28 Şubat 2018 Çarşamba

2017 yılında büyük gövdeli yolcu uçaklarında hiç ölümcül kaza yaşanmadı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GSrTnk

2017 yılında büyük gövdeli yolcu uçaklarında hiç ölümcül kaza yaşanmadı IATA: 2017 yılında büyük gövdeli yolcu uçaklarında hiç ölümcül kaza yaşanmadı Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)’nın yayımladığı 2017 Emniyet Performansı Raporu’na göre; 2017 yılı büyük gövdeli uçaklarda ölümcül kazaların yaşanmadığı ve havacılık emniyetinde en büyük ilerlemenin sağlandığı yıl olarak tarihe geçti. IATA Emniyet Raporu’na göre; IATA üyesi havayolları içinde jet kategorisindeki yolcu uçakları dışında 2017’de ölümcül kaza yaşanmadı. 2012-2016 döneminde yılda ortalama uçak kazalarında 315, 2016 yılında ise 9 uçak kazasında 202 kişi hayatını kaybettiği açıklanan raporda, 2017 yılında 19 kişinin hayatını kaybettiği 6 ölümcül kazanın da büyük gövdeli uçaklarda değil,  5’nin turboprop uçaklarda 1’nin de kargo jetlerinde yaşandığı belirtildi. Dünya genelinde 2017 yılında her 8.7 milyon uçuş başına 1 uçak kazası, 41,8 milyon uçuş başına da 19 ölümlü kazanın düştüğü belirtilen raporda,  bir milyon uçuş başına 2016 yılında 0.39 olan kaza oranının 2017 yılında 0,11’e gerilediği açıklandı. IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, 4.1 milyar yolcu 41.8 milyon uçuşun yaşandığı 2017 yılının havacılık emniyetinde en hızlı gelişmenin yaşandığı yıl olduğunu ve hem küresel hem de bölgesel anlamda havayollarının emniyet performansında büyük gelişme olduğunu vurguladı. Özellikle Sahra altı Afrika’daki havayolu şirketlerinin emniyet performanslarını geliştirmeye devam ettiğini ve ölümlü kaza yaşanmadığına dikkat çeken IATA Başkanı, bunun küresel havacılık standartlarına Afrika’da hızlı bir uyumun göstergesi olduğunu vurguladı. 2017 yılında IATA Operasyonel Emniyet Denetimi Programı’na (IOSA) kayıtlı havayollarının kaza oranının IOSA olmayan havayollarınınkinden yaklaşık 4 kat daha iyi olduğu belirtilen raporda, havayollarının IOSA Programına katılmalarının ve sürdürülmesinin havacılık güvenliği açısından taşıdığı öneme dikkat çekildi.

IATA: 2017 yılında büyük gövdeli yolcu uçaklarında hiç ölümcül kaza yaşanmadı

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA)’nın yayımladığı 2017 Emniyet Performansı Raporu’na göre; 2017 yılı büyük gövdeli uçaklarda ölümcül kazaların yaşanmadığı ve havacılık emniyetinde en büyük ilerlemenin sağlandığı yıl olarak tarihe geçti.
IATA Emniyet Raporu’na göre; IATA üyesi havayolları içinde jet kategorisindeki yolcu uçakları dışında 2017’de ölümcül kaza yaşanmadı. 2012-2016 döneminde yılda ortalama uçak kazalarında 315, 2016 yılında ise 9 uçak kazasında 202 kişi hayatını kaybettiği açıklanan raporda, 2017 yılında 19 kişinin hayatını kaybettiği 6 ölümcül kazanın da büyük gövdeli uçaklarda değil,  5’nin turboprop uçaklarda 1’nin de kargo jetlerinde yaşandığı belirtildi.
Dünya genelinde 2017 yılında her 8.7 milyon uçuş başına 1 uçak kazası, 41,8 milyon uçuş başına da 19 ölümlü kazanın düştüğü belirtilen raporda,  bir milyon uçuş başına 2016 yılında 0.39 olan kaza oranının 2017 yılında 0,11’e gerilediği açıklandı.
IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, 4.1 milyar yolcu 41.8 milyon uçuşun yaşandığı 2017 yılının havacılık emniyetinde en hızlı gelişmenin yaşandığı yıl olduğunu ve hem küresel hem de bölgesel anlamda havayollarının emniyet performansında büyük gelişme olduğunu vurguladı. Özellikle Sahra altı Afrika’daki havayolu şirketlerinin emniyet performanslarını geliştirmeye devam ettiğini ve ölümlü kaza yaşanmadığına dikkat çeken IATA Başkanı, bunun küresel havacılık standartlarına Afrika’da hızlı bir uyumun göstergesi olduğunu vurguladı.
2017 yılında IATA Operasyonel Emniyet Denetimi Programı’na (IOSA) kayıtlı havayollarının kaza oranının IOSA olmayan havayollarınınkinden yaklaşık 4 kat daha iyi olduğu belirtilen raporda, havayollarının IOSA Programına katılmalarının ve sürdürülmesinin havacılık güvenliği açısından taşıdığı öneme dikkat çekildi.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2GSrTnk
via IFTTT

