27 Şubat 2017 Pazartesi

HAHN HAVALİMANI SATILDI Çinli HNA Grubu, Hahn Havaalanı’yı satın aldı Almanya’nın Rheinland-Pfalz eyaleti, Hahn Havalimanı’ndaki% 82.5 hissesini Çin’in havacılık ve seyahat holdingi HNA ( Hainan Group ) Group’a 15.1 milyon avro karşılığında sattı. İmza Martta Mali işlem tamamlanmış ve nihai sözleşme 1 Martta imzalanacak. HNA ve yerel yönetim arasındaki sözleşme, yıllık karnaval sezonunun sona ermesinin hemen ardından 1. Mart Çarşamba günü imzalanacak. HNA’ya nihai teslimiyetin, bütün formaliteler tamamlandıktan ve belgeler elden geçirildikten sonra Mayıs ayından önce gerçekleşmesi bekleniyor. Buna, ilgili AB makamlarının son imzaları da dahil. Hahn Havalimanı’nın geleceği ile ilgili şüpheler sona ermiş olması da güzel bir haber. Çünkü birkaç ay boyunca süregelen belirsizlik ve “en iyi teklif sahibinin” ödeme yapamaması gibi süreçlerin ardından satışın gerçekleşmesi güzel oldu. Şu anda Hesse eyaleti tarafından yapılan% 17.5 hissesinin kaderi açıklanmadı, ancak Almanya merkezli ADC GmbH teklifinde HNA ortağına gidebilir. Hessen eyaleti yerel hükümetinin elinde olan% 17,5’lik azınlık payı kimin eline geçeceğini veya daha ötesini zaman gösterecek. Satışın ardından , sahipliğin değişmesi, güçlü HNA Havalimanı Grubu ve ADC’nin kendi yönetim ekibinin kontrolünde olması konusunda ısrarcı olup olmayacakları veya mevcut yöneticilerin sorumlu olarak kalıp kalmayacakları konusunda soru işaretleri görüyoruz. Ancak bir şeyden de eminiz ; yeni mülkiyet, bir şekilde veya başka bir biçimde yeni bir yapılanmayı getirecektir. Satış hem havalimanı hem de havayollarını kullanan havayollarına rahatlama sağlayacak, çünkü son birkaç aydır HHN’nin kapanma ihtimali varmış gibi görünüyordu. Hahn Havalimanı hava taşımacılığı endüstrisi için önemlidir; çünkü yakındaki Frankfurt Uluslararası (FRA) ‘nın aksine, 24 saat açık operasyon – özellikle kargo operasyonları için öenmlidir. Şu anda Etihad Havayolları, Nippon Kargo Havayolları, Silk Way West ve Yangtze River Havayolları‘nında kargo uçakları hizmet veriyor. Hainan haftalık üç yeni kargo uçuşu frekansını eklemeyi planladığını açıkladı.

Çinli HNA Grubu, Hahn Havaalanı’yı satın aldı

Almanya’nın Rheinland-Pfalz eyaleti, Hahn Havalimanı’ndaki% 82.5 hissesini Çin’in havacılık ve seyahat holdingi HNA ( Hainan Group ) Group’a 15.1 milyon avro karşılığında sattı.

İmza Martta

Mali işlem tamamlanmış ve nihai sözleşme 1 Martta imzalanacak. HNA ve yerel yönetim arasındaki sözleşme, yıllık karnaval sezonunun sona ermesinin hemen ardından 1. Mart Çarşamba günü imzalanacak. HNA’ya nihai teslimiyetin, bütün formaliteler tamamlandıktan ve belgeler elden geçirildikten sonra Mayıs ayından önce gerçekleşmesi bekleniyor. Buna, ilgili AB makamlarının son imzaları da dahil.

Hahn Havalimanı’nın geleceği ile ilgili şüpheler sona ermiş olması da güzel bir haber. Çünkü birkaç ay boyunca süregelen belirsizlik ve “en iyi teklif sahibinin” ödeme yapamaması gibi süreçlerin ardından satışın gerçekleşmesi güzel oldu.

