22 Ekim 2020 Perşembe

Türk Hava Yolları, ilk Airbus A350 XWB siparişini teslim aldı Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları, toplamda 25 adet sipariş verdiği Airbus A350-900 uçaklarının ilkini teslim aldı. Türk Hava Yolları, bu en yeni nesil, yüksek verimli geniş gövdeli uçağın en yeni operatörü oldu. Hali hazırda 179 uçaklık (yolcu ve kargo) Airbus filosuna sahip olan Türk Hava Yolları, filosundaki 66 adet A330 modeli ile dünyada bu uçak tipinin en büyük operatörüdür. Filoya katılacak olan yeni A350’ler ile havayolu, A330 ve A350XWB Aileleri arasındaki eşsiz ortak kullanım yeteneği sayesinde operasyonel esneklik ve daha düşük işletme maliyetleri gibi avantajlardan yararlanacak. Türk Hava Yolları’nın A350-900 uçağı, modern ve konforlu, 32 adet Business ve 297 adet Comfort Economy olmak üzere 329 koltuklu iki sınıf kabin düzenine sahiptir. Buna ek olarak uçak, uzun mesafeli uçuşlarda daha keyifli bir yolcu deneyimi için HD ekranlar ve Wi-Fi bağlantısı sunan en yeni nesil uçak içi eğlence sistemi ile donatılmıştır. A350 XWB, en yeni aerodinamik tasarıma, karbon fiber gövde ve kanatlara ve yeni nesil yakıt tasarruflu Rolls-Royce motorlara sahiptir. Bu son teknolojiler birlikte, yakıt ve emisyon tüketiminde yüzde 25’lik bir azalma ile rakipsiz bir verimlilik sunuyor. A350 XWB kabini, çift koridorlu uçak sınıfının en sessizidir; yolculara ve mürettebata en konforlu uçuş deneyimini sunan en modern uçak içi ürünlere sahiptir. Eylül 2020 sonunda A350 XWB Ailesi, dünya çapında 50 müşteriden 930 adet kesin sipariş almıştır. The post Türk Hava Yolları, ilk Airbus A350 XWB siparişini teslim aldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları, toplamda 25 adet sipariş verdiği Airbus A350-900 uçaklarının ilkini teslim aldı. Türk Hava Yolları, bu en yeni nesil, yüksek verimli geniş gövdeli uçağın en yeni operatörü oldu.

Hali hazırda 179 uçaklık (yolcu ve kargo) Airbus filosuna sahip olan Türk Hava Yolları, filosundaki 66 adet A330 modeli ile dünyada bu uçak tipinin en büyük operatörüdür. Filoya katılacak olan yeni A350’ler ile havayolu, A330 ve A350XWB Aileleri arasındaki eşsiz ortak kullanım yeteneği sayesinde operasyonel esneklik ve daha düşük işletme maliyetleri gibi avantajlardan yararlanacak.

Türk Hava Yolları’nın A350-900 uçağı, modern ve konforlu, 32 adet Business ve 297 adet Comfort Economy olmak üzere 329 koltuklu iki sınıf kabin düzenine sahiptir. Buna ek olarak uçak, uzun mesafeli uçuşlarda daha keyifli bir yolcu deneyimi için HD ekranlar ve Wi-Fi bağlantısı sunan en yeni nesil uçak içi eğlence sistemi ile donatılmıştır.

A350 XWB, en yeni aerodinamik tasarıma, karbon fiber gövde ve kanatlara ve yeni nesil yakıt tasarruflu Rolls-Royce motorlara sahiptir. Bu son teknolojiler birlikte, yakıt ve emisyon tüketiminde yüzde 25’lik bir azalma ile rakipsiz bir verimlilik sunuyor. A350 XWB kabini, çift koridorlu uçak sınıfının en sessizidir; yolculara ve mürettebata en konforlu uçuş deneyimini sunan en modern uçak içi ürünlere sahiptir.

Eylül 2020 sonunda A350 XWB Ailesi, dünya çapında 50 müşteriden 930 adet kesin sipariş almıştır.

The post Türk Hava Yolları, ilk Airbus A350 XWB siparişini teslim aldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3joub0C
via IFTTT

TAV Havalimanları bu yılın ilk dokuz ayında dış hatlarda 10 milyon, iç hatlarda 11 milyon yolcuya hizmet sundu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34loex5

