
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
28 Şubat 2019 Perşembe
Boeing’in Katar Hava Kuvvetleri Kadınlarına Verdiği Liderlik Eğitimine Türkiye Ev Sahipliği Yaptı

Türk Hava Kurumu Üniversitesi’nden Ukrayna Devlet Havacılık Üniversitesi ile eğitim işbirliği hamlesi

Türk Hava Kurumu Üniversitesi’nden Ukrayna Devlet Havacılık Üniversitesi ile eğitim işbirliği hamlesi Türkiye’nin havacılık ve uzay bilimleri alanında ilk ve tek yükseköğretim kurumu olan Türk Hava Kurumu Üniversitesi, uzakdoğu ve Balkanlar bölgesinden sonra Karadeniz sinir komşumuz Ukrayna ile de alanında işbirliği hamlesini gerçekleştirdi. THK Üniversitesi ile Ukrayna Devlet Havacılık Üniversitesi (NAU) arasındaki eğitim ve bilim İşbirliği protokolü THK Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Erman AKBULUT ve Ukrayna Devlet Havacılık Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Volodymyr lSAlENKO tarafından imzalanarak yürürlüğe girdi. Anlaşmanın uygulanmasına ilişkin detayları ve karşılıklı akademisyen ve öğrenci değişimlerini ortaya koyan protokoller, çift ve ortak diploma verilecek programların belirlenmesi, ulusal ve uluslararası kaynaklar kullanılarak gerçekleştirilecek müşterek projeler ve eğitimler ile her iki üniversite tarafından birbirlerine sağlanacak teknik kolaylıkları ortaya koyan diğer protokolleri hazırlamak ve görüşmeleri yapmak üzere THK Üniversitesi öğretim üyeleri Dr. Haydar Ateş, Dr. Tuğba Yaşin ve öğretim görevlisi Atsana Muradova’dan oluşan heyet Ukrayna’ya gönderildi. Her iki üniversite arasında özellikle teknik düzeyde önemli işbirliği imkanlar ile pilot yetiştirme konusunda geniş çapta işbirliği yapılmasına ilişkin güçlü irade ortaya kondu. THK Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Erman AKBULUT, bu hamleleri ile yalnız Türkiye’de değil dünyanın farklı bölgelerinde ve özellikle dost ülkelerdeki işbirliği çalışmalarıyla havacılık ve uzay bilimleri alanında dünyanın sayılı üniversiteleri arasında yer almak, bu konuda Türkiye’nin öncü ve temel araştırma üniversitesi olmak vizyonuna yönelik hamlelerine devam edeceğini belirtti.
Türkiye’nin havacılık ve uzay bilimleri alanında ilk ve tek yükseköğretim kurumu olan Türk Hava Kurumu Üniversitesi, uzakdoğu ve Balkanlar bölgesinden sonra Karadeniz sinir komşumuz Ukrayna ile de alanında işbirliği hamlesini gerçekleştirdi.
THK Üniversitesi ile Ukrayna Devlet Havacılık Üniversitesi (NAU) arasındaki eğitim ve bilim İşbirliği protokolü THK Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Erman AKBULUT ve Ukrayna Devlet Havacılık Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Volodymyr lSAlENKO tarafından imzalanarak yürürlüğe girdi.
Anlaşmanın uygulanmasına ilişkin detayları ve karşılıklı akademisyen ve öğrenci değişimlerini ortaya koyan protokoller, çift ve ortak diploma verilecek programların belirlenmesi, ulusal ve uluslararası kaynaklar kullanılarak gerçekleştirilecek müşterek projeler ve eğitimler ile her iki üniversite tarafından birbirlerine sağlanacak teknik kolaylıkları ortaya koyan diğer protokolleri hazırlamak ve görüşmeleri yapmak üzere THK Üniversitesi öğretim üyeleri Dr. Haydar Ateş, Dr. Tuğba Yaşin ve öğretim görevlisi Atsana Muradova’dan oluşan heyet Ukrayna’ya gönderildi.
Her iki üniversite arasında özellikle teknik düzeyde önemli işbirliği imkanlar ile pilot yetiştirme konusunda geniş çapta işbirliği yapılmasına ilişkin güçlü irade ortaya kondu.
