
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
7 Ağustos 2019 Çarşamba
Corendon Airlines Türkiye’nin En Büyük Şirketleri Arasında Yükselmeye Devam Ediyor!

Corendon Airlines Türkiye’nin En Büyük Şirketleri Arasında Yükselmeye Devam Ediyor! Corendon Airlines Türkiye’nin En Büyük Şirketleri Arasında Yükselmeye Devam Ediyor! Corendon Airlines, Capital 500 Türkiye listesindeki 365. sıradaki yerini 273. sıraya yükseltirken, cirosunu en çok artıran şirketler arasında da 16. sıraya yerleşti. Ekonomi ve iş dünyasının prestijli yayınlarından Capital Dergisi’nin hazırladığı 500 Büyük Özel Şirket araştırmasının sonuçları açıklandı. Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında geçtiğimiz yıl 365. sırada yer alan Corendon Airlines, bu sene 273. sıraya yükselerek başarısını bir kez daha ispatladı. Corendon Airlines, aynı zamanda Türkiye’deki cirosunu en çok artıran 500 şirket listesine 16. sıradan girmeyi de başardı. Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, Capital 500 listesindeki yükselişleri ile ilgili olarak şöyle bir açıklamada bulundu: “Türkiye’nin En Büyük Şirketleri listesindeki yükselişimiz, bizim için bir motivasyon kaynağı… Bu başarılardan yola çıkarak daha iyisine ulaşmaya çalışıyoruz. Kurulduğu yıldan beri, artan bir başarı grafiği ile yoluna devam eden Corendon Airlines olarak her geçen yıl hedeflerini gerçekleştirmenin ve hatta bu hedeflerden daha fazlasını başarabilmenin gururunu yaşıyoruz.”
Corendon Airlines Türkiye’nin En Büyük Şirketleri Arasında Yükselmeye Devam Ediyor!
Corendon Airlines, Capital 500 Türkiye listesindeki 365. sıradaki yerini 273. sıraya yükseltirken, cirosunu en çok artıran şirketler arasında da 16. sıraya yerleşti.
Ekonomi ve iş dünyasının prestijli yayınlarından Capital Dergisi’nin hazırladığı 500 Büyük Özel Şirket araştırmasının sonuçları açıklandı. Türkiye’nin en büyük 500 şirketi arasında geçtiğimiz yıl 365. sırada yer alan Corendon Airlines, bu sene 273. sıraya yükselerek başarısını bir kez daha ispatladı. Corendon Airlines, aynı zamanda Türkiye’deki cirosunu en çok artıran 500 şirket listesine 16. sıradan girmeyi de başardı.
Corendon Airlines Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, Capital 500 listesindeki yükselişleri ile ilgili olarak şöyle bir açıklamada bulundu: “Türkiye’nin En Büyük Şirketleri listesindeki yükselişimiz, bizim için bir motivasyon kaynağı… Bu başarılardan yola çıkarak daha iyisine ulaşmaya çalışıyoruz. Kurulduğu yıldan beri, artan bir başarı grafiği ile yoluna devam eden Corendon Airlines olarak her geçen yıl hedeflerini gerçekleştirmenin ve hatta bu hedeflerden daha fazlasını başarabilmenin gururunu yaşıyoruz.”

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31rgIfT
via IFTTT
Gulfstream G600 iş jetleri teslimata hazır FAA’dan Gulfstream G600’e tip ve üretim sertifikası! Türkiye Ticari Satışlar Temsilciliğini Kaan Air’ın yürüttüğü Gulfstream, G600 iş jetleri için Federal Havacılık Kurumu’ndan (FAA) hem tip sertifikası hem de üretim sertifikası aldı. Gulfstream, G600’ün teslimatlarına bu yıl başlamayı planlıyor. Dünyanın önde gelen helikopter üreticilerinin “Exclusive” distribütörü olan Kaan Air’in Türkiye Ticari Satışlar Temsilciliğini yürüttüğü Gulfstream, G600 modeli için FAA ‘den tip ve üretim sertifikası aldı. Gulfstream, G600 iş jetlerinin bu yıl ilk teslimatını gerçekleştirmeyi planlıyor. Aynı zamanda Gulfstream, G600 için Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı’ndan (EASA) da tip sertifikası almayı bekliyor. Geniş kabin özelliğine sahip! Menzili 6 bin 500 deniz mili olan Gulfstream G600 modeli, 0.85 Mach ile hızlı bir iş jeti olarak dikkat çekiyor. İki uçuş noktası arasında 11 hız rekoru kıran G600 modelinin maksimum çalışma hızı ise 0.925 Mach’a kadar çıkabiliyor. G600’ün kabin alanı ise G500 iş jetinden dört buçuk metre daha uzun. Gulfstream’in mühendislik ekibi, FAA tip belgelendirmesini alabilmek için toplamda 100 bin saat simülatör uçuşu ve 3 bin 200 saat de gerçek uçuş gerçekleştirdi.
