
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
21 Ekim 2020 Çarşamba
Havayolları, Karantina Yerine Kalkıştan Önce Sistematik COVID-19 Testi İstiyor

THY’nin ilk A350 uçağı bugün İstanbul Havalimanı’na inecek

THY’nin ilk A350 uçağı bugün İstanbul Havalimanı’na inecek Türk Hava Yolları’nın bugün Airbus’ın merkezi Fransa’nın Toulouse şehrinden teslim alacağı TC-LGA tescilli A350-900 tipi yolcu uçağının bugün saat 23.00’te İstanbul Havalimanı’na inmesi planlanıyor. Bu teslimatla birlikte THY filosuna yeni bir uçak tipi daha katılmış olacak. Çift motorlu, geniş gövdeli A350 uçakları, THY’nin ağırlıklı uzun menzilli operasyonlarında kullanılacak. Uçak ilk etapta iç hat uçuşları yaparak pilotların eğitimlerinin tamamlanması hedefleniyor. İlk ticari uçuş, 1 Kasım’da TK2424 sefer sayısı ile İstanbul’dan Antalya’ya gerçekleştirilecek. THY’nin ikinci A350-900 uçağı olan TC-LGB ise 23 Ekim’de teslim alınacak.Normalde bu yılın mart ayına planlanan teslimat, koronavirüs salgını nedeniyle ertelenmişti. Bu dönem içinde Airbus 4 adet uçağın imalatını tamamlarken 5’incinin de kısa süre içinde boyanarak THY için hazır hale getirilmesi planlanıyor. Halen THY’nin 25’i kesin, 5’i de opsiyon toplam 30 adet A350-900 siparişi bulunuyor. Kaynak The post THY'nin ilk A350 uçağı bugün İstanbul Havalimanı’na inecek first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
Türk Hava Yolları’nın bugün Airbus’ın merkezi Fransa’nın Toulouse şehrinden teslim alacağı TC-LGA tescilli A350-900 tipi yolcu uçağının bugün saat 23.00’te İstanbul Havalimanı’na inmesi planlanıyor.
Bu teslimatla birlikte THY filosuna yeni bir uçak tipi daha katılmış olacak. Çift motorlu, geniş gövdeli A350 uçakları, THY’nin ağırlıklı uzun menzilli operasyonlarında kullanılacak. Uçak ilk etapta iç hat uçuşları yaparak pilotların eğitimlerinin tamamlanması hedefleniyor. İlk ticari uçuş, 1 Kasım’da TK2424 sefer sayısı ile İstanbul’dan Antalya’ya gerçekleştirilecek.
THY’nin ikinci A350-900 uçağı olan TC-LGB ise 23 Ekim’de teslim alınacak.Normalde bu yılın mart ayına planlanan teslimat, koronavirüs salgını nedeniyle ertelenmişti. Bu dönem içinde Airbus 4 adet uçağın imalatını tamamlarken 5’incinin de kısa süre içinde boyanarak THY için hazır hale getirilmesi planlanıyor.
Halen THY’nin 25’i kesin, 5’i de opsiyon toplam 30 adet A350-900 siparişi bulunuyor.

The post THY'nin ilk A350 uçağı bugün İstanbul Havalimanı’na inecek first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dJ6tL8
via IFTTT
Emirates İmzası Niteliğindeki Uçak İçi Deneyimini Yeniden Tasarlıyor Kapsamlı bir sağlık ve güvenlik incelemesi sonrasında, ikonik A380 Onboard Lounge ve Shower Spa hizmetleri yeniden açılıyor. Emirates, yeniden tasarlanmış bir uçak içi deneyimi hayata geçiriyor. Ünlü A380 Onboard Lounge ve Shower Spa hizmetleri, ilave sağlık ve güvenlik tedbirlerini hayata geçirerek operasyonlara yeniden başladı. Havayolu ayrıca kış sezonu için besin değeri yüksek bir karşılama içeceği sunarak hizmet seçeneklerini de geliştirdi. First ve Business Class yolcularına hizmet veren A380 Onboard Lounge, sınırlı oturma kapasitesine ve sosyal mesafe protokollerine sahip bir al-götür bara dönüşecek. Barda şarap, alkollü içki, alkolsüz içecek ve önceden paketlenmiş lounge ikramları servis edilmeye devam edecek olup yolcular bunları kendi koltuklarında konforlu bir şekilde tüketebilecek. Yolcular ayrıca tercih ettikleri takdirde koltuklarından da sipariş verebilecekler. Seçili Boeing 777 uçaklarda Business Class’taki ve First Class’taki sosyal alanlar da, yolcuların alıp koltuklarına götürebileceği önceden paketlenmiş atıştırmalıklarla yeniden açıldı. First Class yolcuları tekrar 40.000 feet yükseklikte duş alabilecekler. Her bir yolcuya kişiye özel hediye çantalarında lüks spa ürünleri verilecek. Setlerde yolcuların kendini şımartması için ödüllü, organik ve sürdürülebilir İrlanda markası VOYA’nın temel ürünleri, tek kullanımlık bir banyo havlusu ve ilave buklet malzemesi seçmeleri için bir menü yer alıyor. 