THK Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Erman AKBULUT, bu hamleleri ile yalnız Türkiye’de değil dünyanın farklı bölgelerinde ve özellikle dost ülkelerdeki işbirliği çalışmalarıyla havacılık ve uzay bilimleri alanında dünyanın sayılı üniversiteleri arasında yer almak, bu konuda Türkiye’nin öncü ve temel araştırma üniversitesi olmak vizyonuna yönelik hamlelerine devam edeceğini belirtti.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ECgXw2
via IFTTT
27 Şubat 2019 Çarşamba
SunExpress rekora doymuyor SunExpress rekora doymuyor • SunExpress 2018 yılında tarihinin en yüksek gelirini ve büyüme rakamlarını yakaladı • 2019 yazında 9 yeni uçuş, %20’den fazla kapasite artışı • 2019 yılında Orta Avrupa’dan Türkiye’ye 6.6 milyon koltuk arzı • 2019 yazında Avrupa’dan Antalya’ya 3.7 milyon koltuk arzı • Bischof: 2019, Türk turizmi için rekorlar yılı olacak Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2018 yılında tarihinin en yüksek gelirini elde ederek rekor bir büyümeye imza attı. SunExpress, 2018 yılında bir önceki yıla göre %10 büyüyerek yaklaşık 1 milyar 300 milyon Avro’luk gelir elde etti. 2018 yılında taşınan yolcu sayısı 10 milyonu bulurken, doluluk oranı ise % 84 olarak gerçekleşti. SunExpress CEO’su Jens Bischof, SunExpress’in güçlü finansal yapısıyla istikrarlı büyümesini 2 yıl üst üste rekorlarla sürdürdüğünü belirterek, “2018’de 1 milyar 300 milyon Avro ile tarihimizin en yüksek cirosunu elde ederek, bir önceki yıla göre %10 bir büyüme gerçekleştirdik. Yolcu sayımızı ise, bir önceki yıla göre %10 arttırarak yaklaşık 10 milyona çıkardık. Güçlü finansal yapımız, turizmdeki uzmanlığımız ile 2019 yılında da Türk turizm taşımacılığının bel kemiği olmaya devam edeceğiz” dedi. 2019 yılında Orta Avrupa’dan Türkiye’ye 6.6 milyon koltuk arzı Türkiye ile Avrupa arasında hava köprüsü oluşturan SunExpress, 2019 yılında Orta Avrupa’dan Türkiye’ye rekor bir kapasite ile toplamda 6,6 milyon koltuk sunuyor. 2019 yılında Türkiye ile Avrupa arasında arz ettikleri koltuk sayısını geçen yıla göre yüzde 20’nin üzerinde bir rekor kapasite artışı ile gerçekleştirdiklerini belirten Bischof, “Direkt ve tarifeli seferlerle Akdeniz ve Ege bölgelerine en fazla turist taşıyan hava yolu şirketiyiz. Bunun yanı sıra rekor sayıda Anadolu kentini Avrupa’ya direkt olarak bağlıyoruz. Bu yaz, Türkiye’de 16 noktadan Avrupa’da 36 destinasyona tarifeli direkt seferler düzenleyeceğiz” dedi. 2019 yazında Antalya’ya rekor koltuk arzı ve 4 yeni rota Antalya’yı dış hatlarda direkt ve tarifeli seferlerle en fazla noktaya bağlayan havayolu SunExpress, 2019 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve SunExpress’in merkezi olan Antalya’ya 3.7 milyon koltuk ile tarihinin en yüksek arzını gerçekleştiriyor. Bischof, “Aslında en başta Antalya için 3.5 milyon koltuk kapasitesi planlamıştık. Ancak artan talebe bağlı olarak bu kapasitemizi yaklaşık 200 bin ilave koltuk ile 3.7 milyona çıkardık” dedi. SunExpress, bu yıl Antalya’dan Norveç’te Oslo, İsveç’te Göteborg, Hollanda’da Eindhoven ve Çekya’da Prag olmak üzere 4 yeni rotaya uçuyor ve mevcut birçok hatta uçuş frekansını da arttırıyor. 2019 yazında hava yolunun Antalya’dan sunacağı toplam dış hat destinasyon sayısı 36 olacak. 