TAV Havalimanları bu yılın ilk dokuz ayında dış hatlarda 10 milyon, iç hatlarda 11 milyon yolcuya hizmet sundu TAV Havalimanları bu yılın ilk dokuz ayında dış hatlarda 10 milyon, iç hatlarda 11 milyon yolcuya hizmet sundu. Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları üçüncü çeyrek sonu finansal sonuçlarını açıkladı. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “İçinde bulunduğumuz havacılık sektörü, Kovid-19 pandemisinden en çok etkilenen sektör oldu. Nisan ve Mayıs aylarındaki karantinalar sırasında, ülkeler arası sınırların kapanması nedeniyle yolcu sayımızın neredeyse sıfıra düştüğünü gördük. Bu nedenle, mart ayından bu yana gerekli maliyet düşürücü aksiyonları paydaşlar, hissedarlar, yatırımcılar ve çalışanlarımız arasında adil bir şekilde paylaştırmak için çalışıyoruz. Bu denge konusunda elimizden gelenin en iyisini yaptığımızı düşünüyorum. Pandemiye oldukça süratli bir şekilde tepki verip nakit faaliyet giderlerimizi ikinci çeyrekte yüzde 55, üçüncü çeyrekte de yüzde 53 oranında düşürmeyi başardık. Bu başarıda en büyük pay çalışanlarımıza ve alt yüklenicilerimize aittir, kendilerine özellikle teşekkür etmek isterim. Pandemi, sözleşmelerimizde bir ‘mücbir sebep’ olarak açık bir şekilde tanımlanmıştır. Bu nedenle, sözleşmelerimizdeki ‘mücbir sebep’ maddelerine istinaden kaybedilen gelirimizin tazmini için ortaklık yaptığımız havacılık otoritelerine gerekli başvuruları yaptık. Sözleşmeden sözleşmeye farklılık gösterebilecek tazminat yöntemleri, zaman uzatma, kira erteleme veya zararlarımızı telafi etmek için başka yöntemler olabilir. Temmuz 2020 itibarıyla Türkiye, Tunus ve Makedonya’daki havalimanlarımız dış hat uçuşlarına yeniden açıldı. Çok sınırlı bir şekilde açılan Gürcistan’ın Kasım ayında tam açılışını bekliyoruz. Gene Eylül ayında sınırlı bir şekilde açılan Medine’de de açılma kapsamının Kasım ayında genişlemesini bekliyoruz. Zagreb Havalimanı ise salgın sırasında açık kaldı. Sınırların yeniden açılmasından sonra ülkeler arasındaki trafiği belirleyen en önemli etken, ülkelerin birbirlerini karşılıklı ‘güvenli ülkeler’ listelerine alması oluyor. Her ülke, kendi belirlediği ‘güvenli ülkeler’ listesine giren ülkelerden karantina gereksinimi olmadan yolcu kabul ediyor. İki ülkenın birbirini karşılıklı ‘güvenli ülke’ listesine almasıyla birlikte iki ülke arasında ticari seyahat trafiğinde anlamlı bir artış başlıyor. Türkiye ile birbirlerini karşılıklı olarak güvenli ülke ilan eden ülkelerin sayısı çoğaldıkça Ağustos 2020’den itibaren Türkiye’deki havalimanlarımızda anlamlı bir toparlanma başladı. Türkiye ile karşılıklı güvenli ülke listesinde bulunan bu ülkelerin sayısının sınırlı olmasına rağmen özellikle Antalya ve Bodrum’da oldukça hızlı bir toparlanma yaşandı.  Eylül ayında Antalya dış hat yolcusu aylık bazda 2019 yolcusunun yüzde 45’i seviyesine kadar çıktı.  Bodrum’da da Eylül ayında, gene aylık bazda, 2019 dış hat yolcusu seviyesinin yüzde 59’una kadar ulaştık. Sekiz hafta gibi kısa bir süre içinde ve pandemi koşulları hala devam ederken gerçekleşen bu hızlı toparlanma, kısa mesafeli ekonomik tatil destinasyonlarına yönelik birikmiş seyahat talebinin varlığını gösteriyor. Bu da bize, normalleşme başladığında, havalimanlarımızdaki toparlanmanın çok hızlı olabileceğine dair kanıt sağlıyor. Almatı Havalimanı satın almasının finansmanı görüşmeleri kapsamında kullanılacak kredi için IFC ve EBRD’den ön onayı aldık ve işlemin kapanmasından önce yapılması gereken son çalışmalar da neredeyse tamamlandı. Satın almayı 2020’nin dördüncü çeyreğinde kapatmayı planlıyoruz. Almatı’nın cirosunun turizm sektörüne duyarlılığı oldukça az ve esasen Yeni İpek Yolu üzerinde hareket eden kargo ve transit trafiğinden etkileniyor. Bu defansif özellikleriyle öne çıkan Almatı’nın finansalları pandemiden portföyümüzdeki havalimanlarına göre çok daha az etkilendi. Mülkiyetimizdeki ilk havalimanı olacak olan ve bu nedenle imtiyaz yenileme riski bulunmayan Almatı, işlem kapandığında portföyümüz için önemli bir değer ortaya çıkaracak. Bir süredir üstünde çalıştığımız Tunus borç yapılandırma görüşmelerini de sonuçlandırmaya çok yaklaştık. Anlaşmanın tamamlanmasıyla birlikte detayları açıklayacağız. Ekonomi yönetimimiz pandemi sürecinde özellikle istihdam kayıplarını önlemek için oldukça hızlı ve etkili önlemler aldı. Bu bağlamda pandeminin istihdam üzerindeki etkilerini azaltmak için açıklanan son ekonomik paketi de oldukça yerinde ve önemli buluyorum. Hızlıca ve proaktif bir şekilde alınan bu önlemler, Yeni Ekonomi Programı’nda 2021 için açıklananan yeniden büyüme rotasına giriş için oldukça faydalı olacaktır. Bu tarihi zamanlardan geçerken bize güven veren en önemli unsurlar güçlü bilanço yapımız ile çalışanlarımız, hissedarlarımız ve iş ortaklarımızın sarsılmaz desteği. Kendilerine bu vesileyle en derin şükranlarımı sunuyorum” dedi. ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER (milyon avro)  9A19 9A20 % değişim  Konsolide ciro 583.7 228.5 -61% FAVÖK 234.4 16.9 -93% FAVÖK marjı (%) 40.2% 7.4% -32.7 puan Devam Eden Faaliyetlerden Net Kâr 98.3 (196.2) a.d. Duran Faaliyetlerden Net Kâr 51.8 (4.4) a.d. Toplam Net Kâr 150.1 (200.6) a.d.       Yolcu sayısı (mn) 71.5 21.0 -71% – Dış hat 45.7 10.0 -78% – İç hat 25.9 11.0 -58% * TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir. The post TAV Havalimanları bu yılın ilk dokuz ayında dış hatlarda 10 milyon, iç hatlarda 11 milyon yolcuya hizmet sundu first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

