
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
15 Ocak 2019 Salı
ULS Hava Yolları Kargo en emniyetli havayollarından bir tanesi oldu

ULS Hava Yolları Kargo en emniyetli havayollarından bir tanesi oldu ULS Hava Yolları, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen ‘SAFA – Yabancı Uçak Emniyet Ramp Değerlendirmesi’nde Avrupa’ya uçan Türk şirketleri arasında emniyet kriterlerine göre en emniyetli havayollarından bir tanesi oldu. Uçuş emniyetinde, en iyi oranın ‘0.00’ kabul edildiği SAFA Veri Tabanı’nda ‘0.00 SAFA oranı’ elde eden havayollarından bir tanesi de ULS Hava Yolları oldu. 14 Ocak 2019 tarihinde Türk Sivil Havacilik Akademisinde en iyi SAFA ortalaması elde eden havayolları ödüllendirildi. Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici tarafından takdim edilen ödülü ULS Hava Yolları adına Genel Müdür Hakan Bayramiç aldı. ‘0.00’ SAFA oranı elde eden ULS Hava yolu uçuşlarının %80’ini SAFA bölgesine gerçekleştiriyor. Bu açıdan bakıldığında önemli bir başarı.
ULS Hava Yolları, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen ‘SAFA – Yabancı Uçak Emniyet Ramp Değerlendirmesi’nde Avrupa’ya uçan Türk şirketleri arasında emniyet kriterlerine göre en emniyetli havayollarından bir tanesi oldu.
Uçuş emniyetinde, en iyi oranın ‘0.00’ kabul edildiği SAFA Veri Tabanı’nda ‘0.00 SAFA oranı’ elde eden havayollarından bir tanesi de ULS Hava Yolları oldu.
14 Ocak 2019 tarihinde Türk Sivil Havacilik Akademisinde en iyi SAFA ortalaması elde eden havayolları ödüllendirildi.
Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici tarafından takdim edilen ödülü ULS Hava Yolları adına Genel Müdür Hakan Bayramiç aldı.
‘0.00’ SAFA oranı elde eden ULS Hava yolu uçuşlarının %80’ini SAFA bölgesine gerçekleştiriyor. Bu açıdan bakıldığında önemli bir başarı.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2APIHuP
via IFTTT
Amadeus ve Gezinomi’den İş Birliği

Aç Kalmak Zayıflatmaz Aç Kalmak Zayıflatmaz Fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak herkesin hayallerini süslüyor. Günümüzde diyetisyene ve spor salonlarına gidenlerin sayısında önemli bir artış var. Zayıflamak için başvurulan yöntemlerden bir tanesi de yanlış ürün kullanımı. Son olarak Miss International 2013 Filipinler güzeli Bea Santiago, zayıf kalmak için çok spor yaptığını ve spor öncesi aldığı besin takviyelerinden protein tozunun böbrek yetmezliğine neden olduğunu açıkladı. Bilinçsiz kullanılan besin takviyelerinin sağlığımız için tehdit oluşturduğuna dikkat çeken Diyetisyen Başak İnsel, “Toplumumuzda yanlış beden algısı var. Ayrıca hızlı kilo vermek veya hızlı kas kazanmak inancı ile yanlış yöntemlere başvurarak sağlığımızı bozuyoruz. Bu süreçler mutlaka uzman eşliğinde yönetilmelidir.” dedi. Sağlıklı beslenme hem zihnimiz hem de bedenimiz için büyük önem taşıyor. Kilo almanın temelinde sağlık sorunlarını bir kenara bırakırsak yanlış beslenme yatıyor. Aldığımız kiloları vermek için çeşitli yöntemlere başvuruyoruz. Bazen hızlı sonuçlar almak için bilinçsizce ve çok düşük kalorili diyetler