2019 yazında İzmir’e 1.7 milyon koltuk arzı ve 3 yeni rota SunExpress, aktarma merkezi İzmir’e ise bu yaz 1.7 milyon koltuk arz ediyor. SunExpress’in İzmir operasyonuna başladığı günden bu yana büyümeye ve kent turizmine katkıda bulunmaya devam ettiğini belirten Bischof, “İzmir üzerinden Anadolu’nun birçok kentinden Avrupa’ya bağlantı da sunuyoruz. Bu yaz İzmir çıkışlı yeni dış hat noktaları, Hollanda’da Eindhoven, Rusya’da St. Petersburg ve Fransa’da Marsilya olacak. Bu yeni destinasyonlar ile birlikte İzmir’den sunduğumuz toplam dış hat destinasyon sayısı 32 olacak” dedi. Anadolu’da yüzde 30 kapasite artışı; Toplamda 1 milyon koltuk “Avrupa’da yaşayan Türklerin karşılıklı aile ziyaretlerini kolaylaştırmak adına 2010 yılından bu yana Anadolu’ya gerçekleştirdiğimiz direkt tarifeli uçuşlar, SunExpress’in en hızlı büyüyen pazarı haline geldi” diyen Bischof, şöyle konuştu: “Bu yıl, uçtuğumuz mevcut Anadolu kentlerine Kütahya/Zafer ve Malatya’yı da ekledik. Artık, geçen yıla göre 30 kapasite artışı ile Kütahya, Malatya, Adana, Ankara, Gaziantep, Elazığ, Konya, Kayseri, Ordu-Giresun, Samsun, Trabzon ve Diyarbakır olmak üzere toplamda 12 Anadolu kentinden Avrupa’nın 16 şehrine direkt tarifeli seferler sunuyoruz” dedi. Bu yaz, Anadolu’dan gerçekleşecek yeni uçuşlar ise Düsseldorf-Malatya, Düsseldorf-Kütahya/Zafer, Köln-Samsun, Stuttgart-Diyarbakır, Stuttgart-Konya ve Oslo-Konya olacak. Bu yıl 5 adet MAX filoya katılıyor 2019 yılında SunExpress’in, 83 uçakla tarihinin en büyük filosuna sahip olacağını belirten Bischof, “2024’e kadar filomuza katılacak olan Boeing’in en yeni 737 modeli olan 32 adet MAX-8’in ilk 5 uçağı Nisan’dan itibaren filomuza katılmaya başlayacak. Ayrıca, Almanya’daki şirketimiz olan SunExpress Almanya için de 3 adet Boeing 737 MAX-9 kiralayacağız. Bununla da yetinmiyoruz tabii ki; Antalya çıkışlı uluslararası uçuşlarda kullanmak üzere 8 adet Airbus A320 kiralayacağız”dedi. 2019 Türk turizmi için rekorlar yılı olacak “SunExpress Türk turizm taşımacılığının bel kemiğidir” diyen Bischof, şöyle devam etti “Biz, dünyanın en iyi 5., Türkiye’nin ise en iyi tatil hava yolu seçildik. Bunun yanı sıra Türkiye’nin en büyük 2. hizmet ihracatçısıyız. 30’dan fazla ülkede toplamda 90 destinasyona uçuş düzenliyoruz. Avrupa’da bir Türkiye uzmanı olarak, Avrupa’nın en büyük tur operatörleri ile çalışıyoruz. 2019 için SunExpress’in gerçekleştirdiği bu rekor kapasite artışı, Türk turizminde yaşanması beklenen artışın önemli bir göstergesidir. 2019’un, Türk turizminde rekorlarla dolu bir yıl olmasını bekliyoruz” dedi.
SunExpress rekora doymuyor
• SunExpress 2018 yılında tarihinin en yüksek gelirini ve büyüme rakamlarını yakaladı
• 2019 yazında 9 yeni uçuş, %20’den fazla kapasite artışı
• 2019 yılında Orta Avrupa’dan Türkiye’ye 6.6 milyon koltuk arzı
• 2019 yazında Avrupa’dan Antalya’ya 3.7 milyon koltuk arzı
• Bischof: 2019, Türk turizmi için rekorlar yılı olacak
Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2018 yılında tarihinin en yüksek gelirini elde ederek rekor bir büyümeye imza attı. SunExpress, 2018 yılında bir önceki yıla göre %10 büyüyerek yaklaşık 1 milyar 300 milyon Avro’luk gelir elde etti. 2018 yılında taşınan yolcu sayısı 10 milyonu bulurken, doluluk oranı ise % 84 olarak gerçekleşti.