FAA’dan Gulfstream G600’e tip ve üretim sertifikası!
Türkiye Ticari Satışlar Temsilciliğini Kaan Air’ın yürüttüğü Gulfstream, G600 iş jetleri için Federal Havacılık Kurumu’ndan (FAA) hem tip sertifikası hem de üretim sertifikası aldı. Gulfstream, G600’ün teslimatlarına bu yıl başlamayı planlıyor.
Dünyanın önde gelen helikopter üreticilerinin “Exclusive” distribütörü olan Kaan Air’in Türkiye Ticari Satışlar Temsilciliğini yürüttüğü Gulfstream, G600 modeli için FAA ‘den tip ve üretim sertifikası aldı. Gulfstream, G600 iş jetlerinin bu yıl ilk teslimatını gerçekleştirmeyi planlıyor. Aynı zamanda Gulfstream, G600 için Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı’ndan (EASA) da tip sertifikası almayı bekliyor.
Geniş kabin özelliğine sahip!
Menzili 6 bin 500 deniz mili olan Gulfstream G600 modeli, 0.85 Mach ile hızlı bir iş jeti olarak dikkat çekiyor. İki uçuş noktası arasında 11 hız rekoru kıran G600 modelinin maksimum çalışma hızı ise 0.925 Mach’a kadar çıkabiliyor. G600’ün kabin alanı ise G500 iş jetinden dört buçuk metre daha uzun. Gulfstream’in mühendislik ekibi, FAA tip belgelendirmesini alabilmek için toplamda 100 bin saat simülatör uçuşu ve 3 bin 200 saat de gerçek uçuş gerçekleştirdi.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2M3ydiF
via IFTTT
Gulfstream G600 iş jetleri teslimata hazır

SİNGAPUR HAVA YOLLARI, BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ SİNGAPUR HAVA YOLLARI BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ Yolcu trafiğindeki güçlü büyüme, RASK ve gelirde artış getirdi Yakın dönemde seyahat talebi, sağlıklı görünümünü koruyor 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, genişlemeyi yavaşlatıyor GRUBUN FİNANSAL PERFORMANSI 2019/20 Birinci Çeyrek Singapur Hava Yolları Grubu, 2019’un Nisan-Haziran çeyreğinde, önceki yılın aynı dönemine kıyasla 7 milyon SGD’lik ya da %3,6’lık bir artışla, 200 milyon SGD işletme karı bildirdi. Grup gelirindeki 258 milyon SGD’lik büyüme, giderlerdeki 251 milyon SGD artışı geride bıraktı. Grubun 2019/20 birinci çeyreğindeki finansal performansı şöyle özetlenebilir: Grubun Finansal Sonuçları 1. Çeyrek 2019/20 MY (milyon SGD) 1. Çeyrek 2018/19 MY (milyon SGD) İyileşme / (Kötüleşme) (%) Toplam Gelir 4.102 3.844 6,7 Toplam Gider 3.902 3.651 (6,9) Net Yakıt Maliyeti 1.173 1.079 (8,7) Yakıt Maliyeti (finansal riskten koruma öncesi) 1.230 1.211 (1,6) Yakıt Finansal Koruma Kazancı (57) (132) (56,8) Yakıt Dışı Giderler 2.729 2.572 (6,1) İşletme Karı 200 193 3,6 Net Kar 111 140 (20,7) Ana Şirketlerin 2019/20 Birinci Çeyrek İşletme Sonuçları Gruptaki ana şirketlerin üç aylık döneme ait işletme sonuçları aşağıdaki gibidir: 1. Çeyrek 2019/20 MY 1. Çeyrek 2018/19 MY İyileşme / (Kötüleşme) İşletme Karı/(Zararı) milyon SGD milyon SGD (%) Ana Hava Yolu Şirketi 232 181 28,2 SilkAir (16) – ölçüm yok Scoot (37) 1 ölçüm yok Sıngapur Hava Yolları Engineering 18 10 80,0 Rota GELİŞİMİ Ana Hava Yolu Şirketi, Boeing 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi sebebiyle SilkAir’de yaşanan hizmet aksamalarını azaltmak için Kuala Lumpur, Yangon ve (1 Temmuz 2019’dan itibaren) Phuket gibi mevcut SilkAir varış noktalarına ek seferler sunuyor. Sıngapur Hava Yolları ayrıca Kuzey Yarım Küre Yaz Faaliyet Mevsimi boyunca (31 Mart 2019’dan 26 Ekim 2019’a kadar) haftada dört defa Seattle’a ek sefer sunacak. 