TAV Havalimanları bu yılın ilk dokuz ayında dış hatlarda 10 milyon, iç hatlarda 11 milyon yolcuya hizmet sundu.

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları üçüncü çeyrek sonu finansal sonuçlarını açıkladı.

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “İçinde bulunduğumuz havacılık sektörü, Kovid-19 pandemisinden en çok etkilenen sektör oldu. Nisan ve Mayıs aylarındaki karantinalar sırasında, ülkeler arası sınırların kapanması nedeniyle yolcu sayımızın neredeyse sıfıra düştüğünü gördük. Bu nedenle, mart ayından bu yana gerekli maliyet düşürücü aksiyonları paydaşlar, hissedarlar, yatırımcılar ve çalışanlarımız arasında adil bir şekilde paylaştırmak için çalışıyoruz. Bu denge konusunda elimizden gelenin en iyisini yaptığımızı düşünüyorum. Pandemiye oldukça süratli bir şekilde tepki verip nakit faaliyet giderlerimizi ikinci çeyrekte yüzde 55, üçüncü çeyrekte de yüzde 53 oranında düşürmeyi başardık. Bu başarıda en büyük pay çalışanlarımıza ve alt yüklenicilerimize aittir, kendilerine özellikle teşekkür etmek isterim.

Pandemi, sözleşmelerimizde bir ‘mücbir sebep’ olarak açık bir şekilde tanımlanmıştır. Bu nedenle, sözleşmelerimizdeki ‘mücbir sebep’ maddelerine istinaden kaybedilen gelirimizin tazmini için ortaklık yaptığımız havacılık otoritelerine gerekli başvuruları yaptık. Sözleşmeden sözleşmeye farklılık gösterebilecek tazminat yöntemleri, zaman uzatma, kira erteleme veya zararlarımızı telafi etmek için başka yöntemler olabilir.

Temmuz 2020 itibarıyla Türkiye, Tunus ve Makedonya’daki havalimanlarımız dış hat uçuşlarına yeniden açıldı. Çok sınırlı bir şekilde açılan Gürcistan’ın Kasım ayında tam açılışını bekliyoruz. Gene Eylül ayında sınırlı bir şekilde açılan Medine’de de açılma kapsamının Kasım ayında genişlemesini bekliyoruz. Zagreb Havalimanı ise salgın sırasında açık kaldı.

Sınırların yeniden açılmasından sonra ülkeler arasındaki trafiği belirleyen en önemli etken, ülkelerin birbirlerini karşılıklı ‘güvenli ülkeler’ listelerine alması oluyor. Her ülke, kendi belirlediği ‘güvenli ülkeler’ listesine giren ülkelerden karantina gereksinimi olmadan yolcu kabul ediyor. İki ülkenın birbirini karşılıklı ‘güvenli ülke’ listesine almasıyla birlikte iki ülke arasında ticari seyahat trafiğinde anlamlı bir artış başlıyor.