SunExpress CEO’su Jens Bischof, SunExpress’in güçlü finansal yapısıyla istikrarlı büyümesini 2 yıl üst üste rekorlarla sürdürdüğünü belirterek, “2018’de 1 milyar 300 milyon Avro ile tarihimizin en yüksek cirosunu elde ederek, bir önceki yıla göre %10 bir büyüme gerçekleştirdik. Yolcu sayımızı ise, bir önceki yıla göre %10 arttırarak yaklaşık 10 milyona çıkardık. Güçlü finansal yapımız, turizmdeki uzmanlığımız ile 2019 yılında da Türk turizm taşımacılığının bel kemiği olmaya devam edeceğiz” dedi.
2019 yılında Orta Avrupa’dan Türkiye’ye 6.6 milyon koltuk arzı
Türkiye ile Avrupa arasında hava köprüsü oluşturan SunExpress, 2019 yılında Orta Avrupa’dan Türkiye’ye rekor bir kapasite ile toplamda 6,6 milyon koltuk sunuyor. 2019 yılında Türkiye ile Avrupa arasında arz ettikleri koltuk sayısını geçen yıla göre yüzde 20’nin üzerinde bir rekor kapasite artışı ile gerçekleştirdiklerini belirten Bischof, “Direkt ve tarifeli seferlerle Akdeniz ve Ege bölgelerine en fazla turist taşıyan hava yolu şirketiyiz. Bunun yanı sıra rekor sayıda Anadolu kentini Avrupa’ya direkt olarak bağlıyoruz. Bu yaz, Türkiye’de 16 noktadan Avrupa’da 36 destinasyona tarifeli direkt seferler düzenleyeceğiz” dedi.
2019 yazında Antalya’ya rekor koltuk arzı ve 4 yeni rota
Antalya’yı dış hatlarda direkt ve tarifeli seferlerle en fazla noktaya bağlayan havayolu SunExpress, 2019 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve SunExpress’in merkezi olan Antalya’ya 3.7 milyon koltuk ile tarihinin en yüksek arzını gerçekleştiriyor. Bischof, “Aslında en başta Antalya için 3.5 milyon koltuk kapasitesi planlamıştık. Ancak artan talebe bağlı olarak bu kapasitemizi yaklaşık 200 bin ilave koltuk ile 3.7 milyona çıkardık” dedi.
SunExpress, bu yıl Antalya’dan Norveç’te Oslo, İsveç’te Göteborg, Hollanda’da Eindhoven ve Çekya’da Prag olmak üzere 4 yeni rotaya uçuyor ve mevcut birçok hatta uçuş frekansını da arttırıyor. 2019 yazında hava yolunun Antalya’dan sunacağı toplam dış hat destinasyon sayısı 36 olacak.
2019 yazında İzmir’e 1.7 milyon koltuk arzı ve 3 yeni rota
SunExpress, aktarma merkezi İzmir’e ise bu yaz 1.7 milyon koltuk arz ediyor. SunExpress’in İzmir operasyonuna başladığı günden bu yana büyümeye ve kent turizmine katkıda bulunmaya devam ettiğini belirten Bischof, “İzmir üzerinden Anadolu’nun birçok kentinden Avrupa’ya bağlantı da sunuyoruz. Bu yaz İzmir çıkışlı yeni dış hat noktaları, Hollanda’da Eindhoven, Rusya’da St. Petersburg ve Fransa’da Marsilya olacak. Bu yeni destinasyonlar ile birlikte İzmir’den sunduğumuz toplam dış hat destinasyon sayısı 32 olacak” dedi.
