
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
10 Ocak 2019 Perşembe
Türk Hava Yolları, geçtiğimiz Aralık ayında %80,2 doluluk oranına ulaştı

Türk Hava Yolları İstanbul Havalimanı’ndan sefer yaptığı nokta sayısını 18’e yükseltiyor Türk Hava Yolları İstanbul Havalimanı’ndan sefer yaptığı nokta sayısını 18’e yükseltiyor. Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı’ndan yurt dışında Paris, Frankfurt, Münih, Tiflis, Aşkabat, Moskova ve Kuveyt’e, yurt içinde ise Diyarbakır, Hatay ve Kayseri noktalarına uçuş başlatıyor. İstanbul Havalimanı’ndan hali hazırda Ankara, Gaziantep, Adana, İzmir, Trabzon, Antalya, Ercan ve Bakü olmak üzere 8 noktaya sefer icra eden Türk Hava Yolları, 10 Ocak tarihi itibariyle 2’si iç (Diyarbakır, Hatay), 5’i dış (Paris, Frankfurt, Münih, Tiflis, Aşkabat) hat toplam 7 noktaya sefer başlatıyor. 11 Ocak’ta ise 2 yurt dışı (Moskova, Kuveyt), 1 yurt içi (Kayseri) hattı uçuş ağına ekleyerek İstanbul Havalimanı’ndan uçtuğu nokta sayısını 18’e yükseltecek. İstanbul Havalimanı çıkışlı bugün başlayan seferlere ait detaylı bilgiler şöyledir; İstanbul Havalimanı-Paris seferleri haftada 7 frekans karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Paris’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir. İstanbul Havalimanı-Frankfurt seferleri haftada 7 frekans karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Frankfurt’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir. İstanbul Havalimanı-Münih seferleri haftada 5 frekans (Salı, Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Münih’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla gidilebilir. İstanbul Havalimanı-Tiflis seferleri haftada 7 frekans karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Tiflis’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 109 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir. İstanbul Havalimanı-Aşkabat seferleri haftada 4 frekans (Salı, Perşembe, Cumartesi, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Aşkabat’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 209 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir. Yurt içinde ise; İstanbul Havalimanı-Diyarbakır seferleri haftada 3 frekans (Salı, Perşembe, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Diyarbakır’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 59 TL’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir. İstanbul Havalimanı-Hatay seferleri haftada 3 frekans (Salı, Perşembe, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Hatay’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 59 TL’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir. Ayrıca günde 1 kez icra edilen İstanbul Havalimanı-Ankara seferleri 10 Ocak itibariyle günde 2’ye yükseliyor. İstanbul Havalimanı’ndan 11 Ocak tarihi itibariyle Moskova, Kuveyt ve Kayseri noktalarına uçuş başlatılacak olup, seferlere ait bilgiler şu şekildedir; İstanbul Havalimanı-Moskova seferleri haftada 5 frekans (Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Cumartesi, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Moskova’ya tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir. İstanbul Havalimanı-Kuveyt seferleri haftada 4 frekans (Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Kuveyt’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 344 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla gidilebilir. İstanbul Havalimanı-Kayseri seferleri haftada 4 frekans (Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Cumartesi) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Kayseri’ye tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 59 TL’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir. Türk Hava Yolları uçuşları ile ilgili ayrıntılı bilgilere www.turkishairlines.com web adresinden, 444 0 849 numaralı Çağrı Merkezi’nden veya satış ofislerinden ulaşılabilir. Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 256 uluslararası olmak üzere dünyanın 123 ülkesindeki 305 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook, Twitter, YouTube, Linkedİn ve Instagramhesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.317 havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.
Türk Hava Yolları İstanbul Havalimanı’ndan sefer yaptığı nokta sayısını 18’e yükseltiyor.
Türk Hava Yolları, İstanbul Havalimanı’ndan yurt dışında Paris, Frankfurt, Münih, Tiflis, Aşkabat, Moskova ve Kuveyt’e, yurt içinde ise Diyarbakır, Hatay ve Kayseri noktalarına uçuş başlatıyor.
