19 Haziran 2019 Çarşamba

ROLLS-ROYCE’UN INTELLIGENTENGINE’İ HIZ KESMİYOR ROLLS-ROYCE’UN INTELLIGENTENGINE’İ HIZ KESMİYOR IntelligentEngine vizyonu, Rolls-Royce’un sivil havacılık alanındaki ürünler ve hizmetler portföyünde, dijital teknolojinin de verdiği güçle önemli ilerlemeler kaydetmeyi sürdürüyor. Bu vizyon, gittikçe daha bağlı, bağlamsal farkındalığı yüksek ve daha akıllı motorlar ve elektrik sistemleriyle, Rolls-Royce’un müşterilerine avantaj sağlama yöntemlerine öncülük edecek yeni fırsatları ortaya çıkarıyor. Rolls-Royce’un Sivil Havacılık Başkanı Chris Cholerton “Geçen yıl Singapur Havacılık Fuarında IntelligentEngine vizyonumuzun lansmanını yaptık ve bu vizyon, işimizin genelinde hızla varlığını gösteren bir konsept oldu. Dijitalin gücünü, tasarım, test, üretim ve servislerde attığımız her adımı şekillendirmeye getiriyoruz. Bunun gibi gelişmeler, IntelligentEngine’in müşterilerimize daha fazla fayda sağlamasına olanak tanıyor.” diyor. IntelligentEngine felsefesi, Rolls-Royce’un her alanında kendisini gösteriyor ve bu vizyon belli başlı projelerle hayata geçiyor. Başarılı testler UltraFan® ilerleyişini ortaya koyuyor İspanya’nın Biscay şehrinde ITP Aero’da yapılan testler, Rolls-Royce UltraFan motor tasarımı evriminin başka bir temel unsuru. Çok evreli orta basınç türbini (IPT), fonksiyonel özellikleri ve tasarım metodolojilerini doğrulamak için bir aerodinamik testini tamamladı. Başarılı test sonuçları, IPT’ye olanak sağlayan temel bir teknolojiyi de ortaya koyuyor. IPT, yeni motor mimarisini optimize etmek için çok yüksek hızlarda çalışacak şekilde tasarlandı. UltraFan, tasarım ve üretimdeki en yeni dijital teknolojiler kullanılarak oluşturuldu. Mühendislerin, test üzerindeki milyonlarca veri noktasını analiz edebilmeleri sağlandı. Yeni tesiste yapılacak motorun saha testleri, 2021’de başlayacak. Dünyanın en büyük test merkezi, IntelligentEngine’i ileri taşımaya hazırlanıyor Rolls-Royce, Birleşik Krallık’ın Derby şehrinde, 2020’de açılacak olan dünyanın en büyük kapalı test merkezini inşa ediyor. Bu etkileyici tesis, birinci nesil Trent’ten yakıt açısından yüzde 25 daha verimli olacak yeni bir motor tasarımı olan UltraFan®’ın test merkezi olacak. Yeni tesisin iç duvarlar tamamlanmış durumda ve inşaat süreci devam ediyor. 90 milyon pound değerindeki tesisin iç alanı 7500 metrekare büyüklüğünde olacak. Bu tesis, sektör koşullarını belirlemek ve çok çeşitli test faaliyetlerinden veriler elde etmek için en ileri dijital teknolojiyi kullanarak X ışını ekipmanlarındaki en yeni gelişmelerden faydalanacak. Bu teknoloji, 10 km ötedeki bir kişiyi bile X ışınıyla tarayabilecek güce sahip. E-Fan X Norveç’in Trondheim şehrinde, Rolls-Royce E-Fan X test uçağına güç verecek 2,5 MW, 15000 RPM, jeneratör ve 3 kV güç elektroniğinin ilk çalışması için ısmarlanan test merkezi hazırlığının son aşamalarında. Rolls-Royce, E-Fan X teknoloji test uçağı projesinde Airbus ile ortaklık içinde. E-Fan, günümüzün tek koridorlu ailesinden hibritelektrik ticari uçaklara doğru atılan önemli bir adım. Bu hibrit-elektrik test uçağı, Avro RJ100 uçağından (100 koltuklu bölgesel bir jet) tek bir motorun çıkarılarak bunun kanat altında, 2,5 MW jeneratör ve bir batarya sistemiyle tahrik edilen bir gaz türbininden (AE2100) güç alan 2 MW Elektrik Propülsiyon Birimi’nden oluşan bir Hibrit-Elektrikli Propülsiyon Sistemi’yle değiştirmeyi içeriyor. Proje, ATI UK ve Clean Sky 2 tarafından finanse ediliyor. Singapur Havayolları’yla dijital iş birliği Rolls-Royce ve Singapur Havayolları, dijital çözümlerde iş birliğine olanak sağlayan ve global olarak birbirine bağlı bir platform oluşturmak için iki şirket arasındaki mevcut ilişkinin üzerine inşa edilen bir eş-inovasyon anlaşması imzaladı. Bu açık platform, aynı zamanda endüstriye yönelik dijital çözümlerin geliştirilmesinde sektör paydaşlarının ve ortaklarının güvenli bir şekilde işbirliği gerçekleştirmesini kolaylaştıracak. Anlaşmayı, şirket bünyesinden, verilerden kullanılmamış değerleri çıkarmayı amaçlayan bir inovasyon katalizörü olan R2 Data Labs, Rolls-Royce adına yürütüyor. Robotların yükselişi sürüyor Robotik teknolojileri, denetim süreçlerini hızlandırarak veya bakım yapmak için bir uçaktan motorun çıkarılması ihtiyacını ortadan kaldırarak motor hizmetlerinin iyileştirmesi fırsatını sunuyor. Rolls-Royce, ulaşılması zor alanların görsel olarak incelenmesini sağlamak için bir motor içinde gezinen ve görüntülerin operatöre canlı olarak aktaran, birbiriyle iş birliği yapan ve kamera taşıyan bir dizi minyatür cihazdan oluşan SWARM robotlarını geliştirmeyi sürdürüyor. Bu programda, Harvard Üniversitesi ve Nottingham Üniversitesi ortaklığı robotların bir motor bileşeni içinde baş aşağı gezinebildiğini doğruladı. Yılan robot programları da çarpıcı ilerlemeler kaydediyor. FLARE programı, motorun kanattan çıkarılmasına gerek kalmadan, hasar görmüş termal bariyer kaplamalarına yama onarımları yapmadan önce bir endoskop gibi motorun içinde gezinen bir çift yılan robotu içeriyor. Bu yıl, mühendisler dünyada bir ilki gerçekleştirdi ve bir laboratuvarda ilk kez gerçek bir motor üzerinde materyal ekleme onarım teknolojisini başarıyla test etti. Bu program da Nottingham Üniversitesi ve Metallisation ortaklığıyla gerçekleşiyor. Başka bir yılan projesi olan COBRA da mühendislerin uzak bir konumdan bir motorun içine beş metre uzunluğunda bir yılanı “sürmesini” sağlayarak mühendislerin onarım gerçekleştirmek için fiziksel olarak tesiste bulunmaları ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Tam bir sistem konsept sunumunun ise 2020’de gerçekleştirilmesi planlanıyor. Bu program, Atomik Enerji Makamı (Zorlayıcı Ortamlarda Uzak Uygulamalar), OpTek Systems ve Nottingham Üniversitesi ortaklığıyla gerçekleşiyor. Qatar Airways’te Sanal Gerçeklik eğitimi başlıyor IntelligentEngine vizyonunun başka bir uygulamasında ise Rolls-Royce ve Qatar Airways iki şirket için de bir ilki gerçekleştirerek mühendislerini eğitmek için Sanal Gerçeklik kullanmaya başladı. Bu eğitim, Qatar Airways’in fiziksel bir motor sağlamasını veya Rolls-Royce’un Doha’ya motor taşımasını gerektirmeden; görüş, ses ve dokunma duyularını kullanarak mühendisleri bir Trent XWB motorunun ayırılması sürecine sokuyor.