30 Haziran 2019 itibariyle Sıngapur Hava Yolları, Singapur dahil 63 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor. SilkAir; Hindistan’da Trivandrum, Laos’ta Luang Prabang ve Vientiane, Çin’de ise Changsha, Fuzhou, Kunming ve Wuhan seferlerinin Scoot’a devrini tamamladı. Chiang Mai, Coimbatore ve Visakhapatnam seferleri, düzenleyici makam onaylarıyla Ekim 2019’da devredilecek. 30 Haziran 2019 itibariyle SilkAir, 1 Mayıs 2019’da ilk seferini yapan Busan ve Singapur dahil 43 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor. Scoot’un Çin’deki varlığı, SilkAir’den devraldığı dört yeni varış noktasının hizmete açılmasıyla genişlemeye devam ediyor. 2 Temmuz 2019’da başlayan Kota Bharu seferleri, Scoot’un Malezya’daki yedinci varış noktası oldu. Bir ağ değerlendirmesinin ardından Lucknow ve Kalibo seferleri kaldırılırken Bengaluru ve Shenzen seferleri ise sırasıyla Sıngapur Hava Yolları’ya ve SilkAir’e devredildi. Scoot, bu çeyreği Singapur dahil 66 varış noktasıyla tamamladı. 30 Haziran 2019 itibariyle gruptaki hava yolu portföyü, Singapur dahil 37 ülkede ve bölgede yer alan 135 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor. Sıngapur Hava Yolları’in kargo faaliyetleri, charter fırsatı aramayı sürdürecek ve talebi karşılamak üzere kapasite sağlayacak. Yük uçağı ağı, Singapur dahil 19 şehri kapsıyor. GÖRÜNÜM Önümüzdeki ayların müşteri rezervasyonları, kapasite büyümesini yakından takip ediyor; önemli pazarlara yönelik premium kabin trafiği de bu durumu destekliyor. Ticari çekişmeler ve küresel ekonominin belirsiz koşulları ile birlikte hava taşımacılığı talebi yumuşadı. Karşıdan esen bu rüzgar, uzun vadedeki yolcu talebinin görünümünü de gölgeliyor. Grup, bu zorlu makroekonomik ortamda karlılığı artırmak için aktif biçimde gelir fırsatı elde etmek için çalışacak ve maliyet disiplini uygulayacak. Yakıt fiyatlarındaki dalgalanmanın yakın dönemde devam etmesi bekleniyor, fakat Grubun güçlü korumalı pozisyonu, fiyatlardaki ani yükselişleri hafifletmeye yardımcı olacaktır. Grup, mali yılın ikinci çeyreği için yakıt ihtiyacının %79’unu 75 SGD ağırlıklı ortalamayla MOPS petrol olarak tedbir altına aldı. Grup, mali yılın geri kalanı için yakıt ihtiyacının %70’ini MOPS ve %5’ini Brent petrol olarak, sırasıyla 76 SGD ve 52 SGD ağırlıklı ortalamayla tedbir altına altı [Not 3]. Grup, 2024/25 MY’a kadar uzanan uzun vadeli koruma planlarına girmeye devam edecek. 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, Grubun faaliyetlerini ve büyüme oranını olumsuz etkiledi. Filo sefer dışı kalırken Grup uçuştan çekilmenin etkilerini hafifletmek üzere aktif tedbirler almaya devam ediyor. İki yıllık dönüşüm gayretlerinin ardından önemli ölçüde ilerleme kaydedildi. Grup; dijitalleşmeye dönük güçlü bir vurguyla ürün ve hizmetleri geliştirmeye, gelir üretme becerilerini daha da güçlendirmeye ve operasyonel mükemmelliği ve çalışan verimliliğini geliştirmeye odaklanmayı sürdürerek programın üçüncü yılına giriyor. GRUBUN FİNANSAL İSTATİSTİKLERİ 1. Çeyrek 1. Çeyrek 2019/20 2018/19 Finansal Sonuçlar (milyon SGD) Toplam gelir 4.102,2 3.844,5 Toplam gider 3.902,2 3.651,4 İşletme karı 200,0 193,1 İşletme kalemi olmayanlar (51,6) (9,1) Vergilendirme öncesi kar 148,4 184,0 Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Kar 111,1 139,6 Hisse Başı Veriler Hisse başına kazanç (sent) – Temel R1 9,4 11,8 – Seyreltilmiş R2 9,3 11,8 Şu tarih