Anadolu’da yüzde 30 kapasite artışı; Toplamda 1 milyon koltuk
“Avrupa’da yaşayan Türklerin karşılıklı aile ziyaretlerini kolaylaştırmak adına 2010 yılından bu yana Anadolu’ya gerçekleştirdiğimiz direkt tarifeli uçuşlar, SunExpress’in en hızlı büyüyen pazarı haline geldi” diyen Bischof, şöyle konuştu: “Bu yıl, uçtuğumuz mevcut Anadolu kentlerine Kütahya/Zafer ve Malatya’yı da ekledik. Artık, geçen yıla göre 30 kapasite artışı ile Kütahya, Malatya, Adana, Ankara, Gaziantep, Elazığ, Konya, Kayseri, Ordu-Giresun, Samsun, Trabzon ve Diyarbakır olmak üzere toplamda 12 Anadolu kentinden Avrupa’nın 16 şehrine direkt tarifeli seferler sunuyoruz” dedi. Bu yaz, Anadolu’dan gerçekleşecek yeni uçuşlar ise Düsseldorf-Malatya, Düsseldorf-Kütahya/Zafer, Köln-Samsun, Stuttgart-Diyarbakır, Stuttgart-Konya ve Oslo-Konya olacak.
Bu yıl 5 adet MAX filoya katılıyor
2019 yılında SunExpress’in, 83 uçakla tarihinin en büyük filosuna sahip olacağını belirten Bischof, “2024’e kadar filomuza katılacak olan Boeing’in en yeni 737 modeli olan 32 adet MAX-8’in ilk 5 uçağı Nisan’dan itibaren filomuza katılmaya başlayacak. Ayrıca, Almanya’daki şirketimiz olan SunExpress Almanya için de 3 adet Boeing 737 MAX-9 kiralayacağız. Bununla da yetinmiyoruz tabii ki; Antalya çıkışlı uluslararası uçuşlarda kullanmak üzere 8 adet Airbus A320 kiralayacağız”dedi.
2019 Türk turizmi için rekorlar yılı olacak
“SunExpress Türk turizm taşımacılığının bel kemiğidir” diyen Bischof, şöyle devam etti “Biz, dünyanın en iyi 5., Türkiye’nin ise en iyi tatil hava yolu seçildik. Bunun yanı sıra Türkiye’nin en büyük 2. hizmet ihracatçısıyız. 30’dan fazla ülkede toplamda 90 destinasyona uçuş düzenliyoruz. Avrupa’da bir Türkiye uzmanı olarak, Avrupa’nın en büyük tur operatörleri ile çalışıyoruz. 2019 için SunExpress’in gerçekleştirdiği bu rekor kapasite artışı, Türk turizminde yaşanması beklenen artışın önemli bir göstergesidir. 2019’un, Türk turizminde rekorlarla dolu bir yıl olmasını bekliyoruz” dedi.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2TjoCr3
via IFTTT
25 Şubat 2019 Pazartesi
İstanbul Havalimanı Taşınması 5 Nisan 2019’a Ertelendi İstanbul Havalimanı’na taşınma programında değişiklik oldu Eurcocontrol sayfasından edindiğimiz bilgilere göre İstanbul Havalimanı taşınması ertelendi. İstanbul Havalimanı’nda transfer programındaki değişiklik duyuruldu. Yeni programa göre, taşınma süreci, 5 Nisan 2019 saat 03:00’da başlayacak, 7 Nisan 2019 saat 00:00’da bitecek. Kademeli olacak geçiş döneminde ve sonrasında İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı’nın (LTFM) kullanım şartları maddeler halinde açıklandı: LTBA’dan LTFM’ye 45 saatlik taşınma süreci; taşınma süreci 05 Nisan 2019 saat 00:00 UTC ‘de başlayıp, 06 Nisan 2019 saat 21:00 UTC ‘de bitecek. Bu 45 saatlik süreçte; İstanbul Atatürk Havalimanı ve İstanbul Havalimanı (LTFM) sadece base(üssü AHL olan) taşıyıcıların seferlerine açık olacak. 45 saatlik süreçte İstanbul Atatürk Havalimanı ve İstanbul Havalimanı müşterek saatlik azaltılmış kapasite ile işletilecek. Atatürk Havalimanı, 7 Nisan saat 00.00 itibarıyla tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına kapatılacak. Eurcocontrol sayfasında açıklanan notamlar. (A1244/19 NOTAMR A0316/19 Q) LTBB/QFAXX/IV/NBO/A /000/999/4117N02845E005 A) LTFM B) 1902251329 C) 1904152359 E) TRANSFER PROGRAMME FOR ISTANBUL AIRPORT(LTFM) IS PUBLISHED WITH AIC A10/19. AIC A10/19 IS AVAILABLE AT WEB SITE HTTP://SSD.DHMI.GOV.TR AND EAD PAMS.) /////////////////////////////////// (A1248/19 NOTAMR A0367/19 Q) LTBB/QFALT/IV/NBO/A /000/999/4118N02844E005 A) LTFM B) 1902251343 C) 1904042359 E) A PHASED TRANSFER FROM ISTANBUL ATATURK AIRPORT (LTBA) TO ISTANBUL AIRPORT (LTFM) WILL TAKE PLACE. ISTANBUL AIRPORT (LTFM) WILL ONLY BE USED BY PRE-AUTHORIZED TURKISH AIRLINES FLIGHTS, UNTIL 04 APR 2019, 23:59 UTC.) Eurocontrolde yayınlanan Türkiye AIS bilgisi TRANSFER PROGRAMME FOR ISTANBUL AIRPORT (LTFM) The conditions for the use of Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and Istanbul Airport (LTFM) are specified below during the transfer period and afterwards. 