Üç işletme “Yeşil Kuruluş” Sertifikası aldI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2HQhERQ

Üç işletme “Yeşil Kuruluş” Sertifikası aldI Yeşil Havaalanı (Green Airport) projesi kapsamında THY İstanbul Atatürk ve Ankara Esenboğa Havalimanlarında, DHMİ Sinop Havalimanı’nda Çelebi Hava Servisi ise Erzincan Havalimanı’nda “Yeşil Kuruluş” sertifikası almaya hak kazandı.   Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından havaalanlarında faaliyet gösteren kuruluşların çevreye verebilecekleri zararların sistematik bir şekilde azaltılması ve ortadan kaldırılabilmesi amacıyla yürütülen Yeşil Havaalanı  Projesi çerçevesinde üç işletmeye Yeşil Kuruluş unvanı verildi. THY, İstanbul Atatürk ve Ankara Esenboğa Havalimanı olmak üzere iki havalimanında Yeşil Kuruluş Sertifikası almaya hak kazandı.  DHMİ’ye Sinop Havalimanı için Çelebi Hava Servisi’ne de Erzincan Havalimanı’nda Kuruluş Sertifikası verildi. Böylece yeşil kuruluş sayısı 157’ye yükseldi. Yeşil Havaalanları projesi kapsamında faaliyetlerinin değerlendirilmesi amacıyla SHGM’ye başvuruda bulunan işletmelerin istenen şartları ve proje gerekliliklerini yerine getirdiği tespit edildi. “Yeşil Kuruluş (Green Company)” unvanı verilen bu işletmeler, projede belirtilen logoyu kullanmanın yanısıra işletme yetki belgesi, ruhsat, sertifika gibi izin belgelerinin temdit ücretlerinde yüzde 20 indirim imkanı elde etti. Havaalanı kullanıcılarının yerine getirmesi gereken kriterlerin belirtildiği proje çerçevesinde, havaalanındaki tüm kullanıcılar tarafından bu kriterlerin yerine getirilmesi durumunda o havaalanı “Yeşil Havaalanı (Green Airport)” olarak adlandırılıyor. Bir havaalanında, bu şartları yerine getiren SHGM tarafından yetkilendirilmiş kuruluşun, o havaalanı için ödeyeceği yetki belgesi, ruhsat, sertifika gibi izin belgelerinin temdit ücretlerinde indirim yapılıyor. Proje ile, canlılar üzerinde olumsuz etki yaratan ve çok sayıda sağlık sorununa yol açan çevresel kirlenmenin oluşmadan önlenebilmesi, çevreye duyarlı havaalanlarının çoğalması ve bu havaalanlarında çevreci stratejilerin sürdürülebilir bir şekilde devam etmesi amaçlanıyor.

Yeşil Havaalanı (Green Airport) projesi kapsamında THY İstanbul Atatürk ve Ankara Esenboğa Havalimanlarında, DHMİ Sinop Havalimanı’nda Çelebi Hava Servisi ise Erzincan Havalimanı’nda “Yeşil Kuruluş” sertifikası almaya hak kazandı.
 
Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM) tarafından havaalanlarında faaliyet gösteren kuruluşların çevreye verebilecekleri zararların sistematik bir şekilde azaltılması ve ortadan kaldırılabilmesi amacıyla yürütülen Yeşil Havaalanı  Projesi çerçevesinde üç işletmeye Yeşil Kuruluş unvanı verildi. THY, İstanbul Atatürk ve Ankara Esenboğa Havalimanı olmak üzere iki havalimanında Yeşil Kuruluş Sertifikası almaya hak kazandı.  DHMİ’ye Sinop Havalimanı için Çelebi Hava Servisi’ne de Erzincan Havalimanı’nda Kuruluş Sertifikası verildi. Böylece yeşil kuruluş sayısı 157’ye yükseldi.
Yeşil Havaalanları projesi kapsamında faaliyetlerinin değerlendirilmesi amacıyla SHGM’ye başvuruda bulunan işletmelerin istenen şartları ve proje gerekliliklerini yerine getirdiği tespit edildi. “Yeşil Kuruluş (Green Company)” unvanı verilen bu işletmeler, projede belirtilen logoyu kullanmanın yanısıra işletme yetki belgesi, ruhsat, sertifika gibi izin belgelerinin temdit ücretlerinde yüzde 20 indirim imkanı elde etti.
Havaalanı kullanıcılarının yerine getirmesi gereken kriterlerin belirtildiği proje çerçevesinde, havaalanındaki tüm kullanıcılar tarafından bu kriterlerin yerine getirilmesi durumunda o havaalanı “Yeşil Havaalanı (Green Airport)” olarak adlandırılıyor. Bir havaalanında, bu şartları yerine getiren SHGM tarafından yetkilendirilmiş kuruluşun, o havaalanı için ödeyeceği yetki belgesi, ruhsat, sertifika gibi izin belgelerinin temdit ücretlerinde indirim yapılıyor.
Proje ile, canlılar üzerinde olumsuz etki yaratan ve çok sayıda sağlık sorununa yol açan çevresel kirlenmenin oluşmadan önlenebilmesi, çevreye duyarlı havaalanlarının çoğalması ve bu havaalanlarında çevreci stratejilerin sürdürülebilir bir şekilde devam etmesi amaçlanıyor.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2HQhERQ
via IFTTT

İşte o 33 uçuş noktası Turkish Air News @AnalystTK verilerine göre Türk Hava Yolları, bu yaz açacağı Krasnodar ve Moroni hatları dahil toplam 122 ülkede 304 şehir ve 307 havalimanına uçacak. Lakin bu THY verilerine son zamanlarda sonlandırdığı veya uçamadığı hatlar dahil. İşte o 33 uçuş noktası:   Türk Hava Yolları, bu yaz açacağı Krasnodar ve Moroni hatları dahil toplam 122 ülkede 304 şehir ve 307 havalimanına uçacak. Lakin bu THY verilerine son zamanlarda sonlandırdığı veya uçamadığı hatlar dahil. İşte o 33 uçuş noktası: pic.twitter.com/vmrFFvm3H4 — Turkish Air News (@AnalystTK) February 28, 2018 Turkish Airlines Boeing 777-300ER photographed on 6 April 2015 from Wolfe Air Aviation Learjet 25B by Chad Slattery.  

İşte o 33 uçuş noktası


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2t1la8J

THY, Stavropol seferlerini sonlandırıyor Stavropol Havalimanı Başkanı Nikolay Apalkov, THY’nin Rusya’nın Stavropol şehrine olan seferlerini durduracağını açıkladı. 15 Mart’tan itibaren Stavropol ve İstanbul arasındaki seferlerin durdurulma kararı hakkında konuşan Nikolay Apalkov, THY ile Ekim ayına kadar yaz aylarında mevsimsel hava bağlantısının kurulması için görüşüldüğünü ancak henüz kesin bir kararın alınmadığını belirtti. Stavropol Krayı Ulaştırma Bakanı Roman Petraşov ise THY’nin Krasnodar Havalimanı ile çalışacağını duyururken Stavropol seferlerinin bitirme kararının düşük doluluk oranı ve havaalanının uluslararası standartlara uygun olmamasından kaynaklandığını ifade etti. Kaynak:www.turizmgunlugu.com

Stavropol Havalimanı Başkanı Nikolay Apalkov, THY’nin Rusya’nın Stavropol şehrine olan seferlerini durduracağını açıkladı.

15 Mart’tan itibaren Stavropol ve İstanbul arasındaki seferlerin durdurulma kararı hakkında konuşan Nikolay Apalkov, THY ile Ekim ayına kadar yaz aylarında mevsimsel hava bağlantısının kurulması için görüşüldüğünü ancak henüz kesin bir kararın alınmadığını belirtti.

Stavropol Krayı Ulaştırma Bakanı Roman Petraşov ise THY’nin Krasnodar Havalimanı ile çalışacağını duyururken Stavropol seferlerinin bitirme kararının düşük doluluk oranı ve havaalanının uluslararası standartlara uygun olmamasından kaynaklandığını ifade etti.

Kaynak:www.turizmgunlugu.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2F36V4Q
via IFTTT