yaparak; vücudun günlük fonksiyonlarını yerine getirmesi için ihtiyacı olan makro(karbonhidrat- yağ- prtotein) ve mikro(vitamin- mineral) besin ögelerinden fakir besleniliyor, bazen çevreden duyulan gelişi güzel beslenme önerileri veya internet üzerindeki popular diyet trendleri uygulamak, bazense bilinçsizce tüketilen zayıflama ilaçları sağlığımızı tehlikeye atan yollardan sadece birkaçı olarak gösteriliyor. Unutulmamalıdır ki diyet bireyseldir, nasıl ki parmak izlerimiz birbirimizden farklı ise metabolizmamız da birbirimizden farklıdır. Akşam Yemeğini Geçe Bırakmayın Uzman eşliğinde vücut analizleri ile programlı şekilde, vücudun ihtiyacı olan besin ögelerinin bulunduğu ve kişinin yaşı, cinsiyeti, fiziksel aktivite, sosyo- kültürel vb. durumlarınında göz önüne alarak planlanan beslenme programları ile zayıflama sürecinde başarı oranının yüksek olduğunu vurgulayan Diyetisyen Başak İnsel”Gün içerisinde dengeli beslenme programınızla açlığınızı kontrol altında tutabilirsiniz. Akşam yemeklerinizi geç saatlare bırakmayın çünkü gece uzun vakit aç olup yağ yakmak için güzel bir süreç. Düzenli bir uyku alışkanlığı olmalı. Sporunda eksik edilmemesi gerekiyor. Çünkü kilo ile beraber kaslarımızda da kayıplar oluyor. Sporda harcanan enerjiyi doğru besin grupları ile doğru porsiyonlarda alarak spor sonrası kas yapılanması ve yağ yakımı desteklenmelidir” ifadelerinde bulundu.
Aç Kalmak Zayıflatmaz
Fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak herkesin hayallerini süslüyor. Günümüzde diyetisyene ve spor salonlarına gidenlerin sayısında önemli bir artış var. Zayıflamak için başvurulan yöntemlerden bir tanesi de yanlış ürün kullanımı. Son olarak Miss International 2013 Filipinler güzeli Bea Santiago, zayıf kalmak için çok spor yaptığını ve spor öncesi aldığı besin takviyelerinden protein tozunun böbrek yetmezliğine neden olduğunu açıkladı. Bilinçsiz kullanılan besin takviyelerinin sağlığımız için tehdit oluşturduğuna dikkat çeken Diyetisyen Başak İnsel, “Toplumumuzda yanlış beden algısı var. Ayrıca hızlı kilo vermek veya hızlı kas kazanmak inancı ile yanlış yöntemlere başvurarak sağlığımızı bozuyoruz. Bu süreçler mutlaka uzman eşliğinde yönetilmelidir.” dedi.
Sağlıklı beslenme hem zihnimiz hem de bedenimiz için büyük önem taşıyor. Kilo almanın temelinde sağlık sorunlarını bir kenara bırakırsak yanlış beslenme yatıyor. Aldığımız kiloları vermek için çeşitli yöntemlere başvuruyoruz. Bazen hızlı sonuçlar almak için bilinçsizce ve çok düşük kalorili diyetler yaparak; vücudun günlük fonksiyonlarını yerine getirmesi için ihtiyacı olan makro(karbonhidrat- yağ- prtotein) ve mikro(vitamin- mineral) besin ögelerinden fakir besleniliyor, bazen çevreden duyulan gelişi güzel beslenme önerileri veya internet üzerindeki popular diyet trendleri uygulamak, bazense bilinçsizce tüketilen zayıflama ilaçları sağlığımızı tehlikeye atan yollardan sadece birkaçı olarak gösteriliyor. Unutulmamalıdır ki diyet bireyseldir, nasıl ki parmak izlerimiz birbirimizden farklı ise metabolizmamız da birbirimizden farklıdır.