İstanbul Havalimanı’ndan hali hazırda Ankara, Gaziantep, Adana, İzmir, Trabzon, Antalya, Ercan ve Bakü olmak üzere 8 noktaya sefer icra eden Türk Hava Yolları, 10 Ocak tarihi itibariyle 2’si iç (Diyarbakır, Hatay), 5’i dış (Paris, Frankfurt, Münih, Tiflis, Aşkabat) hat toplam 7 noktaya sefer başlatıyor.
11 Ocak’ta ise 2 yurt dışı (Moskova, Kuveyt), 1 yurt içi (Kayseri) hattı uçuş ağına ekleyerek İstanbul Havalimanı’ndan uçtuğu nokta sayısını 18’e yükseltecek.
İstanbul Havalimanı çıkışlı bugün başlayan seferlere ait detaylı bilgiler şöyledir;
- İstanbul Havalimanı-Paris seferleri haftada 7 frekans karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Paris’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir.
- İstanbul Havalimanı-Frankfurt seferleri haftada 7 frekans karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Frankfurt’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir.
- İstanbul Havalimanı-Münih seferleri haftada 5 frekans (Salı, Perşembe, Cuma, Cumartesi, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Münih’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla gidilebilir.
- İstanbul Havalimanı-Tiflis seferleri haftada 7 frekans karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Tiflis’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 109 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir.
- İstanbul Havalimanı-Aşkabat seferleri haftada 4 frekans (Salı, Perşembe, Cumartesi, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Aşkabat’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 209 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir.
Yurt içinde ise;
- İstanbul Havalimanı-Diyarbakır seferleri haftada 3 frekans (Salı, Perşembe, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Diyarbakır’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 59 TL’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir.
- İstanbul Havalimanı-Hatay seferleri haftada 3 frekans (Salı, Perşembe, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Hatay’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 59 TL’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir.
Ayrıca günde 1 kez icra edilen İstanbul Havalimanı-Ankara seferleri 10 Ocak itibariyle günde 2’ye yükseliyor.
İstanbul Havalimanı’ndan 11 Ocak tarihi itibariyle Moskova, Kuveyt ve Kayseri noktalarına uçuş başlatılacak olup, seferlere ait bilgiler şu şekildedir;
- İstanbul Havalimanı-Moskova seferleri haftada 5 frekans (Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Cumartesi, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Moskova’ya tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 129 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat edilebilir.
- İstanbul Havalimanı-Kuveyt seferleri haftada 4 frekans (Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Pazar) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Kuveyt’e tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 344 USD’den başlayan açılışa özel fiyatlarla gidilebilir.
- İstanbul Havalimanı-Kayseri seferleri haftada 4 frekans (Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Cumartesi) karşılıklı olarak gerçekleştirilecek olup İstanbul’dan Kayseri’ye tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 59 TL’den başlayan açılışa özel fiyatlarla seyahat gerçekleştirilebilir.
Türk Hava Yolları uçuşları ile ilgili ayrıntılı bilgilere www.turkishairlines.com web adresinden, 444 0 849 numaralı Çağrı Merkezi’nden veya satış ofislerinden ulaşılabilir.
Türk Hava Yolları Hakkında:
1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 332 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 49 yurtiçi, 256 uluslararası olmak üzere dünyanın 123 ülkesindeki 305 noktaya uçan havayolu şirketidir. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook, Twitter, YouTube, Linkedİn ve Instagramhesapları üzerinden ulaşılabilir.
Star İttifakı Hakkında:
Türk Hava Yolları, ilk küresel havayolu ittifakı olarak 1997 yılında kurulan ve uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve benzersiz hizmet sunan Star İttifakı (Star Alliance)’na üye havayolu şirketidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi çok sayıda ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines ve United’dır. Star İttifakı hâlihazırda, 193 ülkedeki 1.317 havalimanına 18.800’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2D24xwH
via IFTTT
Türk Hava Yolları İstanbul Havalimanı’ndan sefer yaptığı nokta sayısını 18’e yükseltiyor

İRAN AMBARGOSU LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEYECEK?