ROLLS-ROYCE’UN INTELLIGENTENGINE’İ HIZ KESMİYOR

IntelligentEngine vizyonu, Rolls-Royce’un sivil havacılık alanındaki ürünler ve hizmetler portföyünde, dijital teknolojinin de verdiği güçle önemli ilerlemeler kaydetmeyi sürdürüyor. Bu vizyon, gittikçe daha bağlı, bağlamsal farkındalığı yüksek ve daha akıllı motorlar ve elektrik sistemleriyle, Rolls-Royce’un müşterilerine avantaj sağlama yöntemlerine öncülük edecek yeni fırsatları ortaya çıkarıyor.

Rolls-Royce’un Sivil Havacılık Başkanı Chris Cholerton “Geçen yıl Singapur Havacılık Fuarında IntelligentEngine vizyonumuzun lansmanını yaptık ve bu vizyon, işimizin genelinde hızla varlığını gösteren bir konsept oldu. Dijitalin gücünü, tasarım, test, üretim ve servislerde attığımız her adımı şekillendirmeye getiriyoruz. Bunun gibi gelişmeler, IntelligentEngine’in müşterilerimize daha fazla fayda sağlamasına olanak tanıyor.” diyor. IntelligentEngine felsefesi, Rolls-Royce’un her alanında kendisini gösteriyor ve bu vizyon belli başlı projelerle hayata geçiyor.

Başarılı testler UltraFan® ilerleyişini ortaya koyuyor

İspanya’nın Biscay şehrinde ITP Aero’da yapılan testler, Rolls-Royce UltraFan motor tasarımı evriminin başka bir temel unsuru. Çok evreli orta basınç türbini (IPT), fonksiyonel özellikleri ve tasarım metodolojilerini doğrulamak için bir aerodinamik testini tamamladı. Başarılı test sonuçları, IPT’ye olanak sağlayan temel bir teknolojiyi de ortaya koyuyor. IPT, yeni motor mimarisini optimize etmek için çok yüksek hızlarda çalışacak şekilde tasarlandı.

UltraFan, tasarım ve üretimdeki en yeni dijital teknolojiler kullanılarak oluşturuldu. Mühendislerin, test üzerindeki milyonlarca veri noktasını analiz edebilmeleri sağlandı. Yeni tesiste yapılacak motorun saha testleri, 2021’de başlayacak.

Dünyanın en büyük test merkezi, IntelligentEngine’i ileri taşımaya hazırlanıyor

Rolls-Royce, Birleşik Krallık’ın Derby şehrinde, 2020’de açılacak olan dünyanın en büyük kapalı test merkezini inşa ediyor. Bu etkileyici tesis, birinci nesil Trent’ten yakıt açısından yüzde 25 daha verimli olacak yeni bir motor tasarımı olan UltraFan®’ın test merkezi olacak. Yeni tesisin iç duvarlar tamamlanmış durumda ve inşaat süreci devam ediyor.

90 milyon pound değerindeki tesisin iç alanı 7500 metrekare büyüklüğünde olacak. Bu tesis, sektör koşullarını belirlemek ve çok çeşitli test faaliyetlerinden veriler elde etmek için en ileri dijital teknolojiyi kullanarak X ışını ekipmanlarındaki en yeni gelişmelerden faydalanacak. Bu teknoloji, 10 km ötedeki bir kişiyi bile X ışınıyla tarayabilecek güce sahip.

E-Fan X

Norveç’in Trondheim şehrinde, Rolls-Royce E-Fan X test uçağına güç verecek 2,5 MW, 15000 RPM, jeneratör ve 3 kV güç elektroniğinin ilk çalışması için ısmarlanan test merkezi hazırlığının son aşamalarında.

Rolls-Royce, E-Fan X teknoloji test uçağı projesinde Airbus ile ortaklık içinde. E-Fan, günümüzün tek koridorlu ailesinden hibritelektrik ticari uçaklara doğru atılan önemli bir adım.

Bu hibrit-elektrik test uçağı, Avro RJ100 uçağından (100 koltuklu bölgesel bir jet) tek bir motorun çıkarılarak bunun kanat altında, 2,5 MW jeneratör ve bir batarya sistemiyle tahrik edilen bir gaz türbininden (AE2100) güç alan 2 MW Elektrik Propülsiyon Birimi’nden oluşan bir Hibrit-Elektrikli Propülsiyon Sistemi’yle değiştirmeyi içeriyor. Proje, ATI UK ve Clean Sky 2 tarafından finanse ediliyor.

Singapur Havayolları’yla dijital iş birliği

Rolls-Royce ve Singapur Havayolları, dijital çözümlerde iş birliğine olanak sağlayan ve global olarak birbirine bağlı bir platform oluşturmak için iki şirket arasındaki mevcut ilişkinin üzerine inşa edilen bir eş-inovasyon anlaşması imzaladı. Bu açık platform, aynı zamanda endüstriye yönelik dijital çözümlerin geliştirilmesinde sektör paydaşlarının ve ortaklarının güvenli bir şekilde işbirliği gerçekleştirmesini kolaylaştıracak. Anlaşmayı, şirket bünyesinden, verilerden kullanılmamış değerleri çıkarmayı amaçlayan bir inovasyon katalizörü olan R2 Data Labs, Rolls-Royce adına yürütüyor.

Robotların yükselişi sürüyor

Robotik teknolojileri, denetim süreçlerini hızlandırarak veya bakım yapmak için bir uçaktan motorun çıkarılması ihtiyacını ortadan kaldırarak motor hizmetlerinin iyileştirmesi fırsatını sunuyor.

Rolls-Royce, ulaşılması zor alanların görsel olarak incelenmesini sağlamak için bir motor içinde gezinen ve görüntülerin operatöre canlı olarak aktaran, birbiriyle iş birliği yapan ve kamera taşıyan bir dizi minyatür cihazdan oluşan SWARM robotlarını geliştirmeyi sürdürüyor. Bu programda, Harvard Üniversitesi ve Nottingham Üniversitesi ortaklığı robotların bir motor bileşeni içinde baş aşağı gezinebildiğini doğruladı.

Yılan robot programları da çarpıcı ilerlemeler kaydediyor. FLARE programı, motorun kanattan çıkarılmasına gerek kalmadan, hasar görmüş termal bariyer kaplamalarına yama onarımları yapmadan önce bir endoskop gibi motorun içinde gezinen bir çift yılan robotu içeriyor. Bu yıl, mühendisler dünyada bir ilki gerçekleştirdi ve bir laboratuvarda ilk kez gerçek bir motor üzerinde materyal ekleme onarım teknolojisini başarıyla test etti. Bu program da Nottingham Üniversitesi ve Metallisation ortaklığıyla gerçekleşiyor.

Başka bir yılan projesi olan COBRA da mühendislerin uzak bir konumdan bir motorun içine beş metre uzunluğunda bir yılanı “sürmesini” sağlayarak mühendislerin onarım gerçekleştirmek için fiziksel olarak tesiste bulunmaları ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Tam bir sistem konsept sunumunun ise 2020’de gerçekleştirilmesi planlanıyor. Bu program, Atomik Enerji Makamı (Zorlayıcı Ortamlarda Uzak Uygulamalar), OpTek Systems ve Nottingham Üniversitesi ortaklığıyla gerçekleşiyor.

Qatar Airways’te Sanal Gerçeklik eğitimi başlıyor

IntelligentEngine vizyonunun başka bir uygulamasında ise Rolls-Royce ve Qatar Airways iki şirket için de bir ilki gerçekleştirerek mühendislerini eğitmek için Sanal Gerçeklik kullanmaya başladı.