itibariyle Şu tarih itibariyle 30 Haziran 2019 31 Mart 2019 Finansal Pozisyon (milyon SGD) Hisseli sermaye 1.856,1 1.856,1 Öz hisseler (171,5) (171,5) Sermaye yedeği (124,3) (124,3) Yabancı para birimi çevirme rezervi (35,7) (33,2) Hisse bazlı ödenek rezervi 29,8 24,9 Makul değer rezervi 209,7 459,7 Genel rezerv 10.836,8 11.275,1 Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Öz Sermaye 12.600,9 13.286,8 Toplam varlıklar R3 32.370,9 30.505,2 Toplam borç R3 8.829,8 6.654,4 Toplam borç: Öz varlık oranı (çarpı) R4 0,70 0,50 Net varlık değeri (SGD) R5 10,65 11,22 R1 Hisse başına (temel) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır. R2 Hisse başına (seyreltilmiş) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek ve hisse bazlı verilen tüm teşviklerin seyreltme etkisine göre hesaplanır. R3 31 Mart 2019’da varlık ve borç bakiyelerindeki önemli artış büyük ölçüde IFRS 16 benimsenmesinden kaynaklanmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen SGXNET duyurusuna bakın. R4 Toplam borç : Öz varlık oranı, toplam borcun Şirkete atfedilebilen öz varlıklara bölünmesidir. R5 Hisse başına net varlık değeri, Şirkete atfedilebilen öz varlıkları, yürürlükteki adi hisse senetlerinin sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır. İŞLETME İSTATİSTİKLERİ 1. Çeyrek 1. Çeyrek Değişim 2019/20 2018/19 % SINGAPUR HAVA YOLLARI Yolcu Faaliyetleri Taşınan yolcu (bin) 5.475 5.015 + 9,2 Gelir yolcu-km (milyon) 26,628.3 24.429,0 + 9,0 Arz edilen koltuk-km (milyon) 32.002,7 29.783,9 + 7,4 Yolcu yükü faktörü (%) 83,2 82,0 + 1,2 puan Yolcu getirisi (sent/pkm) 10,1 10,0 + 1,0 Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) 8,4 8,2 + 2,4 Yolcu birim maliyeti (sent/ask) 8,3 8,2 + 1,2 Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) 5,5 5,4 + 1,9 Kargo Faaliyetleri Taşınan kargo ve posta (milyon kg) 307,7 318,1 – 3,3 Kargo yükü (milyon ton-km) 1.645,4 1.721,3 – 4,4 Brüt kapasite (milyon ton-km) 2.805,1 2.801,7 + 0,1 Kargo yükü faktörü (%) 58,7 61,4 – 2,7 puan Kargo getirisi (sent/ltk) 29,7 31,0 – 4,2 Kargo birim maliyeti (sent/ctk) 16,2 16,1 + 0,6 Tüm Faaliyetler Tüm yük (milyon ton-km) 4.112,3 3.990,8 + 3,0 Tüm kapasite (milyon ton-km) 6.051,7 5.805,2 + 4,2 Tüm yük faktörü (%) 68,0 68,7 – 0,7 puan Tüm getiri (sent/ltk) 77,4 74,4 + 4,0 Tüm birim maliyeti (sent/ctk) 51,2 49,6 + 3,2 SilkAir Taşınan yolcu (bin) 1.195 1.225 – 2,4 Gelir yolcu-km (milyon) 2.302,1 2.247,6 + 2,4 Arz edilen koltuk-km (milyon) 2.949,5 2.996,6 – 1,6 Yolcu yükü faktörü (%) 78,1 75,0 + 3,1 puan Yolcu getirisi (sent/pkm) 10,2 10,5 – 2,9 Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) 8,0 7,9 + 1,3 Yolcu birim maliyeti (sent/ask) 8,7 8,2 + 6,1 Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) 6,5 6,2 + 4,8
SİNGAPUR HAVA YOLLARI BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ
- Yolcu trafiğindeki güçlü büyüme, RASK ve gelirde artış getirdi
- Yakın dönemde seyahat talebi, sağlıklı görünümünü koruyor
- 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, genişlemeyi yavaşlatıyor
GRUBUN FİNANSAL PERFORMANSI
2019/20 Birinci Çeyrek
Singapur Hava Yolları Grubu, 2019’un Nisan-Haziran çeyreğinde, önceki yılın aynı dönemine kıyasla 7 milyon SGD’lik ya da %3,6’lık bir artışla, 200 milyon SGD işletme karı bildirdi. Grup gelirindeki 258 milyon SGD’lik büyüme, giderlerdeki 251 milyon SGD artışı geride bıraktı.