1) Airport Transfer Process (45 hours) from LTBA to LTFM The transfer period from Istanbul Atatürk Airport (LTBA) to Istanbul Airport (LTFM) will commence at 05 April 2019 00:00 UTC and end at 06 April 2019 21:00 UTC (See Airport Transfer Chart). During the transfer period (45 hours); Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and Istanbul Airport (LTFM) will only be available for base carriers’ flights and both Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and Istanbul Airport (LTFM) will be operating with a common reduced capacity per hour as stated below: – LTBA and LTFM common 35 arrivals per hour, – LTBA and LTFM common 35 departures per hour, – LTBA and LTFM arrival/departure total common capacity per hour 70 will be applied. (See Airport Transfer Chart Note 2). 2) Use of Istanbul Atatürk Airport (LTBA) After 06 April 2019 21:00 UTC As from 06 April 2019 21:00 UTC, LTBA will be closed to scheduled/unscheduled domestic and international commercial passenger flights and will only be available for cargo, maintenance/technical, general aviation, air taxi, business flights, for state aircraft and other flights permitted by Authority. 3) Capacity per Hour Values for the Slot Allocation Purposes to be used for Istanbul Atatürk Airport (LTBA) as from 06 April 2019 21:00 UTC. In order to avoid potential problems with the flow of air traffic and to provide safe and efficient ATC services for Istanbul Airport (LTFM), capacity per hour for Istanbul Atatürk Airport (LTBA) will be regulated as 5 Arrival and 5 Departure, total 10 traffic. During the first 7 days following 06 April 2019 21:00 UTC, when required additional measures and regulations will be applied. Tel : +90 312 2042285 Fax : +90 312 2220976 AFS : LTAAYEYX e-mail:azim.bul@dhmi.gov.tr TURKEY AIS DHMİ Genel Müdürlüğü Havacılık Bilgi Yönetimi (AIM) Şube Müdürlüğü 06560 Etiler – ANKARA AIC Series A 10/19 25 FEB 2019 AIC A10/19 2 4) Capacity per Hour Values for the Slot Allocation Purposes to be used for Istanbul Airport (LTFM) For Istanbul Airport (LTFM), as from 06 April 2019 21:00 UTC, capacity per hour for the Slot Allocation will be applied as 40 arrivals, 40 departures, total 80 traffic. In order to provide safe and efficient ATC services and to adapt airport layout, new airspace structure, the capacity reductions stated below will be applied until 20 April 2019 21:00 UTC for LTBA and LTFM airports. The implementation for the dates between 05-06 April 2019 is stated above at item 1. Between the dates 06 April 2019 21:00 UTC and 20 April 2019 21:00 UTC reduced capacity per hour for Istanbul Airport (LTFM) will be applied as 35 Arrival, 35 Departure total 70 traffic. During these dates, the reduced capacity values for the slot allocation will be taken into account to avoid passenger inconvenience. During these dates, when required additional measures will be applied with ATFM regulations. 5) Use of IATA Code(s) for Istanbul Atatürk Airport and Istanbul Airport. Between 05 and 06 April 2019, transfer operation from Istanbul Atatürk Airport (LTBA) to Istanbul Airport (LTFM) will be conducted. Within the scope of this operation; 06 April 2019 00:00 UTC is assigned as the date for the IATA Airport Code Change and commencement of use of new IATA Airport Codes for these Airports. For the Slot Allocation Planning Purposes; until 05 April 2019 23:59 UTC IATA Code “IST” shall be used for Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and Level 3 Slot Allocation Procedures will be in force for this Airport. Until 05 April 2019 23:59 UTC, IATA Code “ISL” shall be used for Istanbul Airport (LTFM). As from 06 April 2019 00:00 UTC, IATA Code “ISL” shall be used for Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and IATA Code “IST” shall be used for Istanbul Airport (LTFM). As from 06 April 2019 00:00 UTC, for the slot allocation purposes; Istanbul Atatürk Airport (LTBA) will be Level-2 and Istanbul Airport (LTFM) will be Level-3 with all Slot Rights transferred from Istanbul Atatürk Airport. All the studies and coordination will be conducted in accordance with this schedule.