Malta’da İkamet İzni ve Vatandaşlık

İRAN AMBARGOSU LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEYECEK? İRAN AMBARGOSU LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEYECEK? Küresel gündemin son aylardaki öncelikli konularından biri ABD’nin İran’a ambargo uygulama kararı oldu. Her ne kadar İran’ın Birleşmiş Milletler Uluslararası Adalet Mahkemesine ABD aleyhine yaptığı başvuru neticesinde bu karar askıya alınmış olsa da önümüzdeki günlerde ABD tarafından bu kararın uygulanması olasılığı güncelliğini koruyor. Öncellikle belirtmek gerekir ki; komşumuz olan bir ülkeye ABD tarafından uygulanması uygun görünen bu yaptırımların Türkiye’de ticaret yapan firmalar açısından birtakım problemler ve iş kaybına neden olacağını düşünüyoruz. Uluslararası siyaset ve diplomasi dilinde ‘yaptırım’ veya ‘ambargo’ kavramları, bir devlet, devletler grubu ya da örgüt aracılığıyla diğer bir devletin istenen çizgiye getirilmesi olarak açıklanıyor. Dünyanın farklı coğrafyalarında ülkeler arasında uygulanagelen bu yaptırımlarla ilgili sebep-sonuç ilişkisinin doğru kurulması ve hesaplanması gerekiyor. Bilindiği üzere geçtiğimiz yıllarda Birleşmiş Milletler uluslararası anlaşmalar ve güvenlik ihlallerini neden göstererek İran’a neredeyse 35 yıl süren ambargo uygulamıştı. Her ne kadar yaptırım kavramının hedefinde genelde bir ya da birden fazla devlet yer alıyor olsa da yaptırımların etkisi yalnızca hedef alınan merci ile sınırlı kalmıyor. Aracı kurumlar, buna bağlı alt sektörler ve devletin durumu, ekonomik, askeri ve siyasi gücü uyarınca küresel etkilere de neden olabiliyor. İran gibi petrol zengini bir devlete enerji alanında kısıtlamalar getirildiğinde tedarikçiler, aracı kurumlar, taşımacılık sektörü ve küresel petrol piyasası da bu kısıtlamalardan etkileniyor. Yaptırımları Türk lojistik sektörü açısından incelersek; ortaya iki farklı sonuç çıktığını söylemek mümkün. Öncelikle lojistik sektörünün dış ticaret ile paralel bir ivmeye sahip olduğunu belirtmek gerekiyor. Türkiye ve doğu komşumuz İran arasındaki ticaret hacmi, 2017 yılında 10,7 milyar dolar civarında gerçekleşti. Türkiye, İran’dan büyük çoğunluğu petrol-doğal gaz alımı olmak üzere 7,5 milyar dolar civarında ithalat yaparken, altın, çelik profil, lif levha ve otomotiv yan sanayi ürünleri ağırlıklı olmak üzere 3 milyar dolardan fazla ihracat gerçekleştirdi. 2017-2018 yıllarında iki devlerin üst düzey temsilcileri arasında yapılan görüşmeler ile 30 milyar dolarlık bir ticaret hacminin gerçekleşmesi hedefi kondu. Ülke ekonomimizin temel taşlarından birinin ihracat ve tabii ki hizmet ihracatı olduğu düşünüldüğünde İran’a uygulanması söz konusu olan yaptırımların çok ciddi sonuçları olacağını söylemek mümkün. Çünkü ülkemizin imalat, tekstil, inşaat, makine, sağlık ve turizm konusunda ciddi yetişmiş insan gücü ve bilgi birikimi var. İran’ın pazarını açma konusunda daha istekli davranması halinde hem ticaret hacmi artar hem de açığımız azalabilir. Bunun tam tersi gerçekleştiğinde yani uluslararası piyasanın İran’a tekrar ambargo uygulaması durumunda elbette başta İran ekonomisi zarar görecektir ama ticaret ortaklarına da zarar verecektir. Büyük resim İran’a uygulanacak ambargodan zarar görebileceğimizi bize söylüyor. Lojistik sektörü açısından özellikle güneyde atıl kalacak TIR filoları