
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
3 Ağustos 2017 Perşembe
Atlasglobal Eylül 2017’den itibaren İstanbul-Moskova Seferine Başlıyor

B787 Havada Dev B787 Çizdi BOE004 sefer sayısı ile yeni RollsRoyce motorlarını test ederken radarda B787 çizdiği farkedildi. 17 saat boyunca test uçuşu gerçekleştiren ve hala uçmakta olan B787 Dreamliner ABD hava sahasında dev bir B787 uçağı çizdi. Boing uçaklarının gökyüzü sanatını icraa ettiği ilk örnek değil. This isn't the first time @BoeingAirplanes has used an endurance flight test to accomplish a bit of sky art. https://t.co/d6iq77uUxf http://pic.twitter.com/He8lfwIIxy — Flightradar24 (@flightradar24) August 3, 2017 N7874 tescilli BOE004 sefer sayılı uçuş hava sahasında izlediği rotayı tamamladığında dev B787 çizmiş oldu. The gif this @BoeingAirplanes 787 drawn with a 787 deserves. Still in the air at https://t.co/ltUSXWvJ2a http://pic.twitter.com/FOWMsfqYW1 — Flightradar24 (@flightradar24) August 3, 2017
BOE004 sefer sayısı ile yeni RollsRoyce motorlarını test ederken radarda B787 çizdiği farkedildi.
17 saat boyunca test uçuşu gerçekleştiren ve hala uçmakta olan B787 Dreamliner ABD hava sahasında dev bir B787 uçağı çizdi.
Boing uçaklarının gökyüzü sanatını icraa ettiği ilk örnek değil.
This isn't the first time @BoeingAirplanes has used an endurance flight test to accomplish a bit of sky art. https://t.co/d6iq77uUxf http://pic.twitter.com/He8lfwIIxy
— Flightradar24 (@flightradar24) August 3, 2017
N7874 tescilli BOE004 sefer sayılı uçuş hava sahasında izlediği rotayı tamamladığında dev B787 çizmiş oldu.
The gif this @BoeingAirplanes 787 drawn with a 787 deserves.
Still in the air at https://t.co/ltUSXWvJ2a http://pic.twitter.com/FOWMsfqYW1
— Flightradar24 (@flightradar24) August 3, 2017
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2uo38Jg
via IFTTT
ATATÜRK HAVALİMANI İSPARK’TA İSTANBULKART İLE PARK ET İSTANBULKART İLE İSPARK’TA PARK ET İstanbulluların her gün toplu ulaşım araçlarında kullandığı İstanbulkart, İSPARK otoparklarında da kullanılmaya başladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesinin Akıllı Şehir vizyonu kapsamında yaptığı çalışmalara bir yenisi daha eklendi. 20 milyon vatandaşın her gün Toplu ulaşım araçlarında kullandığı istanbulkart artık İSPARK otoparklarında da kullanılmaya başladı. Başkan Kadir Topbaş, İspark otoparklarında İstanbulkart’ı kullanarak vatandaşlara hızlı hizmet verilmesini istedi. Yeni uygulamayla Pazartesi günüden itibaren İSPARK otoparklarını kullanan vatandaşlar ödemelerini İSTANBULKART ile daha hızlı ve kolay yapacak. İstanbulkart’ın otopark ödeme özelliği sayesinde aracını park eden vatandaşlar nakit para kullanmak zorunda kalmayacak. Hem yol üstü otoparklarda hem de kapalı otoparklarda kullanılan sistem sayesinde otopark ödemeleri kolaylık ve hız sağlayacak. Akıllı kentin akıllı kartı Akıllı şehirleşme için gereken en önemli unsurların başında finans ve teknoloji geliyor. Vatandaşların tüm ödemelerini nakit para taşımadan, para üstü beklemeye gerek duymadan hızlı ve temassız bir şekilde yapabilmeleri için istanbulkart’a elektronik para kartı özelliği kazandırıldı. Sadece ulaşımda değil birçok farklı ödeme sektöründe kullanılabilecek olan istanbulkart’ın kullanım alanlarını yaygınlaştırma çalışmaları devam ediyor. İstanbul’da bulunan açık ve kapalı, yol üstü otoparklarında 610 noktada geçerli olan sistemi kullanmak için istanbulkart sahibi olmak yeterli. Vatandaşlar ödeme yaptıktan sonra ödeme bilgilerinin detaylarını görmek isterlerse ‘istanbulkart.istanbul’ web sitesinden üyelik yaparak nerede ödeme yaptıklarını, kalan bakiyelerini ve kart hareketlerini inceleyebilecekler. İstanbulkart ile otopark ödemesi nasıl yapılıyor? Kapalı Otoparklarda Ödeme Otoparktan çıkarken gişeye geldiğinizde gişe görevlisine ödemeyi istanbulkart ile yapmak istediğinizi söylemeniz yeterli olacak. Görevli, istanbulkart’ınızı POS cihazına okutarak tahsilatı yapacak. Otomatik Ödeme Noktalarından Ödeme Otomatik Ödeme Makinelerinde ödeme seçeneklerinden istanbulkart’ı seçtikten sonra cihaz üzerindeki yönlendirmelerle ödemenizi kolaylıkla yapabilirsiniz. Yol Üstü Otoparklarda Ödeme Ödeme aşamasında yanınıza gelen İspark görevlisine ödemenizi istanbulkart ile yapmak istediğinizi belirtiniz. Görevli, el terminalinden İstanbulkart seçeneğini seçtikten sonra istanbulkart’ınızı el terminaline okutur ve ödeme işlemi tamamlanır.