İstanbul Havalimanı’na taşınma programında değişiklik oldu
Eurcocontrol sayfasından edindiğimiz bilgilere göre İstanbul Havalimanı taşınması ertelendi.
İstanbul Havalimanı’nda transfer programındaki değişiklik duyuruldu. Yeni programa göre, taşınma süreci, 5 Nisan 2019 saat 03:00’da başlayacak, 7 Nisan 2019 saat 00:00’da bitecek.
Kademeli olacak geçiş döneminde ve sonrasında İstanbul Atatürk Havalimanı (LTBA) ve İstanbul Havalimanı’nın (LTFM) kullanım şartları maddeler halinde açıklandı:
LTBA’dan LTFM’ye 45 saatlik taşınma süreci; taşınma süreci 05 Nisan 2019 saat 00:00 UTC ‘de başlayıp, 06 Nisan 2019 saat 21:00 UTC ‘de bitecek.
Bu 45 saatlik süreçte; İstanbul Atatürk Havalimanı ve İstanbul Havalimanı (LTFM) sadece base(üssü AHL olan) taşıyıcıların seferlerine açık olacak.
45 saatlik süreçte İstanbul Atatürk Havalimanı ve İstanbul Havalimanı müşterek saatlik azaltılmış kapasite ile işletilecek.
Atatürk Havalimanı, 7 Nisan saat 00.00 itibarıyla tarifeli ve tarifesiz iç ve dış hat ticari yolcu taşımacılığına kapatılacak.
Eurcocontrol sayfasında açıklanan notamlar.
(A1244/19 NOTAMR A0316/19 Q) LTBB/QFAXX/IV/NBO/A /000/999/4117N02845E005 A) LTFM B) 1902251329 C) 1904152359 E) TRANSFER PROGRAMME FOR ISTANBUL AIRPORT(LTFM) IS PUBLISHED WITH AIC A10/19. AIC A10/19 IS AVAILABLE AT WEB SITE HTTP://SSD.DHMI.GOV.TR AND EAD PAMS.) /////////////////////////////////// (A1248/19 NOTAMR A0367/19 Q) LTBB/QFALT/IV/NBO/A /000/999/4118N02844E005 A) LTFM B) 1902251343 C) 1904042359 E) A PHASED TRANSFER FROM ISTANBUL ATATURK AIRPORT (LTBA) TO ISTANBUL AIRPORT (LTFM) WILL TAKE PLACE. ISTANBUL AIRPORT (LTFM) WILL ONLY BE USED BY PRE-AUTHORIZED TURKISH AIRLINES FLIGHTS, UNTIL 04 APR 2019, 23:59 UTC.) Eurocontrolde yayınlanan Türkiye AIS bilgisi
TRANSFER PROGRAMME FOR ISTANBUL AIRPORT (LTFM)
The conditions for the use of Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and Istanbul Airport (LTFM)
are specified below during the transfer period and afterwards.
1) Airport Transfer Process (45 hours) from LTBA to LTFM
The transfer period from Istanbul Atatürk Airport (LTBA) to Istanbul Airport (LTFM) will
commence at 05 April 2019 00:00 UTC and end at 06 April 2019 21:00 UTC (See Airport Transfer
Chart).