1 Kasım’dan itibaren, katı hijyen protokolleri gözetilerek, Emirates’in uçak içi yemek deneyimi imza niteliğindeki hizmet standartlarında geri dönüyor. Tüm uçuş sınıflarında yolcular, sunulan çeşitli yemeklerin yanında, ikram edilen şarap ve bira ile meyve suyu ve alkolsüz çeşitli içeceklerin keyfini çıkarabilecekler. Premium sınıflarda kokteyl servisi de yapılacak. Ekonomi Sınıfı’nda, yolculara iki şarap tercihi sunulurken, Business Class’ta yolcular Porto şarabı ve şampanya dahil altı şarap arasından seçim yapabilecek ve First Class yolcularına ise tatlı şarabı, Porto şarabı ve Dom Perignon şampanya dahil 11 şaraptan oluşan seçenekler sunulacak. Emirates uygulaması ayrıca en yeni uygulama güncellemesiyle uçaktaki yolculara kendi kişisel cihazlarından menüleri çevrimiçi ve çevrimdışı göz atabilme imkanı sunacak şekilde geliştirildi. Emirates yakında First ve Business Class gibi premium uçuş sınıflarında Vitality Boost isimli bir karşılama içeceği sunmaya başlayacak. Havayolunun şefleri ve beslenme uzmanları, yolcuların seyahatlerine sağlıklı bir şekilde başlaması için elma, zencefil ve hibiskus’tan oluşan canlandırıcı bir karışım hazırladı. Vegan ve besin değeri açısından zengin olan bu içecek, antioksidanlarla ambalajlanmış olup gluten ve şeker ilavesi içermiyor. Sağlık içeceği, uçak içindeki başlıca ürünlerden biri olacak ve farklı tatlar sunmak için sürekli yenilenecek. Yolcular ayrıca şampanya ve diğer meyve suları dahil karşılama içecekleri arasından tercih yapabilecekler. Emirates’in ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice, her ay yeni içerik eklemeye devam ediyor. Ekim ayında, 4500’ten fazla kanala sahip olan eğlence kataloğuna, gişe rekorları kıran 25 yeni Hollywood filmi, toplamda 197 saat süren yeni TV programları ve MasterClass serisinden seçenekler eklendi. Emirates, yolcularının Thomas Keller, RL Stein ve Penn & Teller gibi dünyanın en iyi şeflerinden öğrenmesi için MasterClass serisini gösteren ilk havayolu şirketidir. Emirates ayrıca BAE Başkan Yardımcısı ve Başbakanı ve Dubai Emiri Şeyh Muhammed bin Reşit El Maktum’un aynı isimli kitabından uyarlanan “My Story/Benim Hikayem” adlı diziyi de yayınlıyor. Sağlık ve güvenlik: Emirates, seyahatlerinin her adımında yolcuların ve çalışanlarının gerek yerde gerekse uçakta güvenliklerini sağlamak amacıyla tüm yolculara maskeler, eldivenler, el dezenfektanı ve antibakteriyel mendiller içeren ücretsiz hijyen kitlerinin dağıtılması da dahil olmak üzere kapsamlı bir dizi tedbiri uygulamaya koymuştur. Bu tedbirler ve her uçuşta sunulan hizmetler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki adresi ziyaret ediniz: https://ift.tt/354fLz3 COVID-19 ile ilgili masraflar için ücretsiz, küresel teminat: Yolcular, seyahatleri sırasında kendilerine COVID-19 tanısı konması halinde, havayolunun COVID-19 ile ilgili tıbbi masrafları ücretsiz karşılamayı taahhüt etmesi sayesinde artık güvenle seyahat edebiliyorlar. Bu teminat 31 Aralık 2020 tarihine (ilk uçuş 31 Aralık 2020 tarihinde veya öncesinde tamamlanmış olmalıdır) kadar Emirates ile uçan yolcular için geçerlidir. Yolcular, bu uygulamadan seyahatlerinin ilk uçuşunu gerçekleştirdikleri andan itibaren 31 gün süreyle faydalanmaktadır. Bu uygulama ile Emirates yolcuları, Emirates ile uçtukları şehre vardıktan sonra başka bir şehre seyahat etseler bile, bu teminatın güvencesinden yararlanmaya devam etmektedirler. Daha fazla bilgiye aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz: https://www.emirates.com/tr/turkish/help/covid19-cover/ . The post Emirates İmzası Niteliğindeki Uçak İçi Deneyimini Yeniden Tasarlıyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
Kapsamlı bir sağlık ve güvenlik incelemesi sonrasında, ikonik A380 Onboard Lounge ve Shower Spa hizmetleri yeniden açılıyor.