Akşam Yemeğini Geçe Bırakmayın
Uzman eşliğinde vücut analizleri ile programlı şekilde, vücudun ihtiyacı olan besin ögelerinin bulunduğu ve kişinin yaşı, cinsiyeti, fiziksel aktivite, sosyo- kültürel vb. durumlarınında göz önüne alarak planlanan beslenme programları ile zayıflama sürecinde başarı oranının yüksek olduğunu vurgulayan Diyetisyen Başak İnsel”Gün içerisinde dengeli beslenme programınızla açlığınızı kontrol altında tutabilirsiniz. Akşam yemeklerinizi geç saatlare bırakmayın çünkü gece uzun vakit aç olup yağ yakmak için güzel bir süreç. Düzenli bir uyku alışkanlığı olmalı. Sporunda eksik edilmemesi gerekiyor. Çünkü kilo ile beraber kaslarımızda da kayıplar oluyor. Sporda harcanan enerjiyi doğru besin grupları ile doğru porsiyonlarda alarak spor sonrası kas yapılanması ve yağ yakımı desteklenmelidir” ifadelerinde bulundu.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2SV6kJn
via IFTTT
Amadeus ve Gezinomi’den İş Birliği Amadeus ve Gezinomi’den İş Birliği 190’dan fazla ülkede yılda 1,6 milyardan fazla kişinin yerel seyahat sağlayıcılarına bağlanmasına yardımcı olan Amadeus, Türkiye’deki iş birliklerine Gezinomi’yi de ekledi. Amadeus’un Türkiye Ülke Müdürü Mahir Yanık, bu iş birliği sayesinde Gezinomi’nin, Amadeus’un full content anlaşmalı olduğu havayolu yelpazesi ile tüm yurtdışı destinasyonlarına avantajlı fiyatlar sunabileceğini söyledi. Küresel seyahat endüstrisi için 30 yılı aşkın bir süredir ileri teknoloji çözümleri sunan ve 190’dan fazla ülkede 17 binden fazla çalışanıyla faaliyet gösteren Amadeus, Gezinomi ile yeni bir iş ortaklığına imza attı. İş ortaklarının iş hacimlerini artırmayı ve işlerini geliştirmelerine yardımcı olacak ileri teknoloji çözümler sunmayı hedeflediklerini ifade eden Amadeus’un Türkiye Ülke Müdürü Mahir Yanık, yaptıkları anlaşmaya ilişkin şunları söyledi: “Gezinomi bizden biletleme operasyonlarının otomatizasyonunu sağlamak için Amadeus Web Servisi aldı ve şu anda canlı ortamda kullanımda. İkinci planda ise outgoing için Amadeus çözümlerini kullanacaklar. Burada bizim sunduğumuz, işlerini geliştirmelerine ve gezginlere ulaşmalarını sağlayıp fark yaratacakları çözümlerimizi değerlendirecekler. Ayrıca yaptığımız iş birliği ile biletleme servislerini B2C erişimine açtılar ve B2B hizmeti verecekleri alt acenta sistemini kurdular.” 2019 yılında yurt içi, Kıbrıs otelleri, outgoing ve paket tur operasyonlarına uçak biletini de eklemeyi hedeflediklerini belirten Gezinomi Genel Müdürü Kazım Pehlivan ise sözlerine şöyle devam etti: “Amadeus ile yapmış olduğumuz bu iş birliği bağlamında 2019 yılında da B2B ve B2C sistemlerimizi, yeni arayüzleri ve Amadeus teknolojileri ile güncellemeyi planlıyoruz. Yurt içi, Kıbrıs otelleri, outgoing ve paket tur sunma operasyonlarımıza ek olarak uçak bileti servisini de ekleyerek önümüzdeki sezonda en yüksek yolcu potansiyeline ulaşmayı planlıyoruz. Amadeus’un full content anlaşmalı olduğu geniş havayolu yelpazesi ile müşterilerimize tüm yurt dışı destinasyonlarına özel avantajlı fiyatlar ve müsaitlikler ile hizmet vermeyi hedefliyoruz. Content Inn sistemleri ile birlikte yurt dışı otel web servisleri tarafında da Amadeus ile yaptığımız iş birliğini devam ettirerek sektördeki payımızı artıracağımıza inanıyoruz.”
Amadeus ve Gezinomi’den İş Birliği
190’dan fazla ülkede yılda 1,6 milyardan fazla kişinin yerel seyahat sağlayıcılarına bağlanmasına yardımcı olan Amadeus, Türkiye’deki iş birliklerine Gezinomi’yi de ekledi. Amadeus’un Türkiye Ülke Müdürü Mahir Yanık, bu iş birliği sayesinde Gezinomi’nin, Amadeus’un full content anlaşmalı olduğu havayolu yelpazesi ile tüm yurtdışı destinasyonlarına avantajlı fiyatlar sunabileceğini söyledi.
