4 Kasım 2020 Çarşamba

SİNGAPUR HAVA YOLLARI İZMİR’İN YANINDA


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34WqWtm

ATLASGLOBAL İFLAS DAVASI İKİNCİ DURUŞMASI YARIN


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3eqTDl6

AVRUPA HAVACILIĞI EN DÜŞÜK UÇUŞ SAYISINI GÖRDÜ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/389Dpf7

ATLASGLOBAL İFLAS DAVASI İKİNCİ DURUŞMASI YARIN ATLASGLOBAL İFLAS DAVASI İKİNCİ DURUŞMASI YARIN AtlasGlobal mağdurları da Bakırköy Adliyesi’nde olacak. EYLEM TAKVİMİMİZ BELLİ, GELİYORUZ MURAT ERSOY! Yarın Ersoy’un kurmaca iflas davasının ikinci duruşması görülecek, orada olacağız! 5 Kasım Perşembe 9:00 Bakırköy Adliyesihttps://t.co/YyPzdlvxQR — A.Z.A.P Atlas Zedeler Adalet Platformu (@Atlasmagdurlari) November 4, 2020 The post ATLASGLOBAL İFLAS DAVASI İKİNCİ DURUŞMASI YARIN first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

ATLASGLOBAL İFLAS DAVASI İKİNCİ DURUŞMASI YARIN

AtlasGlobal mağdurları da Bakırköy Adliyesi’nde olacak.

The post ATLASGLOBAL İFLAS DAVASI İKİNCİ DURUŞMASI YARIN first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3eqTDl6
via IFTTT

AVRUPA HAVACILIĞI EN DÜŞÜK UÇUŞ SAYISINI GÖRDÜ Eurocontrol bölgesi, toparlanmanın ardından en düşük uçuş sayısını gördü. COVID19 sınırlamaları doğrultusunda dün sadece 11.000 uçuş gördük ( 16 BİN 637 UÇUŞ KAYIP ). 28 Ağustos 2020’de 18 bin 802 uçuşla zirve gören Eurocontrol bölgesi 2019 yılının %40’ına ulaşabildi. Dün Türk Hava Yolları 541 uçuş ile bölgenin lider havayolu oldu. İstanbul Havalimanı 452 uçuş ile üçüncü, Sabiha Gökçen Havalimanı 376 uçuşla altıncı havalimanı oldu. 2019 yılına göre İstanbul havalimanı eksi %60 ile günlük 683 uçuş kaybı var. Sabiha Gökçen eksi %37 ile gümlük 223 uçuş kayıpta. #COVID19 Yesterday saw just 11,000 flights in the @eurocontrol Network – the lowest number since June & under 40% of 2019@Transport_EU @ECACceac @A4Europe @IATA @eraaorg @EBAAorg @ACI_EUROPE @CANSOEurope pic.twitter.com/2Wov81axX3 — Eamonn Brennan (@eurocontrolDG) November 4, 2020 The post AVRUPA HAVACILIĞI EN DÜŞÜK UÇUŞ SAYISINI GÖRDÜ first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Eurocontrol bölgesi, toparlanmanın ardından en düşük uçuş sayısını gördü.

COVID19 sınırlamaları doğrultusunda dün sadece 11.000 uçuş gördük ( 16 BİN 637 UÇUŞ KAYIP ). 28 Ağustos 2020’de 18 bin 802 uçuşla zirve gören Eurocontrol bölgesi 2019 yılının %40’ına ulaşabildi.

Dün Türk Hava Yolları 541 uçuş ile bölgenin lider havayolu oldu.

İstanbul Havalimanı 452 uçuş ile üçüncü, Sabiha Gökçen Havalimanı 376 uçuşla altıncı havalimanı oldu. 2019 yılına göre İstanbul havalimanı eksi %60 ile günlük 683 uçuş kaybı var. Sabiha Gökçen eksi %37 ile gümlük 223 uçuş kayıpta.

Resim

The post AVRUPA HAVACILIĞI EN DÜŞÜK UÇUŞ SAYISINI GÖRDÜ first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/389Dpf7
via IFTTT

3 Kasım 2020 Salı

COVID19 Türkiye’de havacılığı nasıl etkiledi?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2TRaRyH