Bu eğitim, Qatar Airways’in fiziksel bir motor sağlamasını veya Rolls-Royce’un Doha’ya motor taşımasını gerektirmeden; görüş, ses ve dokunma duyularını kullanarak mühendisleri bir Trent XWB motorunun ayırılması sürecine sokuyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2KsM29p
via IFTTT

Dronelar kozlarını Forum İstanbul’da paylaştı Dronelar kozlarını Forum İstanbul’da paylaştı! Forum İstanbul ve Tech Drone League’in düzenlediği drone yarışı, 15 Haziran’da Forum İstanbul Metro Meydan’da gerçekleşti. 200km hıza sadece 1,5 saniyede çıkan dronelar, akşam saatlerindeki finalde, ledlerle ışıklandırılmış 7 engel ve 9 dönüşten oluşan 250 metrelik özel pisti en önde tamamlamak için kıyasıya mücadele etti. GELİŞEN teknolojiyi her alanda destekleyen Forum İstanbul, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin en büyük drone yarışına ev sahipliği yaptı. Büyük heyecana sahne olan yarışta 3. Adana’dan Buğra Kaan Kabakçı, 2. Hollanda’dan Vince Irie, 1. ise İzmir’den Berat Özdemir oldu. Ödül olarak birinciye 1500TL, ikinciye 1000TL, üçüncüye 500TL, dördüncüye ve simülatör yarışması kazananlarına ise yurt dışından ödül almış TDL pilotu Barış Alptarafından tasarlanan DWorks R21 frame verildi. Ozan Doğulu canlı performansıyla renk kattı Yarıştan önce pilotların sürüşüne açılan simülatörde kazanan Murat Ramadanoğlu olurken 4’ten 10’a kadar dereceye giren pilotlara da madalyaları takdim edildi. Forum İstanbul’daki yarışta tüm gün DJ ve MC ile eğlence devam ederken katılımcılar ünlü drone pilotları ile tanışma imkânı yakaladı. Türkiye’nin en ünlü DJ’lerinden Ozan Doğulu, Forum İstanbul’daki Tech Drone League yarışlarının finalinde binlerce kişiye keyifli saatler yaşattı. Doğulu ayrıca drone yarış pilotlarının dronelarını kontrol etmek için kullandığı FPV (First Person View) gözlüğü de takarak drone yarış dünyasını ilk kez deneyimledi. Pist babalar ve çocuklarının 16 Haziran’da ise Babalar Günü vesilesiyle pist bu kez babalar ve çocuklarına açıldı. FPV şov uçuşlarının da yapıldığı pistte TDL eğitmenleri dileyenlere drone uçuş eğitimi verirken; drone simülatörleri, VR deneyim, maker alanı, Segwayler, elle kumandalı dronelar, topla drone vurma gibi eğlenceli içeriklerle etkinlikler gerçekleştirildi. Babalar gününe özel yarışmaların kazananlarına madalyaları takdim edildi. 0’dan 200 kilometre hıza sadece 1,5 saniyede ulaşabilen droneların nefes kesen rekabeti, tüm dünyada Formula 1’e rakip olarak gösteriliyor. Forum İstanbul Hakkında: İstanbul Bayrampaşa’da toplam 495.000 metrekarelik inşaat alanına sahip Forum İstanbul 176.245 metrekare kiralanabilir alanı, ulusal ve uluslararası 286 markası ile yalnız Türkiye’nin değil Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezlerinden biri. Mağaza karması, etkinlikleri, mimarisi, sanat eserleriyle de İstanbul’da yeni bir hayatın yolunu açan Forum İstanbul Alışveriş ve Yaşam Merkezi, E5 ve TEM otoyolunun bağlantı noktasında konumlanması, yeni metro hatları üzerinde olması, İstanbul Havalimanı’na sadece 35 dk’da ulaşılabilir olması ile, sadece İstanbullulara değil, İstanbul’u ziyaret eden yerli ve yabancı ziyaretçiler için rahat ulaşım ve alışveriş ortamı sunuyor. Tech Drone League / TDL Drone Sporları Kulübü Hakkında: Tech Drone League, yakın gelecekte ülkemizde de ihtiyaç duyulacak uygun donanımlı drone pilotları, mekanisyenleri, teknik personelini yetiştirmeyi misyon edinmiştir. ‘’TDL’’, drone teknolojisinin, sporunun, üretiminin, eğitimlerinin, ‘’maker’’ eğitimlerinin disiplinli ve markalaşmış kurumsal bir yapıda, zenginleştirilmiş içeriklerle ülkemizde de gelişmesini sağlamak için 2016 yılında kurulmuştur. Tech Drone League ve TDL Drone Sporları Kulübü Derneği, kurumsal öğelerden oluşan projeleri, etkinlikleri, eğitimleri ile Türkiye’nin drone sporları konusunda profesyonelleşmiş 50 sporcu, 25 eğitmeni ile hizmet veren ilk ve tek markasıdır.

Dronelar kozlarını Forum İstanbul’da paylaştı!

Forum İstanbul ve Tech Drone League’in düzenlediği drone yarışı, 15 Haziran’da Forum İstanbul Metro Meydan’da gerçekleşti. 200km hıza sadece 1,5 saniyede çıkan dronelar, akşam saatlerindeki finalde, ledlerle ışıklandırılmış 7 engel ve 9 dönüşten oluşan 250 metrelik özel pisti en önde tamamlamak için kıyasıya mücadele etti.

GELİŞEN teknolojiyi her alanda destekleyen Forum İstanbul, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin en büyük drone yarışına ev sahipliği yaptı. Büyük heyecana sahne olan yarışta 3. Adana’dan Buğra Kaan Kabakçı, 2. Hollanda’dan Vince Irie, 1. ise İzmir’den Berat Özdemir oldu. Ödül olarak birinciye 1500TL, ikinciye 1000TL, üçüncüye 500TL, dördüncüye ve simülatör yarışması kazananlarına ise yurt dışından ödül almış TDL pilotu Barış Alptarafından tasarlanan DWorks R21 frame verildi.

Ozan Doğulu canlı performansıyla renk kattı

Yarıştan önce pilotların sürüşüne açılan simülatörde kazanan Murat Ramadanoğlu olurken 4’ten 10’a kadar dereceye giren pilotlara da madalyaları takdim edildi.

Forum İstanbul’daki yarışta tüm gün DJ ve MC ile eğlence devam ederken katılımcılar ünlü drone pilotları ile tanışma imkânı yakaladı.

Türkiye’nin en ünlü DJ’lerinden Ozan Doğulu, Forum İstanbul’daki Tech Drone League yarışlarının finalinde binlerce kişiye keyifli saatler yaşattı. Doğulu ayrıca drone yarış pilotlarının dronelarını kontrol etmek için kullandığı FPV (First Person View) gözlüğü de takarak drone yarış dünyasını ilk kez deneyimledi.

Pist babalar ve çocuklarının

16 Haziran’da ise Babalar Günü vesilesiyle pist bu kez babalar ve çocuklarına açıldı. FPV şov uçuşlarının da yapıldığı pistte TDL eğitmenleri dileyenlere drone uçuş eğitimi verirken; drone simülatörleri, VR deneyim, maker alanı, Segwayler, elle kumandalı dronelar, topla drone vurma gibi eğlenceli içeriklerle etkinlikler gerçekleştirildi. Babalar gününe özel yarışmaların kazananlarına madalyaları takdim edildi.

0’dan 200 kilometre hıza sadece 1,5 saniyede ulaşabilen droneların nefes kesen rekabeti, tüm dünyada Formula 1’e rakip olarak gösteriliyor.

Forum İstanbul Hakkında:

İstanbul Bayrampaşa’da toplam 495.000 metrekarelik inşaat alanına sahip Forum İstanbul 176.245 metrekare kiralanabilir alanı, ulusal ve uluslararası 286 markası ile yalnız Türkiye’nin değil Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezlerinden biri. Mağaza karması, etkinlikleri, mimarisi, sanat eserleriyle de İstanbul’da yeni bir hayatın yolunu açan Forum İstanbul Alışveriş ve Yaşam Merkezi, E5 ve TEM otoyolunun bağlantı noktasında konumlanması, yeni metro hatları üzerinde olması, İstanbul Havalimanı’na sadece 35 dk’da ulaşılabilir olması ile, sadece İstanbullulara değil, İstanbul’u ziyaret eden yerli ve yabancı ziyaretçiler için rahat ulaşım ve alışveriş ortamı sunuyor.