Emirates, yeniden tasarlanmış bir uçak içi deneyimi hayata geçiriyor. Ünlü A380 Onboard Lounge ve Shower Spa hizmetleri, ilave sağlık ve güvenlik tedbirlerini hayata geçirerek operasyonlara yeniden başladı. Havayolu ayrıca kış sezonu için besin değeri yüksek bir karşılama içeceği sunarak hizmet seçeneklerini de geliştirdi.
First ve Business Class yolcularına hizmet veren A380 Onboard Lounge, sınırlı oturma kapasitesine ve sosyal mesafe protokollerine sahip bir al-götür bara dönüşecek. Barda şarap, alkollü içki, alkolsüz içecek ve önceden paketlenmiş lounge ikramları servis edilmeye devam edecek olup yolcular bunları kendi koltuklarında konforlu bir şekilde tüketebilecek. Yolcular ayrıca tercih ettikleri takdirde koltuklarından da sipariş verebilecekler. Seçili Boeing 777 uçaklarda Business Class’taki ve First Class’taki sosyal alanlar da, yolcuların alıp koltuklarına götürebileceği önceden paketlenmiş atıştırmalıklarla yeniden açıldı.
First Class yolcuları tekrar 40.000 feet yükseklikte duş alabilecekler. Her bir yolcuya kişiye özel hediye çantalarında lüks spa ürünleri verilecek. Setlerde yolcuların kendini şımartması için ödüllü, organik ve sürdürülebilir İrlanda markası VOYA’nın temel ürünleri, tek kullanımlık bir banyo havlusu ve ilave buklet malzemesi seçmeleri için bir menü yer alıyor.
1 Kasım’dan itibaren, katı hijyen protokolleri gözetilerek, Emirates’in uçak içi yemek deneyimi imza niteliğindeki hizmet standartlarında geri dönüyor. Tüm uçuş sınıflarında yolcular, sunulan çeşitli yemeklerin yanında, ikram edilen şarap ve bira ile meyve suyu ve alkolsüz çeşitli içeceklerin keyfini çıkarabilecekler. Premium sınıflarda kokteyl servisi de yapılacak. Ekonomi Sınıfı’nda, yolculara iki şarap tercihi sunulurken, Business Class’ta yolcular Porto şarabı ve şampanya dahil altı şarap arasından seçim yapabilecek ve First Class yolcularına ise tatlı şarabı, Porto şarabı ve Dom Perignon şampanya dahil 11 şaraptan oluşan seçenekler sunulacak.
Emirates uygulaması ayrıca en yeni uygulama güncellemesiyle uçaktaki yolculara kendi kişisel cihazlarından menüleri çevrimiçi ve çevrimdışı göz atabilme imkanı sunacak şekilde geliştirildi.
Emirates yakında First ve Business Class gibi premium uçuş sınıflarında Vitality Boost isimli bir karşılama içeceği sunmaya başlayacak. Havayolunun şefleri ve beslenme uzmanları, yolcuların seyahatlerine sağlıklı bir şekilde başlaması için elma, zencefil ve hibiskus’tan oluşan canlandırıcı bir karışım hazırladı. Vegan ve besin değeri açısından zengin olan bu içecek, antioksidanlarla ambalajlanmış olup gluten ve şeker ilavesi içermiyor. Sağlık içeceği, uçak içindeki başlıca ürünlerden biri olacak ve farklı tatlar sunmak için sürekli yenilenecek. Yolcular ayrıca şampanya ve diğer meyve suları dahil karşılama içecekleri arasından tercih yapabilecekler.
Emirates’in ödüllü uçak içi eğlence sistemi ice, her ay yeni içerik eklemeye devam ediyor. Ekim ayında, 4500’ten fazla kanala sahip olan eğlence kataloğuna, gişe rekorları kıran 25 yeni Hollywood filmi, toplamda 197 saat süren yeni TV programları ve MasterClass serisinden seçenekler eklendi. Emirates, yolcularının Thomas Keller, RL Stein ve Penn & Teller gibi dünyanın en iyi şeflerinden öğrenmesi için MasterClass serisini gösteren ilk havayolu şirketidir. Emirates ayrıca BAE Başkan Yardımcısı ve Başbakanı ve Dubai Emiri Şeyh Muhammed bin Reşit El Maktum’un aynı isimli kitabından uyarlanan “My Story/Benim Hikayem” adlı diziyi de yayınlıyor.
