13 Mart 2018 Salı

Havaş’ın destek verdiği airBaltic dünyanın en dakik havayolu oldu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2tIxF9y

Pegasus’tan bahar kampanyası: Mobile özel %30 indirim! Pegasus’tan bahar kampanyası: Mobile özel %30 indirim! Uçmanın herkesin hakkı olduğuna inanan Pegasus Hava Yolları; bahar aylarında seyahat etmenin keyfine varmak isteyenlere özel bir kampanya başlattı. Pegasus’un mobile özel bahar kampanyasından yararlanmak isteyen misafirler, kampanya kapsamında biletlerini 13-15 Mart tarihleri arasında Pegasus mobil uygulaması veya mobil sitesi üzerinden alarak, 9 Nisan – 7 Haziran 2018 tarihleri arasında tüm yurt içi hatlara %30 indirimli uçabiliyor. Pegasus’un 41 ülkede 108 noktaya ulaşan uçuş ağı ve bahar kampanyası ile ilgili detaylı bilgilere www.flypgs.com üzerinden ulaşılabilir. Kampanya biletleri, sadece Pegasus’un mobil kanalları üzerinden alınabiliyor.

Pegasus’tan bahar kampanyası: Mobile özel %30 indirim!

Uçmanın herkesin hakkı olduğuna inanan Pegasus Hava Yolları; bahar aylarında seyahat etmenin keyfine varmak isteyenlere özel bir kampanya başlattı. Pegasus’un mobile özel bahar kampanyasından yararlanmak isteyen misafirler, kampanya kapsamında biletlerini 13-15 Mart tarihleri arasında Pegasus mobil uygulaması veya mobil sitesi üzerinden alarak, 9 Nisan – 7 Haziran 2018 tarihleri arasında tüm yurt içi hatlara %30 indirimli uçabiliyor.

Pegasus’un 41 ülkede 108 noktaya ulaşan uçuş ağı ve bahar kampanyası ile ilgili detaylı bilgilere www.flypgs.com üzerinden ulaşılabilir. Kampanya biletleri, sadece Pegasus’un mobil kanalları üzerinden alınabiliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FOASt6
via IFTTT

Pegasus’tan bahar kampanyası: Mobile özel %30 indirim!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FOASt6