Tech Drone League / TDL Drone Sporları Kulübü Hakkında:

Tech Drone League, yakın gelecekte ülkemizde de ihtiyaç duyulacak uygun donanımlı drone pilotları, mekanisyenleri, teknik personelini yetiştirmeyi misyon edinmiştir.

‘’TDL’’, drone teknolojisinin, sporunun, üretiminin, eğitimlerinin, ‘’maker’’ eğitimlerinin disiplinli ve markalaşmış kurumsal bir yapıda, zenginleştirilmiş içeriklerle ülkemizde de gelişmesini sağlamak için 2016 yılında kurulmuştur.

Tech Drone League ve TDL Drone Sporları Kulübü Derneği, kurumsal öğelerden oluşan projeleri, etkinlikleri, eğitimleri ile Türkiye’nin drone sporları konusunda profesyonelleşmiş 50 sporcu, 25 eğitmeni ile hizmet veren ilk ve tek markasıdır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2WSzSgZ
via IFTTT

Rolls-Royce, Orta Doğu’daki Servis Ağını Genişletmek için Sanad Aerotech’le Anlaştı ROLLS-ROYCE, ORTA DOĞUDAKİ SERVİS AĞINI SANAD AEROTECH İLE GENİŞLETİYOR Rolls-Royce, Sanad Aerotech’in Abu Dhabi’de işlettiği yeni bir bağımsız Yetkili Bakım Merkezi’yle global servis ağını genişletiyor. Sanad Aerotech, gittikçe genişleyen bağımsız Yetkili Bakım Merkezleri ağına katılımıyla global operatörler için eksiksiz Trent 700 bakım servisleri sağlayacak. Trent 700, şu anda 800’den fazla Airbus A330’u çalıştırıyor ve dünya genelinde 83 operatörle uçuyor. Bu anlaşma, Rolls-Royce’un önemli bölgesel lokasyonlarda yer alan servis merkezleriyle stratejik ortaklıklar kurarak bakım kapasitesini nasıl büyüttüğünü ortaya koyuyor. Rolls-Royce Sivil Havacılık Müşteri Kurulu Başkanı Dominic Horwood, konuyla ilgili görüşlerini “Bu anlaşma, yalnızca Trent’in gücünü değil, aynı zamanda geniş bir servis ağına olan adanmışlığımızı ve ihtiyaç duyduğumuz yerlerde daha büyük bir servis kapasitesi için stratejik plan yapabildiğimizi gösteriyor. Birçok Trent 700 motoru ilk yaşam döngülerinin sonuna ulaşırken Sanad Aerotech, ağımıza değerli bir ekleme olacak, Orta Doğu bölgesi ve ötesindeki müşterilerimiz için uçak mevcudiyetini sağlayarak gerekli bakım işlerimizi tamamlayacak.” diyerek açıkladı. Rolls-Royce Trent 700 müşterileri artık Orta Doğu’daki artan kapasiteden faydalanacak. Sanad Aerotech ile yapılan bu anlaşma, Rolls-Royce’un Abu Dhabi Uluslararası Havalimanındaki yenilikçi tesisinde yıllık olarak servis yaptığı Trent 700 sayısını üçe katlayacak. Sanad Aerotech’in sahibi ise bu bölgede otuz yıldır varlık gösteren ve önemli bir tecrübeye sahip olan Mubadala Investment Company. Sanad Aerotech’in İcra Kurulu Başkanı Mansoor Janahi ise “Sanad Aerotech için Rolls-Royce bağımsız Yetkili Bakım Merkezi olmak büyük bir kilometre taşı ve Abu Dhabi’yi lider bir küresel havacılık merkezi olarak şekillendirmeye yönelik devam eden çabamızın önemli bir parçası. “Bu anlaşma, Trent 700’e yönelik kapasitelerimizin artırılmasını da beraberinde getiriyor. Bu durum hem Rolls-Royce’a hem de mevcut müşterilerimize motorların en yüksek kaliteyle bakımını yapan yetkinliğimiz ve çok uluslu iş gücümüzü sunarak fayda sağlayacak.” şeklinde konuştu. Bu yeni ortaklık, Rolls-Royce servislerinin uçak mevcudiyetini en üst seviyeye çıkarmak için kapasitesi gittikçe artan, rekabetçi ve esnek bir servis stratejisini destekliyor.

ROLLS-ROYCE, ORTA DOĞUDAKİ SERVİS AĞINI SANAD AEROTECH İLE GENİŞLETİYOR

Rolls-Royce, Sanad Aerotech’in Abu Dhabi’de işlettiği yeni bir bağımsız Yetkili Bakım Merkezi’yle global servis ağını genişletiyor.

Sanad Aerotech, gittikçe genişleyen bağımsız Yetkili Bakım Merkezleri ağına katılımıyla global operatörler için eksiksiz Trent 700 bakım servisleri sağlayacak. Trent 700, şu anda 800’den fazla Airbus A330’u çalıştırıyor ve dünya genelinde 83 operatörle uçuyor. Bu anlaşma, Rolls-Royce’un önemli bölgesel lokasyonlarda yer alan servis merkezleriyle stratejik ortaklıklar kurarak bakım kapasitesini nasıl büyüttüğünü ortaya koyuyor.

Rolls-Royce Sivil Havacılık Müşteri Kurulu Başkanı Dominic Horwood, konuyla ilgili görüşlerini “Bu anlaşma, yalnızca Trent’in gücünü değil, aynı zamanda geniş bir servis ağına olan adanmışlığımızı ve ihtiyaç duyduğumuz yerlerde daha büyük bir servis kapasitesi için stratejik plan yapabildiğimizi gösteriyor. Birçok Trent 700 motoru ilk yaşam döngülerinin sonuna ulaşırken Sanad Aerotech, ağımıza değerli bir ekleme olacak, Orta Doğu bölgesi ve ötesindeki müşterilerimiz için uçak mevcudiyetini sağlayarak gerekli bakım işlerimizi tamamlayacak.” diyerek açıkladı.

Rolls-Royce Trent 700 müşterileri artık Orta Doğu’daki artan kapasiteden faydalanacak. Sanad Aerotech ile yapılan bu anlaşma, Rolls-Royce’un Abu Dhabi Uluslararası Havalimanındaki yenilikçi tesisinde yıllık olarak servis yaptığı Trent 700 sayısını üçe katlayacak. Sanad Aerotech’in sahibi ise bu bölgede otuz yıldır varlık gösteren ve önemli bir tecrübeye sahip olan Mubadala Investment Company.

Sanad Aerotech’in İcra Kurulu Başkanı Mansoor Janahi ise “Sanad Aerotech için Rolls-Royce bağımsız Yetkili Bakım Merkezi olmak büyük bir kilometre taşı ve Abu Dhabi’yi lider bir küresel havacılık merkezi olarak şekillendirmeye yönelik devam eden çabamızın önemli bir parçası. “Bu anlaşma, Trent 700’e yönelik kapasitelerimizin artırılmasını da beraberinde getiriyor. Bu durum hem Rolls-Royce’a hem de mevcut müşterilerimize motorların en yüksek kaliteyle bakımını yapan yetkinliğimiz ve çok uluslu iş gücümüzü sunarak fayda sağlayacak.” şeklinde konuştu.

