20 Ekim 2019 Pazar

Dünya Hava Trafik Kontrolörleri Günümüz kutlu olsun Tüm dünyada 20 Ekim, Dünya Hava Trafik Kontrolörleri Günü olarak kutlanmaktadır. Hava trafik kontrol, havada ve havaalanında hareket halinde olan tüm hava araçlarının birbirleriyle ve engellerle çarpışmalarını önlemek; hava trafiğinin emniyetli, düzenli ve verimli bir şekilde akışını sağlamak amacıyla verilen bir hizmettir. Bu hizmet, hava alanlarında tesis edilmiş ünitelerde çalışan hava trafik kontrolörleri tarafından gerekli ünitelerde radar ekipmanlarının da kullanımıyla uçakların hareketleri izlenerek ve telsiz vasıtasıyla uçaklarla her an birebir iletişim kurularak gerçekleştirilir. 7/24 çalışan hava trafik kontrolörleri sürekli artan trafik, gelişen prosedürler, değişen teknik sistemler, sosyal ve çevresel kısıtlamalar içinde sisteme en çabuk adapte olması beklenen öğedir. Bu durumun verdiği sorumluluğun farkında olan hava trafik kontrolörleri her koşulda işlerin en iyi şekilde yapılması ve insanların gidecekleri yere güven içinde ve mümkün olduğunca hızlı ulaştırılması kültürüne ve etik anlayışına sahiptir. Tüm bu zorlu koşullarda görevlerini layıkıyla yerine getiren meslektaşlarımız gelecek kaygısı olmadan, yeterli özlük haklara sahip bir şekilde çalışmayı hak etmektedir. Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği (TATCA) olarak havacılık adına sadece Türkiye’de değil dünyadaki tüm gelişmeleri yakından takip etmekteyiz. Dünyadaki tüm hava trafik kontrolörleriyle iletişim halinde olmak ve ülkemizi yurtdışında da temsil etmek adına 1996 yılından beri IFATCA (International Federation of Air Traffic Controllers’ Associations)’ya üyeliğimiz bulunmaktadır. İnsanları gidecekleri yerlere ulaştırmak için evrensel kurallara bağlı, aynı zamanda bireysel özverilerle işini yapmakta olan değerli meslektaşlarımızın 20 EKİM DÜNYA HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ GÜNÜ KUTLU OLSUN.

Tüm dünyada 20 Ekim, Dünya Hava Trafik Kontrolörleri Günü olarak kutlanmaktadır. Hava trafik kontrol, havada ve havaalanında hareket halinde olan tüm hava araçlarının birbirleriyle ve engellerle çarpışmalarını önlemek; hava trafiğinin emniyetli, düzenli ve verimli bir şekilde akışını sağlamak amacıyla verilen bir hizmettir. Bu hizmet, hava alanlarında tesis edilmiş ünitelerde çalışan hava trafik kontrolörleri tarafından gerekli ünitelerde radar ekipmanlarının da kullanımıyla uçakların hareketleri izlenerek ve telsiz vasıtasıyla uçaklarla her an birebir iletişim kurularak gerçekleştirilir.

7/24 çalışan hava trafik kontrolörleri sürekli artan trafik, gelişen prosedürler, değişen teknik sistemler, sosyal ve çevresel kısıtlamalar içinde sisteme en çabuk adapte olması beklenen öğedir. Bu durumun verdiği sorumluluğun farkında olan hava trafik kontrolörleri her koşulda işlerin en iyi şekilde yapılması ve insanların gidecekleri yere güven içinde ve mümkün olduğunca hızlı ulaştırılması kültürüne ve etik anlayışına sahiptir. Tüm bu zorlu koşullarda görevlerini layıkıyla yerine getiren meslektaşlarımız gelecek kaygısı olmadan, yeterli özlük haklara sahip bir şekilde çalışmayı hak etmektedir.

Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği (TATCA) olarak havacılık adına sadece Türkiye’de değil dünyadaki tüm gelişmeleri yakından takip etmekteyiz. Dünyadaki tüm hava trafik kontrolörleriyle iletişim halinde olmak ve ülkemizi yurtdışında da temsil etmek adına 1996 yılından beri IFATCA (International Federation of Air Traffic Controllers’ Associations)’ya üyeliğimiz bulunmaktadır.

İnsanları gidecekleri yerlere ulaştırmak için evrensel kurallara bağlı, aynı zamanda bireysel özverilerle işini yapmakta olan değerli meslektaşlarımızın 20 EKİM DÜNYA HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ GÜNÜ KUTLU OLSUN.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2J2ZDlC
via IFTTT

Dünya Hava Trafik Kontrolörleri Günümüz kutlu olsun


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2J2ZDlC

19 Ekim 2019 Cumartesi

Hüseyin keskin DHMİ Hava Trafik Kontrol Merkezi’nde incelemelerde bulundu DHMİ GENEL MÜDÜRÜ HÜSEYİN KESKİN DHMİ HAVA TRAFİK KONTROL MERKEZİNDE İNCELEMELERDE BULUNDU   1.000.000 km2’lik hava sahamızda günlük ortalama 4200 sivil hava aracı ile çok sayıda askeri trafiğin sevk ve idare edildiği DHMİ Hava Trafik Kontrol Merkezi’nde incelemelerde bulundu, teknik ve operasyonel konularda bilgi aldı.   Dünya sivil havacılığına verdiği üstün hizmetleriyle gurur duyduğumuz bu merkezde, çok sayıda radar ve haberleşme istasyonu ile son derece kompleks bir network altyapısı üzerinden her türlü meteorolojik koşulda 7/24 Hava Kontrol Hizmeti (ATC) sağlanıyor.   Hava meydanlarımızın maksimum etkinlik, etkililik ve verimlilikle çalışmalarını hedefleyen merkezimiz, stratejik planlamalarına her koşulu dâhil ederek hava trafiğimizi bir gecikmeye olanak tanımayacak disiplin ve başarı ile yönetiyor.   Bu güzel sonuçlara imza atan kıymetli mesai arkadaşlarımıza özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum.

DHMİ GENEL MÜDÜRÜ HÜSEYİN KESKİN DHMİ HAVA TRAFİK KONTROL MERKEZİNDE İNCELEMELERDE BULUNDU

 

1.000.000 km2’lik hava sahamızda günlük ortalama 4200 sivil hava aracı ile çok sayıda askeri trafiğin sevk ve idare edildiği DHMİ Hava Trafik Kontrol Merkezi’nde incelemelerde bulundu, teknik ve operasyonel konularda bilgi aldı.

 

Dünya sivil havacılığına verdiği üstün hizmetleriyle gurur duyduğumuz bu merkezde, çok sayıda radar ve haberleşme istasyonu ile son derece kompleks bir network altyapısı üzerinden her türlü meteorolojik koşulda 7/24 Hava Kontrol Hizmeti (ATC) sağlanıyor.

 

Hava meydanlarımızın maksimum etkinlik, etkililik ve verimlilikle çalışmalarını hedefleyen merkezimiz, stratejik planlamalarına her koşulu dâhil ederek hava trafiğimizi bir gecikmeye olanak tanımayacak disiplin ve başarı ile yönetiyor.

 

Bu güzel sonuçlara imza atan kıymetli mesai arkadaşlarımıza özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35JDwKV
via IFTTT

Hüseyin keskin DHMİ Hava Trafik Kontrol Merkezi’nde incelemelerde bulundu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35JDwKV