Türkiye ile birbirlerini karşılıklı olarak güvenli ülke ilan eden ülkelerin sayısı çoğaldıkça Ağustos 2020’den itibaren Türkiye’deki havalimanlarımızda anlamlı bir toparlanma başladı. Türkiye ile karşılıklı güvenli ülke listesinde bulunan bu ülkelerin sayısının sınırlı olmasına rağmen özellikle Antalya ve Bodrum’da oldukça hızlı bir toparlanma yaşandı.  Eylül ayında Antalya dış hat yolcusu aylık bazda 2019 yolcusunun yüzde 45’i seviyesine kadar çıktı.  Bodrum’da da Eylül ayında, gene aylık bazda, 2019 dış hat yolcusu seviyesinin yüzde 59’una kadar ulaştık. Sekiz hafta gibi kısa bir süre içinde ve pandemi koşulları hala devam ederken gerçekleşen bu hızlı toparlanma, kısa mesafeli ekonomik tatil destinasyonlarına yönelik birikmiş seyahat talebinin varlığını gösteriyor. Bu da bize, normalleşme başladığında, havalimanlarımızdaki toparlanmanın çok hızlı olabileceğine dair kanıt sağlıyor.

Almatı Havalimanı satın almasının finansmanı görüşmeleri kapsamında kullanılacak kredi için IFC ve EBRD’den ön onayı aldık ve işlemin kapanmasından önce yapılması gereken son çalışmalar da neredeyse tamamlandı. Satın almayı 2020’nin dördüncü çeyreğinde kapatmayı planlıyoruz. Almatı’nın cirosunun turizm sektörüne duyarlılığı oldukça az ve esasen Yeni İpek Yolu üzerinde hareket eden kargo ve transit trafiğinden etkileniyor. Bu defansif özellikleriyle öne çıkan Almatı’nın finansalları pandemiden portföyümüzdeki havalimanlarına göre çok daha az etkilendi. Mülkiyetimizdeki ilk havalimanı olacak olan ve bu nedenle imtiyaz yenileme riski bulunmayan Almatı, işlem kapandığında portföyümüz için önemli bir değer ortaya çıkaracak.

Bir süredir üstünde çalıştığımız Tunus borç yapılandırma görüşmelerini de sonuçlandırmaya çok yaklaştık. Anlaşmanın tamamlanmasıyla birlikte detayları açıklayacağız.

Ekonomi yönetimimiz pandemi sürecinde özellikle istihdam kayıplarını önlemek için oldukça hızlı ve etkili önlemler aldı. Bu bağlamda pandeminin istihdam üzerindeki etkilerini azaltmak için açıklanan son ekonomik paketi de oldukça yerinde ve önemli buluyorum. Hızlıca ve proaktif bir şekilde alınan bu önlemler, Yeni Ekonomi Programı’nda 2021 için açıklananan yeniden büyüme rotasına giriş için oldukça faydalı olacaktır.

Bu tarihi zamanlardan geçerken bize güven veren en önemli unsurlar güçlü bilanço yapımız ile çalışanlarımız, hissedarlarımız ve iş ortaklarımızın sarsılmaz desteği. Kendilerine bu vesileyle en derin şükranlarımı sunuyorum” dedi.

ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER

(milyon avro)  9A19 9A20 % değişim 
Konsolide ciro 583.7 228.5 -61%
FAVÖK 234.4 16.9 -93%
FAVÖK marjı (%) 40.2% 7.4% -32.7 puan
Devam Eden Faaliyetlerden Net Kâr 98.3 (196.2) a.d.
Duran Faaliyetlerden Net Kâr 51.8 (4.4) a.d.
Toplam Net Kâr 150.1 (200.6) a.d.
     
Yolcu sayısı (mn) 71.5 21.0 -71%
– Dış hat 45.7 10.0 -78%
– İç hat 25.9 11.0 -58%

* TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.

The post TAV Havalimanları bu yılın ilk dokuz ayında dış hatlarda 10 milyon, iç hatlarda 11 milyon yolcuya hizmet sundu first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34loex5
via IFTTT