Küresel seyahat endüstrisi için 30 yılı aşkın bir süredir ileri teknoloji çözümleri sunan ve 190’dan fazla ülkede 17 binden fazla çalışanıyla faaliyet gösteren Amadeus, Gezinomi ile yeni bir iş ortaklığına imza attı.
İş ortaklarının iş hacimlerini artırmayı ve işlerini geliştirmelerine yardımcı olacak ileri teknoloji çözümler sunmayı hedeflediklerini ifade eden Amadeus’un Türkiye Ülke Müdürü Mahir Yanık, yaptıkları anlaşmaya ilişkin şunları söyledi: “Gezinomi bizden biletleme operasyonlarının otomatizasyonunu sağlamak için Amadeus Web Servisi aldı ve şu anda canlı ortamda kullanımda. İkinci planda ise outgoing için Amadeus çözümlerini kullanacaklar. Burada bizim sunduğumuz, işlerini geliştirmelerine ve gezginlere ulaşmalarını sağlayıp fark yaratacakları çözümlerimizi değerlendirecekler. Ayrıca yaptığımız iş birliği ile biletleme servislerini B2C erişimine açtılar ve B2B hizmeti verecekleri alt acenta sistemini kurdular.”
2019 yılında yurt içi, Kıbrıs otelleri, outgoing ve paket tur operasyonlarına uçak biletini de eklemeyi hedeflediklerini belirten Gezinomi Genel Müdürü Kazım Pehlivan ise sözlerine şöyle devam etti: “Amadeus ile yapmış olduğumuz bu iş birliği bağlamında 2019 yılında da B2B ve B2C sistemlerimizi, yeni arayüzleri ve Amadeus teknolojileri ile güncellemeyi planlıyoruz.
Yurt içi, Kıbrıs otelleri, outgoing ve paket tur sunma operasyonlarımıza ek olarak uçak bileti servisini de ekleyerek önümüzdeki sezonda en yüksek yolcu potansiyeline ulaşmayı planlıyoruz. Amadeus’un full content anlaşmalı olduğu geniş havayolu yelpazesi ile müşterilerimize tüm yurt dışı destinasyonlarına özel avantajlı fiyatlar ve müsaitlikler ile hizmet vermeyi hedefliyoruz. Content Inn sistemleri ile birlikte yurt dışı otel web servisleri tarafında da Amadeus ile yaptığımız iş birliğini devam ettirerek sektördeki payımızı artıracağımıza inanıyoruz.”

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2QTwb2M
via IFTTT
İstanbul Havalimanı Duty Free Alanı’nın 5 Mağazalık 2. Faz’ı Açıldı! İstanbul Havalimanı Duty Free Alanı’nın5 Mağazalık 2. Faz’ı Açıldı! İstanbul Havalimanı’nın 53 bin m²’lik kısmına yayılan Duty Free alanında Faz 2 açılışı 15 Ocak 2019 tarihinde yapıldı.Havalimanındaki tüm Duty Free alanlarının işletmesini 25 yıllığına üstlenen Unifree Dutyfree, 1.000’den fazla yerli ve yabancı lüks markayı tek çatı altında toplayarak Türkiye’nin ve dünyanın en büyük seyahat perakende alanlarından birini İstanbul Havalimanı’nda hayata geçiriyor. Türkiye seyahat perakendeciliğindeki 35 yıllık tecrübesi ve ortağı Gebr. Heinemann’nın 135 yıllık uluslararası deneyimi ile Unifree Dutyfree İşletmeciliği Anonim Şirketi, İstanbul Havalimanı’ndaki Duty Free mağazalarının Faz 2 açılışını yaptı. İlk mağazanın 29 Ekim’de Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılmasının ardından dünyanın en büyük ticari mahallerinden birini de içinde barındıran 8 bin m²’lik 5 yeni mağaza daha devreye alındı. Yarısı öz sermaye ile karşılanmak üzere toplamda 1.2 milyar TL’lik yatırımla hayata geçen ve yaklaşık 3 bin kişiye istihdam yaratan Duty Free, 100.000 m²’lik kiralanabilir alana sahip havalimanında 53 bin m²’lik bir alanda yer alıyor. Unifree Dutyfree sorumluluğundaki mağazaların büyük kısmı Unifree Dutyfree İşletmeciliği A.