Boeing 737 Max ile ilgili şok iddia! Test pilotları arızayı biliyordu Kıdemli bir Boeing pilotunun 2016’daki yazışmalarda 737 MAX model yolcu uçağının MCAS sisteminde bulunan arızayı itiraf ettiği, ancak düzenleyici kurumlara ‘yalan’ söylediği ortaya çıktı. New York Times (NYT) gazetesinde yer alan habere göre, feci kazalara ve birçok uluslararası havayolu şirketinin Boeing ile sözleşmelerini sonlandırmasına neden olan 737 MAX model yolcu uçağındaki arıza 2016 yılında kıdemli bir pilot tarafından bildirilmişti. Habere göre iki Boeing çalışanı arasında geçen mesajlaşmada, MCAS yazılımının güvenliği hakkında sorular soruluyor. Uçağın 1600 sayfalık eğitim manuelinde yeni uygulamaya giren ve kazanın nedeni olan MCAS olarak adlandırılan Manevra Karakteristiklerinin Artırılması Sistemi, uçağın tasarımında süratsiz kalma eğiliminde sistemin otomatik olarak devreye girip 737 MAX’e dalış yaptıran bir yazılım. 56 dakikalık iPad eğitim sistemindeyse MCAS eğitimi yer almıyor. Uçağın test pilotları bile MCAS sistemine hakim değildi. Reuters’ın aktardığına göre de mesajlarda Mark Forkner adlı kıdemli bir Boeing pilotu, MCAS sisteminin, uçuş simülasyonunda 737 Max’in uçuşunu zorlaştırdığını söylüyor. Forkner, “Kabul ediyorum, uçuşta berbatım ama bu dahi çok kötüydü” ifadelerini kullanıyor. Pilot Forkner, uçakla ilgili güvenlik düzenleyicilerini yanlış yönlendirdiğini itiraf ederek, “Aslında düzenleyicilere bilmeden yalan söyledim. Simülatörde hâlâ bazı temel hatalar bulunuyor” diye ekliyor. NYT’nin haberine göre mesajlaşma, Forkner’in Federal Havacılık İdaresi’ne (FAA) sunduğu MCAS’in pilot kılavuzundan kaldırılması talebinden 8 ay önce, Kasım 2016’da gerçekleşti. MCAS’ın yalnızca nadir durumlarda etkinleştirilebileceğine inanan FAA, talebi onaylamıştı. Boeing, ‘aylar önce’ bu mesajları keşfetti ancak bunlardan Ulaştırma Bakanlığı’nı yakın bir zamanda haberdar etti. Boeing CEO’su Dennis Muilenburg’a yazdığı bir mektupta FAA Yöneticisi Steve Dickson, ilgili mesajları gösteriyor ve Boeing’in onları düzenleyicilere teslim etmeyi neden geciktirdiğini bilmek istiyor. Reuters @Boeing exclusive on wire. More coming https://t.co/8RDHSd0EUdpic.twitter.com/Wzr5yPY1ID — David Shepardson (@davidshepardson) October 18, 2019 Bir Boeing sözcüsü ise, konuya ilişkin açıklamasında şunları söyledi: “Son birkaç ay içerisinde Boeing, 737 MAX’e yönelik Konut, Ulaştırma ve Altyapı Komitesi’nin soruşturmasıyla gönüllü olarak işbirliği yapıyor. Bu işbirliğinin bir parçası olarak, bugün eski bir Boeing çalışanının ifadelerini içeren bir belgeyi komitenin dikkatine sunduk. Soruşturmaya devam ederken komite ile işbirliğine devam edeceğiz. 737 MAX’i güvenli bir şekilde hizmete geri döndürmek için çalışırken FAA’in ve diğer küresel düzenleyicilerin yolunu takip etmeye devam edeceğiz.” Diğer yandan Muilenburg’un bu ay sonunda Kongre’nin toplanmasından önce ifade vermesi bekleniyor. 29 Ekim 2018’de Endonezya Lion Hava Yollarına ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı, havalandıktan kısa süre sonra denize çakılmış ve 189 kişi hayatını kaybetmişti. (Sputnik)

Kıdemli bir Boeing pilotunun 2016’daki yazışmalarda 737 MAX model yolcu uçağının MCAS sisteminde bulunan arızayı itiraf ettiği, ancak düzenleyici kurumlara ‘yalan’ söylediği ortaya çıktı.