gündeme gelecek. Bunların yanı sıra İran’a uygulanan ambargonun son bulmasının ardından buraya yatırım yapan birçok UTİKAD üyesi olduğunu da biliyoruz. İran sınırları içinde faaliyet gösteren Türk lojistik firmalarının akıbeti de bizi endişelendiriyor. Ancak tüm bu endişeleri yaşarken duruma farklı bir açıdan yaklaşmak da mümkün tabii ki. Türk lojistik sektörü olarak en büyük hedefimiz uluslararası bir hub yani aktarma merkezi olabilmek. Hem devletin hem de özel sektörün tüm çalışmaları bu hedef çerçevesinde gerçekleşiyor. Bu noktada İran belki de en güçlü rakibimiz olarak karşımıza çıkıyor. “Özellikle Çin pazarından Kafkas ülkelerine yapılacak pazarda Türkiye ve İran bu ticaretin tam göbeğinde kalıyor. İran’ın taşımacılık alanındaki imkânlarını düşündüğümüzde Çin’den Azerbaycan’a, Türkmenistan’a İran üzerinden gitmek daha avantajlı kalıyor. Aynı zamanda Bander Abbas Limanı da verimli bir aktarma merkezi olarak Mersin Limanı’yla rekabet halinde bulunuyor. İran’ın oyun dışı kalması Türkiye’nin lojistik sektörü anlamında güçlenmesini bir deyişle tercih edilme oranını arttıracaktır. Ancak tüm bu olası gelişmelerin karşısında enerji sektöründe yaşanacak dar boğazı da gözden kaçırmamak gerekiyor. Petrol ve doğalgaz ithalatımızın yüzde 17’sini İran’dan sağladığımız düşünüldüğünde ambargonun yarardan çok zarara yol açması söz konusu olabilir. Emre ELDENER UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Kaynak:UTİKAD
İRAN AMBARGOSU LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜ NASIL ETKİLEYECEK?
Yaptırımları Türk lojistik sektörü açısından incelersek; ortaya iki farklı sonuç çıktığını söylemek mümkün. Öncelikle lojistik sektörünün dış ticaret ile paralel bir ivmeye sahip olduğunu belirtmek gerekiyor. Türkiye ve doğu komşumuz İran arasındaki ticaret hacmi, 2017 yılında 10,7 milyar dolar civarında gerçekleşti. Türkiye, İran’dan büyük çoğunluğu petrol-doğal gaz alımı olmak üzere 7,5 milyar dolar civarında ithalat yaparken, altın, çelik profil, lif levha ve otomotiv yan sanayi ürünleri ağırlıklı olmak üzere 3 milyar dolardan fazla ihracat gerçekleştirdi. 2017-2018 yıllarında iki devlerin üst düzey temsilcileri arasında yapılan görüşmeler ile 30 milyar dolarlık bir ticaret hacminin gerçekleşmesi hedefi kondu.
Ülke ekonomimizin temel taşlarından birinin ihracat ve tabii ki hizmet ihracatı olduğu düşünüldüğünde İran’a uygulanması söz konusu olan yaptırımların çok ciddi sonuçları olacağını söylemek mümkün. Çünkü ülkemizin imalat, tekstil, inşaat, makine, sağlık ve turizm konusunda ciddi yetişmiş insan gücü ve bilgi birikimi var. İran’ın pazarını açma konusunda daha istekli davranması halinde hem ticaret hacmi artar hem de açığımız azalabilir. Bunun tam tersi gerçekleştiğinde yani uluslararası piyasanın İran’a tekrar ambargo uygulaması durumunda elbette başta İran ekonomisi zarar görecektir ama ticaret ortaklarına da zarar verecektir.
Büyük resim İran’a uygulanacak ambargodan zarar görebileceğimizi bize söylüyor. Lojistik sektörü açısından özellikle güneyde atıl kalacak TIR filoları gündeme gelecek. Bunların yanı sıra İran’a uygulanan ambargonun son bulmasının ardından buraya yatırım yapan birçok UTİKAD üyesi olduğunu da biliyoruz. İran sınırları içinde faaliyet gösteren Türk lojistik firmalarının akıbeti de bizi endişelendiriyor.