12 Mart 2018 Pazartesi

Çeşme’ye Havaalanı İzmir’i İkiye Böldü


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DlPomU

Çeşme’ye Havaalanı İzmir’i İkiye Böldü İzmir’in ve Türk turizminin üst düzey destinasyonlarının başında gelen Çeşme’de yaşanan gelişmeler nedeniyle tartışmaların biri bitiyor, diğeri başlıyor. Yaz aylarında devasa bir nüfusa erişen ilçede daha önce yaşanan gürültü tartışmaları ve mevcut RES tartışmalarının ardından şimdi de havalimanı polemiği başladı. Alaçatı’ya yapılacak olan havalimanı için olumlu ve olumsuz yorumlar birbiri ardına geliyor. Adnan Menderes Havalimanı’na 70 kilometre uzaklıkta yeni bir havalimanının İzmir için israf ve ölü yatırım olduğunu savunan da var. ETİK BAŞKANI MEHMET İŞLER “RANT İZMİRLİLERİN VE ÇEŞMELİLERİNDİR” “Çeşme’ye havalimanını şartlı destekliyoruz.Neden ve hangi şartlarda istiyoruz? Turizm ulaşım demektir. Ulaşımın olmadığı yerde turizmin gelişmesini bekleyemezsiniz. Bir gelir elde etmek istiyor, 54 yan sektörü beslemek istiyorsanız ulaşım olmalı. Çeşme’ye havalimanı gerekli mi? Bence gerekli. Bodrum için de bunlar konuşulmuştu. Dalaman için de konuşulmuştu. Bu havalimanları charter seferlerinin olduğu vazgeçilmez birer havalimanı oldu. Çeşme’ye gelecek havalimanı büyük mü? Değil. Yine de bu haliyle bile tekne sahiplerinin daha sık gelmelerini sağlayacak… Yunan adalarında bulunan yabancı yat sahiplerinin katma değer yaratma fırsatı olacak.  Denebilir ki, Adnan Menderes’ten gelsinler… İşte olmuyor öyle. Çeşme’deki uçaklar baştan küçük olacak, adeta bir hava taksisi olacak ama hiç olmazsa ekonomik gelir düzeyi yüksek müşterileri getirecek. Turist sayısını arttırmayacak belki ekonomik seviyesi yüksel müşteri gelecek. Gelenler Çeşme’nin reklamını yapacak. Araç kiralama hizmetleri artacak. İç turizm açısından da cazibeyi arttıracak. Bodrum’a da insanlar havalimanı yokken önce İzmir’e geliyorlardı. Şimdi Bodrum havalimanı yetmiyor. Yalnız Bodrum Havalimanı yapıldıktan sonra müthiş bir yapılaşma oldu. Bodrum’da imar stratejik olarak planlanmamıştı. Çeşme’ye havalimanı yapılsın ama stratejik imar planıyla birlikte gitsin. Havalimanı katma değer yaratsın derken plansız şekilde olmasın. Bir de karşı çıkacaksak havalimanına değil, RES’lere karşı çıkabiliriz. Havaalanına bunlar çok yakın. Buradaki rüzgar santralleri son derece riskli. Çeşme’nin dokusuna bunlar uymuyor. İstemezükçülerin rüzgar santrallerine onay verenlere haykırması gerekir. Yunanistan’ın adalarında bile havaalanı var. Havaalanı olunca demek ki bir yer yağmalanmıyor ama RES’lerle yağmalanıyor adeta. Birçok sektörden dostlarımızla konuyu istişare ediyoruz. Onlar da havalimanı için da bizim gibi düşünüyor. Peki havalimanına kim karşı çıkıyor? Siyasi kaygıları olanlar ve çevreciler karşı çıkıyor. Buraya  siyasi bakmamak lazım. Kendi eksiklikleri kamufle edilsin diye karşı çıkıyorlar. Bırakın Bodrum’u, küçücük Yunan adalarında bile bu havalimanları varsa, Çeşme de bunu hak etmektedir.  Çevrecilerin samimi olduğuna inanmıyorum. RES’ler yapılırken neredeydiler? Sürekli rant diyorlar. Rant dedikleri şey aslında Çeşmelinin ve İzmirlinin rantıdır. ÇEŞME KENT KONSEYİ BAŞKANI ÖMER ÖNAL “İSTEMEZÜKÇÜ DEĞİLİZ AMA…” “Havaalanı konusu bizi adeta böldü. Bir kısmımız yapılsın derken, bir kısmımız istemiyor. Kimimiz de rüzgar gülü savunucusu oldu. Bir bölüm yapılsın, bir bölüm yapılmasın diyor. Bir bölüm rüzgar güllerinin kaldırılacağından bahsediyor. En sonunda havaalanını mı tercih edeceğiz, rüzgar gülleri mi kalacak? Biz hiçbirini istemiyoruz. Çeşme’ye havaalanına ne gerek var? 3 geliş, 3 gidiş havaalanımız var. Çeşme’yi talan edebilmek için adeta bir kampanya başladı. Bodrum’u ve Kuşadası’nı nasıl bitirdilerse Çeşme’yi de aynı duruma getirmeye çalışıyorlar. Ben çok rahatsızım. Çeşme’nin o 15 sene önceki yemyeşil dokusu mahvoluyor. Bu istemezükçülük de değildir. Hayatımıza ve doğaya müdahaleye karşıyız. Ovack ve Germiyan’da olanlar ortada. Gelecek nesillere güzel bir doğa bırakamayacağız. Bunlar bize atalarımızdan kalan miraslarımız ama maalesef torunlarımıza bırakamayacağız gibi. Çeşme bundan 20 sene sonra yaşanabilirlikten çıkacak. Havaalanına ne gerek var? 3-5 zengin gelecek diye bunlar yapılmamalı. Kesinlikle israf olduğunu düşünüyorum. Yok charter gelecekmiş vs. Hiçbirine inanmıyorum. Charter uçaklar Adnan Menderes’e inmeyecek de Alaçatı’ya inecek. Olur mu hiç öyle şey…” ŞEHİR PLANCILARI ODASI İZMİR ŞUBE BAŞKANI ÖZLEM ŞENYOL KOCAER “ÇED RAPORU HENÜZ ONAYLANMADI” “Çeşme’ye yapılacak havalimanı 100 binlik ve 25 binlik planda halihazırda mevcuttur. Ancak planlarda mevcut olmuş olması, yapılması gerektiği anlamını taşımamaktadır. Yapılacak havalimanının taslakta birçok mevzuata ve şehirciliğe aykırı olduğu gerekçesiyle çevre düzeni planıyla ilgili daha önce açmış olduğumuz bir dava bulunuyor. Bu davanın duruşmaları devam ediyor ve sonuçları henüz gelmedi. Havalimanıyla birlikte ilçede gereğinden fazla bir nüfus artışı ön görülüyor.  Adnan Menderes Havalimanı varken, Çeşme’ye yapılacak havalimanının ne kadar ihtiyacı var? Açıkçası bunun analizi yapılmamış durumda ve normal şartlarda havalimanının yapım kararından önce ihtiyacın ortaya konmuş olması gerekmekteydi. Yine ÇED raporunun henüz onaylanmamış olduğunu görüyoruz. Biz de Şehir Plancıları Odası ve diğer ilgili odalar olarak havalimanı konusunda bir çalışma grubu kurduk. Havalimanının çevresel etkileri, ekolojik olarak doğaya verebileceği zarar, kentleşme ve yarımadaya olumlu ya da olumsuz etkileri üzerine rapor hazırlayacağız. Bu raporu da en kısa zamanda ilgili kurumlar ve kamuoyu ile paylaşacağız.” BURAK CİLASUN / BEN HABER Kaynak:http://ift.tt/1Acfsy8