New York Times (NYT) gazetesinde yer alan habere göre, feci kazalara ve birçok uluslararası havayolu şirketinin Boeing ile sözleşmelerini sonlandırmasına neden olan 737 MAX model yolcu uçağındaki arıza 2016 yılında kıdemli bir pilot tarafından bildirilmişti.

Habere göre iki Boeing çalışanı arasında geçen mesajlaşmada, MCAS yazılımının güvenliği hakkında sorular soruluyor.

Uçağın 1600 sayfalık eğitim manuelinde yeni uygulamaya giren ve kazanın nedeni olan MCAS olarak adlandırılan Manevra Karakteristiklerinin Artırılması Sistemi, uçağın tasarımında süratsiz kalma eğiliminde sistemin otomatik olarak devreye girip 737 MAX’e dalış yaptıran bir yazılım. 56 dakikalık iPad eğitim sistemindeyse MCAS eğitimi yer almıyor. Uçağın test pilotları bile MCAS sistemine hakim değildi.

Reuters’ın aktardığına göre de mesajlarda Mark Forkner adlı kıdemli bir Boeing pilotu, MCAS sisteminin, uçuş simülasyonunda 737 Max’in uçuşunu zorlaştırdığını söylüyor. Forkner, “Kabul ediyorum, uçuşta berbatım ama bu dahi çok kötüydü” ifadelerini kullanıyor.

Pilot Forkner, uçakla ilgili güvenlik düzenleyicilerini yanlış yönlendirdiğini itiraf ederek, “Aslında düzenleyicilere bilmeden yalan söyledim. Simülatörde hâlâ bazı temel hatalar bulunuyor” diye ekliyor.

NYT’nin haberine göre mesajlaşma, Forkner’in Federal Havacılık İdaresi’ne (FAA) sunduğu MCAS’in pilot kılavuzundan kaldırılması talebinden 8 ay önce, Kasım 2016’da gerçekleşti. MCAS’ın yalnızca nadir durumlarda etkinleştirilebileceğine inanan FAA, talebi onaylamıştı.

Boeing, ‘aylar önce’ bu mesajları keşfetti ancak bunlardan Ulaştırma Bakanlığı’nı yakın bir zamanda haberdar etti. Boeing CEO’su Dennis Muilenburg’a yazdığı bir mektupta FAA Yöneticisi Steve Dickson, ilgili mesajları gösteriyor ve Boeing’in onları düzenleyicilere teslim etmeyi neden geciktirdiğini bilmek istiyor.

Bir Boeing sözcüsü ise, konuya ilişkin açıklamasında şunları söyledi:

“Son birkaç ay içerisinde Boeing, 737 MAX’e yönelik Konut, Ulaştırma ve Altyapı Komitesi’nin soruşturmasıyla gönüllü olarak işbirliği yapıyor. Bu işbirliğinin bir parçası olarak, bugün eski bir Boeing çalışanının ifadelerini içeren bir belgeyi komitenin dikkatine sunduk. Soruşturmaya devam ederken komite ile işbirliğine devam edeceğiz. 737 MAX’i güvenli bir şekilde hizmete geri döndürmek için çalışırken FAA’in ve diğer küresel düzenleyicilerin yolunu takip etmeye devam edeceğiz.”

Diğer yandan Muilenburg’un bu ay sonunda Kongre’nin toplanmasından önce ifade vermesi bekleniyor.

29 Ekim 2018’de Endonezya Lion Hava Yollarına ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı, havalandıktan kısa süre sonra denize çakılmış ve 189 kişi hayatını kaybetmişti. (Sputnik)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VTKAji
via IFTTT

Boeing 737 Max ile ilgili şok iddia! Test pilotları arızayı biliyordu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VTKAji