Sağlık ve güvenlik: Emirates, seyahatlerinin her adımında yolcuların ve çalışanlarının gerek yerde gerekse uçakta güvenliklerini sağlamak amacıyla tüm yolculara maskeler, eldivenler, el dezenfektanı ve antibakteriyel mendiller içeren ücretsiz hijyen kitlerinin dağıtılması da dahil olmak üzere kapsamlı bir dizi tedbiri uygulamaya koymuştur. Bu tedbirler ve her uçuşta sunulan hizmetler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki adresi ziyaret ediniz: https://ift.tt/354fLz3
COVID-19 ile ilgili masraflar için ücretsiz, küresel teminat: Yolcular, seyahatleri sırasında kendilerine COVID-19 tanısı konması halinde, havayolunun COVID-19 ile ilgili tıbbi masrafları ücretsiz karşılamayı taahhüt etmesi sayesinde artık güvenle seyahat edebiliyorlar. Bu teminat 31 Aralık 2020 tarihine (ilk uçuş 31 Aralık 2020 tarihinde veya öncesinde tamamlanmış olmalıdır) kadar Emirates ile uçan yolcular için geçerlidir. Yolcular, bu uygulamadan seyahatlerinin ilk uçuşunu gerçekleştirdikleri andan itibaren 31 gün süreyle faydalanmaktadır. Bu uygulama ile Emirates yolcuları, Emirates ile uçtukları şehre vardıktan sonra başka bir şehre seyahat etseler bile, bu teminatın güvencesinden yararlanmaya devam etmektedirler. Daha fazla bilgiye aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz: https://www.emirates.com/tr/turkish/help/covid19-cover/ .

The post Emirates İmzası Niteliğindeki Uçak İçi Deneyimini Yeniden Tasarlıyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jeJ0CJ
via IFTTT
Emirates İmzası Niteliğindeki Uçak İçi Deneyimini Yeniden Tasarlıyor

Soğuk zincir lojistiği pandemide artış gösterdi

Soğuk zincir lojistiği pandemide artış gösterdi 5. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi kapsamında yapılan Soğuk Zincir Paneli’nde, Covid-19 pandemisinin soğuk zincir lojistiğine etkileri ve bu noktada kuruluşların çalışmaları konuşuldu. Etkisini sürdüren Covid-19 pandemisi koşullarında maske kullanımı, sosyal mesafe ve hijyen kurallarına dikkat edilerek düzenlenen 5. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nde çeşitli konularda sektörel oturumlar gerçekleştirildi. Bunlardan biri de moderatörlüğünü Lojistik Derneği (LODER) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş’ın yaptığı Soğuk Zincir Paneli oldu. Türkiye’de Covid-19 pandemisi sürecinde soğuk zincir lojistiği ve izlenebilirlik uygulamaları, ATP konvansiyonu ve soğuk zincir taşımacılığına yansımaları, şirketlerin soğuk zincir yönetim stratejileri ve beklentileri, soğuk zincir lojistiğindeki zorluklar ve çözümler gibi konuların gündeme geldiği panele, Türk Hava Yolları (THY) Özel Kargolar Müdürü Abdullah Bahadır Büyükkaymaz ve McDonald’s Türkiye Tedarik Zinciri Müdürü Sertaç Hamza konuşması olarak katıldı. Hava kargoda süreç nasıl işliyor? Panelin ilk konuşmacısı olan THY Özel Kargolar Müdürü Abdullah Bahadır Büyükkaymaz, hava kargoda soğuk zincir lojistiğinin ısı, nem ve zaman gibi faktörlere hassasiyet gösteren ürünleri kapsadığını söyledi. Hava kargoda yoğunluklu olarak bozulabilen ürün gruplarının taşındığını anlatan Büyükkaymaz, bunları taze sebze ve meyveler, kesme çiçekler, taze balık, ilaç ve tıbbi malzemeler olarak sıraladı. Turkish Cargo’da taşınacak kargoların işleyiş süreçleriyle ilgili bilgi veren Büyükkaymaz, “Taşınacak kargolar için ilk olarak rezervasyon sürecimiz var. Bu aşamadan sonrada kargolar evrak kabul ve kargo kabul departmanlarımıza geliyor. Hava kargo ciddi bir regülasyona tabi olduğu için ürünlerin etiketlenmesi, işaretlenmesi ve paketlemesini biz yapıyoruz. Bunların uygun şekilde yapılması çok önemli. Kargo kabul edildikten sonra müşterinin talebi doğrultusunda uygun iklimlendirilmiş dolaplarımıza, depomuza, tesisimize alınıyor. Daha sonra yükleme