Grubun 2019/20 birinci çeyreğindeki finansal performansı şöyle özetlenebilir:
| Grubun Finansal Sonuçları | 1. Çeyrek
2019/20 MY (milyon SGD) |
1. Çeyrek
2018/19 MY (milyon SGD) |
İyileşme / (Kötüleşme)
(%) |
| Toplam Gelir | 4.102 | 3.844 | 6,7 |
| Toplam Gider | 3.902 | 3.651 | (6,9) |
| Net Yakıt Maliyeti | 1.173 | 1.079 | (8,7) |
| Yakıt Maliyeti (finansal riskten koruma öncesi) | 1.230 | 1.211 | (1,6) |
| Yakıt Finansal Koruma Kazancı | (57) | (132) | (56,8) |
| Yakıt Dışı Giderler | 2.729 | 2.572 | (6,1) |
| İşletme Karı | 200 | 193 | 3,6 |
| Net Kar | 111 | 140 | (20,7) |
Ana Şirketlerin 2019/20 Birinci Çeyrek İşletme Sonuçları
Gruptaki ana şirketlerin üç aylık döneme ait işletme sonuçları aşağıdaki gibidir:
| 1. Çeyrek
2019/20 MY |
1. Çeyrek
2018/19 MY |
İyileşme / (Kötüleşme) | |
| İşletme Karı/(Zararı) | milyon SGD | milyon SGD | (%) |
| Ana Hava Yolu Şirketi | 232 | 181 | 28,2 |
| SilkAir | (16) | – | ölçüm yok |
| Scoot | (37) | 1 | ölçüm yok |
| Sıngapur Hava Yolları Engineering | 18 | 10 | 80,0 |
Rota GELİŞİMİ
Ana Hava Yolu Şirketi, Boeing 737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi sebebiyle SilkAir’de yaşanan hizmet aksamalarını azaltmak için Kuala Lumpur, Yangon ve (1 Temmuz 2019’dan itibaren) Phuket gibi mevcut SilkAir varış noktalarına ek seferler sunuyor. Sıngapur Hava Yolları ayrıca Kuzey Yarım Küre Yaz Faaliyet Mevsimi boyunca (31 Mart 2019’dan 26 Ekim 2019’a kadar) haftada dört defa Seattle’a ek sefer sunacak. 30 Haziran 2019 itibariyle Sıngapur Hava Yolları, Singapur dahil 63 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.
SilkAir; Hindistan’da Trivandrum, Laos’ta Luang Prabang ve Vientiane, Çin’de ise Changsha, Fuzhou, Kunming ve Wuhan seferlerinin Scoot’a devrini tamamladı. Chiang Mai, Coimbatore ve Visakhapatnam seferleri, düzenleyici makam onaylarıyla Ekim 2019’da devredilecek. 30 Haziran 2019 itibariyle SilkAir, 1 Mayıs 2019’da ilk seferini yapan Busan ve Singapur dahil 43 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.
Scoot’un Çin’deki varlığı, SilkAir’den devraldığı dört yeni varış noktasının hizmete açılmasıyla genişlemeye devam ediyor. 2 Temmuz 2019’da başlayan Kota Bharu seferleri, Scoot’un Malezya’daki yedinci varış noktası oldu. Bir ağ değerlendirmesinin ardından Lucknow ve Kalibo seferleri kaldırılırken Bengaluru ve Shenzen seferleri ise sırasıyla Sıngapur Hava Yolları’ya ve SilkAir’e devredildi. Scoot, bu çeyreği Singapur dahil 66 varış noktasıyla tamamladı.
30 Haziran 2019 itibariyle gruptaki hava yolu portföyü, Singapur dahil 37 ülkede ve bölgede yer alan 135 varış noktasına hizmet vermiş bulunuyor.