İzmir’in ve Türk turizminin üst düzey destinasyonlarının başında gelen Çeşme’de yaşanan gelişmeler nedeniyle tartışmaların biri bitiyor, diğeri başlıyor. Yaz aylarında devasa bir nüfusa erişen ilçede daha önce yaşanan gürültü tartışmaları ve mevcut RES tartışmalarının ardından şimdi de havalimanı polemiği başladı. Alaçatı’ya yapılacak olan havalimanı için olumlu ve olumsuz yorumlar birbiri ardına geliyor. Adnan Menderes Havalimanı’na 70 kilometre uzaklıkta yeni bir havalimanının İzmir için israf ve ölü yatırım olduğunu savunan da var.

ETİK BAŞKANI MEHMET İŞLER “RANT İZMİRLİLERİN VE ÇEŞMELİLERİNDİR”

“Çeşme’ye havalimanını şartlı destekliyoruz.Neden ve hangi şartlarda istiyoruz? Turizm ulaşım demektir. Ulaşımın olmadığı yerde turizmin gelişmesini bekleyemezsiniz. Bir gelir elde etmek istiyor, 54 yan sektörü beslemek istiyorsanız ulaşım olmalı. Çeşme’ye havalimanı gerekli mi? Bence gerekli. Bodrum için de bunlar konuşulmuştu. Dalaman için de konuşulmuştu. Bu havalimanları charter seferlerinin olduğu vazgeçilmez birer havalimanı oldu. Çeşme’ye gelecek havalimanı büyük mü? Değil. Yine de bu haliyle bile tekne sahiplerinin daha sık gelmelerini sağlayacak… Yunan adalarında bulunan yabancı yat sahiplerinin katma değer yaratma fırsatı olacak.  Denebilir ki, Adnan Menderes’ten gelsinler… İşte olmuyor öyle. Çeşme’deki uçaklar baştan küçük olacak, adeta bir hava taksisi olacak ama hiç olmazsa ekonomik gelir düzeyi yüksek müşterileri getirecek. Turist sayısını arttırmayacak belki ekonomik seviyesi yüksel müşteri gelecek. Gelenler Çeşme’nin reklamını yapacak. Araç kiralama hizmetleri artacak. İç turizm açısından da cazibeyi arttıracak. Bodrum’a da insanlar havalimanı yokken önce İzmir’e geliyorlardı. Şimdi Bodrum havalimanı yetmiyor. Yalnız Bodrum Havalimanı yapıldıktan sonra müthiş bir yapılaşma oldu. Bodrum’da imar stratejik olarak planlanmamıştı. Çeşme’ye havalimanı yapılsın ama stratejik imar planıyla birlikte gitsin. Havalimanı katma değer yaratsın derken plansız şekilde olmasın. Bir de karşı çıkacaksak havalimanına değil, RES’lere karşı çıkabiliriz. Havaalanına bunlar çok yakın. Buradaki rüzgar santralleri son derece riskli. Çeşme’nin dokusuna bunlar uymuyor. İstemezükçülerin rüzgar santrallerine onay verenlere haykırması gerekir. Yunanistan’ın adalarında bile havaalanı var. Havaalanı olunca demek ki bir yer yağmalanmıyor ama RES’lerle yağmalanıyor adeta. Birçok sektörden dostlarımızla konuyu istişare ediyoruz. Onlar da havalimanı için da bizim gibi düşünüyor. Peki havalimanına kim karşı çıkıyor? Siyasi kaygıları olanlar ve çevreciler karşı çıkıyor. Buraya  siyasi bakmamak lazım. Kendi eksiklikleri kamufle edilsin diye karşı çıkıyorlar. Bırakın Bodrum’u, küçücük Yunan adalarında bile bu havalimanları varsa, Çeşme de bunu hak etmektedir.  Çevrecilerin samimi olduğuna inanmıyorum. RES’ler yapılırken neredeydiler? Sürekli rant diyorlar. Rant dedikleri şey aslında Çeşmelinin ve İzmirlinin rantıdır.

