13 Ekim 2019 Pazar

Atatürk Havalimanına talip oldular İstanbul Havalimanı’nın devreye girmesiyle kapatılan Atatürk Havalimanı’na talip çıktı. İstanbul Havalimanı’nın devreye girmesiyle kapatılan Atatürk Havalimanı’na talip çıktı. Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a mektup gönderdi. Mobilyacılar, yaşadıkları sıkıntıları ve çözüm önerilerini anlatan mektupta Atatürk Havalimanı’nın kendilerine yeni fuar alanı olarak tahsis edilmesini istedi. ‘CNR Fuar alanı yetersiz’ MOSDER Başkanı Mustafa Balcı, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a ilettiği mektuplarını, “İstanbul’daki mevcut CNR Fuar alanı kapasite yetersizliği nedeniyle beklentilerimizi karşılamaktan uzak bir hale gelmiştir. Siz Sayın Cumhurbaşkanımızdan sektörün neredeyse tamamının beklentisi olan eski Atatürk Havalimanı’na ait terminal binalarının revize edilerek fuar alanı olarak sektörümüzün hizmetine sunulmasını talep etmekteyiz” diye noktaladı.

İstanbul Havalimanı’nın devreye girmesiyle kapatılan Atatürk Havalimanı’na talip çıktı.

İstanbul Havalimanı’nın devreye girmesiyle kapatılan Atatürk Havalimanı’na talip çıktı. Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a mektup gönderdi. Mobilyacılar, yaşadıkları sıkıntıları ve çözüm önerilerini anlatan mektupta Atatürk Havalimanı’nın kendilerine yeni fuar alanı olarak tahsis edilmesini istedi.

‘CNR Fuar alanı yetersiz’

MOSDER Başkanı Mustafa Balcı, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a ilettiği mektuplarını, “İstanbul’daki mevcut CNR Fuar alanı kapasite yetersizliği nedeniyle beklentilerimizi karşılamaktan uzak bir hale gelmiştir. Siz Sayın Cumhurbaşkanımızdan sektörün neredeyse tamamının beklentisi olan eski Atatürk Havalimanı’na ait terminal binalarının revize edilerek fuar alanı olarak sektörümüzün hizmetine sunulmasını talep etmekteyiz” diye noktaladı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2B6PNe7
via IFTTT