Ş. tarafından, kalan kısmı ise kiralama yapılan alt işletme firmaları tarafından işletiliyor. 4.200 m2 ile 28 m2 ile arası farklı konseptlerde mağazalardan oluşan Duty Free alanında, en büyük alana sahip amiral gemisi 2 mağazadan biri, 15 Ocak 2019 tarihinde 2. faz kapsamında hizmete açıldı. Bu mağazalar; ziyaret eden herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği, her yolcu grubuna hitap eden geniş ürün yelpazesi, İstanbul Havalimanı için özel üretilen ürünleri ve mimari tasarımıyla baş döndürüyor. Tasarımında İstanbul Boğazı’ndan esinlenilen Duty Free alanı, yan yana 9 futbol sahası büyüklüğünde, “Moda Bahçesi”, “Aile Sarayı”, “Lüks Tepesi: Moda”, “Lüks Tepesi: Mücevher ve Saat”, “Lüks Tepesi: Moda ve Aksesuar”, “Stil Sahili” ve “İkon Körfezi” gibi 7 farklı bölüme ayrılıyor. Her bölümde o konseptle uyumlu yerli ve yabancı markalar, zengin ve farklı ürün seçenekleri ile yolcularını karşılıyor. Ayrıca yerli ve milli markaların bu projede ayrı bir yeri ve önemi bulunuyor. Dünyaca ünlü markalar sadece İstanbul Havalimanı için üretecek… Dış hatlar pasaport kontrolünden geçer geçmez yolcuları dünyada lüksün sembolü olmuş Bottega Veneta, Bulgari, Celine, Christian Dior, Emporio Armani, Fendi, Ferragamo, Gucci, Hermes, Loro Piana, Louis Vuitton, Prada ve Saint Laurent Paris markaları karşılayacak. Aynı zamanda Türkiye’nin gururu olmuş D&R, Desa, Vakko, Mavi, Atasay, Ze Pırlanta, Yargıcı, Saat&Saat, Rue, Damat&Tween, D’s Damat, Luzdemia, Tamer Tanca ve TNC Butik, Emnana, Guard Leather, İpekyol, Machka, US Polo, Pierre Cardin, Cacharel, Dogo, Lambend, Brandy’s ve Penti markaları da bu büyük projede yerlerini alacak. Dünyaca ünlü markaların sadece İstanbul Havalimanı’na özel olarak üreteceği ürünlerin yanı sıra, teknoloji alanında da birçok ilk yaşanacak. Klasik Duty Free anlayışının sınırlarını zorlayan Unifree, İstanbul Havalimanı geliş katında 4 farklı teknoloji mağazasında sergileyeceği inovatif ürünlerle, yolculara teknolojideki en son yenilikleri herkesten önce deneyimleme fırsatı sunarken, tasarım ürünlere de ulaşma imkanı sağlayacak. Teknoloji alanında dünyanın en önde gelen ve trendleri yaratan markalarının ürünleri, özel tasarlanan konsept mağazalarda sergilenirken yolcular, bu ürünleri en uygun fiyat avantajıyla satın alma olanağına sahip olacak. Unifree, Duty Free alışverişi tanımını yeniden yazacak… Kısa bir süre içerisinde devreye alınacak ön sipariş sistemi ile yolcuların seyahat öncesi internet üzerinden vereceği sipariş, İstanbul Havalimanı’ndaki mağazaya geldiğinde hazır olacak. Ayrıca bazı lounge alanlarına yerleştirilecek tabletler ile yolcuların ön-sipariş sistemi üzerinden siparişlerini vermeleri ve kişisel VİP satış danışmanlarına ulaşma imkanı da sırasıyla hayata geçirilecek. Mağaza içindeki dijital uygulamaların sunulacağı interaktif alanda yolcuların makyaj ve kozmetik ürünlerini, hem fiziksel hem de farklı AR (artırılmış gerçeklik) uygulamaları ile deneyimleyip, stüdyo fotoğraf kalitesi ve estetiğinde özçekim yababilecekleri ve sosyal ağlarında