ÇEŞME KENT KONSEYİ BAŞKANI ÖMER ÖNAL “İSTEMEZÜKÇÜ DEĞİLİZ AMA…”

“Havaalanı konusu bizi adeta böldü. Bir kısmımız yapılsın derken, bir kısmımız istemiyor. Kimimiz de rüzgar gülü savunucusu oldu. Bir bölüm yapılsın, bir bölüm yapılmasın diyor. Bir bölüm rüzgar güllerinin kaldırılacağından bahsediyor. En sonunda havaalanını mı tercih edeceğiz, rüzgar gülleri mi kalacak? Biz hiçbirini istemiyoruz. Çeşme’ye havaalanına ne gerek var? 3 geliş, 3 gidiş havaalanımız var. Çeşme’yi talan edebilmek için adeta bir kampanya başladı. Bodrum’u ve Kuşadası’nı nasıl bitirdilerse Çeşme’yi de aynı duruma getirmeye çalışıyorlar. Ben çok rahatsızım. Çeşme’nin o 15 sene önceki yemyeşil dokusu mahvoluyor. Bu istemezükçülük de değildir. Hayatımıza ve doğaya müdahaleye karşıyız. Ovack ve Germiyan’da olanlar ortada. Gelecek nesillere güzel bir doğa bırakamayacağız. Bunlar bize atalarımızdan kalan miraslarımız ama maalesef torunlarımıza bırakamayacağız gibi. Çeşme bundan 20 sene sonra yaşanabilirlikten çıkacak. Havaalanına ne gerek var? 3-5 zengin gelecek diye bunlar yapılmamalı. Kesinlikle israf olduğunu düşünüyorum. Yok charter gelecekmiş vs. Hiçbirine inanmıyorum. Charter uçaklar Adnan Menderes’e inmeyecek de Alaçatı’ya inecek. Olur mu hiç öyle şey…”

ŞEHİR PLANCILARI ODASI İZMİR ŞUBE BAŞKANI ÖZLEM ŞENYOL KOCAER “ÇED RAPORU HENÜZ ONAYLANMADI”

