/37fzMl2
via IFTTT
İstanbul Havalimanı, Çin Halk Cumhuriyeti ve Güney Kore’nin Uluslararası Havalimanları ile Anlaşmalar İmzaladı

16 Kasım 2019 Cumartesi
TALPA, UÇUŞ HEKİMLERİ İLE BULUŞTU

TALPA, UÇUŞ HEKİMLERİ İLE BULUŞTU TALPA, UÇUŞ HEKİMLERİ İLE BULUŞTU. Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) yönetimi, yetkili hastanelerin uçuş hekimleri ile biraraya gelerek pilotların sağlık sorunları üzerinde görüş alışverişinde bulundu. TALPA’nın ev sahipliğinde yapılan yemekli toplantıda özellikle periyodik muayenede karşılaşılan sorunlar üzerinde durulurken bilgilendirmenin önemine dikkat çekildi. Bu amaçla, öncelikle uçuş hekimlerinin havacılık tıbbı konusunda pilotları bilgilendirmesine ilişkin bir seminer düzenlenmesinin gerekli olduğu konusunda görüş birliğine varıldı. Uçuş emniyetini de doğrudan ilgilendiren sağlık sorunları, önleyici hekimlik, alınacak bireysel sağlık önlemleri, pilotların hakları ve yasal düzenlemeler konularında geniş kapsamlı bir Çalıştay düzenlenmesinin faydalı olacağına vurgu yapılarak söz konusu Çalıştayın, TALPA’nın koordinasyonu ve ev sahipliğinde 2020 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirilmesi kararlaştırıldı. Toplantıya uçuş doktorlarının yanısıra SHGM Sağlık Birimi yöneticisi Dr. Kadir Eren, TALPA sağlık danışmanı Dr. Erman Büyükgök, ve THY Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Deniz Aybey de katılarak görüş ve önerilerini paylaştı. Toplantıyı değerlendiren TALPA Başkanı Kpt. Plt. H. Murat Ersoy ” Sektörümüzün en önemli paydaşlarından biri olan uçuş hekimlerimizle tanışmak ve görüş alışverişinde bulunmak amacıyla düzenlediğimiz yemekli toplantıya yoğun katılım olması sevindirici. Tüm Katılımcılara derneğimiz ve üyelerimiz adına şükranlarımı sunuyorum. Farklı pencerelerden baktığımız sağlık konusunda karşılıklı görüşlerimizi ortaya koyduk, birçok noktada asgari müştereklerde buluştuğumuzu memnuniyetle gördük. Son derece değerli öneriler ortaya çıktı. Uçuş operasyonunun sağlıklı yürütülmesinin en önemli unsurlarından biri de pilotların sağlığıdır. Bu amaçla konuyu öncelikle iletişim ve bilgi eksikliklerinin giderilmesi açısından değerlendireceğiz. Düzenleyeceğimiz seminer ve Çalıştay’ın bu sürece ciddi katkı sağlayacağını düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.
TALPA, UÇUŞ HEKİMLERİ İLE BULUŞTU.
Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) yönetimi, yetkili hastanelerin uçuş hekimleri ile biraraya gelerek pilotların sağlık sorunları üzerinde görüş alışverişinde bulundu. TALPA’nın ev sahipliğinde yapılan yemekli toplantıda özellikle periyodik muayenede karşılaşılan sorunlar üzerinde durulurken bilgilendirmenin önemine dikkat çekildi. Bu amaçla, öncelikle uçuş hekimlerinin havacılık tıbbı konusunda pilotları bilgilendirmesine ilişkin bir seminer düzenlenmesinin gerekli olduğu konusunda görüş birliğine varıldı. Uçuş emniyetini de doğrudan ilgilendiren sağlık sorunları, önleyici hekimlik, alınacak bireysel sağlık önlemleri, pilotların hakları ve yasal düzenlemeler konularında geniş kapsamlı bir Çalıştay düzenlenmesinin faydalı olacağına vurgu yapılarak söz konusu Çalıştayın, TALPA’nın koordinasyonu ve ev sahipliğinde 2020 yılının ilk çeyreğinde gerçekleştirilmesi kararlaştırıldı.