paylaşabilecekleri özel bir selfie noktası, ayna ekranlar gibi farklı uygulamalar havalimanındaki alışverişi farklılaştıracak. Geleneksel Duty Free mağazası anlayışından uzak, müşterilerine unutulmaz ve sıra dışı bir alışveriş ortamı sunan Unifree Dutyfree, açılışta olduğu gibi dünyada da ilk olacak özel lansmanları mağazalarında gerçekleştirecek. İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edecek yolcular, Unifree Dutyfree mağazalarından üzerine isimleri yazılı parfüm ve içecekler ile dünyaca ünlü çikolata markalarının kişiye özel isim yazılı versiyonlarına kolayca ulaşırken hologram anlatımlar, dijital asistanlar ile yeni nesil bir alışverişin de adresi olacak. Yerli üretici Unifree Dutyfree ile dünyaya açılıyor 100’den fazla yerli ve milli üreticinin ürünleri ile yer aldığı, 3.000 m² büyüklüğünde olan, dünyanın en büyük Bazaar mağazası da İstanbul Havalimanı’nda yer alacak. Bazaar alanları, ATU Duty Free tarafından işletilecek olup, günde 1 kamyon lokum ve Türkiye’nin yıllık baklava ihracatının %60’ına denk gelen 365 ton’luk baklava satışıyla yerli ürünleri dünyayla buluşturacak ve ihracata katkı sağlayacak. Unifree CEO’su Ali Şenher açılışta yaptığı konuşmada şunları söyledi: “29 Ekim 2018 tarihinde havalimanı ile birlikte yapılan ilk açılışın ardından bugün Duty Free alanlarının FAZ 2 açılışını gerçekleştirmekten dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz. Alanın büyüklüğü, yurt içi ve yurtdışından bir çok önemli marka ve geliştirdiğimiz konseptler ile dünya çapında ses getirecek bir projeye imza attık ve gurur duyduğumuz İstanbul Havalimanı’na yakışan bir Duty Free alanı yarattık. Zengin ürün çeşidinin yanı sıra, hizmet bizim ana değerlerimizden biri. Dünyanın dört bir yanından gelen yolcularımızda unutulmaz anılar bırakmak için güler yüzlü ve yolcu ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş uzman satış ekibimiz 7/24 hizmet verecek.” Açılışta konuşan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu ise şunları söyledi: “İstanbul’u dünyanın havacılık merkezi yapma hedefiyle çıktığımız bu yolda çok önemli bir adımı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. İstanbul Havalimanı’nın ruhu olarak tanımladığımız Duty Free alanının 2. etabı bugün devreye alınıyor. Amacımız İstanbul Havalimanı’nı kullanan yolcularımıza sıra dışı ve son derece keyifli bir seyahat deneyimi sunmak… Bunun ilk adımını da Unifree ile gerçekleştirmekten dolayı çok mutluyuz. Biz İstanbul Havalimanı’nda sadece hizmet vermeyecek aynı zamanda ülkemizi ve en önemlisi İstanbul’u tanıtacağız. Dünyadan ve ülkemizden çıkan güçlü markaları, ticari alanlarımızda dünya insanları ile buluşturmaktan mutluluk duyuyoruz.”
İstanbul Havalimanı Duty Free Alanı’nın5 Mağazalık 2. Faz’ı Açıldı!
İstanbul Havalimanı’nın 53 bin m²’lik kısmına yayılan Duty Free alanında Faz 2 açılışı 15 Ocak 2019 tarihinde yapıldı.Havalimanındaki tüm Duty Free alanlarının işletmesini 25 yıllığına üstlenen Unifree Dutyfree, 1.000’den fazla yerli ve yabancı lüks markayı tek çatı altında toplayarak Türkiye’nin ve dünyanın en büyük seyahat perakende alanlarından birini İstanbul Havalimanı’nda hayata geçiriyor.