MNG Havayolları Joramco ile Yeni Bir Temel Bakım Anlaşması İmzaladı Ürdün – Amman merkezli MRO ve Dubai Aerospace Enterprise’ın (DAE) mühendislik kolu olan Joramco, MNG Havayolları ile yeni bir temel bakım anlaşması imzaladı; İstanbul merkezli bir Türk kargo havayolu şirketi, iki A300 ve bir A330 uçağı üzerinde üç C check gerçekleştirecek, bu kontrollerin Aralık 2019 ile 2020 Şubat tarihleri ​​arasında başlaması planlanmaktadır. Joramco’nun CEO’su Sn. Jeff Wilkinson, bu anlaşmaya ilişkin olarak şunları söyledi: “2012’den beri geliştirdiğimiz ortaklıktan gurur duyuyoruz ve MNG Havayolları’nın 2019/2020 bakım gereksinimleri için tekrar Joramco’yu seçtiğinden memnunuz, bu işbirliği Joramco’nun kargo uçaklarının özel ihtiyaçlarını sağlamadaki güçlü yeteneklerini yeniden doğruladı ”dedi. MNG Havayolları Teknik Direktörü Mehmet Eyigurbuz “A300 ve A330 uçağımızın 2019/2020 kış sezonu için yapacağı ağır kontroller için tekrar Joramco’yu seçtik; Joramco ile olan geçmiş deneyimlerimize dayanarak Joramco’nun uçaklarımızı zamanında ve bütçemiz dahilinde kontrollerini tamamlamak için elinden gelenin en iyisini yapacağına inanıyoruz ”dedi:  1996 yılında kurulan MNG Havayolları, Türkiye İstanbul  merkezli bir kargo havayolu şirketidir ve A300-600F ve A330-200F uçak filosuna sahiptir. MNG Havayolları özellikle Avrupa ve Orta Doğu’da hava kargo taşımacılığında yüksek pazar payına sahiptir. Şirket, tarifeli seferlerine ek olarak, müşterilerin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş dünya çapında charter hizmetleri sunmaktadır. MNG Havayolları ayrıca Türkiye’de tam donanımlı İhracat ve İthalat Depoları da işletmektedir.

Ürdün – Amman merkezli MRO ve Dubai Aerospace Enterprise’ın (DAE) mühendislik kolu olan Joramco, MNG Havayolları ile yeni bir temel bakım anlaşması imzaladı; İstanbul merkezli bir Türk kargo havayolu şirketi, iki A300 ve bir A330 uçağı üzerinde üç C check gerçekleştirecek, bu kontrollerin Aralık 2019 ile 2020 Şubat tarihleri ​​arasında başlaması planlanmaktadır.

Joramco’nun CEO’su Sn. Jeff Wilkinson, bu anlaşmaya ilişkin olarak şunları söyledi: “2012’den beri geliştirdiğimiz ortaklıktan gurur duyuyoruz ve MNG Havayolları’nın 2019/2020 bakım gereksinimleri için tekrar Joramco’yu seçtiğinden memnunuz, bu işbirliği Joramco’nun kargo uçaklarının özel ihtiyaçlarını sağlamadaki güçlü yeteneklerini yeniden doğruladı ”dedi.

MNG Havayolları Teknik Direktörü Mehmet Eyigurbuz “A300 ve A330 uçağımızın 2019/2020 kış sezonu için yapacağı ağır kontroller için tekrar Joramco’yu seçtik; Joramco ile olan geçmiş deneyimlerimize dayanarak Joramco’nun uçaklarımızı zamanında ve bütçemiz dahilinde kontrollerini tamamlamak için elinden gelenin en iyisini yapacağına inanıyoruz ”dedi: 

1996 yılında kurulan MNG Havayolları, Türkiye İstanbul  merkezli bir kargo havayolu şirketidir ve A300-600F ve A330-200F uçak filosuna sahiptir. MNG Havayolları özellikle Avrupa ve Orta Doğu’da hava kargo taşımacılığında yüksek pazar payına sahiptir. Şirket, tarifeli seferlerine ek olarak, müşterilerin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş dünya çapında charter hizmetleri sunmaktadır. MNG Havayolları ayrıca Türkiye’de tam donanımlı İhracat ve İthalat Depoları da işletmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/33Hmhb8
via IFTTT