dediğimiz aşamaya geçiyoruz ve kargolar uçağın altına doğru yükleniyor. Uçağın havalanmasıyla bu süreç sona eriyor” dedi. Büyükkaymaz: “2021’de operasyonlarımızı İstanbul Havalimanı’ndan yürüteceğiz” Turkish Cargo olarak yaklaşık 2-2,5 yıl önce İstanbul Havalimanı’na taşındıklarını ancak oradaki Turkish Cargo Mega Hub projesinin henüz tamamlanmadığını dile getiren Büyükkaymaz, “Bu sebeple şu an itibariyle iki havalimanından da operasyonlarımızı sürdürüyoruz. Yeni havalimanında yolcu uçaklarıyla kargo taşıyoruz, Atatürk Havalimanı’nda ise kargo uçaklarımızla faaliyet gösteriyoruz. Normal gönderi varsa iki havaalanı arasındaki taşımaları tırlar ve kamyonlarla gerçekleştiriyoruz. Bu süreç 1 yıl daha devam edecek. 2021 yılı içinde Turkish Cargo Mega Hub yeni havalimanında açılacak. Böylelikle operasyonlarımızı eskiden olduğu gibi tek yerden yöneteceğiz” diye konuştu. Bozulabilir kargolarda zaman ve sıcaklık olarak iki önemli parametre olduğunu hatırlatan Abdullah Bahadır Büyükkaymaz, bu süreçlerin iyi yönetilmesi durumunda en iyi operasyonun elde edileceğini belirtti. Sahada 7/24 çalışan kalite ekipleriyle soğuk hava depolarındaki ürünleri takip ettiklerini anlatan Büyükkaymaz, “Ürünlerin dolaplardan erken çıkaralması durumu varsa bu ürünler yeniden dolaplara geri gönderiliyor. Her bir soğuk hava depomuz hem internet üzerinden hem de alarm sistemiyle takip ediliyor. Örneğin +2/ +8 derece deposunun kapısı belli bir süre açık kalırsa alarm veriyor, ısı 10 dereceye çıktığında kontrol ekiplerimize uyarı veriyor. Soğuk zincirde en önemli husus sıcaklığı kontrol edemediğiniz alanlarda yani soğuk hava depolarının dışındaki alanlarda çok hızlı bir şekilde hareket etmemiz gerekiyor. Bizim kendimize göre prosedürlerimiz var. Bunlarda bir kargonun ne zaman dolaba girmesi ve ne zaman çıkması gibi kurallar yazıyor. Eğer bir sapma söz konusuysa kalite ekiplerimiz bunlarla ilgili düzenleyici, önleyici faaliyet raporlarını tutuyorlar ve bunu iyileştirme fırsatı olarak ele alıyorlar. Bunu yanı sıra ekiplerimizi her yıl önemli eğitimlere tabi tutuyoruz. Özellikle ilaç konusunda bu eğitimler çok önemli. Bunların yanı sıra bazı ilaç firmaları ve bazı müşterilerimiz bizleri düzenli olarak denetliyorlar. Bunlar da doğrularımızı ve eksiklerimizi görmemizi sağlıyor” ifadelerini kullandı. “İlaç ve medikal taşımalarımız %50 arttı” Pandemi döneminde yolcu taşımacılığında kısıtlamalar olmasına rağmen kendileri açısından ilaçların ve tıbbi malzemelerin taşınmasının olmazsa olmaz değerde olduğunu kaydeden Büyükkaymaz, “Biz de hem kargo uçaklarımızla hem de yerde park halinde bulunan yolcu uçaklarımızı kargo uçağı gibi değerlendirerek Uzak Doğu Asya’dan Amerika’ya, Afrika’dan Avrupa’ya kadar uzanan coğrafyaya ciddi taşımalar yaptık. Pandeminin etkisiyle 2020’nin ilk 7 aylık döneminde ilaç ve medikal taşımalarında yüzde 50 büyüme kaydettik. Sektöre baktığımızda ise dünyada hava kargo ilaç taşımacılığı sadece yüzde 7 oranında büyüdü. Bu dönemde dünya genelinde hava kargo pazarı yüzde 18 daralırken buna karşın biz yüzde 7 oranında büyüme elde ettik. Şu anda Turkish Cargo dünyadaki 5 büyük kargo taşıyıcısından biri konumunda. 2023 yılında ise dünyada ilk 3 içinde yer almayı hedefliyoruz” dedi. Turkish Cargo 330 noktaya kargo taşıyor THY’nin network’ü hakkında bilgi veren THY Özel Kargolar Müdürü Abdullah Bahadır Büyükkaymaz, “THY dünyada hala birinci sıradadır bunu büyük bir gururla söylemek isterim. 272 adet yurt dışı noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz. Bazı ülkelerde birden fazla noktaya olmak üzere 127 ülkeye uçuyoruz. Türkiye’deki 2 noktayı da dahil edersek THY 324 farklı noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Tabii pandeminin ilk 3-4 ayında hava taşımacılığı durduğu için bu noktaların sayısı biraz azalmıştı ama her geçen gün sayının arttığını söylemek isterim. THY olarak 324 yolcu uçağına, 28 tane de kargo uçağına sahibiz. 