Şu anda Hesse eyaleti tarafından yapılan% 17.5 hissesinin kaderi açıklanmadı, ancak Almanya merkezli ADC GmbH teklifinde HNA ortağına gidebilir. Hessen eyaleti yerel hükümetinin elinde olan% 17,5’lik azınlık payı kimin eline geçeceğini veya daha ötesini zaman gösterecek.

Satışın ardından , sahipliğin değişmesi, güçlü HNA Havalimanı Grubu ve ADC’nin kendi yönetim ekibinin kontrolünde olması konusunda ısrarcı olup olmayacakları veya mevcut yöneticilerin sorumlu olarak kalıp kalmayacakları konusunda soru işaretleri görüyoruz. Ancak bir şeyden de eminiz ; yeni mülkiyet, bir şekilde veya başka bir biçimde yeni bir yapılanmayı getirecektir.

Satış hem havalimanı hem de havayollarını kullanan havayollarına rahatlama sağlayacak, çünkü son birkaç aydır HHN’nin kapanma ihtimali varmış gibi görünüyordu.

Hahn Havalimanı hava taşımacılığı endüstrisi için önemlidir; çünkü yakındaki Frankfurt Uluslararası (FRA) ‘nın aksine, 24 saat açık operasyon – özellikle kargo operasyonları için öenmlidir.

Şu anda Etihad Havayolları, Nippon Kargo Havayolları, Silk Way West ve Yangtze River Havayolları‘nında kargo uçakları hizmet veriyor. Hainan haftalık üç yeni kargo uçuşu frekansını eklemeyi planladığını açıkladı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lheCKd
via IFTTT

BOEING’TEN MALİYETLERİ DÜŞÜRECEK PLANLAR BOEING’İN YENİ PLANI : 3D BASKILI MODÜLER UYDULAR Özet:   Boeing şirket maliyetlerini azaltmak için yeni üretim süreçlerine gidiyor. Boeing hâlihazırda her biri yaklaşık 150 milyon dolara mal olan yüksek performanslı uydular üretiyor. Wall Street Journal’a göre Boeing modüler 3D baskılı parçaların kullanılmasını ve eskisinden çok daha az sayıda çalışanın yer aldığı yeni üretim uygulamalarını benimsemeyi amaçlıyor. Personel sayısını azaltmaya gitmek şirket maliyetlerini azaltmak için ne kadar doğrudur , tartışılır. Manuel montajı gerektiren mevcut prosedürler görünüşe göre çok fazla maliyet gerektiriyor. Boeing’in uydu operasyon şefi Paul Rusnock WSJ’ye yaptığı açıklamada şirketin şu ana kadar yaptıklarına devam edemeyeceği, maliyeti düşürmek için üretimde değişiklikler yapıp bu şekilde devam edeceklerini açıkladı. Daha küçük ve daha ucuz uydu üreten bazı firmalar maliyeti düşürmek adına modüler parçalar kullanıyorlar. Örneğin Airbus ve OneWeb girişimi Florida’da kurduğu üretim tesisinde bir tanesi 500 bin dolara mal olacak şekilde otomatik bir montaj hattı kurma yolunda ilerliyor. Boeing daha büyük uydular üzerinde çalıştığı için bu plan kapsamında olmamakla birlikte bu verim seviyesini sağlayamayacak ama nicelik olarak çok daha fazla ünite inşa edebilecek. Rusnock üretim programlarında büyük düşüşler olduğu haberinin asılsız olduğunu söylüyor ve asıl hedeflerinin 3D yazıcıların kullanımıyla birlikte maliyeti düşürmek olduğunu ekliyor.  

BOEING’İN YENİ PLANI : 3D BASKILI MODÜLER UYDULAR

Özet:   Boeing şirket maliyetlerini azaltmak için yeni üretim süreçlerine gidiyor.

Boeing hâlihazırda her biri yaklaşık 150 milyon dolara mal olan yüksek performanslı uydular üretiyor.

Wall Street Journal’a göre Boeing modüler 3D baskılı parçaların kullanılmasını ve eskisinden çok daha az sayıda çalışanın yer aldığı yeni üretim uygulamalarını benimsemeyi amaçlıyor. Personel sayısını azaltmaya gitmek şirket maliyetlerini azaltmak için ne kadar doğrudur , tartışılır.