Türkiye seyahat perakendeciliğindeki 35 yıllık tecrübesi ve ortağı Gebr. Heinemann’nın 135 yıllık uluslararası deneyimi ile Unifree Dutyfree İşletmeciliği Anonim Şirketi, İstanbul Havalimanı’ndaki Duty Free mağazalarının Faz 2 açılışını yaptı. İlk mağazanın 29 Ekim’de Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılmasının ardından dünyanın en büyük ticari mahallerinden birini de içinde barındıran 8 bin m²’lik 5 yeni mağaza daha devreye alındı.
Yarısı öz sermaye ile karşılanmak üzere toplamda 1.2 milyar TL’lik yatırımla hayata geçen ve yaklaşık 3 bin kişiye istihdam yaratan Duty Free, 100.000 m²’lik kiralanabilir alana sahip havalimanında 53 bin m²’lik bir alanda yer alıyor. Unifree Dutyfree sorumluluğundaki mağazaların büyük kısmı Unifree Dutyfree İşletmeciliği A.Ş. tarafından, kalan kısmı ise kiralama yapılan alt işletme firmaları tarafından işletiliyor. 4.200 m2 ile 28 m2 ile arası farklı konseptlerde mağazalardan oluşan Duty Free alanında, en büyük alana sahip amiral gemisi 2 mağazadan biri, 15 Ocak 2019 tarihinde 2. faz kapsamında hizmete açıldı. Bu mağazalar; ziyaret eden herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği, her yolcu grubuna hitap eden geniş ürün yelpazesi, İstanbul Havalimanı için özel üretilen ürünleri ve mimari tasarımıyla baş döndürüyor.
Tasarımında İstanbul Boğazı’ndan esinlenilen Duty Free alanı, yan yana 9 futbol sahası büyüklüğünde, “Moda Bahçesi”, “Aile Sarayı”, “Lüks Tepesi: Moda”, “Lüks Tepesi: Mücevher ve Saat”, “Lüks Tepesi: Moda ve Aksesuar”, “Stil Sahili” ve “İkon Körfezi” gibi 7 farklı bölüme ayrılıyor. Her bölümde o konseptle uyumlu yerli ve yabancı markalar, zengin ve farklı ürün seçenekleri ile yolcularını karşılıyor. Ayrıca yerli ve milli markaların bu projede ayrı bir yeri ve önemi bulunuyor.
Dünyaca ünlü markalar sadece İstanbul Havalimanı için üretecek…
Dış hatlar pasaport kontrolünden geçer geçmez yolcuları dünyada lüksün sembolü olmuş Bottega Veneta, Bulgari, Celine, Christian Dior, Emporio Armani, Fendi, Ferragamo, Gucci, Hermes, Loro Piana, Louis Vuitton, Prada ve Saint Laurent Paris markaları karşılayacak.
Aynı zamanda Türkiye’nin gururu olmuş D&R, Desa, Vakko, Mavi, Atasay, Ze Pırlanta, Yargıcı, Saat&Saat, Rue, Damat&Tween, D’s Damat, Luzdemia, Tamer Tanca ve TNC Butik, Emnana, Guard Leather, İpekyol, Machka, US Polo, Pierre Cardin, Cacharel, Dogo, Lambend, Brandy’s ve Penti markaları da bu büyük projede yerlerini alacak.
Dünyaca ünlü markaların sadece İstanbul Havalimanı’na özel olarak üreteceği ürünlerin yanı sıra, teknoloji alanında da birçok ilk yaşanacak. Klasik Duty Free anlayışının sınırlarını zorlayan Unifree, İstanbul Havalimanı geliş katında 4 farklı teknoloji mağazasında sergileyeceği inovatif ürünlerle, yolculara teknolojideki en son yenilikleri herkesten önce deneyimleme fırsatı sunarken, tasarım ürünlere de ulaşma imkanı sağlayacak. Teknoloji alanında dünyanın en önde gelen ve trendleri yaratan markalarının ürünleri, özel tasarlanan konsept mağazalarda sergilenirken yolcular, bu ürünleri en uygun fiyat avantajıyla satın alma olanağına sahip olacak.