40, 65 ve 100 tonluk 3 farklı tipte kargo uçağımız mevcut. Toplamda 330 noktaya kargo taşımacılığı yapıyoruz. Hem ihracat kargolarını hem de ithalat kargolarını; bununla birlikte de dünyanın herhangi bir A noktasından B noktasına transit dediğimiz İstanbul üzerinden de kargoları ulaştırıyoruz” diye konuştu. Hamza: “Pandemiye Ocak ayında hazırlanmaya başladık” McDonald’s Türkiye Tedarik Zinciri Müdürü Sertaç Hamza ise konuşmasında, Türkiye’de soğuk zincir uygulamaları konusunda bilincin yükseldiğini, bunda sağlık faktörünün ana belirleyici olduğunu söyledi. Buna karşın sebze ve meyve taşımacılığının hala üstü açık kamyonlarda yapıldığını, bir kısım bozulabilir ürünlerde merdiven altı olarak tanımlanan üretimin devam ettiğini ifade eden Hamza, “Ancak gıda güvenliği standartlarına aşırı önem veren ve çok kaliteli üretim yapan tedarikçiler var. Bunların sayıca artmasıyla sektörün çok iyi bir yöne evrileceğini düşünüyorum” dedi. McDonald’s’ın dünya genelinde bütün lojistik süreçlerinin yüzde 97’lik bölümünün 2 şirket tarafından yürütüldüğünü açıklayan Sertaç Hamza, zor coğrafyalarda ise buraları çok iyi bilen lojistik sağlacılardan destek alındığını anlattı. Büyük lojistik sağlayıcılarla yapılan iş birliklerinin önemli inovasyon süreçleri yarattığını vurgulayan Hamza, McDonald’s’ın bütün tedarikçileriyle olan ilişkilerinin de benzer şekilde yönetildiğini aktardı. McDonald’s olarak Covid-19’un Çin’de görülmeye başlamasından sonra geçtiğimiz Ocak ayında hazırlıklara başladıklarını dile getiren Sertaç Hamza, “Pandemiden dolayı tam kapanma olduğunda nasıl hareket edeceğimiz veya tedarik zincirindeki aksamaların nasıl çözüleceği konusunda alternatifli planlar yapıldı. Mart ayına çok büyük bir stokla girdik. Haziran ayında tüm restoranlarımız açıldı. Temmuz ile birlikte pandeminin muhtemel ikinci dalgası için hazırlanmaya başladık, olası senaryolar üzerinde durduk” diye konuştu. Bu dönemde dünya genelinde hava kargo pazarı yüzde 18 daralırken buna karşın biz yüzde 7 oranında büyüme elde ettik. Şu anda Turkish Cargo dünyadaki 5 büyük kargo taşıyıcısından biri konumunda. 2023 yılında ise dünyada ilk 3 içinde yer almayı hedefliyoruz” dedi. pic.twitter.com/ddLd21lrE1 — AirportIST (@AirportIST) October 21, 2020 Haber: Özgür Çilekgidadergisi@gmail.com@GidaTeknolojisi – @zgrilek1http://www.gidateknolojisi.com.tr/ The post Soğuk zincir lojistiği pandemide artış gösterdi first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
5. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi kapsamında yapılan Soğuk Zincir Paneli’nde, Covid-19 pandemisinin soğuk zincir lojistiğine etkileri ve bu noktada kuruluşların çalışmaları konuşuldu.
Etkisini sürdüren Covid-19 pandemisi koşullarında maske kullanımı, sosyal mesafe ve hijyen kurallarına dikkat edilerek düzenlenen 5. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nde çeşitli konularda sektörel oturumlar gerçekleştirildi. Bunlardan biri de moderatörlüğünü Lojistik Derneği (LODER) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş’ın yaptığı Soğuk Zincir Paneli oldu.
Türkiye’de Covid-19 pandemisi sürecinde soğuk zincir lojistiği ve izlenebilirlik uygulamaları, ATP konvansiyonu ve soğuk zincir taşımacılığına yansımaları, şirketlerin soğuk zincir yönetim stratejileri ve beklentileri, soğuk zincir lojistiğindeki zorluklar ve çözümler gibi konuların gündeme geldiği panele, Türk Hava Yolları (THY) Özel Kargolar Müdürü Abdullah Bahadır Büyükkaymaz ve McDonald’s Türkiye Tedarik Zinciri Müdürü Sertaç Hamza konuşması olarak katıldı.
Hava kargoda süreç nasıl işliyor?