COVİD 19 – HAVACILIK 0


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3ohj5OB

TAV Havalimanları 9 aylık bilançosunda rekor zarar


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dQDtkO

COVİD 19 – HAVACILIK 0 Dünyanın içinde bulunduğu bu dönemde, turizm çalışanı ve havacılık sevdalısı biri olarak yaşanan zorlukları en iyi bilenlerden biriyim.  Bu süreç pek çok  sektörü etkilese de en sancılı şekilde yaralanan turizm, özellikle de havacılık oldu. Bugüne kadar çeşitli ekonomik, politik hareketlerden bir şekilde galip çıkan havacılık olurdu. Çünkü insanlar ne olursa olsun bir noktadan bir noktaya gitmek zorunda oldukları için, savaş dahil çeşitli zorluklar yaşanan bölgelerde, ulaşım yine de devam ederdi. Ancak bu defa yaşananlar ne 11 Eylül‘e ne de diğer zorlu süreçlere benziyor. Havacılık bu sefer gerçekten çok zor bir dönemden geçiyor. Yolcusu olmayan havalimanı, yolcusu olmayan hava yolu… Havalimanlarında, çeşitli iş kollarında çalışan, çalışmak zorunda olan insanları da eklersek milyonlarca kişinin işi risk altında. Yaz aylarında biraz rahatlayan seyahat sektörü, şimdi kışın gelmesiyle tekrar bir takım önlemlerin alınmasının ardından, iyice köşeye sıkışmış olacak. Uçaklarda teknolojinin bütün nimetlerinden faydalanılarak filtreleme sistemleri ile temiz ve güvenli ortamlar yaratılsa da, insanların sağlıkları söz konusu olduğunda, temkinli olmak zorunda olmaları gerçeği ortadadır. Keyfi olarak yapılan turistik gezilerin askıya alındığı, insanların mecbur olmadıkça seyahat etmediği bir 6 ay geçirdik.Önümüzdeki 6 aylık süreçte de benzer günler yaşanacağını düşünüyoruz. Her şey normale döndüğünde bile geçen yılın rakamlarına ulaşmamız, 2024 yılını bulacak gibi görünüyor. Maddi kâr-zarar analizlerini uzmanlar zaten paylaştılar. Ya ruhsal olarak  gördüğümüz zararlar? İçinde bulunduğumuz bu günlerin tarihi günler olduğunu, bu dönemde yaşananların filmlere, kitaplara konu olacağını tahmin ediyorum.  İnsanların psikolojik olarak bu süreçte ne kadar zorlandığını, bu günler geride kaldığında çeşitli değişikliklerin kalıcı olarak hayatımıza gireceğini biliyoruz. Seyahat etmenin kuralları baştan yazılacak. Pek çok değişiklik, pek çok önlem alınacak, bu sancılı süreçlerin tekrar yaşanmaması için ne gerekiyorsa yapılacaktır. İnsan yaptığı yanlışlardan, yaşadığı kötü tecrübelerden ders alır. Havacılık özellikle kötü tecrübeler söz konusu olduğunda, kuralları kanla yazılmış bir sektördür. O yüzden her şey unutulsa bile havacılık kurallarında yaşananların izi mutlaka kalacaktır. İş seyahatlerinin, mecburi yapılan seyahatlerin  sayesinde bir nebze ayakta kalan havacılık, bu kötü süreçten oldukça yara almış olarak çıkacak.  Umudumuz tekrar eski güzel günlere bir an önce  dönebilmek.  Sağlık ve keyifle seyahatler yapabileceğimiz günlerin gelmesini dört gözle bekliyoruz. Sağlıklı günler dilerim.  The post COVİD 19 - HAVACILIK 0 first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Dünyanın içinde bulunduğu bu dönemde, turizm çalışanı ve havacılık sevdalısı biri olarak yaşanan zorlukları en iyi bilenlerden biriyim.  Bu süreç pek çok  sektörü etkilese de en sancılı şekilde yaralanan turizm, özellikle de havacılık oldu.

Bugüne kadar çeşitli ekonomik, politik hareketlerden bir şekilde galip çıkan havacılık olurdu. Çünkü insanlar ne olursa olsun bir noktadan bir noktaya gitmek zorunda oldukları için, savaş dahil çeşitli zorluklar yaşanan bölgelerde, ulaşım yine de devam ederdi.

Ancak bu defa yaşananlar ne 11 Eylül‘e ne de diğer zorlu süreçlere benziyor. Havacılık bu sefer gerçekten çok zor bir dönemden geçiyor.

Yolcusu olmayan havalimanı, yolcusu olmayan hava yolu…

Havalimanlarında, çeşitli iş kollarında çalışan, çalışmak zorunda olan insanları da eklersek milyonlarca kişinin işi risk altında. Yaz aylarında biraz rahatlayan seyahat sektörü, şimdi kışın gelmesiyle tekrar bir takım önlemlerin alınmasının ardından, iyice köşeye sıkışmış olacak.

Uçaklarda teknolojinin bütün nimetlerinden faydalanılarak filtreleme sistemleri ile temiz ve güvenli ortamlar yaratılsa da, insanların sağlıkları söz konusu olduğunda, temkinli olmak zorunda olmaları gerçeği ortadadır.

Keyfi olarak yapılan turistik gezilerin askıya alındığı, insanların mecbur olmadıkça seyahat etmediği bir 6 ay geçirdik.Önümüzdeki 6 aylık süreçte de benzer günler yaşanacağını düşünüyoruz. Her şey normale döndüğünde bile geçen yılın rakamlarına ulaşmamız, 2024 yılını bulacak gibi görünüyor.

Maddi kâr-zarar analizlerini uzmanlar zaten paylaştılar. Ya ruhsal olarak  gördüğümüz zararlar? İçinde bulunduğumuz bu günlerin tarihi günler olduğunu, bu dönemde yaşananların filmlere, kitaplara konu olacağını tahmin ediyorum.  İnsanların psikolojik olarak bu süreçte ne kadar zorlandığını, bu günler geride kaldığında çeşitli değişikliklerin kalıcı olarak hayatımıza gireceğini biliyoruz.