Bu yeni ortaklık, Rolls-Royce servislerinin uçak mevcudiyetini en üst seviyeye çıkarmak için kapasitesi gittikçe artan, rekabetçi ve esnek bir servis stratejisini destekliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2MWo0WI
via IFTTT

Çevre Dostu Emirates Çevre Dostu Emirates Emirates, çevre stratejisinin önemli bir parçası olan sürdürülebilirlik konusunda attığı adımlarla fark yaratmaya devam ediyor. Havayolu, tüm ağı dahilinde, uçaklarındaki tek kullanımlık plastik ürün miktarını azaltacağını taahhüt etti. İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, Haziran ayı itibarı ile uçaklarındaki tek kullanımlık plastik ürün miktarını azaltacağını belirterek çevre dostu kağıt pipet kullanımına geçildiğini açıkladı. Kısa zaman içerisinde Emirates’in tüm uçuşları, plastik pipet kullanımı olmadan gerçekleştirilecek. Şirket, uzun zamandır, çeşitli uzun vadeli sürdürülebilirlik projeleri üzerine çalışıyor. Plastik pipetlerin yanı sıra, plastik kokteyl çubukları ve karıştırıcıları da yıl sonuna kadar, çevre dostu alternatifleri ile değiştirilecek. Ağustos ayından itibaren, uçak içi ürün satışlarında kullanılan plastik torbalar da kâğıt torbalarla değiştirilecek. Bu girişim sayesinde, her yıl tahmini 81.7 milyon tek kullanımlık plastik atığın doğaya karışması engellenmiş olacak. Emirates uçuşlarında, uçakta çeşitli geri dönüşüm girişimlerinin araştırılmasına yönelik denemeler gerçekleştirildi. Uzun vadeli vizyonunun bir parçası olarak, kabin ekiplerindeki personellerin önerileri ile Dubai ve diğer noktalarda geri dönüşüme dahil edilmek üzere, büyük plastik şişeler uçaktayken ayrıştırılıyor. Bu sayede, her ay tahmini 3 ton ya da 150,000 civarında plastik şişenin, doğaya karışmasının önüne geçiliyor. Uçaktaki plastiklere yönelik tam bir inceleme gerçekleştirildi ve önümüzdeki birkaç ay içerisinde, şirket, plastik atıklarla başa çıkmaya yönelik yeni girişimleri de aşama aşama uygulamaya başlayacak. 2017 yılında, Emirates, Economy Class kabinlerine yönelik, geri dönüştürülmüş plastik şişelerden yapılan ecoTHREAD battaniyeleri kullanmaya başlamıştı. Her bir battaniye, 28 geri dönüştürülmüş plastik şişeden oluşuyor ve bu yılın sonuna kadar, Emirates, sadece bu girişim ile 88 milyon plastik şişenin, doğaya zarar vermesini önlemiş olacak. Emirates’in çevre ve sürdürülebilirlik faaliyetleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için: www.emirates.com/environment Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 157 noktaya taşıyor. Emirates, İstanbul Havalimanı ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştiriyor. 777-200LR

Air Astana yine Orta Asya ve Hindistan’ın En İyi Havayolu Skytrax World Airline Awards, Air Astana’yi üst üste 8 yıl ödüllendirdi.   Kazakistan’ın bayrak taşıyıcısı Air Astana, üst üste sekizinci kez Skytrax World Airline Ödülleri’nde “Orta Asya ve Hindistan’ın En İyi Havayolu Şirketi” ödülünü alarak 4 Yıldızlı hizmet mükemmelliği kazandı. Prestijli ödül töreni 18 Haziran 2019’da Le Bourget’teki 53’üncü Paris Hava Şovunu’da gerçekleştirildi. Skytrax Dünya Havayolu Ödülleri, tüm dünyada bağımsız, tarafsız ve küresel olan değerli bir kıyaslama aracı olarak kabul edilmektedir. Anket, tüm kabinlerde (Birinci Sınıf, Business Class, Premium Economy Class ve Economy class), iş ve tatil amaçlı seyahat edenlerin yolcu memnuniyetini ölçmektedir. 10 aylık bir süre zarfında 21 milyondan fazla yolcunun yerdeki ve havadaki havayolları ile ilgili deneyimlerini araştırılmaktadır. Anket, yolcu memnuniyetini, check-in, boarding, uçak içi koltuk konforu, kabin temizliği, yiyecek, içecek, uçak içi eğlence ve personel servisi dahil olmak üzere, havayolunun çeşitli ürün ve hizmet performansını ölçtüler. Ankett, en büyük uluslararası havayollarından daha küçük yerli havayollarına kadar 300 havayolunun kapsamaktadır. Air Astana’nın Başkanı ve CEO’su Peter Foster “Skytrax, havayolu hizmeti için Altın Standart olduğundan, dünyanın geniş bir bölgesini kapsayan ve birçok mükemmel havayolu şirketi içeren bölgesel ligimizde bir kez daha bu ödülü kazanmış olmaktan mutluluk duyuyoruz. Müşterilerimize ve meslektaşlarıma minnettarım ”, dedi.

Skytrax World Airline Awards, Air Astana’yi üst üste 8 yıl ödüllendirdi.

 

Kazakistan’ın bayrak taşıyıcısı Air Astana, üst üste sekizinci kez Skytrax World Airline Ödülleri’nde “Orta Asya ve Hindistan’ın En İyi Havayolu Şirketi” ödülünü alarak 4 Yıldızlı hizmet mükemmelliği kazandı. Prestijli ödül töreni 18 Haziran 2019’da Le Bourget’teki 53’üncü Paris Hava Şovunu’da gerçekleştirildi.

Skytrax Dünya Havayolu Ödülleri, tüm dünyada bağımsız, tarafsız ve küresel olan değerli bir kıyaslama aracı olarak kabul edilmektedir. Anket, tüm kabinlerde (Birinci Sınıf, Business Class, Premium Economy Class ve Economy class), iş ve tatil amaçlı seyahat edenlerin yolcu memnuniyetini ölçmektedir.

10 aylık bir süre zarfında 21 milyondan fazla yolcunun yerdeki ve havadaki havayolları ile ilgili deneyimlerini araştırılmaktadır. Anket, yolcu memnuniyetini, check-in, boarding, uçak içi koltuk konforu, kabin temizliği, yiyecek, içecek, uçak içi eğlence ve personel servisi dahil olmak üzere, havayolunun çeşitli ürün ve hizmet performansını ölçtüler. Ankett, en büyük uluslararası havayollarından daha küçük yerli havayollarına kadar 300 havayolunun kapsamaktadır.

Air Astana’nın Başkanı ve CEO’su Peter Foster “Skytrax, havayolu hizmeti için Altın Standart olduğundan, dünyanın geniş bir bölgesini kapsayan ve birçok mükemmel havayolu şirketi içeren bölgesel ligimizde bir kez daha bu ödülü kazanmış olmaktan mutluluk duyuyoruz. Müşterilerimize ve meslektaşlarıma minnettarım ”, dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2ItQuCZ
via IFTTT