Manuel montajı gerektiren mevcut prosedürler görünüşe göre çok fazla maliyet gerektiriyor.

Boeing’in uydu operasyon şefi Paul Rusnock WSJ’ye yaptığı açıklamada şirketin şu ana kadar yaptıklarına devam edemeyeceği, maliyeti düşürmek için üretimde değişiklikler yapıp bu şekilde devam edeceklerini açıkladı.

Daha küçük ve daha ucuz uydu üreten bazı firmalar maliyeti düşürmek adına modüler parçalar kullanıyorlar. Örneğin Airbus ve OneWeb girişimi Florida’da kurduğu üretim tesisinde bir tanesi 500 bin dolara mal olacak şekilde otomatik bir montaj hattı kurma yolunda ilerliyor.

Boeing daha büyük uydular üzerinde çalıştığı için bu plan kapsamında olmamakla birlikte bu verim seviyesini sağlayamayacak ama nicelik olarak çok daha fazla ünite inşa edebilecek.

Rusnock üretim programlarında büyük düşüşler olduğu haberinin asılsız olduğunu söylüyor ve asıl hedeflerinin 3D yazıcıların kullanımıyla birlikte maliyeti düşürmek olduğunu ekliyor.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lrx8Al
via IFTTT

BOEING’TEN MALİYETLERİ DÜŞÜRECEK PLANLAR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lrx8Al

TURKISH CARGO, ORTADOĞULU OYUNCULAR İÇİN RAKİP Mİ? TURKISH CARGO, ORTADOĞULU OYUNCULARI ENDİŞELENDİRİYOR MU? Türkiye ekonomisi iç çekişme ve ülkedeki yabancı yatırımlarda gözle görülür düşüş yüzünden şu an zor bir dönem yaşıyor Özet : Türkiye ekonomisi içsel sorunlar ve yabancı yatırımlardaki düşüş nedeniyle zor bir dönemden geçiyor. Türk Hava Yolları geçtiğimiz aylarda yolcu trafiğinde ciddi bir düşüş yaşadı.Bazı uçakları yere indirdi ve rotalarda daralmaya gitti. Turkish Cargo , siyasi karışıklıklara rağmen hacmini büyütmeye devam ediyor. Ortadoğu kargo firmaları kayda değer bir ilerleme kaydedemezken Turkish Cargo yükseliş trendini koruyor. Politik Belirsizlik Turkish Cargo Merkezi İstanbul için bir risk yaratıyor mu? Turkish Cargo son altı ay içinde gelen ve giden kargo hacminde düşüş göstermesine rağmen Ortadoğulu rakipleri Dubai , Abu Dhabi ve Doha’ya karşı İstanbul’u büyük bir kargo merkezi haline getirmek istiyor. Turkish Cargo’da , Ortadoğu’daki rakiplerinin kargo taşımacılığındaki stratejilerinde merkezlerinin oynağı rol gibi İstanbul merkezini transit kargo hacminin artması açısından kullanışlı buluyor. Turkish Cargo’da trend bu şekilde devam ettikçe İstanbul’da da istikrarlı bir gelişme süreci bekleniyor. Bu arada bazı sorunların olduğu da aşikar… Çünkü Türkiye’deki politik sıkıntılarda gündemde. Bu da Turkish Cargo’nun özellikle transit potansiyeli üzerinde risk oluşturuyor. Turkish Cargo Genişlemeyi Sürdürüyor… Göze çarpan sorunlar şimdilik Turkish Cargo yöneticilerine baş ağrısı vermiyor gibi görünüyor. Filoya eklenen son bir A330-200 kargo uçağı ile 9 adet 60 – 65 ton kapasiteli kargo uçağına sahip olmuş oldu. Ayrıca bu uçak Turkish Cargo ve Airbus arasındaki son A330F siparişiydi. Turkish Cargo , ayrıca Özel Türk Kargo Havayolları MNG ve ULS ‘den de uçak kiralamış durumda. ACT havayollarından kiraladığı B747-400F sözleşmesini iptal etti. Atlas Havayollaından B747 kiralayacağı iddiları var. Boeing 777 Siparişleri Türk ulusal taşıyıcı şu anda ekstra yolcu uçaklarına ihtiyaç duymuyor. Boeing ile yaptığı son güncelleme ile iki B777 yolcu uçağı 777F versiyonuna dönüştürdü. Boeing’in sipariş ve teslimatlar sayfasında görebilirsiniz. B777F uçakları 100 ton üzerindeki kapasitesi ile hem A330F den fazla kargo taşıyabiliyor hem de daha uzun mesafe uçabiliyor. THY’nin bazı ( sayı vermeden ) A330 uçağını yere indirdiğini düşünürsek ve bu uçakların kargo kapasiteleri ve de kargo uçağına dönüştürüldüklerinde yaratacağı avantaj inanılmaz olacaktır. Turkish Cargo Hacmini Arttırdı… Ortadoğulu oyuncuların hacimleri düştü. Turkish Cargo’nun taşıdığı kargo miktarı son iki yılda çift haneli güçlü büyüme gösterdi. Bu bir gerçek. Diğer bir gerçekte bu artışın özellikle İstanbul üzerinden taşınan transit kargolar için sunulan rekabetçi ve esnek fiyatlar ve servislerin etkin olduğu. Diğer yandan güçlü büyümelerle dikkat çeken Ortadoğulu taşıyıcıların kargo hacimlerinde artış olmadığı hatta yavaşlamanın düşüşe döneceği beklentisi var. Son yapılan istatistiklere göre hem Emirates hem de Etihad Havayolları’nın 2016 yılı boyunca kargo rakamlarının durgunlaştığı görülüyor. Etihad 2016 yılında 2015 yılındaki seviyesini koruyabildi. Anlaşılan o ki kargo kısmında yolunda gitmeyen birşeyler var. Değerlendirirken , bir firma büyümüyorsa küçülmeye gidiyor demektir. Emirates’te de Etihad’a benzer bir görünüm hissediliyor. 2015-2016 mali tabloları yaklaşık yüzde altılık bir büyüme gösteriyor. 2016-2017 ilk altı ayı ise hiç büyüme göstermiyor. Qatar ise Etihad ve Emirates ‘e göre daha iyi görünümde. Ancak bu da muhtemelen IAG Kargo ile yapmış oldukları ortaklığın artıları olabilir. 2016 yılında Kargo hacimlerinde ciddi bir artış yaşandı… Bu bölgedeki artış nereye kaydı? Sonuç olarak bu bölge büyümeyi devam ettiren Turkish Cargo oldu. Önümüzdeki yıllarda İstanbul Yeni Havalimanı‘nın da faaliyete geçmesiyle İstanbul Turkish Cargo’nun merkezi olarak daha da dikkat çekecek.