Seyahat etmenin kuralları baştan yazılacak. Pek çok değişiklik, pek çok önlem alınacak, bu sancılı süreçlerin tekrar yaşanmaması için ne gerekiyorsa yapılacaktır.

İnsan yaptığı yanlışlardan, yaşadığı kötü tecrübelerden ders alır. Havacılık özellikle kötü tecrübeler söz konusu olduğunda, kuralları kanla yazılmış bir sektördür. O yüzden her şey unutulsa bile havacılık kurallarında yaşananların izi mutlaka kalacaktır.

İş seyahatlerinin, mecburi yapılan seyahatlerin  sayesinde bir nebze ayakta kalan havacılık, bu kötü süreçten oldukça yara almış olarak çıkacak.  Umudumuz tekrar eski güzel günlere bir an önce  dönebilmek.  Sağlık ve keyifle seyahatler yapabileceğimiz günlerin gelmesini dört gözle bekliyoruz.

Sağlıklı günler dilerim. 

The post COVİD 19 - HAVACILIK 0 first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3ohj5OB
via IFTTT

TAV Havalimanları 9 aylık bilançosunda rekor zarar TAV Havalimanları, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) 9 aylık finansal sonuçları açıkladı. KAP’a yapılan açıklamada, yurtiçinde ve yurtdışında toplam 10 havalimanında 2020 döneminin ilk 9 ayında yaklaşık 21 milyon kişiye hizmet sunduğu belirtildi.  TAV Havalimanları, 2020 yılının ilk 9 ayında 1.515.678.000 TL konsolide net zarar elde etti. Holdingin 3. çeyrek net zararı ise 444.882.000 TL oldu TAV, 2019 yılının aynı döneminde ise 949.894.000 TL konsolide net kar, 2019 yılının 3. çeyreğinde 561.116.000 TL konsolide net kar açıklamıştı. Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı M. Sani ŞENER’in mesajı İçinde bulunduğumuz havacılık sektörü, Kovid-19 pandemisinden en çok etkilenen sektör oldu. Nisan ve Mayıs aylarındaki karantinalar sırasında, ülkeler arası sınırların kapanması nedeniyle yolcu sayımızın neredeyse sıfıra düştüğünü gördük. Bu nedenle, Mart ayından bu yana gerekli maliyet düşürücü aksiyonları paydaşlar, hissedarlar, yatırımcılar ve çalışanlarımız arasında adil bir şekilde paylaştırmak için çalışıyoruz. Bu denge konusunda elimizden gelenin en iyisini yaptığımızı düşünüyorum. Pandemiye oldukça süratli bir şekilde tepki verip nakit faaliyet giderlerimizi ikinci çeyrekte %55, üçüncü çeyrekte de %53 oranında düşürmeyi başardık. Bu başarıda en büyük pay çalışanlarımıza ve alt yüklenicilerimize aittir, kendilerine özellikle teşekkür etmek isterim. Pandemi, sözleşmelerimizde bir “Mücbir Sebep” (Force Majeure) olarak açık bir şekilde tanımlanmıştır. Bu nedenle, sözleşmelerimizdeki “Mücbir Sebep” maddelerine istinaden kaybedilen gelirimizin tazmini için ortaklık yaptığımız havacılık otoritelerine gerekli başvuruları yaptık. Sözleşmeden sözleşmeye farklılık gösterebilecek tazminat yöntemleri, zaman uzatma, kira erteleme veya zararlarımızı telafi etmek için başka yöntemler olabilir. Temmuz 2020 itibarıyla Türkiye, Tunus ve Makedonya’daki havalimanlarımız dış hat uçuşlarına yeniden açıldı. Çok sınırlı bir şekilde açılan Gürcistan’ın Kasım ayında tam açılışını bekliyoruz. Gene Eylül ayında sınırlı bir şekilde açılan Medine’de de açılma kapsamının Kasım ayında genişlemesini bekliyoruz. Zagreb Havalimanı ise salgın sırasında açık kaldı. Sınırların yeniden açılmasından sonra ülkeler arasındaki trafiği belirleyen en önemli etken, ülkelerin birbirlerini karşılıklı “güvenli ülkeler” listelerine alması oluyor. Her ülke, kendi belirlediği “güvenli ülkeler” listesine giren ülkelerden karantina gereksinimi olmadan yolcu kabul ediyor. İki ülkenın birbirini karşılıklı “güvenli ülke” listesine almasıyla birlikte iki ülke arasında ticari seyahat trafiğinde anlamlı bir artış başlıyor. Türkiye ile birbirlerini karşılıklı olarak güvenli ülke ilan eden ülkelerin sayısı çoğaldıkça Ağustos 2020’den itibaren Türkiye’deki havalimanlarımızda anlamlı bir toparlanma başladı. Türkiye ile karşılıklı güvenli ülke listesinde bulunan bu ülkelerin sayısının sınırlı olmasına rağmen özellikle Antalya ve Bodrum’da oldukça hızlı bir toparlanma yaşandı. Eylül ayında Antalya dış hat yolcusu, aylık bazda, 2019 yolcusunun %45’i seviyesine kadar çıktı. Bodrum’da da Eylül ayında, gene aylık bazda, 2019 dış hat yolcusu seviyesinin %59’una kadar ulaştık. 8 hafta gibi kısa bir süre içinde ve pandemi koşulları hala devam ederken gerçekleşen bu hızlı toparlanma, kısa mesafeli ekonomik tatil destinasyonlarına yönelik birikmiş seyahat talebinin varlığını gösteriyor. Bu da bize, normalleşme başladığında, havalimanlarımızdaki toparlanmanın çok hızlı olabileceğine dair kanıt sağlıyor. Almatı satın almasının finansmanı görüşmeleri kapsamında kullanılacak kredi için IFC ve EBRD’den ön onayı aldık ve işlemin kapanmasından önce yapılması gereken son çalışmalar da neredeyse tamamlandı. Satın almayı 2020’nin dördüncü çeyreğinde kapatmayı planlıyoruz. Almatı’nın cirosunun turizm sektörüne duyarlılığı oldukça az ve esasen Yeni İpek Yolu üzerinde hareket eden kargo ve transit trafiğinden etkileniyor. Bu defansif özellikleriyle öne çıkan Almatı’nın finansalları pandemiden portföyümüzdeki havalimanlarına göre çok daha az etkilendi. Mülkiyetimizdeki ilk havalimanı olacak olan ve bu nedenle imtiyaz yenileme riski bulunmayan Almatı, işlem kapandığında portföyümüz için önemli bir değer ortaya çıkaracak. Bir süredir üstünde çalıştığımız Tunus borç yapılandırma görüşmelerini de sonuçlandırmaya çok yaklaştık. Anlaşmanın tamamlanmasıyla birlikte detayları açıklayacağız. Ekonomi yönetimimiz pandemi sürecinde özellikle istihdam kayıplarını önlemek için oldukça hızlı ve etkili önlemler aldı. Bu bağlamda pandeminin istihdam üzerindeki etkilerini azaltmak için açıklanan son ekonomik paketi de oldukça yerinde ve önemli buluyorum. Hızlıca ve proaktif bir şekilde alınan bu önlemler, Yeni Ekonomi Programı’nda 2021 için açıklananan yeniden büyüme rotasına giriş için oldukça faydalı olacaktır. Bu tarihi zamanlardan geçerken bize güven veren en önemli unsurlar güçlü bilanço yapımız ile çalışanlarımız, hissedarlarımız ve iş ortaklarımızın sarsılmaz desteği kendilerine bu vesileyle en derin şükranlarımı sunuyorum. M. Sani ŞENER Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı The post TAV Havalimanları 9 aylık bilançosunda rekor zarar first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