“Çeşme’ye yapılacak havalimanı 100 binlik ve 25 binlik planda halihazırda mevcuttur. Ancak planlarda mevcut olmuş olması, yapılması gerektiği anlamını taşımamaktadır. Yapılacak havalimanının taslakta birçok mevzuata ve şehirciliğe aykırı olduğu gerekçesiyle çevre düzeni planıyla ilgili daha önce açmış olduğumuz bir dava bulunuyor. Bu davanın duruşmaları devam ediyor ve sonuçları henüz gelmedi. Havalimanıyla birlikte ilçede gereğinden fazla bir nüfus artışı ön görülüyor.  Adnan Menderes Havalimanı varken, Çeşme’ye yapılacak havalimanının ne kadar ihtiyacı var? Açıkçası bunun analizi yapılmamış durumda ve normal şartlarda havalimanının yapım kararından önce ihtiyacın ortaya konmuş olması gerekmekteydi. Yine ÇED raporunun henüz onaylanmamış olduğunu görüyoruz. Biz de Şehir Plancıları Odası ve diğer ilgili odalar olarak havalimanı konusunda bir çalışma grubu kurduk. Havalimanının çevresel etkileri, ekolojik olarak doğaya verebileceği zarar, kentleşme ve yarımadaya olumlu ya da olumsuz etkileri üzerine rapor hazırlayacağız. Bu raporu da en kısa zamanda ilgili kurumlar ve kamuoyu ile paylaşacağız.”

BURAK CİLASUN / BEN HABER

Kaynak:http://ift.tt/1Acfsy8



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2DlPomU
via IFTTT

THY Şubat 2018 Trafik Sonuçları


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FL4WFL

THY Şubat 2018 Trafik Sonuçları Şubat 2017’ye göre, taşınan yolcu sayısı %26 artarak 5,1 milyon yolcuya ulaştı. Böylelikle, Türk Hava Yolları tarihinde ilk defa Şubat ayında 5 milyon yolcu rakamını aşmış oldu.   Şubat 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesi: -Türk Hava Yolları %79,7 ile tarihinin en yüksek Şubat ayı doluluk oranına ulaştı. Kapasitenin (Arz Koltuk Kilometre) %14 arttığı Şubat ayında toplam doluluk geçen yılın aynı dönemine göre 6,4 puan artışla %79,7, Dış Hat doluluk ise 6,6 puanlık artışla %79,1 olarak gerçekleşti. -2017 yılının Temmuz ayında başlayan talepteki (ücretli yolcu kilometre) çift haneli hızlı büyüme %24 artış ile 2018 yılının Şubat ayında da devam etti. -Dıştan dışa transfer yolcu (transit yolcu) hariç tutulduğunda yurtdışı yolcu sayısında %27’lik artış yaşandı. -Bu ayda taşınan Kargo ve Posta hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %39,4 arttı. Kargodaki bu büyümeye en fazla katkı yapan bölgeler %61 artış ile Orta Doğu, %52’lik artış ile K. Amerika ve %39’luk artış ile Avrupa oldu. -Şubat ayında geçen yılın aynı dönemine göre tüm bölgelerde yolcu doluluk oranı artış gösterdi. K. Amerika 11,1 puan, Afrika 9,9 puan, ve Avrupa 6,3 puan artarak en fazla artış gösteren bölgeler oldu.   Ocak-Şubat 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesi:   -Ocak-Şubat döneminde geçen yılın aynı dönemine göre talepte %27’lik artış sağlanıp, yolcu sayısı da %31 artarak 10,8 milyona ulaştı. -Toplam Yolcu doluluk oranı Ocak-Şubat döneminde 6,9 puanlık artış ile %79,7 olurken, Yurtdışı yolcu doluluğumuz 7,1 puan artarak %78,8’e ulaştı. -Şubat ayındaki Kargo ve Posta hacmindeki güçlü artış ile birlikte Ocak-Şubat dönemindeki toplam taşınan Kargo ve Posta geçen seneye göre %44 artarak 195 bin tona yükselmiştir. Kamuoyuna saygılarımızla duyurulur. Türk Hava Yolları A.O. Basın Müşavirliği Türk Hava Yolları Hakkında: 1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 328 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 252 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 301 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir. Star İttifakı Hakkında: Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.

Şubat 2017’ye göre, taşınan yolcu sayısı %26 artarak 5,1 milyon yolcuya ulaştı. Böylelikle, Türk Hava Yolları tarihinde ilk defa Şubat ayında 5 milyon yolcu rakamını aşmış oldu.

 

Şubat 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesi:

-Türk Hava Yolları %79,7 ile tarihinin en yüksek Şubat ayı doluluk oranına ulaştı. Kapasitenin (Arz Koltuk Kilometre) %14 arttığı Şubat ayında toplam doluluk geçen yılın aynı dönemine göre 6,4 puan artışla %79,7, Dış Hat doluluk ise 6,6 puanlık artışla %79,1 olarak gerçekleşti.