İSTANBULKART İLE İSPARK’TA PARK ET
İstanbulluların her gün toplu ulaşım araçlarında kullandığı İstanbulkart, İSPARK otoparklarında da kullanılmaya başladı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesinin Akıllı Şehir vizyonu kapsamında yaptığı çalışmalara bir yenisi daha eklendi. 20 milyon vatandaşın her gün Toplu ulaşım araçlarında kullandığı istanbulkart artık İSPARK otoparklarında da kullanılmaya başladı. Başkan Kadir Topbaş, İspark otoparklarında İstanbulkart’ı kullanarak vatandaşlara hızlı hizmet verilmesini istedi.
Yeni uygulamayla Pazartesi günüden itibaren İSPARK otoparklarını kullanan vatandaşlar ödemelerini İSTANBULKART ile daha hızlı ve kolay yapacak.
İstanbulkart’ın otopark ödeme özelliği sayesinde aracını park eden vatandaşlar nakit para kullanmak zorunda kalmayacak. Hem yol üstü otoparklarda hem de kapalı otoparklarda kullanılan sistem sayesinde otopark ödemeleri kolaylık ve hız sağlayacak.
Akıllı kentin akıllı kartı
Akıllı şehirleşme için gereken en önemli unsurların başında finans ve teknoloji geliyor. Vatandaşların tüm ödemelerini nakit para taşımadan, para üstü beklemeye gerek duymadan hızlı ve temassız bir şekilde yapabilmeleri için istanbulkart’a elektronik para kartı özelliği kazandırıldı. Sadece ulaşımda değil birçok farklı ödeme sektöründe kullanılabilecek olan istanbulkart’ın kullanım alanlarını yaygınlaştırma çalışmaları devam ediyor.
İstanbul’da bulunan açık ve kapalı, yol üstü otoparklarında 610 noktada geçerli olan sistemi kullanmak için istanbulkart sahibi olmak yeterli.
Vatandaşlar ödeme yaptıktan sonra ödeme bilgilerinin detaylarını görmek isterlerse ‘istanbulkart.istanbul’ web sitesinden üyelik yaparak nerede ödeme yaptıklarını, kalan bakiyelerini ve kart hareketlerini inceleyebilecekler.
İstanbulkart ile otopark ödemesi nasıl yapılıyor?
Kapalı Otoparklarda Ödeme
Otoparktan çıkarken gişeye geldiğinizde gişe görevlisine ödemeyi istanbulkart ile yapmak istediğinizi söylemeniz yeterli olacak. Görevli, istanbulkart’ınızı POS cihazına okutarak tahsilatı yapacak.
Otomatik Ödeme Noktalarından Ödeme
Otomatik Ödeme Makinelerinde ödeme seçeneklerinden istanbulkart’ı seçtikten sonra cihaz üzerindeki yönlendirmelerle ödemenizi kolaylıkla yapabilirsiniz.