Yaratıcı girişimler İzmir Adnan Menderes’te buluşuyor TAV Havalimanları ve Groupe ADP, ulaştırma ve havacılık alanında çalışan girişimlere Paris ve İzmir’de tanıtım ve yatırımcılarla buluşma olanağı sağlıyor. Başvurular arasından seçilen 15 girişim 17 Ekim’de Adnan Menderes Havalimanı’nda olacak. Dünyanın en geniş havalimanı işletmeciliği platformunu oluşturan TAV Havalimanları ve Groupe ADP tarafından düzenlenen “Airport Startup Day”, Türkiye ve Fransa’dan ulaştırma ve havacılık alanında çalışan girişimleri bir araya getirecek. 17 Ekim’de etkinliğin Türkiye ayağına katılacak 15 girişim uluslararası jüri tarafından belirlendi. Yine jüri tarafından belirlenen iki şirket, RebelRoam ve Further Network ise 15 Ekim’de Paris’te düzenlenecek etkinliğe katılacak. Fransa’dan iki şirket de İzmir’e gelecek. Yolcuların, ziyaretçilerin oyları ve jüri değerlendirmelerine göre dört girişim ödüllendirilecek. Seçilen girişimler ONES Bilişim Teknolojileri en üst seviyedeki güvenlik çözümlerini tek bir sistem içinde sunan biyometrik ve kart tabanlı bir çözüm altyapısı geliştirdi. İzmir merkezli KODECO, temiz enerji ve akıllı teknolojilerle geleceğin ulaşım çözümlerini geliştirmek üzere çalışıyor. Güneş enerjili araç projesini tamamlayan şirketin sürücüsüz araçlar üzerine de çalışmaları bulunuyor. AYVOS otomatik öğrenme, sanal ağlar ve derin öğrenmeye dayalı görüntü işleme yazılımları ve otomasyon sistemleri geliştiriyor. BEAD gerçek zamanlı verilerle enerji yönetimini, pazarlama stratejileri ve operasyonlarını optimize eden yapay zeka tabanlı bir sistem sunuyor. Eskişehir merkezli Bewell Technology yapay zeka, nesnelerin interneti, veri madenciliği, veri akışını izleme ve yönetme alanlarında uzmanlaşarak farklı sektörlerde iş süreçlerini optimize edecek çözümler üzerinde çalışıyor. Londra, Berlin ve İstanbul’da ofisleri bulunan Rent’n Connect, gezginler için cep wi-fi cihazı ve ilave hizmetler sunan bir seyahat teknolojileri şirketi. inMapper, havalimanları, alışveriş merkezleri ve ofisler için interaktif bir iç mekan harita platformu sunuyor. SADELABS, kablosuz teknolojileri kullanarak müşterilerini nesnelerin interneti uygulamalarıyla işlerini geliştirme konusunda güçlendiren bir şirket. Skysens 2015’te kurulan ve endüstri odaklı kablosuz nesnelerin interneti çözümleri üzerinde uzmanlaşmış bir teknoloji şirketi. İzmir merkezli Delta Smart Technologies, akıllı şehirler için akıllı otopark yönetimi, akıllı olay yönetimi ve KidsBus okul servis yönetimi çözümlerini geliştirdi. Çağrı sistemleri, gerçek zamanlı müşteri memnuniyeti ölçümlemesi gibi alanlarda uzmanlaşan Ankara merkezli Emse, havacılık sektörüne özel geliştirdiği çözümlerle seyahat deneyimine katkı sunuyor. Faaliyet tanıma ve insan davranışı analizi konularında çalışan Xena Vision akıllı acil durum tanıma sistemiyle şirketlere geleceğin güvenlik teknolojilerini sunuyor. Redhorizon tarafından geliştirilen AvioVR sanal gerçeklikle desteklenen bir uçuş fobisi tedavisi programı. Klinik psikologlar tarafından yürütülen AvioVR, uçuş anksiyetesi için hızlı ve kalıcı bir tedavi olanağı sunuyor. Bagaj, cep telefonu üzerinden kullanılabilen dolap hizmeti sunuyor. Canbay Systems ise yapay zeka odaklı havacılık çözümleri üzerinde çalışıyor.  

TAV Havalimanları ve Groupe ADP, ulaştırma ve havacılık alanında çalışan girişimlere Paris ve İzmir’de tanıtım ve yatırımcılarla buluşma olanağı sağlıyor. Başvurular arasından seçilen 15 girişim 17 Ekim’de Adnan Menderes Havalimanı’nda olacak.

Dünyanın en geniş havalimanı işletmeciliği platformunu oluşturan TAV Havalimanları ve Groupe ADP tarafından düzenlenen “Airport Startup Day”, Türkiye ve Fransa’dan ulaştırma ve havacılık alanında çalışan girişimleri bir araya getirecek.

17 Ekim’de etkinliğin Türkiye ayağına katılacak 15 girişim uluslararası jüri tarafından belirlendi. Yine jüri tarafından belirlenen iki şirket, RebelRoam ve Further Network ise 15 Ekim’de Paris’te düzenlenecek etkinliğe katılacak. Fransa’dan iki şirket de İzmir’e gelecek.

Yolcuların, ziyaretçilerin oyları ve jüri değerlendirmelerine göre dört girişim ödüllendirilecek.

Seçilen girişimler

ONES Bilişim Teknolojileri en üst seviyedeki güvenlik çözümlerini tek bir sistem içinde sunan biyometrik ve kart tabanlı bir çözüm altyapısı geliştirdi.

İzmir merkezli KODECO, temiz enerji ve akıllı teknolojilerle geleceğin ulaşım çözümlerini geliştirmek üzere çalışıyor. Güneş enerjili araç projesini tamamlayan şirketin sürücüsüz araçlar üzerine de çalışmaları bulunuyor.

AYVOS otomatik öğrenme, sanal ağlar ve derin öğrenmeye dayalı görüntü işleme yazılımları ve otomasyon sistemleri geliştiriyor.

BEAD gerçek zamanlı verilerle enerji yönetimini, pazarlama stratejileri ve operasyonlarını optimize eden yapay zeka tabanlı bir sistem sunuyor.