TURKISH CARGO, ORTADOĞULU OYUNCULARI ENDİŞELENDİRİYOR MU?

Türkiye ekonomisi iç çekişme ve ülkedeki yabancı yatırımlarda gözle görülür düşüş yüzünden şu an zor bir dönem yaşıyor

Özet :

  • Türkiye ekonomisi içsel sorunlar ve yabancı yatırımlardaki düşüş nedeniyle zor bir dönemden geçiyor.
  • Türk Hava Yolları geçtiğimiz aylarda yolcu trafiğinde ciddi bir düşüş yaşadı.Bazı uçakları yere indirdi ve rotalarda daralmaya gitti.
  • Turkish Cargo , siyasi karışıklıklara rağmen hacmini büyütmeye devam ediyor. Ortadoğu kargo firmaları kayda değer bir ilerleme kaydedemezken Turkish Cargo yükseliş trendini koruyor.

Politik Belirsizlik Turkish Cargo Merkezi İstanbul için bir risk yaratıyor mu?

Turkish Cargo son altı ay içinde gelen ve giden kargo hacminde düşüş göstermesine rağmen Ortadoğulu rakipleri Dubai , Abu Dhabi ve Doha’ya karşı İstanbul’u büyük bir kargo merkezi haline getirmek istiyor.

Turkish Cargo’da , Ortadoğu’daki rakiplerinin kargo taşımacılığındaki stratejilerinde merkezlerinin oynağı rol gibi İstanbul merkezini transit kargo hacminin artması açısından kullanışlı buluyor. Turkish Cargo’da trend bu şekilde devam ettikçe İstanbul’da da istikrarlı bir gelişme süreci bekleniyor.