Yol Üstü Otoparklarda Ödeme
Ödeme aşamasında yanınıza gelen İspark görevlisine ödemenizi istanbulkart ile yapmak istediğinizi belirtiniz. Görevli, el terminalinden İstanbulkart seçeneğini seçtikten sonra istanbulkart’ınızı el terminaline okutur ve ödeme işlemi tamamlanır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2waeB1b
via IFTTT
ATATÜRK HAVALİMANI İSPARK’TA İSTANBULKART İLE PARK ET

Rusya Serbest Hava Sahası Yaratmayı Planlıyor

Rusya Serbest Hava Sahası Yaratmayı Planlıyor Rusya, uçuş rotalarını optimize etmek ve uçuş sürelerini azaltmak için 2025 yılına kadar serbest hava sahası yaratmayı planlıyor. Program, 2030 yılına kadar Rusya Federasyonu’nun hava navigasyon sistemini geliştirmek için bir taslak strateji içeriyor ve Rus hava seyrüsefer hizmeti sağlayıcısı State ATM Corporation tarafından 19 Temmuz’da MAKS Uluslararası Havacılık ve Uzay Salonunda sunuldu. Mayıs 2018’de son şeklini alması beklenen – daha sonra onay için hükümete gönderilecek – strateji birkaç ana alanı tanımlıyor. Uçuş emniyetini sağlayayıp ulusal güvenlik gereksinimlerini karşılarken, havayolu şirketlerinin maliyetlerini (yılda 26 milyar ruble’den fazla) ve hava seyrüsefer sisteminin işletme giderlerini (yılda 25 milyardan fazla ruble) azaltmayı amaçlıyor. Odak noktası 9,000 metreden daha yüksek seviyedeki etkili uçuş rotaları olurken, hava sahası kapasitesini en iyi hale getirmek ve hava limanlarında hava seyrüsefer operasyonlarının verimliliğini arttırmak amaçlanıyor. Stratejinin uygulanmasının maliyetinin 210 milyar ruble olduğu tahmin ediliyor. Serbest hava sahası bölgelerinin uygulanması, 2021-2025 yılları arasında planlanıyor ve başlangıçta sınırlı hava sahası alanlarında test edilecek, yer ve kalkış teçhizatları için düzenleyici gerekliliklerin geliştirilmesi ve oluşturulması için denenecek. Gerekli sistemlerle donatılmamış uçaklar için, geleneksel seyir rotaları korunacak. Rus hava sahasında yapılan uçuşlar şu anda belirlenmiş rotalar üzerinde – bir noktadan diğerine – sırasıyla gerçekleştiriliyor. Bu güzergahlar uçak veri tabanında saklanır ve uçakta bulunan uçak navigasyon sistemlerine yüklenir. Izvestia, “Tek rotada uçmak hala teknik olarak gerçekleştirilemiyor, çünkü Rusya’nın uçuş kontrol işlevlerini devralacak tek bir hava trafik planlama merkezi yok” dedi. Hava navigasyon sistemi stratejisi State ATM Corporation tarafından Strategy Partners Group ile birlikte geliştirildi. İçerik:airtrafficmanagement.net
Rusya, uçuş rotalarını optimize etmek ve uçuş sürelerini azaltmak için 2025 yılına kadar serbest hava sahası yaratmayı planlıyor.
Program, 2030 yılına kadar Rusya Federasyonu’nun hava navigasyon sistemini geliştirmek için bir taslak strateji içeriyor ve Rus hava seyrüsefer hizmeti sağlayıcısı State ATM Corporation tarafından 19 Temmuz’da MAKS Uluslararası Havacılık ve Uzay Salonunda sunuldu.
Mayıs 2018’de son şeklini alması beklenen – daha sonra onay için hükümete gönderilecek – strateji birkaç ana alanı tanımlıyor. Uçuş emniyetini sağlayayıp ulusal güvenlik gereksinimlerini karşılarken, havayolu şirketlerinin maliyetlerini (yılda 26 milyar ruble’den fazla) ve hava seyrüsefer sisteminin işletme giderlerini (yılda 25 milyardan fazla ruble) azaltmayı amaçlıyor.
Odak noktası 9,000 metreden daha yüksek seviyedeki etkili uçuş rotaları olurken, hava sahası kapasitesini en iyi hale getirmek ve hava limanlarında hava seyrüsefer operasyonlarının verimliliğini arttırmak amaçlanıyor. Stratejinin uygulanmasının maliyetinin 210 milyar ruble olduğu tahmin ediliyor.
Serbest hava sahası bölgelerinin uygulanması, 2021-2025 yılları arasında planlanıyor ve başlangıçta sınırlı hava sahası alanlarında test edilecek, yer ve kalkış teçhizatları için düzenleyici gerekliliklerin geliştirilmesi ve oluşturulması için denenecek.
Gerekli sistemlerle donatılmamış uçaklar için, geleneksel seyir rotaları korunacak. Rus hava sahasında yapılan uçuşlar şu anda belirlenmiş rotalar üzerinde – bir noktadan diğerine – sırasıyla gerçekleştiriliyor. Bu güzergahlar uçak veri tabanında saklanır ve uçakta bulunan uçak navigasyon sistemlerine yüklenir.
Izvestia, “Tek rotada uçmak hala teknik olarak gerçekleştirilemiyor, çünkü Rusya’nın uçuş kontrol işlevlerini devralacak tek bir hava trafik planlama merkezi yok” dedi.
Hava navigasyon sistemi stratejisi State ATM Corporation tarafından Strategy Partners Group ile birlikte geliştirildi.
İçerik:airtrafficmanagement.net
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2v2yCGZ
via IFTTT