18 Haziran 2019 Salı

Boeing, Havacılık, Uzay ve Savunma Sektöründe 2028 Yılına Kadar 8,7 Trilyon Dolar Değerinde Pazar Öngörüyor Boeing, Havacılık, Uzay ve Savunma Sektöründe 2028 Yılına Kadar 8,7 Trilyon Dolar Değerinde Pazar Öngörüyor Ticari hava yolculuğu, savunma, uzay ve hizmet pazarında talep artışı bekleniyor. 20 yıllık ticari görünümde, 44.040 yeni uçak ve satış sonrası hizmetlere olan taleple güç bulan 16 trilyon dolar değerinde bir pazar öngörülüyor. Boeing Piyasa Görünümü’ne (BMO) göre, güçlü ticari havacılık endüstrisi, istikrarlı savunma harcamaları ve tüm platformların ticari ömürleri boyunca bakım ihtiyacı, havacılık, uzay ve savunma endüstrisini giderek büyütmektedir. Paris Air Show’da (Paris Havacılık Fuarı) açıklanan Piyasa Görünümü, havacılık, uzay ve savunma pazarının önümüzdeki 10 yıl içinde, bir önceki yılki değeri 8,1 trilyon dolardan 8,7 trilyon dolara ulaşacağını öngörmektedir. BMO, havayolu şirketlerinin eskiyen uçaklarını daha etkin, yakıt tasarruflu modellerle değiştirmesinin yanı sıra yerleşik ve gelişmekte olan pazarlarda istikrarlı bir şekilde artan hava yolculuğu doğrultusunda filoların genişlemesiyle birlikte 2028 yılına kadar ticari uçaklara yönelik 3,1 trilyon dolar değerinde bir talep olacağını tahmin etmektedir. BMO ayrıca, hükümetlerin askeri platform ve sistemleri modernize etmeleri, yeni teknolojileri, kabiliyetleri takip etmeleri ve denizden uzaya keşif çalışmalarını hızlandırmalarıyla birlikte önümüzdeki on yıl içinde savunma ve uzay pazarında 2,5 trilyon dolar değerinde fırsatın ortaya çıkacağını öngörmektedir. Tahmin edilen harcamalar – askeri uçak ve otonom sistemlerden uydular, uzay araçları ve diğer ürünlere uzanan bir yelpazede – doğası gereği küresel olmayı sürdürmektedir ve harcamaların yüzde 40’ının Amerika Birleşik Devletleri harici ülkelerde gerçekleşmesi beklenmektedir. Savunma, uzay ve ticari havacılık platformların ticari ömürlerini destekleyecek çözümlerin 2028 yılına kadar 3,1 trilyon dolarlık satış sonrası hizmetler pazarını teşvik etmesi beklenmektedir. Boeing Finans Direktörü ve Kurumsal Performans & Strateji Başkan Yardımcısı Greg Smith, “Uzay, havacılık ve savunma sektörleri; ticari, savunma ve hizmet alanlarındaki sağlam temellerden ve coğrafyaya görüşen ve git gide daha dengeli bir görünüm sergileyen değiştirme ve büyüme taleplerinden güç alarak uzun vadede sağlıklı ve büyüyen bir endüstri olmaya devam edecektir,” dedi. Boeing, Paris Air Show kapsamında ayrıca, ticari uçaklar ve hizmetler pazarını derinlemesine inceleyen daha uzun vadeli tahmini yıllık Mevcut Piyasa Görünümü’nü (CMO) de açıkladı. Yeni açıklanan rapor, büyüyen yolcu hacmi ve artan uçak emeklilikleri sebebiyle, geçen yıla göre yüzde 3 artışla, önümüzdeki 20 yılda 6,8 trilyon dolar değerinde 44.040 yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını öngörmektedir. Küresel ticari uçak filosu da 9,1 trilyon dolar değerindeki servis hizmetine ihtiyaç duyarak, 2038 yılına kadar toplam 16 trilyon dolar değerinde ticari pazar fırsatı yaratacaktır. Boeing Ticari Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, “Ticari havacılık sektörü güçlükleri yenme yeteneğini defalarca göstermiştir. Yolcu ve kargo trafiği artışında son dönemde yaşanan yavaşlamalara rağmen tüm göstergeler endüstrimizin eşi benzeri olmayan karlı büyümesini koruyacağına işaret etmektedir. Aslına bakılırsa, geçmişte gördüğümüzden çok daha geniş, daha derin ve daha dengeli bir piyasa görmekteyiz. Sağlıklı piyasa şartları, ticari filonun önümüzdeki yirmi yıl içinde iki katına çıkmasını ve bu filoyu destekleyecek servis hizmetleri ekosisteminin gelişmesini teşvik edecek.” dedi. Piyasa Görünüm Uzmanları, yeni uçak teslimatlarının yüzde 44’ünün yaşlanan uçakların değişimi çerçevesinde yapılacağını, kalan teslimatların da trafiğin büyümesine katkıda bulunacağını ifade etmektedir. Bununla beraber, yeni uçaklar, yolcu trafiğinin ortalama yüzde 4,6; kargo trafiğinin ise ortalama yüzde 4,2 büyüyeceği bir sanayiyi destekleyecektir. Yeni uçaklar ve hizmette kalacak uçaklarla birlikte küresel ticari filonun 2038 yılına kadar 50.660’a ulaşması beklenmektedir. Küresel filodaki tahmini uçak sayısının ilk kez 50.000’i aşması öngörülmektedir. 737 MAX’ın dahil olduğu dar gövde uçaklar, havayolu şirketlerinin 32.420 yeni uçak talebinde bulunmasının beklendiği en büyük segment olmayı sürdürmektedir. 3,8 trilyon değerindeki bu pazar, genel olarak, düşük fiyatla hizmet sunan havayollarının büyümesindeki süreklilik, sağlıklı değişim talebi ve Asya Pasifik bölgesinde devam eden büyüme ile desteklenmektedir. Boeing, geniş gövdeli uçak segmentinde, önümüzdeki 20 yıl içinde değeri 2,6 trilyondan fazla olan 8.340 uçak talebi olacağını öngörmektedir. Eskiyen ve birkaç yıl içerisinde değiştirilmesi gereken çok sayıda uçak, geniş gövdeli uçaklara olan talebi kısmen tetiklemektedir. Havayolu şirketlerinin, daha geniş uçaklara olan talebi artıracak şekilde 1.040 yeni üretim kargo uçağına ihtiyaç duyması beklenmektedir. Boyutlarına göre 2038 yılına kadar boyutlarına göre Yeni Uçak Teslimatları Uçak tipi Koltuk sayısı Toplam teslimat sayısı Piyasa değeri Bölgesel jetler 90 ve altı 2.240 105 milyar $ Dar gövdeli 90 ve üstü 32.420 3.775 milyar $ Geniş gövdeli 8.340 2.650 milyar $ Kargo geniş gövdeli ——— 1.040 300 milyar $ Toplam ——— 44.040 6.800 milyar $ Küresel uçak filosu; tedarik zinciri desteği (parçalar ve parça lojistiği), bakım ve mühendislik hizmetleri, uçak modifikasyonları ve havayolu operasyonları dahil olmak üzere, havacılık hizmetleri için ciddi talep yaratmaya devam edecektir. Boeing, önümüzdeki 20 yıl boyunca, yılda yüzde 4,2 büyüyen ve 9,1 trilyon dolar değere ulaşan ticari havacılık hizmetleri pazarı öngörmektedir. Yeni teknolojilerin yanı sıra daha fazla verimlilik, güvenilirlik ve güvenlik arayışının sürekli beslediği bu pazarın son derece dinamik ve heyecan verici olduğunu belirten Tinseth, “Teknoloji cephesinde, uçakları denetlemek için drone kullanan havayolu şirketleri, uçak bakımı ve performansını artırmak için veri analizine yönelen üreticiler görüyoruz. Hepsinden önemlisi, havayolu şirketleri, tedarikçilerinden; müşterilerine daha verimli ve güvenilir hizmet sunmalarına yardımcı olacak çözümler üretmelerini beklemektedir.” açıklamasında bulundu. Bir uçağın, sistemlerinin, bileşenlerinin ve yapısının uçabilirliğini sürdürmeyi ve yenilemeyi hedefleyen görevleri, içeren hizmetler kapsamındaki temel kategorilerde; bakım ve mühendislik hizmetlerine yönelik 2,4 trilyon dolarlık pazar öngörülmektedir. Bir diğer temel kategori ise uçuş kabini, kabin hizmetleri, mürettebat eğitimi ve yönetimi ve havayolu operasyonlarını kapsayan 1,1 trilyon dolarlık uçuş operasyonlarıdır. 2038 yılında kadar hizmet kategorisine göre Ticari Havacılık Hizmetleri Hizmet kategorisi Piyasa değeri Kurumsal & Harici 155 milyar $ Pazarlama & Planlama 545 milyar $ Uçuş Operasyonları 1.175 milyar $ Bakım & Mühendislik 2.400 milyar $ Yer Hizmetleri & Kargo Operasyonları 4.825 milyar $ Asya-Pasifik pazarı, Çin de dahil olmak üzere, toplam uçak teslimatlarının yüzde 40’ını ve toplam hizmet değerinin yüzde 38’ini oluşturarak gelecekteki büyümeye öncülük etmeyi sürdürecektir. Kuzey Amerika ve Avrupa, gelecekteki büyüme için ilk üç içindedir. 2038 yılına kadar bölgelere göre ticari pazar Bölge Uçak teslimatları Hizmet pazarı Asya Pasifik 17.390 3.480 milyar $ Kuzey Amerika 9.130 1.980 milyar $ Avrupa 8.990 1.865 milyar $ Ortadoğu 3.130 790 milyar $ Latin Amerika 2.960 500 milyar $ Rusya/BDT 1.280 270 milyar $ Afrika 1.160 215 milyar $ Toplam 44.040 9.100 milyar $ Tüm dünyada büyümekte olan ticari filo, daha fazla pilot, teknisyen ve kabin personeli ihtiyacı yaratacaktır. Boeing’in 2019 yılı Pilot ve Teknisyen Görünümü, sivil havacılık endüstrisinin 2038 yılına kadar yaklaşık 2,5 milyon yeni havacılık personeline ihtiyaç duyacağını öngörmektedir. Mevcut Piyasa Görünümü raporu (CMO), Boeing’in en uzun soluklu uçak tahmini raporu olup havacılık endüstrisinin en kapsamlı analizi olarak değerlendirilmektedir. CMO ve diğer Boeing pazar tahminlerine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz: https://www.boeing.com/commercial/market/ İleriye Dönük Bilgi, Risk ve Belirsizliğe Tabidir. Bu bültende yer verilen bazı ifadeler, 1995 tarihli Özel Menkul Kıymetler Hukuki Dava Reformu Yasası dâhilinde “ileriye dönük” olabilir. “Beklemek”, “tahmin etmek”, “planlamak”, “tasarlamak”, “inanmak”, “tahmin yürütmek” gibi kelimeler ve benzeri ifadeler, bu ileriye dönük ifadeleri tanımlamak için kullanılmaktadır. İleriye dönük ifadelere ilişkin örnekler arasında gelecek planlarımız, işle ilgili beklentilerimiz, mali şartlar ve faaliyet sonuçlarının yanı sıra, herhangi bir tarihi veya güncel gerçek ile doğrudan ilişkisi olmayan diğer ifadeler yer almaktadır. İleriye dönük ifadeler, doğru olduğu tam olarak kanıtlanamayan gelecekte gerçekleşmesi beklenen olaylar hakkında güncel varsayımlara dayanmaktadır. Bu ifadeler garanti olmamakla birlikte tahmin edilmesi zor olan durumlardaki risklere, belirsizliklere ve değişikliklere bağlı olmaktadır. Gerçek sonuçların ileriye dönük açıklamalardan somut biçimde farklı olmasına neden olabilecek pek çok faktör vardır. Bunlar; ABD’deki ve dünyadaki ekonomik koşulların etkisi ve bizi ya da müşterilerimizi etkileyebileceklerinden genel sanayi koşulları ve bunların yanı sıra Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yaptığımız başvurularda daha önce ve zaman zaman açıkladığımız diğer önemli faktörlerdir. İleriye dönük açıklamalar yalnızca yapıldıkları tarih itibariyle geçerlidir ve bu türden açıklamalarımızı kanunun mecbur tuttuğu haller dışında güncelleme veya düzeltmek gibi bir yükümlülüğü üstlenmemekteyiz.