Ancak tüm bu endişeleri yaşarken duruma farklı bir açıdan yaklaşmak da mümkün tabii ki. Türk lojistik sektörü olarak en büyük hedefimiz uluslararası bir hub yani aktarma merkezi olabilmek. Hem devletin hem de özel sektörün tüm çalışmaları bu hedef çerçevesinde gerçekleşiyor. Bu noktada İran belki de en güçlü rakibimiz olarak karşımıza çıkıyor. “Özellikle Çin pazarından Kafkas ülkelerine yapılacak pazarda Türkiye ve İran bu ticaretin tam göbeğinde kalıyor. İran’ın taşımacılık alanındaki imkânlarını düşündüğümüzde Çin’den Azerbaycan’a, Türkmenistan’a İran üzerinden gitmek daha avantajlı kalıyor. Aynı zamanda Bander Abbas Limanı da verimli bir aktarma merkezi olarak Mersin Limanı’yla rekabet halinde bulunuyor. İran’ın oyun dışı kalması Türkiye’nin lojistik sektörü anlamında güçlenmesini bir deyişle tercih edilme oranını arttıracaktır.
Ancak tüm bu olası gelişmelerin karşısında enerji sektöründe yaşanacak dar boğazı da gözden kaçırmamak gerekiyor. Petrol ve doğalgaz ithalatımızın yüzde 17’sini İran’dan sağladığımız düşünüldüğünde ambargonun yarardan çok zarara yol açması söz konusu olabilir.
Emre ELDENER
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2Fiak3y
via IFTTT
Malta’da İkamet İzni ve Vatandaşlık Malta’da İkamet İzni ve Vatandaşlık Yatırımcılar şu dönemde yurtdışında oturum izni ve vatandaşlık almaya yönelmiş durumlar. Aslında oturum izni ve vatandaşlık bazı ülkeler için büyük bir gelir kaynağı. Yunanistan, Portekiz gibi birçok ülke özellikle oturum izni konusunda büyük hamleler yapsa da Malta aralarından sıyrılıyor ve yatırımcılar büyük ilgisini çekiyor. Türkiye ve Avrupa’da yerli ve yabancı müvekkillerine hukuki danışmanlık hizmetleri sunan Av. Oğuz Kara’nın yazısı; 1) Malta Oturum İzni Biliyorsunuz Malta bir Avrupa Birliği devlet ve Malta oturum izninin aynı zamanda Schengen bölgesinde dolaşım hakkı verdiğini söylemeye gerek yok. Bu hak sadece oturum iznine sahip olan kişiye değil aynı zamanda bu kişinin aile fertlerine de veriliyor. Malta oturum izni için gerekli kriterler ve özellikle maddi kıstas nedir diye soracak olursak… Malta hükümetine 30.000 Eur başvuru ödemesi yapılması gerekiyor. Bu ödeme yapıldıktan sonra asgari 320.000 Eur bedel üzerinden gayrimenkul satın alınması veya yıllık kira bedeli en az 12.000 Eur olacak şekilde 5 (beş) yıllık kira sözleşmesi yapılması lazım. Bu iki aşama tamamlandıktan sonra 250.000 Eur tutarında devlet tahvili alınması gerekiyor. Bu devlet tahvili alımı esasında bir yatırım olup, 5 yıl sonra elde edilecek faiziyle birlikte oturum izni sahibi kişiye iade ediliyor. Tabi tüm bunların yanında başvuru için sağlık sigortası, gelir durum belgesi gibi bir takım belgelerin de sunulması gerekiyor. 2) Malta Vatandaşlığı Malta vatandaşlık programı, Malta hükümeti tarafından çıkarılmış limitli kontenjana sahip bir program. Bu programa 18 yaşını doldurmuş herkes başvurabiliyor. Malta vatandaşının ayrıcalıkları neler? Schengen bölgelerinde yaşayabiliyor, içinde ABD’nin de olduğu 160 ülkeye vizesiz seyahat edebiliyorsunuz ve Malta vatandaşı olarak tüm vatandaşlık haklarından yararlanabiliyorsunuz. Bu programa başvuru için 650.000 Eur başvuru ücreti ödenmesi gerekiyor. Program aile üyeleri için de düzenleme getiriyor. Başvurucunun eşi ve 18 yaşından küçük çocuklarının her biri 25.000 Eur; 18-26 yaş arası çocukları ve 55 ve üstü ebeveynleri 50.000 Eur ek ücret ödüyor. Başvuru üzerine, başvurucular hakkında araştırma yapılıyor ve bu araştırma için başvurucudan 7.500 Eur; eş, yetişkin çocuk ve ebeveynlerden 5.000 Eur; 13-18 yaş arası çocuklar için 3.000 Eur ödeme alınıyor. Vatandaşlık için de en az 320.000 Eur bedel üzerinden gayrimenkul satın alınması veya yıllık kira bedeli minimum 16.000 Eur bedel üzerinden 5 (beş) yıllık kira sözleşmesi yapılması gerekiyor. Pasaport ve banka ücretleri için kişi başı ayrıca 700 Eur ücret ödeniyor.