Unifree, Duty Free alışverişi tanımını yeniden yazacak…
Kısa bir süre içerisinde devreye alınacak ön sipariş sistemi ile yolcuların seyahat öncesi internet üzerinden vereceği sipariş, İstanbul Havalimanı’ndaki mağazaya geldiğinde hazır olacak. Ayrıca bazı lounge alanlarına yerleştirilecek tabletler ile yolcuların ön-sipariş sistemi üzerinden siparişlerini vermeleri ve kişisel VİP satış danışmanlarına ulaşma imkanı da sırasıyla hayata geçirilecek. Mağaza içindeki dijital uygulamaların sunulacağı interaktif alanda yolcuların makyaj ve kozmetik ürünlerini, hem fiziksel hem de farklı AR (artırılmış gerçeklik) uygulamaları ile deneyimleyip, stüdyo fotoğraf kalitesi ve estetiğinde özçekim yababilecekleri ve sosyal ağlarında paylaşabilecekleri özel bir selfie noktası, ayna ekranlar gibi farklı uygulamalar havalimanındaki alışverişi farklılaştıracak. Geleneksel Duty Free mağazası anlayışından uzak, müşterilerine unutulmaz ve sıra dışı bir alışveriş ortamı sunan Unifree Dutyfree, açılışta olduğu gibi dünyada da ilk olacak özel lansmanları mağazalarında gerçekleştirecek.
İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edecek yolcular, Unifree Dutyfree mağazalarından üzerine isimleri yazılı parfüm ve içecekler ile dünyaca ünlü çikolata markalarının kişiye özel isim yazılı versiyonlarına kolayca ulaşırken hologram anlatımlar, dijital asistanlar ile yeni nesil bir alışverişin de adresi olacak.
Yerli üretici Unifree Dutyfree ile dünyaya açılıyor
100’den fazla yerli ve milli üreticinin ürünleri ile yer aldığı, 3.000 m² büyüklüğünde olan, dünyanın en büyük Bazaar mağazası da İstanbul Havalimanı’nda yer alacak. Bazaar alanları, ATU Duty Free tarafından işletilecek olup, günde 1 kamyon lokum ve Türkiye’nin yıllık baklava ihracatının %60’ına denk gelen 365 ton’luk baklava satışıyla yerli ürünleri dünyayla buluşturacak ve ihracata katkı sağlayacak.
Unifree CEO’su Ali Şenher açılışta yaptığı konuşmada şunları söyledi: “29 Ekim 2018 tarihinde havalimanı ile birlikte yapılan ilk açılışın ardından bugün Duty Free alanlarının FAZ 2 açılışını gerçekleştirmekten dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz. Alanın büyüklüğü, yurt içi ve yurtdışından bir çok önemli marka ve geliştirdiğimiz konseptler ile dünya çapında ses getirecek bir projeye imza attık ve gurur duyduğumuz İstanbul Havalimanı’na yakışan bir Duty Free alanı yarattık. Zengin ürün çeşidinin yanı sıra, hizmet bizim ana değerlerimizden biri. Dünyanın dört bir yanından gelen yolcularımızda unutulmaz anılar bırakmak için güler yüzlü ve yolcu ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş uzman satış ekibimiz 7/24 hizmet verecek.”
Açılışta konuşan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu ise şunları söyledi: “İstanbul’u dünyanın havacılık merkezi yapma hedefiyle çıktığımız bu yolda çok önemli bir adımı daha hayata geçirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. İstanbul Havalimanı’nın ruhu olarak tanımladığımız Duty Free alanının 2. etabı bugün devreye alınıyor. Amacımız İstanbul Havalimanı’nı kullanan yolcularımıza sıra dışı ve son derece keyifli bir seyahat deneyimi sunmak… Bunun ilk adımını da Unifree ile gerçekleştirmekten dolayı çok mutluyuz. Biz İstanbul Havalimanı’nda sadece hizmet vermeyecek aynı zamanda ülkemizi ve en önemlisi İstanbul’u tanıtacağız. Dünyadan ve ülkemizden çıkan güçlü markaları, ticari alanlarımızda dünya insanları ile buluşturmaktan mutluluk duyuyoruz.”

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2suALuw
via IFTTT