Boeing, Havacılık, Uzay ve Savunma Sektöründe 2028 Yılına Kadar 8,7 Trilyon Dolar Değerinde Pazar Öngörüyor

  • Ticari hava yolculuğu, savunma, uzay ve hizmet pazarında talep artışı bekleniyor.
  • 20 yıllık ticari görünümde, 44.040 yeni uçak ve satış sonrası hizmetlere olan taleple güç bulan 16 trilyon dolar değerinde bir pazar öngörülüyor.

Boeing Piyasa Görünümü’ne (BMO) göre, güçlü ticari havacılık endüstrisi, istikrarlı savunma harcamaları ve tüm platformların ticari ömürleri boyunca bakım ihtiyacı, havacılık, uzay ve savunma endüstrisini giderek büyütmektedir. Paris Air Show’da (Paris Havacılık Fuarı) açıklanan Piyasa Görünümü, havacılık, uzay ve savunma pazarının önümüzdeki 10 yıl içinde, bir önceki yılki değeri 8,1 trilyon dolardan 8,7 trilyon dolara ulaşacağını öngörmektedir.

BMO, havayolu şirketlerinin eskiyen uçaklarını daha etkin, yakıt tasarruflu modellerle değiştirmesinin yanı sıra yerleşik ve gelişmekte olan pazarlarda istikrarlı bir şekilde artan hava yolculuğu doğrultusunda filoların genişlemesiyle birlikte 2028 yılına kadar ticari uçaklara yönelik 3,1 trilyon dolar değerinde bir talep olacağını tahmin etmektedir.

BMO ayrıca, hükümetlerin askeri platform ve sistemleri modernize etmeleri, yeni teknolojileri, kabiliyetleri takip etmeleri ve denizden uzaya keşif çalışmalarını hızlandırmalarıyla birlikte önümüzdeki on yıl içinde savunma ve uzay pazarında 2,5 trilyon dolar değerinde fırsatın ortaya çıkacağını öngörmektedir. Tahmin edilen harcamalar – askeri uçak ve otonom sistemlerden uydular, uzay araçları ve diğer ürünlere uzanan bir yelpazede – doğası gereği küresel olmayı sürdürmektedir ve harcamaların yüzde 40’ının Amerika Birleşik Devletleri harici ülkelerde gerçekleşmesi beklenmektedir.

Savunma, uzay ve ticari havacılık platformların ticari ömürlerini destekleyecek çözümlerin 2028 yılına kadar 3,1 trilyon dolarlık satış sonrası hizmetler pazarını teşvik etmesi beklenmektedir.

Boeing Finans Direktörü ve Kurumsal Performans & Strateji Başkan Yardımcısı Greg Smith, “Uzay, havacılık ve savunma sektörleri; ticari, savunma ve hizmet alanlarındaki sağlam temellerden ve coğrafyaya görüşen ve git gide daha dengeli bir görünüm sergileyen değiştirme ve büyüme taleplerinden güç alarak uzun vadede sağlıklı ve büyüyen bir endüstri olmaya devam edecektir,” dedi.

Boeing, Paris Air Show kapsamında ayrıca, ticari uçaklar ve hizmetler pazarını derinlemesine inceleyen daha uzun vadeli tahmini yıllık Mevcut Piyasa Görünümü’nü (CMO) de açıkladı. Yeni açıklanan rapor, büyüyen yolcu hacmi ve artan uçak emeklilikleri sebebiyle, geçen yıla göre yüzde 3 artışla, önümüzdeki 20 yılda 6,8 trilyon dolar değerinde 44.040 yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını öngörmektedir. Küresel ticari uçak filosu da 9,1 trilyon dolar değerindeki servis hizmetine ihtiyaç duyarak, 2038 yılına kadar toplam 16 trilyon dolar değerinde ticari pazar fırsatı yaratacaktır.

Boeing Ticari Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, “Ticari havacılık sektörü güçlükleri yenme yeteneğini defalarca göstermiştir. Yolcu ve kargo trafiği artışında son dönemde yaşanan yavaşlamalara rağmen tüm göstergeler endüstrimizin eşi benzeri olmayan karlı büyümesini koruyacağına işaret etmektedir. Aslına bakılırsa, geçmişte gördüğümüzden çok daha geniş, daha derin ve daha dengeli bir piyasa görmekteyiz. Sağlıklı piyasa şartları, ticari filonun önümüzdeki yirmi yıl içinde iki katına çıkmasını ve bu filoyu destekleyecek servis hizmetleri ekosisteminin gelişmesini teşvik edecek.” dedi.