Bu arada bazı sorunların olduğu da aşikar…

Çünkü Türkiye’deki politik sıkıntılarda gündemde. Bu da Turkish Cargo’nun özellikle transit potansiyeli üzerinde risk oluşturuyor.

Turkish Cargo Genişlemeyi Sürdürüyor…

Göze çarpan sorunlar şimdilik Turkish Cargo yöneticilerine baş ağrısı vermiyor gibi görünüyor. Filoya eklenen son bir A330-200 kargo uçağı ile 9 adet 60 – 65 ton kapasiteli kargo uçağına sahip olmuş oldu. Ayrıca bu uçak Turkish Cargo ve Airbus arasındaki son A330F siparişiydi.

Turkish Cargo , ayrıca Özel Türk Kargo Havayolları MNG ve ULS ‘den de uçak kiralamış durumda. ACT havayollarından kiraladığı B747-400F sözleşmesini iptal etti. Atlas Havayollaından B747 kiralayacağı iddiları var.

Boeing 777 Siparişleri Türk ulusal taşıyıcı şu anda ekstra yolcu uçaklarına ihtiyaç duymuyor. Boeing ile yaptığı son güncelleme ile iki B777 yolcu uçağı 777F versiyonuna dönüştürdü. Boeing’in sipariş ve teslimatlar sayfasında görebilirsiniz. B777F uçakları 100 ton üzerindeki kapasitesi ile hem A330F den fazla kargo taşıyabiliyor hem de daha uzun mesafe uçabiliyor.

THY’nin bazı ( sayı vermeden ) A330 uçağını yere indirdiğini düşünürsek ve bu uçakların kargo kapasiteleri ve de kargo uçağına dönüştürüldüklerinde yaratacağı avantaj inanılmaz olacaktır.

Turkish Cargo Hacmini Arttırdı…

Ortadoğulu oyuncuların hacimleri düştü. Turkish Cargo’nun taşıdığı kargo miktarı son iki yılda çift haneli güçlü büyüme gösterdi. Bu bir gerçek. Diğer bir gerçekte bu artışın özellikle İstanbul üzerinden taşınan transit kargolar için sunulan rekabetçi ve esnek fiyatlar ve servislerin etkin olduğu.

Diğer yandan güçlü büyümelerle dikkat çeken Ortadoğulu taşıyıcıların kargo hacimlerinde artış olmadığı hatta yavaşlamanın düşüşe döneceği beklentisi var.

Son yapılan istatistiklere göre hem Emirates hem de Etihad Havayolları’nın 2016 yılı boyunca kargo rakamlarının durgunlaştığı görülüyor.

Etihad 2016 yılında 2015 yılındaki seviyesini koruyabildi. Anlaşılan o ki kargo kısmında yolunda gitmeyen birşeyler var.

Değerlendirirken , bir firma büyümüyorsa küçülmeye gidiyor demektir. Emirates’te de Etihad’a benzer bir görünüm hissediliyor. 2015-2016 mali tabloları yaklaşık yüzde altılık bir büyüme gösteriyor. 2016-2017 ilk altı ayı ise hiç büyüme göstermiyor.

Qatar ise Etihad ve Emirates ‘e göre daha iyi görünümde. Ancak bu da muhtemelen IAG Kargo ile yapmış oldukları ortaklığın artıları olabilir.

2016 yılında Kargo hacimlerinde ciddi bir artış yaşandı…

Bu bölgedeki artış nereye kaydı? Sonuç olarak bu bölge büyümeyi devam ettiren Turkish Cargo oldu. Önümüzdeki yıllarda İstanbul Yeni Havalimanı‘nın da faaliyete geçmesiyle İstanbul Turkish Cargo’nun merkezi olarak daha da dikkat çekecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lYr7OA
via IFTTT

TURKISH CARGO, ORTADOĞULU OYUNCULAR İÇİN RAKİP Mİ?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2lYr7OA

İş Bankası’nın alternatif ödeme yöntemleri şimdi IATI’de


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2mDjF8F

2017 Yılı Turizm Desteği kapsamında ülkemize turist getiren uçaklara 6 bin dolar destek sağlanacaktır


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://ift.tt/2l4Z0hw