Sıngapur Hava Yolları’in kargo faaliyetleri, charter fırsatı aramayı sürdürecek ve talebi karşılamak üzere kapasite sağlayacak. Yük uçağı ağı, Singapur dahil 19 şehri kapsıyor.
GÖRÜNÜM
Önümüzdeki ayların müşteri rezervasyonları, kapasite büyümesini yakından takip ediyor; önemli pazarlara yönelik premium kabin trafiği de bu durumu destekliyor. Ticari çekişmeler ve küresel ekonominin belirsiz koşulları ile birlikte hava taşımacılığı talebi yumuşadı. Karşıdan esen bu rüzgar, uzun vadedeki yolcu talebinin görünümünü de gölgeliyor. Grup, bu zorlu makroekonomik ortamda karlılığı artırmak için aktif biçimde gelir fırsatı elde etmek için çalışacak ve maliyet disiplini uygulayacak.
Yakıt fiyatlarındaki dalgalanmanın yakın dönemde devam etmesi bekleniyor, fakat Grubun güçlü korumalı pozisyonu, fiyatlardaki ani yükselişleri hafifletmeye yardımcı olacaktır. Grup, mali yılın ikinci çeyreği için yakıt ihtiyacının %79’unu 75 SGD ağırlıklı ortalamayla MOPS petrol olarak tedbir altına aldı. Grup, mali yılın geri kalanı için yakıt ihtiyacının %70’ini MOPS ve %5’ini Brent petrol olarak, sırasıyla 76 SGD ve 52 SGD ağırlıklı ortalamayla tedbir altına altı [Not 3]. Grup, 2024/25 MY’a kadar uzanan uzun vadeli koruma planlarına girmeye devam edecek.
737 MAX 8 filosunun uçuştan çekilmesi, Grubun faaliyetlerini ve büyüme oranını olumsuz etkiledi. Filo sefer dışı kalırken Grup uçuştan çekilmenin etkilerini hafifletmek üzere aktif tedbirler almaya devam ediyor.
İki yıllık dönüşüm gayretlerinin ardından önemli ölçüde ilerleme kaydedildi. Grup; dijitalleşmeye dönük güçlü bir vurguyla ürün ve hizmetleri geliştirmeye, gelir üretme becerilerini daha da güçlendirmeye ve operasyonel mükemmelliği ve çalışan verimliliğini geliştirmeye odaklanmayı sürdürerek programın üçüncü yılına giriyor.
GRUBUN FİNANSAL İSTATİSTİKLERİ
| 1. Çeyrek | 1. Çeyrek | |
| 2019/20 | 2018/19 | |
| Finansal Sonuçlar (milyon SGD) | ||
| Toplam gelir | 4.102,2 | 3.844,5 |
| Toplam gider | 3.902,2 | 3.651,4 |
| İşletme karı | 200,0 | 193,1 |
| İşletme kalemi olmayanlar | (51,6) | (9,1) |
| Vergilendirme öncesi kar | 148,4 | 184,0 |
| Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Kar | 111,1 | 139,6 |
| Hisse Başı Veriler | ||
| Hisse başına kazanç (sent) | ||
| – Temel R1 | 9,4 | 11,8 |
| – Seyreltilmiş R2 | 9,3 | 11,8 |
| Şu tarih itibariyle | Şu tarih itibariyle | |
| 30 Haziran 2019 | 31 Mart 2019 | |
| Finansal Pozisyon (milyon SGD) | ||
| Hisseli sermaye | 1.856,1 | 1.856,1 |
| Öz hisseler | (171,5) | (171,5) |
| Sermaye yedeği | (124,3) | (124,3) |
| Yabancı para birimi çevirme rezervi | (35,7) | (33,2) |
| Hisse bazlı ödenek rezervi | 29,8 | 24,9 |
| Makul değer rezervi | 209,7 | 459,7 |
| Genel rezerv | 10.836,8 | 11.275,1 |
| Şirketin Sahiplerine atfedilebilen Öz Sermaye | 12.600,9 | 13.286,8 |
| Toplam varlıklar R3 | 32.370,9 | 30.505,2 |
| Toplam borç R3 | 8.829,8 | 6.654,4 |
| Toplam borç: Öz varlık oranı (çarpı) R4 | 0,70 | 0,50 |
| Net varlık değeri (SGD) R5 | 10,65 | 11,22 |
| R1 | Hisse başına (temel) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır. |