Eskişehir merkezli Bewell Technology yapay zeka, nesnelerin interneti, veri madenciliği, veri akışını izleme ve yönetme alanlarında uzmanlaşarak farklı sektörlerde iş süreçlerini optimize edecek çözümler üzerinde çalışıyor.

Londra, Berlin ve İstanbul’da ofisleri bulunan Rent’n Connect, gezginler için cep wi-fi cihazı ve ilave hizmetler sunan bir seyahat teknolojileri şirketi.

inMapper, havalimanları, alışveriş merkezleri ve ofisler için interaktif bir iç mekan harita platformu sunuyor.

SADELABS, kablosuz teknolojileri kullanarak müşterilerini nesnelerin interneti uygulamalarıyla işlerini geliştirme konusunda güçlendiren bir şirket.

Skysens 2015’te kurulan ve endüstri odaklı kablosuz nesnelerin interneti çözümleri üzerinde uzmanlaşmış bir teknoloji şirketi.

İzmir merkezli Delta Smart Technologies, akıllı şehirler için akıllı otopark yönetimi, akıllı olay yönetimi ve KidsBus okul servis yönetimi çözümlerini geliştirdi.

Çağrı sistemleri, gerçek zamanlı müşteri memnuniyeti ölçümlemesi gibi alanlarda uzmanlaşan Ankara merkezli Emse, havacılık sektörüne özel geliştirdiği çözümlerle seyahat deneyimine katkı sunuyor.

Faaliyet tanıma ve insan davranışı analizi konularında çalışan Xena Vision akıllı acil durum tanıma sistemiyle şirketlere geleceğin güvenlik teknolojilerini sunuyor.

Redhorizon tarafından geliştirilen AvioVR sanal gerçeklikle desteklenen bir uçuş fobisi tedavisi programı. Klinik psikologlar tarafından yürütülen AvioVR, uçuş anksiyetesi için hızlı ve kalıcı bir tedavi olanağı sunuyor.

Bagaj, cep telefonu üzerinden kullanılabilen dolap hizmeti sunuyor.

Canbay Systems ise yapay zeka odaklı havacılık çözümleri üzerinde çalışıyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2B5OJao
via IFTTT

Yaratıcı girişimler İzmir Adnan Menderes’te buluşuyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2B5OJao

11 Ekim 2019 Cuma

THY Eylül 2019 dönemine ilişkin trafik sonuçları açıklandı Türk Hava Yolları Eylül 2019 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: •Eylül 2018 döneminde 6,8 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %1,1’lik azalışla 6,7 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısı iç hatlarda %10,3 azalırken, dış hatlarda ise %5,9 artmıştır. •Yolcu doluluk oranı Eylül 2019 döneminde 0,6 puanlık azalış ile %82,9 olarak gerçekleşmiştir. •Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Eylül 2018 döneminde 13,3 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %0,6 artarak 13,8 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK, iç hat uçuşlarda %8,3 azalmış; dış hat uçuşlarda ise %5,9 artmıştır. •Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Eylül 2018 dönemine kıyasla %6,2 oranında bir artış gerçekleşmiştir. •Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Eylül 2018 dönemine kıyasla %5,5 oranında bir artış gerçekleşmiştir. •Taşınan Kargo-Posta, Eylül 2018 döneminde 122.472 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %9,8’lik artışla 134.504 tona yükselmiştir. •Eylül 2019 döneminde bölgesel sonuçlara bakıldığında; oÜcretli Yolcu Km (ÜYK) Uzak Doğu’da %10,5, Afrika’da %7,4, Avrupa’da %6,2 ve Orta Doğu’da %6,2, oYolcu doluluk oranı Orta ve Güney Amerika’da 1,1 puan ve Kuzey Amerika’da 0,7 puan, oYolcu Sayısı ise Uzak Doğu’da %10,1, Orta Doğu’da 9,2%, Avrupa’da %7,9 ve Afrika’da %6,4 artış göstermiştir. Türk Hava Yolları Ocak-Eylül 2019 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: •Ocak-Eylül 2018 döneminde 57,6 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %2,0’lık azalışla 56,4 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısında iç hatlarda %7,6’lık bir azalış, dış hatlarda %2,4’lük bir artış kaydedilmiştir. •Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak-Eylül 2018 dönemine kıyasla %3,9 artış gerçekleşmiştir. •Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Eylül 2018 dönemine kıyasla 0,6% artış gerçekleşmiştir. •Yolcu doluluk oranı 0,6 puanlık azalma ile %81,4 olarak gerçekleşmiştir. •Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak -Eylül 2018 döneminde 138,2 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,8 artarak 140,6 milyar olarak gerçekleşmiştir. AKK iç hat uçuşlarda %7,1 azalmış, dış hat uçuşlarda %3,1 artmıştır. •Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak-Eylül 2018 döneminde 113,3 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,0 artarak 114,5 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK iç hat uçuşlarda %6,0 azalmış, dış hat uçuşlarda ise %2,2 oranında artmıştır. •Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak-Eylül 2018 döneminde 377.264 iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,7’lık azalışla 370.713 olarak gerçekleşmiştir. •Taşınan Kargo-Posta, Ocak-Eylül 2018 döneminde 1.021.013 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %9,6’lik artışla 1.119.245 tona yükselmiştir. •2018 Eylül ayı sonunda uçak sayısı 330 iken 2019 Eylül ayı sonunda 344 olmuştur.