-2017 yılının Temmuz ayında başlayan talepteki (ücretli yolcu kilometre) çift haneli hızlı büyüme %24 artış ile 2018 yılının Şubat ayında da devam etti.

-Dıştan dışa transfer yolcu (transit yolcu) hariç tutulduğunda yurtdışı yolcu sayısında %27’lik artış yaşandı.

-Bu ayda taşınan Kargo ve Posta hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %39,4 arttı. Kargodaki bu büyümeye en fazla katkı yapan bölgeler %61 artış ile Orta Doğu, %52’lik artış ile K. Amerika ve %39’luk artış ile Avrupa oldu.

-Şubat ayında geçen yılın aynı dönemine göre tüm bölgelerde yolcu doluluk oranı artış gösterdi. K. Amerika 11,1 puan, Afrika 9,9 puan, ve Avrupa 6,3 puan artarak en fazla artış gösteren bölgeler oldu.

 

Ocak-Şubat 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesi:

 

-Ocak-Şubat döneminde geçen yılın aynı dönemine göre talepte %27’lik artış sağlanıp, yolcu sayısı da %31 artarak 10,8 milyona ulaştı.

-Toplam Yolcu doluluk oranı Ocak-Şubat döneminde 6,9 puanlık artış ile %79,7 olurken, Yurtdışı yolcu doluluğumuz 7,1 puan artarak %78,8’e ulaştı.

-Şubat ayındaki Kargo ve Posta hacmindeki güçlü artış ile birlikte Ocak-Şubat dönemindeki toplam taşınan Kargo ve Posta geçen seneye göre %44 artarak 195 bin tona yükselmiştir.

Kamuoyuna saygılarımızla duyurulur.

Türk Hava Yolları A.O.
Basın Müşavirliği

Türk Hava Yolları Hakkında:

1933 yılında 5 uçaktan oluşan mütevazı bir filo ile kurulan Star İttifakı üyesi Türk Hava Yolları, bugün 328 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 252 uluslararası, 49 yurtiçi olmak üzere dünyada 301 noktaya uçan, 4 yıldızlı havayolu şirketidir. Geçtiğimiz altı yıl süresince “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” ilân edilmiş olan Türk Hava Yolları, 2017 yılı Skytrax değerlendirmesine göre, art arda olmak üzere 9. kez “Güney Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi” seçildi. 2010 yılında dünyanın “En İyi Ekonomi Sınıfı İkram Servisi” ödülünü almaya hak kazanan Türk Hava Yolları; 2013, 2014 ve 2016 yıllarında olduğu gibi bu yıl da dünyanın “En İyi Business Sınıfı İkram Servisi” ödülünün sahibi oldu. Ve yine bu yılki Skytrax değerlendirme sonuçlarına göre, 2015 yılında da teslim aldığı dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu” ödülü ile birlikte geçtiğimiz iki yılda olduğu gibi bu yıl tekrar dünyanın “En İyi Business Sınıfı Özel Yolcu Salonu İkramı” ödülünü almaya lâyık görüldü. Türk Hava Yolları ile ilgili daha geniş bilgiye www.turkishairlines.com web adresinden veya FacebookTwitterYoutubeLinkedin ve Instagram hesapları üzerinden ulaşılabilir.

Star İttifakı Hakkında:

Türk Hava Yolları, 1997 yılında uluslararası ölçekte seyahat edenler için dünya genelinde ulaşım, tanınırlık ve hizmet sunan ve ilk küresel ölçekli havayolu ittifakı olarak kurulan Star İttifakı üyesidir. Air Transport World tarafından “Market Leadership Award” ve Business Traveller Magazine ile Skytrax tarafından “Best Airline Alliance“ ödülleri gibi sayısız ödüle lâyık görülen Star İttifakı’na üye havayolu şirketleri; Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brazil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI ve United. Star İttifakı, hâli hazırda 190 ülkedeki 1.300 havalimanına 18.450’den fazla günlük uçuş sağlamaktadır. Bununla birlikte, Star Alliance Bağlantı Ortağı (Connecting Partner) Juneyao Airlines tarafından da yine bu kapsamda yeni bağlantılı uçuşlar sunulmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2FL4WFL
via IFTTT