| R2 | Hisse başına (seyreltilmiş) kazanç, Şirkete atfedilebilen karı, yürürlükteki adi hisse senetlerinin ağırlıklı ortalama sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek ve hisse bazlı verilen tüm teşviklerin seyreltme etkisine göre hesaplanır. |
| R3 | 31 Mart 2019’da varlık ve borç bakiyelerindeki önemli artış büyük ölçüde IFRS 16 benimsenmesinden kaynaklanmaktadır. Daha fazla bilgi için lütfen SGXNET duyurusuna bakın. |
| R4 | Toplam borç : Öz varlık oranı, toplam borcun Şirkete atfedilebilen öz varlıklara bölünmesidir. |
| R5 | Hisse başına net varlık değeri, Şirkete atfedilebilen öz varlıkları, yürürlükteki adi hisse senetlerinin sayısı eksi öz hisse sayısına bölerek hesaplanır. |
İŞLETME İSTATİSTİKLERİ
| 1. Çeyrek | 1. Çeyrek |
Değişim |
||
| 2019/20 | 2018/19 | % | ||
| SINGAPUR HAVA YOLLARI | ||||
| Yolcu Faaliyetleri | ||||
| Taşınan yolcu (bin) | 5.475 | 5.015 | + | 9,2 |
| Gelir yolcu-km (milyon) | 26,628.3 | 24.429,0 | + | 9,0 |
| Arz edilen koltuk-km (milyon) | 32.002,7 | 29.783,9 | + | 7,4 |
| Yolcu yükü faktörü (%) | 83,2 | 82,0 | + | 1,2 puan |
| Yolcu getirisi (sent/pkm) | 10,1 | 10,0 | + | 1,0 |
| Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) | 8,4 | 8,2 | + | 2,4 |
| Yolcu birim maliyeti (sent/ask) | 8,3 | 8,2 | + | 1,2 |
| Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) | 5,5 | 5,4 | + | 1,9 |
| Kargo Faaliyetleri | ||||
| Taşınan kargo ve posta (milyon kg) | 307,7 | 318,1 | – | 3,3 |
| Kargo yükü (milyon ton-km) | 1.645,4 | 1.721,3 | – | 4,4 |
| Brüt kapasite (milyon ton-km) | 2.805,1 | 2.801,7 | + | 0,1 |
| Kargo yükü faktörü (%) | 58,7 | 61,4 | – | 2,7 puan |
| Kargo getirisi (sent/ltk) | 29,7 | 31,0 | – | 4,2 |
| Kargo birim maliyeti (sent/ctk) | 16,2 | 16,1 | + | 0,6 |
| Tüm Faaliyetler | ||||
| Tüm yük (milyon ton-km) | 4.112,3 | 3.990,8 | + | 3,0 |
| Tüm kapasite (milyon ton-km) | 6.051,7 | 5.805,2 | + | 4,2 |
| Tüm yük faktörü (%) | 68,0 | 68,7 | – | 0,7 puan |
| Tüm getiri (sent/ltk) | 77,4 | 74,4 | + | 4,0 |
| Tüm birim maliyeti (sent/ctk) | 51,2 | 49,6 | + | 3,2 |
| SilkAir | ||||
| Taşınan yolcu (bin) | 1.195 | 1.225 | – | 2,4 |
| Gelir yolcu-km (milyon) | 2.302,1 | 2.247,6 | + | 2,4 |
| Arz edilen koltuk-km (milyon) | 2.949,5 | 2.996,6 | – | 1,6 |
| Yolcu yükü faktörü (%) | 78,1 | 75,0 | + | 3,1 puan |
| Yolcu getirisi (sent/pkm) | 10,2 | 10,5 | – | 2,9 |
| Arz edilen koltuk başına gelir-km (sent/ask) | 8,0 | 7,9 | + | 1,3 |
| Yolcu birim maliyeti (sent/ask) | 8,7 | 8,2 | + | 6,1 |
| Yakıt hariç yolcu birim maliyeti (sent/ask) | 6,5 | 6,2 | + | 4,8 |

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MdadtJ
via IFTTT
SİNGAPUR HAVA YOLLARI, BİRİNCİ ÇEYREKTE 200 MİLYON SİNGAPUR DOLARI KAR ETTİ

Türk Hava Yolları zirve yolcuğuna yeni kabin kıyafetleriyle devam ediyor Gökyüzünde şıklığı yeniden tanımlayan Türk Hava Yolları kabin ekipleri, bayrak taşıyıcının uzun menzilli hatlarında uçacak yolcularına bugün itibariyle yeni üniformaları ile “Uçağımıza hoşgeldiniz” diyecek. Dünyanın en fazla ülkesine uçan Türk Hava Yolları’nın, başarılarla dolu 85. yılını taçlandırmak amacı ile tasarlattığı yeni kabin kıyafetleri, bugünden itibaren uzun menzilli hatlarda görevli kabin ekipleri üzerinde görülebilecek. Farklı iklimlerde gerçekleştirilen uzun menzilli uçuşlarda sıkı testlerden