TAV Havalimanları, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) 9 aylık finansal sonuçları açıkladı. KAP’a yapılan açıklamada, yurtiçinde ve yurtdışında toplam 10 havalimanında 2020 döneminin ilk 9 ayında yaklaşık 21 milyon kişiye hizmet sunduğu belirtildi. 

TAV Havalimanları, 2020 yılının ilk 9 ayında 1.515.678.000 TL konsolide net zarar elde etti. Holdingin 3. çeyrek net zararı ise 444.882.000 TL oldu

TAV, 2019 yılının aynı döneminde ise 949.894.000 TL konsolide net kar, 2019 yılının 3. çeyreğinde 561.116.000 TL konsolide net kar açıklamıştı.


Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı M. Sani ŞENER’in mesajı

İçinde bulunduğumuz havacılık sektörü, Kovid-19 pandemisinden en çok etkilenen sektör oldu. Nisan ve Mayıs aylarındaki karantinalar sırasında, ülkeler arası sınırların kapanması nedeniyle yolcu sayımızın neredeyse sıfıra düştüğünü gördük. Bu nedenle, Mart ayından bu yana gerekli maliyet düşürücü aksiyonları paydaşlar, hissedarlar, yatırımcılar ve çalışanlarımız arasında adil bir şekilde paylaştırmak için çalışıyoruz. Bu denge konusunda elimizden gelenin en iyisini yaptığımızı düşünüyorum. Pandemiye oldukça süratli bir şekilde tepki verip nakit faaliyet giderlerimizi ikinci çeyrekte %55, üçüncü
çeyrekte de %53 oranında düşürmeyi başardık. Bu başarıda en büyük pay çalışanlarımıza ve alt yüklenicilerimize aittir, kendilerine özellikle teşekkür etmek isterim.