Piyasa Görünüm Uzmanları, yeni uçak teslimatlarının yüzde 44’ünün yaşlanan uçakların değişimi çerçevesinde yapılacağını, kalan teslimatların da trafiğin büyümesine katkıda bulunacağını ifade etmektedir. Bununla beraber, yeni uçaklar, yolcu trafiğinin ortalama yüzde 4,6; kargo trafiğinin ise ortalama yüzde 4,2 büyüyeceği bir sanayiyi destekleyecektir. Yeni uçaklar ve hizmette kalacak uçaklarla birlikte küresel ticari filonun 2038 yılına kadar 50.660’a ulaşması beklenmektedir. Küresel filodaki tahmini uçak sayısının ilk kez 50.000’i aşması öngörülmektedir.

737 MAX’ın dahil olduğu dar gövde uçaklar, havayolu şirketlerinin 32.420 yeni uçak talebinde bulunmasının beklendiği en büyük segment olmayı sürdürmektedir. 3,8 trilyon değerindeki bu pazar, genel olarak, düşük fiyatla hizmet sunan havayollarının büyümesindeki süreklilik, sağlıklı değişim talebi ve Asya Pasifik bölgesinde devam eden büyüme ile desteklenmektedir.

Boeing, geniş gövdeli uçak segmentinde, önümüzdeki 20 yıl içinde değeri 2,6 trilyondan fazla olan 8.340 uçak talebi olacağını öngörmektedir. Eskiyen ve birkaç yıl içerisinde değiştirilmesi gereken çok sayıda uçak, geniş gövdeli uçaklara olan talebi kısmen tetiklemektedir. Havayolu şirketlerinin, daha geniş uçaklara olan talebi artıracak şekilde 1.040 yeni üretim kargo uçağına ihtiyaç duyması beklenmektedir.

Boyutlarına göre 2038 yılına kadar boyutlarına göre Yeni Uçak Teslimatları
Uçak tipi Koltuk sayısı Toplam teslimat sayısı Piyasa değeri
Bölgesel jetler 90 ve altı 2.240 105 milyar $
Dar gövdeli 90 ve üstü 32.420 3.775 milyar $
Geniş gövdeli 8.340 2.650 milyar $
Kargo geniş gövdeli ——— 1.040 300 milyar $
Toplam ——— 44.040 6.800 milyar $

Küresel uçak filosu; tedarik zinciri desteği (parçalar ve parça lojistiği), bakım ve mühendislik hizmetleri, uçak modifikasyonları ve havayolu operasyonları dahil olmak üzere, havacılık hizmetleri için ciddi talep yaratmaya devam edecektir. Boeing, önümüzdeki 20 yıl boyunca, yılda yüzde 4,2 büyüyen ve 9,1 trilyon dolar değere ulaşan ticari havacılık hizmetleri pazarı öngörmektedir.

Yeni teknolojilerin yanı sıra daha fazla verimlilik, güvenilirlik ve güvenlik arayışının sürekli beslediği bu pazarın son derece dinamik ve heyecan verici olduğunu belirten Tinseth, “Teknoloji cephesinde, uçakları denetlemek için drone kullanan havayolu şirketleri, uçak bakımı ve performansını artırmak için veri analizine yönelen üreticiler görüyoruz. Hepsinden önemlisi, havayolu şirketleri, tedarikçilerinden; müşterilerine daha verimli ve güvenilir hizmet sunmalarına yardımcı olacak çözümler üretmelerini beklemektedir.” açıklamasında bulundu.

Bir uçağın, sistemlerinin, bileşenlerinin ve yapısının uçabilirliğini sürdürmeyi ve yenilemeyi hedefleyen görevleri, içeren hizmetler kapsamındaki temel kategorilerde; bakım ve mühendislik hizmetlerine yönelik 2,4 trilyon dolarlık pazar öngörülmektedir. Bir diğer temel kategori ise uçuş kabini, kabin hizmetleri, mürettebat eğitimi ve yönetimi ve havayolu operasyonlarını kapsayan 1,1 trilyon dolarlık uçuş operasyonlarıdır.

2038 yılında kadar hizmet kategorisine göre Ticari Havacılık Hizmetleri
Hizmet kategorisi Piyasa değeri
Kurumsal & Harici 155 milyar $
Pazarlama & Planlama 545 milyar $
Uçuş Operasyonları 1.175 milyar $
Bakım & Mühendislik 2.400 milyar $
Yer Hizmetleri & Kargo Operasyonları 4.825 milyar $

Asya-Pasifik pazarı, Çin de dahil olmak üzere, toplam uçak teslimatlarının yüzde 40’ını ve toplam hizmet değerinin yüzde 38’ini oluşturarak gelecekteki büyümeye öncülük etmeyi sürdürecektir. Kuzey Amerika ve Avrupa, gelecekteki büyüme için ilk üç içindedir.

2038 yılına kadar bölgelere göre ticari pazar
Bölge Uçak teslimatları Hizmet pazarı
Asya Pasifik 17.390 3.480 milyar $
Kuzey Amerika 9.130 1.980 milyar $
Avrupa 8.990 1.865 milyar $
Ortadoğu 3.130 790 milyar $
Latin Amerika 2.960 500 milyar $
Rusya/BDT 1.280 270 milyar $
Afrika 1.160 215 milyar $
Toplam 44.040 9.100 milyar $

Tüm dünyada büyümekte olan ticari filo, daha fazla pilot, teknisyen ve kabin personeli ihtiyacı yaratacaktır. Boeing’in 2019 yılı Pilot ve Teknisyen Görünümü, sivil havacılık endüstrisinin 2038 yılına kadar yaklaşık 2,5 milyon yeni havacılık personeline ihtiyaç duyacağını öngörmektedir.

Mevcut Piyasa Görünümü raporu (CMO), Boeing’in en uzun soluklu uçak tahmini raporu olup havacılık endüstrisinin en kapsamlı analizi olarak değerlendirilmektedir. CMO ve diğer Boeing pazar tahminlerine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:

https://www.boeing.com/commercial/market/

İleriye Dönük Bilgi, Risk ve Belirsizliğe Tabidir.

Bu bültende yer verilen bazı ifadeler, 1995 tarihli Özel Menkul Kıymetler Hukuki Dava Reformu Yasası dâhilinde “ileriye dönük” olabilir. “Beklemek”, “tahmin etmek”, “planlamak”, “tasarlamak”, “inanmak”, “tahmin yürütmek” gibi kelimeler ve benzeri ifadeler, bu ileriye dönük ifadeleri tanımlamak için kullanılmaktadır. İleriye dönük ifadelere ilişkin örnekler arasında gelecek planlarımız, işle ilgili beklentilerimiz, mali şartlar ve faaliyet sonuçlarının yanı sıra, herhangi bir tarihi veya güncel gerçek ile doğrudan ilişkisi olmayan diğer ifadeler yer almaktadır. İleriye dönük ifadeler, doğru olduğu tam olarak kanıtlanamayan gelecekte gerçekleşmesi beklenen olaylar hakkında güncel varsayımlara dayanmaktadır. Bu ifadeler garanti olmamakla birlikte tahmin edilmesi zor olan durumlardaki risklere, belirsizliklere ve değişikliklere bağlı olmaktadır.

Gerçek sonuçların ileriye dönük açıklamalardan somut biçimde farklı olmasına neden olabilecek pek çok faktör vardır. Bunlar; ABD’deki ve dünyadaki ekonomik koşulların etkisi ve bizi ya da müşterilerimizi etkileyebileceklerinden genel sanayi koşulları ve bunların yanı sıra Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yaptığımız başvurularda daha önce ve zaman zaman açıkladığımız diğer önemli faktörlerdir. İleriye dönük açıklamalar yalnızca yapıldıkları tarih itibariyle geçerlidir ve bu türden açıklamalarımızı kanunun mecbur tuttuğu haller dışında güncelleme veya düzeltmek gibi bir yükümlülüğü üstlenmemekteyiz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2WRJVTp
via IFTTT

Boeing, Havacılık, Uzay ve Savunma Sektöründe 2028 Yılına Kadar 8,7 Trilyon Dolar Değerinde Pazar Öngörüyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2WRJVTp