During the transfer period (45 hours); Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and Istanbul Airport
(LTFM) will only be available for base carriers’ flights and both Istanbul Atatürk Airport (LTBA)
and Istanbul Airport (LTFM) will be operating with a common reduced capacity per hour as stated
below:
– LTBA and LTFM common 35 arrivals per hour,
– LTBA and LTFM common 35 departures per hour,
– LTBA and LTFM arrival/departure total common capacity per hour 70 will be applied.
(See Airport Transfer Chart Note 2).
2) Use of Istanbul Atatürk Airport (LTBA) After 06 April 2019 21:00 UTC
As from 06 April 2019 21:00 UTC, LTBA will be closed to scheduled/unscheduled domestic
and international commercial passenger flights and will only be available for cargo,
maintenance/technical, general aviation, air taxi, business flights, for state aircraft and other flights
permitted by Authority.
3) Capacity per Hour Values for the Slot Allocation Purposes to be used for Istanbul Atatürk
Airport (LTBA) as from 06 April 2019 21:00 UTC.
In order to avoid potential problems with the flow of air traffic and to provide safe and efficient
ATC services for Istanbul Airport (LTFM), capacity per hour for Istanbul Atatürk Airport (LTBA)
will be regulated as 5 Arrival and 5 Departure, total 10 traffic.
During the first 7 days following 06 April 2019 21:00 UTC, when required additional
measures and regulations will be applied.
Tel : +90 312 2042285
Fax : +90 312 2220976
AFS : LTAAYEYX
e-mail:azim.bul@dhmi.gov.tr
TURKEY
AIS
DHMİ Genel Müdürlüğü
Havacılık Bilgi Yönetimi (AIM)
Şube Müdürlüğü
06560 Etiler – ANKARA
AIC
Series A
10/19
25 FEB 2019
AIC A10/19 2
4) Capacity per Hour Values for the Slot Allocation Purposes to be used for Istanbul Airport
(LTFM)
For Istanbul Airport (LTFM), as from 06 April 2019 21:00 UTC, capacity per hour for the
Slot Allocation will be applied as 40 arrivals, 40 departures, total 80 traffic.
In order to provide safe and efficient ATC services and to adapt airport layout, new airspace
structure, the capacity reductions stated below will be applied until 20 April 2019 21:00 UTC for
LTBA and LTFM airports.
The implementation for the dates between 05-06 April 2019 is stated above at item 1.
Between the dates 06 April 2019 21:00 UTC and 20 April 2019 21:00 UTC reduced capacity
per hour for Istanbul Airport (LTFM) will be applied as 35 Arrival, 35 Departure total 70 traffic.
During these dates, the reduced capacity values for the slot allocation will be taken into
account to avoid passenger inconvenience.
During these dates, when required additional measures will be applied with ATFM
regulations.
5) Use of IATA Code(s) for Istanbul Atatürk Airport and Istanbul Airport.
Between 05 and 06 April 2019, transfer operation from Istanbul Atatürk Airport (LTBA) to
Istanbul Airport (LTFM) will be conducted. Within the scope of this operation; 06 April 2019 00:00
UTC is assigned as the date for the IATA Airport Code Change and commencement of use of new
IATA Airport Codes for these Airports.
For the Slot Allocation Planning Purposes; until 05 April 2019 23:59 UTC IATA Code “IST”
shall be used for Istanbul Atatürk Airport (LTBA) and Level 3 Slot Allocation Procedures will be in
force for this Airport.
Until 05 April 2019 23:59 UTC, IATA Code “ISL” shall be used for Istanbul Airport (LTFM).
As from 06 April 2019 00:00 UTC, IATA Code “ISL” shall be used for Istanbul Atatürk
Airport (LTBA) and IATA Code “IST” shall be used for Istanbul Airport (LTFM).
As from 06 April 2019 00:00 UTC, for the slot allocation purposes; Istanbul Atatürk Airport
(LTBA) will be Level-2 and Istanbul Airport (LTFM) will be Level-3 with all Slot Rights transferred
from Istanbul Atatürk Airport.
All the studies and coordination will be conducted in accordance with this schedule.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BQXsOA
via IFTTT
İstanbul Havalimanı Taşınması 5 Nisan 2019’a Ertelendi