Türk Hava Yolları Eylül 2019 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:
•Eylül 2018 döneminde 6,8 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %1,1’lik azalışla 6,7 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısı iç hatlarda %10,3 azalırken, dış hatlarda ise %5,9 artmıştır.
•Yolcu doluluk oranı Eylül 2019 döneminde 0,6 puanlık azalış ile %82,9 olarak gerçekleşmiştir.
•Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Eylül 2018 döneminde 13,3 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %0,6 artarak 13,8 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK, iç hat uçuşlarda %8,3 azalmış; dış hat uçuşlarda ise %5,9 artmıştır.
•Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Eylül 2018 dönemine kıyasla %6,2 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
•Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Eylül 2018 dönemine kıyasla %5,5 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
•Taşınan Kargo-Posta, Eylül 2018 döneminde 122.472 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %9,8’lik artışla 134.504 tona yükselmiştir.
•Eylül 2019 döneminde bölgesel sonuçlara bakıldığında;
oÜcretli Yolcu Km (ÜYK) Uzak Doğu’da %10,5, Afrika’da %7,4, Avrupa’da %6,2 ve Orta Doğu’da %6,2,
oYolcu doluluk oranı Orta ve Güney Amerika’da 1,1 puan ve Kuzey Amerika’da 0,7 puan,
oYolcu Sayısı ise Uzak Doğu’da %10,1, Orta Doğu’da 9,2%, Avrupa’da %7,9 ve Afrika’da %6,4 artış göstermiştir.
Türk Hava Yolları Ocak-Eylül 2019 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:
•Ocak-Eylül 2018 döneminde 57,6 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %2,0’lık azalışla 56,4 milyon olarak gerçekleşmiştir. Yolcu sayısında iç hatlarda %7,6’lık bir azalış, dış hatlarda %2,4’lük bir artış kaydedilmiştir.
•Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ocak-Eylül 2018 dönemine kıyasla %3,9 artış gerçekleşmiştir.
•Dıştan Dışa Transfer Hariç Dış Hat Yolcu sayısında Ocak-Eylül 2018 dönemine kıyasla 0,6% artış gerçekleşmiştir.
•Yolcu doluluk oranı 0,6 puanlık azalma ile %81,4 olarak gerçekleşmiştir.
•Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak -Eylül 2018 döneminde 138,2 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,8 artarak 140,6 milyar olarak gerçekleşmiştir. AKK iç hat uçuşlarda %7,1 azalmış, dış hat uçuşlarda %3,1 artmıştır.
•Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak-Eylül 2018 döneminde 113,3 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,0 artarak 114,5 milyar olarak gerçekleşmiştir. ÜYK iç hat uçuşlarda %6,0 azalmış, dış hat uçuşlarda ise %2,2 oranında artmıştır.
•Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak-Eylül 2018 döneminde 377.264 iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,7’lık azalışla 370.713 olarak gerçekleşmiştir.
•Taşınan Kargo-Posta, Ocak-Eylül 2018 döneminde 1.021.013 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %9,6’lik artışla 1.119.245 tona yükselmiştir.
•2018 Eylül ayı sonunda uçak sayısı 330 iken 2019 Eylül ayı sonunda 344 olmuştur.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2pb3TII
via IFTTT