Panelin ilk konuşmacısı olan THY Özel Kargolar Müdürü Abdullah Bahadır Büyükkaymaz, hava kargoda soğuk zincir lojistiğinin ısı, nem ve zaman gibi faktörlere hassasiyet gösteren ürünleri kapsadığını söyledi. Hava kargoda yoğunluklu olarak bozulabilen ürün gruplarının taşındığını anlatan Büyükkaymaz, bunları taze sebze ve meyveler, kesme çiçekler, taze balık, ilaç ve tıbbi malzemeler olarak sıraladı. Turkish Cargo’da taşınacak kargoların işleyiş süreçleriyle ilgili bilgi veren Büyükkaymaz, “Taşınacak kargolar için ilk olarak rezervasyon sürecimiz var. Bu aşamadan sonrada kargolar evrak kabul ve kargo kabul departmanlarımıza geliyor. Hava kargo ciddi bir regülasyona tabi olduğu için ürünlerin etiketlenmesi, işaretlenmesi ve paketlemesini biz yapıyoruz. Bunların uygun şekilde yapılması çok önemli. Kargo kabul edildikten sonra müşterinin talebi doğrultusunda uygun iklimlendirilmiş dolaplarımıza, depomuza, tesisimize alınıyor. Daha sonra yükleme dediğimiz aşamaya geçiyoruz ve kargolar uçağın altına doğru yükleniyor. Uçağın havalanmasıyla bu süreç sona eriyor” dedi.
Büyükkaymaz: “2021’de operasyonlarımızı İstanbul Havalimanı’ndan yürüteceğiz”
Turkish Cargo olarak yaklaşık 2-2,5 yıl önce İstanbul Havalimanı’na taşındıklarını ancak oradaki Turkish Cargo Mega Hub projesinin henüz tamamlanmadığını dile getiren Büyükkaymaz, “Bu sebeple şu an itibariyle iki havalimanından da operasyonlarımızı sürdürüyoruz. Yeni havalimanında yolcu uçaklarıyla kargo taşıyoruz, Atatürk Havalimanı’nda ise kargo uçaklarımızla faaliyet gösteriyoruz. Normal gönderi varsa iki havaalanı arasındaki taşımaları tırlar ve kamyonlarla gerçekleştiriyoruz. Bu süreç 1 yıl daha devam edecek. 2021 yılı içinde Turkish Cargo Mega Hub yeni havalimanında açılacak. Böylelikle operasyonlarımızı eskiden olduğu gibi tek yerden yöneteceğiz” diye konuştu.
Bozulabilir kargolarda zaman ve sıcaklık olarak iki önemli parametre olduğunu hatırlatan Abdullah Bahadır Büyükkaymaz, bu süreçlerin iyi yönetilmesi durumunda en iyi operasyonun elde edileceğini belirtti. Sahada 7/24 çalışan kalite ekipleriyle soğuk hava depolarındaki ürünleri takip ettiklerini anlatan Büyükkaymaz, “Ürünlerin dolaplardan erken çıkaralması durumu varsa bu ürünler yeniden dolaplara geri gönderiliyor. Her bir soğuk hava depomuz hem internet üzerinden hem de alarm sistemiyle takip ediliyor. Örneğin +2/ +8 derece deposunun kapısı belli bir süre açık kalırsa alarm veriyor, ısı 10 dereceye çıktığında kontrol ekiplerimize uyarı veriyor. Soğuk zincirde en önemli husus sıcaklığı kontrol edemediğiniz alanlarda yani soğuk hava depolarının dışındaki alanlarda çok hızlı bir şekilde hareket etmemiz gerekiyor. Bizim kendimize göre prosedürlerimiz var. Bunlarda bir kargonun ne zaman dolaba girmesi ve ne zaman çıkması gibi kurallar yazıyor. Eğer bir sapma söz konusuysa kalite ekiplerimiz bunlarla ilgili düzenleyici, önleyici faaliyet raporlarını tutuyorlar ve bunu iyileştirme fırsatı olarak ele alıyorlar. Bunu yanı sıra ekiplerimizi her yıl önemli eğitimlere tabi tutuyoruz. Özellikle ilaç konusunda bu eğitimler çok önemli. Bunların yanı sıra bazı ilaç firmaları ve bazı müşterilerimiz bizleri düzenli olarak denetliyorlar. Bunlar da doğrularımızı ve eksiklerimizi görmemizi sağlıyor” ifadelerini kullandı.