Pandemi, sözleşmelerimizde bir “Mücbir Sebep” (Force Majeure) olarak açık bir şekilde tanımlanmıştır. Bu nedenle, sözleşmelerimizdeki “Mücbir Sebep” maddelerine istinaden kaybedilen gelirimizin tazmini için ortaklık yaptığımız havacılık otoritelerine gerekli başvuruları yaptık. Sözleşmeden sözleşmeye farklılık gösterebilecek tazminat yöntemleri, zaman uzatma, kira erteleme veya zararlarımızı telafi etmek için başka yöntemler olabilir.

Temmuz 2020 itibarıyla Türkiye, Tunus ve Makedonya’daki havalimanlarımız dış hat uçuşlarına yeniden açıldı. Çok sınırlı bir şekilde açılan Gürcistan’ın Kasım ayında tam açılışını bekliyoruz. Gene Eylül ayında sınırlı bir şekilde açılan Medine’de de açılma kapsamının Kasım ayında genişlemesini bekliyoruz. Zagreb Havalimanı ise salgın sırasında açık kaldı.

Sınırların yeniden açılmasından sonra ülkeler arasındaki trafiği belirleyen en önemli etken, ülkelerin birbirlerini karşılıklı “güvenli ülkeler” listelerine alması oluyor. Her ülke, kendi belirlediği “güvenli ülkeler” listesine giren ülkelerden karantina gereksinimi olmadan yolcu kabul ediyor. İki ülkenın birbirini karşılıklı “güvenli ülke” listesine almasıyla birlikte iki ülke arasında ticari seyahat trafiğinde anlamlı bir artış başlıyor.

Türkiye ile birbirlerini karşılıklı olarak güvenli ülke ilan eden ülkelerin sayısı çoğaldıkça Ağustos 2020’den itibaren Türkiye’deki havalimanlarımızda anlamlı bir toparlanma başladı. Türkiye ile karşılıklı güvenli ülke listesinde bulunan bu ülkelerin sayısının sınırlı olmasına rağmen özellikle Antalya ve Bodrum’da oldukça hızlı bir toparlanma yaşandı. Eylül ayında Antalya dış hat yolcusu, aylık bazda, 2019 yolcusunun %45’i seviyesine kadar çıktı. Bodrum’da da Eylül ayında, gene aylık bazda, 2019 dış hat yolcusu seviyesinin %59’una kadar ulaştık. 8 hafta gibi kısa bir süre içinde ve pandemi koşulları hala devam ederken gerçekleşen bu hızlı toparlanma, kısa mesafeli ekonomik tatil destinasyonlarına yönelik birikmiş seyahat talebinin varlığını gösteriyor. Bu da bize, normalleşme başladığında, havalimanlarımızdaki toparlanmanın çok hızlı olabileceğine dair kanıt sağlıyor.

Almatı satın almasının finansmanı görüşmeleri kapsamında kullanılacak kredi için IFC ve EBRD’den ön onayı aldık ve işlemin kapanmasından önce yapılması gereken son çalışmalar da neredeyse tamamlandı. Satın almayı 2020’nin dördüncü çeyreğinde kapatmayı planlıyoruz. Almatı’nın cirosunun turizm sektörüne duyarlılığı oldukça az ve esasen Yeni İpek Yolu üzerinde hareket eden kargo ve transit trafiğinden etkileniyor. Bu defansif özellikleriyle öne çıkan Almatı’nın finansalları pandemiden portföyümüzdeki havalimanlarına göre çok daha az etkilendi. Mülkiyetimizdeki ilk havalimanı olacak olan ve bu nedenle imtiyaz yenileme riski bulunmayan Almatı, işlem kapandığında portföyümüz için önemli bir değer ortaya çıkaracak.

Bir süredir üstünde çalıştığımız Tunus borç yapılandırma görüşmelerini de sonuçlandırmaya çok yaklaştık. Anlaşmanın tamamlanmasıyla birlikte detayları açıklayacağız.

Ekonomi yönetimimiz pandemi sürecinde özellikle istihdam kayıplarını önlemek için oldukça hızlı ve etkili önlemler aldı. Bu bağlamda pandeminin istihdam üzerindeki etkilerini azaltmak için açıklanan son ekonomik paketi de oldukça yerinde ve önemli buluyorum. Hızlıca ve proaktif bir şekilde alınan bu önlemler, Yeni Ekonomi Programı’nda 2021 için açıklananan yeniden büyüme rotasına giriş için oldukça faydalı olacaktır.

Bu tarihi zamanlardan geçerken bize güven veren en önemli unsurlar güçlü bilanço yapımız ile çalışanlarımız, hissedarlarımız ve iş ortaklarımızın sarsılmaz desteği kendilerine bu vesileyle en derin şükranlarımı sunuyorum.

M. Sani ŞENER
Yönetim Kurulu Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı

The post TAV Havalimanları 9 aylık bilançosunda rekor zarar first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dQDtkO
via IFTTT