Toplantıya uçuş doktorlarının yanısıra SHGM Sağlık Birimi yöneticisi Dr. Kadir Eren, TALPA sağlık danışmanı Dr. Erman Büyükgök, ve THY Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Deniz Aybey de katılarak görüş ve önerilerini paylaştı. Toplantıyı değerlendiren TALPA Başkanı Kpt. Plt. H. Murat Ersoy ” Sektörümüzün en önemli paydaşlarından biri olan uçuş hekimlerimizle tanışmak ve görüş alışverişinde bulunmak amacıyla düzenlediğimiz yemekli toplantıya yoğun katılım olması sevindirici. Tüm Katılımcılara derneğimiz ve üyelerimiz adına şükranlarımı sunuyorum. Farklı pencerelerden baktığımız sağlık konusunda karşılıklı görüşlerimizi ortaya koyduk, birçok noktada asgari müştereklerde buluştuğumuzu memnuniyetle gördük. Son derece değerli öneriler ortaya çıktı. Uçuş operasyonunun sağlıklı yürütülmesinin en önemli unsurlarından biri de pilotların sağlığıdır. Bu amaçla konuyu öncelikle iletişim ve bilgi eksikliklerinin giderilmesi açısından değerlendireceğiz. Düzenleyeceğimiz seminer ve Çalıştay’ın bu sürece ciddi katkı sağlayacağını düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2rM1lSx
via IFTTT
İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN’DE BİR İLK… “UZUN MESAFELİ UÇUŞ” BAŞLADI İstanbul’un şehir havalimanı Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda, Malezya Havayolları’yla birlikte uzun mesafeli uçuşlar başladı. Kuala Lumpur ve Sabiha Gökçen Havalimanı arasında, Dorak Holding işbirliği ile Cumartesi günleri icra edilecek uçuşlarla Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan ilk uzun mesafeli direkt uçuş da gerçekleşmiş olacak. Yolcu sayısı açısından Türkiye’nin en büyük ikinci, Avrupa’nın ise en büyük 12’nci havalimanı konumunda olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda uzun mesafeli uçuşlar 16 Kasım itibariyle başladı. İki ülke arasında son yıllarda artan uçuş trafiği ile birlikte, Malezya Havayolları’na ait Airbus A330 tipi uçaklar, Cumartesi günleri olmak üzere Kuala Lumpur ve Sabiha Gökçen Havalimanı arasında charter seferleri yapacak. 16 Kasım 2019 – 11 Ocak 2020 tarihleri arasında hizmet verecek olan bu rota, Malezya Havayolları’nın Londra rotasından sonra Avrupa’ya yapılan en uzun 2. uçuşu olacak.19 business ve 268 ekonomi sınıfı ile toplam 287 koltuk bulunan A330’lerin uçuşları 3 ay boyunca Türkiye’den Dorak Holding işbirliği ile gerçekleştirilecek. Malezya Havayolları’nın seferlerine başlaması nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bir karşılama töreni düzenlendi. Apronda geleneksel su takı ile karşılanan uçak daha sonra körüğe yanaştı ve uçuş ekibine çiçek takdim edildi. Ardından gerçekleşen kokteylde geleneksel pasta kesimi yapıldı. Kokteyle İSG Operasyon Direktörü Göksu Güney, İSG Havacılık Pazarlama Direktörü Gerald Ong ve Dorak Holding Grup Turizm ve Marka Bölüm Direktörü Esra Değirmenci’nin yanı sıra İSG, Dorak Holding ve Malezya Havayolları üst düzey yetkilileri katıldı. Kokteyl öncesinde yolculara lokum ikramı da yapıldı. İstanbul Sabiha Gökçen’in en önemli hedefleri arasında yer alan uzun mesafeli uçuşların başlaması ile ilgili değerlendirmede bulunan Sabiha Gökçen Havalimanı işletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, şunları söyledi: “Öncelikle çok heyecanlı ve mutluyuz. Sabiha Gökçen’den uzun mesafeli uçuş gerçekleşmesi 2 yıl önce göreve başladığımda belirlediğim ilk hedeflerden birisiydi. Bugün bunu hayata geçirmiş olmanın sevincini yaşıyoruz. Bu yılın başından beri dış hat yolcu sayısında %20’lik bir büyüme gerçekleştiren havalimanımızda, bu büyümeye pozitif katkı sağlayacak uzun mesafeli ilk uçuşumuzu gerçekleştirmek bizim için önemli. Bu uçuşun Malezya Havayolları ile olması da bugünü daha anlamlı kılıyor. Hedeflerimiz belli. 2020 yılında hem yeni terminal binamızın temelini atacağız hem de 2. pistimizi ve metro bağlantımızı devreye sokacağız. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da misafirlerimizi sevdiklerine yakınlaştırmaya devam edeceğiz. İSG olarak Türkiye’nin 2023 vizyonuna uygun şekilde, yurt içinde ve yurt dışında Türkiye’nin güçlü bir havacılık markası olmak için çalışmalarımıza, büyümeye ve kendimizi geliştirmeye aralıksız devam edeceğiz.” Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan ilk uzun mesafeli uçuş bugün yapıldı. Kuala Lumpur’dan 10 saatlik uçuşla gelen Malezya Havayolları uçağı törenle karşılandı. pic.twitter.com/z29qvJ9INg — Sabiha Gökçen Airport (@SabihaGokcen) November 16, 2019
İstanbul’un şehir havalimanı Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda, Malezya Havayolları’yla birlikte uzun mesafeli uçuşlar başladı. Kuala Lumpur ve Sabiha Gökçen Havalimanı arasında, Dorak Holding işbirliği ile Cumartesi günleri icra edilecek uçuşlarla Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan ilk uzun mesafeli direkt uçuş da gerçekleşmiş olacak.