COVID19 Türkiye’de havacılığı nasıl etkiledi? Eurocontrol, COVID19’un Türkiye’de havacılığı nasıl etkilemiş olduğuna dair başlıca veri ve çizimlerle gösterilen güvenilir temel bilgi yayınladı •Kovid Krizi/Ekonomi: Türkiye, Kovid ölümleri açısından dünyada 21. sırada yer almaktadır4. Ekonomiye etkisi bir ölçüde kontrol altında tutulmuştur; 2020 yılında -%2,8 oranında beklenen bir GSYİH düşüşü gerçekleşmiş olup, işsizlikte ise azalma görülmektedir. • Trafik: 2019 seviyeleri ile karşılaştırıldığında trafik, Nisan ve Mayıs aylarında -%90’ın altına düşmüş, Nisan ortasında -%95’e ulaşmıştır. Haziran ayında başlayan tedricî ve istikrarlı iyileşme, diğer Avrupa ülkelerinde yaşananın tersine Eylül ayında da devam etmiş ve 1.971 uçuş ile 25 Eylül’de en yüksek seviyeye ulaşmış, Ekim ayında ise -%45 ile sabitlenmiştir. Türkiye genel olarak trafik kaybı açısından Avrupa’da, -0,49 milyon uçuş ve -99 milyon yolcu ile 6. sırada yer almaktadır. • Havalimanları: İGA İstanbul, geçtiğimiz hafta günde ortalama 520 hareket sayısı ile Türkiye’de en üst seviyedeki havalimanıdır (geçen yıla kıyasla -%55); İstanbul SG ise hemen ardından, en üst seviyedeki ikinci havalimanı olarak Antalya’yı geçmiştir (-%34). Aynı hafta İstanbul Atatürk, daha çok iş havacılığı nedeniyle, +%35’lik bir artış yaşamıştır. • Havataşıtı İşleticileri: Geçtiğimiz hafta uçuşlarını -%50 oranında gerçekleştiren Türk Hava Yolları, en üst sıradaki havayolu şirketi olmaya devam etmiştir; THY’yi -%30 ile Pegasus ve -%48 ile SunExpress izlemektedir. Bu üç havayolu 1 Hazirandan itibaren uçuşlarını arttırmaya başlamıştır. Türk Hava Yolları ve Pegasus Temmuz ve Ağustos aylarında da uçuşlarını arttırmıştır; Ağustos ayı sonlarında ise uçuş seviyesi sabitlenmiştir. SunExpress ise uçuşlarını daha önce, Haziran sonunda sabitlemiştir. • Piyasa dilimleri: Tüm kargo uçuşlar büyük ölçüde artmıştır (Mayıs-Haziran aylarında ∼+%40). İş havacılğı etkilenmiş olmakla birlikte istikrarlı bir şekilde iyileşmiştir (Eylül’de +%24). Diğer dilimler şiddetle etkilenmiş olup yavaş bir iyileşme görülmektedir. • Trafik Akışları: Yurtiçi trafik akışı en üst seviyededir (2019’a kıyasla -%29). Rusya ikinci ana trafik akışı olarak Almanya’nın (şimdi üçüncü sırada) yerini almıştır. En üst seviyedeki ECAC-dışı trafik akışları Avrupa (ECAC-dışı), Orta Doğu ve Asya Pasifik iledir. The post COVID19 Türkiye’de havacılığı nasıl etkiledi? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Eurocontrol, COVID19’un Türkiye’de havacılığı nasıl etkilemiş olduğuna dair başlıca veri ve çizimlerle gösterilen güvenilir temel bilgi yayınladı

•Kovid Krizi/Ekonomi: Türkiye, Kovid ölümleri açısından dünyada 21. sırada yer almaktadır4. Ekonomiye etkisi bir ölçüde
kontrol altında tutulmuştur; 2020 yılında -%2,8 oranında beklenen bir GSYİH düşüşü gerçekleşmiş olup, işsizlikte ise azalma
görülmektedir.
• Trafik: 2019 seviyeleri ile karşılaştırıldığında trafik, Nisan ve Mayıs aylarında -%90’ın altına düşmüş, Nisan ortasında -%95’e ulaşmıştır. Haziran ayında başlayan tedricî ve istikrarlı iyileşme, diğer Avrupa ülkelerinde yaşananın tersine Eylül ayında da devam etmiş ve 1.971 uçuş ile 25 Eylül’de en yüksek seviyeye ulaşmış, Ekim ayında ise -%45 ile sabitlenmiştir. Türkiye genel olarak trafik kaybı açısından Avrupa’da, -0,49 milyon uçuş ve -99 milyon yolcu ile 6. sırada yer almaktadır.
• Havalimanları: İGA İstanbul, geçtiğimiz hafta günde ortalama 520 hareket sayısı ile Türkiye’de en üst seviyedeki havalimanıdır (geçen yıla kıyasla -%55); İstanbul SG ise hemen ardından, en üst seviyedeki ikinci havalimanı olarak Antalya’yı geçmiştir (-%34). Aynı hafta İstanbul Atatürk, daha çok iş havacılığı nedeniyle, +%35’lik bir artış yaşamıştır.
• Havataşıtı İşleticileri: Geçtiğimiz hafta uçuşlarını -%50 oranında gerçekleştiren Türk Hava Yolları, en üst sıradaki havayolu
şirketi olmaya devam etmiştir; THY’yi -%30 ile Pegasus ve -%48 ile SunExpress izlemektedir. Bu üç havayolu 1 Hazirandan
itibaren uçuşlarını arttırmaya başlamıştır. Türk Hava Yolları ve Pegasus Temmuz ve Ağustos aylarında da uçuşlarını arttırmıştır; Ağustos ayı sonlarında ise uçuş seviyesi sabitlenmiştir. SunExpress ise uçuşlarını daha önce, Haziran sonunda sabitlemiştir.
• Piyasa dilimleri: Tüm kargo uçuşlar büyük ölçüde artmıştır (Mayıs-Haziran aylarında ∼+%40). İş havacılğı etkilenmiş olmakla birlikte istikrarlı bir şekilde iyileşmiştir (Eylül’de +%24). Diğer dilimler şiddetle etkilenmiş olup yavaş bir iyileşme
görülmektedir.
• Trafik Akışları: Yurtiçi trafik akışı en üst seviyededir (2019’a kıyasla -%29). Rusya ikinci ana trafik akışı olarak Almanya’nın
(şimdi üçüncü sırada) yerini almıştır. En üst seviyedeki ECAC-dışı trafik akışları Avrupa (ECAC-dışı), Orta Doğu ve Asya Pasifik iledir.

The post COVID19 Türkiye’de havacılığı nasıl etkiledi? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2TRaRyH
via IFTTT