THY Eylül 2019 dönemine ilişkin trafik sonuçları açıklandı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2pb3TII

İÇ HATLARDA HANGİ HAVALİMANLARI TERCİH EDİLDİ? Türkiye’de havacılık sektörü 2019 yılında iç hatlarda kayıplar yaşıyor. 2019 yılının ilk 9 ayında iç hatlardaki kayıp yüzde 12.7 oldu. Türkiye’deki havalimanları arasında İstanbul havalimanları yolcu sayısı bakımından listenin en üst sıralarında yer alıyor. İstanbul Havalimanı’nın hizmete girmesiyle Türkiye’nin havacılıktaki rolünün genişlemesi planlanıyor. Türkiye’de iç hatlarda yolcuların en çok kullandığı havalimanı ise İstanbul’daki Sabiha Gökçen oldu.  İç hatlarda gelen-giden 100 yolcudan 21’i Sabiha Gökçen’i tercih etti. Atatürk ve yeni hizmete açılan İstanbul Havalimanı’nın bu seneki payı yüzde 17’de kaldı. İstanbul havalimanlarını yüzde 11,5 ile Ankara Esenboğa Havalimanı izledi. İzmir Adnan Menderes yüzde 9 ve Antalya Hasvalimanı yüzde 7 ile takip etti. 2019’un ilk dokuz ayı sonunda iç hatlarda Sabiha Gökçen’i 16 milyon 216 bin yolcu kullandı. Bu sayı, gelen-giden yolcu sayısını içeriyor. İstanbul Atatürk (4 milyon 227 bin) ve yeni hizmete açılan İstanbul Havalimanı’nın (8 milyon 717 bin) toplamı ise 12 milyon 943 binde kaldı. Üçüncü sırada 8 milyon 809 bin ile Ankara Esenboğa yer alıyor. Burayı 6 milyon 875 bin ile İzmir Adnan Menderes ve 5 milyon 399 bin ile Antalya izliyor.

Türkiye’de havacılık sektörü 2019 yılında iç hatlarda kayıplar yaşıyor. 2019 yılının ilk 9 ayında iç hatlardaki kayıp yüzde 12.7 oldu.

Türkiye’deki havalimanları arasında İstanbul havalimanları yolcu sayısı bakımından listenin en üst sıralarında yer alıyor.

İstanbul Havalimanı’nın hizmete girmesiyle Türkiye’nin havacılıktaki rolünün genişlemesi planlanıyor. Türkiye’de iç hatlarda yolcuların en çok kullandığı havalimanı ise İstanbul’daki Sabiha Gökçen oldu.  İç hatlarda gelen-giden 100 yolcudan 21’i Sabiha Gökçen’i tercih etti. Atatürk ve yeni hizmete açılan İstanbul Havalimanı’nın bu seneki payı yüzde 17’de kaldı.

İstanbul havalimanlarını yüzde 11,5 ile Ankara Esenboğa Havalimanı izledi. İzmir Adnan Menderes yüzde 9 ve Antalya Hasvalimanı yüzde 7 ile takip etti.

2019’un ilk dokuz ayı sonunda iç hatlarda Sabiha Gökçen’i 16 milyon 216 bin yolcu kullandı. Bu sayı, gelen-giden yolcu sayısını içeriyor. İstanbul Atatürk (4 milyon 227 bin) ve yeni hizmete açılan İstanbul Havalimanı’nın (8 milyon 717 bin) toplamı ise 12 milyon 943 binde kaldı. Üçüncü sırada 8 milyon 809 bin ile Ankara Esenboğa yer alıyor. Burayı 6 milyon 875 bin ile İzmir Adnan Menderes ve 5 milyon 399 bin ile Antalya izliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OFaDcp
via IFTTT

İÇ HATLARDA HANGİ HAVALİMANLARI TERCİH EDİLDİ?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OFaDcp