Yolcu sayısı açısından Türkiye’nin en büyük ikinci, Avrupa’nın ise en büyük 12’nci havalimanı konumunda olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda uzun mesafeli uçuşlar 16 Kasım itibariyle başladı. İki ülke arasında son yıllarda artan uçuş trafiği ile birlikte, Malezya Havayolları’na ait Airbus A330 tipi uçaklar, Cumartesi günleri olmak üzere Kuala Lumpur ve Sabiha Gökçen Havalimanı arasında charter seferleri yapacak. 16 Kasım 2019 – 11 Ocak 2020 tarihleri arasında hizmet verecek olan bu rota, Malezya Havayolları’nın Londra rotasından sonra Avrupa’ya yapılan en uzun 2. uçuşu olacak.19 business ve 268 ekonomi sınıfı ile toplam 287 koltuk bulunan A330’lerin uçuşları 3 ay boyunca Türkiye’den Dorak Holding işbirliği ile gerçekleştirilecek. Malezya Havayolları’nın seferlerine başlaması nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bir karşılama töreni düzenlendi. Apronda geleneksel su takı ile karşılanan uçak daha sonra körüğe yanaştı ve uçuş ekibine çiçek takdim edildi. Ardından gerçekleşen kokteylde geleneksel pasta kesimi yapıldı. Kokteyle İSG Operasyon Direktörü Göksu Güney, İSG Havacılık Pazarlama Direktörü Gerald Ong ve Dorak Holding Grup Turizm ve Marka Bölüm Direktörü Esra Değirmenci’nin yanı sıra İSG, Dorak Holding ve Malezya Havayolları üst düzey yetkilileri katıldı. Kokteyl öncesinde yolculara lokum ikramı da yapıldı.
İstanbul Sabiha Gökçen’in en önemli hedefleri arasında yer alan uzun mesafeli uçuşların başlaması ile ilgili değerlendirmede bulunan Sabiha Gökçen Havalimanı işletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, şunları söyledi:
“Öncelikle çok heyecanlı ve mutluyuz. Sabiha Gökçen’den uzun mesafeli uçuş gerçekleşmesi 2 yıl önce göreve başladığımda belirlediğim ilk hedeflerden birisiydi. Bugün bunu hayata geçirmiş olmanın sevincini yaşıyoruz. Bu yılın başından beri dış hat yolcu sayısında %20’lik bir büyüme gerçekleştiren havalimanımızda, bu büyümeye pozitif katkı sağlayacak uzun mesafeli ilk uçuşumuzu gerçekleştirmek bizim için önemli. Bu uçuşun Malezya Havayolları ile olması da bugünü daha anlamlı kılıyor. Hedeflerimiz belli. 2020 yılında hem yeni terminal binamızın temelini atacağız hem de 2. pistimizi ve metro bağlantımızı devreye sokacağız. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da misafirlerimizi sevdiklerine yakınlaştırmaya devam edeceğiz. İSG olarak Türkiye’nin 2023 vizyonuna uygun şekilde, yurt içinde ve yurt dışında Türkiye’nin güçlü bir havacılık markası olmak için çalışmalarımıza, büyümeye ve kendimizi geliştirmeye aralıksız devam edeceğiz.”
Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan ilk uzun mesafeli uçuş bugün yapıldı. Kuala Lumpur’dan 10 saatlik uçuşla gelen Malezya Havayolları uçağı törenle karşılandı. pic.twitter.com/z29qvJ9INg
— Sabiha Gökçen Airport (@SabihaGokcen) November 16, 2019





from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ku8n4S
via IFTTT