Malta’da İkamet İzni ve Vatandaşlık
Yatırımcılar şu dönemde yurtdışında oturum izni ve vatandaşlık almaya yönelmiş durumlar.
Aslında oturum izni ve vatandaşlık bazı ülkeler için büyük bir gelir kaynağı. Yunanistan, Portekiz gibi birçok ülke özellikle oturum izni konusunda büyük hamleler yapsa da Malta aralarından sıyrılıyor ve yatırımcılar büyük ilgisini çekiyor.
Türkiye ve Avrupa’da yerli ve yabancı müvekkillerine hukuki danışmanlık hizmetleri sunan Av. Oğuz Kara’nın yazısı;
1) Malta Oturum İzni
Biliyorsunuz Malta bir Avrupa Birliği devlet ve Malta oturum izninin aynı zamanda Schengen bölgesinde dolaşım hakkı verdiğini söylemeye gerek yok. Bu hak sadece oturum iznine sahip olan kişiye değil aynı zamanda bu kişinin aile fertlerine de veriliyor.
Malta oturum izni için gerekli kriterler ve özellikle maddi kıstas nedir diye soracak olursak…
Malta hükümetine 30.000 Eur başvuru ödemesi yapılması gerekiyor. Bu ödeme yapıldıktan sonra asgari 320.000 Eur bedel üzerinden gayrimenkul satın alınması veya yıllık kira bedeli en az 12.000 Eur olacak şekilde 5 (beş) yıllık kira sözleşmesi yapılması lazım.
Bu iki aşama tamamlandıktan sonra 250.000 Eur tutarında devlet tahvili alınması gerekiyor. Bu devlet tahvili alımı esasında bir yatırım olup, 5 yıl sonra elde edilecek faiziyle birlikte oturum izni sahibi kişiye iade ediliyor.
Tabi tüm bunların yanında başvuru için sağlık sigortası, gelir durum belgesi gibi bir takım belgelerin de sunulması gerekiyor.
2) Malta Vatandaşlığı
Malta vatandaşlık programı, Malta hükümeti tarafından çıkarılmış limitli kontenjana sahip bir program. Bu programa 18 yaşını doldurmuş herkes başvurabiliyor.
Malta vatandaşının ayrıcalıkları neler? Schengen bölgelerinde yaşayabiliyor, içinde ABD’nin de olduğu 160 ülkeye vizesiz seyahat edebiliyorsunuz ve Malta vatandaşı olarak tüm vatandaşlık haklarından yararlanabiliyorsunuz.
Bu programa başvuru için 650.000 Eur başvuru ücreti ödenmesi gerekiyor. Program aile üyeleri için de düzenleme getiriyor. Başvurucunun eşi ve 18 yaşından küçük çocuklarının her biri 25.000 Eur; 18-26 yaş arası çocukları ve 55 ve üstü ebeveynleri 50.000 Eur ek ücret ödüyor.
Başvuru üzerine, başvurucular hakkında araştırma yapılıyor ve bu araştırma için başvurucudan 7.500 Eur; eş, yetişkin çocuk ve ebeveynlerden 5.000 Eur; 13-18 yaş arası çocuklar için 3.000 Eur ödeme alınıyor.
Vatandaşlık için de en az 320.000 Eur bedel üzerinden gayrimenkul satın alınması veya yıllık kira bedeli minimum 16.000 Eur bedel üzerinden 5 (beş) yıllık kira sözleşmesi yapılması gerekiyor.
Pasaport ve banka ücretleri için kişi başı ayrıca 700 Eur ücret ödeniyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2QBqlCM
via IFTTT