geçirilen bayrak kırmızısı ve antrasit gri renklerindeki yeni üniformalar, kabin ekiplerinin yolculara daha rahat hizmet edebilmeleri adına 25.000 çalışan için birebir ölçü alınarak kişiye özel dikildi. Yolcularına bütünsel bir marka deneyimi yaşatmak amacıyla tek bir tasarım altında hayat bulan kabin, kokpit, yer hizmetleri personeli ve uçan şef üniformalarında İstanbul Boğazı’ndaki ahenkli akıştan, yerel zanaatkarların elinden çıkan geleneksel sanatlara kadar Türk kültüründe bulunan birçok klasik detaydan esinlenilerek ortaya çıkarılan “FLOW/AKIŞ” deseni yer alıyor. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı yeni üniformalar ile ilgili yaptığı açıklamada; “Rakipsiz hizmet kalitemizin en önemli unsurunu oluşturan kabin ekiplerimizin şıklığı ve rahatlığı, sektörünün zirvesine yürüyen markamız açısından büyük önem taşıyor. Kültürümüzdeki birçok unsurdan izler taşıyan yeni kabin kıyafetlerimiz ile kabin ekiplerimizin zarafeti birleştiğinde, markamızın göklerdeki temsilinin çok daha etkileyici olacağına inanıyorum.” dedi. Vakko tarafından kişiye özel olarak dikilen yeni kabin üniformalarının tasarımları İtalyan tasarımcı Ettore Bilotta tarafından yapılırken, ana kumaşları ise Türk Hava Yolları’nın uçuş standartlarına uygunluğu baz alınarak Altınyıldız tarafından üretildi.
Gökyüzünde şıklığı yeniden tanımlayan Türk Hava Yolları kabin ekipleri, bayrak taşıyıcının uzun menzilli hatlarında uçacak yolcularına bugün itibariyle yeni üniformaları ile “Uçağımıza hoşgeldiniz” diyecek.
Dünyanın en fazla ülkesine uçan Türk Hava Yolları’nın, başarılarla dolu 85. yılını taçlandırmak amacı ile tasarlattığı yeni kabin kıyafetleri, bugünden itibaren uzun menzilli hatlarda görevli kabin ekipleri üzerinde görülebilecek.
Farklı iklimlerde gerçekleştirilen uzun menzilli uçuşlarda sıkı testlerden geçirilen bayrak kırmızısı ve antrasit gri renklerindeki yeni üniformalar, kabin ekiplerinin yolculara daha rahat hizmet edebilmeleri adına 25.000 çalışan için birebir ölçü alınarak kişiye özel dikildi.
Yolcularına bütünsel bir marka deneyimi yaşatmak amacıyla tek bir tasarım altında hayat bulan kabin, kokpit, yer hizmetleri personeli ve uçan şef üniformalarında İstanbul Boğazı’ndaki ahenkli akıştan, yerel zanaatkarların elinden çıkan geleneksel sanatlara kadar Türk kültüründe bulunan birçok klasik detaydan esinlenilerek ortaya çıkarılan “FLOW/AKIŞ” deseni yer alıyor.
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı yeni üniformalar ile ilgili yaptığı açıklamada; “Rakipsiz hizmet kalitemizin en önemli unsurunu oluşturan kabin ekiplerimizin şıklığı ve rahatlığı, sektörünün zirvesine yürüyen markamız açısından büyük önem taşıyor. Kültürümüzdeki birçok unsurdan izler taşıyan yeni kabin kıyafetlerimiz ile kabin ekiplerimizin zarafeti birleştiğinde, markamızın göklerdeki temsilinin çok daha etkileyici olacağına inanıyorum.” dedi.
Vakko tarafından kişiye özel olarak dikilen yeni kabin üniformalarının tasarımları İtalyan tasarımcı Ettore Bilotta tarafından yapılırken, ana kumaşları ise Türk Hava Yolları’nın uçuş standartlarına uygunluğu baz alınarak Altınyıldız tarafından üretildi.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2OJMP9a
via IFTTT