“İlaç ve medikal taşımalarımız %50 arttı”
Pandemi döneminde yolcu taşımacılığında kısıtlamalar olmasına rağmen kendileri açısından ilaçların ve tıbbi malzemelerin taşınmasının olmazsa olmaz değerde olduğunu kaydeden Büyükkaymaz, “Biz de hem kargo uçaklarımızla hem de yerde park halinde bulunan yolcu uçaklarımızı kargo uçağı gibi değerlendirerek Uzak Doğu Asya’dan Amerika’ya, Afrika’dan Avrupa’ya kadar uzanan coğrafyaya ciddi taşımalar yaptık. Pandeminin etkisiyle 2020’nin ilk 7 aylık döneminde ilaç ve medikal taşımalarında yüzde 50 büyüme kaydettik. Sektöre baktığımızda ise dünyada hava kargo ilaç taşımacılığı sadece yüzde 7 oranında büyüdü. Bu dönemde dünya genelinde hava kargo pazarı yüzde 18 daralırken buna karşın biz yüzde 7 oranında büyüme elde ettik. Şu anda Turkish Cargo dünyadaki 5 büyük kargo taşıyıcısından biri konumunda. 2023 yılında ise dünyada ilk 3 içinde yer almayı hedefliyoruz” dedi.
Turkish Cargo 330 noktaya kargo taşıyor
THY’nin network’ü hakkında bilgi veren THY Özel Kargolar Müdürü Abdullah Bahadır Büyükkaymaz, “THY dünyada hala birinci sıradadır bunu büyük bir gururla söylemek isterim. 272 adet yurt dışı noktaya uçuş gerçekleştiriyoruz. Bazı ülkelerde birden fazla noktaya olmak üzere 127 ülkeye uçuyoruz. Türkiye’deki 2 noktayı da dahil edersek THY 324 farklı noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Tabii pandeminin ilk 3-4 ayında hava taşımacılığı durduğu için bu noktaların sayısı biraz azalmıştı ama her geçen gün sayının arttığını söylemek isterim. THY olarak 324 yolcu uçağına, 28 tane de kargo uçağına sahibiz. 40, 65 ve 100 tonluk 3 farklı tipte kargo uçağımız mevcut. Toplamda 330 noktaya kargo taşımacılığı yapıyoruz. Hem ihracat kargolarını hem de ithalat kargolarını; bununla birlikte de dünyanın herhangi bir A noktasından B noktasına transit dediğimiz İstanbul üzerinden de kargoları ulaştırıyoruz” diye konuştu.
Hamza: “Pandemiye Ocak ayında hazırlanmaya başladık”
McDonald’s Türkiye Tedarik Zinciri Müdürü Sertaç Hamza ise konuşmasında, Türkiye’de soğuk zincir uygulamaları konusunda bilincin yükseldiğini, bunda sağlık faktörünün ana belirleyici olduğunu söyledi. Buna karşın sebze ve meyve taşımacılığının hala üstü açık kamyonlarda yapıldığını, bir kısım bozulabilir ürünlerde merdiven altı olarak tanımlanan üretimin devam ettiğini ifade eden Hamza, “Ancak gıda güvenliği standartlarına aşırı önem veren ve çok kaliteli üretim yapan tedarikçiler var. Bunların sayıca artmasıyla sektörün çok iyi bir yöne evrileceğini düşünüyorum” dedi. McDonald’s’ın dünya genelinde bütün lojistik süreçlerinin yüzde 97’lik bölümünün 2 şirket tarafından yürütüldüğünü açıklayan Sertaç Hamza, zor coğrafyalarda ise buraları çok iyi bilen lojistik sağlacılardan destek alındığını anlattı. Büyük lojistik sağlayıcılarla yapılan iş birliklerinin önemli inovasyon süreçleri yarattığını vurgulayan Hamza, McDonald’s’ın bütün tedarikçileriyle olan ilişkilerinin de benzer şekilde yönetildiğini aktardı.
McDonald’s olarak Covid-19’un Çin’de görülmeye başlamasından sonra geçtiğimiz Ocak ayında hazırlıklara başladıklarını dile getiren Sertaç Hamza, “Pandemiden dolayı tam kapanma olduğunda nasıl hareket edeceğimiz veya tedarik zincirindeki aksamaların nasıl çözüleceği konusunda alternatifli planlar yapıldı. Mart ayına çok büyük bir stokla girdik. Haziran ayında tüm restoranlarımız açıldı. Temmuz ile birlikte pandeminin muhtemel ikinci dalgası için hazırlanmaya başladık, olası senaryolar üzerinde durduk” diye konuştu.
Bu dönemde dünya genelinde hava kargo pazarı yüzde 18 daralırken buna karşın biz yüzde 7 oranında büyüme elde ettik. Şu anda Turkish Cargo dünyadaki 5 büyük kargo taşıyıcısından biri konumunda. 2023 yılında ise dünyada ilk 3 içinde yer almayı hedefliyoruz” dedi. pic.twitter.com/ddLd21lrE1
— AirportIST (@AirportIST) October 21, 2020
Haber: Özgür Çilekgidadergisi@gmail.com@GidaTeknolojisi – @zgrilek1http://www.gidateknolojisi.com.tr/
The post Soğuk zincir lojistiği pandemide artış gösterdi first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Hn2cRM
via IFTTT